Maar het zijn wel de woorden van Schumacher, anders zou het niet op zijn site staan natuurlijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is gewoon door een persvoorlichter op de officiele site getikt.
ik niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik verwacht Schumacher volgend jaar gewoon weer vooraan trouwens![]()
Als hij de nieuwe auto kan ontwikkelen naar zijn rijstijl? Dan staat hij iig in de top5quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85838quote:Schumacher was nearly black-flagged
By Pablo Elizalde Tuesday, August 3rd 2010, 10:34 GMT
Michael Schumacher squeezes Rubens Barrichello in HungaryFormer F1 driver Derek Warwick says Michael Schumacher came close to being disqualified from the Hungarian Grand Prix.
Warwick, who joined the stewards' panel for the Hungaroring race, said the reason why Schumacher was not black-flagged for his move on Rubens Barrichello was because there was no time left in the race.
"Throwing a black flag would have shown a better example to our young drivers," Warwick told BBC's Radio 5 Live.
"But by the time we got the video evidence we ran out of time and we had to do it retrospectively."
Schumacher was given a 10-place grid penalty for the next race in Belgium for illegitimately impeding Barrichello.
Warwick said he had been disappointed by how Schumacher had handled the affair when interviewed after the race.
"We interviewed Rubens and Michael and it was kind of disappointing how Michael handled it, and we had no option but to give him a 10-place penalty," added Warwick.
"If we had enough laps [we could have disqualified him] but you have to have video evidence and make sure all four stewards are in agreement."
He added: "You have to view the evidence you have and you could disqualify him from the next Grand Prix, or two Grands Prix.
"But we felt a 10-place penalty is a big penalty to carry for Spa. It kind of puts him out of the race at Spa, and hopefully he will learn from that and remember that the new stewards will not tolerate that driving."
On Monday Schumacher apologised to Barrichello for his move.
Ik schrijf hem ook zeker nog niet afquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Als hij de nieuwe auto kan ontwikkelen naar zijn rijstijl? Dan staat hij iig in de top5
Wie was ook alweer de laatste die een zwarte vlag kreeg? Volgens mij twee van hetzelfde team, vanwege tanken terwijl de pits dicht was ofzo?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85838
Dit kan toch ook echt niet. Een steward die een straf uitdeelt, wat op zich al een flink stukje selectieve verontwaardiging is, en dan ook nog achteraf heel publiciteitsgeil gaat vertellen dat het eigenlijk de verkeerde beslissing was en die veel zwaarder had moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85838
Dat kan nog lastig worden met die smalle voorbanden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Als hij de nieuwe auto kan ontwikkelen naar zijn rijstijl? Dan staat hij iig in de top5
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd Britten, sowieso het meest onsportieve volkje van slechte verliezers wat er is, die dan de Britse media, de meest onredelijke die er is, naar de mond gaan praten.
Wel opmerkelijk dat het voor de strafmaat blijkbaar nogal belangrijk is wat je over een incident zegt. Op zich kennen we dat principe wel van het strafrecht, maar toch.. in de sport ligt het vaak iets meer zwart/wit. Voortaan ook over de boordradio sorry roepen als je te hard door de pitstraat rijd of over de witte lijn komt bj het uitrijden, wie weet ontloop je dan een drive throughquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85838
Ik vind het juist wel goed op deze manier. Hij zegt toch juist dat hij eerst het incident opnieuw wil bekijken, ipv gelijk op gevoel straffen. Beter op deze manier dan een onterechte strafquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit kan toch ook echt niet. Een steward die een straf uitdeelt, wat op zich al een flink stukje selectieve verontwaardiging is, en dan ook nog achteraf heel publiciteitsgeil gaat vertellen dat het eigenlijk de verkeerde beslissing was en die veel zwaarder had moeten zijn.
Het experiment met oud-coureurs als steward is in ieder geval niet geslaagd: Ze begrijpen de regels niet (Monaco), ze kunnen de regels niet toepassen (Silverstone), en ze kunnen zich niet aan hun rol houden (Hongarije). Het zijn ook altijd Britten, sowieso het meest onsportieve volkje van slechte verliezers wat er is, die dan de Britse media, de meest onredelijke die er is, naar de mond gaan praten.
In ieder geval beter dan het voetbalquote:Maar je moet gewoon eerst de videobeelden kunnen terugkijken en vervolgens moeten ook nog eens alle vier de stewards het met elkaar eens worden
Waren dat niet Montaya en Massa in Monza in een ver verleden, idd vanwege tanken onder safetycar met dichte pits.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Wie was ook alweer de laatste die een zwarte vlag kreeg? Volgens mij twee van hetzelfde team, vanwege tanken terwijl de pits dicht was ofzo?
bron: hier Canada 2007 dus.quote:In 2007, Massa was black flagged for exiting the pits during a safety car period when the pit lane light was red.
Hij straft op gevoel. En gaat dan nog even stoer doen met een zwaardere straf omdat hij mee wel huilen met het gevoel van de media. Hij komt tot een oordeel, hij had dus de gelegenheid om tot dat oordeel te komen, en dan moet je voor dat oordeel staan, ipv proberen jezelf populair te maken bij het Britse volk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:57 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel goed op deze manier. Hij zegt toch juist dat hij eerst het incident opnieuw wil bekijken, ipv gelijk op gevoel straffen. Beter op deze manier dan een onterechte straf
Ik zie het al voor me, Paul Gascoigne die in de tuchtcommissie gaat zitten voor de wedstrijd Engeland-Duitsland, dan een straf uitdeelt voor een tackle die meestal onbestraft blijft, en dan later de Engelse pers gaat opzoeken met de mededeling dat ze het eigenlijk niet goed konden zien maar dat hij Bastian graag een zwaardere straf had gegeven want dat is een goed voorbeeld voor jonge voetballers maar dat een schorsing voor de volgende belangrijke wedstrijden ook al belangrijk is, want op dat middenveld in die wedstrijd kunnen ze zo'n middenvelder goed gebruiken.quote:In ieder geval beter dan het voetbal
Dat waren ze voor de wedstrijd ook al. Als je ze even doorleest voor de race, en je wilt de race in deze situatie onder SC eindigen, dan zorg je dat er met de juiste vlaggen wordt gezwaaid.quote:En de regels in Monaco waren gewoon onduidelijk
Het gaat er ook niet om dat Schumacher fout zat en straf krijgt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
Je moet je bij het lezen van dit topique eens afvragen wie nou eigenlijk de selectieve zeikerds zijn.
Zelfs Schumacher vond het niet kunnen van zichzelf.
Hilarisch gewoon, weer zo'n chauvinistische slechte verliezer. Face the facts, hij is grootste ooit. Hij heeft iedereen verpletterd. 7 wereldtitels, sneller dan elke teamgenoot die nog gold als een groot talent tot hij in dezelfde auto stapte. Of dat nou een Benetton was of een Ferrari. In de regen en zonder regen. Hij had zelfs 8 wereldtitels gehad als huidige criticaster Coulthard hem niet van de baan had gereden, terwijl hij notabene op 3 rondjes achterstand reed. DC die de druk nooit aankon en rare fouten ging maken, die door Raikkonen op een seconde werd gereden, Raikkonen die weer Massa niet de baas kon, Massa die weer 3 tienden op Schumacher moest toegeven. Dat zijn de verschillen, zo pijnlijk is het voor al die middelmatige Britse coureurs. En dat komt er nu allemaal uit omdat Schumacher het moeilijk heeft, nu durven ze wel. Het is zoooo zielig.quote:Schumacher is niet beter ... nooit geweest ook. Hij had mazzel met Ferrari en dat zij een zuto om hem heen konden bouwen. Nu dat Schumi in een gewone F1 auto rijdt zie je z'n echte kwaliteiten; Rosberg is vele malen beter.W
Je snapt zijn definitie niet..., tenzij ik iets gemist heb en Alonso en Schumacher ooit teamgenoten zijn geweestquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:39 schreef Googolplexian het volgende:
Trouwens ... dit is niet de eerste keer dat Schumacher het moeilijk heeft. Hij is ook al door Alonso om z'n oren gereden. Dus Alonso is de betere coureur per jouw definitie?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Om zijn oren gereden
De Renault 2005 was veel beter dan de Ferrari, in 2006 was het bijzonder nipt en had Schumacher niet geploft in Suzuka was Alonso geen WDC geworden dat jaar. Schumacher liet in Brazilie 2006 zien wie de echte coureur is van die twee. Het race mietje uit Oviedo heeft daarna ook niks meer laten zien qua overwinningen, behalve dan door frauderende teamgenoten, een geplofte red bull en teamorders in Hockenheim.
Schumacher had het in 98 ook bijzonder moeilijk en wist het tot de laatste race te rekken, waar ie in Suzuka niet wegkwam bij de eerste formatieronde. Idem voor 2000 en 2003. En toen won ie ook wanneer ie moest winnen.
En veroordeel je dan ook gelijk Webber voor zijn incident met Massa bij 300+ km/u en Alonso voor zijn actie op Hamilton in Spa 2007? En zo kun je minimaal nog 20 zulke acties vinden als je de laatste 10 jaar F1 gaat doorspitten.
Gevaarlijke actie? Ja. Is Schumacher de enige? Far from it.
Achterlijk selectief gemekker altijd.
Senna deed dat soort dingen elke wedstrijd als hij in de gelegenheid was. Snijden was helemaal zijn ding, hij deed niet anders, maar hij kreeg dan applaus voor het laten leven. Nou, Barri leeft ook nog.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Anyway, ik heb Schumacher nooit gemogen, maar nu valt echt iedereen over hem heen. Ja, het was wel gevaarlijk, maar echt niet het meest extreme wat ik ooit gezien heb. Senna had precies hetzelfde gedaan, en daarvoor had hij een staande ovatie gekregen als hij nog geleefd had.
5 seconden op de rest van het veld, 3 op Alesi.quote:
Onzin, het was gewoon een niet correct manoeuvre, hij was te laat met de deur dichtgooien, en wat intimiderend. Daar mag je best een straf voor geven. Maar dan moeten Webber en Hamilton regelmatig zoveel plaatsen terug dat ze met een rondje achterstand beginnen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:39 schreef Googolplexian het volgende:
Punt is simpel: Wat Schumacher deed was gevaarlijk en F1-onwaardig. Iedereen die dat niet inziet of Schumacher verdedigt is imo een subjectieve zijlijn-specialist. Gaat niet eens om wat Schumacher verder allemaal geflikt of bereikt heeft ... ik kijk naar nu de frust die vies speelt omdat hij het niet kan bijbenen.
Het is nou eenmaal zo dat de Britten, die verpletterd, vernederd, voor lul gezet en die te kijk stonden als zwakke losers die de druk niet aankonden nu hun gram komen halen.quote:Nog zieliger is het als je continu afkomst erbij haalt. Lekker boeien of iemand Brits, Duits of Braziliaans is ... voor mij zijn het allemaal coureurs, de één beter dan de ander, de ander met meer mazzel dan de één.
Je hebt de auto en je hebt de coureur. Sommigen kunnen in de met afstand beste auto nog niks (DC), andere kunnen tegen de beste auto nog wat. Ook als DC daarin zit maar een betere teamgenoot heeft. Alonso is een uitstekend coureur, als die de beste auto heeft kun je ervan verliezen. Dat hoort ook bij formule 1. Met Schumacher was er altijd strijd als één auto superieur was, tenzij dat zijn auto was of er twee gelijkwaardige auto's waren. Dan was hij superieur. Zo goed is Alonso nooit geweest.quote:Trouwens ... dit is niet de eerste keer dat Schumacher het moeilijk heeft. Hij is ook al door Alonso om z'n oren gereden. Dus Alonso is de betere coureur per jouw definitie?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
Je moet je bij het lezen van dit topique eens afvragen wie nou eigenlijk de selectieve zeikerds zijn.
Zelfs Schumacher vond het niet kunnen van zichzelf.
Schumacher is niet beter ... nooit geweest ook. Hij had mazzel met Ferrari en dat zij een zuto om hem heen konden bouwen. Nu dat Schumi in een gewone F1 auto rijdt zie je z'n echte kwaliteiten; Rosberg is vele malen beter.W
OMGquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Om zijn oren gereden
De Renault 2005 was veel beter dan de Ferrari,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |