Ik neem 'm even mee naar TTK ...quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
Wat schertst mijn verbazing????????????////![]()
![]()
Plus de walgelijke en misleidende colportage.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verder is het negatieve gevoel dat ik bij NEM heb voor mij reden om een overstap nooit te wagen. Misschien bevooroordeeld, maar Froger en De Hond.
Ja, en daar kwamen Froger en De Hond nog eens overheen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:02 schreef Duvel het volgende:
Plus de walgelijke en misleidende colportage.
Je krijgt toch gewoon een bewijsje van de meterstand bij de wissel? Wel zelf even controleren of-ie het goed overschrijft.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:21 schreef GroenLampje het volgende:
Dus het wordt vanzelf verwerkt en je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Al raad ik je wel ten zeerste aan om een foto te maken met dagstempel (krant van diezelfde dag) van de weggehaalde meter te maken. Het is hellewerk om een fout op een meterwissleingbon van een Enexis-monteur te herstellen.
Ik vind dat je heel veel lef hebt om toch voor de NEM te gaan gezien de ervaringen van mensen die al jaren niet al te best zijn met dit bedrijf. Heb je je vantevoren wel even ingelezen op de diverse fora over de werkwijze van dit bedrijf?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:38 schreef tinny het volgende:
Via gaslicht.com een NEM contract afgesloten voor 1 jaar.
In dit topic wil ik mijn ervaringen bundelen maar ook graag andere horen.
http://www.consuwijzer.nl/Factsheets_Resultaat?leverancier1=NLMYquote:Aantal signalen en klachten algemeen: Hoog
En daar zit nu de truuk. Zeg jij vóór het einde van het eerste jaar op, dan kun je zonder een gang naar de rechtbank hoogstwaarschijnlijk fluiten naar die worst van 140 euro. Dus je zit er óf minimaal 2 jaar aan vast met een forse tariefsverhoging in het 2e jaar, óf je komt tot de conclusie dat dat één jaars contract helemaal niet zo voordelig was. Tenslotte moet ook bij de NEM de pijp wel blijven roken. Succes.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:38 schreef tinny het volgende:
Na heel lang twijfelen (zie o.a ook hier) over het wel dan niet
- vastzetten van e-prijs
- switchen van e-leverancier
Toch de knoop doorgehakt...
Via gaslicht.com een NEM contract afgesloten voor 1 jaar.
Uiteraard gelden er lagere tarieven dan bij mijn huidige e-leverancier (essent) en krijg ik op de eind/jaar afrekening een bonus/kortings bedrag van ¤140,-
Dit heb ik dus begin 2010 (mnd 1 t/m 6) ook een paar keer geprobeerd bij Essent alleen geen van de dames aan de lijn was bereid dit aan te bieden (ze wilden me wel allemaal direct helpen met het opzeggen van mijn contract)quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef _Flash_ het volgende:
Zelfde overwogen. Ik merkte dat nieuwe klanten bij essent een welkomstbonus van dik 300 euro kregen, en dat ze dan de standaard tarieven betaalden die ik ook betaalde. Dus ik mailtje naar essent met de strekking: ik ook korting of ik stap over. (Iets diplomatieker verwoord uiteraard.)
Hoppa, 315 euro op mijn rekening erbij :-)
Ja ik heb al die verhalen gelezen... maar dezelfde verhaal kan ik op het i-net ook vinden over essent, nuon etc... Misschien bij zo'n nieuwkomer (zoals NEM, of Dong, of GreenChoice) procentueel gezien wel meer maar als de NEM 1 miljoen klanten heeft gaat het bij veel ook gewoon goedquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:11 schreef Wokkel het volgende:
Ik vind dat je heel veel lef hebt om toch voor de NEM te gaan gezien de ervaringen van mensen die al jaren niet al te best zijn met dit bedrijf. Heb je je vantevoren wel even ingelezen op de diverse fora over de werkwijze van dit bedrijf?
Heb je een linkje naar hun onderzoek? Kan 'm niet vindenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
Ja ik heb al die verhalen gelezen... maar dezelfde verhaal kan ik op het i-net ook vinden over essent, nuon etc... Misschien bij zo'n nieuwkomer (zoals NEM, of Dong, of GreenChoice) procentueel gezien wel meer maar als de NEM 1 miljoen klanten heeft gaat het bij veel ook gewoon goed
en wat mij ook altijd over de streep haalt is de CONSUMENTENBOND, in hun onderzoek zijn ze gewon 3x achter elkaar de goedkoopste...
De grote negatieve aandacht over NEM kan je zeker niet vergelijken met Essent of Nuon. Handig om te vergelijken is de site van consuwijzer (even de drie bedrijven selecteren en dan op 'Vergelijken' drukken).quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
Ja ik heb al die verhalen gelezen... maar dezelfde verhaal kan ik op het i-net ook vinden over essent, nuon etc... Misschien bij zo'n nieuwkomer (zoals NEM, of Dong, of GreenChoice) procentueel gezien wel meer maar als de NEM 1 miljoen klanten heeft gaat het bij veel ook gewoon goed
Je bedoelt het Consumentenbond onderzoek wat op de website van www.nederlandenergie.nl staat? Dat is gebaseerd op basis van een contract voor onbepaalde tijd en variabele tarieven (enkeltarief). Aan hoeveel van die drie zaken voldoe je met je nieuwe contract?quote:en wat mij ook altijd over de streep haalt is de CONSUMENTENBOND, in hun onderzoek zijn ze gewon 3x achter elkaar de goedkoopste...
Waarbij blijkbaar de prijs/kwaliteitverhouding geen rol speelt. En kwaliteit is natuurlijk niet de kwaliteit van de stroom zelf.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef tinny het volgende:
[..]
en wat mij ook altijd over de streep haalt is de CONSUMENTENBOND, in hun onderzoek zijn ze gewon 3x achter elkaar de goedkoopste...
ja hoor ik sta er heel open in... als het kut is en klote meld ik het hier maar als het goed is meld ik het ook hier...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
kom je het melden als het hoe het je afgaat bij de afrekening en de bonus in de toekomst?
Dit zegt niet alles: Essent en Nuon hebben voornamelijk klanten "van oudsher", die niets anders gewend zijn en er al jaren zitten. Vooral met overstappen gaan dingen mis, en als andere dingen misgaan valt de verandering op.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hier staat onder ´Aantal signalen en klachten algemeen´ de NEM met HOOG, Essent en Nuon allebei met Zeer Laag. Zegt toch wel wat lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |