Iets meer shorts dan longs.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:19 schreef Dalliance het volgende:
Nu ben ik toch benieuwd wat voor een posities het gros hier heeft. Overwegend long of short? Hoe denken jullie überhaupt over de veelbesproken double dip en het huidige herstel? Zoals ik al aangaf ben ik zelf een aantal van m'n posities aan het liquideren en aan het uitpluizen hoe ik het beste kan profiteren van een flinke daling.
ja dat snap ik ook niet, verhoog de rente dan? Met andere woorden hij praat gewoon weer onzin..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:12 schreef Dalliance het volgende:
Lees net dat Trichet ook positief is, maar de rente toch onveranderd laat. Helaas gooien de steunaanvragen roet in het eten vandaag
Er zijn ontzettend veel examens op dat gebied, moeilijk om te zeggen of er 1 allesomvattend examen is. CISI is vaak een minimum eis voor financiële bedrijven zodat je FSA gecertificeerd bent. Je weet wat je wel en niet mag doen. Het is dus erg basis en je leert met name hoe je dingen moet opstellen, waar je op moet letten tijdens het geven van advies, hoe een prospectus er uit moet zien etc. En simpele accountant regels, wat moet(!) er op staan etc. CFA gaat veel dieper op de stof in, is groter, duurder en moeilijker en duurt ook nog eens ontzettend lang.quote:
Mja bijna alle bedrijven hebben nu de winstcijfers bekend gemaakt. Dus nu zal de beurs zich weer wat meer laten beinvloeden door macrocijfers. Man o man, wat ben ik benieuwd naar de werkloosheidcijfers morgen...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Iets meer shorts dan longs.
Een double dip? Ik weet het niet. Wat ik zie is dat al het negatieve nieuws snel wordt vergeten en het positieve nieuws gretig wordt aangegrepen om de beurs flink hoger te zetten. Moeilijke omstandigheden voor de beren dus.
Je hebt er een positie op zitten? Enorme CFD of andere derivaat ofzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:02 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Mja bijna alle bedrijven hebben nu de winstcijfers bekend gemaakt. Dus nu zal de beurs zich weer wat meer laten beinvloeden door macrocijfers. Man o man, wat ben ik benieuwd naar de werkloosheidcijfers morgen...
Dat laatste, momenteel geen positiesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt er een positie op zitten? Enorme CFD of andere derivaat ofzo?Of gewoon interesse of het de richtlijn voor de beurs zal zijn morgen?
Tot nu toe waren het merendeel van de banencijfers slecht. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:02 schreef RobertKunath het volgende:
Man o man, wat ben ik benieuwd naar de werkloosheidcijfers morgen...
Ik denk dat de impact op de beurs wel mee zal vallen. Ja, impact zal hevig genoeg zijn om met CFDs weer eens flink de huiskamer op stelten te zetten maar ik denk dat de resultaten wel mee zullen vallen. Ben vooral benieuwd hoeveel mensen zich weer hebben ingeschreven om een baan te zoeken (en dus het werkloosheidscijfer weer eventueel wat hoger kan uitvallen). Hoe je het ook ziet, meer dan 9% werkloosheid is nog steeds belachelijk veel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Dat laatste, momenteel geen posities
Misschien gewoon via de website van de Amerikaanse overheid?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:34 schreef Mercer het volgende:
Heeft iemand een grafiekje van de VS werkloosheidscijfers over de afgelopen (10) jaren?
Zo bijna vergeten dat het pre-crisis zo laag had gestaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien gewoon via de website van de Amerikaanse overheid?
[ afbeelding ]
Mja. Maar we wisten eigenlijk allemaal wel dat het nog niet goed loopt met de Amerikaanse economiequote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zo bijna vergeten dat het pre-crisis zo laag had gestaan.
Als er al 40 miljoen van de 300 miljoen rond moeten komen met voedselbonnen wat zojuist bekent is geworden vind ik 20% niet eens zo'n hrlr slechte schatting.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:19 schreef tony_clifton- het volgende:
20% is wel heel veel hoor... Zelfs tijdens de Grote Depressie was 't maar 30% dacht ik? Een land moet tenslotte blijven draaien hé...
Is ook ongeveer mijn verwachting. Als het goede nieuws op is dan...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja. Maar we wisten eigenlijk allemaal wel dat het nog niet goed loopt met de Amerikaanse economie
Zijn genoeg grafieken over dat de huizenmarkt en andere markten nog verre van hersteld zijn. En we eigenlijk ook nog verre van leuke aantrekkelijke koersen zijn. Het is voor mij echt de vraag wat de volgende katalysator zal zijn om de markt naar beneden te brengen. De markt heeft tot dusverre relatief soepel gereageerd op de enorme staatsschuld problemen in de wereld. En die problemen zijn nog steeds niet uit de wereld en de financiële crisis van daarvoor is nog steeds niet uitgebloed. En aan de andere kant zie je vooral veel ontslagen bij grote bedrijven en enorme winsten. In het hele verhaal zit voor mij nog gewoon te veel deuren met een enorm vraagteken. De vraag is welke het eerste open gaat en echt slecht nieuws zal brengen.
Alleen mensen die werk zoeken of willen werken maar geen baan hebben zijn werkloos. Een persoon die dat niet wil of bijvoorbeeld renteniert zoekt niet naar werk en hoeft dus ook niet mee worden geteld als werkloze. Toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:17 schreef luckyb1rd het volgende:
En dan te bedenken dat Geitner laatst vertelde dat het aantal werklozen gaat stijgen omdat de economie aantrekt.. ja je hebt het goed gelezen, omdat er herstel komt stijgt het werkloosheidcijfer..![]()
De reden volgens Geitner is dat mensen die eerder zich niet registerden als werklozen (omdat er toch geen werk voor hun was), zich weer aanmelden voor werk omdat de economie aantrekt.
Dus hoe moet ik dat nu zien? Die mensen zijn nu niet werkloos maar als ze straks weer inschreven staan voor werk en geen baan hebben, zijn ze wel officieel werkloos?
Het echte cijfer ligt dus ergens bij de 20% werkloosheid in de VS.. Echt kampioen cijferfucken die Yanks
ouiquote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Alleen mensen die werk zoeken of willen werken maar geen baan hebben zijn werkloos. Een persoon die dat niet wil of bijvoorbeeld renteniert zoekt niet naar werk en hoeft dus ook niet mee worden geteld als werkloze. Toch?
Hoe lullig het ook is: mensen die geen/weinig geld hebben, zijn niet interessant voor de economie. Het gedrag van de middenklasse en daarboven is cruciaal voor de VS.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:23 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Als er al 40 miljoen van de 300 miljoen rond moeten komen met voedselbonnen wat zojuist bekent is geworden vind ik 20% niet eens zo'n hrlr slechte schatting.
Of wat er van die middenklasse over is..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 03:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hoe lullig het ook is: mensen die geen/weinig geld hebben, zijn niet interessant voor de economie. Het gedrag van de middenklasse en daarboven is cruciaal voor de VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |