abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84764817
Vorige deel: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 52

09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
10 oktober 2006: Isa, dochter van Sacre Couer
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 07-08-2010 20:15:45 ]
pi_84769804
hmm, 3 jaar geleden was ik precies 40 weken zwanger..
En we zijn nu de BSO en de basisschool aan het regelen.
Dit wordt een emo-weekje denk ik :P

verder alles goed met jullie kleine/grote spul?
pi_84769855
Komt erg dichtbij he DF. Ik heb het nu met Fleur. Nog iets meer dan een week en dan is ze zeven. Dat vind ik zo groot..... op de een of andere manier meer moeite mee dan met 6 worden. En bij Maud ontken ik voorlopig nog dat ze bijna 4 is...
pi_84789506
Kersjes, ben in dec met Meike naar k3 geweest, duurde een uur en ze heeft het prima volgehouden. Ook de plop-show en Dip en dap waren heel leuk en prima te doen!
circus lijkt me ook leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84789842
Wij gaan in oktober naar K3, ik ben heel benieuwd...
Fake it till you make it...
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:51:46 #6
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_84790074
Even kijkne welke shows we hier al gehad hebben:
- woezel en pip
- zomerfestival
- circus
- paar films

Allemaal goed te doen, maar Lott duikt dan ook echt in een film oid as ze bijv naar tv kijkt. Ze kan uren apatisch voor de tv zitten.

Wie had het over peuterpuberende kinderen, dan mag Lott ook in het lijstje...
Vandaag ook weer, wil ze gewoon haar limonadeglas legen in papa-s melkglas. hoe bedenk je het?
En vooral alles willen wat je zusje ook heeft herkenbaar?

Nog 8 weken naar de psz, daarna mag zze gaan wennen op de basisshool.
Als kleuterjuf gaat er momenteel echt een wereld voor me open wbt startende kleuters. Echt goed voor mijn ervaringen dat zeker!
pi_84803141
:W Ik80. Leuk om ook weer wat over Lott te lezen. Nog maar 2 maandjes bij jullie. Dat betekend dat wij nog maar 3 maanden te gaan hebben....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31:19 #8
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84803223
K mag ook over drie maandjes naar de kleuters maar hebben jullie ook het idee dat ze de psz aan het ontgroeien zijn? Van K horen wij weleens van dat kindje kan nog niet praten en die doet alleen maar huilen en dan moeten we weer wachten etc. etc.
pi_84803334
Books Linde is natuurlijk pas 3 geworden, maar ik heb het idee dat die het daar nog wel even volhoudt. Oke het is de kinderopvang en geen peuterspeelzaal, weet niet of daar verschil in zit? Hier gaan ze bv met de grotere kindjes wat anders doen als de kleintjes slapen. Er zijn ook een paar kindjes die al 4 geweest zijn, maar die pas na de grote vakantie naar de basisschool gaan.

Linde heeft het wel eens over de baby's en dat ze daar dan op moet wachten enzo, maar ja dat hoort er gewoon bij. Ik moet ook zovaak op haar wachten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 03-08-2010 10:02:13 ]
pi_84803701
Ik ben zo blij dat die van mij vervroegd naar de andere groep gaat op het kdv.
Ze heeft het ook echt nodig ze kan heel weinig met jongere kindjes.
De kindjes waar ze mee speelt zijn bijna allemaal al bijna 4.
pi_84803740
Ik80, spannend hoor! En ja, nu sta je aan de andere kant. Kan inderdaad wel verfrissend werken lijkt me :Y En jullie noemen haar dus tegenwoordig Lott?

Books, Devin zit op de peutergroep van het kdv: maximaal 12 kindjes van 2 tot 4 jaar dus. En inderdaad: sommige kinderen slapen nog tussen de middag en anderen niet. Daar doen ze dan allemaal bijzondere dingen mee omdat ze dan een klein groepje hebben. Speciale knutselprojecten enzo. Ziet er altijd leuk uit als ik de foto's zie op de website. Devin doet daar niet aan mee, hij slaapt iit tot thuis nog altijd op het kdv, heeft dat echt nog nodig.
En het scheelt natuurlijk ook dat je op een psz maar 1 dagdeel bent, dat vliegt zo om. Als de juffen dan steeds het eerste half uur bezig zijn met kindjes troosten dan hou je wel erg weinig tijd over, kan me voorstellen dat dat voor oudere kindjes soms storend kan zijn.

Stiemie :D Is ze zo'n treuzelaar?

Als hij iets leuk vindt dan kan Devin daar helemaal in op gaan. Misschien dat ik het er dan toch op ga wagen en hem meeneem naar het circus. Het ging bij jullie koters ook goed, dussss.... En het is natuurlijk circus he, niemand die het erg vindt als er een luidruchtig doorheen gaat lopen kakelen en roepen, zoals de mijne vast zal doen ;)
De voorstelling duurt trouwens 2 uur, met een pauze van 15 minuten ertussen.

Tip voor peuters van > 1 meter: Drievliet!
We zijn er gisteren heen geweest en het was super *O*
Hoge glijbanen, vliegtuigjes, botsauto's, reuzenrad, paardenbaan, treintjes, spookslot, wildwaterbaan en nog veeeeel meer... Hij heeft er zo van genoten! En het park is lekker compact, je hoeft geen kilometers te lopen. Ook fijn met kleintjes :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_84803977
Heerlijk he kersjes wij gaan heel vaak wij hebben een abonnement..
Alleen durf ik die grote waterglijbaan nog niet met haar.. Maar ik denk dat ze dat zelf echt geweldig zou vinden haha :D
pi_84804004
Klinkt leuk Drievliet! Moeten we zeker onthouden!

Ik80 wat grappig als je zo van 2 kanten de kleuters meemaakt. Lijkt me trouwens best handig als je je zo al een beetje kunt voorbereiden.

Kersjes zo'n circus is toch altijd van de herrie-senstatie-spektakel enzo? Joh genoeg afleiding dan en anders maakt een afgeleid jongetje ook weinig uit lijkt me zo! Ik ben heel benieuwd hoe Devin het vindt.

Linde slaapt ook altijd nog braaf 2 uur bij de opvang hoor. Thuis vaak niet, maar daar is ook minder om haar heen natuurlijk. Ze zit in een 0-4 groep, maar dat vind ik juist wel fijn. Thuis moet ze ook leren om rekening met Esmee te houden en toen ze zelf klein was, vond ze het leuk om dingen van oudere kindjes te leren.

En treuzelen kan Linde heel goed. Dan sta je klaar om weg te gaan en dan moet ze nog een bepaalde onvindbare armband om of er moet een knuffel mee die ergens verstopt zit. En alles eerst uitvoerig zelf proberen en pas als het echt-echt-echt niet lukt mogen we helpen. En onderweg ziet ze elk bloemetje, daar moet ze dan even aan ruiken en dan dan ziet ze weer een mier, pissebed, lieveheersbeestje waar ze naar moet kijken. Ik heb ineens een heel nieuw soort natuur in onze hoofdstad ontdekt :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:14:24 #14
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_84804127
Isa heeft volgende week haar laatste dag op KDV maar ze vind 't nog steeds erg leuk & als de andere kindjes slapen zit ze bij de babies (flesjes geven enzo) of gaat boodschapjes doen met een leidster. Doordat er maar heel weinig kindjes niet slapen doen ze daar niet aan speciale projecten ofzo. Op PSZ hier verveeld ze zich eigenlijk ook niet, ze zorgen voor genoeg uitdagingen & ze moedert nogal graag over kleinere kindjes :P
pi_84804195
Chris zit nu op een 0-4 groep. En dat gaat eigenlijk prima. Hij speelt vooral met leeftijdsgenootjes, maar ook zelf. Of hij helpt met de kleintjes, dat vind hij ook leuk. Eigenlijk krijgt hij nu genoeg uitdaging. Ik denk dat Chris het daar nog wel even uithoud. Ze zijn best alert op de ontwikkeling en geven kindjes wel uitdaging op hun eigen nivo.
Eerder was dat een 1,5 tot 2,5 groep en doet eigenlijk iedereen hetzelfde. Nu met de 0-4 groep wordt er veel meer per kind gekeken wat ze kunnen.
Al wil ik bij het 3-jaar-gesprek nog wel eens vragen of hij misschien op een 2-4 groep meer uitdaging zou krijgen qua spraak..

En nu spelen :)
pi_84804376
Pvoesss, niet doen hoor!! Ik zou echt even wachten nog. Je meid zou er vast plezier in hebben, maar je buikbaby echt niet :N

Mooi he, de vernieuwde inzichten in de wereld om je heen die kinderen met zich meebrengen ^O^

Als ik de boel aan het organiseren ben om de deur uit te gaan dan zorg ik meestal eerst dat Devin klaar is zodat hij bij "het paaltje" kan gaan staan". We hebben een Amsterdammertje in de voortuin en daar mag hij dan gaan wachten als hij me in de weg loopt of als het hem allemaal te lang duurt. Stoepkrijt erbij dat standaard bij de voordeur staat... helemaal prima! Anders is het inderdaad ook steeds "maar-ik-wil-nog-dit" of "ik-zoek-nog-even-dat".
pi_84804597
Hahaha ik was de baby even vergeten :o Daar heb je een heel goed extra punt :D
Mensen verklaarde me al voor gek dat ik alle andere kinder dingen samen met haar doe.
Op de paardjes, van de glijbaan etc ik doe het allemaal :')

Ik vind het echt wennen zwanger zijn met een peuter.
Zij is zo tastbaar dat als ik druk met haar ben ik soms even vergeet dat er nog een kleine jongen mee is.
pi_84805469
Ooooh, ze krijgt een broertje, wat leuk O+
Een hoop dingen kan je best nog doen als je zwanger bent hoor! Zelf heb ik vorig jaar ook nog flink geBallorig-d bijvoorbeeld, maar de waterglijbaan waarbij je hotst en botst is dan weer geen goed idee.
Hoe vindt ze het eigenlijk? Weet ze al dat er een baby in je buik zit?
pi_84806369
Mijn buik is niet te missen dus die wil ze graag bekijken.
Net als borsten trouwens kijken of er melk uit komt :')
En dan pakt ze haar beker zo van hier drink ik nu uit O+

Ze geeft de buik kusjes en ze aait me heel veel over de buik.
En ineens ziet ze overal baby's.. dus ze is er wel heel erg mee bezig.
pi_84809650
Als je je goed voelt, hoef je toch ook niet als een oud wijf achter de geraniums te gaan zitten.
Mijn zusje ging vorige week voor het eerst met haar peuter (1,5) zwemmen. En die is 38 weken zwanger.. Zolang het gaat, gewoon lekker doen!
Leuk dat ze er zo mee bezig is, ze heeft ook net de leeftijd dat ze het kan meemaken..
pi_84825628
Wow, Chris wordt dus al heel snel weer grote neef!!

Wat leuk Pvoesss!
pi_84828762
Jen zit ook op een 0-4 groep. Ik vind het heel fijn zo'n brede groep. Ze speelt lekker met de oudere kindjes maar ziet ook dat ze bijvoorbeeld even op haar beurt moet wachten als een baby een flesje krijgt. Dat is straks thuis niet anders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84830865
Lotte zit ook op een 0-4 groep en daar ben ik ook erg blij mee. Ze loopt qua ontwikkeling wat voor op haar leeftijd merken we (en het kdv) en ze kan zich nu mooi optrekken aan de oudere kindjes.
Overigens hebben ze bij ons op het kdv ook geen andere groepen dan 0-4 groepen.

Momenteel zitten wij in een fase dat ze niet zo goed kan luisteren :X
Lijkt soms echt of die oortjes er af en toe af zijn ofzo

Maar ze kan gelukkig ook heel lief spelen, gisteren zijn we bij xxxkarinxxx en Lars geweest en heeft ze heel lief met het keukentje van Meike zitten spelen

En ze is helemaal fan van Barbapapa O+

Kleding aantrekken is een ramp als ze het niet zelf heeft uitgekozen, ik laat haar dus nu uit wat dingen kiezen (verantwoorde kleuren bij elkaar, hihi) en dan geeft het grappig genoeg geen problemen. Anders was het echt dik drama om een shirt aan te krijgen.

Fietsen doet ze ook erg graag, op d'r 12'' fietsje racet ze er op los, gaat regelmatig met papa een stukje fietsen (vind ik nu soms wat zwaar omdat ze soms halverwege niet zo graag meer wil). Het liefst wil ze elke keer op haar eigen fiets gaan fietsen ipv bij mij achterop, maar ze snapt nog niet zo goed dat dat niet altijd kan (eigenlijk nog helemaal niet dus, naar het winkelcentrum is nog wat te ver voor haar). Drama dan dus }:|

Verder is het een ontzettend schatje O+
pi_84831016
Luisteren??? Wasda?
  Milf woensdag 4 augustus 2010 @ 00:18:16 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84836999
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Luisteren??? Wasda?
Ik vroeg vandaag ook aan Dana waarvoor die dingen aan de zijkant van haar hoofd waren. Zegt ze: " om te luisteren mamma". Doe dat dan ook!!!

1....2.....3.....4....5.....6...7.........8........9..........10!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_84847966
Luisteren....? Dat kunnen peuters toch meestal niet ;) :{
pi_84852711
Jen zal ik jouw oren maar opeten? Je gebruikt ze toch niet.... *haphaphap...*schaterlach!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:45:09 #28
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84867630
Dat luisteren zit hier ove het algemeen wel goed.
Ze zijn echt super gezellig de laatste tijd.

" het is prima hier thuis", aldus floor
pi_84867779
Meike vertelde vanavond aan tafel dat haar oren nog in het postvakje lagen bij de Supergrovers....en die zijn nu dicht haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaha 8)7
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:53:32 #30
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84867993
Ik zal dat ook eens vragen wanneer er zo,n peuter momentje is.....
pi_84871067
Pfff als ik aan Linde vraag of ze soms poep in haar oren heeft zegt ze doodleuk "nee bananen mama!" }:|
pi_84873990
Lol slimme peuters...
pi_84885183
Als ik Maud vraag waar d'r oren zitten dat wijst ze netjes naar d'r oren.... Daarna vraag of ze ze aub ook wilt gebruiken en naar me luisteren. Soms als ze echt in een 'draak-bui' zit dan zegt ze nee, ze zijn kapot.
pi_84885299
Haha, wat een grapjassen :D
pi_84915326
Als ik aan Lotte vraag waar je mee moet luisteren zegt ze oogjes, verklaart wel veel ;)

Ik denk dat ik een meisje morgenochtend heel blij maak met een barbapapa tshirt wat ik vandaag gekocht heb.
Ze wilde elke ochtend graag een barbapapa shirt met lange mouwen aan, maar dat vond ik een beetje warm voor nu.
Vandaag nog ff bij h&m gekeken, maat 86 (grootste van die serie) viel even groot als 98/104 wat ze nu draagt, meegenomen dus. Gelijk in wasmachine vanwege geweldige uitslag/allergie en morgen mag ze hem dan aan O+
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:21:30 #36
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84926833
Wij komen ook weer om het hoekje kijken maar nu met E. Die wordt vandaag twee jaar en heeft van ons een Little People huis gekregen en van de rest van de fam krijgt ze ook nog meer waaronder de bus en trein.

Verder houden we het gewoon rustig vandaag. Lekker in de tuin en vanavond nog wat visite en dan morgen nog wat mensen en lekker veel spelen daar zal het wel op neer komen.

Verder gaat alles eigenlijk wel zijn gangetje met beide dames.
pi_84926929
gefeliciteerd books :)

en hoi :W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:30:37 #38
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84928790
:W Books. Welkom met de tweede. Geniet maar lekker van de rustige dag.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 07:40:52 #39
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84967061
Van harte, books !

Mijn meiden gaan best Oké met dat hele zindelijk worden.
Blij om !!!!!!!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:24:16 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84967564
Mooi zo KP *O* voor de meiden *O*

Maud ben ik gisteren een stickersysteem mee begonnen. Ik was het zo zat dat ze elke avond wel 3-4 keer riep voor nog een kus, een fles, een cracker en ga zo maar door. Dat ik gisteren dus de afspraak met d'r gemaakt heb dat ze alleen voor te plassen naar beneden mag komen en niet meer mag roepen om papa of mama voor kusjes ect. Ze is 2x naar beneden gekomen en daarna redelijk lief gaan slapen. Wel met naar bed brengen heeft ze dus alle kusjes en kroeltjes die ze kon krijgen meteen genomen en ook nog voor het welterusten zeggen gevraagd: mag ik een cracker. Nou dat ging dus best wel goed gisteren. Nu volhouden.

Ik vond het zo lief dat ze het begreep, maar tegelijk ook meteen vroeg: mama, mag ik nog wat vragen? Mag ik nog een kus en een kroel en een cracker... dan hoef ik niet meer te roepen. O+
pi_84967641
Jarigen gefeliciteerd *O*

KP fijn dat het zo goed gaat! Hier gaat het met pieken en dalen. Dan drie dagen goed en dan ineens wil mevrouw niet meer op het potje en de dag daarna weer prima.

Chaca fijn dat het zo goed werkt! Het naar bed gaan is hier de laatste tijd een drama. "Mama nog 1 verhaaltje lezen?, Mama weet je? Mama wil je de monsters wegjagen? Mama er zit er nog 1 bij de lamp! Mama ook nog een grote blauwe/oranje/platte/langharige/dikke/lange/ groene bij de stoel" en dat dan x 10. En net als je na een kwartier alles hebt gehad, wil ze nog een slokje water :') Dat gaan we dus ook weer even drastisch inkorten.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:00:12 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84967947
Blij om te lezen dat het een beetje met het peuterpuberen hoort.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:51:19 #43
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84975029
Net terug uit blijdorp. Helemaal zonder luier, joepie !
Heerlijk een beetje slenteren, maar volgens de dames waren er wel veel dieren aan het luiwamessen.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:21:09 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84975837
Deden ze gisteren ook KP, ook al is de lente al lang voorbij :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84975905
Wat goed zo zonder luier..

Hier is het echt op gang aan het komen.. Zodra ze het gedaan heeft zegt ze dat ze gepoept of geplast heeft.
En dat ze een schone luier wilt.. De wc of het potje kan ze niet waarderen maar het komt eraan..

Op dit moment staat ze te dansen en zingen op k3.. Ik zong niet mooi genoeg dus ik kreeg een: niet doen mama }:|
Ik kan daar zo van genieten hoe zij danst O+
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:45:08 #46
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84976430
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Deden ze gisteren ook KP, ook al is de lente al lang voorbij :P
Hahaha!

ik heb mijn twee dames net opgegeven voor een castingbureau. Zwitsal zoekt voor een tv reclame een blonde tweeling !

Ik dacht......ach....ze zijn 3, werken zullen ze ~O>
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:23:46 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84977385
Heeeee, gaaf KP! Ben benieuwd of ze aangenomen worden.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:41:28 #48
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84977876
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:23 schreef chacama het volgende:
Heeeee, gaaf KP! Ben benieuwd of ze aangenomen worden.
Keshet had mij een pm gestuurd met een linkje. Dus mochten ze de nieuwe doutze worden, dan danken we keshet in ieder interview en toespraak.

( kan via i pad niet pm - en, laptop is stuk...dus mocht je het lezen keshet, dan dank voor pm)
pi_84985334
Hee wat leuk KP!
wordt de tweeling ook nog beroemd straks
pi_85039185
KP, wat leuk! Een beroemde FOK!-tweeling ;)

We hebben gisteren Chris zijn verjaardag gevierd voor de familie, dat was erg gezellig. maar ook wel druk. 8 volwassen, en 2 jochies van 1,5 en 0,5 jaar oud. Chris heeft zich prima vermaakt, het ging ook een stuk beter dan vorig jaar. Toen was hij het uitpakken na 2 cadeautjes wel zat. Nu pakte hij het wel uit (meestal), al ging hij daarna wel weer spelen met ander speelgoed. Hij is in ieder geval dolblij met de remise en thomas-treinen, en vind hij de fiets, de dvd-speler en de tractor ook leuk.. Goed verwend dus. Morgen een rustig dagje. Samen appelflappen maken om woensdag te trakteren op het KDV, en nog een klein pakje uitpakken. En heerlijk spelen met zijn nieuwe speelgoed.
Het was echt een heerlijk jochie gisteren :Y O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:53:07 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85042273
chris, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

we moeten idd vanavond maar eens uitnodigingen voor eli's feestje gaan maken :o :@ is al over 2,5 week! :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85042419
Morgen pas he.. Ik heb nu nog een 2-jarig mini-peutertje ;)
pi_85044035
Mirte heeft vanmorgen met Lotte gespeeld, jammer genoeg ging het regenen waardoor we toch even naar binnen moesten ;).
Lotte is zeer trotse poppenmoeder, Mirte mocht niet aan haar kind komen ;), hihihi.
Het was gezellig Mrien :).
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:39:19 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85052015
Dat klinkt gezellig Nijna en Mrien.

Hier een echte spontane 'ik hou van je gehad' inclusief kroel en kus. Normaal zegt ze het wel terug als ik het zeg, maar nu kwam ie ineens vanuit het niets. Dat is zooooooooooooo O+
pi_85052502
Dat klinkt leuk Nijna!

En wat lief Chaca!
pi_85053504
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:39 schreef chacama het volgende:
Dat klinkt gezellig Nijna en Mrien.

Hier een echte spontane 'ik hou van je gehad' inclusief kroel en kus. Normaal zegt ze het wel terug als ik het zeg, maar nu kwam ie ineens vanuit het niets. Dat is zooooooooooooo O+
ik was vanmorgen zomaar uit het niets lief. "mama lief".
pi_85053811
Leuk ja, Nijna en Mrien! Meeten is altijd leuk!

en gefeliciteerd met chris! Deepfreeze *O*

Meike is al ruim en jaar overdag zindelijk maar snachts was die luier toch bomvol.
Maar blijkbaar komt het toch allemaal vanzelf, want ze is nu al 3 nachten achter elkaar droog.
Voordat we gaan slapen laten we haar nog even plassen, en vannacht werd ze zelf een keer wakker omdat ze moest plassen! *O*

bijna op vakantie...nog 5 nachtjes! *O* aftellen!!!!! We hebben er allemaal zo'n zin in!
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:28:12 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85054117
Meike wat GOED *O* super hoor.

Lekker, het tico om het gewoon te horen.....
pi_85054877
Lekker Karin, bijna vakantie (volgende keer mee-meeten?!) ! Meike, knap hoor!!!
pi_85066791
selene mag volgende week naar de peuterspeelzaal (2 ochtenden), zijn er eigenlijk dingen die ik beter wel of juist beter niet kan doen? ik had zelf zo gedacht dat we (ik en ravi) haar halen en brengen en verder niet teveel poespas. we zijn er niet zo aan gewend, ze is tot nu toe nooit uit logeren geweest en alleen februari een paar weekjes naar een kdv geweest (wat heel goed ging, maar waar ze wel heel heel druk van werd). wat kan ik eigenlijk verwachten?
pi_85067201
Simmu, gaat ze niet eerst wennen?
pi_85067443
we mogen de week ervoor een keertje komen kijken, bedoel je dat?
pi_85067486
het kdv toen was trouwens 3 dagen in de week van 9 tot 5
pi_85067591
Volgens mij is dat niet gebruikelijk op een psz, wennen.
Destijds bij Meike was het zo dat de kinderen allemaal tegelijk binnen komen, en de ouders binnen 1 minuut weer buiten staan. Mijn vriend heeft Meike de eerste keren gebracht, en die werd door de juf zo naar buiten gebonjourd (nadat hij orders van mij had gehad dat hij even moest blijven hangen :D )
Kort afscheid is het beste eigenlijk ook.
En duidelijk vertellen dat je haar weer komt ophalen
pi_85067732
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef simmu het volgende:
we mogen de week ervoor een keertje komen kijken, bedoel je dat?
ja. Mag je er dan bij blijven?

Bij brengen zou ik niet teveel poespas doen. Jen gaat vanaf 4 maanden naar het kdv, de ene keer is het drama de andere keer niet. Maar hoe langer ik rek des te meer krijgt zij het idee dat het inderdaad heel erg is dat mama even gaat werken. Dus ze krijgt een kus en ik zeg mama gaat werken. En dan ga ik ook echt. Bij het halen laat ik het meer van haar afhangen of ze al klaar is met spelen.
pi_85068669
ik had begrepen dat het echt samen eventjes kijken en dan weer weg is dan. toen ze naar dat kdv ging, ging het heel goed. 'sochtends brachten sangdrax en ik haar samen weg en dan deden we heel vlot, uitpakken, tas geven, kindje kus, zeggen "tot strakjes, veel plezier" en allemaal heel blijblij. en dan 's avonds rustig wat nababbelen met de kdv mevrouw. maar dat is een heel klein kdv, ik heb er nooit meer dan 4 kindjes tegelijk gezien. maar dat ging gewoon heel goed. gewoon zo doorgaan dus begrijp ik :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:23:00 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85071526
:Y Simmu. Gewoon op die voet verder. En als het niet goed gaat de eerste keer, jezelf realiseren dat je niet de enige moeder bent en dat Selene binnen 5 minuten stil is en anders wordt je gebeld. ohhhh en bij allebei mijn meiden heb ik huilend het pad van de deur terug naar de weg afgelegd.
pi_85071541
Hier mocht ik er de eerste keer bij blijven op de psz. We kwamen iets later dan de andere kindjes en ik ben erbij gebleven en toen het goed ging ben ik even weg gegaan een uurtje, om haar daarna weer op te halen.
En sindsdien breng ik haar weg, kijk even wat ze gaat doen, dan zeg ik dag en tot nu toe gaat dat prima.

Maar ik weet uit mn ervaring als peuterjuf ook wel dat het niet altijd zo gaat en dat het soms ook ineens om kan slaan. Als afscheid nemen lastig is, dan is het handig om het niet te lang te maken, maar wel duidelijk te zeggen dat je weg gaat en haar straks weer komt halen.
Ik heb wel eens een moeder gehad die zei dat ze even naar de wc ging en vervolgens dus pas aan het eind van de ochtend terug kwam, daar werd het drama alleen maar groter van. Ik ben echt van mening dat je dan beter eerlijk kan zijn, zeggen dat je straks terug komt.
Dan is het ook wel brullen, maar vaak als mama/papa weg is, dan is het verdriet met een paar minuten over en gaan ze lekker spelen.
En als het niet gaat, dan bellen ze je.
Ik belde zelfs wel eens als het afscheid een drama was, mama met tranen in haar ogen weg ging en het kind 5 minuten later heerlijk aan het spelen was ;). Want dat is als mama ook fijn om te weten ;)
pi_85071648
Bij jen is het verdriet over zodra ik de deur dichtdoe. En ja, dat heb ik stiekem gezien! De draak.
pi_85071736
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:43 schreef Nijna het volgende:
Mirte heeft vanmorgen met Lotte gespeeld, jammer genoeg ging het regenen waardoor we toch even naar binnen moesten ;).
Lotte is zeer trotse poppenmoeder, Mirte mocht niet aan haar kind komen ;), hihihi.
Het was gezellig Mrien :).
En Lotte was smerig van het spelen buiten in die auto, gelukkig wel uit d'r broek gegaan ;)
Ze was helemaal moe na afloop en heeft gelukkig goed geslapen toen ze thuis was

Ze was wel vreselijk knuffelig en beschermend tegenover haar pop zeg, dat was ik helemaal niet gewend van haar
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:50:49 #71
298315 SacreCoeur
pi_85073052
Ik heb vandaag alvast de traktaties voor woensdag gemaakt.
Dan gaat Isa voor de laatste keer naar KDV.
En volgende week begint de school alweer, en over 2 maanden is ze alweer 4.
OMG :D

We hebben trouwens traktaties gemaakt van zakdoekjes.
Gevult met doosje rozijntjes & spekkies.
pi_85085023
:O

Mijn peuter slaap ineens niet meer gewoon door 's nachts. Vannacht elk uur wel wakker geweest. En dan is er niet echt wat aan de hand. Nee ze is bang voor monsters, wil een slokje water, heeft het warm, is haar knuffel kwijt, zulk soort dingen.

Nu heersen er bij de opvang waterpokken, dus misschien wordt ze ziek, maar overdag merk ik eigenlijk weinig aan haar...

Ik heb 's nachts wel duidelijk minder geduld merkte ik :@ Vooral als er geen echte reden is om iedereen wakker te maken. Hijs je je voor de 8e keer die nacht uit bed en dan vraag je wat er is en dan zegt ze "mama weet je? Ik wil morgen wel naar de speeltuin" Tsja dan moet ik me inhouden om niet heel boos te worden hoor :(

Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? :O
pi_85085322
Oh Stiemie, zulk soort nachten zijn slopend!
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel :Y

SacreCoeur, gaat ze naar school voordat ze 4 is :?
En "alweer"? Ik snap het niet geloof ik.
pi_85085409
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel :Y

Helaas Kersjes het is al de 3e nacht op rij. -O- Ik had eerst ook zoiets van "Kan gebeuren" maar nu begint het me best op te breken zo zonder slaap :@
pi_85085673
Stiemie, niet fijn zulke nachten.
Misschien een nachtlampje op haar kamer als ze dat nog niet heeft, een rietjesbeker ofzo met water bij haar bed (hoeft ze daar niet om te roepen...) en hopen dat het een eenmalige actie was ze gauw weer lekker gaat slapen 's nachts... :*
pi_85085965
-O-

En ik kan me voorstellen dat Linde zelf er ook niet gezelliger op wordt als ze zo slecht slaapt. In combinatie met jouw vermoeidheid moet het vast heeeel fijn zijn bij jullie op het moment :N
Devin heeft laatst ook zo'n fase gehad maar dan gelukkig 's avonds. Was hij regelmatig nog tot 23:00 uur aan het spoken, steeds weer smoesjes verzinnen om zijn bed uit te komen en ons te roepen. Dan was het weer zijn neus die zeer deed, dan wilde hij weer vertellen dat hij goed kan voetballen, 10 vingers heeft, een slokje water wil etc.etc. Is gelukkig vanzelf weer over gegaan, sindsdien luistert hij overdag ook een stuk beter.
pi_85086135
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:47 schreef Kersjes het volgende:
-O-

En ik kan me voorstellen dat Linde zelf er ook niet gezelliger op wordt als ze zo slecht slaapt. In combinatie met jouw vermoeidheid moet het vast heeeel fijn zijn bij jullie op het moment :N
Devin heeft laatst ook zo'n fase gehad maar dan gelukkig 's avonds. Was hij regelmatig nog tot 23:00 uur aan het spoken, steeds weer smoesjes verzinnen om zijn bed uit te komen en ons te roepen. Dan was het weer zijn neus die zeer deed, dan wilde hij weer vertellen dat hij goed kan voetballen, 10 vingers heeft, een slokje water wil etc.etc. Is gelukkig vanzelf weer over gegaan, sindsdien luistert hij overdag ook een stuk beter.
Ja het is nu heeel gezellig in huize Stiemie :') Vooral ook met een moeie baby er bij die ook steeds wakker wordt van haar grote zus. Lang leve de tv! ;)

Ja die rietjesbeker is nog wel een idee inderdaad! En ze heeft zo'n spooklampje van ikea op haar nachtkastje staan (ook voor mij want ik zie echt NIKS in het donker zonder bril en op de tast je kind vinden is niet zo handig :D )

Oh en het dikgedrukte zou ook heeeeeel welkom zijn. Het is de laatste weken echt een klein monstertje af en toe :(
pi_85086390
Fase Stiemie, fase!
En zoals je nu al 3 jaar lang weet.... die gaan ook weer voorbij, echt!! Maar makkelijk is het zeker niet, zo'n peuterpubertje kan je bij vlagen echt tot waanzin drijven }:|

Ik voel met je mee :*
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:11:12 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85086622
:* Stiemie. /Mantra aan/ maar misschien ook naast bovengenoemde tips duidelijk maken dat middenin de nacht verhaaltjes vertellen niet nodig is. dat ze die moet bewaren tot jullie allemaal wakker zijn. Succes.

Maud heeft ook weer een kleine sprong gemaakt. Ze vind d'r eigen letter nu en kan goed tot 10 tellen. Tuurlijk met zo af en toe een beetje hulp, maar het is zo leuk! Sinds Fleur de puzzelboeken heeft ontdekt van Studio100 is Maud ook aan het puzzelen geslagen op haar (eigen)wijze. Maar verschillen zoeken en doolhoven is echt iets waar ze goed in is.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:18:15 #80
298315 SacreCoeur
pi_85086835
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:

Ja ze gaat al iets eerder wennen & als dat goed gaat ook al iets eerder naar groep 1.
En met alweer bedoelde ik eigenlijk niets, de PSZ zit aan de school vast & daarom noem ik 't ook altijd school. :')
Ik bedoelde meer, 't hele gebeuren begint over een week al.
pi_85087301
Ah okay :)
Toen Devin nog naar de psz ging noemden we dat "school" en nu hij sinds februari naar het kdv gaat noemen we dat eigenlijk ook zo. De leidsters zijn ook juffen. Hij weet wel dat hij straks, als hij 4 is, naar de basisschool gaat. Net als zijn "vliendjes".

Chacama, wat knap van Maud!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:49:03 #82
298315 SacreCoeur
pi_85087889
Ja KDV noemen we hier ook gewoon school :P
Ze weet wel dat 't verschil tussen 'kleine school' & 'grote school' want op de grote school zitten geen beebs. :P
Maar ze heeft er super veel zin in, had ik niet verwacht.
Ik vond school altijd een verschrikking.
pi_85093760
Stiemie, dat klinkt heftig, die nachten. Hopelijk is het een fase, en gaat het snel weer over.

Maud, wat goed! Leuk zo'n sprongetje!

Wij noemen het KDV ook gewoon school, dat zei zijn vriendje ook, en het is ook makkelijker uit te spreken voor de kleine. Ik weet dat op de PSZ hier ze vaak eerst een keer een uurtje komen spelen, de 2e keer een half uurtje spelen en dan de rest van de ochtend zonder ouders, en daarna gewoon afscheid nemen.

tnx voor de felicitaties!!
Zonet mini-appelflappen gebakken voor het KDV morgen, en Chris ligt nu in bed, met zijn 3 treinen (gordon, henry en james) te spelen..
pi_85094701
Ben wel benieuwd hoe het met Selene is gegaan op de psz!

Buh stiemie, niet grappig zulke nachten, bij Meike gebeurt het nog weleens dat ze onrustiger slaapt als ze het te koud heeft, dikkere deken erop en ze slaapt weer beter
pi_85094977
Karin ik dacht vannacht dat het juist misschien te warm was en toen heb ik haar dekbed uit de hoes gehaald. helaas was dat niet de oplossing...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:07:10 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85096046
DF, gefeliciteerd nog. Klinkt goed, zo samen met die treinen. Denk dat ik Maud daar ook een plezier mee doe. Die kijkt het liefst naar thomas de trein en speelt best vaak met mijn houten-treinset.
pi_85096140
Oeh klinkt lekker DF en morgen is je kleine man gewoon al 3!
pi_85096475
Stiemie, toch teveel last van slaap tekort ;)
Vandaag is hij al 3.. Echt raar..
pi_85096636
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, toch teveel last van slaap tekort ;)
Vandaag is hij al 3.. Echt raar..
:o :@ Oeps sorry...

*O* gefeliciteerd met Chris *O*
pi_85096891
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met Selene is gegaan op de psz!

Buh stiemie, niet grappig zulke nachten, bij Meike gebeurt het nog weleens dat ze onrustiger slaapt als ze het te koud heeft, dikkere deken erop en ze slaapt weer beter
ze belden net vanmorgen dat ze zoveel nieuwe aanmeldingen hebben dat alles wat later start (half september) maar wel definitief doorgaat :) ze starten een hele nieuwe groep oid. ze komt ws zelfs bij een 'bekende' juf in de groep, van het dreumesuurtje

gefeliciteerd chris :) treinen zijn gaaf!
pi_85096911
Chris , gefeliciteerd met je 3e verjaardag *O*
Wat leuk dat hij zo gek is op z'n treintjes! Thomas & co. is gewoon heel leuk, en dat blijft ook nog wel een poosje zo. Neefje van 5 speelt er nog steeds veel mee :Y En Devin gaat het ook steeds beter af om de rails goed te leggen zonder gefrustreerd te raken.
pi_85097328
Chris had al wel treinen en rails, maar je ziet hem ook steeds beter worden in het spelen.
Gisterochtend moest hij even eten voordat hij naar het KDV moest (tsja), en ik hoorde "oeh, drupt, regen, treinen naar binnen, lekker slapen".. En zo zette hij de treinen in de remise en kwam bij me zijn boterham eten O+
pi_85097405
Chris O+
pi_85101406
Chris alweer 3 joh :o wat gaat dat snel, van harte!!!
pi_85103252
Aangestoken door jullie enthousiasme over theatervoorstellingen met kinderen, ga ik in september met Linde naar Het mooiste van Sesamstraat! *O*
pi_85105742
Stiemie, wat leuk!!
Ik zie op de site dat de voorstelling ook hier komt, uitgerekend op de dag dat we op vakantie gaan -O-
pi_85107457
vanaf hoe oud zijn zulke voorstellingen eigenlijk leuk? ik zie ze hier in het foldertje wel eens voorbij komen, maar dan staat er "vanaf 4 jaar" bij. maar selene is bv dol op de dvd van kikker van terra
pi_85107668
Die van Sesamstraat is vanaf 3, maar er zijn ook voorstellingen vanaf 2 volgens mij
pi_85107770
dan ga ik gewoon nog beter opletten :+
pi_85107816
Misschien zit hier wat bij? http://www.vanaf2.nl
pi_85107938
Stiemmie, jen slaapt ook niet door. Ik hoef in elk geval niet te wennen aan gebroken nachten. Jen wordt af en toe echt gillend wakker. Ik lig direct naast haar maar ik moet haar echt even goed wakker maken en vertellen dat het een droom is. Dan zakt ze meteen weer weg, en ik lig vervolgens wakker. Maar goed ik lig nu steeds wakker, dus eigenlijk heb ik er geen last van.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:39:07 #102
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85107975
Sesamstraat komt hier ook voorbij zie ik, leuk!

Ik denk dat wij ons dochter irl wat vaker bij haar naam moeten noemen :@
Ze had het steeds maar over hus opa, hus oma, hus hien en ik snapte maar niet wat ze bedoelde..dat bleek dus zus opa, zus oma, zus trampoline te zijn. Ze noemt zichzelf zus :D
pi_85107994
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef Stiemie het volgende:
Misschien zit hier wat bij? http://www.vanaf2.nl
oeh! dank je *O* je kan gewoon zelfs op plaats zoeken en er blijkt hier in de buurt idd wel dingen te zijn :*
pi_85108041
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Sesamstraat komt hier ook voorbij zie ik, leuk!

Ik denk dat wij ons dochter irl wat vaker bij haar naam moeten noemen :@
Ze had het steeds maar over hus opa, hus oma, hus hien en ik snapte maar niet wat ze bedoelde..dat bleek dus zus opa, zus oma, zus trampoline te zijn. Ze noemt zichzelf zus :D
das beter dan beffe :D
pi_85108100
Pff nou respect hoor dan Ticootje. Ik zou dat echt niet trekken. Gelukkig is het nu pas 3 nachten en slapen ze anders wel gewoon goed door. Natuurlijk wel eens wakker, maar niet zo'n drama als de afgelopen nachten.

Overigens heeft Linde vandaag al een paar keer diarree gehad dus ik denk dat we de boosdoener hebben -O- Vannacht wel een rietjesbeker met water op haar nachtkastje gezet en nu maar hopen dat het beter gaat...
pi_85108337
Nou ja, ik heb me er maar bij neergelegd. Ik vind niet echt dat het respectwaardig is. Ik kan er tegen vechten of boos worden, maar het heeft gewoon geen zin. Jen kan niet doorslapen op een of andere manier. Zeker als ze op haar eigen kamer slaapt moet ze checken of we er nog zijn. Dan is het hele huis wakker.
Af en toe denk ik wel hoe nu verder??? Maar ik denk dat die oplossing gewoon vanzelf komt. Dat hoop ik.
pi_85108384
Nou ja ik vind het toch knap dat je je er gewoon dan bij neer kunt leggen. Ik ben meer de controle-freak en dat zou ik denk ik echt niet kunnen :)
pi_85109199
Wat voor andere keuze heb ik?
pi_85110421
TF, leuk zo'n zusje ;)

Tico, Je hebt misschien geen keuze, maar ik zou echt gek worden.

Handige link Stiemie, er zijn hier ook leuke voorstelling in de buurt. Misschien eens kijken als K3 goed gaat.
pi_85110507
Gek ben ik al. Dat punt is al gepasseerd.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:52:42 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85110933
zus O+

Ik ga ook eens kijken op die site. Misschien dat er nog iets leuks bij voor in het najaar.

ticootje, verzetten heeft geen zin. Je er bij neer leggen, geeft op dit moment wrs. meer rust. Je weet dat ze sowieso wakker wordt, dus het heeft ook geen nut om dat te bestrijden. Of ze nu op d'r eigen kamer ligt of bij jullie. Het is om het even. Dus wat dat betreft is het voor jullie eenvoudiger om d'r bij jullie te hebben. Sneller te kalmeren en weer in slaap te krijgen. Alleen is het voor jou zo rot dat jij dan niet meer in slaap valt. Sterkte daarmee.
pi_85111531
Oh nee, vaak ben ik wakker net voordat zij wakker wordt. Het is een soort aanvoelen ook.
pi_85117721
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:09 schreef Ticootje het volgende:
Wat voor andere keuze heb ik?
Je hebt dan misschien geen keuze, maar ik zou me er toch niet eenvoudig bij neer kunnen leggen. Onverstandig dat weet ik, maar ja dat zit zo in me. Daarom vind ik het knap dat jij dat wel kan :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:23:31 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85118636
Ik voel met je mee Tico! Onze dochter bestelt ook regelmatig onze diensten op onchristelijke tijdstippen :') Het zijn vaak wel periodes..het is soms ook wel eens een tijdje rustig :)
pi_85127594
Oh ja ze laat me ook wel eens opeens uitslapen. Das dan wel weer lief.
pi_85134525
Linde heeft afgelopen nacht gewoon weer lekker geslapen *O* Rietjesbeker met water meegegeven (en aangegeven dat we 'm 's nachts dus niet komen bijvullen want daar begon ze meteen over }:| )

Sinds gisteravond geen diarree meer en vanmorgen was ze DWARS. Gisteravond te weinig gegeten en dus vanmorgen supermoeilijk tot ze 2 boterhammen en 2 rijstewafels achter haar kiezen had en toen was ze weer enigszins menselijk te noemen. Leek me dus dat ze niet echt ziek was gezien wat ze gegeten had. Temperatuur was 36,7 dus ook prima.

Overigens had ze wel de hele ochtend last van "plots opkomende buikpijn". Vooral als de tv niet aanmocht of als ze zich aan moest kleden :') Heb nou geen idee of ze gisteren echt ziek was, maar ze is vandaag naar de opvang gegaan. Ze weten ervan en bellen mij als ze het niet vertrouwen. Dan kom ik haar meteen halen.
pi_85135364
Linde met haar plots opkomende buikpijn ;). Hopelijk toch niet echt ziek! En wat super dat ze gewoon lekker heeft geslapen.
pi_85135540
Wat fijn Stiemie, zo'n goede nacht.
Die buikpijn is wel jammer. Het komt hier ook goed van pas de laatste tijd. Niet echt handig, om dan te moeten raden of het nou echt is, of niet..
pi_85135839
Ja het slapen was heerlijk .

Lastig he als die peuters zeggen dat ze buikpijjn hebben en je maar moet raden of het echt is of dat ze trek hebben, moeten poepen of gewoon een te strakke broek aan hebben... Gisteren had ik een bedje op de bank gemaakt, maar mevrouw bleef er maar vanaf komen en ze begon steeds meer eisen te stellen. De tv moest aan en ik moest dat doen en ze wilde wel een dropje en... en... Nou volgens mij zal ze best niet lekker zijn (geweest) maar maakte ze er ook maar wat graag misbruik van.

O ja ze wil tegenwoordig ook dat we haar prinses noemen want dat is ze. Ja daaaahaaaaag! Thuis wil ik soms best een uitzondering maken, maar ik ga echt niet in de supermarkt vragen "Prinses kijk je uit als je met het mandje rijdt?" :X
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:40:19 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85150568
prinses! :D _O- verbaast me niks van Linde :P :@ hoe ze trots was met haar mooie jurkje :)

maar dan moet ze ook wel de meest vreselijke tiara op die je kan vinden, en die ze eigenlijk niet op wil hebben, vind ik dan :P
pi_85154837
Prinses Linde ;) hihihi.
Mirte is momenteel vaak een hondje...
pi_85155305
Een prinses en een hondje :D , ik heb hier af en toe een baby.. Dan wil hij een fruithapje, een fles, en dan een burp doen op mijn schouder 8)7
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:26:57 #123
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85157677
Ik heb poezen, varkens, koeien, ijsberen, prinsesjes. De een loopt het liefst de hele dag naakt en de ander wil alleen maar een legging aan. Alllemaal leuk en aardig totdat je echt een keer snel weg wil......
pi_85159808
Snel weg? Wat is da? Dat kan hier al 3 jaar niet meer :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:19:25 #125
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85160280
Ach jeweettoch ??
Snel weg..

We gaan !
Schoenen pakken, jassen aan bla bla bla plassen bla bla

Maar ik wil nog puzzelen, tekenen, de kat aaien, even kijken, kleien, drinken, andere kleren aan, tv kijken..ik wil, ik moet nog even, ik had dat nog niet gedaan, dus ik mag nu, nog even boven wat pakken, de deur openmaken, mijn balletpakje aan, mijn voetbal in het tuinhuisje leggen want het gaat regenen, want het is fris weer...en ga zo maar door en door en door en door.

Peuters en snel weg....
pi_85160532
Kom op even je sokken en schoenen aan want we gaan weg!
*luchtalarm gaat af*
DAT.WIL.IK.ZELF.DOEN!!!!!
Ja dat weet mama, maar we hebben een beetje haast. Dan doe ik het nu en dan mag jij volgende keer weer.
*luchtalarm gaat af*
IK.KAN.HET.NU.OOK.ZELLUF!!!!
Oke doe het dan maar zelf
Na 10 minuten
"Mama lukt niet, jij moet het doen!"
Uh... net wilde ik helpen en als je nu wilt dat ik kom helpen, dan moet je dat vragen
Mama wil jij helpen?
Maar natuurlijk Linde ik help wel even met je sokken aandoen

En dan hetzelfde verhaal, maar dan met haar schoenen }:| En dan het drama over de deur openmaken, het knopje van de lift etc
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:28:20 #127
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85160721
Hahahahahahaha, dat is ook heel herkenbaar,

Of...

Wat wil je op brood ? Paté of kaas ?
Pasta.
Nee, paté of kaas.
Pasta.
Je kiest nu of ik kies.
Pasta. BRULMODUS AAN

Oké, je krijgt een boterham met paté.
Oké, mam, dat vind ik het lekkerst.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:29:38 #128
298315 SacreCoeur
pi_85160782
O hier is ze te lui om 't zelf te doen.. zeg ik 'doe je even je shirt/sokken/iets aan?'
zegt ze 'nee, geen zin in & doe jij 't maar :)'.
En ik kan wel vol gaan houden, maar dan komen we te laat :')
Tuttebel gaat tegenwoordig ook niet de deur uit zonder een beetje 'english rose' lipgloss.
pi_85161252
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:28 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Hahahahahahaha, dat is ook heel herkenbaar,

Of...

Wat wil je op brood ? Paté of kaas ?
Pasta.
Nee, paté of kaas.
Pasta.
Je kiest nu of ik kies.
Pasta. BRULMODUS AAN

Oké, je krijgt een boterham met paté.
Oké, mam, dat vind ik het lekkerst.
:')
pi_85180486
En vanmorgen weer naar het cb geweest. Laatste keer was een jaar geleden.

Ze is nu 14,5 kilo en 95 cm. Precies gemiddeld dus helemaal prima. De ogentest was geen succes want halverwege had ze er geen zin meer in en moest het brilletje af }:| Maar verder deed ze alles prima!
pi_85180682
Netjes!

Die ogentest heeft Maud ook gefaald. Volgende week woensdag mag ze weer. Maar, dan moet ze ook d'r 3jr9mnd prik. Dus ik zal wel zien wat het wordt. Ik maak me in elk geval geen zorgen om d'r ogen. Ben ook benieuwd naar de lengte en gewicht. Ik voel dat ze iets is aangekomen en volgens mij is ook wel ietsje gegroeid. Dus wie weet...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:42:18 #132
298315 SacreCoeur
pi_85181587
Isa gaat morgen naar 't CB, voor een prikje.
Laatste keer dat we zijn geweest kan ik me niet eens herrineren.
pi_85184584
Mooie score stiemie!
Niet vergeten hier ook maar eens oefenen met een bril en de plaatjes..
pi_85184845
Netjes Stiemie! Jammer van de bril ;)... Mirte mag in oktober, ben benieuwd.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:32:30 #135
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85191982
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
En vanmorgen weer naar het cb geweest. Laatste keer was een jaar geleden.

Ze is nu 14,5 kilo en 95 cm. Precies gemiddeld dus helemaal prima. De ogentest was geen succes want halverwege had ze er geen zin meer in en moest het brilletje af }:| Maar verder deed ze alles prima!
Floor had er de eerste x ook geen zin in. Volgens haar was het huis een koffer (begreep ik ook wel)' maar dat zei ze als volgt .

" oh en dat is een koffer, een mooie roze koffer die heb je nodig voor logeren. Logeren bij opa en oma dinie in het witte huis. Pien en floor hebben daar grote meisjesbedden, maar van oma bla bla bla "
pi_85193427
Peuters, you gotta love 'em O+

Hier hebben we vaak een leeuw in huis die grommend met zijn grote klauwen achter je aan komt rennen. En dan begint hij ineens te blaten, dan was hij stiekem Lambert (the sheepish lion) :D

Vandaag zijn we naar het zwembad geweest, het was zo leuk!!
In eerste instantie hing hij constant aan mijn nek en mocht ik hem echt niet loslaten (hij had zwembandjes om) maar toen hij gewend was vond hij het super, ook in het diepe.
Gaan we echt wel vaker doen :Y
pi_85193539
Ik ben op zoek naar een fietsje voor de dame.. Welke fietsjes hebben jullie hier gegeven? En wanneer?

Ach hier weigert ze ook alles bij het cb.. Met de 2 jaar consult weigerde ze alles.
Het cb zei zo te zien gaat het geweldig.. tot over een jaar :W :)
Nu staat de volgende afspraak eind mei2011 ^O^
pi_85193861
selene heeft voor haar verjaardag een driewieler gekregen. het wil nog niet zo :P lekker boeiuh, ze speelt er wel graag mee. moet van mij op het grasveldje wegens voorspelbare redenen.

ik zal eens bellen met het cb (of iets roepen als we er met ravi staan volgende maand) want ze is al niet meer geweest sinds de 14 maanden
pi_85193963
Pvoes wil je een echte fiets of een loopfiets? Bij kruidvat hebben ze nu een leuke houten loopfiets voor 30 euro
pi_85194117
Ze wil op het kdv ook graag fietsen maar die fietsjes zijn te zwaar..
Dat snap ik wel uit veiligheidsredenen maar dat geeft bij haar grote frustraties..
Nu heb ik haar vandaag meegenomen naar de fietswinkel maar dat was geen succes..
Ze wilde de fiets wel hebben maar niet proberen... ik wil toch even kijken of het past zeg maar.. :+

Nu zag ik dat ze bij de halfords een 10inch hebben.. Dat lijkt me een fijne begin maat.
Maar misschien weer snel te klein.. :?
pi_85195396
Jen heeft driewielers met zo'n duwstang.

Hier ook wezen zwemmen. En heeeeeeeeel vaak van de glijbaan.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:17:26 #142
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85196155
Wij hebben loopfietsen van de halfords. Nu al meer dan een jaar in gebruik en helemaal super !
pi_85198441
Maud heeft een 12" En daar gaat ze al vanaf 85cm op. Wel met hulpwieltjes natuurlijk. En pas vanf nu zonder. Hier kan ze net met d'r voetjes mee op de grond. En nu is ze ca. 94cm groot. Dus....
pi_85201168
Mirte heeft een loopfiets (puky) en die gebruikt ze sinds een paar maanden echt goed. Ze gaat steeds harder en je ziet haar echt spelen met haar evenwicht.

Iemand nog een blikje zen over... mijn peuter huilt werkelijk om alles en niets. En ik ben er zo ontzettend zat van, vanavond de koters maar aan papa overgelaten, ik moest even weg voordat ik zou ontploffen :{
pi_85201427
:* Nijna

*stuurt een potje met geduld, zen en rust naar je toe*

Loopfiets heb ik ook mee in gedachten gelopen, maar omdat ik dit fietsje nog had staan van Fleur is het eigenlijk gewoon doorgeschoven. En fietste ze er dus eigenlijk gewoon op weg. Ohhhh en ze kan nu zelf opstappen. Dus geen hulp meer op dat vlak nodig. nu nog leren hoe je moet remmen. Ik vind het zo zonde van d'r schoenen. Dus voorlopig mag ze alleen fietsen met d'r laarzen of crocs aan.....al enig idee hoe ze remt :X

En ik mag jullie blij maken. De fase van uittesten, onhoudbare frustratie en onmogelijk gedrag is voorbij. Ze heeft nog d'r momenten, maar dat gooi ik tegenwoordig op karakter. Ik zou dus zeggen: hou vol, je krijgt je eigen gezellige lieve en schattige peuter echt weer terug. :*
pi_85201654
Chaca, wat stoer dat ze zelf kan op en afstappen *O*. Ik denk dat ik me wel een voorstelling kan maken van het remmen... ;). Dat leert ze vast ook gauw genoeg, tot die tijd heel slim om laarzen/crocs aan te doen.
pi_85202396
Oooooh en omdat ik eigenlijk zin heb om te gillen vanwege een bepaald topic:

Iets met kinderen en dieren.... en omdat die discussie daar niet welkom is. Hoe gaan jullie om met huisdieren en kinderen? Onze kat mag bijv. niet op de slaapkamers. Nu wil ie dat zelf ook niet, omdat het een angsthaas is. Ze mogen hem gewoon aaien zolang hij dat wilt. En omdat Fleur al heel lang een konijn wilt, weet ze dat als deze poes overleden is, dat ze een konijn mogen.... maar wel een buitenkonijn wel te verstaan. In een ruim hok met veel ren-ruimte.

Vroeger hebben we kanaries en goudvissen in de woonkamer gehad. En later toen ik 12 was mocht ik een cavia die in de woonkamer moest staan van mijn moeder, want dan kon ze in de gaten houden of ik er goed voor zorgde (en in dat opzicht kende mijn moeder me goed genoeg). Toen ik op kamers ging heb ik een dwerghamster als gezelschap gehad. Voor mijn gevoel is dit een goede werkwijze.
pi_85202823
Chacama, ik heb wel een buitenkonijn voor je. Graties.

Poezen: regelt zichzelf. Ik waarschuw 1x per dag. De rest zoeken ze maar uit. 1 kat slaat als hij het genoeg vindt.

Nijna, hier had Jen ook geen beste dag! Pff zwembad uit: drama. Auto in: drama. Bed in: nog groter drama. Dan maar de stad in: drama. En dan ga ik op standje "je hebt gewoon pech dame". Buggy in: drama. En uiteindelijk viel ze in slaap. Oh hemel!!! Eindelijk!! En nu is ze weer keilief.
pi_85202959
O+ Ticootje. Maar ook voor dat buitenkonijn moet deze poes eerst het huis verlaten.... Maar ik zal aan je denken binnen nu en ca. 1 jaar (denk ik)

Oef, dat is geen lekkere dag dan. Maar dat moment van hup in de buggy herken. en bij mij volgt dan meestal de gedachte van: waarom heb ik dat niet 2 uur eerder bedacht.
pi_85203125
M'n konijn is echt keilief. Maar dan ook echt hè?! Jen is gek op het dier. Hij is van cil maar wordt zovaak vergeten dat ik m kwijt wil. Hij loopt heel vaak los en is nog steeds handtam, Jen loopt er echt vaak mee te slepen als ze de kans krijgt.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:05:28 #151
298315 SacreCoeur
pi_85203466
10 inch? Die heb ik nog niet gezien. (ook niet bij hf)
Wij geven Isa binnenkort een 12 inch, ze had hiervoor een 3 wielertje & dat gaat nu super snel.
Dus met 'r verjaardag krijgt ze der mini beach cruiser incl. mandje :')
pi_85203499
Ja, en daarom is het niet veilig in dit huishouden zolang deze kat nog leeft. Hoe bang hij ook is voor de meiden, hij is wel een jager en dat zou ik toch wel heeeeeeel erg zielig vinden voor een konijn. Dus niet dat ik hem niet zou willen, maar ik wil hem juist als ik hem ook echt een lang leven kan geven.
pi_85203858
Nee dan is het geen goed plan, dit konijn speelt graag met m'n katten.
pi_85203920
Chris heeft nu voor zijn 3e verjaardag een 12" fietsje gekregen. Dat is een mooie maat voor hem, met 97-98 cm. Wel het zadel iets omhoog, anders krijgt hij zijn voeten niet fatsoenlijk rond.
Met 2 jaar kreeg hij een driewieler, met duwstang. Die kwam goed van pas, want het heeft wel een paar maanden geduurd voordat hij zelf een blokje om kon trappen.
Een loopfiets was het orginele plan voor zijn 3e verjaardag. Maar op de loopfiets van de spelotheek was hij zo vlot dat we dat niet echt nuttig vonden om te geven.

Qua huisdieren: we hebben hier 1 gerbil, voor de zwangerschap meerdere bakken met gerbils, maar er is nog maar 1 over. Die heeft nog een paar maanden waarschijnlijk.
Eigenlijk doet Chris er weinig mee. Het beestje is niet echt handtam, dus Chris kan er naar kijken, het beestje voeren en helpen verschonen. Hij heeft ook niet echt de behoefte daaraan denk ik.
Ik wil, als we later een grotere tuin hebben, eigenlijk wel een buitenkonijn, en dan gewoon samen verzorgen.

Laatst kreeg ik nog een waarschuwing van iemand, over vissen op de kinderkamer: Die standaard vissenkommen zijn leuk, maar als een kind even de vis van heel dichtbij wil bekijken via de bovenkant en vervolgens zijn hoofd klem heeft, dan heeft het kind wel een probleem :X
En vissen krijgen in die kommen eigenlijk te weinig zuurstof in het water

Tico, pittig dagje dan. Gelukkig is het bijgetrokken!
pi_85206076
DF, dat van die vissenkom... brrrr :{
pi_85210475
:') Wij hebben nog maar 1 kat en die komt tevoorschijn zodra Linde in bed ligt en de rest van de dag zit ie onder de bank. Is een gevalletje angsthaas want niemand kan 'm ook optillen/aaien behalve ik soms als ie in een goede bui is op even dagen als de zon schijnt en de maan in het juiste kwartier zit (nooit dus)...

Pff wat een dag zo Tico!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:31:26 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85221050
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:43 schreef chacama het volgende:
Oooooh en omdat ik eigenlijk zin heb om te gillen vanwege een bepaald topic:

Iets met kinderen en dieren.... en omdat die discussie daar niet welkom is. Hoe gaan jullie om met huisdieren en kinderen? Onze kat mag bijv. niet op de slaapkamers. Nu wil ie dat zelf ook niet, omdat het een angsthaas is. Ze mogen hem gewoon aaien zolang hij dat wilt. En omdat Fleur al heel lang een konijn wilt, weet ze dat als deze poes overleden is, dat ze een konijn mogen.... maar wel een buitenkonijn wel te verstaan. In een ruim hok met veel ren-ruimte.

Vroeger hebben we kanaries en goudvissen in de woonkamer gehad. En later toen ik 12 was mocht ik een cavia die in de woonkamer moest staan van mijn moeder, want dan kon ze in de gaten houden of ik er goed voor zorgde (en in dat opzicht kende mijn moeder me goed genoeg). Toen ik op kamers ging heb ik een dwerghamster als gezelschap gehad. Voor mijn gevoel is dit een goede werkwijze.
Tasja O+

overigens als je voor buitenkonijn gaat, doe er dan 2, hebben ze wat aan elkaar :Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:36:22 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85223295
:Y Tasja, maar na al haar capriolen kreeg ze nog een tweede en derde naam. hunchback houdini. Ze wist uit de kooi te komen zonder dat ie open was en heeft een keer in zo'n poging klem gezeten tussen d'r looprad en de tralies. Gek beest. Konijnen zullen er inderdaad wel 2 worden, heb tenslotte ook twee kinderen ;)

en Maud mag morgen een cadeautje uitzoeken. Ze gaat nu al elke avond zonder protest slapen. Heerlijk!
pi_85228489
Lekker chaca!
pi_85231257
Fijn Chaca! en goed van Maud!
pi_85261474
Nog even gauw zwaaien :W

Wij vertrekken morgen naar de camping voor 2 weken. Sturen jullie goed weer naar Ommen?
Dank u!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:19:02 #162
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85271670
De zon is naar ommen gestuurd !
Heel erg veel plezier !
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:21:17 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85271686
Heel veel pleizer karin! Stuurt zon naar Ommen, maar niet alles want ik wil toch ook wel een beetje voor de meiden hier.... of die moeten bij jou mogen logeren in Ommen ;)
pi_85271713
Veel plezier karin!

Pvoesss,lotte heeft net voor haar verjaardag een 12'' fietsje gekregen en kan daar heel goed mee uit de voeten.wel een klein model overigens,zat wel veel verschil in
pi_85272090
Veel plezier Karin, ik blaas het goeide weer die kant op ;)
pi_85339722
Is het droog gebleven tot nu toe Karin? Anders moeten we nog wat harder blazen :%

Verder alles goed met de peutertjes?
Yppy al klaar voor het feestje? ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:32:11 #167
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85341523
Mijn peuters zijn vanaf 9 uur al aan het spelen. Ze vliegen van het ene naar het ander. Met balletpak, paard en weetikveel allemaal. Gister in wassenaar paarden gaan kijken en tja....daar word je paard van natuurlijk.

Erg ontspannen hierzo.

" kom maar liefje, dan gaan we met het paard naar de ballenbak"
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:16:33 #168
298315 SacreCoeur
pi_85345678
Isa heeft gewoon heel stoer 'r smeer diploma gehaald.
Nu maar eens veters leren strikken & morgen dus even nieuwe gympen kopen. :P
pi_85353942
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Isa heeft gewoon heel stoer 'r smeer diploma gehaald.
Nu maar eens veters leren strikken & morgen dus even nieuwe gympen kopen. :P
wat is een smeerdiploma?
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:40:14 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_85354148
Ik vroeg het me ook af!

Iemand nog tips tegen groene draken en zulks?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_85354394
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!

Groene draken zijn bang voor zombies.. :')
pi_85354962
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!

Hier jagen we elke avond voor het slapen gaan alle monsters weg. Heb ook een tijdje anti-monsterspray gebruikt (plantenspuit met water). Een bedlampje (spook van Ikea) doet ook redelijk zijn werk en er zit nu een briefje op de kamerdeur met de tekst: "Monsters wegwezen! Hier slapen Linde en Esmee!"

Scheelt een boel gedoe al is het monstergedoe met vlagen erger of juist minder erg.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:59:03 #173
298315 SacreCoeur
pi_85365074
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

wat is een smeerdiploma?
Oh die krijgen ze hier als ze 4 zijn, mogen ze hun eigen boterhammetje smeren & dan krijgen ze een een placemat waarop de juf haar naam & datum met speciale stift geschreven heeft. Hebben jullie dat niet dan? Ik heb er zelf ook nog èèn van vroeger.
pi_85366486
:D Nee die heb ik niet en ook nog nooit van gehoord. Wel een leuk idee om eens voor Linde te maken want die is er gek op om haar eigen boterham te smeren
pi_85366611
Jen smeert ook haar brood. Maar komt nooit erg ver, maar stel je voor dat ik help zonder haar toestemming.
pi_85366667
Oh Linde maakt er een heel project van. Ik doe alleen wel zelf de boter en beleg op haar mes anders wordt het eehhhhh apart, heeel apart }:| Maar als ik de hoeveelheid bepaal gaat het heel goed!
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:31:13 #177
298315 SacreCoeur
pi_85366712
Oh k doe 't thuis ook zelf hoor.
Maar op school luisteren ze natuurlijk perfect, dus dan kan 't :P
pi_85367775
Ach, ik laat dr lekker aanklooien tot ze vraagt of ik wil helpen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:33:47 #179
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85370224
Bep is vanmorgen voor het eerst een hele ochtend op de psz geweest! Ging heel goed en ze wil graag binnenkort weer :Y
Ik vnd het maar raar thuiskomen in zo`n stil huis!
pi_85370331
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bep is vanmorgen voor het eerst een hele ochtend op de psz geweest! Ging heel goed en ze wil graag binnenkort weer :Y
Ik vnd het maar raar thuiskomen in zo`n stil huis!
ik belde vanmorgen weer eens af, maar voor het eerst vroeg jen naar 1 van de leidsters toen ik de telefoon ophing. Dus als ik het red, gaat ze morgen ff lekker spelen op het kdv.
  Milf maandag 16 augustus 2010 @ 22:51:49 #181
16000 nikky
pi_85371178
Het wil niet meer luisteren want haar oortjes zijn kapot meldt ze.

GRRRRRR zou je der niet.

Niet naar bed willen
Niet tandjes willen poetsen
Niet willen slapen
Niet willen eten
Niet willen spelen
Niet willen luisteren

Ze wil alleen maar Dora, snoepjes, chocolademelk en naar de geitjes

Soms -O-
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85371703
Hier gaat het echt heel goed met jen. Echt de driftbuien worden minder! Ze is lekker vrolijk en geeft zomaar kusjes en knuffels. Heerlijk wijffie is het weer!
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:38:03 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85373590
Lekker he Ticootje, als ze ineens weer bijdraaien!
Hier worden we de laatste tijd ook weer overspoeld met kusjes en knuffels *;

Zo'n smeerdiploma, ik heb er ook nooit van gehoord maar misschien leuk om hier thuis ook voor hem te maken. Hij heeft nu wel zo'n poetsposter op z'n deur hangen. Eentje van Oral B met Winnie the Pooh - stickers en dan mag je voor elke keer tanden poetsen een sticker plakken. eentje 's ochtends (schiet er af en toe bij in :@ ) en een voor 's avonds. Werkt erg motiverend, hij is dol op stickers :Y

TF, wat leuk voor je meisje! Ze gaat het echt tof vinden en allemaal nieuwe skills en woorden leren. Echt, de ontwikkeling ging hier ineens met sprongen vooruit toen hij begon op de psz! Maar dat weet je natuurlijk allemaal al van je jongens ;)

Nikky -O-

We zijn een weekendje weg geweest en in het hotel was ook een zwembad. En Devin heeft zo goed ge"spartellied" ("zwemmen kan ik allang hoor" :P ): met zijn zwembandjes om in het diepe hele meters al watertrappelend afgelegd. Van mij naar M, naafr de kant enj weer terug... Hij had er zo'n lol in toen hij het eenmaal doorkreeg, wat was ik trots!
Nu alleen nog leren om zijn mond dicht te houden tijdens het 'spartellie doen", Hij had van opwinding en inspanning constant zijn mond wagenwijd open en heeft het halve zwembad leggedronken :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:14:00 #184
298315 SacreCoeur
pi_85382033
Ik dacht dat als Isa 4 wordt ze leerplichtig zou zijn, not dus :P
Als ik zou willen mag ik haar tot 5 thuis houden.

En dit is dus nou een smeerdiploma :P :

pi_85382083
nu staat er hier eentje naast me te juichen: kikka! kwakwa!!! *O*

enfin; de dame is dol op kikker dus ;)
wel leuk zo'n smeerdiploma
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:45:37 #186
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85382654
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:16 schreef simmu het volgende:
nu staat er hier eentje naast me te juichen: kikka! kwakwa!!! *O*

enfin; de dame is dol op kikker dus ;)
wel leuk zo'n smeerdiploma
hier is het "kikkah staat op de stoel !! issie jarig ???? "
pi_85382749
nijna's icoontje is ook een favoriet :) past goed bij der nijntje nachtlampje :)

en ik was vergeten dat onze kat jaagt op lichtjes. dus toen gaf ik selene vanmorgen een zaklamp. en je raadt het vast: ik ben nog wel ff bezig met opruimen........
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:59:22 #188
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85382967
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef simmu het volgende:
nijna's icoontje is ook een favoriet :) past goed bij der nijntje nachtlampje :)

en ik was vergeten dat onze kat jaagt op lichtjes. dus toen gaf ik selene vanmorgen een zaklamp. en je raadt het vast: ik ben nog wel ff bezig met opruimen........
hahahha.

hier is het icoon van KARIN favoriet. Hello kitty, geloof ik.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:53:24 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85384531
:Y icoontjes O+

gaaf zo'n smeerdiploma. Gefeliciteerd Isa!

Nikki, sterkte met je eigenwijsje. Wie zei dat laatst toch.... eigenwijs is ook wijs.
pi_85389307
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef simmu het volgende:

Whehe :D

En weet je?

Meldt :o

Het is vandaag 2 geworden, zegt NEE! zegt 'mij ook hagesag op boodje pinnekaas }:| ' en dingen als: Flojan nee hobbepaad, Lene hobbepaad! }:|

Dus ik geloof dat ik hier wel hoor nu :+

En voor de OP: 17-08-2008 Leander, zoon van TARAraboemdijee en Freecell
pi_85389464
Gefeliciteerd Leander! En inderdaad het klinkt helemaal of je hier thuis hoort :X
pi_85389558
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:04 schreef Stiemie het volgende:
Gefeliciteerd Leander! En inderdaad het klinkt helemaal of je hier thuis hoort :X
Tot nu toe vind ik het meestal nog wel lachwekkend moet ik zeggen :+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:07:47 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85389624
:W Free. Welkom hier. Zo aan je post te zien, zijn jullie hier helemaal op de juiste plek.
pi_85389717
Dat dacht ik de eerste maanden ook ;)

Maar nu hebben we echt om alles 'discussie' voor zover ik daarin mee ga dan... en alles wat ze doet moet ze ook zeggen (nou ik ga nu even zitten hoor. Kijk ik lees een boekje etc etc) en dan nog alle keren dat ze denk dat Esmee haar verloren gewaande dochter is die zij nodig moet corrigeren... Nou ja morgen weer een dagje opvang en dan kan ik er weer tegenaan :P
pi_85389851
We hebben het trouwens zaterdag gevierd met iedereen (vandaag is hier een gewone dag :@ ) dus hij denkt zelf dat hij al drie dagen 2 is :+
pi_85389934
gefeliciteerd free :)

hebben jullie wel een leuke dag gehad? en een leuke dag vandaag?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:15:22 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85390039
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:09 schreef Stiemie het volgende:
Dat dacht ik de eerste maanden ook ;)

Maar nu hebben we echt om alles 'discussie' voor zover ik daarin mee ga dan... en alles wat ze doet moet ze ook zeggen (nou ik ga nu even zitten hoor. Kijk ik lees een boekje etc etc) en dan nog alle keren dat ze denk dat Esmee haar verloren gewaande dochter is die zij nodig moet corrigeren... Nou ja morgen weer een dagje opvang en dan kan ik er weer tegenaan :P
Oeioei, dat klinkt bekend van bij Fleur. En die is inmiddels 7 en moet ik ook nog regelmatig vragen: wie is de mama van Maud???? Juist, ik. En dat betekent dus dat ik zeg of ze iets wel of niet mag en jij gewoon lekker de grote zus mag uithangen. En dat doet ze steeds beter moet ik eerlijk toegeven.
pi_85390111
alles vertellen wat hij doet is check :')
Dat is op een gegeven moment doodvermoeiend :D

mama, mij loooood tekenen... mij nou blaaauuuuw tekenen, kijk geeeeele tift, kijk mama paaaaaas!
En als je geen antwoord geeft gaat het steeds harder :+

En zaterdag was superleuk! en heel druk :D
pi_85390146
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef chacama het volgende:

[..]

Oeioei, dat klinkt bekend van bij Fleur. En die is inmiddels 7 en moet ik ook nog regelmatig vragen: wie is de mama van Maud???? Juist, ik. En dat betekent dus dat ik zeg of ze iets wel of niet mag en jij gewoon lekker de grote zus mag uithangen. En dat doet ze steeds beter moet ik eerlijk toegeven.
Oh dus er is nog hoop O-) Ik leg ook elke keer uit dat zij niet de mama van Esmee is, maar het werkt nog niet echt. Laatst zaten Esmee haar vingers tussen de deur van de kast... Linde deed de deur hard dicht omdat Esmee niet in de kast mocht komen :X
pi_85390186
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef freecell het volgende:
alles vertellen wat hij doet is check :')
Dat is op een gegeven moment doodvermoeiend :D
Ja dan denk ik dat ze even fijn gaat spelen... nee dan krijg ik een live verslag over elk duplo-blokje :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 17-08-2010 13:37:41 ]
pi_85390627
Welkom hier Free en Leander & de rest!!

Wat leuk, zo'n smeerdiploma.
Laatst gaven ze ons op het KDV een compliment dat Chris zo goed boterhammen kon smeren, en dat ze zagen dat we hem thuis ook zelf lieten smeren. Eh, nou, eigenlijk smeer ik het brood meestal op het aanrecht :P

TF, fijn dat de kleine het naar haar zin had op de PSZ. Gaat ze 2 keer per week?

Hier een vrolijk ventje tussen de verstoppingsperikelen door. Hij wordt steeds (eigen)wijzer. Af en toe probeert hij zoveel te vertellen dat hij helemaal begint te happeren. Dan zie je hem denken, mond halverwege een zin, en dan opeens stil. O+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:46:29 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85391471
Leander, gefeli met je 2e verjaardag! *O* *O*

lief, haperende chris O+

Wij hebben morgen de ogentest op het cb. Ik hou mn hart vast :X :')
Hij kent alle woorden, en als je dan weer eens gaat oefenen, krijg je het volgende:
je wijst op het huis "Wat is dit?"
"Eerst schoenen!"
oke, de schoenen
nogmaal het huis "wat is dat?"
"Eerst kam! (kan)"
enzovoorts...

hmmm, hoe gaan we dit morgen aanpakken? :') PR heeft de stukjes los uitgeprint, dus vanavond maar ff op losse plaatjes proberen, kijken of en hoe dat gaat...
pi_85391740
Ze zijn daar op het CB vast wel wat gewend.. Zou hij daar ook niet minder eigenwijs zijn, als iemand anders het vraagt?
pi_85391951
ze zullen op het cb toch wel weten hoe dat werkt met die kleintjes?
pi_85392029
Davinia, haha wat een grapjas... komt vast goed! ;)

Leander en freecell welkom *O*
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:09:02 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85392587
jawel, hoor! ik maak me geen zorgen, ben gewoon oprecht benieuwd :)
kunnen we nog lachen. dubbele afspraak, namelijk. ook met aviva meteen.
gelukkig gaat PR mee! :o
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:16:06 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85392894
:D Davina. Dan kunnen we 'notes' uitwisselen. Wij gaan morgen ook naar het CB. Voor Maud ogentest op herhaling. Wat zou ik doen..... eerst de prik en dan de ogen. Of eerst de ogen en dan de prik. Hmmmmm, even senario:
eerst ogen:
Maud bij mij op schoot. 1 oog afgeschremd door de bril die ze niet op d'r hoofd wil hebben. En dus draaien op schoot. Ik houd ze nog steeds vast en probeer d'r te overtuigen van het kijken naar de plaat. Drama volgt. En dan moet de prik nog.... geen goede optie....

eerst de prik:
prik zetten gaat goed, maar daarna de drama. Want nu wil ze hier meteen weg. Zo leuk is zo'n prik tenslotte niet. Hmmmm, dan lukken die ogen ook niet. Tja.... dus ook geen goede optie.

Ik ben er benieuwd wat ze op het CB gaan voorstellen. Ik weet dat Maud d'r ogen goed zijn, dus ik maak me geen zorgen. Maar, ja het staat zo slordig in het dossier geen ogentest ondergaan.
pi_85394802
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Leander, gefeli met je 2e verjaardag! *O* *O*

lief, haperende chris O+

Wij hebben morgen de ogentest op het cb. Ik hou mn hart vast :X :')
Hij kent alle woorden, en als je dan weer eens gaat oefenen, krijg je het volgende:
je wijst op het huis "Wat is dit?"
"Eerst schoenen!"
oke, de schoenen
nogmaal het huis "wat is dat?"
"Eerst kam! (kan)"
enzovoorts...

hmmm, hoe gaan we dit morgen aanpakken? :') PR heeft de stukjes los uitgeprint, dus vanavond maar ff op losse plaatjes proberen, kijken of en hoe dat gaat...
Het lijkt me nog het meest handig om het afdekken van 1 oog te oefenen :D Al noemt ie die schoenen steevast hotsiekotsie, dan snapt de wvk wel dat ie steeds hetzelfde plaatje bedoelt. ;) Linde ging steeds een heel verhaal uitleggen bij elk plaatje, "ja want dat is een kan en daar kan je dan limonade mee schenken. Opa en oma hebben ook een kan en daar kan je dan water mee schenken. Maar dat mag ik niet want blablablablablabla" :') Helaas ging het vervolgens mis omdat ze de bril niet meer opwilde en ik ook niet haar ene oog met mijn hand mocht afdekken... Wij moeten dus ook nog een keertje terug.
pi_85397409
Wij hoeven pas in oktober... ben benieuwd...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:17:47 #210
298315 SacreCoeur
pi_85397991
Ik heb waarschijnlijk nog een oud CB boekje want daar staat in dat je bij de èèn na laatste & laatste consult een ogentest krijg, nou zo gezegd zo gedaan, vorige keer niet geoefend want ik wilde er geen druk op leggen en ik wist toch wel dat ze de plaatjes zou herkennen en dat ging dus allemaal goed, maar nu bij de laatste test volgens het boekje zou ze zeg maar allemaal c-tjes krijgen waarvan de opening steeds anders is, naar boven, naar beneden, recht, links etc.. en dan zou zei moeten aanwijzen op een plaatje welke de arts/wijkverpleegkundige dan aanwijst, nou uiteindelijk stond ik verbaasd want we kregen die test dus niet (helemaal voor niets geoefend :')) maar we kregen gewoon de zelfde test als bij èèn na laatste consult, die met de poes/laars etc.
pi_85401490
Even een filmpje posten hoor :D

Je bent twee, je bent jarig (al weet je dat niet :+ ) papa is aan het werk en mama wil toch nog een béétje een feestje maken van het eten.
Wat eet je dan? Juist, wentelteefjes :D met je handen :+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:03:38 #212
144006 chacama
Ondernemend!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:27:40 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_85411257
Anna wilde die gekke bril helemaal niet meer af joh!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_85412372
Ik zou de ogentest niet combineren met een prik. Daar zal ik 2 aparte afspraken voor maken.
Ik heb een oproep voor in september. Die moet ik ff afzeggen want ik heb liever dat het of gecombineerd wordt met een afspraak voor de kleine of we gaan toch voor een alternatief cb. Ik ben er nog niet uit.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:12:02 #215
298315 SacreCoeur
pi_85413547
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou de ogentest niet combineren met een prik. Daar zal ik 2 aparte afspraken voor maken.
Ik heb een oproep voor in september. Die moet ik ff afzeggen want ik heb liever dat het of gecombineerd wordt met een afspraak voor de kleine of we gaan toch voor een alternatief cb. Ik ben er nog niet uit.
Waarom niet combineren dan?
pi_85414595
Waarom wel? Prik is niet leuk en als ik weet dat de ogentest ook drama wordt dan heb ik daar geen zin in om dat in 1x te doen.
Trouwens de nieuwe baby wil ik ook niet 2 prikken in 1 afspraak laten geven. 1 prik per afspraak.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:38:54 #217
298315 SacreCoeur
pi_85414775
Ah oké, ja ik wist dat ogentest geen drama zou worden dus heb het wel gewoon zo gelaten incl prik.
Ook dat gaat altijd simpel hier, ze fluisterd auw & beetje spierpijn volgende dag.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen van de prikken serie afwijken, maar misschien ook omdat 't zo makkelijk gaat hier.
pi_85415213
Ik prik ook niet op de volgorde.
En bij een beetje verkoudheid of hangerigheid stel ik gewoon nog een keer uit.
Gewoon omdat het nogal heftig is in 1 keer en er toch bepaalde stoffen in een enting zitten.
BMR heeft ze ook pas gekregen met 2 jaar en dit was ook alleen omdat ik zwanger was.
Anders had ik dat nog iets later gedaan..

Toen ik eenmaal later ging prikken ging het steeds beter. De klachten steeds minder per prik.
Zelfs de bmr viel heel erg mee terwijl ze hiervoor van 1 prik soms al ondersteboven was.

De 2e krijgt dus ook ander schema. :)

Leander gefeliciteerd *O* *O*

Vandaag is de dame opgehaald met de peutertrein :D _O-
Vanuit het dreumes lokaal naar de peutertjes.
Het ging geweldig, ze heeft er zelfs een halfuurtje geslapen in een peuterbedje *O*
En haar regenjas is gejat/meegenomen vanaf de opvang }:| Hopelijk is die snel terug.
Ze was helemaal in tranen -O-
pi_85415304
Ik probeerde pas een afspraak te maken bij het CB voor de 2 jaar afspraak (waarvoor we nog geen oproep gekregen hebben)..nee hoor..dat kon pas in september op z'n vroegst en afspraak maken kon ook niet, die ruimte moest overblijven voor de baby's.
Oftewel..wij hoeven voorlopig niet..heb wel aangegeven dat ik dat liever van te voren had geweten, dan had ik een afspraak gemaakt net voor haar 2e verjaardag. Nu gaan we dus met 2 jaar en 3/4 maanden ofzo..

niet dat de afspraken altijd zo'n succes zijn ;) mevrouw vind er nooit wat aan..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:51:18 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85415332
ogentest is in de herhaling. En ik kijk inderdaad wel. Ze gaat wat mij betreft voor de prik en de gewone controle. Als de ogentest erbij lukt, dan mooi. Maar zo niet dan pech. Ik maak er geen nieuwe afspraak voor. het is een half uur rijden en als ik me zorgen zou maken over d'r ogen dan ja, maar dat is niet het geval.

De 2 prikken deed wel altijd tegelijk, maar die werden hier ook tegelijk gegeven. Dan kwam de wijk er even bij om de prik samen met de arts te zetten. Dus maar 1x pijn.
pi_85424735
Pvoess, wat klinkt dat leuk, een peutertrein!
Jammer van die jas. Misschien heeft iemand de verkeerde meegenomen? Ik heb Chris zijn jas ook weleens terug gevonden in de luizentas naast hem (en dat had ik zelf 's ochtends gedaan :O )

Prikken hebben we wel op volgorde gedaan, maar 1 keertje heb ik laten prikken bij een lichte verkoudheid. Dat doe ik dus niet weer. Verder heeft hij eigenlijk weinig last gehad van de prikken. Van de BMR nog het minst..

Chris we ook nog geen uitnodiging gehad voor het CB voor de 3-jaar afspraak.. Dat zal wel het najaar worden. Maar ik ga er deze keer niet achteraan bellen ;)
pi_85424825
Ik heb voor Mirte toen ik laatst voor Iris toch al een afspraak voor oktober moest maken, een dubbele gemaakt. Had geen zin om weer te verzetten als ik de oproep kreeg enzo, nu heb ik ze in elk geval gelijk na elkaar. Veel handiger.
pi_85429703
Ja ik denk een domme papa ofzo die het gewoon heeft meegenomen.. Hij zat niet in een andere luizenzak..

Vanmorgen regende het weer hard dus ik dacht help!!
Heb haar maar dr winterjas aangetrokken..
En een dunner jasje mee gegeven voor het buitenspelen.
pi_85429986
Hier ook wel eens verdwijnende jasjes bij de opvang. Papa brengt en mama haalt (of andersom) en dan hebben ze geen idee wat het kind 's morgens aanhad en ja dan hebben ze ook zo'n jasje van Hennes, prenatal of name-it... Gelukkig is alles wel weer teruggekomen.

Hoe gingen alle cb-bezoeken?
pi_85430503
Mijn burberryjurkje is op magische wijze verdwenen op het kdv... Echt heel triest dat mensen gewoon kleding jatten.

Schoenen van Jen zetten ze niet eens meer op de gang, dan worden ze namelijk meegenomen... Dora crocs en lelie kelies... Dat blijken gewilde items te zijn...
pi_85430566
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
Mijn burberryjurkje is op magische wijze verdwenen op het kdv... Echt heel triest dat mensen gewoon kleding jatten.

Schoenen van Jen zetten ze niet eens meer op de gang, dan worden ze namelijk meegenomen... Dora crocs en lelie kelies... Dat blijken gewilde items te zijn...
:o echt??? Dat is wel heel erg! Maar hoe kan dan gewoon kleding verdwijnen? Dat heeft ze toch aan? Hier wel eens verkeerde sokken ofzo als ze thuis komt. Maar dan neem ik die de eerstvolgende keer weer mee en dan zijn die van haar ook weer terug. Wel sticker/label ik alles. Al had een ander meisje toen ze buiten speelden en ik haar op kwam halen laatst Linde's schoenen aan met mega-sticker erin :')
pi_85430663
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:17 schreef Stiemie het volgende:

[..]

:o echt??? Dat is wel heel erg! Maar hoe kan dan gewoon kleding verdwijnen? Dat heeft ze toch aan? Hier wel eens verkeerde sokken ofzo als ze thuis komt. Maar dan neem ik die de eerstvolgende keer weer mee en dan zijn die van haar ook weer terug. Wel sticker/label ik alles. Al had een ander meisje toen ze buiten speelden en ik haar op kwam halen laatst Linde's schoenen aan met mega-sticker erin :')
Ze gingen stoepkrijten en ik denk dat de leidsters het zonde vonden van haar jurk dus hadden ze haar omgekleed... Dat hadden ze beter niet kunnen doen... -O-
Ik trek geen kleding aan die niet vies mag worden, het zal me een rotzorg zijn als er vlekken in kleding komen, ook als die er niet meer uit gaan. Daar is het een kind voor. Ik vind het veel erger dat iemand kleding jat...
pi_85430664
Dat is echt slecht.. Een vergissing kan nog, maar magisch verdwijnen.. :N
Wat ben je dan voor ouders?

Ik heb wel een keer teveel mee naar huis gekregen. Had de leidster een shirt van een ander kindje in de tas gestopt. En eens een knuffel. :P
pi_85430697
Oh maar M. neemt ook heel vaak foute dingen mee... Die heeft gewoon geen idee wat van Jen is en wat niet... Dus dan geef ik het de volgende dag wel weer terug. Vaders..
pi_85430766
Ja verkeerd meenemen kan, maar dan was ik het en dan gaat hetw eer terug. Maar zo maar meenemen :N

Ik geef trouwens nooit dure kleding mee of dingen waar ik zuinig op ben. Die leidsters hebben met 12 kinderen al genoeg om op te letten en ik wil dat de meisjes het naar hun zin hebben en niet steeds op hoeven te letten.
pi_85430833
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:22 schreef Stiemie het volgende:
Ja verkeerd meenemen kan, maar dan was ik het en dan gaat hetw eer terug. Maar zo maar meenemen :N

Ik geef trouwens nooit dure kleding mee of dingen waar ik zuinig op ben. Die leidsters hebben met 12 kinderen al genoeg om op te letten en ik wil dat de meisjes het naar hun zin hebben en niet steeds op hoeven te letten.
Ik vind dat Jen er op het kdv ook gewoon leuk uit mag zien... En zo duur was de jurk ook weer niet..
pi_85430918
Ja ze zien er echt wel leuk uit hoor ;) Maar als ik iets heb waar ik zuinig op ben, dan doe ik dat niet aan. Of het nou merkkleding is of niet, dat maakt niet uit. Soms hebben dingen een emotionele waarde omdat het bv nog door mijzelf is gedragen. Ze hebben geen speciale kinderopvangkleding ofzo hoor. :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:32:21 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85431092
We zijn bijna goedgekeurd. :D

Ogentest wederom gefaald, vanwege een eigenwijze meid. Dus nu oefenen en dan over 2 maanden terug. Ach, het zal wel goed komen. Voor de rest deed ze het prima. Blokjes stapelen, met de bal spelen, vormenstoof ect. De prik was ze ook stoer mee. En gewoon lekker in d'r been, daar zitten nog wat spekkies.
Score: 95 cm groot en 13 kilo en precies 3 jaar en 9 maanden (nou, ja op 2 dagen na)

Hier ben ik meestal degene die de kleding laat verdwijnen....maar goed krijg genog doorgeschoven om me daar geen zorgen om te maken.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:52:06 #234
298315 SacreCoeur
pi_85431775
Jeetje al die dingen kwijt.. maar ze hebben toch gewoon iets als een mandje met naam?
En een haakje met naam? Hier iig nog nooit iets kwijt of gejat.
Ik heb ooit hele belangrijke papieren laten liggen in een tasje op de gang, lagen de volgende ochtend er nog gewoon. Godzijdank.
pi_85433022
Hebben jullie trouwens nog tips om je peuter in bed stil te houden? Esmee en Linde delen een kamer. Nu bedacht Linde om 5:30 (!) dat ze wakker was :( En dan gaat ze schreeuwen: "Papa!, Mama! Ik ben wakker!" (joh :') ) dus erheen en gezegd dat ze stil moest zijn, maar ja toen was Esmee ook al wakker. Alles in bed gelaten en na 10 minuten was het weer stil. Toen om 6:30..." "Papa!, Mama! Ik heb trek!" Ja dan had je gisteravond je bord leeg moeten eten...dag Linde!

Denk er nu aan om een lampje met tijdschakelaar neer te zetten (haar nachtlampje) en als die uit gaat,(7.30 uur) mag ze roepen. Wil haar liever niet aanleren dat ze uit bed naar ons toekomt om wat te vragen want dan staat ze er om de 3 minuten. Nu komt ze nooit zelf uit bed. Misschien iemand nog andere tips?
pi_85433233
Soms hebben ze van die wekkers bij de kruitvat die kan je 's avonds de ogen dicht doen en dan gaan ze open als ze op mogen staan. Je hebt ook nog een andere veel duurdere variant, maar je idee met je nachtlampje lijkt me ook een goeie om te proberen.
Volgens mij is ze bijdehand genoeg om dat te begrijpen, ik zou het gewoon proberen! Ik heb die wekkers de laatste tijd niet meer gezien bij de kruitvat, maar als ik ze nog eens zie dan geef ik wel een gil...
pi_85433277
Ja we hebben nog een tijdklok liggen dus als het niet werkt, zit ik ook weer niet met onnodig spul vandaar. :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:25:25 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85435632
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:29 schreef Stiemie het volgende:
Ja we hebben nog een tijdklok liggen dus als het niet werkt, zit ik ook weer niet met onnodig spul vandaar. :)
Zo hebben wij het Fleur ook aangeleerd. Die bleef netjes in bed, maar ging ook roepen. Via de tijdklok geleerd vanaf welke tijd ze mag roepen dat ze wakker is of naar ons mag komen.
pi_85435652
Jen blijft uit zichzelf stil. Pakt een boekje of een speeltje en wacht tot ik m'n ogen opendoe. Tenzij dat te lang duurt dan voel ik opeens handjes over m'n gezicht aaien " mama? Opstaan?".
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:29:35 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85435811
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Jen blijft uit zichzelf stil. Pakt een boekje of een speeltje en wacht tot ik m'n ogen opendoe. Tenzij dat te lang duurt dan voel ik opeens handjes over m'n gezicht aaien " mama? Opstaan?".
O+ Dat deed Fleur wel met gaan slapen. Die ging niet roepen dat ze niet kon slapen, maar pakte dan een boekje en ging liggen plaatjes kijken tot ze moe genoeg was om in slaap te vallen. DIt in combi met het zingen van alle liedjes die ze kende.
pi_85435883
Ja lief is dat!
Ik reageer niet voor 7 uur, dat is mijn grenstijd. Alles na 7 uur ben ik weer beschikbaar voor m'n meisje. Maar de laatste tijd slaapt ze opeens tot 9 uur. Dat is echt luxe!
pi_85435952
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het scheelt dat ze je dan ziet Tico. Linde heeft volgens mij wel eens het idee dat iedereen weg is ofzo.

Chaca de tijdschakelaar is gevonden. Moet alleen een batterijtje in zag ik net dus die moet ik nog even kopen!
pi_85436285
Ja stiemie, dat kan best hoor. Ik weet natuurlijk niet wat ze zal doen als ze apart gaat slapen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:22:35 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85438083
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja stiemie, dat kan best hoor. Ik weet natuurlijk niet wat ze zal doen als ze apart gaat slapen.
wrs. klimt ze dan heel zachtjes uit haar bedje en kruipt dan bij je om te wachten tot je wakker bent, want dat is ze gewend te doen. (dat is in elk geval wat ik je toewens)
pi_85439159
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:22 schreef chacama het volgende:

[..]

wrs. klimt ze dan heel zachtjes uit haar bedje en kruipt dan bij je om te wachten tot je wakker bent, want dat is ze gewend te doen. (dat is in elk geval wat ik je toewens)
dat deed ze wel idd. Maar dat om 3 uur in de nacht. Tot we het punt donker kregen, toen wilde ze niet meer.
pi_85441199
Nou mijn peuter die 's morgens (tot nu toe... want ik vrees voor de wet van FOK!) altijd netjes in bed bleef liggen bedacht vanmiddag dat ze ook prima haar kamer uit kon en vervolgens op de gang om me gaan staan roepen. Iris wakker en toen ik boven kwam kreeg ik centjes en een parkeerkaartje... 8)7
Gelukkig is Iris nog even gaan slapen, maar mn peuter hangt echt tegen geen middagslaapje meer aan. Want als ik haar laat slapen slaapt ze zo vast dat ik haar om 4 uur wakker moet maken, zit ze de rest van de middag als een dood vogeltje op de bank en gaat ze 's avonds pas tegen 10 uur slapen (ligt er rond half 8 in en gaat dan lezen, zingen, kletsen).
Als ik haar niet laat slapen is de middag eigenlijk wat lang, maar ze red het redelijk, ze lijkt wel energieker dan wanneer ik haar wakker moet maken uit haar slaap.

Maar ik vond eigenlijk dat middagdutje nog wel heel erg lekker... voor mezelf... :') . Even mijn handen vrij enzo... maar ik vrees dat dat voorbij is... :')
pi_85441618
Nijna dat van het middagslaapje klinkt zooooo bekend. Het was een korte periode dat het was lastiger ging (we lieten haar dan om de dag slapen) maar Linde slaapt nu ook al een tijdje niet meer overdag. Helaas -O-
pi_85444202
Ja maar aan je papieren hebben ze weinig.
Het jasje was idd meegenomen door iemand het lag ineens op de kapstok.
Alle juffen hadden echt zo iets van huhh?? }:|

Ik zorg graag voor goede kleding en haar zomerjasje was 50 euro ongeveer.
Duur voor een jasje maar hij is wel precies warm en zacht genoeg voor in de zomer.
Haar regenjasje was ook aardig duur. Gewoon omdat ik kwaliteit wil.
Straks in de winter heeft ze ook meerdere sommige best prijzig tjah het is een risico.
Maar ik wil gewoon dat ze goede kleding draagt..

Haar schoenen zet ik ook met stift groot haar naam erin.. die plakkers verwijder je te makkelijk.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:59:27 #249
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85448086
Hier hebben de dames wel een middagdip. Ik gooi ze niet meer het bed in, anders slapen ze pas om 20 uur en dat vind ik te laat. Rond 14 uur zelf het energieniveau naar - 10 . Maar even op de Fatboy met z,n allen, boekje lezen enzo gaat het weer beter.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:37:21 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85449683
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Hier hebben de dames wel een middagdip. Ik gooi ze niet meer het bed in, anders slapen ze pas om 20 uur en dat vind ik te laat. Rond 14 uur zelf het energieniveau naar - 10 . Maar even op de Fatboy met z,n allen, boekje lezen enzo gaat het weer beter.
Dat of zoals hier even op de bank met een dvd. Dat is voor Fleur meestal ook reden genoeg om even rustig te doen. Bij de oppas en op het kdv slaapt maud trouwens wel nog steeds een uurtje per keer. Erg prettig voor het avondhumeur.

@Ticootje, jammer dat ze het om 3 uur 'snachts had. Misschien gaat het nog verschuiven.... een keer.
pi_85449817
Chris gaat nog steeds om half 9 richting bed. Hij is nu zelf boekje aan het "lezen"..
Maar het maakt niet veel uit of hij nou overdag slaapt, of niet. Vandaag niet geslapen op het KDV, maar hij haalt de half 9 vrolijk, na het avondeten leeft hij altijd wel op.

Thuis leg ik hem meestal wel in bed rond 1 uur/half 2. En meestal valt hij na een half uur babbelen/zingen/lezen wel in slaap. En anders pluk ik hem er na een uurtje wel uit. Dan is de ergste dip ook over..
pi_85463178
Ons blaag van 2,5 weigert te slapen 's middags. Kan d'r op bed leggen maar ze gaat lezen/spelen enz. Als we samen in bed kruipen dan slaap ik en word ik alleen wakker ;) Dan zit mevrouw op haar kamer te spelen! Dat leek me ook niet echt handig! Dus wij gaan ook tussen de middag aan tafel rustig een broodje eten en dan pakken we er daarna wat te tekenen, lezen of kleien bij en is ze vrij rustig. Net na het avondeten kakt ze dan volledig in en ligt ze meestal voor 7 uur al in bed!!!

Helemaal nu met de baby is dat wel lekker!

@ Ticootje, hier was Shenaya baldadig vanaf het moment dat we haar vertelden dat er een baby kwam.. Toen ik begon met de weeen en leek te bevallen ging ze ineens veel knuffelen en kusjes geven alsof ze wist dat ze binnenkort niet meer alleen was ;) Inmiddels hebben de kusjes en knuffels plaats gemaakt voor driftbuien waar we gelukkig ook op gerekent hadden..
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:55:10 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85469658
druk op werk, dus niet bijgelezen.
het cb-bezoek ging zoals veracht. mw wijst op poes, 'wat is dit?'
eli: 'eerst eendje!'

_O-

uiteindelijk heet hij wel wat dingen benoemd. dus het eendje benoemd. '2 eendje, 3 eendjes, 4 eendjes!'

en hij wilde het brilletje niet op.
over 2 mnd dus weer terug :P

scores:
lengte: 1 meter
gewicht: 17,9 kg! :o 8)7 (aan het eind van eht bezoek wellicht iets minder :% )
pi_85470458
Wow Eli, zwaargewichtje :o
En die ogentest _O-

Devin slaapt soms wel 's middags, soms niet. Net waar hij zin in heeft of hoe het uit komt. Hij gaat hoe dan ook best laat slapen, avondeten is hier nooit voor 19:00 uur. Daarna nog even spelen, douchen en boekjes lezen. Rond 21 uur is het licht meestal echt wel uit.
pi_85471010
Zo, Eli groeit goed, onze jongens lopen echt niet meer geljk op ;)
Alleen jammer van de ogentest.

kersjes, Hoe gaat het met Devin als grote broer?
pi_85471318
Wat fijn om te lezen dat Eli ook gezakt is... ;) Jammer hoor. Dat weer terug moeten is zo vervelend. Daarom hadden ze hem hier al in de combi met de prik gezet, maar ook dat had niet gebaat. Ze adviseerde wel om te oefenen met hand voor het oog.

En inderdaad wat een verschil in gewicht. Maar, goed Eli zal ook vast een ander lijntje volgen dan Maud.
pi_85473149
Maar even... Waar is die hele ogentest nu goed voor.. Ik weet dat Jen gewoon alles prima ziet.. Dat ze straks met bril op niet het goede figuurtje wilt aanwijzen en dat ik daarvoor terug zou moeten vind ik eigenlijk dikke onzin. Als ze echt iets aan dr ogen zou mankeren had ik dat al lang gemerkt en had ik haar ogen wel laten opmeten bij de opticien.
pi_85473264
Het gaat niet zozeer om het wel of niet kunnen zien, vertelde ze mij. Want over het algemeen hebben ouders dat vrij snel in de gaten. Het gaat om het vroegtijdig signaleren van een lui-oog. En dat kan alleen maar als ze met 1 oog kijken. Want dan zie je dus of er een oog niet kijkt. Vandaar dus die test.
pi_85473336
Oh ik dacht dat je een lui oog ook kon zien... Nou ja, ik zal eens oefenen met Jen.
pi_85476315
Ticootje, soms is het te zien inderdaad, het oog dwaalt dan af, vooral bij vermoeidheid. Maar dat hoeft lang niet altijd.

Deepfreeze, gaat prima!
Hij ziet zichzelf als grote broer, komt voor hem op ('En Toby dan?") en vraagt naar hem wanneer hij hem even niet ziet. Ze spelen nu ook samen en Devin maakt hem graag aan het lachen. Liggen ze samen helemaal in een deuk O+
En vandaag op het CB zat hij uitgebreid te vertellen dat zijn kleine broertje prikjes zou krijgen "Want anders wordt Toby ziek en moet hij naar het ziekenhuis. En dan kan hij niet meer spelen en niet meer eten, dan is hij stuk en kunnen we hem niet meer maken. En we kunnen ook geen nieuwe Tob y kopen en dat is heel erg als hij stuk is. Echt waar hoor!"
:o
Komt door mij, iets te vaak gezegd dat hij voorzichtig met hem moet doen :@
Want dat is de keerzijde van al dat moois, hij ziet zijn broertje nogal eens aan voor stoel/bed/worstelmaatje/opstapje...

En gister heeft hij zijn toetje met hem gedeeld :Y)
Zat hij zijn Danoontje bij hem naar binnen te lepelen. Superlief!
Helaas heeft Toby een vermoedelijke KMA :X
pi_85476894
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:39 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, soms is het te zien inderdaad, het oog dwaalt dan af, vooral bij vermoeidheid. Maar dat hoeft lang niet altijd.

Deepfreeze, gaat prima!
Hij ziet zichzelf als grote broer, komt voor hem op ('En Toby dan?") en vraagt naar hem wanneer hij hem even niet ziet. Ze spelen nu ook samen en Devin maakt hem graag aan het lachen. Liggen ze samen helemaal in een deuk O+
En vandaag op het CB zat hij uitgebreid te vertellen dat zijn kleine broertje prikjes zou krijgen "Want anders wordt Toby ziek en moet hij naar het ziekenhuis. En dan kan hij niet meer spelen en niet meer eten, dan is hij stuk en kunnen we hem niet meer maken. En we kunnen ook geen nieuwe Tob y kopen en dat is heel erg als hij stuk is. Echt waar hoor!"
:o
Komt door mij, iets te vaak gezegd dat hij voorzichtig met hem moet doen :@
Want dat is de keerzijde van al dat moois, hij ziet zijn broertje nogal eens aan voor stoel/bed/worstelmaatje/opstapje...

En gister heeft hij zijn toetje met hem gedeeld :Y)
Zat hij zijn Danoontje bij hem naar binnen te lepelen. Superlief!
Helaas heeft Toby een vermoedelijke KMA :X

Ik vrees hier ook voor dat we de 6 maanden niet halen dat kleine baby per ongeluk iets in dr mond krijgt van Jen. Die deelt ook alles... Ik zie het dus al helemaal voor me dat ze stiekem haar banaan deelt met dr zusje. :D
pi_85477010
ooh, die "voorzichtig schat, anders gaattie stuk!" komt heel bekend voor :@
pi_85477150
Ticootje, het ging over het algemeen best goed! Zo goed dat we al maanden geleden gestopt zijn met zeggen dat hij dit-of-dat niet aan zijn broertje mag geven. En gister, in een onbewaakt ogenblik, ging het dus even mis...
pi_85477833
oh, da's wel jammer Kersjes. Heeft Toby er last van gehad?

Wel lief hoor al die grote broers/zussen.
pi_85478196
Wat lief dat Devin zo om zijn broertje geeft!
Alleen jammer van de KMA.. Volgende keer maar een appel delen ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:21:03 #266
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85478207
Even hier maar denk ik:

ik moest vanmiddag met K en E naar het consultatiebureau en K moest haar laatste enting plus nog een extra HIB(P). Kind is inmiddels lichtelijk panisch omdat ze om de haverklap moet bloedprikken en met een weekje voorbereiding is dat wel te overzien maar vorige week vrijdag moest ze onverwachts en ze heeft het kwartier richting het ziekenhuis alleen maar zitten schreeuwen om vervolgens er vrolijk weer uit te lopen. Ze weten dit op het consultatiebureau en er was vandaag een invalarts. K schreeuwde wel maar toch ge-ent prima en kreeg daarna van de invalarts een tik op haar arm (net geprikte arm) met de opmerking stop met schreeuwen ik moet het even opschrijven. Ik heb beide dames opgepakt en ben weggegaan en denk er sterk over om een klacht in te dienen. Wij slaan/tikken zelf nooit maar beredeneren het liever en ze is al bang en nu kreeg ze een tik van dat mens en K natuurlijk helemaal over de kook voor het volgende uur. Heb ook meteen tegen de assistente gezegd dat ik als ze invalt haar nooit meer wil hebben voor E. K is inmiddels nu klaar maar ik zit nog te koken.
Wat zouden jullie doen in dit geval???

Als er stoom opstijgt tussen Gouda en Rotterdam dan is het stoom wat uit mijn oren komt overigens.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:27:58 #267
298315 SacreCoeur
pi_85478482
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:21 schreef Books het volgende:
Even hier maar denk ik:

ik moest vanmiddag met K en E naar het consultatiebureau en K moest haar laatste enting plus nog een extra HIB(P). Kind is inmiddels lichtelijk panisch omdat ze om de haverklap moet bloedprikken en met een weekje voorbereiding is dat wel te overzien maar vorige week vrijdag moest ze onverwachts en ze heeft het kwartier richting het ziekenhuis alleen maar zitten schreeuwen om vervolgens er vrolijk weer uit te lopen. Ze weten dit op het consultatiebureau en er was vandaag een invalarts. K schreeuwde wel maar toch ge-ent prima en kreeg daarna van de invalarts een tik op haar arm (net geprikte arm) met de opmerking stop met schreeuwen ik moet het even opschrijven. Ik heb beide dames opgepakt en ben weggegaan en denk er sterk over om een klacht in te dienen. Wij slaan/tikken zelf nooit maar beredeneren het liever en ze is al bang en nu kreeg ze een tik van dat mens en K natuurlijk helemaal over de kook voor het volgende uur. Heb ook meteen tegen de assistente gezegd dat ik als ze invalt haar nooit meer wil hebben voor E. K is inmiddels nu klaar maar ik zit nog te koken.
Wat zouden jullie doen in dit geval???

Als er stoom opstijgt tussen Gouda en Rotterdam dan is het stoom wat uit mijn oren komt overigens.
Ik sta niet voor mezelf in denk 'k op zo'n moment.
Ook al zou 't maar een tikje van niets zijn.
Maar ik vraag me af welk CB het was, ik woon ook in die richting.
'k Zou zeker een klacht indienen.
Erg netjes dat je gewoon bent weggelopen.
pi_85478697
Iemand van het cb die een tik geeft? Ik zou inderdaad een klacht indienen..
pi_85478850
Nou ja zeg Books :o
Als je met kinderen werkt dan mag je heus wel wat meer empatisch zijn, het is toch duidelijk dat het kind overstuur is? En dat ze haar getikt heeft is ronduit belachelijk, dat doe je gewoon niet!

Helaas wel vervelende gevolgen gehad Chacama, maar da's voor het andere topic ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:38:30 #270
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85478896
Ja de invalarts (ben niet gauw boos ofzo maar dit gaat toch wel erg ver of ben ik nou een zeurpiet?).

Ik heb net de papieren geprint bij de ggd. Had gebeld met de zorglijn en werd verwezen naar de GGD HollandsMidden en dan het kopje klachtenregeling. Vanavond even invullen en opsturen.

@Sacrecoeur het is het cb in Ouderkerk aan den IJssel.

Weet je wat ik het vervelende vind voor K is dat ze eindelijk een beetje soepel met het prikken om kan gaan en niet meer panisch blijft en dan krijgt ze van een onbekende een tik (ze weet niet eens wat het is want ze kent het niet) en ik moest ook nog lopend terug naar opa en oma want zelf woon ik niet in het dorp en mijn ouders wel en heb nog tien minuten naar mijn ouders gelopen met een meisje wat helemaal aan het snikken was door dat ......mens. En nu ligt ze op apegapen op de bank want ze is bekaf waarschijnlijk door het gekrijs en de schrik.

@ Kersjes normaal ben ik niet op mijn mond gevallen maar nu heb ik gewoon mijn kinderen opgepakt en ben er zo uitgelopen want ik denk dat ik niet netjes was gebleven. Heb in het naar buiten lopen wel meteen gemeld bij de assistente dat E nooit meer bij haar mag van mij en dat ze mijn kinderen geen tik hoef te geven.
pi_85479545
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Iemand van het cb die een tik geeft? Ik zou inderdaad een klacht indienen..
dat dus. boeit niet of het al dan niet hard is en waarom. je maakt toch zeker zelf wel uit of en hoe je je kind al dan niet bestraft (en in dit geval lijkt straffen en zeuren dat ze op moet houden al zeker gewoon niet op zn plaats)
pi_85479753
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:50 schreef simmu het volgende:

[..]

dat dus. boeit niet of het al dan niet hard is en waarom. je maakt toch zeker zelf wel uit of en hoe je je kind al dan niet bestraft (en in dit geval lijkt straffen en zeuren dat ze op moet houden al zeker gewoon niet op zn plaats)
Ja en als jij je kind een tik zou geven bij het cb, zou je waarschijnlijk nog een aantekening krijgen ook..
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:58:25 #273
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85479955
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:50 schreef simmu het volgende:

[..]

Door schade en schande wijs geworden weten we dat als we midden in zo'n ik-wihiiill-niettttt-prikkken bui zitten niet moeten storen des te sneller is het voorbij. Gaan we er tegenin/zielig meedoen/standje geven dan duurt die bui veel langer. Dus vandaar dat ze best even mag gillen en op zijn hoogst is het dan met vijf minuten wel bekeken.

Dat is inderdaad ook nog zo Tico. Daar had ik nog heel niet aan gedacht.
pi_85480325
Books, zeker een klacht. Absoluut. Ik zit hier gewoon met open mond te lezen. Dit doe je niet! Waar haalt ze het lef vandaan zeg.
pi_85480874
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:58 schreef Books het volgende:

[..]

Door schade en schande wijs geworden weten we dat als we midden in zo'n ik-wihiiill-niettttt-prikkken bui zitten niet moeten storen des te sneller is het voorbij. Gaan we er tegenin/zielig meedoen/standje geven dan duurt die bui veel langer. Dus vandaar dat ze best even mag gillen en op zijn hoogst is het dan met vijf minuten wel bekeken.

Dat is inderdaad ook nog zo Tico. Daar had ik nog heel niet aan gedacht.
och, zeker als zo'n kind veel ziekenhuis'ervaring' heeft is het dan toch ook normaal? en zeker dan is het aan jullie om te bepalen hoe je daarmee omgaat dan en niet iemand anders, arts of niet. ooh, kan zo fel worden van zulke dingen. echt, mag je toch zekers zelf wel weten hoe je dat aanpakt en heeft een ander zich toch niet mee te bemoeien. en net wat tico ook al zegt: als je zelf zoiets doet waar zo'n cbfiguur dan bijstaat kan je er zelf op aangesproken worden!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:23:46 #276
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85480999
Ja ik heb er ook echt een rotgevoel bij moet ik eerlijk zeggen. Vanavond maar eens even goed voor gaan zitten. Nu ga ik eens actief (ahum) eten maken voor straks. Dank jullie allemaal voor jullie antwoord want ik dacht dat ik overdreven reageerde, maar niet dus.
pi_85481401
Bah wat afschuwelijk! ik was echt woest geworden.. :{
Zeker weten een klacht indienen.. :Y

En nee je reageerde niet overdreven.. Verre van zelfs.
Eetsmakelijk!
pi_85481465
Ik vind het zelfs al vervelend als mijn man Jen een correctie geeft... Laat staan heel iemand anders..
pi_85485582
Wat ONTZETTEND stom zeg! Serieus!
pi_85485619
Hooooo :o
Van die arts dus hè? Dat jij eruit gelopen bent vind ik supergoed! Een scene daar had niet geholpen, dit is een duidelijk signaal én het beschermde tegen een scene!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:01:03 #281
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85486300
Ik was ook echt niet in staat om te praten. Denk dat als ik mijn mond open had gedaan ik dan lang niet zo vriendelijk gebleven was. Heb nu gewoon niets gezegd tegen haar. Kinderen opgepakt en weggelopen. Langs de assistente en thuis meteen de overkoepelende organisatie gebeld en alle papieren geprint om straks even in te vullen en op te sturen. Wordt nog steeds boos als ik er terugdenk.
pi_85486340
En ons CB was leuk O+
Superleuke vervangende arts die aardig was voor de kinderen en Leander zijn cruve prima vond

En op de CB lijst zit hij dus net onder het onderste lijntje :)

Maargoed, hij was vrolijk, heeft zijn hartruis nog steeds, haha (was te verwachten volgen de cardioloog, wrs blijvend, kan absoluut geen kwaad) en hij vond de dokter ook wel leuk dus wilde wel even demonstreren wat hij allemaal wist. lichaamsdelen aanwijzen en benoemen op de pop en zichzelf. Intussen de blokjes die hij moest stapelen allemaal benoemen qua kleur en in de loopweg ook nog even laten merken dat hij 'onderdoor, overheen, op, in, uit, boven' ed beheerst :D

Ik was best trots stiekem O+
pi_85486704
Books :o klacht indienen! Ik zou geloof ik niet zo netjes zijn gebleven... :{

Lui oog, een lui oog is een oog wat met de goede correctie toch minder ziet. Het hoeft niet weg te trekken of scheel te staan. Maar doordat een oog scheel staat kan het wel een lui oog worden.
Een lui oog kan je ook hebben doordat het ene oog een brilafwijking heeft en daardoor niet zo goed mee kan kijken als het andere oog en daarom achter blijft.
Wat dat betreft is het wel goed die ogentest denk ik. Opticiëns meten over het algemeen (en als het goed is) geen kleine kinderen, omdat zij daar niet de middelen voor hebben.
Kleine kinderen kunnen namelijk nog makkelijk hun ogen scherp stellen over het algemeen en daardoor kan je een heel andere uitkomst qua sterkte krijgen dan de daadwerkelijke sterkte (minder + of meer -). Kleine kinderen gaan daarom naar oogarts/orthoptist en dan krijgen ze druppels om dat scherp stellen plat te leggen tijdelijk, zodat ze goed de sterkte kunnen meten.

Ik ben benieuwd hoe hier de oogtest gaat, ik heb het idee dat Mirte alles wel ziet, maar ja papa en mama hebben allebei - dus het zou me niks verbazen dat ze op den duur toch ook aan een brilletje zal moeten.
Heb zelf ook een lui oog, ze bedachten te laat dat ze toch hadden moeten afplakken :{.
pi_85487226
Books ik weet niet of ik netjes zou kunnen blijven :( :X

Davinia ik moest lachen om je ogen-test-verhaal. Hoe herkenbaar van dat brilletje... Zijn er ooit peuters die wel heel gedwee de test doen?

Hier even drama in huize Stiemie... Allebei de meiden zijn in slaapstaking en het is nu al anerhalf uur zo goed als non-stop gillen, schreeuwen enzo. En als ze er dan uit mogen omdat je denkt dat er echt iets is, willen ze memory spelen, lief in de box spelen, lachen etc. Zodra ze de drempel van de slaapkamer over zijn, breekt de buikpijn los :( Iemand oordopjes voor me?
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 20:31:15 #285
16000 nikky
pi_85487321
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:28 schreef Stiemie het volgende:

Hier even drama in huize Stiemie... Allebei de meiden zijn in slaapstaking en het is nu al anerhalf uur zo goed als non-stop gillen, schreeuwen enzo. En als ze er dan uit mogen omdat je denkt dat er echt iets is, willen ze memory spelen, lief in de box spelen, lachen etc. Zodra ze de drempel van de slaapkamer over zijn, breekt de buikpijn los :( Iemand oordopjes voor me?
Herkenbaar :')

Gedeelde smart is halve smart toch?
pi_85487580
Mijn vriend was het net he-le-maal zat en heeft ze allebei naar bed gedaan.... dus die sirene die jullie horen, komt hiervandaan :')
pi_85487658
ziet er toch gewoon goed uit free? hij volgt gewoon lekker zn eigen lijntje :)
pi_85487673
Wat stom van het CB Books! Terecht dat je een klacht in gaat dienen.

Wij nemen afscheid, het peuterachtige is nu officieel weg. Morgen voor de eerste keer echt naar school.

Tot in het volgende topic! :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85487977
Idd terecht, die klacht indienen! Ik denk dat ik met mijn mond vol tanden had gestaan als iemand dat bij Dana had geflikt, maar mijn man had waarschijnlijk iets feller gereageerd. NIemand anders heeft mijn kind te corrigeren.

Ik had Dana trouwens opgehaald uit het kdv en ze zei ineens dat ze pijn aan dr billen had. Dus gekeken, heeft ze alles rood en opgezet, dr schaamlipjes, stukje van dr billen en dr liezen. Dat had ze dus vanmorgen niet :? Nu heeft Dana absoluut niet snel last van luieruitslag en de keren dat ze het wel had was omdat ze op het kdv of bij mijn moeder billenzalf hadden gebruikt/ te dik erop gedaan wat dit keer ook niet het geval leek (dan zie ik meestal de zalfresten nog zitten omdat het er niet intrekt)
Vind het zo gek...morgen maar eens vragen of ze andere billendoekjes hebben ofzo.
pi_85488147
Daaag Yppy en Anna :W van harte met je grote dame *O*

Bla, ah gossie :*
pi_85488198
Spannend!! Voor de eerste keer echt naar school :D Veel Plezier Anna!
pi_85488408
Books, dat is toch echt belachelijk van die arts! Ik zou ook een klacht indienen. Niemand heeft het recht je kind een tik te geven. En dan ook nog in zo'n moeilijke situatie :N
Die mevrouw moet duidelijk op vakantie, voor een maand of 60

Free, hij volgt toch mooi zijn eigen lijntje? Prima toch? En trots zijn is zo O+

Tot over een jaartje Yps

Succes stiemie, ik hoop dat de sirenes snel over zijn :*

Ogentest ben ik ook nieuwsgierig naar. Aan manliefs kant heeft het hele gezin een bril, aan onze kant niemand. Dus eens kijken of mijn genen het winnen :P
pi_85488458
Dana, dat is sneu :o Inderdaad even navragen!
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:39 schreef simmu het volgende:
ziet er toch gewoon goed uit free? hij volgt gewoon lekker zn eigen lijntje :)
ja, op de BV curve wel inderdaad :D Maar ze zetten gewicht af naar lengte en zijn lengte is wel gemiddeld, dus issie een sliert ;)
pi_85488564
Bla, dat is ook naar. Chris heeft het soms van de luiers van het KDV (Pampers). De ene keer is hij er gevoeliger voor dan de andere keer.
Maar misschien hebben ze een poepbroek gemist? Dat ze net even te lang doorgelopen is daarmee, dat kan best irriteren..

Chris is zo vrolijk. We proberen hem in bed te krijgen, maar hij babbelt zo leuk, en wil kusjes geven en knuffelen O+
pi_85488618
Familietrekje Free? ;)
pi_85488729
Mwah, ze hebben altijd dezelfde luiers, en ze heeft er nooit last van gehad. Poepbroek gemist zou kunnen, maar dan hebben ze ook niet geluister want ze komt het netjes melden als ze heeft gepoept.
Is ook geen ramp verder, vind het alleen vreemd. En zielig want ze had er echt pijn aan.

Leander ook alweer 2? wat vliegt de tijd!

Knuffelen en kusjes O+ Zo lief
pi_85489722
Anna, gefeliciteerd met je verjaardag *O*
En veel plezier morgen op je eerste schooldag, klein klein kleutertje!

Freecell, je jongen doet het goed dus, mooi zo!

Bla, als het blijft aanhouden kan het misschien ook nog een schimmelinfectie zijn. Sneu voor Dana, zal vast zeer doen.
pi_85490478
Anna ook hier nog gefeliciteerd *O* Maak er morgen een fantastische dag van!

Blegh nog steeds herrie hier. Van mij mogen ze nu wel stil zijn. Heb het gevoel dat mijn hoofd overloopt zo ondertussen. En als ze eruit mogen is er dus gewoon niks meer aan de hand... :X }:|
pi_85490554
Hier werd de bedtijd steeds later, gister was het 10 uur voordat ze sliep. Ik heb nu toch alle tijd en in de ochtend slapen we ook extreem uit, maar vandaag had ze pech en lag ze gewone tijd op bed. Even een beetje beter op letten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 05:49:04 #300
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85500977
Hoe is de rest van de avond, nacht gegaan, stiemie ?
pi_85501061
Die groeicurve van Leander vind ik prachtig. O+ Helemaal vertrouwd enzo. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')