Het kan wel een prima aanvulling zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:31 schreef Yurasjiho het volgende:
je kan beter gewoon gaan fietsen of hardlopen, dan op allerlei van zulke apparaten.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:30 schreef Tsunade het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je doet, als je t maar lang genoeg doet (45 mins per keer) en in een tempo dat je nog kan praten (= meeste vetverbranding)
Succes! En eten bepaalt 75% van hoeveel je afvalt, sporten slechts de overige 25%.
'Haar'?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
Ts kan beter haar lichaam eens flink wakker schudden door intensief te sporten.
Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopicquote:
Onzin!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopic)
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
Ts kan beter haar lichaam eens flink wakker schudden door intensief te sporten.
Dat boek is toch gratis?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.
PS lees het boek "burn the fat, feed the muscle" maar eens.
Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.
Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel. Een actieve levensstijl helpt om de verbranding hoger te houden.
Ik denk dat ts best met interval kan beginnen, maar dat van kortere duur en sneller opbouwen. Ik zou dat 45 min op een cardioapparaat in ververbrandingsmodus in ieder geval niet volhouden (zo saai)
En dit dus. Goed boek.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
La-chenquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:03 schreef Salvad0R het volgende:
De beste methode is het crematorium nadat je hart is gefaald door je overmatige onverzadigde vetten consumptie.
Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...
[..]
En dit dus. Goed boek.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.
Of speelt er nog iets een nog grotere rol?quote:Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel.
Bron? (Sowieso ben ik nog nergens sluitend bewijs tegengekomen dat bepaalde tijdstippen het meest optimaal zijn voor vetverbranding)quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:15 schreef HJTP het volgende:
Warm worden met een half uur cardio, dan een half uur krachttraining, en afsluiten met een half uur cardio. In het laatste halve uur verbrand je het meeste vet.
Ik prefereer de loopband, maar ik weet niet welke het beste is.
Karl noten? please.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
[..]
Of speelt er nog iets een nog grotere rol?
Of bedoel je met bewegen iets anders dan cardio'en, beetje meehuppelen met Karl Noten?
Ik kwam perfect bij die 10% BF met 4 uurtjes sporten in de week, geeneens cardio, voor de rest zat ik op m'n gat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Karl noten? please.
Ik bedoel een actieve levensstijl. Met een kantoorbaan, de hele dag op je gat zitten en dan 2 keer in de week een uurtje sporten kom je er inderdaad niet.
En toch kom je met voeding verder, al kan je nog zoveel extra gaan bewegen etc. zolang jij te veel eet, val je geen gram af.quote:Maar door met regelmatig een actieve sport te beoefenen en actief te zijn gedurende de rest van de dag ( niet met de auto naar het werk, trap ipv lift, niet iedere avond op de bank hangen) val je stukken sneller af dan alleen op het eten letten.
Eigenlijk is het niet gratisquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ja Rekkie, boek is gratis, kun je gewoon downlooien
Succes!!!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:57 schreef Brerius het volgende:
Heb het boek juist gekocht en over 5 min wordt het geleverd, nou kijk eens aan de Postbode staat al voor de deur.
Dat excel bestand om je voeding te regelen is fantastisch zeg, ga het straks eens aan moedertjee geven
Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef Tsunade het volgende:
@ Lotje, no offence maar je bent personal trainer maar jouw adviezen gaan ongeveer tegen alles in wat hier wordt gezegd, hoe kan dit dan? Dit is absoluut geen aanval dus niet boos worden
Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.
Dat zijn niet meer dan domme uitbvluchten van fatties om niet te hoeven gaan bewegen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Sosha het volgende:
Laatst was nog in het nieuws dat bewezen was dat je niet slanker wordt van sporten, dat minder eten juist het grootste aandeel heeft in afvallen.
Ach, het gaat toch om de cominatie ervan...
Ik denk dat mensen die proberen af te vallen veel te weinig eten (je kent het wel 's morgens vroeg 2 crackers, 's middags een appel en wat yoghurt en vetvrij avondeten zoals een salade)quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:37 schreef Diabox het volgende:
[..]
Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'?
Inderdaad, vind het altijd wel grappig hoe mensen zeggen: maar eh, ik wil er niet zo uitzien als zo een bodybuilder!1!1!!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
Oefeningen om lokaal vet te verbranden zijn er niet. Wel om bepaalde spieren te sterken.![]()
Oh en meer spieren is meer calorieverbranding in rust. Waardoor je meer kan (en zelfs moet) eten.\
En een bodybuilderlook vereist jarenlange toewijding. Met een beetje 1x per week gewichtheffen krijg je dat nooit van je leven.![]()
Ik heb zelf al uren zitten lezen op het web voordat ik begon met dat boek lezen. Toen ik het ging lezen was het meeste al bekend voor me, op enkele dingen na. Het was overduidelijk een goed boek, gezien ik al veel kennis had kon ik ook goed zien dat het inderdaad geen BS was.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Stekelbees het volgende:
Alright, thanks.
Maar dat is het dus juist.. "lees dat boek, daar staat HEt in wat je echt moet weten".
Ja oke, maar er zijn wel duizenden boeken zo. Bedoel, is er hier iemand die Burn the Fat Feed the Muscle zelf gelezen heeft, geprobeerd heeft, en resultaat heeft?
Bij jou is het dus wel gelukt om resultaat te zien?quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef Tsunade het volgende:
Same here, en: ben er behoorlijk wat vet mee kwijtgeraakt, ik kreeg er een topfiguurtje van
quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
Om het makkelijk te maken:
1. Bereken hier wat je moet eten per dag om op gewicht te blijven en trek er 200-500 kcal af zodat je gaat afvallen.
2. ga naar een sportschool en volg dit regime voor gewichtheffen.
3. blijf 1-3x per week cardio doen.
4. heb enig geduld. Gezonde manier van afvallen is maximaal 1 kilo per week.
5. profit!
Klinkt dus een beetje zoals mij. Ben ook niet echt dik ofzo, maar idd wat vetjes op de verkeerde plaatsen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:48 schreef Tsunade het volgende:
Ja, alleen je moet de eerste weken doorzetten. t Is een andere manier van eten, een stuk gezonder. En de eerste 2 weken kan je beter even niet snoepen enzo, dan mis je t ook niet meer op n gegeven moment. Als je op dreef bent mag je jezelf een dag per week volsnacken, om je stofwisseling een opdonder te gevendas wel weer leuk!! Zodat je lijf niet in de spaarstand gaat.
Maar moet zeggen dat ik ook niet echt dik was ofzo, gewoon wat vet op de verkeerde plaatsen. Wilde gewoon een strak figuur met een laag vetpercentage en wat gespierder worden, geen modellen-spicht maar meer fitnessachtig :p en nee niet onvrouwelijk
Het boek is geschreven door een powerlifter en daar staan de methoden in die iedere powerlifter/bodybuilder gebruikt. Hou er rekening mee dat powerlifters en bodybuilders heer en meester in voeding en training zijn. Dus het werkt gewoon. Geen bullshit staat er in.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:57 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Klinkt dus een beetje zoals mij. Ben ook niet echt dik ofzo, maar idd wat vetjes op de verkeerde plaatsen.
Ben jij blijven sporten tussendoor? Ik ben niet van plan om te stoppen met rondjes te rennen namelijk :p
Nouja, ik ga het lezen!
Nog mensen die het getest hebben en waarbij het ook heeft gewerkt?
1. 2858. - 571(20%) dan (http://www.bmi-calculator(...)e-to-lose-weight.php) = 2.287. Daar kom ik nu al niet aan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
Om het makkelijk te maken:
1. Bereken hier wat je moet eten per dag om op gewicht te blijven en trek er 200-500 kcal af zodat je gaat afvallen.
2. ga naar een sportschool en volg dit regime voor gewichtheffen.
3. blijf 1-3x per week cardio doen.
4. heb enig geduld. Gezonde manier van afvallen is maximaal 1 kilo per week.
5. profit!
Dan zou ik wat meer eten, zeker als je er 3x per week bij gaat gewichtheffen. Te weinig eten ga je niet sneller van afvallen (niet op een gezonde manier) en doet je lichaam meer kwaad dan goed. Let ook op de verhouding koolhydraten/vetten/proteinen die je binnenkrijgt. 40/30/30% (dus 40% van je calorieen van koolhydraten etc) is een goede verdeling, en als je wilt afvallen zou je het percentage koolhydraten nog wel kunnen verlagen naar 30%, en de vetten/proteinen wat kunnen ophogen. Vetten zijn niet per definie slecht voor je.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:19 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
1. 2858. - 571(20%) dan (http://www.bmi-calculator(...)e-to-lose-weight.php) = 2.287. Daar kom ik nu al niet aan.
Ben op de helft ongeveer nu, en het klopt inderdaad wel ja. Alleen heeft Diabox het niet over de zig-zag methode. En die lijkt mij best wel goed eigenlijk.(om starvation-mode te counteren zegmaar)quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef Tsunade het volgende:
Dit en wat Diabox en ik zeiden komt op hetzelfde neer ;-)
Hmkay. Kga even googlenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:43 schreef nz1900 het volgende:
Kwa voeding, kies een low-carb dieet. Werkt veel beter als een low-fat dieet.
Mag ik vragen hoeveel procent vet je ermee verloren hebt? Of heb je dat niet gemeten?quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef Tsunade het volgende:
Same here, en: ben er behoorlijk wat vet mee kwijtgeraakt, ik kreeg er een topfiguurtje van
Daar zou ik me pas later druk om gaan maken, als je al knap wat vet kwijt bentquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:30 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ben op de helft ongeveer nu, en het klopt inderdaad wel ja. Alleen heeft Diabox het niet over de zig-zag methode. En die lijkt mij best wel goed eigenlijk.(om starvation-mode te counteren zegmaar)
Dat heb ik helaas niet kunnen opmetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:37 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel procent vet je ermee verloren hebt? Of heb je dat niet gemeten?
Heb je weer een ander topic gevonden om mensen dood te spammen met je domme propaganda?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:26 schreef nz1900 het volgende:
http://www.youtube.com/user/FatHeadMovie#p/search/11/mNYlIcXynwE
Als het goed is hebben de meeste sportscholen een vetmeter, ik weet namelijk niet hoe betrouwbaar die huis-tuin en keuken meters zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Dat heb ik helaas niet kunnen opmetenhad t wel graag willen weten namelijk
Ik zag mijn spieren beter en alles werd strakker.
Maar ik ben gister weer begonnen met fanatiek sporten, was er een tijdje mee gestopt. Enig idee waar je zo'n vetmeter goedkoop kan aanschaffen? Dan zal ik je mijn vetpercentage meteen doorgevenmocht je dat dan nog leuk vinden om te weten
![]()
Ik zou er eens naar vragen op de sportschool. Op mijn werk staat er een die lijkt op een gewone weegschaal, wordt ook gebruikt als gewone weegschaal, maar kan ook vet%, spier% en je rustmetabolisme meten. Het is niet super accuraat maar dan heb je in ieder geval een idee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:12 schreef Tsunade het volgende:
@ Lotje: geen vetmeter gezien op de sportschool, grom... Nee dan wijken de meningen niet veel af neeik kan alleen echt geen personal trainer betalen dus ik doe t maar wel met saaie cardiosessies (en krachttraining natuurlijk)
Mooi!quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan zou ik wat meer eten, zeker als je er 3x per week bij gaat gewichtheffen. Te weinig eten ga je niet sneller van afvallen (niet op een gezonde manier) en doet je lichaam meer kwaad dan goed. Let ook op de verhouding koolhydraten/vetten/proteinen die je binnenkrijgt. 40/30/30% (dus 40% van je calorieen van koolhydraten etc) is een goede verdeling, en als je wilt afvallen zou je het percentage koolhydraten nog wel kunnen verlagen naar 30%, en de vetten/proteinen wat kunnen ophogen. Vetten zijn niet per definie slecht voor je.
Wel de goede vetten zoals in noten, vis, olijfolie dus, geen transvetzuren ellende.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Mooi!
Ga even wat menuutjes bedenken. Binnenkort in de Libelle: Het Roomijs- en Pannekoekenmaaltijdplan
Supplementen slikken om vet te verbranden?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:45 schreef OnsvirjouSA het volgende:
Zijn er fokkers die ervaring hebben met visolie en chlorella om vet te verbranden?
Natuurlijk maakte ze een grapje. Libelle?? echt niet!!!quote:
Idee! Ik ga het eens even ckeckenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Supplementen slikken om vet te verbranden?
Vetten verbrand je met wilskracht, keihard trainen en van je reet komen.
Mocht je te lui zijn om naar buiten te gaan: download dan stiekem de insanity beachbody workouts, sluit aan op je tv en gaan. Dit samen met goede voeding en je bent in no time een mean , lean fat burning machine.
Dit is de enige online workout reeks waar ik 100% achter sta. Het is hardcore interval met alle elementen om goede spieren en conditie te kweken. Dat is vet verbranden, niet een paar lullige pilletjes.
Sowieso ben je een echte bikkel als je dat programma volhoud.
Work! Work! Work!
Fantastisch zelfs. Je gaat de gewone stroop en suiker echt no way missen. Zelfde voor agavesiroop.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:47 schreef Tsunade het volgende:
das waar! Alleen ik vind de suiker en stroop zo lekker![]()
Ahornsiroop? Is dat te nassen?
Doen. Je moet wel al een beetje fit zijn om dit te volgen. De workouts zijn echt zwaar, maar het resultaat is er ook naar. Dit is wel fitness zoals het bedoeld is. Hard en spartaans.quote:
Omega-3 werkt anders wel om de vetverbranding te stimuleren. Mits je erbij beweegt natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Supplementen slikken om vet te verbranden?
Vetten verbrand je met wilskracht, keihard trainen en van je reet komen.
Mocht je te lui zijn om naar buiten te gaan: download dan stiekem de insanity beachbody workouts, sluit aan op je tv en gaan. Dit samen met goede voeding en je bent in no time een mean , lean fat burning machine.
Dit is de enige online workout reeks waar ik 100% achter sta. Het is hardcore interval met alle elementen om goede spieren en conditie te kweken. Dat is vet verbranden, niet een paar lullige pilletjes.
Sowieso ben je een echte bikkel als je dat programma volhoud.
Work! Work! Work!
Conditie is zeker een pre bij dit programma, maar spierkracht is ook een absolute must.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef Tsunade het volgende:
Ben wel redelijk fit..hoop ik... kan 45 min joggen aan een stuk, ben je dan fit of ben ik te positief
Ahornsiroop is heel lekker, vooral bij pancakes (de wat dikkere variant)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:47 schreef Tsunade het volgende:
das waar! Alleen ik vind de suiker en stroop zo lekker![]()
Ahornsiroop? Is dat te nassen?
Meel naar keuze; paar kopjes. even zevenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ahornsiroop is heel lekker, vooral bij pancakes (de wat dikkere variant)
Ik neem aan dat wanneer jullie het over (gezonde) pannekoeken hebben, het over zelfgemaakt beslag hebben?
Heeft iemand daar een lekker recept van?
Oja, echt waar ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:46 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Meel naar keuze; paar kopjes. even zeven
Stokje vanille uitschrapen en erbij
1 eetlepel kaneel
2 eitjes erin breken
Scheutje (rijst)olie
Aanvullen met rijst/amandel/soja of koemelk tot je glad beslag hebt.
Kind kan de was doen
Voor fluffy en stevige pancakes doe je er een theelepeltje bicarbonaat bij. Baking soda dus ( kopen bij toko ). Worden ze heel mooi van.
Meneer is boos omdat ik kritiek had op zijn ongefundeerde posts.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:51 schreef Tsunade het volgende:
En jouw post is in hoeverre nuttig???wat is dit voor hatelijk gedoe
![]()
OT: dat ga ik dus mooi es eventjes uitproberen die pannekoeken met ahornsiroop, dank voor de tip!![]()
in principe komt het daar wel op neer jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:30 schreef Tsunade het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je doet, als je t maar lang genoeg doet (45 mins per keer) en in een tempo dat je nog kan praten (= meeste vetverbranding)
Succes! En eten bepaalt 75% van hoeveel je afvalt, sporten slechts de overige 25%.
maar Tsunade is een vrouwtje, niet zo on -respectvol vol héquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Meneer is boos omdat ik kritiek had op zijn ongefundeerde posts.
Hij haat koolhydraten ( en pannekoek-eters) en gelooft dat kh's de duivel zelf zijn. Waarom hij dat gelooft weet hij echter niet.
Lekker laten gaan.
Nou dat bedoel ik. Zonder bewegen kom je nergens(ook als je niet wilt afvallenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Omega-3 werkt anders wel om de vetverbranding te stimuleren. Mits je erbij beweegt natuurlijk.
Er zijn wat wetenschappelijke studies naar gedaan, dat een redelijk positief verband ziet, hoewel er telkens methodologische problemen waren met de onderzoeken. Zie hier bijvoorbeeld, of hier waar ernaar verwezen wordt. Maar omega-3 en -6 zijn sowieso goed voor je, dus het als supplement nemen of 1-2x per week vis eten kan hoe dan ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:55 schreef OnsvirjouSA het volgende:
[..]
Nou dat bedoel ik. Zonder bewegen kom je nergens(ook als je niet wilt afvallen)
Maar goed, Ik begrijp dat er geen fokkers in dit topic zijn die hier ervaring mee hebben?
denk dat het over nz1900 ging, niet Tsunadequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:48 schreef Brerius het volgende:
[..]
maar Tsunade is een vrouwtje, niet zo on -respectvol vol hé
Je zit op je plateau, dwz dat je lijf aan je eet en sportpatroon gewend is. Je moet wat dingen veranderen:quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:25 schreef risi-co het volgende:
Beste mensen!
Sinds een maand ben ik gaan hardlopen (30min 3xpw). Dit met name om een paar kilo's die er de laatste tijd bij zijn gekomen kwijt te raken (niet dat het moet, maar voor mijn gevoel: 168cm; 59kilo)
Daarnaast let ik ook op mijn eten en eet ik dit ongeveer op een dag:
O: 2 boterhammen met sandwichspread
T: worteltjes
M: 4 boterhammen met sandwichspread en boterhamwordt
T: koekje
A: normale maaltijd: bijv pasta ed...
Nu is het punt dat er geen kilo afgaat...en echt enkel maar bij blijft komen. Nu weet ik dat spier meer weegt dan vet...maar dit wordt me te gek. Wat kan ik veranderen en of anders doen?
Ongefundeerde posts ? Kennelijk heb je dat filmpje niet bekeken of je snapt er gewoon niks van.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Meneer is boos omdat ik kritiek had op zijn ongefundeerde posts.
Hij haat koolhydraten ( en pannekoek-eters) en gelooft dat kh's de duivel zelf zijn. Waarom hij dat gelooft weet hij echter niet.
Lekker laten gaan.
Denk dat hij er wel wat meer van snapt dan jij hoor, met je youtube filmpje.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:34 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Ongefundeerde posts ? Kennelijk heb je dat filmpje niet bekeken of je snapt er gewoon niks van.
Eens "even" kijken doe je niet, het is een 340 pagina tellend boek. Hele biologie lessen komen terug, alles. Wel heel leerrijk en dus interessantquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:45 schreef risi-co het volgende:
Dat boek is een goed idee! Ik zal eens kijken.
Ik denk niet dat het een kcal overschot is. Ik drink vrijwel alleen thee en water. Soms een glas optimel. Meestal 's morgens. Maar dan ook de light variant met magere melk. Twijfel zelf eerder of ik niet te weinig binnen krijg om mijn verbranding optimaal te houden.
Niet als je het langzaam kwijtraakt (1 a 2 pond per week) en ernaast aan gewichtheffen doet om je lijf strakker te maken en spiermassa op te bouwen. Sowieso is 15 kilo volgens mij niet genoeg om hangend vel te krijgen. Als we het over 50+ kilo hebben is dat wel een risico.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:27 schreef blessed19 het volgende:
maar als je 28 bent en je verliest veel vet (zeg maar 15 a 20 kilo), krijg je dan geen hangend vet enzo?
Nou, er is genoeg wetenschap dat aantoont dat het wel degelijk werkt. Het is simpelweg een andere benadering.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:29 schreef Tsunade het volgende:
Juist... Dat stomme low carb gedoe slaat nergens op... En in elk topic over afvallen post hij zo'n filmpje
Euh nee. Korte termijn, prima.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet als je het langzaam kwijtraakt (1 a 2 pond per week) en ernaast aan gewichtheffen doet om je lijf strakker te maken en spiermassa op te bouwen. Sowieso is 15 kilo volgens mij niet genoeg om hangend vel te krijgen. Als we het over 50+ kilo hebben is dat wel een risico.
[..]
Nou, er is genoeg wetenschap dat aantoont dat het wel degelijk werkt. Het is simpelweg een andere benadering.
quote:“This study demonstrates that the food you eat can have an immediate impact on cognitive behavior. The popular low-carb, no-carb diets have the strongest potential for negative impact on thinking and cognition,” said Professor Taylor. “The brain needs glucose for energy and diets low in carbohydrates can be detrimental to learning, memory and thinking.”
Jup, hele sportindustrie in paniek...quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Sosha het volgende:
Laatst was nog in het nieuws dat bewezen was dat je niet slanker wordt van sporten, dat minder eten juist het grootste aandeel heeft in afvallen.
Dat kan toch niet? van sporten krijg je toch al die happy hormonen in je lijf, dus geen kans meer op paniekquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jup, hele sportindustrie in paniek...
Ik geloof ook niet dat je snel weer aankomt omdat je low carb eet. Je komt weer aan omdat je discipline weg is. Dan maakt het niet uit of je Bakkert, Atkinst of Dr. Frankt. Mensen komen weer aan omdat ze verzaken, niet door het dieet wat ze volgen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:11 schreef ethiraseth het volgende:
Nou, er is net een nieuwe studie gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine, die ontkennend antwoord op de vraag of het gewichtsverlies verkregen op een low-carb dieet snel weer aankomt als men stopt (zie hier een (toegegeven, op low-carb gefixeerd) blog dat het artikel bespreekt).
En ook verzadigd vet als oorzaak van hartziektes is onderuit gehaald, wat toch een van de voornaamste redenen was om de vetinname niet toe te nemen en op koolhydraten te vertrouwen. Sowieso lijkt de hele vetvrije eten steeds meer nergens op gebaseerd
Het idee is dan ook niet om carbs weg te laten, maar ze te beperken tot maximaal 50 gram per dag (zodat je voornamelijk vet verbrand in plaats van suikers), of maximaal 25% van je calorieen (tussen de 50-150 gram per dag).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Euh nee. Korte termijn, prima.
Gezonde levensstijl? Hell no. Je gaat voorbij aan alle biochemische wetten door carbs weg te laten.![]()
Sporten en low carb? als je erg dom bent wel natuurlijk
Dat is dus te weinig. Het scheelt ook niet veel met 20 gr.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het idee is dan ook niet om carbs weg te laten, maar ze te beperken tot maximaal 50 gram per dag.
Je gaat al steeds meer omhoog met je grammenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het idee is dan ook niet om carbs weg te laten, maar ze te beperken tot maximaal 50 gram per dag (zodat je voornamelijk vet verbrand in plaats van suikers), of maximaal 25% van je calorieen (tussen de 50-150 gram per dag).
er zijn dan ook verschillende varianten mogelijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:42 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Je gaat al steeds meer omhoog met je grammen
nice. daar kan ik me ook zeker in vindenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Zo dat is nog eens een bronnenlijst daar kunnen veel scripties een puntje aan kunnen zuigen
Ik had laatst een artikel gevonden over goede en slechte koolhydraten (zo noemen ze het uiteraard niet maar dat is even mijn korte samenvatting) Daarin werd een beetje dezelfde insteek genomen als met vetten, dus je hebt koolhydraten & vetten die nodig hebt en koolhydraten & vetten die je beter kan laten staan als je liever niet dik wordt.
Maar ik heb een nieuwe computer (oude is gecrasht) dus ik heb helaas het artikel niet meer, maar het was een heel interessant onderzoek.
Maar goed om de eeuwige discussie te sluiten, je hebt zowel koolhydraten als vetten nodig. De hoeveelheid is een beetje afhankelijk van je activiteiten en je doelen. Al die hysterische mensen die een vet of koolhydraatfobie hebben komen zichzelf waarschijnlijk vrij snel tegen.
Dan is het alleen geen low carb meer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
er zijn dan ook verschillende varianten mogelijk.
Eh jawel, aangezien het minimum blijkbaar 250 gram aan koolhydraten is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:26 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dan is het alleen geen low carb meer.
Ja daaaagquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh jawel, aangezien het minimum blijkbaar 250 gram aan koolhydraten is.
ja daaaagquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:31 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ja daaaag
Geen enkel low carb dieet zit boven de 60gr carbs per dag.
Definition low carb:
Low-carbohydrate diets restrict carboyhydrate intake by reducing the consumption of carbohydrates to 20 to 60 g per day (typically less than 20 percent of the daily caloric intake). The consumption of protein and fat is increased to compensate for part of the calories that formerly came from carbohydrates.[1]
Dus sorry, maar je hebt ongelijk. Jouw definitie komt van Wikipedia, de mijne uit een peer-reviewed journal.quote:
Ga je 'n wedstrijd doen???quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:30 schreef Mr.J het volgende:
Heb al moeite met <120 gram carbs p/d.
En 'moet' helaas in Maart 3 weken gaan depleten (<5gr /d).
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ja daaaag![]()
[..]
Dus sorry, maar je hebt ongelijk. Jouw definitie komt van Wikipedia, de mijne uit een peer-reviewed journal.
Nou heb ik het gedaanquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:55 schreef ethiraseth het volgende:
Je wilt er echt een pissing contest van maken hè.![]()
Anyway, je hebt nog steeds ongelijk en je zoekt het verder maar uit.
Ja, want je bent blijkbaar niet in staat het verschil te zien tussen een very low carbohydrate ketogenic diet, wat inderdaad onder de 30 gram koolhydraten/10% van je calorieen is, en een low carbohydrate diet, wat het aantal koolhydraten verlaagt tot onder de 25% van het aantal calorieen. Het staat zelfs in het stuk wat jij citeert.quote:
Je wil nog even doorgaan?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, want je bent blijkbaar niet in staat het verschil te zien tussen een very low carbohydrate ketogenic diet, wat inderdaad onder de 30 gram koolhydraten/10% van je calorieen is, en een low carbohydrate diet, wat onder de 25% van de calorieen is. Het staat zelfs in het stuk wat jij citeert.
Ik ben zo blij dat ik niet meer met bb-ers werk. De sfeer rond wedstrijden is niet-te-hardenquote:
Succes meid! Ik ben ook weer begonnenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:41 schreef caroline88 het volgende:
Vandaag aangepaste boodschapjes gedaan (meer eiwit) en gewichten besteld.
Ze kunnen ook kraandelen van 110.000 kg in een vrachtauto stoppen dus blijkbaar kunnen gewichten ook gewoon online besteld worden
Dankjewel! Ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken, en ook hoe lang het duurt voor ik verschil zie en voel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:00 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Succes meid! Ik ben ook weer begonnen
Ik ben al buiten adem na 3 trappen omhoog lopen, dus ik geloof dit wel.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:55 schreef dalaiblama het volgende:
Is er al iemand aan Insanity begonnen?
Ik zit in week 2 nu en ik word al aardig insane. Zeker weten het hardste programma op de markt. P90X was een eitje vergeleken met deze krankzinnigheid![]()
Lijkt me wel leuk als meer mensen mee trainen, kunnen we abs vergelijken
Ik hou het op wandelen, fietsen en meer van de wat minder heftige dingen, werkt iets beter samen met mijn medicijnen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:55 schreef dalaiblama het volgende:
Ik zit in week 2 nu en ik word al aardig insane. Zeker weten het hardste programma op de markt. P90X was een eitje vergeleken met deze krankzinnigheid![]()
En wat houdt dat in?quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:55 schreef dalaiblama het volgende:
Een programma van de makers van PX90.quote:
Totaal niet vergelijkbaar. Rippetoe heb ik ook gedaan, vond ik maar weinig indrukwekkend en sterk werd ik er al helemaal niet van.quote:
Dan doe je iets goed fout.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:02 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar. Rippetoe heb ik ook gedaan, vond ik maar weinig indrukwekkend en sterk werd ik er al helemaal niet van.
Ik werk al een half leven in de sportindustrie. Ik denk het niet.quote:
Nee hoor, dat is de perfecte start.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:24 schreef El_Borracho het volgende:
Kun je niet "gewoon" drie maal daags gezond(er) eten (snoep, chips, koeken ed. achterwege laten) en dan drie keer per week krachttraining doen in de fitness?
Of is deze redenering te simpel?
Dat zegt niks, bij mij op de sportschool lopen ook enkele 'veteranen' rond die niet veel kaas hebben gegeten van krachttraining.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik werk al een half leven in de sportindustrie. Ik denk het niet.
Het is maar wat je gewend bent. Meer mensen hebben dezelfde ervaring met rippetoe. Leuk beginnersschema, meer niet.
Ja leuk, maar welk punt wil je nu eigenlijk maken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:55 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dat zegt niks, bij mij op de sportschool lopen ook enkele 'veteranen' rond die niet veel kaas hebben gegeten van krachttraining.
Cool!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Gimmick het volgende:
Ik volg nu twee keer in de week bootcamp in de buitenlucht. Lopen afgewisseld met sprints en krachtoefeningen. Ik kan best aardig hardlopen, maar ging zeker de eerste keer helemaal stuk. Ik volg het bij Bootcamp Nederland (http://www.bootcampnederland.nl)
Dat je alsnog iets goed fout doet als je niet sterker werd terwijl je rippetoe volgde.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:06 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ja leuk, maar welk punt wil je nu eigenlijk maken?
Ik zie jou niet bepaald als deskundige in deze. Daarbij hebben meer mensen deze ervaring gehad met rippetoe.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dat je alsnog iets goed fout doet als je niet sterker werd terwijl je rippetoe volgde.
kun je vertellen hoe het er nu voor staat, 2 maanden later?quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:55 schreef dalaiblama het volgende:
Je weet dat als je de hele dag op je reet zit je continue vet verbrand he? Die vetverbranding is al bezig voordat jij ook maar een stap op de loopband/crosstrainer/straat gemaakt hebt. Door te de intensiteit te verhogen verander je de samenstelling van het vet/koolhydraat mengseltje. Hoe intensiever, hoe meer kh's. Doe eens linkjes naar die onderzoeken posten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef samjustme het volgende:
Intensieve training waarbij je hartslag intensiteit tussen de 60-70% moet liggen en ondebroken 20-30 minuten cardio. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat ja pas na 20 minuten cardio vet verbrandt.
Voor TS; maak (of volg) een hardloopschema voor beginners (Hardlopen voor beginners) en ga vervolgens 2x in de week hardlopen. Zoek wat informatie op over spierkrachttraing of ga bij een sportschool langs en vraag de begeleiders daar om advies.quote:Wanneer getrainde zwemmers, fietsers of roeiers presteren op 50% van hun VO2max (ongeveer 70% van de Hfmax), levert vet het eerste uur 50% van de energie en glucose de andere 50%. Bij meerdere uren training wordt een steeds groter percentage vet verbrandt; 70% na twee uur en 80% of meer bij prestaties langer dan drie uur. Als men de intensiteit opvoert tot 75% van de VO2max levert vet nog maar 33% van de energie.
Het gaat niet meer zo snel ik denk dat ik op een plateau zit heeft iemand nog wat tips? Ik train nog steeds hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:07 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik train 5 dagen per week en elke dag een andere spiergroep, daarbij ga ik naderhand altijd 5km rennen in 30 minuten hartslag rond de 160-180. Dit doe ik nu een maand en het vliegt eraf! En natuurlijk bijna altijd water of vitaminedrankjes drinken.
Dat kan, maar het idee blijft hetzelfde. Gooi je krachttraining bijv. eens om en pak een nieuw programma. Je moet je lichaam een nieuwe impuls geven en dat doe je niet door ipv te hardlopen met dezelfde intensiteit gaan fietsen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:31 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik deed eerst altijd hardlopen na mijn krachttraining ik ga nu gewoon variëren dus bv. roeien, crosstrainer of fietsen ff kijken hoe dat gaat.
het is al slechts honderd keer voorbij gekomen, maar nog maar een keertje:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben nu 3 weken bezig met "afvallen".
om de dag 45 minuten cardio. Goed opletten met eten.
En er gebeurde gewoon niet heel veel. Mijn gewicht schommelde met plus en min een halve kilo.
Nu dacht ik gisteren schijt en ik heb een pak pringles naar binnen gegooid,
Was er vanochtend een kilo AF.
Eerder ook al een keertje na een avondje borrelen ook afgevallen.
Kan het zo zijn dat je lichaam meer nodig heeft om meer te verbranden.
Ik at de afgelopen weken het volgende:
s'ochtends yoghurt met cruesli
tussendoor: banaan
lunch: 2 broodjes met kipfilet
tussendoor: crueslireep
avondeten: aardappelen groente vlees of pasta, gewoon wat de pot schaft (geen friet en vette dingen)
avondsnack: crueslireep of ontbijtkoek
Als ik dus als avondsnack ongezond eet, lijk ik dus meer af te vallen, lijkt toch een beetje raar.
En op basis van de spiegel en je gevoel stel je je 'dieet' bij. Niet teveel naar de weegschaal kijken. Je zal ongetwijfeld vet verloren hebben, maar wellicht heb je spiermassa gewonnen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:12 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
het is al slechts honderd keer voorbij gekomen, maar nog maar een keertje:
combineer cardio met krachttraining. Meer spiermassa = snellere vetverbranding. En om je spieren brandstof te geven om te groeien, zul je meer (gezond) moeten eten.
als je dit topic even doorspit kom je ook al verderquote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben nu 3 weken bezig met "afvallen".
om de dag 45 minuten cardio. Goed opletten met eten.
En er gebeurde gewoon niet heel veel. Mijn gewicht schommelde met plus en min een halve kilo.
Nu dacht ik gisteren schijt en ik heb een pak pringles naar binnen gegooid,
Was er vanochtend een kilo AF.
Eerder ook al een keertje na een avondje borrelen ook afgevallen.
Kan het zo zijn dat je lichaam meer nodig heeft om meer te verbranden.
Ik at de afgelopen weken het volgende:
s'ochtends yoghurt met cruesli
tussendoor: banaan
lunch: 2 broodjes met kipfilet
tussendoor: crueslireep
avondeten: aardappelen groente vlees of pasta, gewoon wat de pot schaft (geen friet en vette dingen)
avondsnack: crueslireep of ontbijtkoek
Als ik dus als avondsnack ongezond eet, lijk ik dus meer af te vallen, lijkt toch een beetje raar.
Even HIIT training of HIIT schema googlen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:57 schreef DancePlaza het volgende:
iemand een schema voor een interval training.
quote:Lijkt me onmogelijk om nog maar enigszins vadsig te zijn met dit schema.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:30 schreef skipmeister het volgende:
Ook ik wil wel wat vet verbranden. Daarom doe ik voor mezelf de volgende oefeningen iedere avond
25 min fietsen (of 10 Km)
25 min crosstrainer
12 min roeien
Verder voetbal ik nog 3x in de week en let ik op mijn voeding. Ja in het weekend lust ik wel een biertje (of 2) maar let er wel op dat ik daarna niet ga snacken ofzo.
Denken jullie dat dit zal helpen of heeft dit even nut en daarna niet meer?
Bekijken en vragen aan Google stellen.quote:Op maandag 12 november 2012 20:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb die insanity dvd's ook gedownload. Iemand tips over hoe hiermee te beginnen?
Toevallig, ik heb ze gisterenavond ook gedownload! (Flink bestand; 13.2 gb bij mij)quote:Op maandag 12 november 2012 20:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb die insanity dvd's ook gedownload. Iemand tips over hoe hiermee te beginnen?
Je weet dat je moet eten om je spiermassa te versterken?quote:
En had het resultaat?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:30 schreef Tsunade het volgende:
gister begonnen met intervaltraining! vet verliezen ging me niet snel genoeg. ben benieuwd!
Als beginner kun je prima spiermassa opbouwen met een kcal deficit, zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat je moet eten om je spiermassa te versterken?
Je hebt 2 jaar geleden nog in dit topic gepost.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:04 schreef Diabox het volgende:
hey ik ben dik en probeer nu ook af te vallen
ik train 3x per week en doe dan curlen in het squatrek en gebruik een paar van die machines (voor borst, pecdeck?)
daarnaast eet ik wat minder
moet je nagaan, nu na 2 jaar nog steeds dikquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt 2 jaar geleden nog in dit topic gepost.
Je was gecut naar 10% BF man. Waz met jou.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
moet je nagaan, nu na 2 jaar nog steeds dik
Crosstrainer doe ik zelf ook en vind het beter dan hardloopband en fietsding.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:28 schreef Sosha het volgende:
Ik vind de crosstrainer het leukst om te doen en daardoor het makkelijkst om vol te houden, dat wil wel helpen... maar daar help ik je vast niet mee
-edit- Oh, die stepper lijkt eigenlijk wel op een crosstrainer..?
vind ik ook. van zo'n fietsding gaat alleen het vet van je benen weg toch.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Crosstrainer doe ik zelf ook en vind het beter dan hardloopband en fietsding.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Diabox het volgende:
ik weet niet wat gecut en BF is??
edit:
Bedoel je gecumt en bodyfluid?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...
[..]
En dit dus. Goed boek.
Onzin.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Sosha het volgende:
Dus nu moeten we twijfelen aan de overige postjes van je. Misschien heb je zelfs nooit gesport. Misschien ben je nooit je huis uit geweest?quote:
Nee, ik ben gisteren (dinsdag) begonnen, dus die rustdag die normaal op zondag is, heb ik nu op maandag, dat bedoel ikquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ha jij hebt ook die avi's?Maandag is geen rustdag hoor. Dat is zeg maar de fitness test dag. Ik heb die gisteren gedaan en heb maar de helft mee kunnen doen, zo intensief was het. Maar leuk is het wel, ik kan het op mijn laptop kijken.
Ik ga niet competitief bezig zijn en alles doen, het moet wel leuk blijven. Het moet te doen zijn. Het voedingschema volg ik ook niet, ik woon alleen en voor mezelf koken doe ik niet, dat is teveel werk.
Ik ben hem nu ook aan het downloaden, ben benieuwd.quote:Op woensdag 14 november 2012 03:04 schreef Silverfront het volgende:
[..]
Nee, ik ben gisteren (dinsdag) begonnen, dus die rustdag die normaal op zondag is, heb ik nu op maandag, dat bedoel ik
Ik ben dus ook begonnen met die fit test, die was inderdaad al vrij zwaar vond ik. De eerste 3/4 kon ik nog wel mee, de laatste waren echt lastig. De allerlaatste, low plank oblique, heb ik nog wat gas gegeven maar heel ver kwam ik niet meer. Hier mijn resultaten :p :
Switch Kicks : 49 Globe Jumps : 6 (24)
Power Jacks: 47 Suicide Jumps: 13
Power Knees: 66 Push-up Jacks: 23
Power Jumps: 32 Low Plank Oblique: 48
Ik ga het wel proberen elke dag te doen. Ben al een jaar of 2 zo'n 10/15 kilo te zwaar en dat mag er nu onderhand wel eens af.
Kan het zijn dat het lichaam eerst op gang moet komen wat afvallen betreft?quote:Op woensdag 14 november 2012 03:34 schreef star_gazer het volgende:
Meer calorieen verbranden dan je eet. Zo simpel is het. Een 20% calorie deficit is echt alles wat je nodig hebt. Dat tekort kun je creeeren door extra activiteit, maar ook middels je dieet. Ideaal is uiteraard een combinate van beide, zodat je massaverlies zich zoveeel mogelijk beperkt tot vetmassa. Voldoende bewegen wordt met name van belang als je niet al te vet bent (~15% lichaamsvet) maar toch graag dat laatste vet wilt wegsmelten. Zit je boven de 20%, dan kun je met alleen dieet al een behoorlijk eind komen zonder dat je aan spiermassa hoeft in te leveren.
De energiebalans (energie in = energie uit + opslag van energie) gaat altijd op; het is thermodynamisch onmogelijk om GEEN lichaamsmassa te verliezen bij een calorie-tekort. Door je eiwitten op peil te houden en voldoende te sporten, voorkom je (grotendeels) dat een eventuele negatieve verandering in energie-opslag uit spiermassa bestaat.
Let er wel op dat je je dagelijkse calorie-tekort beperkt tot zo'n 20% van je dagelijkse behoefte. Doe je meer dan dat, dan loop je het risico dat je lichaam onder invloed van lage leptin-levels je lichaamsprocessen gaat vertragen ('energie uit' wordt lager), waardoor je vetverlies vast gaat zitten en je futloos wordt.
Bron: mezelf. 14kg kwijt in 3 maanden, vooral vet.
Nou, met deze test is het precies hetzelfde.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het lichaam eerst op gang moet komen wat afvallen betreft?
Als ik op mijn eten ga letten en erbij ga sporten, merk ik de eerste één/twee weken nog niet veel.
In het verleden viel ik wel al meteen wat af na een week. Maar tegenwoordig niet meer.
Ik bedoel trouwens ook eigenlijk in omvang, niet puur dat cijfertjequote:Op woensdag 14 november 2012 08:47 schreef Silverfront het volgende:
[..]
Nou, met deze test is het precies hetzelfde.
Heb een aantal ervaringen gelezen en gehoord, en iedereen zegt dat je de eerste 2 weken niet echt afvalt, dus daar moet je ook nog niet op gaan letten. Wat wel handig is, is je buik/borst/benen op meten. Dat kan de eerste weken wel heel hard gaan.
Reden dat je de eerste 2 weken nog niet echt afvalt (of zelfs klein beetje aankomt) is omdat je extra spieren aanmaakt omdat het zo'n intensieve training is. In het begin vervangt je lichaam dus het vet voor spieren, en spieren wegen nu eenmaal zwaarder dan vet.
In de 2e maand schijnt het hard te gaan, vanwege het feit dat je dan meer spieren hebt. En hoe groter de spiermassa, hoe sneller de vetverbranding.
Alvast succes in ieder geval! En zou leuk zijn als je ook je resultaten bijhoudt hier
Oh oke, ja dat kan inderdaad ookquote:Op woensdag 14 november 2012 08:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik bedoel trouwens ook eigenlijk in omvang, niet puur dat cijfertje
Ik sta eigenlijk nooit op de weegschaal, want dat zegt me niks. De spiegel is mijn weegschaal.
In het verleden zag ik dat ik na een week al wat strakker was, nu heb ik het idee dat in de eerste twee weken nog niet veel gebeurt.
Zit nu in de derde week en krijg nu wel het idee dat mijn vet wat slinkt
Maar misschien lijkt het maar zo omdat ik nu wat meer vet kwijt moet (nu 6-7 kilo, in het verleden 3-4 kilo)
Thnx! Ik zal het wel laten weten hoe het gaat.
Wat ik trouwens doe is dat ik geen ongezonde tussendoortjes meer eet, ik probeer zo vaak mogelijk met de fiets naar het werk te gaan (eerst altijd auto) en ik ga drie keer in de week hardlopen.
Moet eens kijken of ik ook nog naar de sportschool ga voor krachttraining.
Haha na die enthousiaste verhalen ben ik echt benieuwd naar dat programma! Hoop hem vanavond binnen te hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:32 schreef Silverfront het volgende:
[..]
Oh oke, ja dat kan inderdaad ook
Ok dus je bent al een paar weken bezig om af te vallen, nice. Weegschaal zegt inderdaad niet alles, maar ik heb me toch gewogen voor de test. Dan ga ik nu niet elke dag/week kijken hoeveel ik week, maar zou wel willen weten hoeveel ik weeg over 1 en 2 maanden. Dan moet progressie toch wel duidelijk zijn. Maar zoals je zegt, mocht de weegschaal weinig verschil aangeven, maar je merkt het wel aan broeken enzo, dan zit het goed!
Ja ik heb het idee dat als je dit vol wil gaan houden, dat je dan dat 3x hardlopen in de week niet meer gaat doen. Ik vond de fit test al zwaar, en dat is schijnbaar toch nog maar een 'soft' gedeelte van wat nog gaat komen. Voelde me gisteren na de test wel heel erg energiek en fit! Dat was dus een goed teken. Straks na het werk beginnen met de tweede, ben benieuwd!
Ja ik ben ook bezig om die ongezonde tussendoortjes te laten, en veel water te drinken plus het schema van de oefeningen volgen. Dat eetschema wat daarbij zit, kan ik me toch niet aanhouden, want ik heb geen tijd om ook allemaal zelf dingen te koken. Maar volgens het eetschema moet je straks wel meer gaan eten, omdat het zo'n energiek programma is. Je zou denken dat je dan niet af zou vallen als je meer gaat eten, maar ik heb het ook in die ervaringen gelezen dat het echt klopt.
Haha ja geloof me als ik zeg dat je écht helemaal nat zult zijn van het zweten! En de oefeningen hierna zijn ook allemaal op zeer intensief niveau! Heb er al een paar kort bekeken om een indruk te krijgen.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha na die enthousiaste verhalen ben ik echt benieuwd naar dat programma! Hoop hem vanavond binnen te hebben.
Ik kan me er nog zo weinig bij voorstellen, zijn het allemaal oefeningen op zeer intensief niveau?
Dat eetschema ben ik ook niet van plan om me aan te houden, ik doe wat voor mezelf het beste werkt.
Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan! Laat je dat ook hier weten?quote:Op woensdag 14 november 2012 09:45 schreef Silverfront het volgende:
[..]
Haha ja geloof me als ik zeg dat je écht helemaal nat zult zijn van het zweten! En de oefeningen hierna zijn ook allemaal op zeer intensief niveau! Heb er al een paar kort bekeken om een indruk te krijgen.
Ik wil het echt vol gaan houden, en weet dat dit zwaar gaan worden. Ik weet dat je niet altijd alles moet geloven wat op internet staat, maar mijn neef heeft het gedaan en is daar echt flink strakker van geworden! Die was zo'n 20 kilo te zwaar, en was na die 2 maanden 12,5 kilo afgevallen!
Een tip die ik kreeg van hem; probeer 1 van de achtergrond 'mensen' te kiezen, en probeer die bij te houden of zelfs voor te blijven. Dat geldt nog niet voor de eerste video want daar zijn er maar 2, maar in de volgende video's zie je er op de achtergrond een stuk of 12. Als je dan eentje kiest om bij te houden, werkt dat als een competitie zij die en ga je nog harder je best doen. In het begin is dit echter heel moeilijk, maar ook vooral door die fittest weer na 2 weken, kun je echt zien dat je vooruit gaat. Ik ga er gewoon vol voor, en ik zie wel hoeveel ik kwijt ga raken. Jij ook alvast succes!
Zal ik doen! Ik woon trouwens op het moment in Bangkok, en hier is het 6 uur later. Dus ik post waarschijnlijk rond een uur of 3 (NL tijd) mijn bevindingen van de 2e dag!quote:Op woensdag 14 november 2012 09:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan! Laat je dat ook hier weten?
Jij ook succes!
Omdat je door de combinatie sporten + gezond eten nu eenmaal sneller afvalt dan alleen gezond etenquote:Op woensdag 14 november 2012 11:45 schreef BadderAapje het volgende:
Waarom berekenen jullie je dagelijkse behoefte niet gewoon uit ? en ga je hier een paar honderd calorieën onder zitten in plaats van al die rare dingen?
Bewust eten + cardio is toch de manier om een constant gewicht te behouden.
Ik zeg volgens mijn duidelijk genoeg dat het een combinatie is van beide. Tevens is het zeker wel van degelijk belang dat je een bepaalde duur een activiteit uitvoert voordat je reserves aan gaat spreken. (je vet dus)quote:Op woensdag 14 november 2012 11:45 schreef BadderAapje het volgende:
Waarom berekenen jullie je dagelijkse behoefte niet gewoon uit ? en ga je hier een paar honderd calorieën onder zitten in plaats van al die rare dingen?
Bewust eten + cardio is toch de manier om een constant gewicht te behouden.
Heel graag, interessant.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb net een heel interessant artikel gelezen van de schrijver van het boek burn the fat, feed the muscle.
Het gaat erover waarom het sommige mensen moeite hebben om af te vallen, dat komt door je (onderbewuste) zelfbeeld.
En hoe je hieraan kunt werken om dit te verbeteren.
Ik zal eens kijken of ik het kan uploaden ergens.
Weet jij (of iemand anders) hoe ik een pdf-bestand kan uploaden zodat anderen die ook kunnen zien?quote:
https://www.google.nl/search?q=upload+pdfquote:Op woensdag 14 november 2012 20:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Weet jij (of iemand anders) hoe ik een pdf-bestand kan uploaden zodat anderen die ook kunnen zien?
quote:Op donderdag 15 november 2012 09:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
https://www.google.nl/search?q=upload+pdf
Ik weet niet of het zo gelukt is:quote:
Is prima gelukt, ik ga sporten, lees hem straks wel.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het zo gelukt is:
http://pdfcast.org/pdf/self-image-secrets
Klinkt goed!quote:Op donderdag 15 november 2012 10:28 schreef Silverfront het volgende:
Gisteren toch helemaal kapot gegaan tijdens de eerste echte oefening van Insanity, na de fit test.
Duurde 40 minuten, maar heb het eigenlijk maar een goeie 30 volgehouden, de laatste 10 minuten heb ik bijna meer op de grond gelegen dan meegedaan haha.
Ik had gisteren al wel wat spierpijn van de fit test, dus misschien dat het daar ook wat aan lag. Deed af en toe wat zeer met het springen, maar niet echt pijn. En wilde toch gewoon doorgaan ondanks die kleine pijntjes.
Nu ook nog steeds wat spierpijn als ik de trap op loop, maar mijn neef had dit ook. En die zei dat dat ook wel over gaat na een paar dagen. Gewoon goede en lange warm up doen, en hetzelfde geldt voor de cooling down.
Straks beginnen aan de derde video, die is schijnbaar weer een stukje zwaarder dan de tweede!!
Hoe ging het bij jouw af Luxuria?
Shaun T. and I challenge you!!quote:Op donderdag 15 november 2012 11:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Ik heb nog geen tijd gehad om eraan te beginnen. Waarschijnlijk vanavond.
Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat een workout van een dvdtje zo intensief kan zijn
Je zou kunnen overwegen ze gewoon te kopenquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:22 schreef Jhakyndra het volgende:
Hi,
Weet iemand toevallig waar ik de Insanity dvd's kan downloaden?
Ik kan het nergens op internet vinden.
Bedankt alvast
Groetjes Wendy
Mja, maar downloaden is ook weer niet netjes he?quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:31 schreef Jhakyndra het volgende:
130 euro voor iets waarvan ik niet weet of het werkt vind ik te veel van het goede
neequote:Op vrijdag 28 december 2012 09:32 schreef Jhakyndra het volgende:
Oh dat wist ik nieten via prive berichten ook niet?
Waarom de neuk een beginner aanraden om in ketose te komen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:54 schreef baasofzo het volgende:
Ga over op een ketose dieet en sport daarbij, je valt af + je krijgt een prima conditie + spieropbouw.
Vermijd koolhydraten, eet dus vlees, groenten, fruit en noten ed. Voor meer info zie het kopje dieet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_(metabolisme)
Ik ken iemand die nu het 2 weken volhoudt met resultaat, uiteraard sport hij niet op max maar dat komt nog wannneer al het vet is verbrand.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:02 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom de neuk een beginner aanraden om in ketose te komen.
Daarnaast veel plezier om zonder koolhydraten hard te sporten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |