abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85813363
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dank je ^O^
Ik ben benieuwd wat voor (Leidse) show ze er volgende week woensdag bij de uitreiking van maken.... :s)

Ik verwacht er maar niet te veel van. ;(
Misschien kunnen iessie en Trinity ons even inlichten? O-)
pi_85813439
Even een semi spam bericht :'). Ik heb nog boeken van vorig jaar te koop, 1e jaar Eramus.

[TK] Boeken Rechten 1e jaar

Moet dit jaar 270 euro neertellen in het eerste blok, belachelijk, en dat is zelfs zonder wetbundels.
Geen referral hier.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:12:10 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85814231
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Moet dit jaar 270 euro neertellen in het eerste blok, belachelijk, en dat is zelfs zonder wetbundels.
Is idd absurd.
Ik word dan altijd gek als vervolgens blijkt dat je een bepaald boek helemaal niet nodig hebt gehad :X.
Misschien is het toch de moeite waard om eerst maar eens tijdens het eerste college te kijken welke boeken je eigenlijk echt nodig hebt, bijv. arrestenbundels
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85814277
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dank je ^O^
Ik ben benieuwd wat voor (Leidse) show ze er volgende week woensdag bij de uitreiking van maken.... :s)

Eerst opening academisch jaar, de beste krijgt een dikke beurs, muziekstukje, gezamenlijke foto en daarna je P ophalen bij de tafel waaronder jouw achternaam valt (A-E etc). Evt nog een drankje erna.
pi_85815862
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Is idd absurd.
Ik word dan altijd gek als vervolgens blijkt dat je een bepaald boek helemaal niet nodig hebt gehad :X.
Misschien is het toch de moeite waard om eerst maar eens tijdens het eerste college te kijken welke boeken je eigenlijk echt nodig hebt, bijv. arrestenbundels
Ja dat denk ik ook.
Geen referral hier.
pi_85819696
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:40 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ik verwacht er maar niet te veel van. ;(
Misschien kunnen iessie en Trinity ons even inlichten? O-)
Heb geen P gehaald O-)
pi_85820176
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:13 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Eerst opening academisch jaar, de beste krijgt een dikke beurs, muziekstukje, gezamenlijke foto en daarna je P ophalen bij de tafel waaronder jouw achternaam valt (A-E etc). Evt nog een drankje erna.
dat van die beurs wist ik niet :(

Maar cool ik ben er ook bij de uitreiking ^O^

@Trinity, kan je me de prijs van je Onrechtmatige daden pm'en :)
pi_85832289
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:02 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Voor de eerstejaars UvA studenten..

Weten jullie hoe laat de intro op 30aug begint? Want in de mail staat 9:30 en op de website staat 11 uur. Is het bekend bij één van jullie of moet ik morgen even bellen? :)
Als het goed is heb je nog een e-mail gekregen (24/08) met daarin alle tijden en locaties. Ik mag om 11 uur aantreden in A 2.09. Tijd is verplaatst i.v.m. de intree week.

Morgen maar eens kijken of ik A.2.09 überhaupt vinden kan ;)

ps. Zou ik ook een vermelding mogen als student van de Uni van Damsko? :W
pi_85832840
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:33 schreef Skage101 het volgende:

[..]

Als het goed is heb je nog een e-mail gekregen (24/08) met daarin alle tijden en locaties. Ik mag om 11 uur aantreden in A 2.09. Tijd is verplaatst i.v.m. de intree week.

Morgen maar eens kijken of ik A.2.09 überhaupt vinden kan ;)

ps. Zou ik ook een vermelding mogen als student van de Uni van Damsko? :W
klopt idd.. 1 dag na mijn vraag kreeg ik het mailtje idd.. ;) thx though
pi_85834615
Ik begin gelukkig dinsdag aan de UvA dus mijn tijd is nog niet veranderd, zo meteen maar even checken waar ik precies moet aantreden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_85835664
Ik ga aankomend jaar ook rechten studeren :) Alleen ik weet niet welke wettenbundel ik moet aanschaffen -O- Vermande of Kluwer...
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:19:13 #212
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_85836238
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:05 schreef Mandal het volgende:
Ik ga aankomend jaar ook rechten studeren :) Alleen ik weet niet welke wettenbundel ik moet aanschaffen -O- Vermande of Kluwer...
Waar precies?
Op pagina 9 van het vorige topic staan de pro's en contra's van beide wetbundels geloof ik [SC] WO Rechten #46 - wordt het deze vakantie een zomerhuisje, vakantievilla of een duivenhok? :) Ik heb het liefst de Kluwer (dit jaar in groen/goud *) ).
pi_85836459
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:19 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Waar precies?
Op pagina 9 van het vorige topic staan de pro's en contra's van beide wetbundels geloof ik [SC] WO Rechten #46 - wordt het deze vakantie een zomerhuisje, vakantievilla of een duivenhok? :) Ik heb het liefst de Kluwer (dit jaar in groen/goud *) ).
Rotterdam *O* En bedankt voor de link! Ga ze zelf ook nog in de winkel bekijken. Is het overigens het heel hinderlijk dat de Vermande geen paginanummering heeft of valt dat wel mee?
pi_85836568
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:24 schreef Mandal het volgende:

[..]

Rotterdam *O* En bedankt voor de link! Ga ze zelf ook nog in de winkel bekijken. Is het overigens het heel hinderlijk dat de Vermande geen paginanummering heeft of valt dat wel mee?
In elke werkgroep die ik heb gehad had de docent een Kluwer met paginanummering, waarbij vaak het paginanummer werd genoemd om in het begin makkelijker een artikel te kunnen vinden.
pi_85836741
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

In elke werkgroep die ik heb gehad had de docent een Kluwer met paginanummering, waarbij vaak het paginanummer werd genoemd om in het begin makkelijker een artikel te kunnen vinden.
Zelfde hier op de uva
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_85836889
Iemand die in Rotterdam dezelfde ervaringen heeft?
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:39:54 #217
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85837134
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:24 schreef Mandal het volgende:

[..]

Ik vind het juist errug prettig dat je gewoon direct via de artikelen, die op de pagina staan, kunt zoeken.
Die paginanummers gebruik ik eigenlijk nooit en dat wordt bij mij met colleges ook nooit op zo'n manier gevraagd. Ze zeggen toch altijd welk artikel je moet zoeken? En anders vraag je ernaar...

Maar om je veel tijd te besparen: bij elke discussie over V of K kwamen we iedere keer tot de conclusie dat de verschillen klein zijn en dat ieder zijn/haar persoonlijke smaak heeft.
Oftewel: je moet gewoon het ene jaar de Vermande proberen en het andere Kluwer en dan kiezen wat jij het prettigst vind.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85838186
Nog evne een vlug vraagje voor de beginnende studenten aan de UvA, hebben je college kaart al binnen? Vriend van mij die ook begint heeft hem nl al wel binnen maar ik heb nog niks gekregen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_85838885
Kopen jullie elk jaar een nieuwe wetbundel?
Geen referral hier.
pi_85840199
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:05 schreef dreamzk het volgende:
Nog evne een vlug vraagje voor de beginnende studenten aan de UvA, hebben je college kaart al binnen? Vriend van mij die ook begint heeft hem nl al wel binnen maar ik heb nog niks gekregen.
Ik heb mijn collegekaart al binnen gekregen. Mocht mooi knippen en plakken met een pasfoto om mijn kaart "officieel" te maken.
pi_85840449
Ik heb mn boeken deze week binnengekregen (eerstejaars aan de UU). Met t oog op het weer leek het me wel een goed idee om ze al door te lezen. Ik kan alleen niet zeggen dat ik ze in één ruk heb uitgelezen, heb al moeite met 1 zin die 2 pagina's door lijkt te gaan.

Vinden jullie het nou écht interessant om te lezen? Dan bedoel ik bijvoorbeeld de Europese Codificatiegeschiedenis en Beginselen van de dem. rechtsstaat.
pi_85840671
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:12 schreef evelien89 het volgende:

Vinden jullie het nou écht interessant om te lezen? Dan bedoel ik bijvoorbeeld de Europese Codificatiegeschiedenis en Beginselen van de dem. rechtsstaat.
Ik heb het eerste jaar geen één boek volledig uitgelezen (3 stuks zelfs geen 1x open gehad ) en toch alles gehaald.

Het is niet dat ik het interessant genoeg vond, maar ik merkte gewoon dat ik het ook wel haalde door veel minder te doen.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:19:57 #223
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_85840710
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Kopen jullie elk jaar een nieuwe wetbundel?
Ja. Ik kan er niet mee omgaan (Lees: Hij was nogal "flodderig" geworden.)

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:12 schreef evelien89 het volgende:
Beginselen vond ik ook niet het meest boeiende boek inderdaad, die andere had ik niet. Aan het niveau wen je snel genoeg, gewoon even doorbijten in het begin.
pi_85841077
De meeste boeken zijn niet echt interessant om te lezen - en in het bijzonder die van Burkens. Dit terwijl ik Staatsrecht toch wel een van de leukere vakken vond. Het interactief bezig zijn met de stof (in de werkgroepen) is vaak interessanter dan het daadwerkelijk lezen van het boek.
pi_85841514
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:05 schreef Skage101 het volgende:

[..]

Ik heb mijn collegekaart al binnen gekregen. Mocht mooi knippen en plakken met een pasfoto om mijn kaart "officieel" te maken.
Hahaha ja en zelf plastificeren, was in Leiden ook :') M'n kaart zag er dan ook niet uit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')