Ja, da's het mooie he... CDA heeft de sleutel tot samenwerking voor elke coalitie nu, dus het wordt ongetwijfeld nog spannend.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:46 schreef Mike het volgende:
Vanmorgen overigens al de eerste protestgeluiden gehoord uit de afdeling, dus ben benieuwd hoe het verder gaat.
Wacht even hoor, even kijken of ik de logica snap.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, het CDA is nog altijd groter dan GL en D66 bij elkaar.
Waar heb je mij zien zeggen dat de PVV in de regering moet?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wacht even hoor, even kijken of ik de logica snap.
Dus:
Omdat de PVV zoveel zetels gewonnen heeft MOETEN ze in de regering,w ant dat is de wil van het volk. Maar hoewel het CDA meer zetels verloren heeft dan de PVV gewonnen, betekent dat niet dat ze NIET in de regering moeten, ondanks dat datzelfde volk het CDA blijkbaar uitgekotst heeft?
Overigens snap ik je opmerking sowieso niet. SP en GL zijn groter dan het CDA. So what?
Welnee. Zijn AOW punt liet hij in de nacht van 9 juni al vallen. Ik heb geen reden aan te nemen dat hij over andere punten principiėler is.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:54 schreef FTWO het volgende:
Zijn er meer mensen die denken dat Wilders zijn linkse punten:
* AOW-leeftijd blijft 65;
* Geen versoepeling van ontslagrecht;
* Duur en hoogte van de WW wordt niet aan getornd...
gaat gebruiken als wisselgeld...?
Wilders gaat zijn hele programma uit het raam gooien in ruil voor een beetje moslim pesten. Dat programma was niet meer dan een farce om stemmen te trekken. Hij gaat met elke bezuiniging van de VVD instemmen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:54 schreef FTWO het volgende:
Ja, en de SP met GL meer. Wat is dat nou voor onzinredenering?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Waar heb je mij zien zeggen dat de PVV in de regering moet?
Dat hele winnaars/verliezers-verhaal is onzin. Je moet kijken naar het zetelaantal dat een partij heeft. En dan zie ik niet in waarom er per se een regering met GL/D66 zou moeten komen, want die hebben minder steun onder de bevolking dan het CDA.
Die liggen allang in de kliko.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:54 schreef FTWO het volgende:
Dat is een reactie op jouw opmerking dat GL en D66 in de regering horen. Wat mij betreft praat iedereen lekker mee over regeren, ook de SP, maar kom niet aan met 'die partij heeft zoveel gewonnen en moet meedoen' of 'die partij heeft zoveel verloren en mag niet meedoen'. Da's namelijk geen argument.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en de SP met GL meer. Wat is dat nou voor onzinredenering?
niet? Dat is een beetje de enige rechtvaardiging die ik hier op fok hoor van PVV'ers en VVD'ers om de PVV te laten regeren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is een reactie op jouw opmerking dat GL en D66 in de regering horen. Wat mij betreft praat iedereen lekker mee over regeren, ook de SP, maar kom niet aan met 'die partij heeft zoveel gewonnen en moet meedoen' of 'die partij heeft zoveel verloren en mag niet meedoen'. Da's namelijk geen argument.
Dat uitgekotst is wat overdreven denk ik. In mijn omgeving ken ik veel voormalig trouwe CDA stemmers die dit keer VVD gestemd hebben. Maar dat betekent niet dat ze CDA hebben uitgekotst, de consensus lijkt meer te zijn dat CDA 'een tik op de neus' nodig had, maar de meeste zullen de volgende keer gewoon op ze stemmen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wacht even hoor, even kijken of ik de logica snap.
Dus:
Omdat de PVV zoveel zetels gewonnen heeft MOETEN ze in de regering,w ant dat is de wil van het volk. Maar hoewel het CDA meer zetels verloren heeft dan de PVV gewonnen, betekent dat niet dat ze NIET in de regering moeten, ondanks dat datzelfde volk het CDA blijkbaar uitgekotst heeft?
Dat heb ik niet gezegd. Mij werd gevraagd wat mijn alternatief was en mijn alternatief is Paars +. De invulling van Paars + is op meerdere manieren mogelijk. Paars+ is voor mij de variant zonder CDA en zonder PVV. Wie er wel inzit kan via onderhandelingen bepaald worden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is een reactie op jouw opmerking dat GL en D66 in de regering horen.
Nee? Het is anders precies het argument dat de PVV adepten hier op hetb forum blijven gebruiken om deelname van de PVV af te dwingen. Maar vreemd genoeg geldt het ineens niet als het om het CDA gaat.quote:Wat mij betreft praat iedereen lekker mee over regeren, ook de SP, maar kom niet aan met 'die partij heeft zoveel gewonnen en moet meedoen' of 'die partij heeft zoveel verloren en mag niet meedoen'. Da's namelijk geen argument.
quote:De drie partijen VVD, PVV en CDA verschillen van mening over aard en karakter van de islam. De scheidslijn zit hem in het karakteriseren van de islam als óf religie óf (politieke) ideologie.
Partijen accepteren elkaars verschil van inzicht hierover en zullen hier ook op grond van hun eigen opvattingen naar handelen.
Er is echter veel wat partijen bindt: het sterker, veiliger en welvarender maken van Nederland is daarbij het gemeenschappelijke doel en uitgangspunt.
Daarom is – met acceptatie van elkaars verschillen van mening en het volledig aan elkaar gunnen van de vrijheid van meningsuiting over bestaande verschillen van inzicht – overeengekomen dat de PVV het nader te onderhandelen regeerakkoord op onderdelen zal steunen vanuit een gedoogpositie. VVD en CDA zullen van hun kant in het overeen te komen gedoogakkoord wensen van de PVV honoreren.
In zo’n gedoogakkoord zullen in ieder geval de afspraken moeten staan over de invulling van de maatregelen van de bezuinigingen en harde afspraken over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg waarbij duidelijk is dat voor de PVV de bereidheid tot het steunen van bezuinigingen gekoppeld is aan de inhoud van de te maken afspraken op het gebied van immigratie, integratie en asiel, veiligheid en ouderenzorg.
Mark Rutte
Geert Wilders
Maxime Verhagen
Dat is niet zo vreemd, want je hebt het nu over twee verschillende soorten posters. Je hebt mij in ieder geval nooit zien roepen dat de PVV erbij moet vanwege de winst die ze haalden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee? Het is anders precies het argument dat de PVV adepten hier op hetb forum blijven gebruiken om deelname van de PVV af te dwingen. Maar vreemd genoeg geldt het ineens niet als het om het CDA gaat.
Nee, maar je vindt het wel vreemd dat mensen vraagtekens zetten bij de deelname van het CDA, dat gedecimeerd uit de verkiezingen is gekomen. Wat hebben verkiezingen dan nog voor nut. Laten we gewoon elke vier jaar loten, wie er aan de beurt is om te regeren. Want zelfs als de kiezers een regerende partij volledig wegvagen, kunnen ze de volgende keer gewoon meedoen. Dat is pas kiezersbedrog. Of liever landsbedrog.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, want je hebt het nu over twee verschillende soorten posters. Je hebt mij in ieder geval nooit zien roepen dat de PVV erbij moet vanwege de winst die ze haalden.
Ja, dat vind ik inderdaad vreemd. Natuurlijk kreeg het CDA een zware klap en vinden ook veel mensen binnen de partij dat je beter je wonden zou kunnen likken. Dat neemt niet weg dat het CDA nog steeds een belangrijke partij is binnen ons stelsel en dat ze als middenpartij snel in beeld komen bij kabinetsvorming. Ik snap best dat je graag je eigen partij in beeld ziet komen, maar voor middenpartijen is die kans nou eenmaal groter.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, maar je vindt het wel vreemd dat mensen vraagtekens zetten bij de deelname van het CDA, dat gedecimeerd uit de verkiezingen is gekomen.
Zeker.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
76 zetels.. Is erg krap. Wilders en Brinkman hoeven maar mot te krijgen... Of er begint weer eens een VVD-er voor zichzelf.. Of....
HEEL stabiel allemaal.
Nee, dan was paars+ echt een slechtere optie.
Die punten worden allemaal uit het raam gegooid, misschien tegen wat extra blauw en mensen in de zorgquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:54 schreef FTWO het volgende:
Tja, dan zullen helaas zaken als koopzondagen beperkt worden/blijven om de SGP tevreden te houden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
76 zetels.. Is erg krap. Wilders en Brinkman hoeven maar mot te krijgen... Of er begint weer eens een VVD-er voor zichzelf.. Of....
HEEL stabiel allemaal.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:22 schreef Toad het volgende:
http://twitter.com/geertwilderspvv/status/19976245411
Nananana, ik mag lekker spelen met Mark en jij lekker niet.
Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Hoe kom je daar nou weer bij? Dat napraten van iedereen komt me de strot uit.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
geen meerderheid in de eerste kamer dus wetswijzigingen kan je al op je buik schrijven,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |