Het kan wel een prima aanvulling zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:31 schreef Yurasjiho het volgende:
je kan beter gewoon gaan fietsen of hardlopen, dan op allerlei van zulke apparaten.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:30 schreef Tsunade het volgende:
Maakt niet zoveel uit wat je doet, als je t maar lang genoeg doet (45 mins per keer) en in een tempo dat je nog kan praten (= meeste vetverbranding)
Succes! En eten bepaalt 75% van hoeveel je afvalt, sporten slechts de overige 25%.
'Haar'?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
Ts kan beter haar lichaam eens flink wakker schudden door intensief te sporten.
Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopicquote:
Onzin!quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Echt? Sorry ts (maar eerlijk is eerlijk het is wel een beetje een vrouwentopic)
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Sporten bepaalt juist een veel groter deel. En in theorie klopt het dat je het lang moet doen op een laag tempo. maar zeg eens eerlijk hoe goed ben je er mee afgevallen? (denk aan al die vrouwen die uren in de sportschool doorbrengen en geen vooruitgang boeken)
Ts kan beter haar lichaam eens flink wakker schudden door intensief te sporten.
Dat boek is toch gratis?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.
PS lees het boek "burn the fat, feed the muscle" maar eens.
Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ik ben er veel vet mee kwijt geraakt. Heb het van Dutch bodybuildingforum en heb ook eetschema's gemaakt. Heb me er goed in verdiept en het is zeker geen onzin. Het beste is interval training maar als TS net begint met cardio houdt hij dat niet vol.
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Intervaltraining daar ben ik het wel mee eens, maar met de rest niet. Ik ben zelf personal trainer en ik merk dat mensen vooral baat hebben bij veel afwisseling en uitdagend. Je moet steeds een klein stukje over je eigen grens heen gaan om het lichaam te blijven uitdagen.
Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel. Een actieve levensstijl helpt om de verbranding hoger te houden.
Ik denk dat ts best met interval kan beginnen, maar dat van kortere duur en sneller opbouwen. Ik zou dat 45 min op een cardioapparaat in ververbrandingsmodus in ieder geval niet volhouden (zo saai)
En dit dus. Goed boek.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:49 schreef Tsunade het volgende:
La-chenquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:03 schreef Salvad0R het volgende:
De beste methode is het crematorium nadat je hart is gefaald door je overmatige onverzadigde vetten consumptie.
Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt voeding de grootste rol, cardio is slechts een toevoeging om je totale calorieverbruik te verhogen (niet alleen door het cardio'en zelf, maar ook door het voordelige effect op je metabolisme). Zoals eerder gezegd is het effectiefst gewoon cardio'en op een niveau dat je net aan nog kunt praten. Hartslag rond de 140~. Ik heb zelf gecut naar 10% BF alvorens ik uiteindelijk met cardio toevoegen begon. Het is echt grote lulkoek om te denken dat cardio'en de grootste rol speelt. Het komt allemaal neer op de kcals die binnenkomen...
[..]
En dit dus. Goed boek.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat cardio-en de grootste rol speelt.
Of speelt er nog iets een nog grotere rol?quote:Eten speelt wel een grote rol, maar ik ben van mening dat bewegen een grotere rol speel.
Bron? (Sowieso ben ik nog nergens sluitend bewijs tegengekomen dat bepaalde tijdstippen het meest optimaal zijn voor vetverbranding)quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:15 schreef HJTP het volgende:
Warm worden met een half uur cardio, dan een half uur krachttraining, en afsluiten met een half uur cardio. In het laatste halve uur verbrand je het meeste vet.
Ik prefereer de loopband, maar ik weet niet welke het beste is.
Karl noten? please.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
[..]
Of speelt er nog iets een nog grotere rol?
Of bedoel je met bewegen iets anders dan cardio'en, beetje meehuppelen met Karl Noten?
Ik kwam perfect bij die 10% BF met 4 uurtjes sporten in de week, geeneens cardio, voor de rest zat ik op m'n gat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Karl noten? please.
Ik bedoel een actieve levensstijl. Met een kantoorbaan, de hele dag op je gat zitten en dan 2 keer in de week een uurtje sporten kom je er inderdaad niet.
En toch kom je met voeding verder, al kan je nog zoveel extra gaan bewegen etc. zolang jij te veel eet, val je geen gram af.quote:Maar door met regelmatig een actieve sport te beoefenen en actief te zijn gedurende de rest van de dag ( niet met de auto naar het werk, trap ipv lift, niet iedere avond op de bank hangen) val je stukken sneller af dan alleen op het eten letten.
Eigenlijk is het niet gratisquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Ja Rekkie, boek is gratis, kun je gewoon downlooien
Succes!!!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:57 schreef Brerius het volgende:
Heb het boek juist gekocht en over 5 min wordt het geleverd, nou kijk eens aan de Postbode staat al voor de deur.
Dat excel bestand om je voeding te regelen is fantastisch zeg, ga het straks eens aan moedertjee geven
Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef Tsunade het volgende:
@ Lotje, no offence maar je bent personal trainer maar jouw adviezen gaan ongeveer tegen alles in wat hier wordt gezegd, hoe kan dit dan? Dit is absoluut geen aanval dus niet boos worden
Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Omdat er verschillende meningen in de sportwereld zijn. En er zijn vaak dingen die in theorie kloppen maar in de praktijk tegen vallen. Bijvoorbeeld dat mensen te weinig van voeding weten om daarmee goed en gezond te kunnen afvallen. Ik ben gewoon een voorstander van een actieve levensstijl met gezond eten ipv van veel minder eten.
Dat zijn niet meer dan domme uitbvluchten van fatties om niet te hoeven gaan bewegen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Sosha het volgende:
Laatst was nog in het nieuws dat bewezen was dat je niet slanker wordt van sporten, dat minder eten juist het grootste aandeel heeft in afvallen.
Ach, het gaat toch om de cominatie ervan...
Ik denk dat mensen die proberen af te vallen veel te weinig eten (je kent het wel 's morgens vroeg 2 crackers, 's middags een appel en wat yoghurt en vetvrij avondeten zoals een salade)quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:37 schreef Diabox het volgende:
[..]
Het kan net zo goed zijn dat we hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Wat versta jij namelijk onder 'gezond eten'?
Inderdaad, vind het altijd wel grappig hoe mensen zeggen: maar eh, ik wil er niet zo uitzien als zo een bodybuilder!1!1!!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:31 schreef ethiraseth het volgende:
Oefeningen om lokaal vet te verbranden zijn er niet. Wel om bepaalde spieren te sterken.![]()
Oh en meer spieren is meer calorieverbranding in rust. Waardoor je meer kan (en zelfs moet) eten.\
En een bodybuilderlook vereist jarenlange toewijding. Met een beetje 1x per week gewichtheffen krijg je dat nooit van je leven.![]()
Ik heb zelf al uren zitten lezen op het web voordat ik begon met dat boek lezen. Toen ik het ging lezen was het meeste al bekend voor me, op enkele dingen na. Het was overduidelijk een goed boek, gezien ik al veel kennis had kon ik ook goed zien dat het inderdaad geen BS was.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Stekelbees het volgende:
Alright, thanks.
Maar dat is het dus juist.. "lees dat boek, daar staat HEt in wat je echt moet weten".
Ja oke, maar er zijn wel duizenden boeken zo. Bedoel, is er hier iemand die Burn the Fat Feed the Muscle zelf gelezen heeft, geprobeerd heeft, en resultaat heeft?
Bij jou is het dus wel gelukt om resultaat te zien?quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef Tsunade het volgende:
Same here, en: ben er behoorlijk wat vet mee kwijtgeraakt, ik kreeg er een topfiguurtje van
quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
Om het makkelijk te maken:
1. Bereken hier wat je moet eten per dag om op gewicht te blijven en trek er 200-500 kcal af zodat je gaat afvallen.
2. ga naar een sportschool en volg dit regime voor gewichtheffen.
3. blijf 1-3x per week cardio doen.
4. heb enig geduld. Gezonde manier van afvallen is maximaal 1 kilo per week.
5. profit!
Klinkt dus een beetje zoals mij. Ben ook niet echt dik ofzo, maar idd wat vetjes op de verkeerde plaatsen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:48 schreef Tsunade het volgende:
Ja, alleen je moet de eerste weken doorzetten. t Is een andere manier van eten, een stuk gezonder. En de eerste 2 weken kan je beter even niet snoepen enzo, dan mis je t ook niet meer op n gegeven moment. Als je op dreef bent mag je jezelf een dag per week volsnacken, om je stofwisseling een opdonder te gevendas wel weer leuk!! Zodat je lijf niet in de spaarstand gaat.
Maar moet zeggen dat ik ook niet echt dik was ofzo, gewoon wat vet op de verkeerde plaatsen. Wilde gewoon een strak figuur met een laag vetpercentage en wat gespierder worden, geen modellen-spicht maar meer fitnessachtig :p en nee niet onvrouwelijk
Het boek is geschreven door een powerlifter en daar staan de methoden in die iedere powerlifter/bodybuilder gebruikt. Hou er rekening mee dat powerlifters en bodybuilders heer en meester in voeding en training zijn. Dus het werkt gewoon. Geen bullshit staat er in.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:57 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Klinkt dus een beetje zoals mij. Ben ook niet echt dik ofzo, maar idd wat vetjes op de verkeerde plaatsen.
Ben jij blijven sporten tussendoor? Ik ben niet van plan om te stoppen met rondjes te rennen namelijk :p
Nouja, ik ga het lezen!
Nog mensen die het getest hebben en waarbij het ook heeft gewerkt?
1. 2858. - 571(20%) dan (http://www.bmi-calculator(...)e-to-lose-weight.php) = 2.287. Daar kom ik nu al niet aan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef ethiraseth het volgende:
Om het makkelijk te maken:
1. Bereken hier wat je moet eten per dag om op gewicht te blijven en trek er 200-500 kcal af zodat je gaat afvallen.
2. ga naar een sportschool en volg dit regime voor gewichtheffen.
3. blijf 1-3x per week cardio doen.
4. heb enig geduld. Gezonde manier van afvallen is maximaal 1 kilo per week.
5. profit!
Dan zou ik wat meer eten, zeker als je er 3x per week bij gaat gewichtheffen. Te weinig eten ga je niet sneller van afvallen (niet op een gezonde manier) en doet je lichaam meer kwaad dan goed. Let ook op de verhouding koolhydraten/vetten/proteinen die je binnenkrijgt. 40/30/30% (dus 40% van je calorieen van koolhydraten etc) is een goede verdeling, en als je wilt afvallen zou je het percentage koolhydraten nog wel kunnen verlagen naar 30%, en de vetten/proteinen wat kunnen ophogen. Vetten zijn niet per definie slecht voor je.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:19 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
1. 2858. - 571(20%) dan (http://www.bmi-calculator(...)e-to-lose-weight.php) = 2.287. Daar kom ik nu al niet aan.
Ben op de helft ongeveer nu, en het klopt inderdaad wel ja. Alleen heeft Diabox het niet over de zig-zag methode. En die lijkt mij best wel goed eigenlijk.(om starvation-mode te counteren zegmaar)quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef Tsunade het volgende:
Dit en wat Diabox en ik zeiden komt op hetzelfde neer ;-)
Hmkay. Kga even googlenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:43 schreef nz1900 het volgende:
Kwa voeding, kies een low-carb dieet. Werkt veel beter als een low-fat dieet.
Mag ik vragen hoeveel procent vet je ermee verloren hebt? Of heb je dat niet gemeten?quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef Tsunade het volgende:
Same here, en: ben er behoorlijk wat vet mee kwijtgeraakt, ik kreeg er een topfiguurtje van
Daar zou ik me pas later druk om gaan maken, als je al knap wat vet kwijt bentquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:30 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ben op de helft ongeveer nu, en het klopt inderdaad wel ja. Alleen heeft Diabox het niet over de zig-zag methode. En die lijkt mij best wel goed eigenlijk.(om starvation-mode te counteren zegmaar)
Dat heb ik helaas niet kunnen opmetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:37 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel procent vet je ermee verloren hebt? Of heb je dat niet gemeten?
Heb je weer een ander topic gevonden om mensen dood te spammen met je domme propaganda?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:26 schreef nz1900 het volgende:
http://www.youtube.com/user/FatHeadMovie#p/search/11/mNYlIcXynwE
Als het goed is hebben de meeste sportscholen een vetmeter, ik weet namelijk niet hoe betrouwbaar die huis-tuin en keuken meters zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Dat heb ik helaas niet kunnen opmetenhad t wel graag willen weten namelijk
Ik zag mijn spieren beter en alles werd strakker.
Maar ik ben gister weer begonnen met fanatiek sporten, was er een tijdje mee gestopt. Enig idee waar je zo'n vetmeter goedkoop kan aanschaffen? Dan zal ik je mijn vetpercentage meteen doorgevenmocht je dat dan nog leuk vinden om te weten
![]()
Ik zou er eens naar vragen op de sportschool. Op mijn werk staat er een die lijkt op een gewone weegschaal, wordt ook gebruikt als gewone weegschaal, maar kan ook vet%, spier% en je rustmetabolisme meten. Het is niet super accuraat maar dan heb je in ieder geval een idee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:12 schreef Tsunade het volgende:
@ Lotje: geen vetmeter gezien op de sportschool, grom... Nee dan wijken de meningen niet veel af neeik kan alleen echt geen personal trainer betalen dus ik doe t maar wel met saaie cardiosessies (en krachttraining natuurlijk)
Mooi!quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan zou ik wat meer eten, zeker als je er 3x per week bij gaat gewichtheffen. Te weinig eten ga je niet sneller van afvallen (niet op een gezonde manier) en doet je lichaam meer kwaad dan goed. Let ook op de verhouding koolhydraten/vetten/proteinen die je binnenkrijgt. 40/30/30% (dus 40% van je calorieen van koolhydraten etc) is een goede verdeling, en als je wilt afvallen zou je het percentage koolhydraten nog wel kunnen verlagen naar 30%, en de vetten/proteinen wat kunnen ophogen. Vetten zijn niet per definie slecht voor je.
Wel de goede vetten zoals in noten, vis, olijfolie dus, geen transvetzuren ellende.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Mooi!
Ga even wat menuutjes bedenken. Binnenkort in de Libelle: Het Roomijs- en Pannekoekenmaaltijdplan
Supplementen slikken om vet te verbranden?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:45 schreef OnsvirjouSA het volgende:
Zijn er fokkers die ervaring hebben met visolie en chlorella om vet te verbranden?
Natuurlijk maakte ze een grapje. Libelle?? echt niet!!!quote:
Idee! Ik ga het eens even ckeckenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:38 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Supplementen slikken om vet te verbranden?
Vetten verbrand je met wilskracht, keihard trainen en van je reet komen.
Mocht je te lui zijn om naar buiten te gaan: download dan stiekem de insanity beachbody workouts, sluit aan op je tv en gaan. Dit samen met goede voeding en je bent in no time een mean , lean fat burning machine.
Dit is de enige online workout reeks waar ik 100% achter sta. Het is hardcore interval met alle elementen om goede spieren en conditie te kweken. Dat is vet verbranden, niet een paar lullige pilletjes.
Sowieso ben je een echte bikkel als je dat programma volhoud.
Work! Work! Work!
Fantastisch zelfs. Je gaat de gewone stroop en suiker echt no way missen. Zelfde voor agavesiroop.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:47 schreef Tsunade het volgende:
das waar! Alleen ik vind de suiker en stroop zo lekker![]()
Ahornsiroop? Is dat te nassen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |