Mijn eigen recept is als volgt:quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:29 schreef Franneh het volgende:
[..]
Heb jij een goed receptje voor de tzatziki die je met mij wilt delen?
recept van windigo is oké, alleen schil van de komkommer wel meeraspenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:48 schreef Franneh het volgende:
Thanks!
Volgend weekend eens proberen te maken
Ik vind het niet lekker met de schil van de komkommer, daarom staat het er ook niet inquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
recept van windigo is oké, alleen schil van de komkommer wel meeraspenen met wat geroosterde djinten en ketoembar erbij heb je een heerlijke raitta.
Die djinten en ketoembar erbij hoeven van mij ook weer nietquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
recept van windigo is oké, alleen schil van de komkommer wel meeraspenen met wat geroosterde djinten en ketoembar erbij heb je een heerlijke raitta.
jaquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik vind het niet lekker met de schil van de komkommer, daarom staat het er ook niet inJij wel kennelijk?
probeer het eensquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:24 schreef Franneh het volgende:
[..]
Die djinten en ketoembar erbij hoeven van mij ook weer niet
Ja inderdaadquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:31 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
jaNooit klachten gekregen ook. Maar smaken verschillen natuurlijk
Goed ideequote:Op zondag 1 augustus 2010 14:33 schreef Franneh het volgende:
Ik ga het eens zonder en met schil proberen..
Zo komt de ijscoman en ik neem NIET
ja mij ook, maar als voorbeeld hoe ik de opstelling wil als fornuis edquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:57 schreef SeaOfLove het volgende:
@ the_hives: die keuken is me wat te klinisch maar een miljoen keer beter dan dat wat ik nu heb. Al met al red ik me nu ook wel prima, maar het houdt niet over. Laatste aangeschafte apparaat: een electrisch kookplaatje, ik kom af en toe een pit te kort
Ja op zondag komt hij langs enzo.. softijs/wafels/andere ijsjes.. maar de verleiding is grootquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:34 schreef Windigo het volgende:
[..]
Goed idee
Hebben jullie nog een ijscoman? Wat nostalgisch![]()
Ik neem zo thee en een roomboterspeculaas van de bakker
je hebt dus een trap in huisquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:35 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja mij ook, maar als voorbeeld hoe ik de opstelling wil als fornuis edis toch wat anders dan nu koken met een trap op een meter schuin achter me
-----
appel met kaneel even opgewarmd met microgolven
Jij hebt smaakquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:59 schreef Enfermera het volgende:
Net een krentenbol met extra belegen kaas
XDquote:
Ik sluit me volledig aan bij de 'morgen weer gezond doen' zin. Vandaag twee stukken chocoladetaart op, een stuk monchoutaart en vele handen met nootjes en chips..Birtdays kills slowly!quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
foe yong hai met kip
toe vanilleijs, aardbeien en slagroom
nu na 4 dagen ongezond morgen alleen brood, fruit en groente hoop ik
Een Thousand Island dressingquote:Op maandag 2 augustus 2010 15:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Maak een salade met ijsbergsla, tomaat, augurk, sjalotje, mais en een blik tonijn.
Alleen voor de dressing heb ik nog geen inspiratie, iemand een idee wat hier goed bij past?
Mellow, een lekkere ovenschotel?? Gevulde paprika of andere groente? Of een lekker zelfgemaakt soepje met zelfgemaakt brood? Taco's? Pannenkoeken?
Ik ken het gevoel..Net verse groentesoep op, met een ciabattabroodjequote:Op maandag 2 augustus 2010 17:59 schreef FutureFairytale het volgende:
snijbonen![]()
maar moet er blij mee zijn, want afgelopen 4 dagen patat en chinees dus nu gewoon gezond Hollands
oooh je hebt dus toch nog wat te snoepen vnv! ik heb kersen gekocht zodat ik vnv als ik in de verleiding kom een schaal kersen neemquote:Op maandag 2 augustus 2010 18:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel..Net verse groentesoep op, met een ciabattabroodje![]()
En dat na chocoladetaart, monchoutaart, kip met zoet zuur, pannekoeken, chips, nootjes, koekjes en boterhammen met dik hagelslag![]()
Stiekem vanavond nog twee stukken taart eten, het moet op, heel naar
echt joh?quote:
Oe, dat klinkt als iets dat ik ook wil proberen. Giet je er dan gewoon een scheut 7up bovenop?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:16 schreef Windigo het volgende:
Een jaren 70 combi
Bol vanilleijs, advocaat en 7 upZóó lekker
Ja ik doe het in een glas, dat ik eerst voor een kwart vul met ijs, dan een laagje advocaat er op, en dan 7 up erbij. Wel opletten dat je niet teveel in een keer giet, want anders komt het over de rand want het ijs en de advocaat komen omhoogquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:45 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Oe, dat klinkt als iets dat ik ook wil proberen. Giet je er dan gewoon een scheut 7up bovenop?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja ik doe het in een glas, dat ik eerst voor een kwart vul met ijs, dan een laagje advocaat er op, en dan 7 up erbij. Wel opletten dat je niet teveel in een keer giet, want anders komt het over de rand want het ijs en de advocaat komen omhoog![]()
Het is echt héél lekker
Citroen en vanille zijn gewoon een goede combi, daarom werkt hetquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef -Mellow- het volgende:
[..]Ik ga het binnenkort proberen. Ik hou helemaal niet van 7up maar zo klinkt het wel leuk.
is dat lekker, opgewarmde pasta?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:34 schreef Saruna het volgende:
Opgewarmde spaghetti!!Heb best wel trek, het enige wat ik vandaag heb gegeten is een sinasappeltje..
echt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:36 schreef Purdey het volgende:
Hier straciatalla ijs met slagroom, daarna nog een stapeltje pringles. Dieetdag 2: Failed
wat voor taart??quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:52 schreef Saruna het volgende:
Bakje chipjes. Jummie! Heb vandaag m'n eerste taart gemaakt, iemand een stukje?
Absoluutquote:
Weinig luxe aan, eieren + lepel room + oven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:01 schreef FutureFairytale het volgende:
zozo luxe ontbijtje Minilot!![]()
ik heb thee en een eierkoek van de bakker
door dat wit denk ik dat ik gewoon in de koekenpan prefereerquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Weinig luxe aan, eieren + lepel room + oven.
Even lenzen indoen en sokken aan, en hop: klaar is je ontbijt!
hey, jij bent lang weggeweest!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:59 schreef minilot het volgende:
Dit trok ik drie minuten geleden als ontbijt uit de oven:
[ afbeelding ]
Eieren uit de oven met room en basilicum en een beetje knoflooktoast erbij!
goed zo!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:14 schreef Purdey het volgende:
Twee boterhammen met kalkoenfilet, het kapje van het brood met speculoos en een beker melk
Tot nu toe gaat m'n dieetdag goed
Klinkt wel weer goed zegquote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:56 schreef DarkElf het volgende:
vanavond een vispakketje uit de oven: witvis, zwarte olijventapenade, zwarte olijven, courgette, paprika, tomaatjes...met gebakken krieltjes.
is ook lekkerquote:
1 maar? toch niet als avondeten?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:58 schreef Purdey het volgende:
Een pake Indomie soep met wat soepstengels
Wauwquote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:59 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
oh.my.god.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:59 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
1 pakje ja, als 'tussendoortje'quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
1 maar? toch niet als avondeten?
Klinkt juist alsof je er plezierig en zeer lang door kunt leven!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:01 schreef dalaiblama het volgende:
Voor mezelf is er een langoustine op de BBQ gekwakt. Een tikkie ordinair met een kwak citroenboter, ernaast wat geroerbakte zeekraal en een homp Duits boerenbrood met moddervette Franse roomboter met zoutbrokken en een bak aioli.
Dood gaan we toch wel
Sorry! Nu weer terug!quote:
Zie Fok-Foodgawkerstopic!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:25 schreef LieLie het volgende:
Mini, ik wens wel ergens foto's van die cheesecake terug te zien!
Ik zou er niet zo trots op zijn. Niet omdat het vies is, maar vooral omdat het barbaars is. Bah.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:38 schreef Beardy het volgende:
Okee ik weet nog niet precies wat ik eet vandaag, maar kijk eens naar de volgende mogelijkheden;
1. kiviak
2. hakarl
3. surstromming
4. eisbein
5. McD burger
6. blødmor
Mocht trouwens mijn blikjes surstromming niet meenemen in het vliegtuig ... alleen maar omdat ze een beetje bol stonden. Ja halló het is natuurlijk wél surstromming hé!
P.S. mocht je niet weten wat sommige van deze gerechten zijn; zoek het op (maar niet als je net gegeten hebt of nog moet gaan eten - gelukkig krijg je online geen geuren door)
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:35 schreef Purdey het volgende:
Een boterham met speculoos, een sinaasappel en een beker melk!
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:00 schreef MaLo het volgende:
Net twee boterhammen met pindakaas op en een kop thee. Heb eigenlijk al teveel thee gehad vandaag, ik blijf maar plassen.
Maar ik ben op mijn werkquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:20 schreef Enfermera het volgende:
[..]Heb ik ook altijd XD Lekker toch, die thee
Als ik thuis ben boeit het me dan toch niet.
Ik heb er nog in de diepvries liggen van afgelopen zaterdag..Ik hou van pannenkoekenquote:
Dat ziet er lekker uit! Net even gekeken op de site van maggi, ga het van de week ook eens makenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:58 schreef mazaru het volgende:
Ik eet vanavond Oma's pannetje, van Maggi![]()
[ afbeelding ]
Die is lekker jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:58 schreef mazaru het volgende:
Ik eet vanavond Oma's pannetje, van Maggi![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop niet tegelijk...stroop is lekker op pannenkoeken, en oude kaas ookquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb er nog in de diepvries liggen van afgelopen zaterdag..Ik hou van pannenkoeken![]()
Vooral met oude kaas en stroop
neejoh, beide tegelijk is heerlijk!!!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:03 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik hoop niet tegelijk...stroop is lekker op pannenkoeken, en oude kaas ook
Yup, en een beetje peper en zout. De mijne waren in tien minuten op 160 graden helemaal goed.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh.my.god.
doe je gewoon eieren en room bij elkaar in een schaaltje, en dan de oven in maar?
Oude kaas en rinse appelstroop is sowieso een goede combiquote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
neejoh, beide tegelijk is heerlijk!!!
Juist wél tegelijk! Enig idee hoe lekker dat is? Durf te leven, doe eens gek, spring uit de ban en combineer de oude kaas mét stroop!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:03 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik hoop niet tegelijk...stroop is lekker op pannenkoeken, en oude kaas ook
Kapje van het broodquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:14 schreef Purdey het volgende:
Twee boterhammen met kalkoenfilet, het kapje van het brood met speculoos en een beker melk
Tot nu toe gaat m'n dieetdag goed
Kapjes zijn heerlijk! Niks lekkerder dan een kapje met roomboter en hagelslag, of hele oude kaas..Mmm!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Kapje van het broodzonde dat iedereen dat altijd weggooit, is juist het lekkerste van het hele brood!!
AMEN!!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Kapjes zijn heerlijk! Niks lekkerder dan een kapje met roomboter en hagelslag, of hele oude kaas..Mmm!
nou jij mag al mijn kapjes hebben hoor. hoef ik het niet meer aan de eenden te gevenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Kapje van het broodzonde dat iedereen dat altijd weggooit, is juist het lekkerste van het hele brood!!
Goede deal! Ik maak altijd tosti's van 2 kapjes. Lekker!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou jij mag al mijn kapjes hebben hoor. hoef ik het niet meer aan de eenden te geven![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou jij mag al mijn kapjes hebben hoor. hoef ik het niet meer aan de eenden te geven![]()
ik let altijd wanneer ik (halve) broden koop welke kapjes het dunste zijn. Die vind ik het lekkerste. Dikke kapjes gaan in het broodrooster met daarna een lekkere klodder pindakaas eropquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:04 schreef Riann het volgende:
ik eet ook altijd het kapje op. Bij mijn vader en moeder thuis is het altijd wie hem het eerste heeft. Ik vind het lekker.
Fritesquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:07 schreef Windigo het volgende:
Kipfilet met zelfgemaakte champignon-roomsaus, gebakken aardappeltjes en broccoli
Ach, dat soort mensen komt altijd weer terug hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:37 schreef -Mellow- het volgende:
broodje pom
mijn surinamer hier tegenover gaat morgen met vakantie en ik weet niet hoe ik dat moet overleven
ja, maar als ze terugkomen ben ik weg. En hier in het pittoreske nijmegen zijn niet zo veel surinamers helaasquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ach, dat soort mensen komt altijd weer terug hoor
Geen andere afhaal tenten waar je pom kunt halen?
Ah, vandaarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:44 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja, maar als ze terugkomen ben ik weg. En hier in het pittoreske nijmegen zijn niet zo veel surinamers helaas
Eerst indisch komen eten, dat staat over een paar maanden vast wel weer eens een keer op het menuquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bel me volgende keer ff
kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas![]()
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Eerst indisch komen eten, dat staat over een paar maanden vast wel weer eens een keer op het menu
Ik mis de pastramiquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:44 schreef minilot het volgende:
Bescheiden ontbijt wegens Groot Pastrami-Festijn!![]()
Bord met flink wat red pearl-tomaatjes, wat kipfilet, een stuk schapenkaas en twee gepelde kiwi's.
Komt goed met de pastrami! Ik heb kruidig brooddeeg in de koelkast staan voor de broodjes vanmiddag en ik maak straks zelf mayonaise.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
Hier drie crackertjes met philadelphia en een flesje water
[..]
Ik mis de pastrami
poelier is met vakantie dus we eten vanavond biefstuk met salade. En wat zoete aardappel uit de oven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:54 schreef -Mellow- het volgende:
een hartig taartje van pate brisée (met kippevet ipv boter) gevuld met een lamsvleesprutje. Ik heb eigenlijk geen idee of kippevet met lam combineert, maar ik ga het toch proberen.
Voor erbij een salade.
klinkt lekker foodlover!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:36 schreef foodlover het volgende:
Vanavond snacken voor de tv: zelfgemaakte soto ayam, lontong met boontjes, ei en wat pindasaus, mini garnalenloempia's en kerry driehoekjes.
zonder kaasquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond Turkse pizza besteld met kip, zonder kaas
Dat snap ik nou écht niet, hè? Pannenkoekmix van Koopmans gebruiken in plaats van gewoon bloem en een snuf zout..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:25 schreef Resistor het volgende:
Restje pannenkoekenmeel van de molen, pakje pannenkoekenmeel (origineel) van Koopmans, 4 eieren, bijna vol pakje koffiemelk (gebruik ik toch niet meer na een verjaardag), liter volle melk...
Als ik bloem gebruik krijg ik pannenkoeken die op die taaie kant-en-klaar pannenkoeken lijken. Geen idee wat ik mis doe, maar met gewone bloem kan ik geen pannenkoeken bakken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat snap ik nou écht niet, hè? Pannenkoekmix van Koopmans gebruiken in plaats van gewoon bloem en een snuf zout..
Kan iemand mij dat eens uitleggen?
Per 50gram bloem een ei, wat zout, en verder volle melk bijvoegen tot je een goeie, gladde en dunne mix hebt. Of naar smaak, hoe dik je 'm wil, je mixquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:35 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als ik bloem gebruik krijg ik pannenkoeken die op die taaie kant-en-klaar pannenkoeken lijken. Geen idee wat ik mis doe, maar met gewone bloem kan ik geen pannenkoeken bakken.
Zelfde met meel van de Aldi: daar kan ik ook niets van bakken.
Niet alleen bloem nemen, maar een deel boekweitmeel gebruiken. Kijk maar eens achterop je Koopmans pak, weet je meteen wat het lekker maakt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:35 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als ik bloem gebruik krijg ik pannenkoeken die op die taaie kant-en-klaar pannenkoeken lijken. Geen idee wat ik mis doe, maar met gewone bloem kan ik geen pannenkoeken bakken.
Knor bedoel je.quote:
Hoezo is het geen enchilada als het van Knorr is dan?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:45 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Knor bedoel je.
Zit niets aan enchilada bij hoor.
Ik heb geniale koeken gebakken; sloot oersuiker, paar stokjes vanille, agavesiroop, havermout, 100 gram ongebrande noten, ( hazel, amandel, walnoot , pecan ), volkorenmeel, roomboter en een handje gedroogde cranberries.
Chewy en crunchy. I died and went to cookie heaven
Oeh, lekker! Ik heb vier boeken van Nigella, om bij te watertanden op regenachtige dagen, en daarna de keuken in te duikenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:19 schreef ColdFeet het volgende:
Cheesecake. Beetje van Nigella, beetje van mij.
Sorry, is een auto reactie als ik die smerige pakjes zie die een gerecht voor moeten stellen. Die ook nog eens doodeenvoudig te maken is.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoezo is het geen enchilada als het van Knorr is dan?
daarom juist he dat t eenvoudig is. Heeft iedereen t idee dat ze ook buitenlands kunnen kokenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Sorry, is een auto reactie als ik die smerige pakjes zie die een gerecht voor moeten stellen. Die ook nog eens doodeenvoudig te maken is.
Alleen doet wat ik vind er helemaal niet toe. Eet ze
Ik vind ze heerlijk! Ik moest me nu ook dwingen om er niet meer dan drie te eten. Anders zou ik ze alle negen zo naar binnen stampen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Sorry, is een auto reactie als ik die smerige pakjes zie die een gerecht voor moeten stellen. Die ook nog eens doodeenvoudig te maken is.
Alleen doet wat ik vind er helemaal niet toe. Eet ze
Grappig dat je het zegt, van iedereen die dat spul wegkrijgt hoor ik altijd dat ze er met gemak hele pakken in hun eentje doorheen jagen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind ze heerlijk! Ik moest me nu ook dwingen om er niet meer dan drie te eten. Anders zou ik ze alle negen zo naar binnen stampen.![]()
Maar je bent niet de enige die ze niet lust hoor. Ik zie regelmatig vieze gezichten als ik het aan het verheerlijken ben.
Dat is wel vreemd. Volgens mij is pannenkoekeknmix gewoon bloem met een snuf zout en antiklontermiddel oid. Of misschien ook wat rijsmiddel? Misschien kan je t eens checken op t pak. Waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat t zonde van je geld is om pannenkoekenmix te kopen ipv bloem. Het is gewoon een stomme marketing truc.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:35 schreef Resistor het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |