abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:21:55 #1
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84642755
Wat is nou de beste methode

Fietsen

rennen op de loopband

Steppen

Hoe vaak en hoe lang ???

mijn doel is 12 kilo af te vallen

Groetjes Brerius
pi_84642882
Combinatie, Cardio en meer :O
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84642935
vergeet niet je eetpatroon aan te passen :P
pi_84642997
Trampoline springen
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:28:23 #5
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84643094
Ik wil graag weten welk van de drie het meest effectieve is de rest zoals met gewichten enzo doe ik ook
pi_84643122
Ik vind de crosstrainer het leukst om te doen en daardoor het makkelijkst om vol te houden, dat wil wel helpen... maar daar help ik je vast niet mee :P

-edit- Oh, die stepper lijkt eigenlijk wel op een crosstrainer..?
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:29:02 #7
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_84643133
hardlopen (op straat) en eetpatroon aanpassen (niet minder, maar gezonder en veel water drinken).
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:30:07 #8
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84643177
Maakt niet zoveel uit wat je doet, als je t maar lang genoeg doet (45 mins per keer) en in een tempo dat je nog kan praten (= meeste vetverbranding)

Succes! En eten bepaalt 75% van hoeveel je afvalt, sporten slechts de overige 25%.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:31:31 #9
309848 Yurasjiho
Nevertheless sharp as always
pi_84643241
je kan beter gewoon gaan fietsen of hardlopen, dan op allerlei van zulke apparaten.
pi_84643487
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:31 schreef Yurasjiho het volgende:
je kan beter gewoon gaan fietsen of hardlopen, dan op allerlei van zulke apparaten.
Het kan wel een prima aanvulling zijn.
pi_84643783
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:30 schreef Tsunade het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je doet, als je t maar lang genoeg doet (45 mins per keer) en in een tempo dat je nog kan praten (= meeste vetverbranding)

Succes! En eten bepaalt 75% van hoeveel je afvalt, sporten slechts de overige 25%.
Waar haal je dat vandaan?
Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
Ts kan beter haar lichaam eens flink wakker schudden door intensief te sporten.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_84643817
Laatst was nog in het nieuws dat bewezen was dat je niet slanker wordt van sporten, dat minder eten juist het grootste aandeel heeft in afvallen. :{

Ach, het gaat toch om de cominatie ervan...
pi_84643837
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
'Haar'?

TS is een jongetje hoor.
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:45:44 #14
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_84643932
Volgens mij verbrand je met hardlopen het meeste, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk je eetpatroon :)
pi_84643941
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

'Haar'?

TS is een jongetje hoor.
Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopic :P)
Ga gewoon lekker sporten, kweek wat spieren (die verbranden ook meteen veel meer) en maak je aub niet zo druk om vetverbranding.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_84644018
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopic :P)

Onzin!
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:49:18 #17
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84644120
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.

PS lees het boek "burn the fat, feed the muscle" maar eens. :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:50:54 #18
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84644208
Ik sportte wel 5x per week, dat scheelt dan wel denk ik. 2x krachttraining en de rest cardio.
Hoe doe jij het als ik vragen mag?
pi_84644444
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:

[..]

Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.

Dat boek is toch gratis?
pi_84644448
quote:

[..]

Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.
Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel. Een actieve levensstijl helpt om de verbranding hoger te houden.

Ik denk dat ts best met interval kan beginnen, maar dat van kortere duur en sneller opbouwen. Ik zou dat 45 min op een cardioapparaat in ververbrandingsmodus in ieder geval niet volhouden (zo saai :O )
pi_84644919
De beste methode is het crematorium nadat je hart is gefaald door je overmatige onverzadigde vetten consumptie.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:07:13 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84645081
spiertjes kweken en je etensritme en voedingsstoffen inname aanpassen om je metabolisme ten gunste te veranderen.
Intelligent, but fucked up.
pi_84645113
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.
Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel. Een actieve levensstijl helpt om de verbranding hoger te houden.

Ik denk dat ts best met interval kan beginnen, maar dat van kortere duur en sneller opbouwen. Ik zou dat 45 min op een cardioapparaat in ververbrandingsmodus in ieder geval niet volhouden (zo saai :O )
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...

quote:
En dit dus. Goed boek.
pi_84645314
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:03 schreef Salvad0R het volgende:
De beste methode is het crematorium nadat je hart is gefaald door je overmatige onverzadigde vetten consumptie.
La-chen
pi_84645372
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:07 schreef Diabox het volgende:

[..]

Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...
[..]

En dit dus. Goed boek.
Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.
pi_84645432
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.
quote:
Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel.
Of speelt er nog iets een nog grotere rol?

Of bedoel je met bewegen iets anders dan cardio'en, beetje meehuppelen met Karl Noten?
pi_84645503
Warm worden met een half uur cardio, dan een half uur krachttraining, en afsluiten met een half uur cardio. In het laatste halve uur verbrand je het meeste vet.

Ik prefereer de loopband, maar ik weet niet welke het beste is.
Die Tür fällt zu, das Licht geht aus.
Seid ihr bereit?
Seid ihr soweit?
Willkommen in der Dunkelheit!
pi_84645536
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:15 schreef HJTP het volgende:
Warm worden met een half uur cardio, dan een half uur krachttraining, en afsluiten met een half uur cardio. In het laatste halve uur verbrand je het meeste vet.

Ik prefereer de loopband, maar ik weet niet welke het beste is.
Bron? (Sowieso ben ik nog nergens sluitend bewijs tegengekomen dat bepaalde tijdstippen het meest optimaal zijn voor vetverbranding)

Ik prefeer overigens ook de loopband, vind ik het meest relaxt om langdurig te doen.
pi_84645572
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

[..]

Of speelt er nog iets een nog grotere rol?

Of bedoel je met bewegen iets anders dan cardio'en, beetje meehuppelen met Karl Noten?
Karl noten? please.
Ik bedoel een actieve levensstijl. Met een kantoorbaan, de hele dag op je gat zitten en dan 2 keer in de week een uurtje sporten kom je er inderdaad niet.
Maar door met regelmatig een actieve sport te beoefenen en actief te zijn gedurende de rest van de dag ( niet met de auto naar het werk, trap ipv lift, niet iedere avond op de bank hangen) val je stukken sneller af dan alleen op het eten letten.
pi_84645946
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Karl noten? please.
Ik bedoel een actieve levensstijl. Met een kantoorbaan, de hele dag op je gat zitten en dan 2 keer in de week een uurtje sporten kom je er inderdaad niet.
Ik kwam perfect bij die 10% BF met 4 uurtjes sporten in de week, geeneens cardio, voor de rest zat ik op m'n gat. :P

quote:
Maar door met regelmatig een actieve sport te beoefenen en actief te zijn gedurende de rest van de dag ( niet met de auto naar het werk, trap ipv lift, niet iedere avond op de bank hangen) val je stukken sneller af dan alleen op het eten letten.
En toch kom je met voeding verder, al kan je nog zoveel extra gaan bewegen etc. zolang jij te veel eet, val je geen gram af.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:30:48 #31
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84646187
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat boek is toch gratis?
Ja Rekkie, boek is gratis, kun je gewoon downlooien :7
pi_84646259
Variatie, dan hou je het ook het beste vol, de hele tijd op 1 zo'n apparaat dan heb je het na een tijdje ook wel gezien. :') Goedkoper alternatieven voor al die apparaten zijn trouwens gewoon buiten fietsen in een fatsoenlijk tempo, wandelen of hardlopen buiten en traplopen. ;) Vergeet ook trouwens ook niet je voeding te passen als je 12 kg kwijt wilt. ;)

Ik ga straks ook nog even de wandelschoenen aantrekken, net voor het slapen even de stofwisseling een boost geven. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:32:52 #33
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84646287
Eens met Diabox. Voeding is t belangrijkste.
En nogmaals lees dat boek waar ik het over had, dan weet je alles wat je moet weten, ook hoe & wat bewegen!
pi_84646342
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef Tsunade het volgende:

[..]

Ja Rekkie, boek is gratis, kun je gewoon downlooien :7
Eigenlijk is het niet gratis :P http://www.burnthefat.com/order.html

Maar goed, je weet vast de weg naar the pirate bay :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:06:10 #35
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84655007
;) *O*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:57:05 #36
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84658601
Heb het boek juist gekocht en over 5 min wordt het geleverd, nou kijk eens aan de Postbode staat al voor de deur.
Dat excel bestand om je voeding te regelen is fantastisch zeg, ga het straks eens aan moedertjee geven
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:43:11 #37
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_84667156
Loopband
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:26:03 #38
294574 coulthard
Leef omdat je het kan
pi_84673395
Even het principe van hoe lichaam werkt.
En ik ga ervan uit dat het gaat om relatief ongetrainde mensen die als doel hebben gewichtsverlies.

Je hebt 2 type spiervezels:
1. aerobe verbranding, dit noemen we de langzame spiervezels. Maakt gebruik van een combinatie van vetten en zuurstof, waarbij er ook een klein deel glucose (suikers / koolhydraten) nodig is. Deze verbranding is volledig, dat wil zeggen dat er geen reststoffen achterblijven.
2. anaerobe verbranding, deze zijn eigenlijk onder te verdelen in medium en snelle vezels. Maakt gebruik van glucose (dus suikers en koolhydraten). Dit is een onvolledige verbranding waarbij er reststoffen achterblijven: H+ ionen en pyruvaat. De graadmeter voor de hoeveelheid verzuring is lactaat, ook wel melkzuur genoemd. In tegenstelling tot wat er vaak gedacht word is melkzuur niet de boosdoener, maar juist een samenstelling die door het lichaam wordt aangemaakt om het pyruvaat en de H+ ionen uit de spieren te halen. Bij een teveel aan H+ en pyruvaat overspoelt de spier en raakt hij ''verzuurt'', hierdoor kan hij niet meer goed functioneren.

Wat gebeurt er met training c.q. beweging
De eerste 10 a 30 min. is er nog geen aerobe (dus vet) verbranding. afhankelijk van de getraindheid komt deze sneller of langzaam op gang. Het lichaam draait dan volledig op anaerobe verbranding. (hoewel de eerste 45 sec. directe ATP en CP verbranding zijn).
Daarna wordt er steeds meer gebruik gemaakt van aerobe verbranding. Echter het nadeel van deze verbranding is dat er een bovengrens aan zit. Dat komt doordat de spieren maar een beperkte hoeveelheid zuurstof kunnen opnemen die het vet verbranding in de mitochondrieën (de verbrandingcentrales in de spieren). De hoeveelheid zuurstof capaciteit in iemands spieren noemen we de VO2 (max.) door getraindheid neemt deze VO2 toe, maar nooit meer dan 25%. Daarna kan de spier nog wel steeds efficienter worden met het gebruik van de zuurstof, en dus ook met de vetten.

Hoe nu het beste trainen
Bij een lage conditie zal er eerst een conditie vooruitgang moeten worden geboekt, zodat het lichaam percentueel gezien meer gebruik maakt van verbranding met vetten. Hierdoor zal de spiermassa iets toenemen. Een snelle manier om de VO2 te verhogen zijn intervallen. Dat wel zeggen een zuurstofschuld in de spieren veroorzaken, zodat deze spieren beter worden in het opnemen van zuurstof.
Ook met intensief trainen zal je in eerste instantie meer vet verbranden, omdat hier de aerobe spiervezels maximaal werk moeten leveren. Het probleem is echter dat na een tijd de spieren vermoeid raken, waardoor de vetverbranding steeds minder aandeel zal hebben en het percentage anaerobe verbranding hoger komt te liggen.

Conclusie
Simplistisch gezegd zijn er de volgende conclusies:
- Leg een aerobe basis. Dat betekent in eerste instantie rustige trainingen, waardoor het lichaam gaat wennen aan training.
- Is de aerobe basis (al redelijk) aanwezig, dan kunnen er intervallen worden ingevoegd om de conditie te verhogen.
- Nadat een goede conditie is bereikt is een afwisseling tussen korte (intensieve) interval trainingen: tot maximaal +/-45 min. en langere aerobe trainingingen (op 70% a 80% van maximale kunnen) het meest ideaal.
- Verder is het aan te raden ook kracht training te doen. Omdat getrainde spieren ook meer verbranden, zelfs bij inactiviteit.
- Het gevaar bestaat dat je bij een slechte conditie vooral veel koolhydraten en suikers gaat verbranden. Daardoor val je in het begin snel af, omdat je de spieren en je hele lichaam uitput. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je in het begin (als je niet teveel gewicht hebt) eerst wat aankomt alvorens je gestaag zult gaan afvallen.
- Mensen met niet al teveel overgewicht kunnen het beste een richtlijn hanteren van ongeveer 0,75 a 1 kG gewichtsverlies per week. Meer is niet aan te raden.
Kijk niet naar wat er nog moet gebeuren
Kijk niet naar wat je al hebt gedaan
Kijk naar wat je nu doet
pi_84686370
Ik train 5 dagen per week en elke dag een andere spiergroep, daarbij ga ik naderhand altijd 5km rennen in 30 minuten hartslag rond de 160-180. Dit doe ik nu een maand en het vliegt eraf! En natuurlijk bijna altijd water of vitaminedrankjes drinken. *O*
rice rice baby tututututedudududum
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:46:53 #40
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84738586
@ Lotje, no offence maar je bent personal trainer maar jouw adviezen gaan ongeveer tegen alles in wat hier wordt gezegd, hoe kan dit dan? Dit is absoluut geen aanval dus niet boos worden ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:58:13 #41
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84738978
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:57 schreef Brerius het volgende:
Heb het boek juist gekocht en over 5 min wordt het geleverd, nou kijk eens aan de Postbode staat al voor de deur.
Dat excel bestand om je voeding te regelen is fantastisch zeg, ga het straks eens aan moedertjee geven
Succes!!! :)
pi_84750572
crosswalk machine verbrandt je gemiddeld de meeste calorien vergeleken met steppen enhardloop machine.
pi_84753405
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef Tsunade het volgende:
@ Lotje, no offence maar je bent personal trainer maar jouw adviezen gaan ongeveer tegen alles in wat hier wordt gezegd, hoe kan dit dan? Dit is absoluut geen aanval dus niet boos worden ;)
Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.
pi_84756608
De crosstrainer, ongeveer 12 uur dan ben je er. Moet je het er niet weer bijeten daarna :)
pi_84761069
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.
Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'? ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:41:04 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84762053
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Sosha het volgende:
Laatst was nog in het nieuws dat bewezen was dat je niet slanker wordt van sporten, dat minder eten juist het grootste aandeel heeft in afvallen. :{

Ach, het gaat toch om de cominatie ervan...
Dat zijn niet meer dan domme uitbvluchten van fatties om niet te hoeven gaan bewegen.

Verder hoop ik dat de TS met vrije gewichten werkt, en niet met apparaten. Anders kan je wel gaan gewichtheffen maar dan mis je alsnog de helft van je lichaam en raak je uit balans. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:49:53 #47
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_84762648
Haha... ja je zult wel moeten gaan bewegen ja, dan gaat t ook een stuk sneller. Maar denk dat TS al genoeg info heeft met het bestelde boek.
pi_84766419
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 02:37 schreef Diabox het volgende:

[..]

Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'? ;)
Ik denk dat mensen die proberen af te vallen veel te weinig eten (je kent het wel 's morgens vroeg 2 crackers, 's middags een appel en wat yoghurt en vetvrij avondeten zoals een salade)
Die mensen krijgen veel te weinig voedingsstoffen binnen en moeten de rest van hun leven zo blijven eten.
Ik ben van mening dat wanneer je de juiste producten kiest je nog behoorlijk kunt eten en je een stuk gezonder zult voelen.

-edit- maar dan nog denk ik niet dat sporten maar een 25% aandeel heeft, ik denk dat het op zn minst 50/50 is omdat sporten je hele metabolisme omhoog gooit en spieren beduidend meer verbranden dan vet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:31:10 #49
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_84768091
Topic hijack!

Interessant topic! Ik heb een aantal vragen en zou graag wat meer te weten komen over vetverbranden..

Mijn grote "probleem" op dit moment is dat vrijwel iedereen die ik op professioneel(zeggen ze) gebied op aanspreek, een ander verhaal verteld. Er zit ongetwijfeld waarheid in elk verhaal. Bedoel, een personal trainer zal niet zomaar wat onzin uitkramen, er zal wel voor gestudeerd zijn (dat hoop ik dan maar), maar ik vind het wel raar dat er best nog heel wat verschil zit. Probleem voor mij is; als iemand me bijv verteld dat xx beter is om te doen, dan wil ik weten WAAROM. Niet OMDAT het zo is. De post van coulthard in dit topic vind ik daarom ook heel handig, de uitleg erbij.

Ik ben redelijk nieuw op dit gebied. Ik vraag wel rond maar heb me er nog niet in verdiept. Situatieschets: twee jaar lang _niets_ gedaan (echt niets), sinds 2 maanden nu weer bezig. Ik ga er volledig voor, discipline is geen probleem bij mij.(vanaf dat ik begonnen ben ook geen enkele keer gemist enz) Ik wil allereerst m'n conditie weer op peil hebben, dat is nu wel weer oke denk ik: om de dag 7km rennen, op 50min tijd. Ik ben hierna helemaal niet buiten adem, heb ook geen spierpijn. Verder doe ik nog niets er bij, maar dat wil ik dus wel.
Het is niet zo dat ik overgewicht heb ofzo; ik ben 1m80 en weeg 74 kg. Thing is; ik wil gewoon nog ff wat meer kilootjes kwijt. Vooral rond mn heupen mag er wel wat vanaf (beginnende zwembandjes ;)). Bodybuilder look wil ik absoluut niet!

-Er is me verteld dat het (voor vetverbranding) beter is om 's ochtends vóór je ontbijt te gaan rennen. Omdat je lichaam dan direct je vet aanpakt om energie te krijgen. Klopt dit? Normaal ren ik altijd 's avonds, twee uur na m'n avondeten. Ik heb het vanochtend een keer geprobeerd, lukt ook goed. Rende nog steeds mn 7km zonder problemen.

-Om hier op in te gaan: (ik zal hier vast veel te simpel over denken) een man "mag" max 2500 kcal / dag binnenkrijgen. Dat is zo'n beetje de richtlijn. Stel ik eet 2000 kcal, ik ren 7km, dat verbrandt zeg maar ff 1500 kcal. Dan zou ik die dag maar 500 kcal binnen gekregen hebben -> afvallen?
Stel ik begin dus 's ochtends: begin ik met 0 kcal, ik ren 7km --> -1500 kcal? Je eet die hele dag, weer voor 2000 bijv, dan zit ik weer op de 500kcal. Of denk ik hier nou veel te simpel over?

-Ik kijk nu een beetje naar het aantal kcal dat ik binnenkrijg. Stel ff ontbijt; 150kcal, tussendoor paar koekjes; 200kcal, tussen de middag paar boterhammen; 300kcal, avondeten 1000 kcal. 's avonds niets meer. Dit is niet voldoende neem ik aan? Waar moet ik nog meer naar kijken? Bepaalde vetten, energiewaarde,..? Het is het beste om dit ook af te wisselen ..?

-Welke oefening is echt het beste om af te vallen? Ik vraag dat wel is; en dan krijg ik 50+ antwoorden. Crosstrainer, roeien, rennen, joggen, fietsen, ... waarom? "omdat rennen alleen te SAAI is". Ja dat interesseert me dus echt niets, het gaat mij om de oefening. Of het saai is of niet dat is mijn probleem dan maar. IN BEWEGING zijn in ieder geval.

-Zoals eerder aangegeven zou ik dus wat meer vet rond mn heupen verbranden.. je kunt niet gericht vet verbranden, dus gewoon sporten en het gaat er vanzelf vanaf. Maar.. zijn er oefeningen die wel iets extra meehelpen? En zoja; welke streek?
Push ups: borst + armspieren?
Sit ups: buikstreek?
Fietsen (uphill enz) : bovenbenen

-Vanaf 20min bewegen begint je lichaam pas met vetverbranden(en daarvan maar 30% effectief oid?), anyway, ik doe nu 50min over mn 7 km. Maar, STEL dat ik die 7km in 20min kan doen, verbrand ik dan net zoveel kcal? Of meer? Of...? Want dan begint mn lichaam net pas met verbranden en dan zou ik al klaar zijn met mn workout. Ik bedoel maar; moet je echt het beste xx aantal minuten bezig zijn?

-edit: ik heb mn eetpatroon redelijk ernstig aangepast sinds de twee maanden dat ik bezig ben. Ik at namelijk echt wel heel veel (vooral 's avonds, lekker snacken). Ik werd er alleen niet echt dik van; mn gewicht is vrijwel altijd hetzelfde gebleven. Misschien over twee jaar tijd 4-5 kg erbij.
Dieeten zou ik sowieso nooit doen. Wel geprobeerd maar dat gaat 'm echt niet worden. Ik eet 's avonds veels te lekker een redelijk uitgebreid namelijk. Ik eet wel minder en drink vrijwel alleen nog maar water.
Eerst ging het wat lastiger maar het lijkt nu of mn maag zich aangepast heeft want heb minder snel een honger gevoel. Snacken doe ik al helemaal niet meer, en mis het ook niet blijkbaar.

-edit: ik sport nu om de dag. Dit omdat me verteld is dat mn spieren tijd nodig hebben om weer te herstellen. In het begin had ik wel spierpijn natuurlijk, maar dat is nu volledig over. Ik ren gwn mn rondjes en klaar. Kan ik dan nu wel meer gaan sporten(elke dag) of is dat nog steeds niet verstandig?

-edit; is je hartslag ook van belang bij vetverbranding? Ik ben namelijk helemaal niet buiten adem nadat ik klaar ben met rennen. Ook tijdens het rennen blijft mn hartslag gewoon rustig. Hierdoor zweet ik dus ook vrij weinig. Betekend dat gewoon dat ik "klaar" ben voor meer/langer/sneller?

-edit: lees hier net dat cardio met intervallen ook goed is? Dus misschien 30min rennen, 30min spieren aanpakken, 30min rennen oid.

Phew, hele lap tekst inmiddels. Zie de antwoorden/advies graag tegemoet :), als iemand zo vriendelijk wilt zijn!

[ Bericht 3% gewijzigd door Stekelbees op 02-08-2010 12:49:21 ]
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_84769729
@Verhaal hierboven:
Alles wat je wilt weten staat in burn the fat feed the muscle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')