Ik sta hier niet voor te trappelen. Ik zou liever een middenkabinet zien of een kabinet waarin het CDA even niet meedoet.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe sta jij eigenlijk tov dit kabinet?
Ik hoor weinig negatieve dingen bij de VVD. Toen ze met de voormalig communistische partij gingen praten heb ik van horen en schrijven gehoord dat de klachten bij de VVD binnen stroomde.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel negatiever dan een gedoogkabinet met extreemrechts kan moeilijk hè?
Jij wilt Nederland overlaten aan de grillen van Paars +?quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik sta hier niet voor te trappelen. Ik zou liever een middenkabinet zien of een kabinet waarin het CDA even niet meedoet.
Als ik sommige reacties hier lees, hoop ik echter vurig dat het kabinet er komt, al is het maar om bepaalde trollen dwars te zitten, maar we moeten aan het landsbelang denken he?
Daar sta ik ook niet echt om te juichen. Ik vind het gewoon allemaal niet echt top-combinaties.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wilt Nederland overlaten aan de grillen van Paars +?
Ik denk eigenlijk ook dat het CDA-congres Maxime Verhagen niet meer gaat terugfluiten, als ik de reacties zo hoor. Op het moment dat je zegt dat er geen of weinig andere keuzes zijn, ben je eigenlijk al om. Je bent eigenlijk de keuze van Verhagen aan het verdedigen.Ik vind het argument van weinig keuzes een slecht argument. Er zijn en blijven in dit proces altijd keuzes, dat hebben we de afgelopen weken gezien. Het is gewoon een schaakspel. En kennelijk - en dat moet het CDA zeggen - hebben ze nu een voorlopig akkoord gesloten waar ze vrede mee hebben. Dat akkoord moeten ze verdedigen. Ik ben het er overigens niet mee eens dat het congres is voorgekookt. Je merkt dat het kader van een politieke partij best kritisch kan zijn en ook wel eens tegen een voorstel van de partijleiding stemt. Het CDA is natuurlijk traditioneel een partij waarbij de rijen gesloten zijn, maar door de verkiezingsnederlagen zou er ook daar meer ruimte kunnen ontstaan voor meer discussie.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor wie echt nog dacht dat het congres Verhagen wel zal gaan terugfluiten:
[...]
Zoals ik al zei: Een voorgekookt congres.
Oke, verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:19 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Integendeel, ik nam het heel serieus.
Weisglas loopt al een jaartje of veel achter.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind dat een liberale partij als de mijne niet hoort
Het is een interessante tijd, de 'true colours' van mensen komen nu boven drijven. Weisglas is best kritisch over het islam, maar heeft wel zo zijn principes.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alles voor het pluche, niet alleen bij het CDA dus.
Nog een partij? Ja daar zitten we echt op te wachten, het is ons nog niet versplinterd genoegquote:Op zondag 1 augustus 2010 11:25 schreef Ringo het volgende:
Misschien gaat dit de aanzet zijn tot de vorming van de liberale middenpartij waar we al zo lang op wachten. VVD meets D66 meets het verstandige deel van GL.
In de plaats van, niet naast. Nieuwe liberale partij = VVD+D66+GL. De conservatieve pauperbolknaks van de VVD kruipen bij Geert op schoot, opgerot met dat tuig, en de fanatiekste groenknagers van GL gaan wat leuks doen met Marianne Thieme, of met Emile, of met weet ik wie.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:35 schreef Americanist het volgende:
[..]
Nog een partij? Ja daar zitten we echt op te wachten, het is ons nog niet versplinterd genoeg![]()
Onzin.quote:En laten we wel wezen, GL heeft geen verstandig deel.
Ah hier zijn de standaard linksche praatjes weer...ik dacht dat de subsidieslurpers juist bij de PvdA zatenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar vast niet op de sociale zekerheid. Het lijkt me niet dat ze blij zijn met vermindering van hun inkomen. Of op subsidies voor de foebalclup.
Tja, daar ging het al fout, natuurlijk.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ah hier zijn de standaard linksche praatjes weer...ik dacht dat de subsidieslurpers juist bij de PvdA zaten![]()
Omdat ze dat zijn. Ethisch lowlife. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik kan veel ergere namen verzinnen en gebruiken voor mensen die welbewust op een partij stemmen, die van plan is de basis van de democratie onderuit te schoffelen.quote:Waarom ga jij ervanuit dat de PVV stemmers allemaal lowlifes zijn?
Onder andere. En huurtoeslag, Zorgtoeslag, dat soort zaken.quote:Sociale Zekerheid....je bedoelt de uitkeringen?
Dan heb je daar vast wel een bron voor.quote:Volgens mij zit in de PvdA het grootste gedeelte uitkeringstrekkers.
Ik zou bijna hopen dat het gebeurt. Eens kijken of je dan nog zo loopt te juichen.quote:Weg ermee! Hup! Alle subsidies ook, bah, weg ermee!
Go kapitalisme!!
Een D66 XL dus? Dat zou inderdaad mooi kunnen zijn. Ook maakt de conservatieve kant van de VVD dan geen aanspraak meer op de term 'liberaal', dat zou een hoop verwarring voorkomen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
In de plaats van, niet naast. Nieuwe liberale partij = VVD+D66+GL. De conservatieve pauperbolknaks van de VVD kruipen bij Geert op schoot, opgerot met dat tuig, en de fanatiekste groenknagers van GL gaan wat leuks doen met Marianne Thieme, of met Emile, of met weet ik wie.
Zou zo opnieuw versplinteren, veel vvd stemmers zijn redelijk conservatief-liberaal. Niet sociaal liberaal of echt progressief liberaal. Daar zijn er niet zo heel veel meer van.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
In de plaats van, niet naast. Nieuwe liberale partij = VVD+D66+GL. De conservatieve pauperbolknaks van de VVD kruipen bij Geert op schoot, opgerot met dat tuig, en de fanatiekste groenknagers van GL gaan wat leuks doen met Marianne Thieme, of met Emile, of met weet ik wie.
[..]
Onzin.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:40 schreef Ringo het volgende:
In de plaats van, niet naast. Nieuwe liberale partij = VVD+D66+GL.
Oei we hebben een echtequote:Op zondag 1 augustus 2010 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, daar ging het al fout, natuurlijk.
[..]
Omdat ze dat zijn. Ethisch lowlife. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik kan veel ergere namen verzinnen en gebruiken voor mensen die welbewust op een partij stemmen, die van plan is de basis van de democratie onderuit te schoffelen.
[..]
Onder andere. En huurtoeslag, Zorgtoeslag, dat soort zaken.
[..]
Dan heb je daar vast wel een bron voor.
[..]
Ik zou bijna hopen dat het gebeurt. Eens kijken of je dan nog zo loopt te juichen.
GL en D66 zouden makkelijk met elkaar kunnen fuseren inderdaad, verschil tussen die partijen is heel klein.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Onzin.
Dat was vooral goed te zien in het interview dat Rosenmoller met Halsema had. Die vroeg haar hoe links GL eigenlijk was. Ze moest de antwoorden regelmatig schuldig blijven.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:42 schreef Breekfast het volgende:
GL en D66 zouden makkelijk met elkaar kunnen fuseren inderdaad, verschil tussen die partijen is heel klein.
Het is niet zozeer een optelsom, het is een herverdeling. De traditionele, klassieke partijen, PvdA, VVD en CDA, hebben last van een ideologisch schisma; het verschil tussen links en rechts verdeelt die partijen intern. Dat zorgt voor verzwakking, en voor nieuwe satellietpartijen die hun plaats in het spel opeisen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
GL en D66 zouden makkelijk met elkaar kunnen fuseren inderdaad, verschil tussen die partijen is heel klein.
VVD erbij wordt wat moeilijker denk ik
Je hebt deels gelijk hoor. Maar hoe wil je dat dan bewerkstelligen. Wat jij wil heb je een grond wet wijziging voor nodig, kortom 2/3 van de stemmen. De traditionele partijen halen dat niet. En het is maar de vraag als andere partijen dat wel willen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een optelsom, het is een herverdeling. De traditionele, klassieke partijen, PvdA, VVD en CDA, hebben last van een ideologisch schisma; het verschil tussen links en rechts verdeelt die partijen intern. Dat zorgt voor verzwakking, en voor nieuwe satellietpartijen die hun plaats in het spel opeisen.
Het is echt tijd voor een herbezinning, wil je de politiek haar gebit teruggeven. Afstand durven doen van oude afgeleefde structuren.
Klopt, de meeste subsidie slupers zitten bij GroenLinks.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, daar ging het al fout, natuurlijk.
What are you talking about? Als je het PVV programma gelezen zou hebben was je tot de conclusie gekomen dat de PVV Nederland juist wil democratiseren. Maar ja, het klinkt natuurlijk wel lekker: De PVV die de democratie onderuit wilt schoffelen.quote:[..]
Omdat ze dat zijn. Ethisch lowlife. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik kan veel ergere namen verzinnen en gebruiken voor mensen die welbewust op een partij stemmen, die van plan is de basis van de democratie onderuit te schoffelen.
Volgens mij duldde hij op de armoedeval, waar linkse partijen niks tegen willen doen.quote:[..]
Onder andere. En huurtoeslag, Zorgtoeslag, dat soort zaken.
Sommige 'incidenten' wijzen er wel op:quote:[..]
Dan heb je daar vast wel een bron voor.
Sociaal-liberaal is beter, maar dan wel zonder multicul. Want de voorstanders van de multiculturele samenleving zijn vooral mensen die er niks mee te maken hebben..quote:[..]
Ik zou bijna hopen dat het gebeurt. Eens kijken of je dan nog zo loopt te juichen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |