quote:MADRID - Tourwinnaar Alberto Contador heeft besloten zijn huidige ploeg Astana aan het einde van dit jaar te verlaten. Dat maakte de woordvoerder van de Spaanse wielrenner vandaag bekend. De ploeg uit Kazachstan wilde uiterlijk dinsdagavond duidelijkheid hebben van de drievoudig tourwinnaar, maar Contador verwierp dat ultimatum en beëindigde daarmee de onderhandelingen.
,,Alhoewel we qua vraag en aanbod helemaal niet zo ver uit elkaar lagen, wilde het team dringend weten of Alberto zijn contract zou verlengen'', luidde de tekst van een communiqué. ,,Alberto heeft dat ultimatum verworpen.''
Contador won bij Astana tweemaal de Tour (2009 en 2010), de Giro (2008) en de Vuelta (2008). In 2007 veroverde de Spanjaard voor de eerste keer de eindzege van de Ronde van Frankrijk, toen hij nog bij Discovery Channel fietste. (ANP/RTR)
28/07/10 14u19
AD
Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:01 schreef Ericr het volgende:
Of Riis komt binnenkort met een grote aankondiging betreffende een nieuwe sponsor en het aantrekken van Contador of er rijdt straks een renner rond die voor niemand te betalen is. Zal al geregeld zijn lijkt me en Specialized zal 1 van de weinigen zijn die het geld heeft voor een renner als Contador.
Sky is toch wel erg Brits gericht en Katusha zal ondanks hun hoge budget ook wel 2 keer nadenken voordat ze 5 miljoen uitgeven aan 1 renner. Specialized heeft de contacten met Contador al en kan mooi een team gaan bouwen rond de Tourwinnaar. Weer een fabrieksteam er bij naast Cervelo en BMC. Oude Raleigh, Peugeot, Motobecane, Bianchi etc tijden herleven.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.
Dat zou wat zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.quote:
Specialized-fietsen in plaats van Batavus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergens heb ik het idee dat Riis een slimmere deal sluit dan de Schlecks die echt bij een volledig nieuw team zullen moeten beginnen. Riis heeft in feite straks ook grotendeels een nieuw team qua opzet maar zal toch gebruik kunnen maken van zijn huidige status als ploegleider en bijbehorende contacten.quote:As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.
Tweederde van de Tour ploeg ligt al min of meer vast dus. Als Cancellara voor Riis blijft rijden in ieder geval (en dat denk ik wel)quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:24 schreef Ericr het volgende:
As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:09 schreef SuikerVuist het volgende:
"Pretty sure it was Contador's brother saying on Eurosport (on Sunday) that the Astana team car was giving Contador false time splits to "motivate" him during the TT. They were telling him he was behind and losing the yellow."
Pijnlijk als dit waar is.
Gebeurt vaker idd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.
Oké.quote:
Dat hebben ze volgens Contador ook gedaan. Op de streep wist hij niet hoe het er werkelijk voorstond.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.
Hij dacht dat hij maar 2 seconden over had vlak voor de streep? Als je zag hoe hij toen reed twijfel ik daar geen moment aan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hebben ze volgens Contador ook gedaan. Op de streep wist hij niet hoe het er werkelijk voorstond.
http://nos.nl/video/174089-contador-vecht-tegen-zijn-tranen.html
Vooral erg ondoordacht. Hij had zich zomaar over de kop kunnen rijden met de gedachte dat hij achter lag/minimaal voor lag.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:56 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hij dacht dat hij maar 2 seconden over had vlak voor de streep? Als je zag hoe hij toen reed twijfel ik daar geen moment aan.
Trieste actie van de ploegleiding.
Dat is wel erg dom inderdaad. En redelijk onnodig.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hebben ze volgens Contador ook gedaan. Op de streep wist hij niet hoe het er werkelijk voorstond.
http://nos.nl/video/174089-contador-vecht-tegen-zijn-tranen.html
http://sporza.be/cm/sporz(...)denbroeck_wil_podiumquote:(...)Wat brengt 2010 nog voor Van den Broeck? "De ploeg wou me maar vier criteriums laten rijden, maar ik krijg er nu toch zeven. Financieel is dat interessant en na de Tour heb ik toch geen zin in trainingen."
"Ik wou ook graag de Vuelta rijden als voorbereiding op het WK, maar Mario Aerts heeft me dat afgeraden."(...)
's Lands wielergezicht in de belangrijkste wielerwedstrijd laten knechten voor een kleurloze Spanjaard. ik vraag me af of dat publicitair nou zo'n handige stap is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:33 schreef Ericr het volgende:
Nou kom op Rabo, gooi er wat miljoentjes tegenaan dan. Zal wel nooit gebeuren maar de combo Gesink/Contador tegen de Schlecks zou wel een mooie strijd zijn.
Je kan gaan rijden zoals de Schlecks, alleen zal Gesink dan wel een stap voorwaarts moeten maken. Gesink heeft toch ook niet hoeven knechten voor Menchov? Twee kopmannen ging prima deze Tour en voor Contador kan je best wat tempobeulen laten rijden. Boom, Tankink, Breschel. Heb je al een aardig treintje.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef Reya het volgende:
[..]
's Lands wielergezicht in de belangrijkste wielerwedstrijd laten knechten voor een kleurloze Spanjaard. ik vraag me af of dat publicitair nou zo'n handige stap is.
Behalve van Specialized en Quickstep zouden de andere aanbiedingen van Footon Servetto en Abarca Sports zijn volgens de Deense media. Tja...quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef SuikerVuist het volgende:
We hebben twee tot drie interessante aanbiedingen die we grondig onderzoeken. Het ligt in onze bedoeling om de knoop zo rap mogelijk door te hakken.'
http://www.standaard.be/a(...)M2TDF7H&subsection=7
bron: Telegraafquote:Thomas Dekker gebruikte vaker epo
RIJSWIJK - De geschorste wielrenner Thomas Dekker heeft meer dan eens doping gebruikt. „Het was niet één keer. Het was over een langere periode”, bekent de Nederlander in een interview dat donderdag is gepubliceerd op de website Cyclingnews.
Dekker zit momenteel een schorsing uit tot en met 1 juli 2011. De 25-jarige Noord-Hollander was de eerste renner die bij een hercontrole van een oude urinestaal positief op epo werd bevonden. Het leverde hem ontslag bij zijn ploeg Lotto op en een schorsing van twee jaar.
„Ik voelde me onoverwinnelijk, leefde in een zeepbel en realiseerde me niet waarmee ik bezig was. Ik heb doping gebruikt in het verleden en dat is het verhaal. Ik heb er spijt van en wil schoon terugkeren in het peloton”, zegt hij.
Dekker is inmiddels verhuisd naar België en werkt naar eigen zeggen keihard aan zijn comeback. Onder anderen oud-bondscoach baanwielrennen Peter Pieters begeleidt hem.
De wielrenner beweert in het interview dat hij aan het einde van het jaar 2007 in de verleiding is gekomen om epo te gaan gebruiken. „Ik had die winter al last van mijn heup en voelde me ook niet lekker in het nieuwe team van Rabobank. Ik was mezelf niet meer en zocht mijn toevlucht in doping.”
Dekker weigert te zeggen hoe hij aan de epo kwam, hoe vaak hij injecteerde en wie hem hielpen. „Het volstaat om te zeggen dat ik doping heb gebruikt en alleen ik ben daarvoor verantwoordelijk geweest. Ik weet wat ik gedaan heb. Ik weet dus ook dat mijn overwinningen in de Ronde van Romandië en de Tirreno-Adriatico in 2007 zuiver waren.”
De renner stopte met de epo toen hij voor het seizoen 2009 op zoek moest naar een nieuwe ploeg. „Dat was niet zo moeilijk. Ik wilde dolgraag weer op de fiets zitten en mijn oude niveau halen. Toen ik bij Lotto een contract kreeg, heb ik doping meteen afgezworen. Het was een enorme opluchting.”
Dat kleurloze zal vooral op zijn persoonlijkheid en uitstraling slaan lijkt me.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:33 schreef DutchSL het volgende:
Contador rijdt 1 koers verdedigend en hij is gelijk een kleurloze Spanjaard
Niet dat ik hem bij Rabobank wil zien overigens.
Vooral dat slaan tegen de wang van Schleck en die knipoog... hilarisch. Schleck vernederen en wegzetten als een kleine jongen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:11 schreef Ericr het volgende:
Vind Contador toch wel loskomen dit jaar, komt al een stuk beter over dan voorheen.
Ik vond dat juist wat krampachtig overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:37 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Vooral dat slaan tegen de wang van Schleck en die knipoog... hilarisch. Schleck vernederen en wegzetten als een kleine jongen.
Niet meteen iets dat je van een "kleurloze" leider zou verwachten.
Haha, zo dacht ik er ook over. Ik vond dat erg gemaakt over komen. Ik zit ook nog steeds te twijfel over de laatste tour over Contador nu minder sterk was en dus op het zelfde niveau van andy zat, of dat Andy juist meer gegroeid was dan Contador.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond dat juist wat krampachtig overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.
Contador was minder, in ieder geval zeker in de tijdritten. Bergop was hij gewoon sterk, niet zo super als vorig jaar. Schleck is op beide onderdelen vooruit gegaan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, zo dacht ik er ook over. Ik vond dat erg gemaakt over komen. Ik zit ook nog steeds te twijfel over de laatste tour over Contador nu minder sterk was en dus op het zelfde niveau van andy zat, of dat Andy juist meer gegroeid was dan Contador.
Weet iemand waar cance eigenlijk fietst volgend jaar?
Noord Afrikanen? Ik kom in de recente geschiedenis niet verder dan die Tunesiër van Acqua e Sapone? Of je moet wat Fransen met Afrikaanse roots meetellen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:19 schreef El_Bassie het volgende:
Teklehaymanot hails from Eritrea and the 21-year-old is tipped by the team as one of the most promising African riders.
Hoeveel concurrentie heeft hij? En dan niet van Noord-Afrikanen, want daar zijn er altijd wel een paar van.
Kortom, Geox neemt de ProTour-licentie van Footon-Servetto over en het wordt zodoende een Italiaans ProTour-team. Geox pompt 50 miljoen euro over 5 jaar in het team.quote:Geox entra en el ciclismo de la mano de Gianetti: 5 años y 50 millones (Ampliación)
La empresa de calzado Geox entra de lleno en el ciclismo y ha firmado un contrato de cinco años con Mauro Gianetti, mánager del Footon-Servetto-Fuji y la inversión será cercana de 50 millones de euros, según adelanta La Gazzetta dello Sport.
El equipo pasará a estar afiliado en Italia por lo que se unirá a Liquigas y Lampre como formaciones italianas en el ProTour, mientras que España perderá un nuevo conjunto. Geox era hasta ahora uno de los patrocinadores del Lampre.
Damiano Cunego se perfila con uno de los líderes del equipo y también interesan Denis Menchov y Michael Rogers. Daniele Nardello y Stefano Zanini seguirán como directores, a los que se unirá Claudio Corti.
Geox es una compañía sita en Montebelluna (Treviso) y con un volumen de producción de 865 millones en 2009.
Biciciclismo
Kan Vacansoleil niet een dealtje maken met Gerrie van Gerwen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, Geox neemt de ProTour-licentie van Footon-Servetto over en het wordt zodoende een Italiaans ProTour-team. Geox pompt 50 miljoen euro over 5 jaar in het team.
Volgend jaar wordt de protour licentie toch minder belangrijk voor deelname aan de grote rondes?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kan Vacansoleil niet een dealtje maken met Gerrie van Gerwen?![]()
wanneer wordt die ranking eigenlijk vastgelegd? Ik bedoel, tot welke wedstrijd kun je punten halen om je te kwalificeren voor de toer?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:55 schreef knep het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt de protour licentie toch minder belangrijk voor deelname aan de grote rondes?
Dan wordt toch de ranking bepalend voor deelname?
http://www.wielerflits.nl/nieuws/9580/uci-herziet-systeem-rond-startrecht-topwedstrijden.htmlquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:56 schreef Beregd het volgende:
[..]
wanneer wordt die ranking eigenlijk vastgelegd? Ik bedoel, tot welke wedstrijd kun je punten halen om je te kwalificeren voor de toer?
In theorie, in praktijk zie ik weinig veranderen. Pro-Continentale ploegen lopen meteen tegen hun puntenquotum zodat die niet eens meer in grote wedstrijden mogen starten en kunnen nauwelijks in die top 16 raken, waardoor er toch weer zal moeten aangevuld worden met Pro-Tour.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:55 schreef knep het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt de protour licentie toch minder belangrijk voor deelname aan de grote rondes?
Dan wordt toch de ranking bepalend voor deelname?
Vergeet Abdel-Kader Zaaf nietquote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:22 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Noord Afrikanen? Ik kom in de recente geschiedenis niet verder dan die Tunesiër van Acqua e Sapone? Of je moet wat Fransen met Afrikaanse roots meetellen.
Zuid Afrikanen daarentegen draaien al langer goed mee.
Maar deze gast uit Eritrea werd zesde in de Tour de l'Avenir dus hij zal zeker wel iets kunnen.
quote:PMartens83
The post Tour Crits mean nothing to me,actually i nearly hate them,but missing San Sebastian really means pain in my heart.wonderful race!!!
Was Martens niet geblesseerd?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:35 schreef The_Hives het volgende:
Rabo start zaterdag met 7 man omdat Nuyens ziek is. Waarom zetten ze Martens dan niet in
[..]
Zeker, Martens moet nog alle zeilen bijzetten om de Vuelta te rijden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was Martens niet geblesseerd?
http://www.nusport.nl/wie(...)orenner-martens.html van begin juni, weet niet hoe het nu is.
quote:Zes weken geleden viel Paul Martens zwaar in de Dauphiné. Hij is nu in de laatste fase van de revalidatie.
Paul Martens (foto) volgt deze weken de Tour intensief via de televisie. Intensiever dan in andere jaren. De 26-jarige Duitser is herstellende van een zware val in De Dauphiné op 7 juni. Daarbij liep hij een ribbreuk en een nierbeschadiging op. Vooral de laatste verwonding houdt hem al lang aan de kant. Het einde is echter in zicht. Hij droomt intussen van de Vuelta. "In hoop echt op de Ronde van Spanje. Ik heb niet veel tijd nodig om in vorm te komen dus hoop ik snel weer voluit te mogen trainen."
Vorige week meldden wij dat je weer mocht fietsen maar nog niet intensief trainen. Hoe is het nu?
"Eigenlijk nog hetzelfde, maar dat is puur uit voorzorg. Een nierbeschadiging is een ander verhaal dan een botbreuk. Als ik nog een keer zou vallen, kan dat ernstige gevolgen hebben zo lang het herstel niet 100% is. Ik heb met onze trainer Louis Delahaye een trainingsprogramma samengesteld. Dat betekent nu nog heel rustig fietsen. Binnen 2 weken krijg ik weer een scan. Ik had na mijn val een hematoom (bloeduitstorting) rond mijn nier van 12x12 centimeter. Bij de laatste scan was het gehalveerd. Ik hoop dat hij bij de volgende test helemaal weg is. Dan gaat het sein op groen."
Wat voor last had je van die nierbeschadiging?
"Aanvankelijk heel veel. Ik was kortademig in het begin. Als ik een trap was opgelopen, moest ik boven uitrusten. Ik had ook slechte bloedwaarden. Mijn onderrug was ook lange tijd gevoelig. Maar dat is nu allemaal verdwenen. Ik heb geen klachten meer. Dan is het ook moeilijk om toch met de handrem op te rijden, maar dat moet nu eenmaal."
Welke doelstellingen heb je nog voor dit seizoen?
"Ik wil graag de Vuelta rijden. Vorig jaar stond ik daarin na een knie-operatie ook aan de start. Na die operatie was ik snel weer in vorm, maar ik begon ziek aan de Vuelta. Dat is eigenlijk niet meer overgegaan. Na de elfde etappe kreeg ik koorts en twee dagen later ging de vlam uit. Nu de Vuelta willen rijden, is een grote ambitie, dat weet ik. Maar vorig jaar bleek al dat ik snel goed ben. Maar eerst moet ik weer volop kunnen trainen en dan in vorm zien te komen. De Tour de Limousin en de GP Plouay zouden daar goede koersen voor zijn."
Je hebt allround-kwaliteiten. Ideaal voor de Tour. In hoeverre ga je daarvan dromen als je thuis zit te kijken?
"Dat heb ik eigenlijk bijna bij elke koers die ik op tv zie. Dan ga je je toch altijd afvragen wat jij zelf daar zou kunnen doen. Maar de Tour is toch ook wel speciaal. Als de buitenwereld ontdekt, dat je profrenner bent, beginnen ze altijd over de Tour. Het zou leuk zijn dan ook te kunnen zeggen, dat je hem hebt gereden. Maar ik heb denk ik nog tien jaar te gaan als renner. In die periode moet het toch eens gaan lukken."
De eerste droom is nu waarschijnlijk weer in een wedstrijd starten?
"Precies. Het is nu al te lang, dat ik niks kon doen. Juist in deze weken heb ik weer gevoeld hoe graag ik fiets. Dit is de langste periode in veertien jaar, dat ik niet op de fiets heb gezeten. Dat was een nieuwe ervaring, die ook niet leuk was. Daarom was ik vorige week nog zo blij. De week daarvoor vertelden de artsen mij, dat ik rekening moest houden met drie tot vier weken inactiviteit, maar de scan zag er daarna verrassend goed uit. Ze stelden de prognose bij. Ik mocht weer fietsen. Nu op naar de volgende stap."
weet hetquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:03 schreef El_Bassie het volgende:
training every day really sucks without knowing if races will come( are possible ) in the near future. waiting is the worst!!!
9:01 AM Jul 28th via web
Beetje begrijpend lezen.
Het zit zo:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:16 schreef knep het volgende:
[..]
http://www.wielerflits.nl(...)-topwedstrijden.html
In het commentaar heeft men het over de ranking van 31/12/2010 die telt.
Blijft echter onduidelijk, vooral omdat je die onnavolgbare UCI regelementen moet doorploegen.
inquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij geldt die top 17 alleen voor de historische wedstrijden. Ook wordt er gezegd dat er volgend jaar in veel meer wedstrijden punten te verdienen zijn, zodat je bij wijze van spreken bijna bij de CQranking zit (en eigenlijk het systeem van 15 jaar terug), weliswaar met wat domme aanpassingen die we danken aan de extreem competente Verbruggen/McQuaid kliek .
nu lees ik dit weer over het wk-parcours.. ik vraag me toch echt af of de renners het parcours wel hebben bekeken voordat ze een mening gevenquote:Andy Schleck twijfelt of hij in oktober aan de start staat van het wereldkampioenschap wielrennen in Melbourne. De nummer twee uit de Tour de France denkt dat hij op het vlakke parcours weinig uit kan richten.
"Ik weet niet zeker of ik wel moet gaan," twijfelt Schleck. "Het is niet echt een parcours voor mij en ik zie op tegen de lange reis er naartoe. Het past niet echt in mijn planning voor het najaar. Voorlopig zijn mijn speerpunten de Vuelta en de Ronde van Lombardije."
Schleck won afgelopen week de criteriums in Luxemburg en Sint Niklaas. Volgend seizoen zal hij in de Tour de France opnieuw de strijd aan moeten gaan met Alberto Contador. Na twee maal tweede te zijn geworden heeft hij wel een idee hoe hij de Spanjaard moet verslaan. "Ik zal heel hard moeten trainen," vertelde hij met een knipoog.
Ik denk dat het niet echt een parcours voor een Schleck is, daar zijn de klimmetjes toch te kort voor:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:17 schreef franklop het volgende:
[..]
nu lees ik dit weer over het wk-parcours.. ik vraag me toch echt af of de renners het parcours wel hebben bekeken voordat ze een mening geven
ik denk ook dat belgie met het duo gilbert boonen twee leuke ijzers in het vuur heeft voor dit parcoursquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet echt een parcours voor een Schleck is, daar zijn de klimmetjes toch te kort voor:
http://www.melbourne2010.(...)0000179-fullsize.jpg
Het is wel vrij steil, 100 meter hoogteverschil in 800 meter bij de eerste heuvel, maar dit is meer voor de Cunego's en de Gilberts lijkt me.
Toch knap dat hij sinds hij voor de eerste keer WK werd ongeveer élk jaar een topfavoriet isquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:37 schreef El_Bassie het volgende:
Het ligt er een beetje aan hoe er gekoerst wordt, maar Oscarito is wel favoriet nummer één voor mij.
Volgens mij is het nog maar de vraag of Boonen de Vuelta zal halen, dan wordt een goede vorm op het WK wel heel lastig. Volgens mij kunnen ze beter gewoon alles op Gilbert zetten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:27 schreef solaire het volgende:
[..]
ik denk ook dat belgie met het duo gilbert boonen twee leuke ijzers in het vuur heeft voor dit parcours
Of Van Avermaet, die was vorig jaar op het WK ook goed dacht ik. Iig in de Vuelta.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog maar de vraag of Boonen de Vuelta zal halen, dan wordt een goede vorm op het WK wel heel lastig. Volgens mij kunnen ze beter gewoon alles op Gilbert zetten.
Twee jaar geleden werd hij 17e, dat was wel aardig ja. Maar Boonen en Gilbert zijn de enige Belgen die een grote koers kunnen winnen, Boonen zal waarschijnlijk niet in topvorm zijn, dus dan gewoon alle kaarten op Gilbert. Als je misschien wel de beste klassiekerrenner van dit moment in je gelederen hebt, mogen subtoppers als Van Avermaet en Leukemans toch niet meer ambiëren dan mee gestuurd te worden in de voorfinale.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Of Van Avermaet, die was vorig jaar op het WK ook goed dacht ik. Iig in de Vuelta.
Guarnieri wint de sprint, grote valpartij op 1,5 km van de streep.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:54 schreef Ambrosius het volgende:
Ronde van Polen is nog bezig: http://nl.justin.tv/dr_huckenbunsch
Nog 16 km, lijkt een sprint te gaan worden.
Wat is dat met die Aussies?quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Brown was weer leuk bezig, Renshawtje aan het doen na de finish.
komt door de valpartijquote:Op zondag 1 augustus 2010 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
1. Jacopo Guarnieri (Italië/Liquigas-Doimo)
2. Aitor Galdos (Spanje/Euskaltel-Euskadi)
3. Allan Davis (Australië/Astana)
4. Olivier Bonnaire (Frankrijk/Française des Jeux)
5. Christopher Sutton (Australië/Team Sky)
Alle respect voor deze renners, maar waarom is dit ook alweer Pro-Tour
quote:Vacansoleil praat met Sanchez
AMSTERDAM - Vacansoleil heeft grote ambities voor het volgende wielerseizoen. De Nederlandse ploeg heeft nu nog een pro-continentale licentie, maar wil volgend seizoen acteren op het hoogste niveau.
© ANP
Om er zeker van te zijn dat Vacansoleil volgend jaar wel wordt uitgenodigd voor de grote rondes, wil de ploeg enkele renners van naam aantrekken. Daarbij kijkt de Nederlandse ploegleiding nadrukkelijk naar de nummer vier van de afgelopen Tour de France, Samuel Sanchez.
Teammanager Daan Luijckx van Vacansoleil bevestigt tegenover NUsport dat de ploeg aan tafel zit met de regerend olympisch kampioen. "Ik wil er niet te veel over kwijt nog, maar er vinden verkennende gesprekken plaats."
Rondewerk
"Met het oog op het komende seizoen zijn wij nog op zoek naar iemand voor de grote rondes. Met het aantrekken van Stijn Devolder en het verlengen van het contract van Björn Leukemans, denken wij genoeg in huis te hebben voor de klassiekers. De volgende versterking is dus voor het rondewerk."
De teammanager is van mening dat de ploeg niet meer dan één versterking voor de grote rondes hoeft te halen. "Matteo Carrara heeft dit seizoen de Ronde van Luxemburg gewonnen. En met Marco Marcato en Sergey Lagutin hebben wij nog twee renners die een kopman kunnen bijstaan."
De Spaanse ronderenner heeft meerdere aanbiedingen op zak, waaronder van zijn huidige werkgever Euskaltel. De Baskische ploeg raakt echter mogelijk zijn ProTour-licentie voor het komende seizoen kwijt omdat de hoofdsponsor het budget terugschroeft van 5 naar 4 miljoen euro waardoor een vertrek van Sanchez aanstaande lijkt.
Ambities
Vacansoleil was de laatste weken behoorlijk actief op de transfermarkt. Naast het vastleggen van Devolder, tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen, werd de ploeg ook in verband gebracht met de Italianen Michele Scarponi en Damiano Cunego.
Dergelijke versterkingen zijn mogelijk omdat het budget van de ploeg voor komend seizoen flink wordt opgeschroefd. "Afgelopen jaar zaten wij tussen de 4,5 en 5 miljoen euro. Dat stijgt nu naar 7,5 miljoen. Je kan dus wel zeggen dat wij ambities hebben", besluit Luijckx.
Als je Pro-tour ambities hebt redt je het niet met leunen op Nederlandse renners.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:22 schreef Felagund het volgende:
De ploeg wordt wel echt buitenlands zo, het moet niet ten koste gaan van de Nederlandse renners natuurlijk.
Bovendien kunnen de Nederlanders zich hier mooi aan optrekken en rijpen in de schaduw.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je Pro-tour ambities hebt redt je het niet met leunen op Nederlandse renners.
Welke Nederlanders? Ze mogen er maar 8 per koers (9 in een grote ronde) opstellen, die Nederlanders mogen dan allemaal naar koersen toe waar Vacansoleil sowieso wel zou mogen rijden al waren ze van het niveau Skil.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:49 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Bovendien kunnen de Nederlanders zich hier mooi aan optrekken en rijpen in de schaduw.
Zonder een S.Sanchez geen Tour voor Vacamsoleil en dus 0 Nederlanders in Tour, Vuelta, LBL etc.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Welke Nederlanders? Ze mogen er maar 8 per koers (9 in een grote ronde) opstellen, die Nederlanders mogen dan allemaal naar koersen toe waar Vacansoleil sowieso wel zou mogen rijden al waren ze van het niveau Skil.
Ik hoop van het harte dat het niet doorgaat, zowel voor Samu zelf als voor alle Nederlanders bij Vacansoleil.
Je kan je afvragen of ambities de nek omwringen door structureel een helpersrol op te dringen veel beter is dan niet meerijden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:35 schreef Venga_II het volgende:
[..]
Zonder een S.Sanchez geen Tour voor Vacamsoleil en dus 0 Nederlanders in Tour, Vuelta, LBL etc.
Met een toprenner als hem erbij toch 2 tot 3 Nederlandse knechten meer in zulke koersen
Bron?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners nemen hun punten mee
Talent komt altijd wel boven drijven. Bij Rabo zie je toch ook dat de echte knechten ondanks eerdere ambities die ze misschien hebben gehad nooit verder zijn gekomen dan het niveau van een knech. Niks mis met knechten verder, die gasten rijden zich meer in de kijker dan door tweederangs wedstrijden te rijden waar ze ook peletonvulling zijn. Koershardheid kan dan nog wel eens een onverwacht talent opleveren. Van een grote ronde rijden worden de meeste renners toch niet slechter, of je moet het niveau gewoon echt niet aan kunnen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of ambities de nek omwringen door structureel een helpersrol op te dringen veel beter is dan niet meerijden.
http://www.uci.ch/Modules(...)602917X57X56Page%3D3quote:
zo kan je ook je deelname garantie bij elkaar kopenquote:Op maandag 2 augustus 2010 15:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
http://www.uci.ch/Modules(...)602917X57X56Page%3D3
However, the calculation of the teams' sporting values has been completely revised. This will now be based on the values of riders contracted by a team for the following year. These values are calculated from the riders' results over the two previous seasons.
Als je het geld hebt wel ja, het nieuwe GEOX zal zich ook wel willen inkopen op die manier. Ook al neemt die de licentie over van Footon, maar je moet dan wel nog steeds renners in huis hebben die punten kunnen verzamelen voor de ranking. BMC is al bezig met de aanvraag.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:13 schreef solaire het volgende:
[..]
zo kan je ook je deelname garantie bij elkaar kopen
Als Hoogerland niet weer verbetert is er geen enkele Nederlandse renner bij Vacance die een andere rol ( in de grote en kleine rondes) verdiend . Bovendien, zo iets moet je afdwingen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of ambities de nek omwringen door structureel een helpersrol op te dringen veel beter is dan niet meerijden.
Dat gaat over het uitdelen van de licenties voor de ProTour-teams. De ProTour biedt uitsluitend garantie voor startrecht in de ProTour-koersen, maar die rijdt Vacansoleil toch grotendeels wel.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
http://www.uci.ch/Modules(...)602917X57X56Page%3D3
However, the calculation of the teams' sporting values has been completely revised. This will now be based on the values of riders contracted by a team for the following year. These values are calculated from the riders' results over the two previous seasons.
Dan maar geen Tour hoor, er is meer dan de Tour. Ik zie de Nederlanders liever een heel seizoen kansen krijgen (wat nu al veel te weinig is!) dan dat ze het hele jaar in dienst moeten rijden en nauwelijks opgesteld worden in de grote wedstrijden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:35 schreef Venga_II het volgende:
[..]
Zonder een S.Sanchez geen Tour voor Vacamsoleil en dus 0 Nederlanders in Tour, Vuelta, LBL etc.
Met een toprenner als hem erbij toch 2 tot 3 Nederlandse knechten meer in zulke koersen
Dat was nou een verdomde goede aanwinst voor Vacansoleil geweest, aangezien hij volgend jaar nog nergens rijdt. Is daar al iets over bekend?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik vind het ook onnodig dat ze Devolder hebben gehaald én Leukemans hebben behouden, in plaats van één van die twee hadden ze net zo goed een Niki Terpstra kunnen halen.t.
Daar komt een zekere Taylor Phinney voor in de plaats (al is het natuurlijk afwachten hoe die het zal doen)quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:50 schreef Beregd het volgende:
vacansoleil wou toch ook al protour worden?
En wat gebeurt er met the shack als ze geen opvolger voor Lance vinden...
Het wordt tijd dat de UCI eens afkomt met een duidelijk systeem.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand als het grote nieuwe talent naar voren wordt geschoven en er vervolgens toch minder van terecht komt dan men gedacht had.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:12 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Daar komt een zekere Taylor Phinney voor in de plaats (al is het natuurlijk afwachten hoe die het zal doen)
Inderdaad, Smeets is ook nog steeds aan het wachten op de definitieve doorbraak van Danielson.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand als het grote nieuwe talent naar voren wordt geschoven en er vervolgens toch minder van terecht komt dan men gedacht had.
Sponsor Vacansoleil is niet alleen actief in Nederland maar ook in andere Europese landen, het is dus niet gek dat ze zich ook op buitenlandse renners richten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:22 schreef Felagund het volgende:
De ploeg wordt wel echt buitenlands zo, het moet niet ten koste gaan van de Nederlandse renners natuurlijk.
Phinney is nog een erg jonge gast. Als ik hem was zou ik voorlopig nog effe mijn pijlen richten op de piste. De individuele achtervolging is er niet bij in London, maar hij kan proberen om eremetaal te halen op het omnium.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Inderdaad, Smeets is ook nog steeds aan het wachten op de definitieve doorbraak van Danielson.
Phinney gaat de komende jaren echt geen klassement rijden in een van de GT's hoor.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:12 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Daar komt een zekere Taylor Phinney voor in de plaats (al is het natuurlijk afwachten hoe die het zal doen)
bruyneel zei dat hij enkel wou doorgaan als hij een potentiële tourwinnaar in de ploeg heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:12 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
nos.nlquote:Contador naar Saxo Bank
Alberto Contador fietst de komende twee seizoenen voor Saxo Bank. Dit maakte Bjarne Riis dinsdag bekend op een persconferentie.
Contador, die met zijn eindzege in de Tour de France van dit jaar al op vijf overwinningen in grote rondes staat, komt over van Astana.
De geruchten van de overstap van Contador naar de Deense ploeg namen al toe, nadat de gebroeders Frank en Andy Schleck (tweede in de Tour dit jaar) bekend maakten het team van Riis volgend seizoen te verlaten.
"Alberto is een renner van wereldklasse", stelde Riis op de persconferentie. "Hij blijft zeker nog aan de top voor de komende jaren. Alberto krijgt een sterk en loyaal team om zich heen om hem op alle terreinen te ondersteunen. Ik weet zeker dat dit een zeer vruchtbare samenwerking wordt."
Contador zelf liet in een verklaring weten vooral de teamspirit en filosofie van Saxo Bank te waarderen. "En historisch gezien is het team van Bjarne Riis altijd succesrijk geweest en samen kunnen we een hele belangrijke rol spelen in de wereld van het wielrennen."
Sponsor
De persconferentie leek aanvankelijk slechts gepland om de tweede grote sponsor bekend te maken. Er komt echter geen nieuwe tweede sponsor; Saxo Bank verlengde zijn verbintenis met Riis met één jaar. De andere grote sponsor voor volgend seizoen was al bekend; Sungard.
En van Bradley McGee...quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Inderdaad, Smeets is ook nog steeds aan het wachten op de definitieve doorbraak van Danielson.
Daar denkt hij, en zijn entourage, toch anders over. Ze zien hem in eerste instantie weliswaar meer als klassieke renner, maar hij is toch ook serieus aan het werken aan het klimwerk. Als je zo'n geweldig vermogen kunt ontwikkelen dan is het in ieder geval een mogelijkheid, kijk maar naar Wiggins. Indurain kon het ook met een enigszins vergelijkbare bouw.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
bruyneel zei dat hij enkel wou doorgaan als hij een potentiële tourwinnaar in de ploeg heeft.
Phinney is een heel goed renner, maar geen potentIêle tourwinnaar.
quote:"Like any young pro, he'll go through some peaks and valleys," Armstrong said. "But at the end of it all, he will win some serious races. There isn't a classic he can't win."
Armstrong was referring to the classic, one-day races that dominate cycling's spring season. Phinney already has won the under-23 Paris-Roubaix race, which takes riders over the dusty, rough cobblestones of northern France.
Phinney also is an excellent time trialist, an ability that allows him to sprint long distances against the clock. He honed those skills on the track, where he's won two world pursuit championships. He was seventh at the 2008 Olympics in the pursuit.
Cycling experts believe Phinney is headed toward a career similar to what Armstrong was building before he was diagnosed with cancer. And they compare Phinney to Switzerland's Fabian Cancellara, an Olympic gold medalist and three-time world time-trial champion.
Cancellara, who has been nicknamed Spartacus, won two spring classics this season and has worn yellow at four different Tours, including much of the first third of this year's race.
Phinney may never be the type of racer who can excel at three-week Tours, because his lanky body type isn't a good aerodynamic fit for the mountains. However, he could be like a Miguel Indurain, who won a then-record five straight Tours thanks to his dominating time trial skills and his ability to at least keep up with most of the climbers.
Phinney is working on his mountain legs. While in Talloires, he had access to all the Alpine passes the Tour includes each July. He believes his body will be mature enough physically to ride a grand tour by 2012, when he's 22.
"Taylor has almost stopped surprising me," Davis Phinney said. "Not only does he back up what he says he's going to do, he does it in style."
quote:"It's the big show," he said, although he still doesn't know if he can make the transition to grand champion.
"It's a long ways off, but you never know," he said. "I have always been able to surprise even myself."
Bwah, zoveel koersdagen heeft hij nog niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:01 schreef El_Bassie het volgende:
Sastre lijkt me wel toe aan een heel lange vakantie, geen Vuelta.
Miguel Indurainquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:12 schreef solaire het volgende:
Volledige naam Taylor Phinney
Geboortedatum 27 juni 1990
Geboorteplaats Boulder (Colorado), Vlag van de Verenigde Staten Verenigde Staten
Lengte 193 cm
Gewicht 82 kg
82 kilo auw hoer laat hem eerst maar eens wereldkampioen tijdrijden worden voor we hem in het rijtje contador schleck neerzetten
ja oke het kan maar, niet als hij 22 is dus daar hoeven we voorlopig nog geen rekening mee te houdenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Miguel Indurain
Lengte: 188 cm
Gewicht: 80 kg
Het gaat me niet eens zozeer over het aantal koersdagen, het meer om zijn prestaties.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bwah, zoveel koersdagen heeft hij nog niet.
En er zijn ook gasten met een geweldig vermogen die het niet konden, Wiggins is ook niet echt een blijvertje, zo lijkt het. De kansen zijn tegen hem, tot hij het tegenovergestelde bewijst.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar denkt hij, en zijn entourage, toch anders over. Ze zien hem in eerste instantie weliswaar meer als klassieke renner, maar hij is toch ook serieus aan het werken aan het klimwerk. Als je zo'n geweldig vermogen kunt ontwikkelen dan is het in ieder geval een mogelijkheid, kijk maar naar Wiggins. Indurain kon het ook met een enigszins vergelijkbare bouw.
[..]
[..]
In de Giro wordt hij gewoon 6e ondanks rugproblemen. En hij is prima uit een mindere Tour (waar hij toch gewoon rond plek 10-15 was gefinished zonder die gekke aanval naar de Tourmalet) gekomen getuige zijn niveau in San Sebastian.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:34 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het gaat me niet eens zozeer over het aantal koersdagen, het meer om zijn prestaties.
6e in de Giro en rond plek 10-15 in de tour lijkt me niet echt overeenkomen met zijn ambities, maar misschien heb jij gelijk en kan hij gewoon niet veel meer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
In de Giro wordt hij gewoon 6e ondanks rugproblemen. En hij is prima uit een mindere Tour (waar hij toch gewoon rond plek 10-15 was gefinished zonder die gekke aanval naar de Tourmalet) gekomen getuige zijn niveau in San Sebastian.
wat dacht je van deze jonge..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:35 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
En er zijn ook gasten met een geweldig vermogen die het niet konden, Wiggins is ook niet echt een blijvertje, zo lijkt het. De kansen zijn tegen hem, tot hij het tegenovergestelde bewijst.
Heeft toch maar de Ronde van Zwitserland gewonnen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:47 schreef solaire het volgende:
[..]
wat dacht je van deze jonge..
Volledige naam Fabian Cancellara
Lengte 186 cm
Gewicht 77 kg
we hadden het over potentiele tourwinnaars he!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:48 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Heeft toch maar de Ronde van Zwitserland gewonnen.Blijft een geweldenaar natuurlijk.
Als je het zo stelt dan kun je een dergelijk verhaal voor elke willekeurige renner ophangen, er wint er elk jaar maar één de Tour en dat is dan ook nog vaak iemand die meermaals de Tour gaat winnen. En zo geldt hetzelfde voor de top-5.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:35 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
En er zijn ook gasten met een geweldig vermogen die het niet konden, Wiggins is ook niet echt een blijvertje, zo lijkt het. De kansen zijn tegen hem, tot hij het tegenovergestelde bewijst.
Ik zie 100% potentie in Phinney. Alleen niet als klimmer. Ik had potentie in hem gezien als hij als blijk had gegeven van een natuurlijk klimtalent, met klinkende uitslagen in klimkoersen voor beloften Dat heeft hij volgens mij niet. Dat wil niet zeggen dat hij nooit een goede klimmer kan worden, de mogelijkheid is er. Een Contador zie ik hem niet worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je het zo stelt dan kun je een dergelijk verhaal voor elke willekeurige renner ophangen, er wint er elk jaar maar één de Tour en dat is dan ook nog vaak iemand die meermaals de Tour gaat winnen. En zo geldt hetzelfde voor de top-5.
Op grond van zijn fysieke mogelijkheden én de wereldprestaties die hij al geleverd op het hoogste niveau heeft zou ik zelfs eerder zeggen dat hij alle kant heeft. Afgezien van of Phinney nou wel of niet een goed klassement gaat rijden vraag ik me af aan welke criteria een renner dan wel moet voldoen om een bepaalde potentie te zien.
Om iemand als potentiële tourwinnaar uit te roepen met je toch al een beeld hebben hoe diegene in meerdaagse profwedstrijden presteert.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je het zo stelt dan kun je een dergelijk verhaal voor elke willekeurige renner ophangen, er wint er elk jaar maar één de Tour en dat is dan ook nog vaak iemand die meermaals de Tour gaat winnen. En zo geldt hetzelfde voor de top-5.
Op grond van zijn fysieke mogelijkheden én de wereldprestaties die hij al geleverd op het hoogste niveau heeft zou ik zelfs eerder zeggen dat hij alle kant heeft. Afgezien van of Phinney nou wel of niet een goed klassement gaat rijden vraag ik me af aan welke criteria een renner dan wel moet voldoen om een bepaalde potentie te zien.
Op zich levert een tour met minder focus op tijdritten een veel leukere koers op. Meer renners achten zichzelf kanshebber en het is een stuk minder voorspelbaar.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:39 schreef Ericr het volgende:
De Tour moet terug naar 2 lange tijdritten willen de goed klimmende tijdrijders weer een grote kans maken.In de tijd van Indurain beukte hij meestal iedereen tot pulp in de eerste korte tijdrit en was het in de bergen een kwestie van het Banestotreintje het werk laten doen om aanvallen zo goed als onmogelijk te maken. Niet tijdrijders als Pantani of Virenque mochten dan nog wel eens losgaan, die kregen in de tweede tijdrit dan toch wel een minuutje of 3 extra aangelapt.
Tijdritten van meer dan 55 km zijn schaars geworden, dat maakt het ook lastiger om als goed klimmende tijdrijder om een Tour te winnen van de lichtere grimpeurs die ook nog wel een potje kunnen tijdrijden.
Maak er maar de Ronde van Cancellara vanquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:48 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Heeft toch maar de Ronde van Zwitserland gewonnen.Blijft een geweldenaar natuurlijk.
Je weet het wel mooi te brengen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
In de Giro wordt hij gewoon 6e ondanks rugproblemen. En hij is prima uit een mindere Tour (waar hij toch gewoon rond plek 10-15 was gefinished zonder die gekke aanval naar de Tourmalet) gekomen getuige zijn niveau in San Sebastian.
Indurain had bij nader inzien in zijn 5 Tours ook niet meteen de sterkste tegenstanders. Hij was de enige echte grote ronderenner van zijn generatie. De Lemonds en Fignons waren te oud geworden, de Pantanis en Zulles waren nog te jong en wat overbleef waren omhoog getrapte eendagsrenners zoals Bugno en Jalabert en karaktervolle bijtertjes zoals Chiappucci en Virenque die je ook nauwelijks dé grote talenten kan noemen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:40 schreef Wombcat het volgende:
Indurain beukte ook iedereen tot pulp in een bergetappe als 'ie daar zin in had. Hautacam bijvoorbeeld.
Als maar de helft van het huidige talent echt doorbreekt hebben we de komende jaren een veel mooiere situatie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Indurain had bij nader inzien in zijn 5 Tours ook niet meteen de sterkste tegenstanders. Hij was de enige echte grote ronderenner van zijn generatie. De Lemonds en Fignons waren te oud geworden, de Pantanis en Zulles waren nog te jong en wat overbleef waren omhoog getrapte eendagsrenners zoals Bugno en Jalabert en karaktervolle bijtertjes zoals Chiappucci en Virenque die je ook nauwelijks dé grote talenten kan noemen.
Als Sastre zo laf had gereden als Kevin de Weert had hij in de top-15 geeindigd. Door die kansloze solo heeft hij veel tijd verloren op de Tourmalet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je weet het wel mooi te brengen.
Je kan ook zeggen; hij won de Giro bij lange na niet ondanks dat hij een keer in een ontsnapping zat die 13 minuten pakte. (Hij werd overigens 8ste, niet 6e.) Zelfs Arroyo wist die Giro bijna te winnen. In de Tour werd hij 20ste, onder andere achter Kevin de Weert.
Startte hij vroeg of laat?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:48 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als Sastre zo laf had gereden als Kevin de Weert had hij in de top-15 geeindigd. Door die kansloze solo heeft hij veel tijd verloren op de Tourmalet.
Maar... hij eindigde sterk. In de tijdrit was hij sneller dan veel klassementsrenners en verloor hij maar 15 seconden op Schleck.
Hij stond rond de 20e plek, dus net wat eerder dan de echte toppers. Dus de wind zal wel ongeveer even sterk zijn geweest.quote:
Dat is maar hoe je het bekijkt. Met lange tijdritten moet je als niet-tijdrijder meer tijd pakken op ronderenners met een goede tijdrit. Je hebt statische spanning (dit jaar met Schleck vs. Contador) en dynamische spanning zoals met Pantani. Je kon op een dag een paar minuten winnen maar ook makkelijk verliezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op zich levert een tour met minder focus op tijdritten een veel leukere koers op. Meer renners achten zichzelf kanshebber en het is een stuk minder voorspelbaar.
Logisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij stond rond de 20e plek, dus net wat eerder dan de echte toppers. Dus de wind zal wel ongeveer even sterk zijn geweest.
Sastre presteert het dit jaar gewoon om het hele jaar net niet goed te zijn. Ben benieuwd naar de Vuelta.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:48 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als Sastre zo laf had gereden als Kevin de Weert had hij in de top-15 geeindigd. Door die kansloze solo heeft hij veel tijd verloren op de Tourmalet.
Maar... hij eindigde sterk. In de tijdrit was hij sneller dan veel klassementsrenners en verloor hij maar 15 seconden op Schleck.
Als Cancellara een jaar apart zet voor de Tour zonder klassiekers zie ik hem top 5 halen met wat hoogstestages, een goed team (dat blijkt elke keer weer) en wat kilo's lichter.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:49 schreef solaire het volgende:
[..]
we hadden het over potentiele tourwinnaars he!
En een passend parcours.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:43 schreef Michie23 het volgende:
[..]
Als Cancellara een jaar apart zet voor de Tour zonder klassiekers zie ik hem top 5 halen met wat hoogstestages, een goed team (dat blijkt elke keer weer) en wat kilo's lichter.
Ik niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:43 schreef Michie23 het volgende:
[..]
Als Cancellara een jaar apart zet voor de Tour zonder klassiekers zie ik hem top 5 halen met wat hoogstestages, een goed team (dat blijkt elke keer weer) en wat kilo's lichter.
Sastre was opgebrand na de Tour vorig jaar. Tussen die Tour en de Giro had hij maar 8 koersdagen. Als je dan ondanks rugbroblemen in de top-10 eindigt is dat niet slecht. De Tour was eigenlijk ook van dat niveau (Er was (veel) meer concurrentie en hij verliest nog een klein kwartier naar de Tourmalet), vrij matig voor zijn doen inderdaad. Maar hij is schijnbaar goed uit de Tour gekomen als je hem in San Sebastian bezig zag en zoals gezegd hij heeft niet veel koersdagen in de benen. Veel anders wat Sastre past blijft er ook niet over.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:36 schreef knep het volgende:
Sastre heeft een matig jaar imho, denk dat zijn tijd ook zowat voorbij is.
Vorig jaar werd hij nog 4e in de Giro maar wel met 2 mooie ritzeges o.a. op de Vesuvius.
Kan me niet voorstellen dat hij nu tevreden is met een 8e plaats in de giro en een top 20 plaats in de tour.
Dat kan zeker. Als je een dergelijk grote motor hebt (dat geldt net zo goed voor iemand als Phinney) en je je gewicht terug weet te brengen tot een acceptabel niveau dan is de kans zeker aanwezig dat je mee kunt doen. Het kan ook mislukken, maar het is zeker niet bij voorbaat gedoemd om te mislukken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:43 schreef Michie23 het volgende:
[..]
Het kan, tuurlijk. Het punt is echter dat je met gewicht in de regel ook vermogen verliest. Ik hoef jou niet uit te leggen dat zwaardere renners niet persé een hoger vetpercentage hebben.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Als je een dergelijk grote motor hebt (dat geldt net zo goed voor iemand als Phinney) en je je gewicht terug weet te brengen tot een acceptabel niveau dan is de kans zeker aanwezig dat je mee kunt doen. Het kan ook mislukken, maar het is zeker niet bij voorbaat gedoemd om te mislukken.
Ben het met je eens dat hij goed uit de Tour is gekomen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sastre was opgebrand na de Tour vorig jaar. Tussen die Tour en de Giro had hij maar 8 koersdagen. Als je dan ondanks rugbroblemen in de top-10 eindigt is dat niet slecht. De Tour was eigenlijk ook van dat niveau (Er was (veel) meer concurrentie en hij verliest nog een klein kwartier naar de Tourmalet), vrij matig voor zijn doen inderdaad. Maar hij is schijnbaar goed uit de Tour gekomen als je hem in San Sebastian bezig zag en zoals gezegd hij heeft niet veel koersdagen in de benen. Veel anders wat Sastre past blijft er ook niet over.
Johnny heeft nog maar een hampel secondenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Johnny in de aanval in Polen, Euskaltel rijdt er als een gek achteraan, ik weet nog niet precies waarom.
Nog 22 km bij mij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef knep het volgende:
[..]
Johnny heeft nog maar een hampel seconden.
/edit nog 3km, misschien haalt ie het
Ach fuck, had geen rekening gehouden met die rondes zag alleen een doek met 3km op een vage streamquote:
quote:Eneco Tour live op L1 TV
De Eneco Tour is dit jaar rechtstreeks te zien op L1 TV. Het is voor de eerste keer dat deze landelijk wedstrijd via de Limburgse regionale omroep is te volgen. Lees verder>>>
Omdat Limburg een echte ‘wielerprovincie’ is, heeft L1 besloten in zee te gaan met de organisatie van de Eneco Tour.
Vanaf dinsdag 17 augustus tot en met dinsdag 24 augustus zendt L1 iedere dag vanaf 14.45 uur l1ve de etappe uit. Dagelijks om 17.45 (en ieder uur herhaald) volgt een samenvatting van de koers in L1 SPRT. De L1-wielerverslaggevers worden bijgestaan door oud-profrenner Max van Heeswijk, zelf meervoudig ritwinnaar in de Eneco Tour. Ook wielerliefhebbers in de rest van het land kunnen de Eneco Tour volgen via L1. Want L1 TV is via het digitale pakket van Ziggo (kanaal 982) en via Astra-satelliet ook buiten Limburg te ontvangen. De wedstrijden worden ook live uitgezonden via www.L1.nl.
De Eneco Tour kent dit jaar twee Limburgse etappes. Op zaterdag finisht het peloton in Roermond. Een dag later vertrekt het peloton vanuit Roermond voor de koninginnenrit met aankomst in Sittard-Geleen. Tijdens deze twee etappes start de uitzending al om 14.30 uur met een uitgebreide voorbeschouwing vanuit de aankomst-plaats.
Die zou vandaag zijn sleutelbeen gebroken hebben in de Ronde van Polen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:00 schreef Leatherface het volgende:
I.m.o kan Cervelo beter zijn pijlen op Tondo richten, maar goed.
Oeps.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die zou vandaag zijn sleutelbeen gebroken hebben in de Ronde van Polen.
Is op eurosport volgens mij.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:51 schreef Mani89 het volgende:
Iemand een linkje voor die Ronde van Polen?
netjesquote:
Contador o.a. over zijn overstap naar Riis en de voordelen die hij er denkt uit te halen. Andy is wel een beetje fucked natuurlijk nu zijn voormalige baas opeens de info met Contador kan delen wat betreft de zwaktes van Andy.quote:Contador also believes that the new alliance will further tighten his grip on the Tour de France, as both Riis and himself can now provide important information to each other. "It's a win-win situation," he continued. "I have managed to win these last couple of years, imposing myself in hard battles, and now I can tell him my feelings and thoughts, just like he can tell me about Andy's weaknesses. It will be a good union."
Over de droom om drie grote rondes in 1 jaar of achter elkaar te winnen. Het is niet volledig uitgesloten dus.quote:The Spaniard revealed that while he realises the difficulty of a Grand Tour triple, he does not rule it out completely. "It is a dream, and I don't know if it is impossible," he said. "I think one can race all three Grand Tours on a good level, but from that assumption to say that one can win them - that is very different. I'm aware that it is practically impossible, but maybe one day in the future... It's a dream. Everybody has dreams and that one is mine
Wat voor echt specifiek bewust iets zou Riis Contador kunnen vertellen over de Schleck broertjes? En ik heb ook het idee dat het team van Schleck toch een stuk minder gaat worden dan die van Riis.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Contador o.a. over zijn overstap naar Riis en de voordelen die hij er denkt uit te halen. Andy is wel een beetje fucked natuurlijk nu zijn voormalige baas opeens de info met Contador kan delen wat betreft de zwaktes van Andy.
tytyquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:30 schreef knep het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)l&tl=en&hl=&ie=UTF-8
Die trui is wel voor Johnny.quote:Today [16:39] The list below is the results of the first climb. HOOGERLAND # 194 Johnny (VAC) is Strengthening His position in the COM class.
Van De Walle is juist iemand die ze bij Lotto misten. Meestal waren het de kopman(nen) en de rest werd weggeblazen. Zo iemand voor het middenveld kunnen ze wel gebruiken, Willems is ook zo iemand trouwens. Veikkanen is de vervanger van Delage, dat vind ik zeker geen verzwakking. Daarnaast mikken ze op Greipel en ook Monfort, al zouden ze die laatste minder zien zitten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:40 schreef solaire het volgende:
ik ben toch niet heel onder de indruk van wat Omega Pharma Lotto aantrekt, daar moet toch nog geld voor een (sub) topper over zijn
Daar is eigenlijk maar een handvol renners die het aantrekken echt waard zijn en die liggen ofwel vast, of zijn te duur of als ze beschikbaar zijn gaan ze elders meer verdienen. Ze zijn in ieder geval eindelijk van Hoste af die maar op 2 of zelfs 1 koers per jaar mikte, als hij al niet gevallen was of ziek werd in de aanloop, en toch niet goedkoop geweest zal zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me wel af wat Omega Pharma in de kasseiklassiekers gaat doen. Je hebt Gilbert (die sowieso geschikter is voor heuvelklassiekers) en Roelandts en dan vrijwel niets meer. Zelfs met moeite serieuze helpers, 80% van de waterdragers is veel geschikter voor (opnieuw) het Ardeense en/of ronde-werk.
Ow?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lotto heeft dan ook veel kansen gekregen te oefenen op crisis-management.
Ze hebben wel Van Summeren laten vertrekken, dat vind ik geen slimme zet. Een van de beste helpers in het peloton en in een goede dag zelfs sterk genoeg om tot bijna aan de finish bij de kopman te blijven en dat op vrijwel elk parcours.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar is eigenlijk maar een handvol renners die het aantrekken echt waard zijn en die liggen ofwel vast, of zijn te duur of als ze beschikbaar zijn gaan ze elders meer verdienen. Ze zijn in ieder geval eindelijk van Hoste af die maar op 2 of zelfs 1 koers per jaar mikte, als hij al niet gevallen was of ziek werd in de aanloop, en toch niet goedkoop geweest zal zijn.
Scheirlinckx en Willems zouden wel een flink eind mee moeten kunnen (Sieberg die eventueel mee zou komen met Greipel kun je daar ook probleemloos neerzetten). Dan kunnen ze verder wel een pseudo-kopman als Nuyens halen, maar dan haal je een nieuwe Hoste en daar schiet je weinig mee op.
Ze pakken het toch behoorlijk verstandig aan vind ik (al moeten ze uitkijken niet teveel Belgische renners met net te weinig talent binnen de ploeg te hebben.) Sprinter weg: geen renner aantrekken om het aantrekken, maar wachten tot de juiste kans zich aandient, zoals nu met Greipel als dat doorgaat. Evans weg: niet geforceerd een kopman uit een niet bestaande poule met kopmannen halen, maar dan maar Van den Broeck naar voren schuiven en als dat mislukt zou zijn een jaartje wat minder prominent aanwezig.
Die wilde toch vooral zelf weg?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze hebben wel Van Summeren laten vertrekken, dat vind ik geen slimme zet. Een van de beste helpers in het peloton en in een goede dag zelfs sterk genoeg om tot bijna aan de finish bij de kopman te blijven en dat op vrijwel elk parcours.
Het ligt eraan wat je ervan verwacht. Bij een groep van 40 man mag je ze erbij verwachten, in een finale niet. Toppers (zeker voor de kasseienklassiekers) die tweede viool willen spelen achter een absolute kopman zijn ook maar schaars en hebben doorgaans ook nog de houding dat ze onder het juk van die kopman gebukt gaan.quote:Scheirlinckx en Willems vind ik 2 renners met een erg hoog "zouden moeten" gehalte. Ze zouden het moeten kunnen, maar op 't moment dat je dat dan verwacht of nodig hebt, dan zijn ze er zelden.
Ja, etappezege levert punten op en hij gaat stijgen naar podium, dus dat zijn ook weer extra punten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef marcodej het volgende:
Levert dit nog rankingpunten op? Vast niet.
Ja het is UPT. Volgens mij alleen Polen en Hongarije ofzo nog. Hamburg bedoel ik. Wist dat het een H wasquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef marcodej het volgende:
absoluut wel de winst in etappe 3 of 5 en.eindstand is 50 geloof ik. Best grote koers in protourquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef marcodej het volgende:
OK, wist niet zeker of deze wedstrijd ook meetelde voor de landenranking.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja, etappezege levert punten op en hij gaat stijgen naar podium, dus dat zijn ook weer extra punten.
de punten van beste drie renners wordt opgeteld, en daar zit hij bijquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
OK, wist niet zeker of deze wedstrijd ook meetelde voor de landenranking.
Morgen slotetappe voor de sprinters. Hij wordt dus 3e in de eindstand.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:56 schreef Leatherface het volgende:
Mollema, mooie zege in de schemer.
Eindzege zal nu wel tussen Dan Martin en Bole gaan, of komt er nog een lastige rit die het klassement overhoop kan halen?
Tenzij Bole morgen nog via een massasprint of zo de eindzege pakt, dan gaat Nederland voorbij Duitsland, maar worden ze zelf waarschijnlijk voorbij gestoken door Slovenie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Geen Duitsers en Fransen die goed scoren in de Ronde van Polen, dikke kans op 9 WK deelnemers nu.
Het gaat niet om de Fransen. We gaan Duitsland voorbij, maar door de punten van Albasini blijven de Zwitsers voor ons staan. Dan staan we dus virtueel 10e. Alleen als Bole morgen wint en zodoende de eindzege pakt, kan Slovenië nog voorbij ons en dan blijven we 11e.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Geen Duitsers en Fransen die goed scoren in de Ronde van Polen, dikke kans op 9 WK deelnemers nu.
Eindstand levert 100 punten op, hetzelfde als bijvoorbeeld Parijs-Nice en de Dauphiné.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
absoluut wel de winst in etappe 3 of 5 en.eindstand is 50 geloof ik. Best grote koers in protour
Beste vijf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:55 schreef franklop het volgende:
[..]
de punten van beste drie renners wordt opgeteld, en daar zit hij bij
En Duitsland kan in de Cyclassics ook nog een rits punten pakken met Greipel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het gaat niet om de Fransen. We gaan Duitsland voorbij, maar door de punten van Albasini blijven de Zwitsers voor ons staan. Dan staan we dus virtueel 10e. Alleen als Bole morgen wint en zodoende de eindzege pakt, kan Slovenië nog voorbij ons en dan blijven we 11e.
Klopt, dus we moeten hoe dan ook in Hamburg punten pakken, al zijn het er niet zoveel. We staan virtueel namelijk vlak achter Kazachstan, Zwitserland en Luxemburg. Dus als Duitsland ons voorbij gaat, moeten wij weer één van die landen voorbij gaan. Ik zou trouwens niet weten met wie we dat moeten doen op een parcours als in Hamburg trouwens.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
En Duitsland kan in de Cyclassics ook nog een rits punten pakken met Greipel.
Hoeveel % van die punten heeft Vino bij elkaar gereden?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, dus we moeten hoe dan ook in Hamburg punten pakken, al zijn het er niet zoveel. We staan virtueel namelijk vlak achter Kazachstan, Zwitserland en Luxemburg. Dus als Duitsland ons voorbij gaat, moeten wij weer één van die landen voorbij gaan. Ik zou trouwens niet weten met wie we dat moeten doen op een parcours als in Hamburg trouwens.
Minder dan het percentage van Gesink bij Nederlandquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoeveel % van die punten heeft Vino bij elkaar gereden?
Klopt. Bij Kazachstan is het ongeveer 2/3 Vino en 1/3 Iglinskiy. Bij Nederland is het 3/4 Gesink.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Minder dan het percentage van Gesink bij Nederland
Gesink, die ook nog eens vrij makkelijk véél meer punten had kunnen halen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt. Bij Kazachstan is het ongeveer 2/3 Vino en 1/3 Iglinskiy. Bij Nederland is het 3/4 Gesink.
En minder dan Cancellara bij Zwitserland.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Minder dan het percentage van Gesink bij Nederland
Nederland heeft op dit moment 8 man met punten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:26 schreef Zelva het volgende:
Pfffft, het is allemaal nog tien keer zo ingewikkeld als dat we denken.
Het is nog belachelijker als je bedenkt dat ritten als de Eneco-Tour en de Vuelta niet eens meetellen. Niet voor dit jaar en ook niet voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:24 schreef Beregd het volgende:
dat hele systee is gewoon crap
als het gaat om 9 renners mee te krijgen, moet er toch minstens naar 9 renners gekeken worden?? Vind ik dan.
quote:
9 dus nu met Veelers erbij.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nederland heeft op dit moment 8 man met punten.
Bwah, als een renner zo goed is dat die persoonlijk zorgt voor 9 plekken verdient die renner het ook om knechten mee te mogen nemen vind ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:24 schreef Beregd het volgende:
dat hele systee is gewoon crap
als het gaat om 9 renners mee te krijgen, moet er toch minstens naar 9 renners gekeken worden?? Vind ik dan.
Hamburg telt niet mee voor het WK.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
En Duitsland kan in de Cyclassics ook nog een rits punten pakken met Greipel.
Tenzij het een ronderenner is die in zijn eentje voor 9 plekken zorgt in een eendagswedstrijd waaraan hij niet eens wil meedoen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bwah, als een renner zo goed is dat die persoonlijk zorgt voor 9 plekken verdient die renner het ook om knechten mee te mogen nemen vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |