Ik vroeg vandaag ook aan Dana waarvoor die dingen aan de zijkant van haar hoofd waren. Zegt ze: " om te luisteren mamma". Doe dat dan ook!!!quote:
Hahaha!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Deden ze gisteren ook KP, ook al is de lente al lang voorbij
Keshet had mij een pm gestuurd met een linkje. Dus mochten ze de nieuwe doutze worden, dan danken we keshet in ieder interview en toespraak.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:23 schreef chacama het volgende:
Heeeee, gaaf KP! Ben benieuwd of ze aangenomen worden.
ik was vanmorgen zomaar uit het niets lief. "mama lief".quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:39 schreef chacama het volgende:
Dat klinkt gezellig Nijna en Mrien.
Hier een echte spontane 'ik hou van je gehad' inclusief kroel en kus. Normaal zegt ze het wel terug als ik het zeg, maar nu kwam ie ineens vanuit het niets. Dat is zooooooooooooo
ja. Mag je er dan bij blijven?quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef simmu het volgende:
we mogen de week ervoor een keertje komen kijken, bedoel je dat?
En Lotte was smerig van het spelen buiten in die auto, gelukkig wel uit d'r broek gegaanquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:43 schreef Nijna het volgende:
Mirte heeft vanmorgen met Lotte gespeeld, jammer genoeg ging het regenen waardoor we toch even naar binnen moesten.
Lotte is zeer trotse poppenmoeder, Mirte mocht niet aan haar kind komen, hihihi.
Het was gezellig Mrien.
Helaas Kersjes het is al de 3e nacht op rij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:
Oh Stiemie, zulk soort nachten zijn slopend!
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel![]()
SacreCoeur, gaat ze naar school voordat ze 4 is![]()
En "alweer"? Ik snap het niet geloof ik.
Ja het is nu heeel gezellig in huize Stiemiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:47 schreef Kersjes het volgende:
En ik kan me voorstellen dat Linde zelf er ook niet gezelliger op wordt als ze zo slecht slaapt. In combinatie met jouw vermoeidheid moet het vast heeeel fijn zijn bij jullie op het moment![]()
Devin heeft laatst ook zo'n fase gehad maar dan gelukkig 's avonds. Was hij regelmatig nog tot 23:00 uur aan het spoken, steeds weer smoesjes verzinnen om zijn bed uit te komen en ons te roepen. Dan was het weer zijn neus die zeer deed, dan wilde hij weer vertellen dat hij goed kan voetballen, 10 vingers heeft, een slokje water wil etc.etc. Is gelukkig vanzelf weer over gegaan, sindsdien luistert hij overdag ook een stuk beter.
Ja ze gaat al iets eerder wennen & als dat goed gaat ook al iets eerder naar groep 1.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:
Oh Stiemie, zulk soort nachten zijn slopend!
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel![]()
SacreCoeur, gaat ze naar school voordat ze 4 is![]()
En "alweer"? Ik snap het niet geloof ik.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, toch teveel last van slaap tekort
Vandaag is hij al 3.. Echt raar..
ze belden net vanmorgen dat ze zoveel nieuwe aanmeldingen hebben dat alles wat later start (half september) maar wel definitief doorgaatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met Selene is gegaan op de psz!
Buh stiemie, niet grappig zulke nachten, bij Meike gebeurt het nog weleens dat ze onrustiger slaapt als ze het te koud heeft, dikkere deken erop en ze slaapt weer beter
oeh! dank jequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef Stiemie het volgende:
Misschien zit hier wat bij? http://www.vanaf2.nl
das beter dan beffequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Sesamstraat komt hier ook voorbij zie ik, leuk!
Ik denk dat wij ons dochter irl wat vaker bij haar naam moeten noemen![]()
Ze had het steeds maar over hus opa, hus oma, hus hien en ik snapte maar niet wat ze bedoelde..dat bleek dus zus opa, zus oma, zus trampoline te zijn. Ze noemt zichzelf zus
Je hebt dan misschien geen keuze, maar ik zou me er toch niet eenvoudig bij neer kunnen leggen. Onverstandig dat weet ik, maar ja dat zit zo in me. Daarom vind ik het knap dat jij dat wel kanquote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:28 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Hahahahahahaha, dat is ook heel herkenbaar,
Of...
Wat wil je op brood ? Paté of kaas ?
Pasta.
Nee, paté of kaas.
Pasta.
Je kiest nu of ik kies.
Pasta. BRULMODUS AAN
Oké, je krijgt een boterham met paté.
Oké, mam, dat vind ik het lekkerst.
Floor had er de eerste x ook geen zin in. Volgens haar was het huis een koffer (begreep ik ook wel)' maar dat zei ze als volgt .quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
En vanmorgen weer naar het cb geweest. Laatste keer was een jaar geleden.
Ze is nu 14,5 kilo en 95 cm. Precies gemiddeld dus helemaal prima. De ogentest was geen succes want halverwege had ze er geen zin meer in en moest het brilletje afMaar verder deed ze alles prima!
Tasjaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:43 schreef chacama het volgende:
Oooooh en omdat ik eigenlijk zin heb om te gillen vanwege een bepaald topic:
Iets met kinderen en dieren.... en omdat die discussie daar niet welkom is. Hoe gaan jullie om met huisdieren en kinderen? Onze kat mag bijv. niet op de slaapkamers. Nu wil ie dat zelf ook niet, omdat het een angsthaas is. Ze mogen hem gewoon aaien zolang hij dat wilt. En omdat Fleur al heel lang een konijn wilt, weet ze dat als deze poes overleden is, dat ze een konijn mogen.... maar wel een buitenkonijn wel te verstaan. In een ruim hok met veel ren-ruimte.
Vroeger hebben we kanaries en goudvissen in de woonkamer gehad. En later toen ik 12 was mocht ik een cavia die in de woonkamer moest staan van mijn moeder, want dan kon ze in de gaten houden of ik er goed voor zorgde (en in dat opzicht kende mijn moeder me goed genoeg). Toen ik op kamers ging heb ik een dwerghamster als gezelschap gehad. Voor mijn gevoel is dit een goede werkwijze.
wat is een smeerdiploma?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Isa heeft gewoon heel stoer 'r smeer diploma gehaald.
Nu maar eens veters leren strikken & morgen dus even nieuwe gympen kopen.
Groene draken zijn bang voor zombies..quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!
Iemand nog tips tegen groene draken en zulks?
Hier jagen we elke avond voor het slapen gaan alle monsters weg. Heb ook een tijdje anti-monsterspray gebruikt (plantenspuit met water). Een bedlampje (spook van Ikea) doet ook redelijk zijn werk en er zit nu een briefje op de kamerdeur met de tekst: "Monsters wegwezen! Hier slapen Linde en Esmee!"quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!
Iemand nog tips tegen groene draken en zulks?
Oh die krijgen ze hier als ze 4 zijn, mogen ze hun eigen boterhammetje smeren & dan krijgen ze een een placemat waarop de juf haar naam & datum met speciale stift geschreven heeft. Hebben jullie dat niet dan? Ik heb er zelf ook nog èèn van vroeger.quote:
ik belde vanmorgen weer eens af, maar voor het eerst vroeg jen naar 1 van de leidsters toen ik de telefoon ophing. Dus als ik het red, gaat ze morgen ff lekker spelen op het kdv.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bep is vanmorgen voor het eerst een hele ochtend op de psz geweest! Ging heel goed en ze wil graag binnenkort weer
Ik vnd het maar raar thuiskomen in zo`n stil huis!
hier is het "kikkah staat op de stoel !! issie jarig ???? "quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:16 schreef simmu het volgende:
nu staat er hier eentje naast me te juichen: kikka! kwakwa!!!![]()
enfin; de dame is dol op kikker dus
wel leuk zo'n smeerdiploma
hahahha.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef simmu het volgende:
nijna's icoontje is ook een favorietpast goed bij der nijntje nachtlampje
![]()
en ik was vergeten dat onze kat jaagt op lichtjes. dus toen gaf ik selene vanmorgen een zaklamp. en je raadt het vast: ik ben nog wel ff bezig met opruimen........
Whehequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef simmu het volgende:
nijna's icoontje is ook een favorietpast goed bij der nijntje nachtlampje
![]()
en ik was vergeten dat onze kat jaagt op lichtjes. dus toen gaf ik selene vanmorgen een zaklamp. en je raadt het vast: ik ben nog wel ff bezig met opruimen........
Tot nu toe vind ik het meestal nog wel lachwekkend moet ik zeggenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:04 schreef Stiemie het volgende:
Gefeliciteerd Leander! En inderdaad het klinkt helemaal of je hier thuis hoort
Oeioei, dat klinkt bekend van bij Fleur. En die is inmiddels 7 en moet ik ook nog regelmatig vragen: wie is de mama van Maud???? Juist, ik. En dat betekent dus dat ik zeg of ze iets wel of niet mag en jij gewoon lekker de grote zus mag uithangen. En dat doet ze steeds beter moet ik eerlijk toegeven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:09 schreef Stiemie het volgende:
Dat dacht ik de eerste maanden ook![]()
Maar nu hebben we echt om alles 'discussie' voor zover ik daarin mee ga dan... en alles wat ze doet moet ze ook zeggen (nou ik ga nu even zitten hoor. Kijk ik lees een boekje etc etc) en dan nog alle keren dat ze denk dat Esmee haar verloren gewaande dochter is die zij nodig moet corrigeren... Nou ja morgen weer een dagje opvang en dan kan ik er weer tegenaan
Oh dus er is nog hoopquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef chacama het volgende:
[..]
Oeioei, dat klinkt bekend van bij Fleur. En die is inmiddels 7 en moet ik ook nog regelmatig vragen: wie is de mama van Maud???? Juist, ik. En dat betekent dus dat ik zeg of ze iets wel of niet mag en jij gewoon lekker de grote zus mag uithangen. En dat doet ze steeds beter moet ik eerlijk toegeven.
Ja dan denk ik dat ze even fijn gaat spelen... nee dan krijg ik een live verslag over elk duplo-blokjequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef freecell het volgende:
alles vertellen wat hij doet is check
Dat is op een gegeven moment doodvermoeiend
Het lijkt me nog het meest handig om het afdekken van 1 oog te oefenenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Leander, gefeli met je 2e verjaardag!![]()
lief, haperende chris
Wij hebben morgen de ogentest op het cb. Ik hou mn hart vast![]()
Hij kent alle woorden, en als je dan weer eens gaat oefenen, krijg je het volgende:
je wijst op het huis "Wat is dit?"
"Eerst schoenen!"
oke, de schoenen
nogmaal het huis "wat is dat?"
"Eerst kam! (kan)"
enzovoorts...
hmmm, hoe gaan we dit morgen aanpakken?PR heeft de stukjes los uitgeprint, dus vanavond maar ff op losse plaatjes proberen, kijken of en hoe dat gaat...
Waarom niet combineren dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de ogentest niet combineren met een prik. Daar zal ik 2 aparte afspraken voor maken.
Ik heb een oproep voor in september. Die moet ik ff afzeggen want ik heb liever dat het of gecombineerd wordt met een afspraak voor de kleine of we gaan toch voor een alternatief cb. Ik ben er nog niet uit.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
Mijn burberryjurkje is op magische wijze verdwenen op het kdv... Echt heel triest dat mensen gewoon kleding jatten.
Schoenen van Jen zetten ze niet eens meer op de gang, dan worden ze namelijk meegenomen... Dora crocs en lelie kelies... Dat blijken gewilde items te zijn...
Ze gingen stoepkrijten en ik denk dat de leidsters het zonde vonden van haar jurk dus hadden ze haar omgekleed... Dat hadden ze beter niet kunnen doen...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:17 schreef Stiemie het volgende:
[..]
echt??? Dat is wel heel erg! Maar hoe kan dan gewoon kleding verdwijnen? Dat heeft ze toch aan? Hier wel eens verkeerde sokken ofzo als ze thuis komt. Maar dan neem ik die de eerstvolgende keer weer mee en dan zijn die van haar ook weer terug. Wel sticker/label ik alles. Al had een ander meisje toen ze buiten speelden en ik haar op kwam halen laatst Linde's schoenen aan met mega-sticker erin
Ik vind dat Jen er op het kdv ook gewoon leuk uit mag zien... En zo duur was de jurk ook weer niet..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:22 schreef Stiemie het volgende:
Ja verkeerd meenemen kan, maar dan was ik het en dan gaat hetw eer terug. Maar zo maar meenemen![]()
Ik geef trouwens nooit dure kleding mee of dingen waar ik zuinig op ben. Die leidsters hebben met 12 kinderen al genoeg om op te letten en ik wil dat de meisjes het naar hun zin hebben en niet steeds op hoeven te letten.
Zo hebben wij het Fleur ook aangeleerd. Die bleef netjes in bed, maar ging ook roepen. Via de tijdklok geleerd vanaf welke tijd ze mag roepen dat ze wakker is of naar ons mag komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:29 schreef Stiemie het volgende:
Ja we hebben nog een tijdklok liggen dus als het niet werkt, zit ik ook weer niet met onnodig spul vandaar.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Jen blijft uit zichzelf stil. Pakt een boekje of een speeltje en wacht tot ik m'n ogen opendoe. Tenzij dat te lang duurt dan voel ik opeens handjes over m'n gezicht aaien " mama? Opstaan?".
Ik denk dat het scheelt dat ze je dan ziet Tico. Linde heeft volgens mij wel eens het idee dat iedereen weg is ofzo.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Jen blijft uit zichzelf stil. Pakt een boekje of een speeltje en wacht tot ik m'n ogen opendoe. Tenzij dat te lang duurt dan voel ik opeens handjes over m'n gezicht aaien " mama? Opstaan?".
wrs. klimt ze dan heel zachtjes uit haar bedje en kruipt dan bij je om te wachten tot je wakker bent, want dat is ze gewend te doen. (dat is in elk geval wat ik je toewens)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja stiemie, dat kan best hoor. Ik weet natuurlijk niet wat ze zal doen als ze apart gaat slapen.
dat deed ze wel idd. Maar dat om 3 uur in de nacht. Tot we het punt donker kregen, toen wilde ze niet meer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:22 schreef chacama het volgende:
[..]
wrs. klimt ze dan heel zachtjes uit haar bedje en kruipt dan bij je om te wachten tot je wakker bent, want dat is ze gewend te doen. (dat is in elk geval wat ik je toewens)
Dat of zoals hier even op de bank met een dvd. Dat is voor Fleur meestal ook reden genoeg om even rustig te doen. Bij de oppas en op het kdv slaapt maud trouwens wel nog steeds een uurtje per keer. Erg prettig voor het avondhumeur.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Hier hebben de dames wel een middagdip. Ik gooi ze niet meer het bed in, anders slapen ze pas om 20 uur en dat vind ik te laat. Rond 14 uur zelf het energieniveau naar - 10 . Maar even op de Fatboy met z,n allen, boekje lezen enzo gaat het weer beter.
Ik vrees hier ook voor dat we de 6 maanden niet halen dat kleine baby per ongeluk iets in dr mond krijgt van Jen. Die deelt ook alles... Ik zie het dus al helemaal voor me dat ze stiekem haar banaan deelt met dr zusje.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:39 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, soms is het te zien inderdaad, het oog dwaalt dan af, vooral bij vermoeidheid. Maar dat hoeft lang niet altijd.
Deepfreeze, gaat prima!
Hij ziet zichzelf als grote broer, komt voor hem op ('En Toby dan?") en vraagt naar hem wanneer hij hem even niet ziet. Ze spelen nu ook samen en Devin maakt hem graag aan het lachen. Liggen ze samen helemaal in een deuk![]()
En vandaag op het CB zat hij uitgebreid te vertellen dat zijn kleine broertje prikjes zou krijgen "Want anders wordt Toby ziek en moet hij naar het ziekenhuis. En dan kan hij niet meer spelen en niet meer eten, dan is hij stuk en kunnen we hem niet meer maken. En we kunnen ook geen nieuwe Tob y kopen en dat is heel erg als hij stuk is. Echt waar hoor!"
![]()
Komt door mij, iets te vaak gezegd dat hij voorzichtig met hem moet doen![]()
Want dat is de keerzijde van al dat moois, hij ziet zijn broertje nogal eens aan voor stoel/bed/worstelmaatje/opstapje...
En gister heeft hij zijn toetje met hem gedeeld![]()
Zat hij zijn Danoontje bij hem naar binnen te lepelen. Superlief!
Helaas heeft Toby een vermoedelijke KMA![]()
Ik sta niet voor mezelf in denk 'k op zo'n moment.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:21 schreef Books het volgende:
Even hier maar denk ik:
ik moest vanmiddag met K en E naar het consultatiebureau en K moest haar laatste enting plus nog een extra HIB(P). Kind is inmiddels lichtelijk panisch omdat ze om de haverklap moet bloedprikken en met een weekje voorbereiding is dat wel te overzien maar vorige week vrijdag moest ze onverwachts en ze heeft het kwartier richting het ziekenhuis alleen maar zitten schreeuwen om vervolgens er vrolijk weer uit te lopen. Ze weten dit op het consultatiebureau en er was vandaag een invalarts. K schreeuwde wel maar toch ge-ent prima en kreeg daarna van de invalarts een tik op haar arm (net geprikte arm) met de opmerking stop met schreeuwen ik moet het even opschrijven. Ik heb beide dames opgepakt en ben weggegaan en denk er sterk over om een klacht in te dienen. Wij slaan/tikken zelf nooit maar beredeneren het liever en ze is al bang en nu kreeg ze een tik van dat mens en K natuurlijk helemaal over de kook voor het volgende uur. Heb ook meteen tegen de assistente gezegd dat ik als ze invalt haar nooit meer wil hebben voor E. K is inmiddels nu klaar maar ik zit nog te koken.
Wat zouden jullie doen in dit geval???
Als er stoom opstijgt tussen Gouda en Rotterdam dan is het stoom wat uit mijn oren komt overigens.
dat dus. boeit niet of het al dan niet hard is en waarom. je maakt toch zeker zelf wel uit of en hoe je je kind al dan niet bestraft (en in dit geval lijkt straffen en zeuren dat ze op moet houden al zeker gewoon niet op zn plaats)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Iemand van het cb die een tik geeft? Ik zou inderdaad een klacht indienen..
Ja en als jij je kind een tik zou geven bij het cb, zou je waarschijnlijk nog een aantekening krijgen ook..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:50 schreef simmu het volgende:
[..]
dat dus. boeit niet of het al dan niet hard is en waarom. je maakt toch zeker zelf wel uit of en hoe je je kind al dan niet bestraft (en in dit geval lijkt straffen en zeuren dat ze op moet houden al zeker gewoon niet op zn plaats)
Door schade en schande wijs geworden weten we dat als we midden in zo'n ik-wihiiill-niettttt-prikkken bui zitten niet moeten storen des te sneller is het voorbij. Gaan we er tegenin/zielig meedoen/standje geven dan duurt die bui veel langer. Dus vandaar dat ze best even mag gillen en op zijn hoogst is het dan met vijf minuten wel bekeken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:50 schreef simmu het volgende:
[..]
dat dus. boeit niet of het al dan niet hard is en waarom. je maakt toch zeker zelf wel uit of en hoe je je kind al dan niet bestraft (en in dit geval lijkt straffen en zeuren dat ze op moet houden al zeker gewoon niet op zn plaats)
och, zeker als zo'n kind veel ziekenhuis'ervaring' heeft is het dan toch ook normaal? en zeker dan is het aan jullie om te bepalen hoe je daarmee omgaat dan en niet iemand anders, arts of niet. ooh, kan zo fel worden van zulke dingen. echt, mag je toch zekers zelf wel weten hoe je dat aanpakt en heeft een ander zich toch niet mee te bemoeien. en net wat tico ook al zegt: als je zelf zoiets doet waar zo'n cbfiguur dan bijstaat kan je er zelf op aangesproken worden!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:58 schreef Books het volgende:
[..]
Door schade en schande wijs geworden weten we dat als we midden in zo'n ik-wihiiill-niettttt-prikkken bui zitten niet moeten storen des te sneller is het voorbij. Gaan we er tegenin/zielig meedoen/standje geven dan duurt die bui veel langer. Dus vandaar dat ze best even mag gillen en op zijn hoogst is het dan met vijf minuten wel bekeken.
Dat is inderdaad ook nog zo Tico. Daar had ik nog heel niet aan gedacht.
Herkenbaarquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:28 schreef Stiemie het volgende:
Hier even drama in huize Stiemie... Allebei de meiden zijn in slaapstaking en het is nu al anerhalf uur zo goed als non-stop gillen, schreeuwen enzo. En als ze er dan uit mogen omdat je denkt dat er echt iets is, willen ze memory spelen, lief in de box spelen, lachen etc. Zodra ze de drempel van de slaapkamer over zijn, breekt de buikpijn losIemand oordopjes voor me?
ja, op de BV curve wel inderdaadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:39 schreef simmu het volgende:
ziet er toch gewoon goed uit free? hij volgt gewoon lekker zn eigen lijntje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |