I'm bigger and balder and rougher and tougher in other words sucker there is no other,I'm the one and only Dominator, I'm the one and only Dominatorquote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
I'm bigger and balder and rougher and tougher in other words sucker there is no other,I'm the one and only Dominator, I'm the one and only Dominator
Wanna Kiss Myself![]()
Ik zal eens kijken of ik dat promotie-shirt nog ergens in de kast heb liggen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
I'm bigger and balder and rougher and tougher in other words sucker there is no other,I'm the one and only Dominator, I'm the one and only Dominator
Wanna Kiss Myself![]()
Wel een heerlijke zaadplaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wanna Kiss Myself![]()
Wie bezingt hier de zomer?quote:Zomer, ik draag graag blote benen
Ik hoefde me voor jou niet aan te kleden
Mijn tandenpoetsen was genoeg
Roosbeef solo heeft anders ook van dit soort teksten hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Draag graag blote benen?? Ik hoop dan toch dat het die teksten van geestelijk gehandicapten zijn voor Roosbeef en Torre..
Roosbeef dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Draag graag blote benen?? Ik hoop dan toch dat het die teksten van geestelijk gehandicapten zijn voor Roosbeef en Torre..
quote:Zomer
Je hebt me verlaten
Je wou er niet over praten
Opeens was je weg
Zomer
Ik wil je nog eens ontmoeten
Oh, schenk me wat sproeten
En geef me wat kleur
Opeens was je weg... opeens was je weg
Zomer
Ik draag graag blote benen
Hoefde me voor jou niet aan te kleden
Nee, m'n tanden poetsen was genoeg
Zomer
Het fluitekruid leunt op de wind
Eeen bloem wordt door een bij bemind
Het gras is hoger dan een kind
Zomer
We dronken, dronken, dronken en we lachten
Om de honden die blaften
Voor de ballon in de lucht
Zomer
Nu snap ik pas wat je me vertelde
Je snikte: het maïs is van de velden
Dat is het laatste wat je zei
Die ja. Met foeilelijk Brabants accent.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Close II You ehm..Baby don't go?
helemaal die richtong zefsquote:
Grobbel +1quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:54 schreef Grobbel het volgende:
Oh wacht, in het Nederlands is het natuurlijk hetzelfde.
Goldfrapp - Clowns
Insane Clown Posse - Down with the Clown
Ben Cramer - De Clown
kom tot 3quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:05 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Dan doe ik er nog één.
Noem vier bands met het woord Against in hun naam.
Bol_Wan +1quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:25 schreef Bol_Wan het volgende:
Against Me!
Rage Against the Machine
Rise Against
Against (grote gok, maar je weet nooit)
sow, luckyquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:28 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Bol_Wan +1
http://en.wikipedia.org/wiki/Against_%28band%29
Ik had die eerste drie die je opnoemde + Against All Authority.
quote:Every little piece pulls
In its own direction
Please love dont be scared
It's just your own reflection
hij word nog geraden vanvond, had ik niet verwachtquote:
dies ook niet moeilijk, An End Has A Start, Racing Ratsquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:18 schreef Inocentii het volgende:
Had 'm vanavond nog geluisterd (Stom toeval).
Vervolgvraag: Welk album? En grootste hit van het album?
of an end has a start, zat niet veel verschil tussen dacht ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Smokers outside the hospital room dan toch..
Bol_Wan +1quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
dies ook niet moeilijk, An End Has A Start, Racing Rats
dus toch..quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:26 schreef Inocentii het volgende:
[..]
Bol_Wan +1
Album klopt, en grootste hit in Nederland was Racing Rats.
Enorm ondergewaardeerd naar mijn meningquote:
Hier in Europa wel ja. In Amerika gaat het wel redelijk. Hij zit ook wel meermaals in de achtergrondmuziek bij Scrubs enzo.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:35 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Enorm ondergewaardeerd naar mijn mening![]()
o nee, wilde em toch al vragen maar zat toevallig je library door te bladeren en zag Old 97's staanquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maarre, ik heb het niet nodig hoor, dat er punten in de schoot geworpen hoeven te worden
quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
da's prima, zo lang niet niet doorvertelt dat ik de laatste tijd ook veel André van Duin draai..
ow wacht..
Bob it is...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:02 schreef ranja het volgende:
Bob Seger? Ken die clip niet maar weet wel dat metallica een cover van hem als single heeft.
o ja, die ken ik al dan weer wel maar de hints zeiden me niksquote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:02 schreef ranja het volgende:
Bob Seger? Ken die clip niet maar weet wel dat metallica een cover van hem als single heeft.
quote:I had a friend that took a blet, took a blet and hung himself
Hung himself in the doorway of the apartment where he lived
His woman and his little bro came home from the grocery store
Only to find him dangling in the apartment where he lived
quote:He spent fifteen years getting loaded
Fifteen years 'till his liver exploded
Now what'sgonna do now that he can't drink?
The doctor said, "What you been thinkin' 'bout?"said, "That's the point,
I wasn't thinkin' about nothing
Now I gotta do something else,"
OI OI OI!
Ik heb alleen de eerste 3 studio albums. Vind ik ook mooi zat.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tijdens Pork Soda vond ik ze nog behoorlijk cool. Al heb ik Tales from the punchbowl en Antipop ook nog wel.
Bob van NOFX!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nog zoeiets wat ik toen nog best cool vond:
Wat van wie?
[..]
ChiefBigFoot + 1quote:
Van wie is dit?quote:So Mr., Mr. DJ
Keep those records playin'
'Cause I'm a-havin' such a good time
Dancin' with my baby
Ik had bijna zoquote:
mijn idee preciesquote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik had bijna zogedaan, maar de 2e regel daarvan is 'put a record on' en die derde regel past er volgens mij helemaal niet in...
ja, heb al gegoogled, omdat ik ook dacht dat er iets niet helemaal snor was, en klopt idd niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had bijna zogedaan, maar de 2e regel daarvan is 'put a record on' en die derde regel past er volgens mij helemaal niet in...
Ik heb het ook al opgezocht, zei mij niets.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:36 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Hebben jullie meer tekst van hetzelfde nummer nodig?
Misschien zijn er anderen voor wie het wel bekend isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:53 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb het ook al opgezocht, zei mij niets.
quote:We're havin' a party
Everybody's swingin'
Dancin' to the music
On the radio
Wellicht gaat dat helpen, maar aan de tekst te zien lijkt het me niet echt mijn muziek.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:36 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Hebben jullie meer tekst van hetzelfde nummer nodig?
Je hebt iets van Otis Redding volgens je Last.fm, dan ligt dit er niet heel erg ver bij vandaan *hinterdehint*quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Wellicht gaat dat helpen, maar aan de tekst te zien lijkt het me niet echt mijn muziek.
Last.fm brengt niet altijd de Redding...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Je hebt iets van Otis Redding volgens je Last.fm, dan ligt dit er niet heel erg ver bij vandaan *hinterdehint*
De artiest hoeven we dus niet meer te noemen...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:38 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Meer hints over de artiest in kwestie:
Hij werd geboren bij de rivier in een kleine tent, and just like the river, he's been running ever since.
Hij weet niet veel van Geschiedenis, Frans, Biologie, Algebra, de wetenschap en trigonometrie
Ik zocht ook alleen naar de artiestquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De artiest hoeven we dus niet meer te noemen...
Felagund +1quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:40 schreef Felagund het volgende:
Dan moet het iets van Sam Cooke zijn. Geen idee welk nummer.
Daarom...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:43 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Ik zocht ook alleen naar de artiest
toch nog snel geraden, ik had ze zelf niet 123 herkend op die fotoquote:
Nou ja, het is nog niet gedaan natuurlijk. Noobie heeft volgens mij iets van 100 punten gesprokkeld in maar een maand tijd, dus alles wat bukgeit nodig heeft is een computer met internet, twee maanden verlof, 80 liter aanmaaksiroop, een krat liga's, een superpack luiers en een bijzonder geduldige eega en hij heeft nbdbd zo weer ingehaald!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:44 schreef WeezerButler het volgende:
Bukgeit, die voorspelde dat hij hier jaarwinnaar zou worden, gaat het nog knap lastig krijgen wil hij Noobiedoobie inhalen
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nou ja, het is nog niet gedaan natuurlijk. Noobie heeft volgens mij iets van 100 punten gesprokkeld in maar een maand tijd, dus alles wat bukgeit nodig heeft is een computer met internet, twee maanden verlof, 80 liter aanmaaksiroop, een krat liga's, een superpack luiers en een bijzonder geduldige eega en hij heeft nbdbd zo weer ingehaald!
Hoe kom ik ineens aan zo'n grote voorsprong op jou? Dat was een poos geleden ook nog erg close.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:02 schreef Grobbel het volgende:
Zat ik er nog niet eens zo ver naast met mijn inschatting dat noobie 40 punten erbij zou krijgen.
sluip richting de top 20quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:58 schreef belsen het volgende:
We hebben een stand...
Fok! Muziek Trivia deel MXCVIII
Geen idee. Ik heb vorige week amper kunnen spelen door de drukte rond de vierdaagsefeesten in Nijmegen. Misschien dat je toen een voorsprong hebt gepakt?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoe kom ik ineens aan zo'n grote voorsprong op jou? Dat was een poos geleden ook nog erg close.
ranja zal we 2e staan in de allertijdenlijstquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:04 schreef Grobbel het volgende:
belsen, heb je toevallig nog een linkje naar het 'allertijden' topic?
Be my guestquote:
De laatste staat hier.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:04 schreef Grobbel het volgende:
belsen, heb je toevallig nog een linkje naar het 'allertijden' topic?
Die hebben volgens mij zelfs maar 1 of 2 jaar echt meegedaan...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:14 schreef Mark het volgende:
En dan te bedenken dat Daisy en GLO al heel lang niet meer meedoen
begin dan maar eens met de openstaande vraagquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:20 schreef Grobbel het volgende:
En ik moet nog maanden blijven doorbaggeren als ik de top 10 nog wil halen dit jaar. Of überhaupt een plek wil stijgen in de stand.
Ja, dit jaar wel, of vorig jaar, toen je bent overgegaan, in elk geval.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is newb trouwens gemerged met n00b?
Over welke band gaat dit?quote:is a Norwegian band that started out as an acoustic jazz quartet in 1999. Their sound has since become more experimental and extreme, incorporating elements from metal and progressive rock as well as 19th and 20th century classical music.
Dat zijn Finnen.quote:
Litpho maakt hem vol. De bekendste zijn wel:quote:
quote:IA, IO
HB
MT
YMMR
WATTS
PC
CSM
KMG
HTP
WYSLM
IY
ranja +1quote:
Ik denk dat het woord dat je zoekt niet 'band' maar 'bende' is...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:41 schreef cafca het volgende:
Nooit geweten dat Frank Zappa en David Lee Roth bands waren
Ik dacht even "zien die er niet heel anders uit?" maar kwam er met wat googlen achter dat ik dacht aan Dubstar. Niet dezelfde bandquote:
Noem 10 andere bands of artiesten uit Friesland.quote:
Gronings, in elk geval Lubach. Ontstaan op Noorderslag wat ook al Gronings is...quote:
Daily Bread officieel niet, komen uit Emmeloord ondanks dat ze wel met de Kleine prijs van Friesland hebben meegedaan. Maar wel de 10 volgemaaktquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Pigmeat
It Dokkumer Lokaeltsje
Solbakken
Daily Bread
Solbakken
Klinkhamer
Meindert Talma & the Negroes
Elske DeWall
brother52 + 1quote:
Grobbel +1quote:
Yup, die bestaan. Heb er zelfs een cd van in de kast staan, maar die is zo dodelijk saai dat ik 'm zelden luister.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:07 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Volgens mij is er ook een band genaamd Spain. Dan doe ik die als mijn vijfde als ze bestaan.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:48 schreef Grobbel het volgende:
Geen doublures, en geen inwoners ('Soviets') of in bijvoegelijke naamvorm ('English Beat').
cafca +1quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:30 schreef cafca het volgende:
I'm from Barcelona
Warsaw
Rotterdam termination source
Venice
Chicago
Boston
London Beat
New York Dolls
Tokyo Hotel
Leningrad Cowboys
Waarom? RTS heeft grote hits gehad en is vaker op de radio geweest dan NYD dus logisch toch dat je daar eerder aan denkt?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:34 schreef cafca het volgende:
Ik maak me eigenlijk wel zorgen vanwege het feit dat Rotterdam Termination Source eerder in me opkwam dan the New York Dolls......
quote:was een Groninger band die is opgericht in 1988 door Peter de Haan, Frank den Hollander en Alina Kiers. De eerste twee personages waren eerder bekend als Pé Daalemmer & Rooie Rinus. Inmiddels bestaat de band niet meer, maar heeft in 2008 onder de naam Voorheen de Bende een nieuw album uitgebracht.
Ik denk over het algemeen eerder aan bands in mijn eigen muziekcollectie/interessegebied.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom? RTS heeft grote hits gehad en is vaker op de radio geweest dan NYD dus logisch toch dat je daar eerder aan denkt?
Ik denk bij dit soort vragen ook altijd eerder aan top 40 bands en met name uit mijn meest actieve top 40 volg/opneem periode dan aan de recente of favoriete bands.
MadMaster +1quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:19 schreef MadMaster het volgende:
Dankzij diverse eerdere vragen hier over hem: Ede Staal
Ik zat nog te denken of ik er bij moest zetten '(binnen de muziekwereld)', maar dat leek me overbodig...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:37 schreef Grobbel het volgende:
Schaatser?
En het flauwe antwoord is waarschijnlijk zangeres, maar ik neem aan dat je naar een naam zoekt...
Torn...?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Wat werd dit meiske toen ze later groot werd?
Ach Margrietje, als het al Natalie Imbruglia was, zou ze niet in de song 'Torn' veranderd zijn...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:44 schreef MargrietjeO het volgende:
[..]
Torn...?
(Natalie Imbruglia lijkt ze wel wat op...)
Ik mag voor haar hopen dat ze zich niet Torn voelde nee.....quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach Margrietje, als het al Natalie Imbruglia was, zou ze niet in de song 'Torn' veranderd zijn...
En zangeres van Within Temptation dus...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sharon den Adel (ze werd Ice Queen?)
Goed hoor...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:58 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Een van die twee van Oasis?
If so, dan ga ik voor Liam.
Titel van het nummer en naam van de band, a.u.b.quote:I need a remedy of diesel and dust
Something I can taste with a fix I can trust
Another high, more potent than lust.
Eating and repeating
like the workings of rust and time.
De bandnaam wel eens gehoord..., maar daar blijft het bijquote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:44 schreef cafca het volgende:
Opgezocht, nooit van de band, noch de coverende band, noch het nummer gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:44 schreef cafca het volgende:
Opgezocht, nooit van de band, noch de coverende band, noch het nummer gehoord.
Ik dacht het wel. Ik kan even geen bewijs vinden dat het als single is uitgebracht, maar er is wel een videoclip van.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:18 schreef schaap001 het volgende:
Werd nieuwsgierig: ook maar eens opgezocht.... ken de band wel (van naam) maar het nummer niet. Is dit een single geweest? Want albumtracks raden n.a.v. de lyrics is ondoenlijk...
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:38 schreef ranja het volgende:
Werd ook nieuwsgierig, poging gedaan tot zoeken maar ik weet nu nog niet wat het antwoord zou moeten zijn
Ik kreeg wel een hoop links maar herkende niks als bandnaam laat staan dat ik zou kunnen vinden wat orgineel of cover zou zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:47 schreef ChiefBigFoot het volgende:
En hoe ranja het niet kan vinden is mij een klein raadsel.Plak die tekst in google en je krijgt pagina's vol met het juiste antwoord.
Maar meteen opgezocht.quote:
quote:Let wel dat een vraag te beantwoorden moeten zijn, probeer anders via tips meer aanwijzingen te geven. Met andere woorden: zorg er dus voor dat het topic niet vastloopt!
Dan lijkt het me Jelly Roll Morton.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:05 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Het is van lang, lang geleden. De betreffende leider claimde de uitvinder van jazz te zijn en was als muzikant actief vanaf omstreeks 1900 tot zijn dood in 1941.
quote:was a New Orleans band that made the first jazz recordings early in 1917, their "Livery Stable Blues" became the first issued Jazz single.
Over de premiere van welk stuk van welke componist gaat het bovenstaande?quote:The premiere involved one of the most famous classical music riots in history. The intensely rhythmic score and primitive scenario shocked audiences more accustomed to the demure conventions of classical ballet.
The complex music and violent dance steps depicting fertility rites first drew catcalls and whistles from the crowd. At the start, the audience began to boo loudly. There were loud arguments in the audience between supporters and opponents of the work. These were soon followed by shouts and fistfights in the aisles. The unrest in the audience eventually degenerated into a riot. The Paris police arrived by intermission, but they restored only limited order. Chaos reigned for the remainder of the performance. Fellow composer Camille Saint-Saëns famously stormed out of the première allegedly infuriated over the misuse of the bassoon in the ballet's opening bars.
Het is beide.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:31 schreef ranja het volgende:
Dixieland ken ik als muziekstijl, niet als bijnaam van het zuiden
Bekijk/beluister deze maar eens:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:31 schreef ranja het volgende:
Dixieland ken ik als muziekstijl, niet als bijnaam van het zuiden
Ben nog eens naar Hot Water Music in de melkweg geweest en naar The Draft in Tivoli, maar had 'm ook niet gewetenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:47 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Het goeie antwoord was overigens Hot Water Music met Remedy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |