Dat zeg ik. Er zitten nu al CDA-bewindslieden in de fractie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Als minister en staatssecretaris bedoelde ik. Niet in de fractie maar in het kabinet dus.
Je weet toch ook niet wat Rutte en Wilders hebben bekokstoofd. Die twee zijn oude maatjes. Waren al plannetjes aan het smeden toen paars nog aan de macht was. Die snappen het spel heus. De nadruk van de coalitiebesprekingen komt te liggen op economie en een 'daadkrachtige overheid'. Het mes in subsidies, een anti-uitvreterspolitiek, back to no-nonsense. Onderwerp islam wordt zoveel mogelijk vermeden, af en toe roept Wilders iets en dan kijkt Rutte even heel bedenkelijk en dan gaan ze vrolijk verder. Een pragmatisch handenuitdemouwenoffensief om de grootste onvrede bij 'het volk' weg te nemen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:52 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Maar waarom ze dan ze zoveel macht geven als gedoogpartij. Dat is mijn grote probleem. Ik snap het ook echt niet van het CDA en de VVD. Maargoed, we zullen wel zien verder....
Ik denk dat christenen wel degelijk koste wat kost paars tegen willen houden, ze zijn veel te bang voor bepaalde maatregelen die paars zou kunnen nemen (b.v. afschaffing van de zondagsrust). Ik denk dat ze dat belangrijker vinden dan een eventuele grote winst bij volgende verkiezingen. Dat is volgens mij ook de reden waarom de SGP heeft aangegeven een rechts kabinet te willen gedogen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:58 schreef Mike het volgende:Daar is echt geen angst voor, hoor. Na zo'n verkiezingsnederlaag is het even goed toeven in de oppositie en bij Paars+ ligt de hele rechtervleugel open om stemmen te winnen.
Ik bedoelde juist dat dat CDA-ers juist boos worden wanneer anderen voorstellen dat milieu en dierenwelzijn meer aandacht zouden moeten krijgen. Dan zijn ze opeesn wel ferm.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:59 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Huh, wat? Het CDA is juist zeer dier- en milieu-onvriendelijk (teveel boeren die er op stemmen), ik volg je niet helemaal?
Ik denk dat het misschien verstandig is als je een keer het programma van het CDA doorleest of kijkt wat het CDA besluit op congressen, want het CDA is niet tegen open winkels op zondag. Dat wordt per gemeente overgelaten aan het bestuur dat daar zit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:02 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik denk dat christenen wel degelijk koste wat kost paars tegen willen houden, ze zijn veel te bang voor bepaalde maatregelen die paars zou kunnen nemen (b.v. afschaffing van de zondagsrust). Ik denk dat ze dat belangrijker vinden dan een eventuele grote winst bij volgende verkiezingen. Dat is volgens mij ook de reden waarom de SGP heeft aangegeven een rechts kabinet te willen gedogen.
De zondagsrust is toch eigenlijk al afgeschaft? Ik ken weinig winkels die op zondag gesloten zijn, zelfs de supermarkten in kleine dorpjes zijn tegenwoordig open dan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:02 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik denk dat christenen wel degelijk koste wat kost paars tegen willen houden, ze zijn veel te bang voor bepaalde maatregelen die paars zou kunnen nemen (b.v. afschaffing van de zondagsrust). Ik denk dat ze dat belangrijker vinden dan een eventuele grote winst bij volgende verkiezingen. Dat is volgens mij ook de reden waarom de SGP heeft aangegeven een rechts kabinet te willen gedogen.
In de fractie zitten is wat anders dan verantwoordelijkheid dragen in een kabinet dat alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts. Wat snap jij daar niet aan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Er zitten nu al CDA-bewindslieden in de fractie.
Wat begrijp je daar niet aan?
En dat klopt. Ik snap dan ook niet dat Lubbers deze uitkomst accpteert.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:09 schreef Toad het volgende:
Wat een risico neemt Maxime Verhagen. Ik zie het CDA-congres niet zo maar instemmen met deze optie.
Pechtold heeft inmiddels een kamerdebat met Lubbers aangevraagd. Een minderheidscoalitie stond niet in zijn opdracht, zegt hij.
Ja hoor. Dat is wel de minste van Verhagen's zorgenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:09 schreef Toad het volgende:
Wat een risico neemt Maxime Verhagen. Ik zie het CDA-congres niet zo maar instemmen met deze optie.
Pfff. Naieveling. Lubbers heeft niks onderzocht. Die heeft de partijen opdracht gegeven informeel (blijkbaar mag dat in eens wel van de PVV) te gaan praten en met voorstellen te komen. Hij kan best aan Bea gaan melden dat er geen meerderheidskabinet is uitgekomen, maar dat er wel uitzicht is op een minderheidskabinet met gedoogsteun en dat hij dat, met het oog op het landsbelang (anders lange formatie enz enz) aanbeveelt om te laten onderzoeken.quote:Pechtold heeft inmiddels een kamerdebat met Lubbers aangevraagd. Een minderheidscoalitie ondezoeken was niet de opdracht aan Lubbers, zegt hij.
Soms tref je aantrekkelijke opties aan buiten de opdracht die je hebt met meegekregen. Pechtold is gewoon een slechte verliezer.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:09 schreef Toad het volgende:
Pechtold heeft inmiddels een kamerdebat met Lubbers aangevraagd. Een minderheidscoalitie ondezoeken was niet de opdracht aan Lubbers, zegt hij.
Lubbers heeft het ook niet onderzocht, want het was "informeel".quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:09 schreef Toad het volgende:
Pechtold heeft inmiddels een kamerdebat met Lubbers aangevraagd. Een minderheidscoalitie ondezoeken was niet de opdracht aan Lubbers, zegt hij.
Pechtold moet zich misschien maar even niet met deze zaken bemoeien. Dit soort zoutslakkerij komt op mij heel wanhopig over.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:09 schreef Toad het volgende:
Pechtold heeft inmiddels een kamerdebat met Lubbers aangevraagd. Een minderheidscoalitie stond niet in zijn opdracht, zegt hij.
Dat is jouw mening, maar jij stelde dat het voor het CDA een zware klus zou worden kandidaten te vinden die in het VVD/CDA-kabinet zitting willen nemen als feit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:08 schreef remlof het volgende:
[..]
In de fractie zitten is wat anders dan verantwoordelijkheid dragen in een kabinet dat alleen kan bestaan met gedoogsteun van extreemrechts. Wat snap jij daar niet aan?
Waarin het CDA helemaal afgeslacht gaat worden. Die PS verkiezingen bedoel je?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:16 schreef Teteteterek het volgende:
Dat gezeik over die Eerste Kamer ook steeds...
Voordat het eerste wetsvoorstel van dit kabinet bij de senaat arriveert, zijn de provinciaale staten-verkiezingen al geweest...
Wat wordt de precieze zetelverdeling, meneer de Hond?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarin het CDA helemaal afgeslacht gaat worden. Die PS verkiezingen bedoel je?
CDA stemmers zijn bijna de enige die bij die verkiezingen komen opdagenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarin het CDA helemaal afgeslacht gaat worden. Die PS verkiezingen bedoel je?
Geen idee. Maar ik weet wel, dat het CDA veel spijt gaat krijgen van deze stap. CDA-kennissen zijn des duivels hierover.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat wordt de precieze zetelverdeling, meneer de Hond?
Dat kunnen ze dan duidelijk maken op het congres. Mocht dat voor al je niet-kennissen ook gelden, dan komt er dus niet zo'n kabinet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik weet wel, dat het CDA veel spijt gaat krijgen van deze stap. CDA-kennissen zijn des duivels hierover.
Instemmen met verkenningen is niet hetzelfde als verantwoordelijkheid nemen voor beleid.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar jij stelde dat het voor het CDA een zware klus zou worden kandidaten te vinden die in het VVD/CDA-kabinet zitting willen nemen als feit.
Waaruit blijkt dit dan, want bewindslieden in het de huidige fractie hebben ze genoeg? En het is dezelfde fractie die dus ingestemd heeft met formele onderhandelingen.
Omdat jij 'zware klus' als feit presenteert vraag ik nogmaals om een deugdelijke staving van het gestelde.
Je verwacht niet dat, als die CDA-zetels verdwijnen, dat die dan op naam de PVV dan wel VVD komen te staan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik weet wel, dat het CDA veel spijt gaat krijgen van deze stap. CDA-kennissen zijn des duivels hierover.
Deze keer niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:19 schreef Americanist het volgende:
[..]
CDA stemmers zijn bijna de enige die bij die verkiezingen komen opdagen
Jij kent er een paar duizend, neem ik aan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Ik verwacht veel groei voor D66 en hier in Brabant voor de SP (ivm Organon en zo).quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:21 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Je verwacht niet dat, als die CDA-zetels verdwijnen, dat die dan op naam de PVV dan wel VVD komen te staan?
Dit is geen antwoord op de vraag waaruit zou moeten blijken dat het een zware klus wordt voor het CDA om kandidaten te vinden voor de VVD/CDA-regering.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Instemmen met verkenningen is niet hetzelfde als verantwoordelijkheid nemen voor beleid.
Och, wie wil er nu op zijn CV hebben staan dat hij minister was in het Kabinet met de kortste zittingsduur uit de geschiedenis en dat werd gesteund door een stel fascisten?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag waaruit, volgens jou, blijkt dat het een zware klus wordt voor het CDA om kandidaten te vinden voor de VVD/CDA-regering.
Ik vind dat jij overdrijft.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geniet er maar van dat je dat nu nog mag vinden. Over een tijdje mag dat niet meer.quote:
Ja, lid ook en bezoek alle congressen dus weet een beetje hoe het er aan toe gaat.quote:
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geniet er maar van dat je dat nu nog mag vinden. Over een tijdje mag dat niet meer.
Je hoeft de vraag niet bij mij terug te leggen, want ik heb al aangegeven dat de huidige fractie voldoende bewindslieden herbergt die ook nog eens thans demissionair hun taken vervullen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, wie wil er nu op zijn CV hebben staan dat hij minister was in het Kabinet met de kortste zittingsduur uit de geschiedenis en dat werd gesteund door een stel fascisten?
Wat niet hetzelfde is als automatisch ook een dergelijke post accepteren in een Bruin Kabinet, hoor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hoeft de vraag niet bij mij terug te leggen, want ik heb al aangegeven dat de huidige fractie voldoende bewindslieden herbergt die ook nog eens demissionair hun taken vervullen.
Waarheen? Ik loop niet weg. Dat doen alleen rechtse lafbekken, na eerst hier de ruif te hebben leeggegeten met Kinderbijslag, studiefinanciering en onderwijs.quote:
Wat een zuur weer.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geniet er maar van dat je dat nu nog mag vinden. Over een tijdje mag dat niet meer.
Een rood kabinet is pas smerig.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat niet hetzelfde is als automatisch ook een dergelijke post accepteren in een Bruin Kabinet, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |