Om zoveel mogelijk te sparen voor mijn nieuwe woning probeer ik met heel beperkt budget te koken. En dat lukt aardig! De laatste 2 weken zit ik voor 7 maaltijden in de week voor 2 personen op een kleine ¤25,- Ik krijg er steeds meer lol in om zo gevarieerd mogelijk te eten tegen lage kosten. Vandaar dit topic, als er interesse naar is blijf ik posten, anders moet een van de modjes maar een slotje erop knallen. Ik speel een klein beetje vals want sommige producten, zoals kokos, heb ik nog in huis, maar het is sowieso een groffe inschatting. Zo halen wij altijd uitloopeieren terwijl die op de markt of gewone eieren nog goedkoper zijn. Overigens proberen we maandag tot en met vrijdag geen vlees te eten. Via de webwinkel van AH heb ik overal prijzen bij gezocht. Komt ie:
Zondag: Sticky lemon chicken. Drumsticks 800gr (deze komen bij de lidl vandaan, zit nl. meer in) ¤3.29 Citroen 0.46 Knoflook en tijm (ik gebruik geen verse tijm, heb die nog staan in de kast) Overige dingen heb ik ook in huis maar: Sherryazijn 1.89 Soyasaus 1.56 Honing 1.20 Krieltjes 0.99 Totaal: Varieert van of je dingen al in huis hebt, op basis van bovenstaand lijstje 7.83
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag: Gestoomde Shumai Shu Mai (de Shu Mai weet ik de prijs niet van, post ik maandag, want die haal ik bij de toko) Satésaus van conimex ¤0.72 Spitskool ¤0.99 Tahou ¤1.59 Totaal: In ieder geval ¤3,30
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dinsdag: Bloemkoolschotel met cashewnoten Bloemkool (kilo, diepvries, houd je nog wat over ) 2.00 4 Uien (op de markt voor nog geen euro, ah webwinkel ligt eruit...Maar houd er een over voor de vrijdag ) 100 gr. geraspte kokos 1.00 1 groot blikje tomatenpuree 0.46 Cashewnoten 1.89 Mangochutney (optioneel. Ik heb nog staan, maar weet de prijs niet) Kerrie Totaal: In ieder geval 6.35
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woensdag Tarly met romige spinazie-tonijn saus Pakje honig tarly (prijs gegokt, 1.30) Pakje honig roomsaus 0.96 blikje tonijn 0.89 iglo spinazie a la creme 0.82 Totaal: 3.97
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donderdag Simpele macaroni Macaroni kleine elleboogjes0.39 Klein potje tomatenpuree, 0.06 Eenmalig: Zakje kruiden bij Olive & Vinegar 4.00 (eten wij 8x van dus 50 cent per maaltijd) Totaal: 0.95
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrijdag Zuurkool met roerei en rosti Zak rostirondjes 600 gram van mccain ¤1.30 Pakje zuurkool ¤0.59 Eieren ¤1.39 Totaal: ¤3.28
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zaterdag Tomatenrisotto Pakje risotto 1.39 Klein flesje witte wijn 1.29 Kastanjechampignons 1.59 Courgette 0.90 Pakje gezeefde tomaten 0.40 Totaal: 5.57
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 31 juli 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende: Leuk al die tips en wil best iets proberen en me aanpassen, maar vijf dagen geen vlees is wel heel erg
Op zaterdag 31 juli 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende: Leuk al die tips en wil best iets proberen en me aanpassen, maar vijf dagen geen vlees is wel heel erg
Je ken nog wat ham door de macoroni donderen en sate maken bij het gerecht met pindasaus. Ben je 5 Euro duurder uit.
En bij die bloemkoolschotel ook, ja. Maar dan gaat je prijs natuurlijk alweer flink omhoog . En zaterdag staat er ook geen vlees bij... ik wil toch als het kan wel een dag of vier in de week vlees. Mja, dan moet je dus nog drie keer erbij kopen, dan gaat het hard . Overigens kán het natuurlijk wel, als je wil .
Zerg schreef: 1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Voor vlees: Ik haalde altijd 350-500gr vlees voor iets van 2,- bij de supermarkt. Deden dat door de macaroni, of gehaktballen. Of noem t maar op. Bij de lidl en aldi heb je een kilo diepvries gehakt, 4 porties van 250 gram, voor 2,80 uit mijn hoofd. Ruim voldoende voor 4 avonden Zonder vlees is goedkoop en minstens zo lekker, wij doen dat wegens persoonlijke overwegingen. Bovendien val ik er van af Soms in t weekend ook vegetarisch, ik heb nu al 6 dagen geen vlees gehad. Maar als ik t bedenk zal ik een recept met vlees posten! Maar in de risotto van zaterdag kun je bijv. ook stukjes kip doen hoor, en de zuurkool met worst bijv
Ziet er goed uit TS! Ga ik zeker ook misbruik van maken!
Nog 1 tip: Zondag: de kip Dinsdag: de bloemkool Zaterdag: de paddestoelen
Als je deze items ook op de markt haalt gaat je dat heel veel geld schelen! Ik haal kipstukken voor ¤2.50 per kilo, bloemkool voor 1 euro per stuk en paddestoelen (champignons of kastanje champignons) voor 2 euro per kilo. En als je praat over 25 euro per week dan maakt dat toch een behoorlijk verschil (om nog maar te zwijgen over het enorme smaakverschil. Met de champignons niet zo heel erg maar bloemkool vers versus diepvries is een wereld van verschil en verse kip is helemaal ongelooflijk)
Op zaterdag 31 juli 2010 23:16 schreef Kumerian het volgende: Ziet er goed uit TS! Ga ik zeker ook misbruik van maken!
Nog 1 tip: Zondag: de kip Dinsdag: de bloemkool Zaterdag: de paddestoelen
Als je deze items ook op de markt haalt gaat je dat heel veel geld schelen! Ik haal kipstukken voor ¤2.50 per kilo, bloemkool voor 1 euro per stuk en paddestoelen (champignons of kastanje champignons) voor 2 euro per kilo. En als je praat over 25 euro per week dan maakt dat toch een behoorlijk verschil (om nog maar te zwijgen over het enorme smaakverschil. Met de champignons niet zo heel erg maar bloemkool vers versus diepvries is een wereld van verschil en verse kip is helemaal ongelooflijk)
Tnx! Ik ga altijd naar de markt in Almere (werk) en dan naar amsterdam (thuis) en geen koelkast op mijn werk, dus dat doe ik meestal niet zo graag. Maar de groenten neem ik inderdaad ook wel eens mee van de markt. Alleen had ik hier de prijzen bij de hand. Zo ga ik gerust naar de lidl om creme fraiche te halen, scheelt toch 30 cent in vergelijking met de AH Nooit gedacht.. Maar ik vind t toch wel een fijn gevoel als ik na een week nog maar een geeltje heb uitgegeven hoor!
Tagliatelle met spinazie, Boursin, champignons en kip/vlees/vleesvervanger voor 2 personen:
Half pak tagliatelle (AH, 1.77 / 2 = 0.89) 250 gram champignons (AH, 0.89) Quorn Des (AH, 2.69) of kipreepjes (AH, 2.75), maar kan ook een stuk goedkoper met tofureepjes of gehakt Half pak Iglo spinazie Boursin (AH, 1,99 / 2 = 1.00)
Uiteraard kan alles goedkoper als je naar de Aldi en de markt gaat. Feit is dat je voor een eurootje of 5 een gezonde, lekkere en makkelijke maaltijd op tafel hebt.
Tagliatelle met spinazie, Boursin, champignons en kip/vlees/vleesvervanger:
Half pak tagliatelle (AH, 1.77 / 2 = 0.89) 250 gram champignons (AH, 0.89) Quorn Des (AH, 2.69) of kipreepjes (AH, 2.75), maar kan ook een stuk goedkoper met tofureepjes of gehakt Half pak Iglo spinazie Boursin (AH, 1,99 / 2 = 1.00)
Uiteraard kan alles goedkoper als de naar de Aldi en de markt gaat. Feit is dat je voor een eurootje of 5 een gezonde, lekkere en makkelijke maaltijd op tafel hebt.
die maak ik ook regelmatig, maar ipv tagliatelle macaroni of spagettie. en ipv kip gebruik ik spekreepjes of gehakt(aanbieding) nog wat goedkoper en ik vind het eigenlijk ook lekkerder dan met kip.
die maak ik ook regelmatig, maar ipv tagliatelle macaroni of spagettie. en ipv kip gebruik ik spekreepjes of gehakt(aanbieding) nog wat goedkoper en ik vind het eigenlijk ook lekkerder dan met kip.
Ik ben vegetarier, maar omdat er al veel vegagerechten in de OP stond heb ik er maar iets niet-vega's bij verzonnen.
goedkopere merken heten vaak iets van ham in blik ofzo. ff uittesten welke lekker is, die van de AH vind ik niet te eten maar die bij de aldi dan weer wel.