op je benen, door je knieen gaan en doorrollen/koprol.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:10 schreef First het volgende:
Stel de begane grond van mijn huis brand af en ik zit vast op de 1e verdieping hoe zou ik het best kunnen springen? met je benen eerst zodat je je benen breekt inplaats van doodgaan
? of zijn er beter opties die ik zo vergeet
?
EDIT: oh wachtquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:12 schreef Salvad0R het volgende:
Je kan heus wel van 3 meter springen zonder je benen te breken.
Als je van eht dak van de eerste verdieping springt maar dan zou je op de 2e verdieping zitten dus neequote:
denk dat het mij wel wat hoger isquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:12 schreef Salvad0R het volgende:
Je kan heus wel van 3 meter springen zonder je benen te breken.
Dat rollen is een goed idee, maar misschien verwond je jezelf alleen maar erger als je daar niet op getraind bentquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:49 schreef MouzurX het volgende:
Best een goede vraag eig.
Ik zou denken zoveel mogelijk zijwaartse snelheid krijgen en bij landing een soort van rollen?
Klopt in principe wel, maar hoe zie je dat voor je? Op je buik vallen? Denk dat je dan beter op je benen kan vallen met het risico op gebroken benen, dan op je buik landen met het risico op nog veel meer gebroken/verwond.quote:Op maandag 2 augustus 2010 00:00 schreef Karammel het volgende:
Je kan het beste met een zo groot mogelijk oppervlakte de grond raken. Op die manier verdeel je de kracht het best over je gehele lichaam waardoor de je lichaam het aankan. Als je op je benen probeert te landen is de kracht te groot voor die iele beentjes alleen. Die zullen dan direct breken alsof het luciferhoutjes betreft. Het is enigszins vergelijkbaar met het liggen op een spijkerbed
Dit werkt ook vanaf flatgebouwen/vliegtuigen/ruimtestations, mits goed uitgevoerd.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:16 schreef Relko het volgende:
De truuk is om op bij het landen direct weer te springen, zo breek je alleen je benen en wordt de kracht verdeelt.
Inderdaad want vooruit denken voor een mogelijk gevaarlijke situaties is domquote:Op maandag 2 augustus 2010 00:30 schreef kwiwi het volgende:
1e verdieping? waar maak je je druk om man.. ik zit op de 3e zonder brandtrap o.i.d.
Gelijk doorrollen inderdaad. Is vast op het moment suprème lastiger dan het lijktquote:Op maandag 2 augustus 2010 00:48 schreef Westsidee het volgende:
Gewoon even kijken hoe ze dat doen bij parkour. Op de benen en dan rollen
Het was ook meer bedoeld al garpje hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:57 schreef First het volgende:
[..]
Inderdaad want vooruit denken voor een mogelijk gevaarlijke situaties is domik woon in een wat vroeger een kerk was de eerste verdieping bevind zich op 7m hoogte
.
Een collega van me is het overkomen en die is nog wel een jaar aan het revaliderenquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:13 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
op je benen, door je knieen gaan en doorrollen/koprol.
alhoewel, eerste verdieping is max 2,5 meter of zo?
laten zakken?
of gewoon springen
Inderdaad. Tenzij je echt heel klein bent verklein je je val met 2 meter.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:07 schreef Karina het volgende:
Grappig, wel eens over nagedacht hoe ik dat zou doen (maar ik woon op 1 hoog, dus niet zo ver springen). Ik zou proberen met mijn handen zo aan de rand te gaan hangen, dan hoef je nog maar een kort stukje te springen.
Hangt er natuurlijk erg vanaf waar je op valt en hoe je valt. Maar dat zou best kunnen ja.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Sander het volgende:
Hoger dan 6 meter is vaak dodelijk, vergis je niet.
Klopt, daar hangt het allemaal van af. In dit geval springt TS in de meest ideale omstandigheden. Maar als je zes meter valt kom je al neer met een eindsnelheid van 39 km/h. En dat is hard.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk erg vanaf waar je op valt en hoe je valt. Maar dat zou best kunnen ja.
Laatst was er een bericht over een jongen die van 15 hoog was gevallen en het had overleeft. Das ook knap.
Ja dan wordt het wel gortig.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Sander het volgende:
Maar wat als TS nou onder een raam of balkon, iets van een zachte struik zou gaan planten... Dat er iets is dat je landing net even breekt. Of kan dat uiteindelijk niet het verschil maken tussen leven/dood of gebroken/niet gebroken benen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Sander het volgende:
Of een touwladder op je kamer leggen voor noodgevallen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:36 schreef KrentebolHooft het volgende:
Uitschuif ladder onder je raam of aan je balkon installeren.
Jazeker, van vallen ga je niet dood. Je kan een uur vallen en je leeft nog steeds. De landing is het probleem. Van 39 km/h naar 0 zorgt voor een ontzettende impact op je botten en spieren, die dat doorgeven aan je organen. Die kunnen die klap absoluut niet aan. Als je 'zacht' land door af te remmen heb je dat probleem minder; de klap wordt verdeeld. Landen in een struik of in een boom is behoorlijk link (een omhoog stekende tak kan nare verwondingen veroorzaken) maar het kan natuurlijk je leven redden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wat als TS nou onder een raam of balkon, iets van een zachte struik zou gaan planten... Dat er iets is dat je landing net even breekt. Of kan dat uiteindelijk niet het verschil maken tussen leven/dood of gebroken/niet gebroken benen?
er is iemand hier in grunn van de martini toren gesprongen, maar hij was onderweg al dood gegaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:03 schreef Sander het volgende:
[..]
Jazeker, van vallen ga je niet dood. Je kan een uur vallen en je leeft nog steeds. De landing is het probleem. Van 39 km/h naar 0 zorgt voor een ontzettende impact op je botten en spieren, die dat doorgeven aan je organen. Die kunnen die klap absoluut niet aan. Als je 'zacht' land door af te remmen heb je dat probleem minder; de klap wordt verdeeld. Landen in een struik of in een boom is behoorlijk link (een omhoog stekende tak kan nare verwondingen veroorzaken) maar het kan natuurlijk je leven redden.
Haha ja dat kan best. Die dude in Parijs, die in de 18e eeuw van de Eiffeltoren sprong met een 'pak waarmee hij kon vliegen', bleek aan een hartaanval overleden te zijn. Ws. de angstquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
er is iemand hier in grunn van de martini toren gesprongen, maar hij was onderweg al dood gegaan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |