abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84616117
Na heel lang twijfelen (zie o.a ook hier) over het wel dan niet
- vastzetten van e-prijs
- switchen van e-leverancier

Toch de knoop doorgehakt...

Via gaslicht.com een NEM contract afgesloten voor 1 jaar.
Uiteraard gelden er lagere tarieven dan bij mijn huidige e-leverancier (essent) en krijg ik op de eind/jaar afrekening een bonus/kortings bedrag van ¤140,-

In dit topic wil ik mijn ervaringen bundelen maar ook graag andere horen.

Status tot nu toe:
- aangemeld op GL.com, daarna netjes overeenkomst thuis gestuurd met info pakket (op zijn F. Bauers wordt dan uitgelegd welke 4 stappen je moet doorlopen)
- niet lang daarna meterstanden kaart thuis gestuurd gekregen en die ingevuld
- niet lang daarna een bevestigings brief dat de levering start vanaf 31 juli 2010 en dat mijn nieuwe voorschot 130 euro p. mnd wordt (bij essent was dit 145,- zelfde verbruik ook aan NEM doorgegeven) en dat mijn oude contract met essent is opgezegd.

Tot nu toe nog geen kink in kabels
- ga nu nog even essent bellen of inderdaad mijn contract met hun is opgezegd
en
Ik krijg 1 dezer maanden een nieuwe gas/electriciteits meter van Enexis! Ben benieuwd hoe dat dan gaat met de afrekening met de NEM op einde jaar!
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:38:32 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84616122
nou, we wachten af TS!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:51:16 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_84616288
Succes!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_84616383
ik was toch wel een beetje nieuwschierig...
dus Essent gebeld (oude leverancier) en inderdaad mijn contract daar is opgezegd op de 30ste juli, 31 juli start NEM met levering ...dus dat is goed gegaan...

Wat schertst mijn verbazing????????????//// :'( :'(

Nu ineens doet Essent wel huillie huillie!!

Ik heb de afgelopen jaren toch wel zo'n 4-6 x contact gehad met Essent over tarieven opzeggen en dat soort zaken (nooit echt gedaan die 2 jaar nu pas dus) en NOOIT werd er een stroobreed in de weg gelegd ("wilt u nu opzeggen meneer?, geen probleem, regelen we gelijk")

En nu? De meneer aan de telefoon vroeg waarom ik overstapte, dat dat misschien niet slim was.. dat ook zij lagere tarieven hebben...of hij me niet kon overhalen...

Toen werd ik een beetje boos (kalf, put , dempen/ moster, maaltijd - verhaal)...
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:00:48 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84616419
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef tinny het volgende:
Wat schertst mijn verbazing????????????//// :'( :'(
Ik neem 'm even mee naar TTK ...
Verder is het negatieve gevoel dat ik bij NEM heb voor mij reden om een overstap nooit te wagen. Misschien bevooroordeeld, maar Froger en De Hond.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:02:19 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84616439
ik heb hetzelfde gehad toen ik van greenchoice naar nuon ging :). maar ze konden me niet overtuigen :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:02:40 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84616446
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verder is het negatieve gevoel dat ik bij NEM heb voor mij reden om een overstap nooit te wagen. Misschien bevooroordeeld, maar Froger en De Hond.
Plus de walgelijke en misleidende colportage. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:03:51 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84616469
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:02 schreef Duvel het volgende:

Plus de walgelijke en misleidende colportage. :r
Ja, en daar kwamen Froger en De Hond nog eens overheen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_84616481
Ik krijg geloof altijd 380 euro korting op m'n afrekening. *O*

Al heet dat wel gewoon heffingskorting ;)
pi_84616499
Pfffffft wat een verhaal, ik weet niet zo snel een oplossing, maar hou dit topic wel in de gaten!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:08:00 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84616548
Die ervaringen staan gewoon hier: http://www.gaslicht.com/e(...)spx?huishouden=gezin

Het ziet er naar uit dat je meer gaat betalen dan verwacht, heeeeeeeeeel lang moet wachten op je bonus, en zodra je opzegt standaard een boetebedrag in rekening brengt.

Succes........

Tip: er is een reden dat een bepaald bedrijf heel veel TV-reclame maakt: ze leveren een product wat zichzelf niet kan verkopen en moeten vermogens aan reclame uitgeven. Dergelijke bedrijven vermijd ik zo veel mogelijk.
censuur :O
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:21:24 #12
297924 GroenLampje
Energie-expert
pi_84616804
Over de meterwissel..

NEM zal een nota maken van de datum (begin)levering (31 juli) tot de dag dat de meterwissel is geweest (bijv 22 September) met de eindstand van de oude meter. Mocht het zo zijn dat het om alleen elektra gaat, dan schatten ze gas door naar die datum. In dit geval is het de begin leveringsperiode omdat (van de NEM) dit hun laatst bekende meterstand is. Als je niet overstapt en je zit al jaren bij dezelfde leverancier dan gebruiken ze de eindstand van de laatste jaarnota als beginstand (laatst bekende meterstand) en de eindstand op de oude meter.

Sommige bedrijven laten je (begin)leveringsperiode met meterstand 1 beginnen als de meterwissel binnen 30 dagen valt. Dus 31 juli begin meterwissel op 20 augustus. Dan laten ze het op 31 juli met meterstand 1 beginnen en heb je een paar kWh's en m3's gratis.

Dus het wordt vanzelf verwerkt en je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Al raad ik je wel ten zeerste aan om een foto te maken met dagstempel (krant van diezelfde dag) van de weggehaalde meter te maken. Het is hellewerk om een fout op een meterwissleingbon van een Enexis-monteur te herstellen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:55:45 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84617581
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:21 schreef GroenLampje het volgende:
Dus het wordt vanzelf verwerkt en je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Al raad ik je wel ten zeerste aan om een foto te maken met dagstempel (krant van diezelfde dag) van de weggehaalde meter te maken. Het is hellewerk om een fout op een meterwissleingbon van een Enexis-monteur te herstellen.
Je krijgt toch gewoon een bewijsje van de meterstand bij de wissel? Wel zelf even controleren of-ie het goed overschrijft.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:59:43 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_84617665
Zelfde overwogen. Ik merkte dat nieuwe klanten bij essent een welkomstbonus van dik 300 euro kregen, en dat ze dan de standaard tarieven betaalden die ik ook betaalde. Dus ik mailtje naar essent met de strekking: ik ook korting of ik stap over. (Iets diplomatieker verwoord uiteraard.)

Hoppa, 315 euro op mijn rekening erbij :-)
Maar die miep van Essent ging nog wel zeuren over het vastzetten van tarieven. Dat de olieprijs zo gestegen is en verder zal stijgen. Ik wist dat de olie weer gedaald was naar 75 oid. Dus dat zei ik haar. Zij half over de rooie dat ik haar niet geloofde en of ik de media wel gevolgd had etc.

Zelfde geintje nu met internetprovider Online. Of we ook niet zo'n cadeau van bol.com kunnen krijgen als we klant blijven. Was geen probleem :-)

Nieuwe sport gevonden ;-) Lekker Nederlands.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:45:50 #15
297924 GroenLampje
Energie-expert
pi_84618898
Er zit over het algemeen altijd 6 maanden vertraging in de marktprijzen van olie en gas. je betaald als het ware nu de prijs van 6 maanden geleden. Dus die medewerkster had niet geheel ongelijk.

Niet alle monteurs laten een bewijsje achter, ik raad het alleen aan uit ervaring, het is uiteraard gene verplichting.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:03:02 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84619386
De aardgasprijs in Nederland (dus niet op de wereldmarkt!) is kunstmatig gekoppeld aan de olieprijs, met inderdaad 6 maanden vertraging. M.a.w. energieleveranciers kunnen precies zien aankomen wanneer ze klanten een vaste prijs moeten aansmeren. En je kan raden dat ze dat doen op het moment dat het voor henzelf gunstig is.
pi_84619650
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:38 schreef tinny het volgende:

In dit topic wil ik mijn ervaringen bundelen maar ook graag andere horen.
Ik vind dat je heel veel lef hebt om toch voor de NEM te gaan gezien de ervaringen van mensen die al jaren niet al te best zijn met dit bedrijf. Heb je je vantevoren wel even ingelezen op de diverse fora over de werkwijze van dit bedrijf?

Bijvoorbeeld
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=47921
http://www.energieleveran(...)lev_id=59&ac=reviews
http://www.consumentenbon(...)36799203fca65800dfad

quote:
Aantal signalen en klachten algemeen: Hoog
http://www.consuwijzer.nl/Factsheets_Resultaat?leverancier1=NLMY

Het kan bij jou natuurlijk positief uitpakken maar ik persoonlijk had liever een paar tientjes meer betaald om bij een andere leverancier in te kopen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:06:42 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84625979
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:38 schreef tinny het volgende:
Na heel lang twijfelen (zie o.a ook hier) over het wel dan niet
- vastzetten van e-prijs
- switchen van e-leverancier

Toch de knoop doorgehakt...

Uiteraard gelden er lagere tarieven dan bij mijn huidige e-leverancier (essent) en krijg ik op de eind/jaar afrekening een bonus/kortings bedrag van ¤140,-

En daar zit nu de truuk. Zeg jij vóór het einde van het eerste jaar op, dan kun je zonder een gang naar de rechtbank hoogstwaarschijnlijk fluiten naar die worst van 140 euro. Dus je zit er óf minimaal 2 jaar aan vast met een forse tariefsverhoging in het 2e jaar, óf je komt tot de conclusie dat dat één jaars contract helemaal niet zo voordelig was. Tenslotte moet ook bij de NEM de pijp wel blijven roken. Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 29-07-2010 14:13:01 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_84656531
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef _Flash_ het volgende:
Zelfde overwogen. Ik merkte dat nieuwe klanten bij essent een welkomstbonus van dik 300 euro kregen, en dat ze dan de standaard tarieven betaalden die ik ook betaalde. Dus ik mailtje naar essent met de strekking: ik ook korting of ik stap over. (Iets diplomatieker verwoord uiteraard.)

Hoppa, 315 euro op mijn rekening erbij :-)
Dit heb ik dus begin 2010 (mnd 1 t/m 6) ook een paar keer geprobeerd bij Essent alleen geen van de dames aan de lijn was bereid dit aan te bieden (ze wilden me wel allemaal direct helpen met het opzeggen van mijn contract)

Ik zie nu op prizewize.nl wel dat je dus 290¤ aanbreng/bonus premie krijgt als je klant wordt van essent. (en ze vergoeden max 150 euro overstap boete per product)

dus.... er is een escape (voo rme als NEM klant)

[ Bericht 1% gewijzigd door tinny op 30-07-2010 09:47:11 ]
pi_84656718
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:11 schreef Wokkel het volgende:
Ik vind dat je heel veel lef hebt om toch voor de NEM te gaan gezien de ervaringen van mensen die al jaren niet al te best zijn met dit bedrijf. Heb je je vantevoren wel even ingelezen op de diverse fora over de werkwijze van dit bedrijf?
Ja ik heb al die verhalen gelezen... maar dezelfde verhaal kan ik op het i-net ook vinden over essent, nuon etc... Misschien bij zo'n nieuwkomer (zoals NEM, of Dong, of GreenChoice) procentueel gezien wel meer maar als de NEM 1 miljoen klanten heeft gaat het bij veel ook gewoon goed

en wat mij ook altijd over de streep haalt is de CONSUMENTENBOND, in hun onderzoek zijn ze gewon 3x achter elkaar de goedkoopste...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:55:03 #21
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_84656830
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef tinny het volgende:

[..]

Ja ik heb al die verhalen gelezen... maar dezelfde verhaal kan ik op het i-net ook vinden over essent, nuon etc... Misschien bij zo'n nieuwkomer (zoals NEM, of Dong, of GreenChoice) procentueel gezien wel meer maar als de NEM 1 miljoen klanten heeft gaat het bij veel ook gewoon goed

en wat mij ook altijd over de streep haalt is de CONSUMENTENBOND, in hun onderzoek zijn ze gewon 3x achter elkaar de goedkoopste...
Heb je een linkje naar hun onderzoek? Kan 'm niet vinden :P
pi_84656897
quote:

[..]

De grote negatieve aandacht over NEM kan je zeker niet vergelijken met Essent of Nuon. Handig om te vergelijken is de site van consuwijzer (even de drie bedrijven selecteren en dan op 'Vergelijken' drukken).

Hier staat onder ´Aantal signalen en klachten algemeen´ de NEM met HOOG, Essent en Nuon allebei met Zeer Laag. Zegt toch wel wat lijkt mij.

Maar veel succes...kom je het melden als het hoe het je afgaat bij de afrekening en de bonus in de toekomst?

quote:
Je bedoelt het Consumentenbond onderzoek wat op de website van www.nederlandenergie.nl staat? Dat is gebaseerd op basis van een contract voor onbepaalde tijd en variabele tarieven (enkeltarief). Aan hoeveel van die drie zaken voldoe je met je nieuwe contract?

[ Bericht 19% gewijzigd door Wokkel op 30-07-2010 10:05:04 ]
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:01:50 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84656983
quote:

[..]

Waarbij blijkbaar de prijs/kwaliteitverhouding geen rol speelt. En kwaliteit is natuurlijk niet de kwaliteit van de stroom zelf. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84657223
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

kom je het melden als het hoe het je afgaat bij de afrekening en de bonus in de toekomst?
ja hoor ik sta er heel open in... als het kut is en klote meld ik het hier maar als het goed is meld ik het ook hier...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:17:30 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84657394
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]
Hier staat onder ´Aantal signalen en klachten algemeen´ de NEM met HOOG, Essent en Nuon allebei met Zeer Laag. Zegt toch wel wat lijkt mij.
Dit zegt niet alles: Essent en Nuon hebben voornamelijk klanten "van oudsher", die niets anders gewend zijn en er al jaren zitten. Vooral met overstappen gaan dingen mis, en als andere dingen misgaan valt de verandering op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')