abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:58 #51
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605215
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:50:19 #52
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605288
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsen :')
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:51:12 #53
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605344
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
en nu?
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:52:34 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605405
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij is :(
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:09 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84605538
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
_O- _O- _O-
Vanmorgen de A1 gereden, tot Amersfoort zat ik makkelijk aan de 120
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:42 #56
42184 crew  DaMart
pi_84605635
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spits :').
pi_84605642
Italië _O_.

Waarom krampachtig vasthouden aan een bepaalde maximumsnelheid als er geen rede voor is. Goed besluit dit ^O^.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:59:31 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605720
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:

quote:
Oorspronkelijk was het de bedoeling de A2 tot 2x4 te verbreden, met een Vmax van 120 km/h. Maar wegens de verwachte verkeerstoename achtte men een verbreding tot 2x5 noodzakelijk. Hiervoor moest echter weer een lange procedure worden doorlopen. Om die te verkorten is besloten de Vmax te verlagen tot 100 km/h zodat de verbreding naar 2x5 sneller uitgevoerd kon worden.
pi_84605773
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:51 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

en nu?
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:04 #60
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605855
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:46 #61
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84605885
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hogere maxima, nul alcohol? Ik ben 100% voorstander!
^O^
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:04:34 #62
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605966
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Resistor het volgende:

[..]

Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ;)
wat maakt het nou uit hoeveel auto's er op de snelweg passen, er zal altijd een plaatsje voor jou en mij tussen zijn
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:07:51 #63
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84606110
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:10:59 #64
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84606246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren
Ah +12 jaar dus. :9
Scheer je weg!
pi_84606871
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:59 schreef OEM het volgende:
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:
[..]


:|W :|W :|W :|W :|W

Wat een faalland zijn we toch.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:27:22 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84607110
Die extreme snelheidsregulering hier in NL zorgt vooral voor paranoïde rijgedrag. En al helemaal die bloedirritante wisselingen tussen 120, 100 en 80 km zones. 100 op de snelweg is voor iedereen te langzaam, het voelt onnatuurlijk, je gaat expres jagen of je bent alleen maar bezig met je snelheid, ipv op de weg te letten. Het werkt heel simpel in het verkeer: hoe minder regels, hoe meer verantwoordelijkheid voor de weggebruiker, hoe veiliger zijn weggedrag. Wie wel eens vanuit Duitsland NL is binnengereden, weet dat; je bent de grens nog niet over of de stress begint, het plakken, de verkeersklonters, de ergernissen. De honderden wegkilometers daarvoor, inc. BMW's die je met 220 zijn voorbijgeraasd, zijn veel rustiger verlopen. Omdat je op Duitse wegen je eigen rijstijl mag ontwikkelen. Zolang je het verschil weet tussen de linkerbaan en de rechterbaan, heb je alle vrijheid. Dat geeft rust.
Maar kom daar maar eens om hier in deze overgecontroleerde heilstaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:30:13 #67
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_84610183
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:36:51 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84610459
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:

[..]

thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature |:(
Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?
pi_84611053
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?
En vele andere Nederlanders met hem die geïndoctrineerd zijn door de overheid om het malafide flitsbeleid maar door ieders strot te kunnen drukken.
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:00:53 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84611280
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
Zo zwart op wit is die regel niet. Het is dus onmogelijk om die toe te passen in het verkeer onder het mom van veiligheid. Snelheid is nog wel de kleinste marge van veiligheid.
pi_84611333
Ik vind het prima zo. Relatief gezien de minste verkeersdoden in Europa en dat voor zo'n beetje de drukste wegen van Europa...
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:07:23 #72
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84611524
quote:
Het Italiaanse parlement....
Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:32:24 #73
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84612387
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Tism het volgende:

[..]

Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden.. :')
Bazen ^O^
Scheer je weg!
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:36:24 #74
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_84612500
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Dat kan inderdaad prima bij het eerste blok, daarom hebben ze in bijvoorbeeld Duitsland de rest van de blokken weg gelaten.
pi_84614689
buzz
  donderdag 29 juli 2010 @ 02:54:14 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84614831
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Of ze vervangen veel van die 30 stoplichten door verkeersrotondes, ook milieuverantwoord... :|W
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:03:03 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84614905
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Klopt, maar niet altijd.
De A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 120 als er 2 stroken open zijn, en 100 als er 3 stroken open zijn, het is al ongeveer een jaar geleden dat de snelheid bij openstelling van de spitsstrook daar verhoogd is van 80 naar 100.

Ik weet niet hoe vaak jij er rijdt, maar ik vrij regelmatig...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:03:57 #78
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_84614911
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
alles
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_84614918
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Veel groen maak je niet mee idd
Maar dat snelweg, zal wel nooit gebeuren met de dorpen er naast
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:07:43 #80
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_84614927
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Goede troll
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:52:38 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84615091
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.

Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen.

Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens.
  donderdag 29 juli 2010 @ 05:06:09 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_84615333
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Moet je ook even meenemen dat een auto die 150 rijdt sneller over die km doet dan 1tje die 80 rijdt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 juli 2010 @ 05:19:29 #83
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84615353
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
Intelligent, but fucked up.
pi_84615882
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 05:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84615917
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 03:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.

Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen.

Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens.
Ik was cynisch en ik snap niet dat je het niet door hebt.
pi_84617243
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.
Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles! :r
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:48:19 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84617393
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
Ha, iemand zonder rijbewijs! :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84617698
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
Daarentegen zit je qua tijd minder lang op de weg, wanneer je harder rijdt. Minder tijd op de snelweg = minder kans op een ongeluk. Iedereen harder rijden = iedereen minder tijd op de snelweg = minder files.

Ik ben voor een maximumsnelheid van 180 :)
pi_84618102
Ik ben net terug uit Italië en als die Italianen iets niet kunnen is het auto rijden. Ze hebben geen idee hoe lang en breed hun auto is. :{w

Verder heb ik gisteren in DLD toch echt iets over een kijkersfile gehoord op de A5 tussen Karlsruhe en Frankfurt.

In Nederland moet men het eens gaan doen zoals in Duitsland. Dynamische snelheden. Dat is veel beter dan dat we langzaam terug gaan naar de situatie van voor 1 mei 1988. Want dat zie ik nog wel gebeuren: dat we straks weer 100 op de autosnelweg en 80 op de autoweg mogen.
pi_84620883
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
:')
pi_84621402
Leuk voor de vakantie in Italie straks.

In NL zie ik het nu van 150 niet zo in, niet dat ik het niet rij trouwens hoor, maar goed. We hebben hier veel te drukken snelwegen met teveel op en afritten om constand 150 te rijden, met onze korte afstanden schiet je er ook neit zo veel mee op.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

150 is meer.
Het stompzinnige aan 120 is dat je het ook max mag rijden als de snelweg volledig leeg is.
Tja, dat zal in Italíë straks ook zijn, snelweg leeg, nog steeds maar 150 en geen 200.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84621505
Verbazingwekkend trouwens dat de maximumsnelheid bij zoveel mensen tot extreme frustratie lijdt, ik lag me suf!

Je mag best harder hoor, alleen af en toe moet je betalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84621616
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.

Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt.
Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water.

Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:20:02 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84621839
Goede zaak B-)

Is er een kaartje met de stukken Autostrada waar het om gaat?
pi_84622889
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef thefunny het volgende:

[..]

Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.

Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt.
Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water.

Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect.
Je laat dan de "confortabele volgafstand" buiten beschouwing, die is bij 80 minder dan bij 120, maar zoals thefunny al zegt, we bumperkleven en dat heeft hij niet meegenomen.

Feit blijft dat als je een simulatieprogramma maakt voro de doorstroming op een weg er bij de hoogste snelheid niet de meeste auto's per tijdseeinheid kunnen passeren juiste door effecten als volgafstand, remmen en optrekken. Zaken waar watermoleculen die uit een kraan komen geen last van hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:25:40 #96
215628 woid
let's get Friendly
pi_84624239
ff pesten:

ay... wat is het toch lekker elke morgen en avond over de onbegrenste A3 in Beieren naar mn werk.
*O*


(en ja, ik heb een auto die harder klan dan 120 ;) )


edit: overigens was het ook best leuk om ze hier te pesten met mn oranje vlaggetjes een paar weken terug... maar dat is een ander verhaal :D
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:50:41 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84625272
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het is veel te langzaam.
Zeker met de hedendaagse auto's :O.
Gewoon lekker 150kmph cruisen op de cruiscontrol bij 3000rpm en de arm op de middenarmsteun.

120 gaat echt nergens meer over.

Maargoed de helft van de automobilsten durft de 120kmph al niet eens meer te rijden :').
Ik rij regelmatig in het buitenland en het is altijd weer één grote frustratie als je in Nederland komt met alle sufkutten op de weg :r
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:15 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_84625534
Als je op Italiaanse snelwegen 150 mag, kunnen ze het bij ons met gelijke veiligheid wel ophogen tot 360km/h :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84625608
Ik dacht dat dat altijd al was in Italie, dat als er geen maximum stond aangegeven, dat de maximum snelheid 150 km p/u is. Volgens mij is dat al jaren zo, misschien nu officieel bevestigd, of uitbreiding van het aantal wegen waar dit geld?
pi_84626581
Italië is idd echt een apenland. Ik zag zelfs mensen op de fiets op de vluchtstrook daar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')