abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84656318
vorig deel

Welkom bij hardlopen voor beginners!

Diverse hardloopschema's:
dehardloopwinkel.nl
hardloopschema.nl
myasics.nl
prorun.nl
runinfo.nl

Handige linkjes:
buienradar.nl (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
motiontraxx.com (leuke muziek om op te lopen)
looptijden.nl (algemene info hardlopen)
runinfo.nl (tips voor beginners)
sochicken.nl (nog meer tips voor beginners)

Begonnen beginners: aanvullen

En hier weer verder

Deze OP vind je hier
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:08:35 #2
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84658919
Zeg wat is gezond om te rennen 30 min of 45 of 60 min. Wel op een loopband, want in het bos doe ik het niet meer, lig meer op de grond dan dat ik aan het rennen ben :@ :? ?

Hoeveel pauzes nemen of gewoon de hele rit in een keer uitzingen?
pi_84659057
Ah, hier zijn we. :)

Ik ga morgen of zondag weer.
pi_84659429
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:08 schreef Brerius het volgende:
Zeg wat is gezond om te rennen 30 min of 45 of 60 min. Wel op een loopband, want in het bos doe ik het niet meer, lig meer op de grond dan dat ik aan het rennen ben :@ :? ?

Je ligt op de grond? Je kunt toch gewoon de ene voet voor de andere zetten?

En wat gezond is hangt maar net af van je conditie, daar kunnen we zo zonder extra info geen zinnig woord over zeggen. Je moet het overigens helemaal zelf ervaren.

Ook de pauzes wel of niet.

Ik loop tien minuten en wandel dan 1 minuut en loop dan weer 10 minuten maar er zijn ook genoeg die een half uur in één keer lopen of zelfs meer.
pi_84687207
Les 1 en 2 van Evy gedaan *O* ben helemaal trots op mezelf. Wel gígantische spierpijn :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_84687896
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:26 schreef geppie het volgende:
Les 1 en 2 van Evy gedaan *O* ben helemaal trots op mezelf. Wel gígantische spierpijn :P
Voldoening heet dat, niet spierpijn :P ;)

Ik wil na een maand ook wel weer lopen..... morgen maar eens proberen hopelijk gaat het goed.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48:16 #7
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_84702831
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:08 schreef Brerius het volgende:

Hangt van jezelf af idd.. Ik loop graag aan 1 stuk door zonder pauzes. Ik loop zelf vaak 3k om ff snel te trainen en 5 of 10k als testcase en om bij te houden of er progressie in de tijden zit. (ik doe niet aan loopband)
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_84707747
4 lessen uitgelopen van het Start to run programma en ik kan nog amper gaan, knieën volledig ontstoken.
Lopen, het is niets voor mij.
the pleasure - the privilege is mine
pi_84718053
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:23 schreef El_Borracho het volgende:
4 lessen uitgelopen van het Start to run programma en ik kan nog amper gaan, knieën volledig ontstoken.
Lopen, het is niets voor mij.
Oei heb je wel goeie schoeisel dan?
pi_84720506
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oei heb je wel goeie schoeisel dan?
Ik heb gewone loopschoenen van Puma. Het probleem is volgens mij een verkeerde loophouding, vroeger droeg ik steunzolen omdat ik m'n voeten te fel naar binnen plaatste.
pi_84739258
Vorige woensdag voor de 2e keer les 2 van couch to run 5 k gelopen (90 sec. lopen en 2 min wandelen) en het ging ontzettend slecht. Kreeg last van kortademigheid en mijn voeten leken wel te verkrampen, ik heb het dan ook niet afgemaakt. Zwaar demotiverend.

Vandaag toch maar geprobeerd het lopen op te pakken, maar dit keer had ik de verkeerde podcast op mn mp3 speler gezet ;( . Om toch maar wel wat te lopen heb ik de lengte van enkele gewone mp3-tjes aangehouden wat ook erg lekker ging. Nu blijk ik in 20 minuten 2x 3 minuten te hebben gelopen en 1x zelfs 6 minuten *O* , dat is me nog nooit eerder gelukt. :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:03:09 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740914
Een hardlooptopic, leuk!

Ik ben een hele tijd terug (denk bijna twee jaar geleden?) begonnen met podcasts van Evy en ben om verschillende redenen een paar keer afgehaakt en een tijd later weer overnieuw begonnen. Eindigde steeds rond les 18 als ik het me goed herinner (dat je 3x 8 minuten moet lopen volgens mij?).

Nu twee maanden geleden heb ik het hardlopen weer opgepakt maar dan zonder hulp van Evy, en ik moet zeggen dat dat mij eigenlijk een stuk beter bevalt! Vond dat er met de podcasts maar érg langzaam vooruitgang in zat en ik was de muziek onderhand behoorlijk zat geworden :P
Nu loop ik lekker met mijn eigen muziek en ik loop inmiddels 45/50 minuten aan een stuk door, ga binnenkort een ronde van 10km uitplannen en dan eens kijken of dat al lukt!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_84748844
JAaaaa!! Ik heb zojuist voor het eerst gerend. Was lekker en ging goed. Wel veel ge(snel)wandeld, maar ook een paar flinke stukken gerend. Pas helemaal aan het eind kreeg ik een klein beetje pijn in mijn zij. Ben ik erg blij mee, want dat is vaak de reden geweest om gewoon helemaal af te haken. Maar nu ging het goed!
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:55:30 #14
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_84751805
Bwuh, tijdje geleden begonnen naar aanleiding van deze reeks. Met Evy, ging heel aardig, was t/m les 16 gekomen. Toen een week of 3 niet gelopen door allerlei drukke dingen, maar nu weer begonnen. Wat doet dat een pijn zeg, :') . Maar een paar keer weer opbouwen voor ik verder ga met de lessen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:01:58 #15
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84752041
Ik heb gisteren les 1 gedaan. Morgen dus les 2. Ik ben benieuwd. Ik haalde les 1 echt op mijn tandvlees. :X
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84762975
Vanmorgen 5km in 24.05 gelopen,heerlijk zo kapot gaan!
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:17:53 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84763028
Wat leuk allemaal nieuwe renners. Ik heb gisteren niet gerend. Zelf niet helemaal lekker en een ziek kind naast je 's nachts is niet bevorderlijk voor je energie-niveau.
pi_84802959
Ik heb gisteravond les 1 van Evy gedaan, maar ben eerst naar het Ijsselmeer gefietst want wilde perse langs het water lopen. Daar dus de les gedaan en toen moest ik nog bijna 20 minuten terug naar mijn fiets lopen. Die 3 minuten lopen waren echt moeilijk! Heb het net aan gehaald...
Maar mijn nieuwe hardloopkleding is wel helemaal goedgekeurd, en is een extra motivatie:)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:22:25 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84803046
^O^ margrietjeO

Zal voorlopig niet kunnen rennen. Heb dus sinds afgelopen woensdag bronchitus. Gisteren bij de huisarts geweest en daar medicijnen meegkregen. Even een weekje uit de running dus. Helaas.
pi_84803347
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:01 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

Ik heb gewone loopschoenen van Puma. Het probleem is volgens mij een verkeerde loophouding, vroeger droeg ik steunzolen omdat ik m'n voeten te fel naar binnen plaatste.
Ga naar een speciaal zaak, die maken een filmpje van je loop techniek en daar krijg je dan schoenen op aangewezen..
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:52:15 #21
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84803648
Leuk topic! Ik ren altijd maar wat, jog dan 45 min, ik doe het puur als cardio om vet te verbranden. Ik vond t vreselijk in het begin maar krijg er nu wel lol in moet ik zeggen! Van de week nieuwe loopschoenen kopen, iemand nog tips waar?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:59:41 #22
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_84803800
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:52 schreef Tsunade het volgende:
Leuk topic! Ik ren altijd maar wat, jog dan 45 min, ik doe het puur als cardio om vet te verbranden. Ik vond t vreselijk in het begin maar krijg er nu wel lol in moet ik zeggen! Van de week nieuwe loopschoenen kopen, iemand nog tips waar?
Run2day, runnersworld etc
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_84803940
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:22 schreef chacama het volgende:
^O^ margrietjeO

Zal voorlopig niet kunnen rennen. Heb dus sinds afgelopen woensdag bronchitus. Gisteren bij de huisarts geweest en daar medicijnen meegkregen. Even een weekje uit de running dus. Helaas.
Dank je wel:)

Oh, shit ja dat is wel balen zeg!! En een andere sport of mag je helemaal niks doen met bronchitis?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:08:01 #24
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84803981
ja die kende ik ook al... Maar er is dus niks wat eruit springt ofzo?
pi_84805683
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:37 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Ga naar een speciaal zaak, die maken een filmpje van je loop techniek en daar krijg je dan schoenen op aangewezen..
Dat heeft de huisarts me gisteren ook aangeraden, maar ik moet nu eerst twee weken "niksen" (enkel zwemmen mag als sport) door overbelasting en ontsteking rond de patella. Verder moet ik ontstekingsremmers nemen, ijs erop leggen e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')