Een coalitie VVD-CDA-PVV ja. Niet een minderheidskabinet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Mike het volgende:
De reacties zijn overal behoorlijk zuur, terwijl alle linkse partijen aandrongen op deze onderhandelingen:
[..]
[..]
zie: link

Hij heeft zich eerder dit jaar ook in de PvdA vergist. En Mark van Bommel heeft ook de WK finale verloren, dus alles is mogelijk. Ik hoorde toevallig dit keer niet over een unaniem besluit van de CDA-fractie, terwijl ze daar anders nogal gek op zijn.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het wordt tricky..Maar Havik Maxime Benzinewagen zou nooit met Wilders een soort van deal gesloten hebben als hij donders goed weet dat hij keihard afgaat op het congres. Kan me niet voorstellen dat Verhagen zo dom zou zijn.

Mij best, maar kom dan wel met een fatsoelijk rechts of midden alternatief.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:10 schreef Ringo het volgende:
Links mag zijn wonden likken. Good for them.

quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft zich eerder dit jaar ook in de PvdA vergist.

Voor een echt linkse regering in de toekomst is dit nu de beste optie hoor, dus ik snap je gejubel niet zo.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:10 schreef Ringo het volgende:
Links mag zijn wonden likken. Good for them.

Iedere partij wil graag regeren, omdat dat de beste kans is om je programmapunten te verwezenlijken. Omdat het CDA een middenpartij is en dus altijd een prominente rol speelt in de politiek, zitten ze vaak in de regering. Op FOK! heet dat dan 'machtsgeil', maar het is niet meer dan logisch dat voor een partij meedoen belangrijker is dan aan de zijlijn toekijken.quote:

Net of dat niet nog veel erger geweest zou zijn voor ze.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Een coalitie VVD-CDA-PVV ja. Niet een minderheidskabinet.

Deur? Open?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Iedere partij wil graag regeren, omdat dat de beste kans is om je programmapunten te verwezenlijken. Omdat het CDA een middenpartij is en dus altijd een prominente rol speelt in de politiek, zitten ze vaak in de regering. Op FOK! heet dat dan 'machtsgeil', maar het is niet meer dan logisch dat voor een partij meedoen belangrijker is dan aan de zijlijn toekijken.

You can't always get what you want...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Een coalitie VVD-CDA-PVV ja. Niet een minderheidskabinet.

Dat lijkt me nogal een voorbarige conclusie.quote:
Op het congres stemmen leden die in de regio's dit kabinet moeten gaan verdedigen. Die kijken bijvoorbeeld ook naar de PS-verkiezingen van volgend jaar. Ik denk dat er best wat discussie op gang komt.quote:CDA is machtsgeil, daarbij kunnen ze bij deze coalitie ook flink winnen. Het cda is ook niet pro immigranten hoor.

Het zou een partij die gedecimeerd is door de kiezer anders sieren om eerst eens na te gaan denken over zijn toekomst en zijn rol in de komende jaren in plaats van te helpen een fascistenpartij zijn punten gerealiseerd te krijgen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Iedere partij wil graag regeren, omdat dat de beste kans is om je programmapunten te verwezenlijken. Omdat het CDA een middenpartij is en dus altijd een prominente rol speelt in de politiek, zitten ze vaak in de regering. Op FOK! heet dat dan 'machtsgeil', maar het is niet meer dan logisch dat voor een partij meedoen belangrijker is dan aan de zijlijn toekijken.

Dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Net of dat niet nog veel erger geweest zou zijn voor ze.

En alsof links Verhagen en Wilders graag samen aan het champagneontbijt had gezien.quote:

Minder erg in de zin dat er dan partijen op afgerekend kunnen worden bij een mislukking. Met een minderheidskabinet zijn er 1001 excuses te verzinnen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Net of dat niet nog veel erger geweest zou zijn voor ze.

En dat zou moeten omdat??quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
En alsof links Verhagen en Wilders graag samen aan het champagneontbijt had gezien.

quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Minder erg in de zin dat er dan partijen op afgerekend kunnen worden bij een mislukking. Met een minderheidskabinet zijn er 1001 excuses te verzinnen.

Ja het is laf, je moet het ook niet willen in een goede parlementaire democratie. Ik hoop dat Beatrix een nieuwe informateur aanstelt die wel onderzoek doet naar een meerderheidskabinet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Minder erg in de zin dat er dan partijen op afgerekend kunnen worden bij een mislukking. Met een minderheidskabinet zijn er 1001 excuses te verzinnen.

"praat" makkelijker, en zit er nog wel ff inquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:19 schreef Toad het volgende:
Weer die termen links, rechts...
Zo simpel is het allemaal niet meer hoor.

Klopt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Verhagen komt uit de KVP-tak. Die zien dit nog wel zitten, vooral ook omdat het CDA vooral in Limburg en Brabant veel aan de PVV verloren heeft. Maar ik denk dat de ARPers en CHUers er veel meer moeite mee hebben.

Ik ben vooral tégen het zure gemekker dat nu van links klinkt. Dan hadden ze in hun eigen onderhandelingsspel dichter bij elkaar moeten komen.quote:

?????quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Verhagen is sowieso wat recht(sig). En ik heb het idee dat het Katholicisme nogal een wat conservatieve stroming is. Ik wil dat niet gelijk terug koppelen naar rechts maar er zit wel een causaal verband tussen het aantal katholieken wat niet cda stemde en wel pvv..
En Grefo's hebben een hekel aan de PVV, behalve als ze heel streng Gereformeerd zijn, dan stemmen ze weer SGP of PVV.
Daarom was balkenende als lijstrekker ook een domme zet van het CDA, ze kunnen beter een verhagen look-a-liked doen, dat trekt Katholieke stemmers aan, en die heb je nog het meest.

Nederland.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |