Boterhammenworst lijkt me.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:42 schreef kwiwi het volgende:
Ziet er op het eerste gezicht niet echt lekker uitIs de smaak ergens mee te vergelijken?
Dit is inderdaad heel lekkerquote:Op zondag 1 augustus 2010 00:23 schreef loecje het volgende:
pannenkoeken met spinazie
meeste mensen zullen bij dit recept denken van getver wat een combi. maar geloof me dit is lekker.
Ik ken dezelfde variant met verse spinazie, zacht wokken met nootmuskaat en knoflook, in een omelet doen en bedekken met bechamelsaus, serveren met rijst.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:23 schreef loecje het volgende:
meeste mensen zullen bij dit recept denken van getver wat een combi. maar geloof me dit is lekker.
pannenkoeken maken we natuurlijk geheel zelf, stuk goedkoper dan uit een pakje. voor iedere persoon 1 pannenkoek met spinazie en de overige pannenkoeken naturel (eventueel stroop, suiker enz)
voor +- 10 pannenkoeken:
• 250 gr bloem
• 2 eieren
• 0,5 L melk
• zout
• scheutje olie
• boter om in te bakken
• ontbijtspek
• 1 pakje diepvries spinazie a la crème
• kaas
verwarm de oven voor op 180 graden.
maak het beslag en bak de pannenkoeken zoals je gewend bent. ontbijtspek iets uitbakken en in stukjes snijden/scheuren.
pak een pannenkoek van de stapel. hierin leg je wat uitgebakken ontbijtspek. daaroverheen een paar scheppen spinazie. de pannenkoek oprollen en in een ovenschaal leggen. bedekken met kaas. zet de ovenschaal ongeveer 10min in de oven.
Pannenkoeken zijn sowieso fijn goedkoop en meestal heb je alles nog wel in huis als je geen geld meer hebt. Ook heel erg lekker te maken met karnemelk.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:23 schreef loecje het volgende:
pannenkoeken maken we natuurlijk geheel zelf, stuk goedkoper dan uit een pakje. voor iedere persoon 1 pannenkoek met spinazie en de overige pannenkoeken naturel (eventueel stroop, suiker enz)
voor +- 10 pannenkoeken:
• 250 gr bloem
• 2 eieren
• 0,5 L melk
• zout
• scheutje olie
• boter om in te bakken
• ontbijtspek
• 1 pakje diepvries spinazie a la crème
• kaas
verwarm de oven voor op 180 graden.
maak het beslag en bak de pannenkoeken zoals je gewend bent. ontbijtspek iets uitbakken en in stukjes snijden/scheuren.
pak een pannenkoek van de stapel. hierin leg je wat uitgebakken ontbijtspek. daaroverheen een paar scheppen spinazie. de pannenkoek oprollen en in een ovenschaal leggen. bedekken met kaas. zet de ovenschaal ongeveer 10min in de oven.
voor alle soorten kaas? anders zou je het kunnen vervangen door geitenkaas ofzo, ff uitproberen wat lekker is.quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:55 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ken dezelfde variant met verse spinazie, zacht wokken met nootmuskaat en knoflook, in een omelet doen en bedekken met bechamelsaus, serveren met rijst.
Ik ben allergisch voor kaas(iets wat ook al een deel van de gerechten beperkt
)
Prima lijstje piet, ik mis alleen nog ''koop groente en fruit op de markt'' dat is goedkoper dan in de supermarktquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je goedkoop moet of wilt eten,
Koop dan ten eerste geen merk producten, maar de goedkopere variant.
Koop ook geen kant en klaar producten maar maak zaken zelf.
Koop geen kleine verpakkingen.
Maak gerechten in grotere hoeveelheden klaar en vries ze in, in portiepak
Koop geen krieltjes maar gewoon grote zakken aardappels
Ga naar discounters en niet naar de AH of Super de Boer
Neem de groenten van het seizoen.
Klopt helemaal, als je een goede markt hebt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef Windigo het volgende:
[..]
Prima lijstje piet, ik mis alleen nog ''koop groente en fruit op de markt'' dat is goedkoper dan in de supermarkt
Hier is de Nettorama meestal echt goedkoper dan de markt, maar ik neem aan dat de markt bijna overal wel goedkoper isquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef Windigo het volgende:
Prima lijstje piet, ik mis alleen nog ''koop groente en fruit op de markt'' dat is goedkoper dan in de supermarkt
Da is nou eigenlijk de enige reden dat ik een tuintje echt misquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan natuurlijk ook een moestuin nemen, maar dat is ook niet gratis, veel werk, en als je spullen klaar zijn om te oogsten is het meestal ook erg goedkoop op de markt. Maar het is wel weer leuk, je eigen conserven maken. Komkommers in het zuur, pasata die tomata, snijbonen in de pekel, je eigen zuurkool. Voor het geld moet je het eigenlijk niet doen, maar wel voor de lekker.
Een slimme moestuinder kan echter een groot deel van het jaar eigen groenten eten.
Ga dan naar de Turkse of Marokkaanse slager, goedkoper en goede kwaliteit.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:45 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Leuk leuk. Alleen ik ben groot liefhebber van vlees.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |