ben nu pas weer zover gekalmeerd dat er sprake is van stoom... de dagen hiervoor was het gewoon nucleair afval wat uit mijn oren kwam...
We hadden een hele leuke zondag in het vooruitschiet. We hadden een winterevent met het werk waarbij kon worden geschaatst, sleetje rijden (van een helling groot/klein), sneeuwballen gooien, sneeuwpoppen maken, warme choco met slag en heel de rim-bam... voor groot en klein.
Mooi van te voren aangekondigd (niet te groot ding van gemaakt) en dan is het de bewuste zondagochtend...
we moesten om 9:30u wegrijden. iets wat makkelijk moet lukken als de hele bubs om 07:00u wakker is... om 10:15u zaten we met 2 huilende kinderen en 2 stik chagerijnige ouders in de auto.. ik heb overwogen om gewoon niet te gaan...
Het begint "zo'n" ochtend al als je ze uit bed gaat halen... dan merk je al dat er gezeurt en gehangen en "gezogen" wordt. Aankleden gaat lastig ("nee die trui wil ik niet aan"), Ze wil overal gedragen worden (ze is 2,5). Ontbijten is 1 grote smeer en klieder en zeur boel. En dan de grote apporteose: AANKLEDEN VOOR VERTREK.
De avond ervoor al de hele auto volgeladen met alle spullen/slee, buggy enzo.. dus alleen de kinderen schoenen aan, warme jas aan, sjaal, muts en wanten en of we go...

niet dus.
Dan begint het met het niet stil willen zitten voor de schoenen... we zijn al wat milder geweest in het voortraject (slechts 2 x straf gehad terwijl eigenlijk 10 x reeel zou zijn) maar nu is het toch echt tijd om te gaan en de lontjes zijn korter
Maar wat je ook probeert er wordt niet stil gezeten voor de schoenen, vermanend toespreken? dat stadium zijn we al gepasseerd dus gaat ze voor de 3de keer in 2,5 uur in de hoek... het huilen begint en haar 16 maanden oude zusje begint nu ook iets van die "lekkere" vibe op te pikken (die was eigenljk tot deze tijd nog wel redelijk handelbaar). Na de 3 minuut straf wordt uitgelegd waarom ze straf heeft (allemaal volgens het boekje) en "proberen"we nog een keer de schoenen. Met hangen en wurgen lukt het om ze aan te krijgen... dan loopt madame vrolijk naar de voordeur om te gaan zegt ze.. jas, enzo is niet nodig... we proberen de luchtige tacktiek maar weer eens:"gekkie zo kun je toch niet naar buiten... er ligt 30 cm sneeuw, etc etc" Maar bij het luchtig aanbieden van de mouw van de jas, duwt mevrouw hem weg en zet het op een lopen.
Daar gaat 'ie weer, 1 x waarschuwen, nog een keer waarschuwen met straf gevolg erbij en huppakee... bij de derde keer niet luisteren vliegt ze voor de 4de keer in 2,5 uur tijde hoek in.
Mijn vrouw (20 wkn zwanger) heeft inmiddels de moed opgegeven... ik nog niet... terwijl muppet 1 in de hoek haar 4de straf uit zit stort ik me vol overgave op muppet 2... Die wil haar warme jas en schoenen wel aan maar stribbelt met de muts... na wat huiltjes en gefriemel zittie en zet ik haar op de grond... ze begint dan als een dolle te huilen, gooit zich achterover (doet ze als ze kwaad is) en boinkt met haar hoofd op de vloer... zo hard dat het zeer doet.. dus die begint nog harder te krijsen (ondertussen proberend de muts van haar hoofd te krijgen).
Muppet 1 is klaar met haar staf dus ik laat muppet 2 maar even los razen. Ik probeer tussen al het gehuil uit te leggen dat de maat nu vol is dat we onze kleren aan trekken en NU ECHT GAAN. Maar ik zie in de ogen van dit

al dat dat niet gaat gebeuren.
Op dat moment gaat er een mechanisme in mij werken... wil ik ECHT gaan? Of zal ik het gewoon laten schieten? Ja ik wil ECHT gaan (en als ik besluit niet te gaan zit ik thuis met deze 2 monsters, ook geen leuk vooruitzicht) ... dus no more mister nice guy..
Mama ligt te huilen boven in bed, en ik zit met 2 huilende monsters. Ik grijp muppet 1 bij haar arm en sleur haar naar een stoel natuurlijk gaat dit niet geheel zonder protest. Zo beheerst mogelijk maar toch dwingend probeer ik haar jas aan te doen... (het is maar een jas for crying out loud). Bij de sjaal wordt wederom een shakespeariaans drama ingezet en moet ik me inhouden haar niet een tik te verkopen

(van mijn ouders had ik er al lang een gehad denk ik).
Ik grbbel beide kinderen op mijn armen en "smijt" ze in de auto. Ik vloek buiten de auto een paar keer goed... de buurman (zelf 2 kindren van inmiddles 30+, glimlacht vanachter zijn keukenraam) Dan ga ik mama halen.
ps
de rest van de dag was mwoh mwoh er waren momenten dat je denkt:"oh nee daar gaan we weer" maar er waren momenten dat het ook leuk, lol lachen gieren brullen was...
tot dat het 16:00u was en we weer thuis waren... toen ontvouwde zich een een nieuw drama in dit feuilleton maar dat verdient een 2de post in dit topic