abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87285452
Voor als je van architectuur houdt: http://en.wikipedia.org/wiki/St._Mary's_Cathedral,_Tokyo
Is weer eens wat anders dan al die tempels en heiligdommen :P
Ontwerp van architect Kenzo Tange die onder andere ook het Tokyo metropolitian government office en het Peace centre in Hiroshima heeft ontworpen.

Of voor un peu d'histoire: http://en.wikipedia.org/wiki/Nihonbashi
De brug is het nulpunt van de historische, grote wegen Tokaido en Nakasendo. Treurig om te zien dat er over de gehele loop van de rivier een enorme snelweg is aangelegd waardoor de nihonbashi bijzonder sneu aandoet. Maar desalniettemin heb je wel op het 'centrum' van het historische Japan gestaan ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door MissMSX op 07-10-2010 15:12:41 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:27:27 #202
37887 Dauthi
Progressive
pi_87361191
Nu een maand terug en ik mis Japan :(
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_87631437
Gisteren geboekt, volgende week (22-29) in Tokyo. Beetje impulsief maar wel leuk :9 . Ben er anderhalf jaar geleden al een dag geweest en toen als een gek een paar hoogtepunten bezocht. Deze keer iets rustiger.

Vorige paar topics al doorgelezen (Bezienswaardigheden, musea, eten, clubs, winkelen, enz..) maar had nog een paar vraagjes.

Die SUICA kaart is het zelfde als de OV-Chip of de Oyster in Londen ? Die is ook overal geldig in de omgeving van Tokyo, dus geen systemen waar je nog iets anders voor nodig hebt ? Die kun je samen kopen met de N'EX, anders is het apart met de Skyliner. Ook is er nog de Pasmo, enige voorkeur ?

In de planning zit ook een dag trip naar Nikko. Om daar te komen zijn er verschillende mogelijkheden; vanaf Asakusa met de Tobu Line/SPACIA, of met JR Rail en dan overstappen. We verblijven in het Sunroute Plaza Shinjuku, en vanaf dat station vertrek ook 's ochtends een speciale JR East trein direct naar Nikko (7.30). Het plan is om dan later (18.08, http://www.tobu.co.jp/foreign/timetable.html) met Tobu naar Asakusa terug te keren. Kun je dit ticket (http://www.jreast.co.jp/e/pass/nikko_kinugawa.html) op alle treinen terug gebruiken en zou je stoelen moeten reserveren en zo ja waar ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_87631736
Er gaa twee treinen naar Nikko. Die van JR kun je natuurlijk met je pas, de ander is niet van JR en is dus tegen betaling. Alleen op de JR Shinkansen kun je reserveren (gewoon bij een ticket kopen), het Nikko boemeltje is over het algemeen niet superdruk. Nou ja, bij ons wel, maar we gingen tijdens een festival :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_87634139
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:02 schreef Theebag het volgende:
Gisteren geboekt, volgende week (22-29) in Tokyo. Beetje impulsief maar wel leuk :9 . Ben er anderhalf jaar geleden al een dag geweest en toen als een gek een paar hoogtepunten bezocht. Deze keer iets rustiger.

Vorige paar topics al doorgelezen (Bezienswaardigheden, musea, eten, clubs, winkelen, enz..) maar had nog een paar vraagjes.

Die SUICA kaart is het zelfde als de OV-Chip of de Oyster in Londen ? Die is ook overal geldig in de omgeving van Tokyo, dus geen systemen waar je nog iets anders voor nodig hebt ? Die kun je samen kopen met de N'EX, anders is het apart met de Skyliner. Ook is er nog de Pasmo, enige voorkeur ?

In de planning zit ook een dag trip naar Nikko. Om daar te komen zijn er verschillende mogelijkheden; vanaf Asakusa met de Tobu Line/SPACIA, of met JR Rail en dan overstappen. We verblijven in het Sunroute Plaza Shinjuku, en vanaf dat station vertrek ook 's ochtends een speciale JR East trein direct naar Nikko (7.30). Het plan is om dan later (18.08, http://www.tobu.co.jp/foreign/timetable.html) met Tobu naar Asakusa terug te keren. Kun je dit ticket (http://www.jreast.co.jp/e/pass/nikko_kinugawa.html) op alle treinen terug gebruiken en zou je stoelen moeten reserveren en zo ja waar ?
Ik heb alleen suica, en volgens mij is dat ook de card of choice. Verder kun je ook altijd gewoon cash gebruiken om kaartjes te kopen uiteraard.

Om te kijken hoe je het snelst ergens bent met de trein gebruik ik meestal hyperdia.com
Daar kun je ook direct zien hoe duur een bepaald traject is etc.

Dat kaartje dat je linkt gaat trouwens om unreserved seats...Maar ik vraag me af of je wel reserved seats nodig hebt.

Op drukke lijnen is het wel handig omdat je anders moet scramblen voor een zitplek in de unreserved cabins...
leven als een koning
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:56:53 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_87640913
Japan related: Murakami op Versailles, nog tot 12 december.
Afgelopen weekend geweest, was erg cool om te zien:

Rest van de foto's hier:
http://www.flickr.com/pho(...)187/with/5089485771/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_87891747
Hee Negasado zat je gisteren bij de catwalk in Leiden?

Ik zag iemand zitten die verdacht veel op jou leek op m'n way out...
leven als een koning
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:08:57 #208
17979 MissMSX
Knightmare
pi_87893077
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Blaetman het volgende:
Hee Negasado zat je gisteren bij de catwalk in Leiden?

Ik zag iemand zitten die verdacht veel op jou leek op m'n way out...
Nega zit in Japan :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_87898651
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nega zit in Japan :)
Doh :)

En meteen maar ff z'n blog gechecked.

[ Bericht 4% gewijzigd door Blaetman op 24-10-2010 17:23:47 ]
leven als een koning
pi_87909669
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:02 schreef Theebag het volgende:
.... We verblijven in het Sunroute Plaza Shinjuku.....
Volgens mij is dat inmiddels het hotel of choice hier :P Goed hotel!
pi_87910582
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:25 schreef Writersright het volgende:

[..]

Volgens mij is dat inmiddels het hotel of choice hier :P Goed hotel!
Idd, hebben een hoop Fok!kers gezeten al :D We moeten eigk berichtjes achter gaan laten daar. Op een muur daar ergens :P
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:31:54 #212
28167 matthijst
pi_87913711
Zit er over twee weken ook weer :)
Sunroute Plaza, ideaal!
pi_87913942
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:39 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Doh :)

En meteen maar ff z'n blog gechecked.
check ook zijn youtube kanaal(staat ook ergens op ze blog geloof ik). heeft hij een nieuwe video geplaatst. Je hebt er alleen wat aan though als je Japans kan verstaan :P

edit:
deze dus

[ Bericht 18% gewijzigd door loonytik op 24-10-2010 22:36:40 ]
pi_87941519
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:35 schreef loonytik het volgende:

[..]

check ook zijn youtube kanaal(staat ook ergens op ze blog geloof ik). heeft hij een nieuwe video geplaatst. Je hebt er alleen wat aan though als je Japans kan verstaan :P

edit:
deze dus
Gechecked, al was het niet zo spannend wat er echt gezegd werd :) Wel vet om em te zien lopen in die pelgrimsuitrusting :)

Ben wel meteen benieuwd naar waarom die japanner de henro doet. Ziet er vrij jong uit.
leven als een koning
pi_87945273
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:42 schreef Melochan het volgende:

[..]

Idd, hebben een hoop Fok!kers gezeten al :D We moeten eigk berichtjes achter gaan laten daar. Op een muur daar ergens :P
Kunnen ze niet gewoon een speciale Fok! kamer inrichten daar aangezien we toch bijna het hele jaar daar zitten?
pi_87949882
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:04 schreef Writersright het volgende:

[..]

Kunnen ze niet gewoon een speciale Fok! kamer inrichten daar aangezien we toch bijna het hele jaar daar zitten?
Haha zou pretty cool zijn niet? Zou best kunnen, zit er (waarschijnlijk) in december weer. Of november, als het allemaal een beetje meezit :)
pi_87954088
Ik ga het Sunroute Plaza Shinjuku ook even in mijn Japan-document opslaan. De goede verhalen over dit hotel/shinjuku stapelen zich maar op. :)

Tevens hebben we besloten om niet in het najaar van 2011 te gaan, maar in voorjaar van 2012, inclusief de Golden Week natuurlijk :) Voornaamste reden is om een groter budget bij elkaar te sparen p.p. en dus de Golden Week als grotere voorkeur dan een eventuele tegenvaller van de Tokyo Motorshow ergens eind Oktober. (alhoewel we ook begrepen hebben dat deze autoshow misschien ook verplaatst word naar het voorjaar).

Duurt nog zoooo lang, maar heb er zoooo veel zin in !! :)
pi_87954167
Golden week zou ik juist mijden. Alles is dicht. Wij hebben dit jaar precies op het einde van de golden week gezeten, dan is alles weer open en juist rustig omdat ze allemaal weer vrij zijn geweest. Hakone was idyllisch :)

En Sunroute is wel goed ja, goede service, dicht bij het station, ideale uitvalbasis.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:44:08 #219
28167 matthijst
pi_87955869
Idd: overal zeggen ze dat je golden week beter kunt mijden.

Golden week klinkt alsof het iets speciaals is... Maar ik dacht dat het meer een term is om de uebervakantie voor Japanners aan te geven, of is er iets speciaals dan (behalve de bloesems natuurlijk)?
pi_87956339
Nu over een week zit ik in het vliegtuig naar Tokyo. :)
Derde keer in 2 jaar tijd. :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_87970929
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:44 schreef matthijst het volgende:

Golden week klinkt alsof het iets speciaals is... Maar ik dacht dat het meer een term is om de uebervakantie voor Japanners aan te geven, of is er iets speciaals dan (behalve de bloesems natuurlijk)?
Wat nog meer speciaal is is dat reisjes fokking duur zijn omdat iedereen dus tegelijkertijd met vakantie wil.

Dat is het wel volgens mij :)
leven als een koning
pi_87972031
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 21:44 schreef matthijst het volgende:

Golden week heeft niet eens met de bloesem te maken. Het is gewoon een week waarin iedereen vrij is. De bloesemtijd is vaak eerder: Maart/april. Dit jaar viel de golden week eerste week van mei.

En Strolie: ook al zo decadent :P
pi_87977689
@ Meike:
Ik was er dit jaar in de Golden Week. Hoe leuk Japan ook is, ik zou er toch nog wel even een paar keer over nadenken om in die periode te gaan. Alles, maar dan ook alles is druk, 't is in die periode ook behoorlijk warm. De combinatie van veul mensen, drukte en hitte vond ik zelf niet zo geslaagd. Plus, als je met de Shinkansen wilt reizen tijdens de GW, heb je grote kans dat je geeneens een kaartje kunt bemachtigen want overvolle treinen. Gelukkig konden wij via via een kennis in Japan van te voren kaartjes laten kopen, maar ik zag een hoop wanhopige toeristen bij de balies in Shin Osaka en Kyoto.

Oh en in de GW gebeurt er verder niks speciaals. Die 'feestdagen' die in die week vallen worden niet eens zodanig gevierd, maar het zijn gewoon vrije dagen waarop de Japanner met zijn of haar gezin leuke dingen gaat doen. Hence de drukte overal (tip: ga niet, ik herhaal NIET naar Disneyland in de Golden Week. What was I thinking..).

Dus als ik jou was zou ik er even goed over nadenken. :) Ik raad het je niet af, maar het zou een behoorlijke teleurstelling kunnen worden als je iets heel anders verwacht.

@ Pheno:
Ik heb zelf niks gemerkt van attracties danwel winkels en restaurants die dichtwaren in de GW. Wel juist langere openingstijden bij sommige tempels en Disneyland vanwege de drukte :D
pi_87979683
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:16 schreef Melochan het volgende:
@ Pheno:
Ik heb zelf niks gemerkt van attracties danwel winkels en restaurants die dichtwaren in de GW. Wel juist langere openingstijden bij sommige tempels en Disneyland vanwege de drukte :D
Die mensen die het druk maken komen ergens vandaan: dus er moeten dingen gesloten zijn ;) Ja, de McD vast niet, maar veel lekkere eettentjes zijn gewoonweg dicht.
pi_87984982
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mensen die het druk maken komen ergens vandaan: dus er moeten dingen gesloten zijn ;) Ja, de McD vast niet, maar veel lekkere eettentjes zijn gewoonweg dicht.
Ben nog nooit bij de McD geweest in Japan :D Maar in ieder geval heb ik er niks van gemerkt. Zo'n beetje elke dag sushi gehad voor lunch bij schattige tentjes, en 's avonds voldoende (of teveel? ;) ) keuze gehad uit Japanse restaurant(je)s :Y

Edit: Dingen waarvan ik wel zeker weet dat ze dicht zijn, zijn kantoren en banken :') En scholen obviously.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:22:31 #226
28167 matthijst
pi_87995336
2009 blog beetje opgepoetst, alles op de eerste pagina achter elkaar (google had de boel opgefokt met auto pagination)... Misschien dat iemand er nog iets aan heeft: http://mthalen-japan.blogspot.com/
pi_88005568
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:22 schreef matthijst het volgende:
2009 blog beetje opgepoetst, alles op de eerste pagina achter elkaar (google had de boel opgefokt met auto pagination)... Misschien dat iemand er nog iets aan heeft: http://mthalen-japan.blogspot.com/
Leuk!

Moest wel effe lachen:

quote:
Shinjuku is het drukste station ter wereld, met 3,6 bezoekers per dag en meer dan 200 uitgangen.
pi_88140714
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:22 schreef matthijst het volgende:
Oeh, Himeji met kersenbloesem ziet er ook wel erg mooi uit. *zet op lijstje*
pi_88144667
En we zijn weer terug van een dikke week Tokyo. Veel gezien, gedaan en gegeten ;). Verslagje volgt nog...

Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_88152555
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:56 schreef Theebag het volgende:
En we zijn weer terug van een dikke week Tokyo. Veel gezien, gedaan en gegeten ;). Verslagje volgt nog...

[ afbeelding ]
Nice, 3 weken geleden was alles nog groen ;)
Go ahead, make my day.
pi_88156176
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:56 schreef Theebag het volgende:

[ afbeelding ]
die foto doet me echt denken aan die scene uiit Karate Kid waarin Daniel-San en Miyagi een bonsai redden. foto toevallig uit de buurt van Okinawa?
pi_88156226
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:56 schreef Theebag het volgende:

[ afbeelding ]
Waar is dit?
Ik vertrek maandag voor 2 weken. :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:21:54 #233
28167 matthijst
pi_88156945
pi_88158441
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:22 schreef matthijst het volgende:
Alles gelezen, super!

Ga morgen beginnen aan je trip naar Hongkong!
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_88266672
23 december is het weer zover :7
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:40:36 #236
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_88397640
Demn ,krijg door al die foto's ook weer de kriebels!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_88397989
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:56 schreef Theebag het volgende:

Oh men! dat is echt mooi! waar is dat?
vraagje: Klopt het dat je als westerling na een week Japans eten je naar een ordinaire Hollandse pot smacht aka westers voedsel omdat het eten in Japan alleen maar op gezondheid is gericht? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:09:39 #238
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88398389
Nee. Eenmaal terug in Nederland verlangde (en verlang) ik wel terug naar een ordinaire Japanse pot. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88408436
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:54 schreef rubje het volgende:

[..]

vraagje: Klopt het dat je als westerling na een week Japans eten je naar een ordinaire Hollandse pot smacht aka westers voedsel omdat het eten in Japan alleen maar op gezondheid is gericht? :?
Zodra we terug waren gelijk patat+frikadel+kroket gehaald :P
pi_88412736
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:54 schreef rubje het volgende:

[..]

Eenmaal in Nederland baal ik dat ik weer ordinaire Hollandse pot voor heb :')
  zondag 7 november 2010 @ 12:40:38 #241
28167 matthijst
pi_88429308
Vandaag aangekomen in Japan :)
Zit nu in Sunroute Plaza, erg relaxt allemaal weer. Keisei Skyliner is trouwens wel een aanrader: in 40 minuten naar Nippori, daarna nog 20 minuten met de Yamanotelijn.

Blog gebeuren: http://mthalen-jp2010.blogspot.com/
pi_88470917
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:40 schreef matthijst het volgende:
Zit nu in Sunroute Plaza, erg relaxt allemaal weer. Keisei Skyliner is trouwens wel een aanrader: in 40 minuten naar Nippori, daarna nog 20 minuten met de Yamanotelijn.

Lol ik zie je al zitten in die kleine Lounge/Internetspot met die grote TV. Leuk hotel wel, veel plezier daar!

Waar boeken jullie jullie reizen eigenlijk? Wij bij eBookers maar kan nooit kwaad om eens verder te kijken dan mijn neus lang is.
pi_88471030
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:40 schreef matthijst het volgende:

Hebben wij ook gedaan, de skyliner. Is toch wel handig als je geen railpas hebt.

Sunroute *O*
pi_88472819
die ueno speelgoedwinkel is inderdaad geweldig, ben er vaak geweest. :) dat vlindertje is coool..
pi_88481354
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:38 schreef okiokinl het volgende:
die ueno speelgoedwinkel is inderdaad geweldig, ben er vaak geweest. :) dat vlindertje is coool..
Het leuke aan yamashiroya is dat ze na een jaar of anderhalf plots ook de hele collectie hebben omgegooid, dus er blijft altijd wel wat om te kijken.
pi_88489372
Late reactie, maar bedankt iedereen voor het duidelijk maken, dat de Golden Week dus niet de week is waar we de meeste kersenbloesem gaan zien. Wel blijft het plan om in het voorjaar van 2012 te gaan !
pi_88489661
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:03 schreef Meike26 het volgende:
Late reactie, maar bedankt iedereen voor het duidelijk maken, dat de Golden Week dus niet de week is waar we de meeste kersenbloesem gaan zien. Wel blijft het plan om in het voorjaar van 2012 te gaan !
Het ligt natuurlijk aan het weer, maar meestal is eind maar/begin april een prima tijd. Ze hebben kersenbloesemverwachtingbulletins (3x woordwaarde), bekijk bv deze voor 2010: http://www.japan-guide.com/blog/sakura10/
pi_88492175
Voorjaar 2012? Jezus.. Dat duurt nog wel even!!
pi_88492846
Duurt inderdaad nog aardig lang ja -O-

Maar we willen dan ook die tijd (ca 2 a 3 weken lang) dat we zoveel mogelijk zien van Japan. Op zich willen we ook wel op de bonnevoi, maar we blijven toch bij het plan om de reis naar Japan tot in de puntjes te organiseren, met alleen in Tokyo en Kyoto wat vrijheden om wat door de steden te slenteren. Tokyo ong 4 a 5 dagen, Kyoto ong 3 dagen.

Enige waar ik van baal is de onduidelijkheid over Gundam ! :( Blijft hij nu wel of niet staan... word hij afgebroken, zoja, waar word hij dan weer opgebouwd en is hij dan weer op tijd af als wij in Japan zijn ? m.a.w Gundam lijkt me echt tof om te bezoeken _O_
  maandag 8 november 2010 @ 23:00:27 #250
28167 matthijst
pi_88496612
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef Writersright het volgende:
Lol ik zie je al zitten in die kleine Lounge/Internetspot met die grote TV. Leuk hotel wel, veel plezier daar!

Waar boeken jullie jullie reizen eigenlijk? Wij bij eBookers maar kan nooit kwaad om eens verder te kijken dan mijn neus lang is.
Internet op de kamer toch? Heb zo'n Apple Airport express routertje mee, da's trouwens een superaanrader: LAN kabel erin en je hebt 30 seconden later wifi op de kamer, plug en play:

We hebben via verschillende sites geboekt. Sunroute Plaza via Expedia. Vorige keer was die erg goedkoop via venere.com, maar daar hadden ze m opeens niet meer.

@_Arual_, inderdaad die speelgoedwinkel was echt een heleboel veranderd sinds we er de laatste keer waren (voorjaar 2009)... Zo cool om al die zooi te zien daar, jammer dat je maar 20KG mee terug mag nemen (al is dat sinds voor tickets vanag eind maart geloof ik verhoogd naar 23KG) :(

Was alweer een beetje vergeten hoe supervriendelijk Japanners zijn, echt _O_
En hoe schoon het is.... Nergens een prullebak te vinden, maar ook nergens rotzooi. En dat met zoveel mensen in een stad. Prachtig...

Wat neem je hier trouwens mee als je bij iemand op bezoek gaat? We zijn uitgenodigd om bij iemand te slapen en schijnbaar heeft ie een meteen maar een "crab eating party" met zijn vrienden georganiseerd, "met bier" ^O^
We hebben wel wat standaard Hollandse souvenirs (semi delftsblauwe theekopjes, hoe standaard), maar is het nog de bedoeling dat je iets 'meer' meeneemt (weet ik het, speciale koekjes van hier, of chocola ofzo, voor zn vrouw... of speelgoed voor de kids), hoe werkt zoiets? Of vinden ze het allang leuk dat je ueberhaupt de 'moeite' neemt om langs te komen en moet je je daar verder niet te druk om maken :o

[ Bericht 20% gewijzigd door matthijst op 08-11-2010 23:10:08 ]
pi_88516900
voor zover ik weet, als je maar iets meneemt, en het mooi verpakt is, dan is het helemaal goed. ze openen het waarschijnlijk toch niet voor je neus. is een beetje een plichtpleging, kadotje meenemen, zijn ook vaak een bepaald soort snuisterijen, zodat je het ook weer makkelijk aan iemand anders kan geven asl je daar op bezoek gaat, lol.
maar je kopjes zullen wel gewaarderd worden denk ik.
en je gaat dronken worden, haha. niet vergeten dat je elkaars glas bijschenkt, niet je eigen glas. maar over dat soort gewoonten moet je gewoon gaan praten, als je je er onzeker over voelt. niemand verwacht echt van buitenlanders dat ze zulke dingen weten.
pi_88580281
Ik zit al een hele tijd te denken om eens te proberen om Japans te leren... Iemand hier ervaring mee?
1 Is het zo moeilijk als het lijkt?
2 Waar/Hoe heb je het geleerdtdt?
Atheism...
Look, nobody really knows for sure yet where all this shit came from. But I think I'd rather trust the dudes in lab coats who aren't demanding I get up early every Sunday to overdress and apologize an imaginary friend for being human.
pi_88582624
quote:
Wat neem je hier trouwens mee als je bij iemand op bezoek gaat? We zijn uitgenodigd om bij iemand te slapen en schijnbaar heeft ie een meteen maar een "crab eating party" met zijn vrienden georganiseerd, "met bier" ^O^
We hebben wel wat standaard Hollandse souvenirs (semi delftsblauwe theekopjes, hoe standaard), maar is het nog de bedoeling dat je iets 'meer' meeneemt (weet ik het, speciale koekjes van hier, of chocola ofzo, voor zn vrouw... of speelgoed voor de kids), hoe werkt zoiets? Of vinden ze het allang leuk dat je ueberhaupt de 'moeite' neemt om langs te komen en moet je je daar verder niet te druk om maken :o
Ik denk dat ze met semi delftsblauwe theekopjes best blij zijn hoor :) Japanners vinden het krijgen van dat soort standaard dingen niet zo erg denk ik :P
leven als een koning
pi_88584509
Ik ga komend jaar naar alle waarschijnlijkheid naar Okazaki voor business, zijn er mensen die hier ervaring hebben ?
pi_88586589
19 t/m 22 november ben ik in Nagoya. Is er, behalve Nagoya castle bekijken, nog iets leuks te doen daar? Alvast bedankt voor eventuele tips!
  donderdag 11 november 2010 @ 12:20:05 #256
28167 matthijst
pi_88590337
Ik ben er ook, de 21, voor de Nagoya Dollshow, maar ja, daar moet je van houden :D
http://www.idollweb.net/nagoya/10.php
pi_88611805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 00:17 schreef weedtiger het volgende:
Ik zit al een hele tijd te denken om eens te proberen om Japans te leren... Iemand hier ervaring mee?
1 Is het zo moeilijk als het lijkt?
2 Waar/Hoe heb je het geleerdtdt?
Ben "pas" begonnen ermee.

beetje de "standaard" manier van zelfstudie nu is beginnen met Remembering the kanji deel 1 door James heisig (http://en.wikipedia.org/wiki/Remembering_the_Kanji ). Dit boek leert hoe de kanji goed moet schrijven en makkelijk onderscheiden(Alle jouyou kanji die standaard gebruikt worden rond de 2000). Het leert echter NIET de japanse betekenissen ervan in dit deel. Ik deed met dit boek ongeveer 20 nieuwe kanji per dag. En was daar in ongeveer drie maanden klaar mee :) Ik revieuwde de kanji met het programma anki(Je kan daar een geshared deck downloaden van het heisig boek. je hebt er echter niet zoveel aan zonder het boek..). Dat is een SRS( http://en.wikipedia.org/wiki/Spaced_repetition_software#Software ) programma. Dit is een digitaal flashcard programma wat de leertijd probeert te optimaliseren per item(makkelijke dingen worden veel later nagekeken en moeilijkere dingen komen eerder).je kan een gratis en legaal test chapter downloaden op de site http://kanji.koohii.com/ om te kijken of het wat is voor je .

Je hebt ook het kanjigold programma wordt meer stampwerken is als het bovenstaande maar ong op hetzelfde uitkomt. NegaSado die ook afentoe in dit topic opduikt heeft dit programma gebruikt om de kanji te leren.

Wat ook erg belangrijk is de hiragana en katakana leren. Niks romaji. De kana heb ik gewoon erin gestamd met behulp van smart.fm software. Wat ook met SRS werkt. http://smart.fm/series/3322 Heeft mij maar totaal 4 uur per "kana" gekost totaal acht uur verspreid over iets meer dan een maand :). Helemaal niks dus!

Daarna heb je ruime keuze om dingen te doen. Hier gaan mensen andere kanten op en kiezen wat hun zelf bevalt.

Voor grammatica wordt deze site veel gebruikt:
http://www.guidetojapanese.org/learn/grammar

ook hoor ik van het boek
Japanese the Manga Way: An Illustrated Guide to Grammar
veel goede dingen.

Ik heb gekozen om zinnen "stampen" met srs met smart.fm Core2000/6000 wat een lijst is van de meest voorkomende woorden(+een voorbeeld in een zin erbij) in het japans. Maar ik het het dan geïmporteerd in het programma anki :)
http://smart.fm/goals/19053

Vooral SRS is belangrijk wat optimaal je tijd benut op te leren. Er zijn veel programma's die dat doen. Ik gebruik zelf anki om dat op meerdere platformen beschikbaar is(mobiel android..iphone/internet). Je hebt ook mnemosyne en nog veel meer.

Verder doe ik ook de "pimsleur Japanse audio lessen" "gekocht" wordt wel in het Engels gegeven maar dat boeit niet zo veel. Zeer nuttige en begrijpbare lessen. Half uurtje per dag and thats all :)

miss is het ook interessant om de ajatt methode te bekijken.
http://www.alljapaneseallthetime.com/blog/

Is het zo moeilijk als het lijkt? mm het is eigenlijk makkelijker als ik gedacht had :) maar ong pas maandje "echt" mee bezig(na afronden van het boek van Heisig wat ong 3 maanden kostte)

en ppffft lange shitpost geworden. terwijl ik er nog geeneens alles in heb gepropt.... Ik hoop dat je er wat aan hebt ;) Als je meer vragen hebt just ask..
pi_88616673
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef loonytik het volgende:

[..]

Ben "pas" begonnen ermee.

beetje de "standaard" manier van zelfstudie nu is beginnen met Remembering the kanji deel 1 door James heisig (http://en.wikipedia.org/wiki/Remembering_the_Kanji ). Dit boek leert hoe de kanji goed moet schrijven en makkelijk onderscheiden(Alle jouyou kanji die standaard gebruikt worden rond de 2000). Het leert echter NIET de japanse betekenissen ervan in dit deel. Ik deed met dit boek ongeveer 20 nieuwe kanji per dag. En was daar in ongeveer drie maanden klaar mee :) Ik revieuwde de kanji met het programma anki(Je kan daar een geshared deck downloaden van het heisig boek. je hebt er echter niet zoveel aan zonder het boek..). Dat is een SRS( http://en.wikipedia.org/wiki/Spaced_repetition_software#Software ) programma. Dit is een digitaal flashcard programma wat de leertijd probeert te optimaliseren per item(makkelijke dingen worden veel later nagekeken en moeilijkere dingen komen eerder).je kan een gratis en legaal test chapter downloaden op de site http://kanji.koohii.com/ om te kijken of het wat is voor je .

Je hebt ook het kanjigold programma wordt meer stampwerken is als het bovenstaande maar ong op hetzelfde uitkomt. NegaSado die ook afentoe in dit topic opduikt heeft dit programma gebruikt om de kanji te leren.

Wat ook erg belangrijk is de hiragana en katakana leren. Niks romaji. De kana heb ik gewoon erin gestamd met behulp van smart.fm software. Wat ook met SRS werkt. http://smart.fm/series/3322 Heeft mij maar totaal 4 uur per "kana" gekost totaal acht uur verspreid over iets meer dan een maand :). Helemaal niks dus!

Daarna heb je ruime keuze om dingen te doen. Hier gaan mensen andere kanten op en kiezen wat hun zelf bevalt.

Voor grammatica wordt deze site veel gebruikt:
http://www.guidetojapanese.org/learn/grammar

ook hoor ik van het boek
Japanese the Manga Way: An Illustrated Guide to Grammar
veel goede dingen.

Ik heb gekozen om zinnen "stampen" met srs met smart.fm Core2000/6000 wat een lijst is van de meest voorkomende woorden(+een voorbeeld in een zin erbij) in het japans. Maar ik het het dan geïmporteerd in het programma anki :)
http://smart.fm/goals/19053

Vooral SRS is belangrijk wat optimaal je tijd benut op te leren. Er zijn veel programma's die dat doen. Ik gebruik zelf anki om dat op meerdere platformen beschikbaar is(mobiel android..iphone/internet). Je hebt ook mnemosyne en nog veel meer.

Verder doe ik ook de "pimsleur Japanse audio lessen" "gekocht" wordt wel in het Engels gegeven maar dat boeit niet zo veel. Zeer nuttige en begrijpbare lessen. Half uurtje per dag and thats all :)

miss is het ook interessant om de ajatt methode te bekijken.
http://www.alljapaneseallthetime.com/blog/

Is het zo moeilijk als het lijkt? mm het is eigenlijk makkelijker als ik gedacht had :) maar ong pas maandje "echt" mee bezig(na afronden van het boek van Heisig wat ong 3 maanden kostte)

en ppffft lange shitpost geworden. terwijl ik er nog geeneens alles in heb gepropt.... Ik hoop dat je er wat aan hebt ;) Als je meer vragen hebt just ask..
Je hebt me al een heleboel geholpen :) many thanks
Atheism...
Look, nobody really knows for sure yet where all this shit came from. But I think I'd rather trust the dudes in lab coats who aren't demanding I get up early every Sunday to overdress and apologize an imaginary friend for being human.
pi_88627978
Hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen p.p. voor 1 a 2 weken japan, tijd maakt niet zoveel uit.
Ik zit zelf te denken aan 1500-2000 euro? Voor de reis en overnachtingen?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:52:29 #260
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88629374
Als je je beperkt tot hostels en niet onnodig veel geld uitgeeft moet dat wel lukken.

Ik weet niet wat je wilt zien in die twee weken (blijf je in Tokyo of ga je het halve land door), maar onderschat de kosten van het openbaar vervoer ook niet.
pi_88630888
ja eerder 2000 dan 1500.. ik ben wel eens 3 weken voor 2100 geweest maar toen waren de koersen anders. maar japan kan ook best wel goedkoop als het moet.
pi_88634254
Het gaat me vooral om Tokyo, en wil er iets van 10 dagen blijven ofzo, dus dat we ook een paar uitstapjes kunnen maken.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_88636405
ik had er toen ook een japan rail pass bij, voor 2 weken, dus dan kan je overal naartoe waar je maar wilt.
  zaterdag 13 november 2010 @ 08:25:11 #264
28167 matthijst
pi_88663953
Gisteren Fuji vanuit de trein gezien:
pi_88683126
mooi. :) weet ik eindelijk hoe ie druit ziet vanuit de trein.. keertje of 6 langsgescheurd, nooit gezien..
pi_88693104
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 08:25 schreef matthijst het volgende:
Gisteren Fuji vanuit de trein gezien:
[ afbeelding ]
Godverdegodverdegodver.

Ben niet jaloers of zo.

Wij waren in Hakone, niks te zien.

Ach ja, moeten we nog een keer terug. ;)
pi_88693231
Pheno zegt nu: 'En dan heb je 'm gezien, en dan denk je "berg"'.
:'(
pi_88694952
Haha, ik ben er opgeklommen, maar eigenlijk ook nooit "gezien" ;(
Go ahead, make my day.
  zondag 14 november 2010 @ 13:22:08 #269
28167 matthijst
pi_88696838
Hmm, we hebben m 3x gezien vanuit de trein en 1x vanuit het vliegtuig.
Maar de dag dat we m wilden zien, toen we in Hakone waren, was ie onzichtbaar :(
pi_88697921
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 12:05 schreef Aap_2 het volgende:
Haha, ik ben er opgeklommen, maar eigenlijk ook nooit "gezien" ;(
Ik had wat meer geluk, al was het behoorlijk bewolkt:

Gelukkig was het toen wel helder tijdens zonsopgang op de top.

Wie heeft er trouwens ervaring met de zuidelijke eilanden van Japan?
pi_88699476
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:54 schreef kleinisfijn het volgende:

[..]

Ik had wat meer geluk, al was het behoorlijk bewolkt:
[ afbeelding ]
Gelukkig was het toen wel helder tijdens zonsopgang op de top.

Ik niet, maar mensen die ik heb ontmoet die daar zijn geweest vonden het geweldig. Zeker Yakushima schijnt erg mooi te zijn.
Go ahead, make my day.
pi_88700406
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:54 schreef kleinisfijn het volgende:

ik. :)
ben op okinawa geweest (mar alleen in naha eigenlijk, de hoofdstad), yakushima en tokunoshima.
die laatste kan je overslaan, daar is niet veel (wel mooie rotsen enzo, en veel rust, wat stadjes..)
yakushima is fantastisch. is wel alleen ingesteld op eco toerisme, dus weining voorzieningen. iedereen komt voor de prachtige regenwouden natuurlijk, met duizenden jaren oude bomen. ik kon terecht in de jeugdherberg maar als je wat te eten wilt daar, kun je beter even 2 dagen van tevoren bellen.
je komt er met een snelle boot vanuit Kagoshima, alleen heen en terug, als je verder wilt reizen naar okinawa met de boot, moet je weer terug naar kagoshima.
pi_88715148
Yakushima en Okninawa ben ik ook geweest, maar verder dan Zamami ((hier stond mijn tentje)ben ik de laatste keer niet gekomen.

Yakushima staat inderdaad op het 'hier wil ik nog eens naartoe' lijstje. Foto's staan overgens op m'n site als ik die nog niet had laten zien hier: http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan#29-10-2008

Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn en vragen of iemand ervaring had met iets wat zuidelijker dan Okinawa ligt.
pi_88723738
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:21 schreef kleinisfijn het volgende:
Yakushima en Okninawa ben ik ook geweest, maar verder dan Zamami ((hier stond mijn tentje)ben ik de laatste keer niet gekomen.

Yakushima staat inderdaad op het 'hier wil ik nog eens naartoe' lijstje. Foto's staan overgens op m'n site als ik die nog niet had laten zien hier: http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan#29-10-2008

Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn en vragen of iemand ervaring had met iets wat zuidelijker dan Okinawa ligt.
ah.. nee, ja onder okinawa taiwan, maar wat daartussen ligt heb ik overgeslagen.
pi_88727287
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:20 schreef matthijst het volgende:
Ik ben er ook, de 21, voor de Nagoya Dollshow, maar ja, daar moet je van houden :D
http://www.idollweb.net/nagoya/10.php
Bedankt voor de suggestie, maar die dolls zijn niet mijn ding. Heb inmiddels wel een tour door de Toyota fabriek geboekt. Ben benieuwd!
  maandag 15 november 2010 @ 07:36:10 #276
28167 matthijst
pi_88727555
Ben benieuwd naar die fabriekstour :)
Helaas zelf geen tijd voor, omdat we in Nagoya alleen naar die dollshow gaan op weg naar Tokyo.
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:34:45 #277
28167 matthijst
pi_88769331
Eindelijk offline navigatie voor de iPhone in Japan (tenminste, eerste app die ik kan vinden);
http://itunes.apple.com/u(...)ion/id378459466?mt=8

Nu voor het eerst gebruikt en het is, ondanks dat ik geen Japans kan, soms verrekte handig!
Enige vage is dat je schijnbaar niet offline adressen kunt zoeken (of ik snap de menu's niet). Anyway: thuis een lading bezienswaardigheden en adressen ingevoerd en je loopt er zo naartoe...
Vandaag op de fiets Kyoto gedaan, scheelt een hoop geklootviool met een plattegrond en de bus :)
Aanrader dus!
pi_88771663
zoooo leuk, fietsen in kyoto... al 3 keer gedaan. :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:47:02 #279
28167 matthijst
pi_88772680
Idd, ons ook goed bevallen :D
Vorige keer met de bus lopen kloten, maar die zitten meestal tsjokvol, zweterige bende :r
Ze hadden van die elektrische meetrapfietsen (of hoe heet zoiets), dus dat gaat wel lekker dan, al die bergjes op :)
pi_88776087
haha die moet ik de volgende keer ook hebben, heb me helemaal het lazerus getrapt daar.. :p
pi_88818821
Jeh ik kachel ook alleen maar op de fiets in Kyoto rond, ideaal.

Inmiddels alweer 2 weken woonachtig hier.
leven als een koning
pi_88826888
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:06 schreef Blaetman het volgende:
Jeh ik kachel ook alleen maar op de fiets in Kyoto rond, ideaal.

Inmiddels alweer 2 weken woonachtig hier.
Fietsen in Kyoto :o Misschien een goed idee ipv de bus ja.

Hoe bevalt het leven in Kyoto, Blaetman? :)
pi_88889873
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Melochan het volgende:

[..]

Hoe bevalt het leven in Kyoto, Blaetman? :)
Goed, ik vind het echt een perfecte stad. Ik woon vlakbij Nijou Castle. 711 naast de deur, metro+JR station+bioscoop op 10 minuten lopen en 15 mins fietsen naar hartje centrum.

Op het moment aan het studeren voor nouryokushiken lvl 2, toets pop 5 dec.

Samen met m'n vriendin nieuw appartement gevonden, 55 m^2 woonplezier (nijou ook weer).

En afgelopen dinsdag voor het eerst Begin live gezien na al 6 jaar fandom.
leven als een koning
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:52:15 #284
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_88921122
Dag allemaal,

ik heb aankomende week een zakenreis waarbij ik zoals het er nu naar uitziet dinsdag middag aankom maar pas woensdag ochtend aan het werk hoef :D

Iemand nog tips om de middag / begin van de avond door te brengen. Leuke pleintjes, straatjes, bezienswaardigheden?

Vrijdag ochtend ben ook vrij maar vlieg dan in de middag weer terug.

Mijn hotel zit ergens in "Shinagawa"

Alvast bedankt voor de input !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_88924864
gelijk maar even op de trein naar shibuya dan, zou ik zeggen, toch wel het indrukwekkendst als je net aankomt vind ik :)
of via shimbashi station richting odaiba, via de rainbow bridge, indrukwekkend rondreisje is dat, vele rare gebouwen die zo in starwars kunnen) maar dan zit je wel een in een metro naar buiten te kijken, dus als je wat actie wilt na een vlucht, misschien niet zon goed idee.

je kunt van shinagawa station echt overal naartoe, met de groene jr treinen (bovengrondse metro). die rijd een uur durend rondje langs alle belangrijke centra in centrum tokyo. je bent dus ook zo in akihabara (voor de manga/ gadget liefhebber) shinyuku (nog zon neon verlicht supercentrum, ook vele restaurantjes daar) harajuku (waar de kids shoppen, volledig uitgedost in de raarste outfits, + groot park met tempel) ueno (leuke markt + park met tempels en musea, dierentuin) etc etc..

[ Bericht 0% gewijzigd door okiokinl op 19-11-2010 23:04:42 ]
pi_88924939
oh en vrijdag ochtend kun je heel vroeg naar de vismarkt gaan, lekker superverse sushi eten en je vergapen aan dooie vissen. heel veel vissen.
pi_88925657
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Melochan het volgende:
Dat was echt geniaal, een fiets huren in Kyoto. Zet u hier uw naam neer, dan staat daar de fiets. Geen borg, geen slot, geen identificatie, helemaal niets nodig. Ik heb dat ding bij een tiental tempels laten staan terwijl ik binnen was, en dat ging gewoon goed. Een halve week later de fiets weer bij de shop afgeleverd, betaald en klaar.

Moet je in Amsterdam eens proberen.. }:|
pi_88926451
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:16 schreef kleinisfijn het volgende:

[..]

Dat was echt geniaal, een fiets huren in Kyoto. Zet u hier uw naam neer, dan staat daar de fiets. Geen borg, geen slot, geen identificatie, helemaal niets nodig. Ik heb dat ding bij een tiental tempels laten staan terwijl ik binnen was, en dat ging gewoon goed. Een halve week later de fiets weer bij de shop afgeleverd, betaald en klaar.

Moet je in Amsterdam eens proberen.. }:|
Haha ja zelfs ik als 'Amsterdamse' zet m'n fiets niet zomaar ergens neer hier :')

Maar zo cool :o Ik ben benieuwd of het gaat lukken in december, misschien is het wel heel glad, geen idee.

@Blaetman: Leuk man! En vlak bij Nijo-jo! En een 7/11! Geniet er maar van :) En natuurlijk veel woonplezier in je nieuwe appartement. En succes met je test ^O^

@Sigmund: Misschien is een rondje Yamanote Line leuk om te doen. Dat is een trein-lijn, en gaat langs de belangrijkste plekken in Tokyo. Ook fijn is dat hij zo'n beetje elke 2/3 minuten rijdt, dus je kunt altijd gemakkelijk weer terug naar het hotel. De leukste plekken op die lijn vind ik zelf Shibuya, Shinjuku, Ueno, Akihabara en Ikebukuro. Shibuya heeft oa Shibuya crossing, een enorm 'zebrapad', of eigenlijk een netwerk van zebrapaden, waar elke keer als het licht op groen springt, een boel mensen overheen gaan. Ook leuk om rond te snuffelen in winkels. Shinjuku is neoncity, vind het zelf wel heul druk, maar wel leuk om het 'Typische Tokyo' te zien denk ik. Ueno heeft een leuk park, maar weet niet hoe het weer daar nu is. En of je wel zin hebt om naar een park te gaan als je maar zo'n korte tijd te spenderen hebt. Maar 't is wel leuk. Akihabara is een 'electronica-walhalla' en je kunt er ook goed terecht voor anime en mangameuk. Ikebukuro.. volgens mij ben ik één van de weinigen die Ikebukuro leuk vindt, maar ze hebben twee enorme warnenhuizen; Tobu en Seibu. Ik kan daar gemakkelijk een dag spenderen, haha.

Verder zou ik zeker naar Tsukiji, de vismarkt, gaan. Wel vroeg op! En niet ontbijten, je kunt daar ontbijten met kraakverse sushi. Nadat je naar enorme dooie tonijnen hebt gekeken natuurlijk :7

Uuuhhg ik wil ook! Nog een maandje :) Iemand nog tips voor to-do's met kerst in de Osaka/Kyoto area?
pi_88928987
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:33 schreef Melochan het volgende:
Iemand nog tips voor to-do's met kerst in de Osaka/Kyoto area?
Sneeuwdansje doen? Ik zag laatst foto's van Kyoto in de sneeuw en das best mooi.. :)
pi_88929726
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:22 schreef kleinisfijn het volgende:

[..]

Sneeuwdansje doen? Ik zag laatst foto's van Kyoto in de sneeuw en das best mooi.. :)
:o Als het sneeuwt post ik hier een foto van mij, dansend in de sneeuw in Kyoto oO< We gaan het zien.. nog helemaal niks geplanned, alleen hotels geboekt in Osaka, Kyoto en Tokyo. Dus aan die dagen zitten we wel gebonden. Verder geen invulling dus, komt wel. Alleen nog even kijken waar we staan op 31/12 om 23:59 uur. In ieder geval geen Fushimi, daar komen elk jaar meer dan een miljoen mensen op af met oud en nieuw 8)7
pi_88933077
ik vind ikebukero ook leuk hoor. :) heerlijk meeneem eten in de kelders van de enorme warenhuizen, katten aaien in de poezen boerderij ... :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 10:56:32 #292
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_88935600
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:33 schreef Melochan het volgende:

[..]

@Sigmund: Misschien is een rondje Yamanote Line leuk om te doen. Dat is een trein-lijn, en gaat langs de belangrijkste plekken in Tokyo. Ook fijn is dat hij zo'n beetje elke 2/3 minuten rijdt, dus je kunt altijd gemakkelijk weer terug naar het hotel. De leukste plekken op die lijn vind ik zelf Shibuya, Shinjuku, Ueno, Akihabara en Ikebukuro. Shibuya heeft oa Shibuya crossing, een enorm 'zebrapad', of eigenlijk een netwerk van zebrapaden, waar elke keer als het licht op groen springt, een boel mensen overheen gaan. Ook leuk om rond te snuffelen in winkels. Shinjuku is neoncity, vind het zelf wel heul druk, maar wel leuk om het 'Typische Tokyo' te zien denk ik. Ueno heeft een leuk park, maar weet niet hoe het weer daar nu is. En of je wel zin hebt om naar een park te gaan als je maar zo'n korte tijd te spenderen hebt. Maar 't is wel leuk. Akihabara is een 'electronica-walhalla' en je kunt er ook goed terecht voor anime en mangameuk. Ikebukuro.. volgens mij ben ik één van de weinigen die Ikebukuro leuk vindt, maar ze hebben twee enorme warnenhuizen; Tobu en Seibu. Ik kan daar gemakkelijk een dag spenderen, haha.

Verder zou ik zeker naar Tsukiji, de vismarkt, gaan. Wel vroeg op! En niet ontbijten, je kunt daar ontbijten met kraakverse sushi. Nadat je naar enorme dooie tonijnen hebt gekeken natuurlijk :7
[..]
Oke heb de Yamanote line al gevonden in mijn reisbescheiden, zit op loopafstand (d5 min.) van een opstap punt. Kan hier dus mooi een rondje mee maken van +- 60 min en tussen door uitstappen naar believen! Nog tips wat betreft kaartjes?

Dit betekend dit trouwens dat ik net zo goed met de train kan gaan ipv met de subway?

Hoe kom ik bij de Tsukiji, de vismarkt? Dat is een andere lijn ofniet ?

Thanks !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_88936681
Ikebukuro is inderdaad wel leuk, maar ik vind het een soort kleine versie van Shinjuku. Als je maar korte tijd hebt zou ik Ikebukuro persoonlijk dan ook niet doen.
Zelf vind ik Shibuya het leukste. :)

Tsukiji is wel met de metro inderdaad.
pi_88937364
Ikebukuro is voor mij vooral een overstapstation. :D Shinjuku is toch wel de leukste wijk als je weinig tijd hebt. Winkels, restaurants, neonlicht en een mooi park. En ik zou ook zeker even de Meiji Tempel bezoeken en door Omotesando en Harakuju lopen. :)

Deze week teruggekomen van een twee weken durende trip. Ik verbleef in Ekoda, klein stadje in het noorden van Tokyo. Twee weekendtrips naar Ise/Katsuura en Lake Kawaguchiko gemaakt. Heerlijk gegeten en gerelaxed in Onsens. Ik zal later wel wat foto's posten. :)
pi_88949136
Iemand suggesties voor budget accomodatie in Kyoto (2 nachten) en/of Tokyo (3 nachten)?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_88951302
Ik zat zelf in Kyoto in het Gojo Guesthouse Annex voor destijds 3000 yen per nacht. Zie dat het nu 3500 yen voor een nacht in een eenpersoons kamer is, maar dat is nog steeds niet duur voor een eenpersoons kamer. Gezellige plek (ze hebben een eigen cafe op de hoofdlocatie, een paar minuten lopen), schoon, rustig en vlakbij bijvoorbeeld kiyomizu temple. Ze zitten wel vaak heftig volgeboekt, dus als het op korte termijn moet heb je waarschijnlijk pech.
http://www.gojo-guest-house.com/
pi_88955886
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Ikebukuro is inderdaad wel leuk, maar ik vind het een soort kleine versie van Shinjuku. Als je maar korte tijd hebt zou ik Ikebukuro persoonlijk dan ook niet doen.
Zelf vind ik Shibuya het leukste. :)

Tsukiji is wel met de metro inderdaad.
Wat vind je zo leuk aan Shibuya? Ik denk altijd dat ik wat mis als mensen het over Shibuya hebben :@
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:09 schreef Strolie75 het volgende:
Ikebukuro is voor mij vooral een overstapstation. :D Shinjuku is toch wel de leukste wijk als je weinig tijd hebt. Winkels, restaurants, neonlicht en een mooi park. En ik zou ook zeker even de Meiji Tempel bezoeken en door Omotesando en Harakuju lopen. :)

Deze week teruggekomen van een twee weken durende trip. Ik verbleef in Ekoda, klein stadje in het noorden van Tokyo. Twee weekendtrips naar Ise/Katsuura en Lake Kawaguchiko gemaakt. Heerlijk gegeten en gerelaxed in Onsens. Ik zal later wel wat foto's posten. :)
Jep, true true. Ikebukuro zou ik inderdaad niet doen als je maar zo kort hebt. Maar sowieso moet je wel naar Shinjuku. Toen ik dat zag, had ik het echte Tokyo-gevoel. Ofzo.
Leuk van die onsen! Moet ik ook een keer doen.

@Sigmund: Oh qua kaartjes.. Ik zou een dagpas nemen, voor 730 yen. Moet je alleen wel losse kaartjes van en naar de Tsukiji Fish Market kopen.

Vanaf Shinagawa naar de Tsukiji:

Pak de Yamanote Line naar Ebisu station, en daar overstappen op de Hibiya line. Uitstappen bij station Tsukiji (halte H10). Je kunt ook met de Yamanote line naar Hamamatsucho, daar een klein stukje lopen naar halte 'Daimon' op de Toei Oedo line (géén Tokyo Metro!). Uitstappen bij Tsukijoshijo (halte E18).

De laatste route is wrs sneller, maar misschien vind je het lopen van Hamamatsucho naar Daimon niet zo'n fijn idee. Dus kijk maar, je komt er iig wel. :)
pi_88960509
dubbel oeps..
pi_88960579
tokyo: http://www.newkoyo.com/ ben een fan van deze plek, heb er maanden geslapen.
kyoto: http://www.hostelbookers.com/hostels/japan/kyoto/19768/ heb ik op een slaapzaal gelegen, was wel leuk. maar er is vast iets beters te vinden.
  zondag 21 november 2010 @ 12:24:36 #300
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88970248
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:20 schreef Melochan het volgende:
Wat vind je zo leuk aan Shibuya? Ik denk altijd dat ik wat mis als mensen het over Shibuya hebben :@
De hele atmosfeer daar bevalt me wel. Veel modieuze jongeren, je kunt er leuk uitgaan, en voor mij als muziekliefhebber zijn er aardig wat leuke winkeltjes. Shibuya Crossing is ook iets dat je gezien moet hebben, althans het was het eerste dat ik wilde zien in Tokyo zo ongeveer. :P
Verder drink ik er graag koffie om gewoon naar de voorbij lopende mensen te kijken, dat is in Japan sowieso leuk, maar in Shibuya is die modecultuur wat sterker. En uitgaan vind ik er persoonlijk veel leuker dan in bv. Roppongi, waar het barst van de toeristen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')