abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:26:45 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85067875
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom dan later als het nu gratis is? Ik lees het misschien verkeerd. :)
Mijn posting ging verloren..

Maar goed: Ze betalen altijd 50% rente bij aflossing, of ze dit nu vroeg of laag doen.
Als ze tussentijds geen dividend uitkeren, betalen ze ook geen tussentijdse rente.

Deze voorwaarden waren noodzakelijk om het geld tot EV te mogen rekenen. Eigenlijk heeft de staat een niet-cumulatieve perp van ING gekocht.

Hoe later ze betalen (dus hoe meer geld ze zelf verdiend hebben met die 10Mld), hoe gunstiger het is natuurlijk. Als ze al na één jaar terugbetalen dan kost het ze 5mld, terwijl het maar 600 mln oplevert. Na 6 jaar kost het nog steeds 5mld, maar kan dat geld al 4 Mld opgeleverd hebben.
The End Times are wild
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:06:12 #227
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85073926
Was weer een saai dagje. Weinig nieuws, weinig actie maar omdat de meeste mensen weer fris het weekend uit zijn gekomen, gingen we wat omhoog "om met goede moed de week weer te beginnen".
The more debt, the better
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:13:56 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85074342
In deze tijden geldt: geen nieuws is goed nieuws.
The End Times are wild
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:17:09 #229
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85074532
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:13 schreef LXIV het volgende:
In deze tijden geldt: geen nieuws is goed nieuws.
En slecht nieuws is oogkleppen op doen :P

Edit: het is alweer FED-day :) vandaag kan wel eens boeiend worden. Hoewel iedereen weet dat die rente niet omhoog gaat natuurlijk :)

[ Bericht 27% gewijzigd door flyguy op 10-08-2010 01:02:13 ]
pi_85080057
Wat is volgens jullei de beste tijd om in biotech te investeren? Volgens mij is voor de eerste FDA ronde de beste tijd te investeren. De meeste bedrijven slagen sowieso door de eertse ronde. De slechste ronde is voor de derde ronde investeren. De meeste biotech faalt in de derde ronde.
pi_85081719
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:21 schreef Toppiet het volgende:
Wat is volgens jullei de beste tijd om in biotech te investeren? Volgens mij is voor de eerste FDA ronde de beste tijd te investeren. De meeste bedrijven slagen sowieso door de eertse ronde. De slechste ronde is voor de derde ronde investeren. De meeste biotech faalt in de derde ronde.
Fase III bedoel je? Daarin zijn de eisen dan ook streng.

Eenmaal fase III voorbij, is het booming. Dit is ook interessant, wat nu in Fase III bevindt: Clinuvel: veelbelovend? Of gevalletje Pharming?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:32:18 #232
862 Arcee
Look closer
pi_85084266
quote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)opend-afwachting-fed

Beleggers speculeerden gisteren al op nieuwe stimuleringsmaatregelen van de Fed.
Zou dat niet moeten zijn 'Speculanten speculeerden'? Beleggers speculeren immers niet. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85087153
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zou dat niet moeten zijn 'Speculanten speculeerden'? Beleggers speculeren immers niet. :s)
Dit is vaak enorm mierenneuken, kom op. Wat maakt het nou uit welke definitie je ergens aan geeft?
Beleggers/speculanten/investeerders/gokkers die investeren/beleggen/gokken/speculeren op de markt. Iedereen trekt op zijn eigen manier daar wel de conclusie uit.

Vandaag is wel weer toffe dag. Anticiperen op het besluit van de FED. Ik hoop eindelijk dat ze weer eens met wat onverwachts komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85088214
Fed Will Meet With Concerns About Deflation Rising
http://www.cnbc.com/id/38634524

Krijgt Selang toch nog gelijk? :o
pi_85088321
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]Vandaag is wel weer toffe dag. Anticiperen op het besluit van de FED. Ik hoop eindelijk dat ze weer eens met wat onverwachts komen.
De rente staat nu al bijna 2 jaar op 0%. Ondanks dat de groei lijkt te stagneren / afneemt, verwacht ik dat ze (als signaal / symbool) van herstel toch een kleine onverwachte verhoging met een 0.25% in combinatie met QE (al is dat ook onwaarschijnlijk). Als noodsprong.

Of ze doen niets, dat kan ook.
pi_85088557
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:01 schreef zoost het volgende:

[..]

De rente staat nu al bijna 2 jaar op 0%. Ondanks dat de groei lijkt te stagneren / afneemt, verwacht ik dat ze (als signaal / symbool) van herstel toch een kleine onverwachte verhoging met een 0.25% in combinatie met QE (al is dat ook onwaarschijnlijk). Als noodsprong.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of ze doen niets, dat kan ook.
Ik denk dat ze hem nog wel even op 0% laten. Een verhoging van de rente en nieuwe stimuleringsmaatregelen acht ik niet waarschijnlijk. Ik denk (hoop) dat ze toegeven dat alles nog niet gaat zoals het moet gaan. En ben erg benieuwd wat voor nieuwe plannen ze hebben. Als ze met nieuwe QE komen ben ik benieuwd hoe dat pakketje er uit zal gaan zien sinds de vorige QE niet erg hielp. En hopelijk stoppen ze ook eens met die waardeloze programma's zoals cash for clunkers etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:19:52 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85089025
Ik hou ernstig rekening met het scenario waarin ze opbrengsten/ aflossingen uit de MBS portfolio herinvesteren. Als ze dat namelijk niet doen dan krimpt de FED balancesheet geleidelijk, oftewel er treedt monetaire verkrapping op. Door vrijgekomen MBS geld te herinvesteren houden ze de balancesheet in elk geval constant.

Niet dat dat iets helpt overigens, behalve dat het assetprijzen (opnieuw) opblaast en psychologisch misschien iets doet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:24:25 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85089177
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:
En hopelijk stoppen ze ook eens met die waardeloze programma's zoals cash for clunkers etc.
Dat is Congress, niet de FED. Gelukkig neemt de steun voor dat soort dingen snel af, maar ik vrees nog wel voor een paniekactie voor de verkiezingen in november. Na de verkiezingen zullen fiscale stimuleringsmaatregelen niet makkelijk meer zijn door te voeren.
Mijn reisverslagen
pi_85089405
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:19 schreef SeLang het volgende:
Ik hou ernstig rekening met het scenario waarin ze opbrengsten/ aflossingen uit de MBS portfolio herinvesteren. Als ze dat namelijk niet doen dan krimpt de FED balancesheet geleidelijk, oftewel er treedt monetaire verkrapping op. Door vrijgekomen MBS geld te herinvesteren houden ze de balancesheet in elk geval constant.

Niet dat dat iets helpt overigens, behalve dat het assetprijzen (opnieuw) opblaast en psychologisch misschien iets doet.
Krijgt de FED die opbrengsten? Ik verwacht dat de opbrengsten gewoon naar Freddy en Fanny blijfven gaan en dat de FED alleen de assets in de boeken heeft staan. Als de opbrengsten wel naar de FED gaan, kunnen wij dan ook zien wat de trend in de returns zijn?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:58:49 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85090459
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:31 schreef zoost het volgende:

[..]

Krijgt de FED die opbrengsten? Ik verwacht dat de opbrengsten gewoon naar Freddy en Fanny blijfven gaan en dat de FED alleen de assets in de boeken heeft staan. Als de opbrengsten wel naar de FED gaan, kunnen wij dan ook zien wat de trend in de returns zijn?
Ik schreef het eigenlijk verkeerd want "opbrengsten" (als in winst/ verlies ten opzichte van wat de FED voor die assets heeft betaald) gaan naar de Treasury (=belastingbetaler). Maar MBS hebben een beperkte levensduur want hypotheken worden afgelost. Dus als de FED niets zou doen dan krimpt hierdoor de balancesheet omdat het "vers geprinte geld" waarmee de FED die dingen heeft gekocht weer terugvloeit naar de FED en daarmee weer "verdampt". Je hebt daardoor automatisch een exitscenario (zij het langzaam).

Echter gezien de (waarschijnlijke) double dip gaat de FED die exit mogelijk uitstellen. En dat kan dus o.a. door het geld van afgeloste MBS te gebruiken om nieuwe MBS of Treasuries aan te kopen. De balancesheet blijft dan constant. Niets doen = verkrappen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:26:34 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_85091570
Wanneer begint de FED-toestand eigenlijk?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:33:06 #243
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85091803
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:26 schreef JimmyJames het volgende:
Wanneer begint de FED-toestand eigenlijk?
kwart over 8 ongeveer.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:13:51 #244
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_85093601
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:33 schreef flyguy het volgende:

kwart over 8 ongeveer.
Thx.

Zien jullie nog goede shortkandidaten (indices buiten beschouwing gelaten)?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_85098916
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:13 schreef JimmyJames het volgende:
Thx.

Hoog cyclische fondsen, zoals ArcelorMittal.

Aegon is wel interessant, die had wat lopen in Freddie Mac/Fannie Mae dacht ik.
pi_85099819
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Thx.
Fossil, van die horloges. ^O^ :') Shorten en hopen dat je 10% lager kan terugkopen.
http://www.google.com/finance?q=fosl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 10-08-2010 16:41:46 ]
pi_85100406
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is Congress, niet de FED. Gelukkig neemt de steun voor dat soort dingen snel af, maar ik vrees nog wel voor een paniekactie voor de verkiezingen in november. Na de verkiezingen zullen fiscale stimuleringsmaatregelen niet makkelijk meer zijn door te voeren.
Mja, daarin heb je ook gelijk. Maar het ene zet soms wel het andere aan. Lijkt me ook moeilijk regeren daar in Amerika met 2 kampen die zo tegengesteld van elkaar werken.

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Mercer het volgende:

[..]

Fossil, van die horloges. ^O^ :') Shorten en hopen dat je 10% lager kan terugkopen.
http://www.google.com/finance?q=fosl
Waarom zou je iets shorten wat net zijn year high neer zet? Ik kijk op het moment alleen uit naar de FED beslissing straks. Afgelopen keren was het altijd raak om net voor tijd long te gaan, dat kan nu wel eens veranderen.
pi_85100548
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je iets shorten wat net zijn year high neer zet? Ik kijk op het moment alleen uit naar de FED beslissing straks. Afgelopen keren was het altijd raak om net voor tijd long te gaan, dat kan nu wel eens veranderen.
Hopen dat vandaag de high was voor de komende tijd, zoniet gaan ze er morgen uit. Ik geef toe, beetje link.
pi_85100889
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hopen dat vandaag de high was voor de komende tijd, zoniet gaan ze er morgen uit. Ik geef toe, beetje link.
Je zit dus al short?

Overigens was de FOMC macro ook de meest succesvole macro trade uit SeLangs onderzoek. :P Tijd om dat straks maar weer te testen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:01:07 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85101111
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, daarin heb je ook gelijk. Maar het ene zet soms wel het andere aan. Lijkt me ook moeilijk regeren daar in Amerika met 2 kampen die zo tegengesteld van elkaar werken.

Nu is het nog een makkie omdat de Democraten een grote meerderheid hebben in het Huis van Afgevaardigden. Maar hopelijk verandert dat in november. Dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker om nog iets ingevoerd te krijgen en dat zou goed nieuws zijn. Hoe minder gekloot door de overheid, des te sneller de situatie zich kan normaliseren. Mijn vrees is alleen dat ze nog snel even een paar paniekmaatregelen er doorheen gaan drukken waar dan weer generaties lang voor moet worden betaald. Maar goed, we zullen wel zien...
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')