Hij zegt nergens dat hij met IS gaat meelopen. Hij zegt dat hij misschien gaat demonstreren. Niet elke demonstratie van links is een IS demonstratie.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, als er een GL PvdA SP regering komt ga ik toch ook niet meelopen met extreemrechts, jij zegt dat wel te willen doen bij een mogelijke rechtse regering. De IS is een extreemlinkse organisatie met als grote roerganger Bart Grifioen. Dat weet je he?
Dat kloptquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij zegt nergens dat hij met IS gaat meelopen. Hij zegt dat hij misschien gaat demonstreren. Niet elke demonstratie van links is een IS demonstratie.
Nee, in de onderhandelingen het compromis zoeken. En nee, dat is niet hetzelfde als binnen 12 uur na het sluiten van de stembussen een punt overboord gooien dat je tot de avond van de verkiezingen en nog voor er zelfs maar verkennende gesprekken begonnen waren, als "breekpunt" hebt gekwalificeerd en waarvan je gezegd hebt dat "het loslaten ervan kiezersbedrog" zou zijn.quote:
Ik distantieer me van elke vorm van extremisme, ook van links-extremisme.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij zegt nergens dat hij met IS gaat meelopen. Hij zegt dat hij misschien gaat demonstreren. Niet elke demonstratie van links is een IS demonstratie.
Er zijn genoeg PvdA'ers en ook CDA'ers die wel meelopen in demonstraties hoor.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, demonstraties zijn vaak aan extremen gelieerd, of je hebt ze met hanenkammen, of met kaalkoppies, of met milieu freaks. Het CDA of de PvdA houden bijna nooit dergelijke demonstraties.
Wat eigenlijk jammer is omdat we zo de gehele provinciale staten verkiezingen weer laten overwoekeren door landelijke politiek. Al zou het leuk zijn wanneer het rechtse kabinet aan gaat kondigen flink in deze bestuurslaag te gaan snijdenquote:Op zondag 8 augustus 2010 21:41 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ze het vrij lang zullen uitzingen met elkaar, ondanks de minieme kamermeerderheid. Maar goed, laten we eerst eens de PS verkiezingen afwachten, dat zal wel een goede graadmeter opleveren over hoe de bevolking het minderheidskabinet waardeert.
Eerst het zuur, dan het zoetquote:Op zondag 8 augustus 2010 21:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat eigenlijk jammer is omdat we zo de gehele provinciale staten verkiezingen weer laten overwoekeren door landelijke politiek. Al zou het leuk zijn wanneer het rechtse kabinet aan gaat kondigen flink in deze bestuurslaag te gaan snijden.
Ja, dus?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar de Kamer moet dus ook de regering controleren.
De regering is de uitvoerende macht, de kamer de wetgevende macht. In de praktijk heb je natuurlijk gelijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:09 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ja, dus?
De regering is iets anders dan de rechterlijke macht. Kamer en regering vormen samen de wetgevende macht.
Je vergeet dat een minderheidskabinet alle kanten op kan gaan en dat het echt niet zolang zal duren dat de PvdA het CDA/VVD ook aan een meerderheid kan helpen op een punt waar de PVV het niet mee eens is.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:41 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ze het vrij lang zullen uitzingen met elkaar, ondanks de minieme kamermeerderheid. Maar goed, laten we eerst eens de PS verkiezingen afwachten, dat zal wel een goede graadmeter opleveren over hoe de bevolking het minderheidskabinet waardeert.
De soap gaat weer verderquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ben benieuwd hoe Wilders hier weer op gaat reageren, zouden ze nu al ruzie krijgen?quote:PVV-leider Geert Wilders moet tijdens zijn bezoek aan New York op 11 september de belangen van Nederland in het oog houden. Dat zei demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) maandagochtend.
Ja, nu kan dat nog, maar zodra dat akkoord er ligt kan Wilders doen wat ie wil. Ik hoop dat Verhagen zich nog eens goed achter de oren krabt deze week.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:39 schreef remlof het volgende:
Wel goed van Verhagen dat ie 'm nu al strak houdt.
Vrij evident ja. Your point being?quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je vergeet dat een minderheidskabinet alle kanten op kan gaan en dat het echt niet zolang zal duren dat de PvdA het CDA/VVD ook aan een meerderheid kan helpen op een punt waar de PVV het niet mee eens is.
Dat je zo'n constructie alleen in het uiterste geval gebruiken moet, tenzij dat je wilt dat zo'n kabinet klapt bij de eerste de beste beslissing waar de gedoogsteun niet bij de PVV vandaan komt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vrij evident ja. Your point being?
Dat hoop en verwacht ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:41 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, nu kan dat nog, maar zodra dat akkoord er ligt kan Wilders doen wat ie wil. Ik hoop dat Verhagen zich nog eens goed achter de oren krabt deze week.
Zo ja dan heeft Wilders tegen die tijd geen tong meer over vanwege alle puntjes die hij er af gebeten heeft tegen die tijdquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hoop en verwacht ik ook
En dan nog denk ik dat als dit kabinet er al door komt het niet eens het kerstreces haalt
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo ja dan heeft Wilders tegen die tijd geen tong meer over vanwege alle puntjes die hij er af gebeten heeft tegen die tijd
Je moet mij precies even uitleggen hoe het kabinet kan klappen als zij een voorstel aan de Tweede Kamer voorlegt en, hoewel niet met hulp van de PVV, met een meerderheid wordt aangenomen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat je zo'n constructie alleen in het uiterste geval gebruiken moet, tenzij dat je wilt dat zo'n kabinet klapt bij de eerste de beste beslissing waar de gedoogsteun niet bij de PVV vandaan komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |