Mijn posting ging verloren..quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom dan later als het nu gratis is? Ik lees het misschien verkeerd.
En slecht nieuws is oogkleppen op doenquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:13 schreef LXIV het volgende:
In deze tijden geldt: geen nieuws is goed nieuws.
Fase III bedoel je? Daarin zijn de eisen dan ook streng.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:21 schreef Toppiet het volgende:
Wat is volgens jullei de beste tijd om in biotech te investeren? Volgens mij is voor de eerste FDA ronde de beste tijd te investeren. De meeste bedrijven slagen sowieso door de eertse ronde. De slechste ronde is voor de derde ronde investeren. De meeste biotech faalt in de derde ronde.
Zou dat niet moeten zijn 'Speculanten speculeerden'? Beleggers speculeren immers niet.quote:http://www.fd.nl/artikel/(...)opend-afwachting-fed
Beleggers speculeerden gisteren al op nieuwe stimuleringsmaatregelen van de Fed.
Dit is vaak enorm mierenneuken, kom op. Wat maakt het nou uit welke definitie je ergens aan geeft?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou dat niet moeten zijn 'Speculanten speculeerden'? Beleggers speculeren immers niet.
De rente staat nu al bijna 2 jaar op 0%. Ondanks dat de groei lijkt te stagneren / afneemt, verwacht ik dat ze (als signaal / symbool) van herstel toch een kleine onverwachte verhoging met een 0.25% in combinatie met QE (al is dat ook onwaarschijnlijk). Als noodsprong.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Vandaag is wel weer toffe dag. Anticiperen op het besluit van de FED. Ik hoop eindelijk dat ze weer eens met wat onverwachts komen.
Ik denk dat ze hem nog wel even op 0% laten. Een verhoging van de rente en nieuwe stimuleringsmaatregelen acht ik niet waarschijnlijk. Ik denk (hoop) dat ze toegeven dat alles nog niet gaat zoals het moet gaan. En ben erg benieuwd wat voor nieuwe plannen ze hebben. Als ze met nieuwe QE komen ben ik benieuwd hoe dat pakketje er uit zal gaan zien sinds de vorige QE niet erg hielp. En hopelijk stoppen ze ook eens met die waardeloze programma's zoals cash for clunkers etc.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:01 schreef zoost het volgende:
[..]
De rente staat nu al bijna 2 jaar op 0%. Ondanks dat de groei lijkt te stagneren / afneemt, verwacht ik dat ze (als signaal / symbool) van herstel toch een kleine onverwachte verhoging met een 0.25% in combinatie met QE (al is dat ook onwaarschijnlijk). Als noodsprong.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of ze doen niets, dat kan ook.
Dat is Congress, niet de FED. Gelukkig neemt de steun voor dat soort dingen snel af, maar ik vrees nog wel voor een paniekactie voor de verkiezingen in november. Na de verkiezingen zullen fiscale stimuleringsmaatregelen niet makkelijk meer zijn door te voeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:
En hopelijk stoppen ze ook eens met die waardeloze programma's zoals cash for clunkers etc.
Krijgt de FED die opbrengsten? Ik verwacht dat de opbrengsten gewoon naar Freddy en Fanny blijfven gaan en dat de FED alleen de assets in de boeken heeft staan. Als de opbrengsten wel naar de FED gaan, kunnen wij dan ook zien wat de trend in de returns zijn?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:19 schreef SeLang het volgende:
Ik hou ernstig rekening met het scenario waarin ze opbrengsten/ aflossingen uit de MBS portfolio herinvesteren. Als ze dat namelijk niet doen dan krimpt de FED balancesheet geleidelijk, oftewel er treedt monetaire verkrapping op. Door vrijgekomen MBS geld te herinvesteren houden ze de balancesheet in elk geval constant.
Niet dat dat iets helpt overigens, behalve dat het assetprijzen (opnieuw) opblaast en psychologisch misschien iets doet.
Ik schreef het eigenlijk verkeerd want "opbrengsten" (als in winst/ verlies ten opzichte van wat de FED voor die assets heeft betaald) gaan naar de Treasury (=belastingbetaler). Maar MBS hebben een beperkte levensduur want hypotheken worden afgelost. Dus als de FED niets zou doen dan krimpt hierdoor de balancesheet omdat het "vers geprinte geld" waarmee de FED die dingen heeft gekocht weer terugvloeit naar de FED en daarmee weer "verdampt". Je hebt daardoor automatisch een exitscenario (zij het langzaam).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Krijgt de FED die opbrengsten? Ik verwacht dat de opbrengsten gewoon naar Freddy en Fanny blijfven gaan en dat de FED alleen de assets in de boeken heeft staan. Als de opbrengsten wel naar de FED gaan, kunnen wij dan ook zien wat de trend in de returns zijn?
kwart over 8 ongeveer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:26 schreef JimmyJames het volgende:
Wanneer begint de FED-toestand eigenlijk?
Thx.quote:
Hoog cyclische fondsen, zoals ArcelorMittal.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:13 schreef JimmyJames het volgende:
Thx.
Zien jullie nog goede shortkandidaten (indices buiten beschouwing gelaten)?
Fossil, van die horloges.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Thx.
Zien jullie nog goede shortkandidaten (indices buiten beschouwing gelaten)?
Mja, daarin heb je ook gelijk. Maar het ene zet soms wel het andere aan. Lijkt me ook moeilijk regeren daar in Amerika met 2 kampen die zo tegengesteld van elkaar werken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is Congress, niet de FED. Gelukkig neemt de steun voor dat soort dingen snel af, maar ik vrees nog wel voor een paniekactie voor de verkiezingen in november. Na de verkiezingen zullen fiscale stimuleringsmaatregelen niet makkelijk meer zijn door te voeren.
Waarom zou je iets shorten wat net zijn year high neer zet? Ik kijk op het moment alleen uit naar de FED beslissing straks. Afgelopen keren was het altijd raak om net voor tijd long te gaan, dat kan nu wel eens veranderen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Mercer het volgende:
[..]
Fossil, van die horloges.![]()
Shorten en hopen dat je 10% lager kan terugkopen.
http://www.google.com/finance?q=fosl
Hopen dat vandaag de high was voor de komende tijd, zoniet gaan ze er morgen uit. Ik geef toe, beetje link.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je iets shorten wat net zijn year high neer zet? Ik kijk op het moment alleen uit naar de FED beslissing straks. Afgelopen keren was het altijd raak om net voor tijd long te gaan, dat kan nu wel eens veranderen.
Je zit dus al short?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hopen dat vandaag de high was voor de komende tijd, zoniet gaan ze er morgen uit. Ik geef toe, beetje link.
Nu is het nog een makkie omdat de Democraten een grote meerderheid hebben in het Huis van Afgevaardigden. Maar hopelijk verandert dat in november. Dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker om nog iets ingevoerd te krijgen en dat zou goed nieuws zijn. Hoe minder gekloot door de overheid, des te sneller de situatie zich kan normaliseren. Mijn vrees is alleen dat ze nog snel even een paar paniekmaatregelen er doorheen gaan drukken waar dan weer generaties lang voor moet worden betaald. Maar goed, we zullen wel zien...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, daarin heb je ook gelijk. Maar het ene zet soms wel het andere aan. Lijkt me ook moeilijk regeren daar in Amerika met 2 kampen die zo tegengesteld van elkaar werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |