Je kunt ook een wat recenter voorbeeld aanhalen. Het is in Nederland cultuur om varkens als wandelende vleesbomen te behandelen die niet mogen wandelen omdat we dan ietsjes goedkoper uit zijn. Onderdeel van die cultuur is om verontwaardigd te doen over veel kleinschaliger en kleinder dierenleed elders en te roepn dat anderen iets moeten opofferen voor dierenwelzijn.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:13 schreef De_Groentenboer het volgende:
In Nederland was het ook cultuur om mensen, waarvan wij dachten dat het heksen waren, op de brandstapel te gooiendus dat lamme gezwets over ''cultuur'' kun je lekker in dat gaatje stoppen waar de zon niet schijnt
Dat is een argument om het niet te bezoeken, niet om het te verbieden.quote:Dit is toch geen vermaak te noemen joh,
quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de pijltjes keurig verspreid over het hele lichaam. Dus of het publiek is stomdronken of ze mikken gewoon op de hele stier.
bronquote:Each year, during the fiesta of San Juan in Coria (Cáceres - Extremadura), which lasts for several days, two fighting bulls a day are darted with blowpipes by the public. Their favourite targets are the eyes and testicles. In the end they are covered with darts like a porcupine or pin cushion (hence the term "toros-acerico"). Bandarillas are stuck in their flesh and pulled out again. Their ordeal lasts for about two hours. They are then castrated and killed in the street. Other cattle are also abused during this blood fiesta.
"Judge" dan eens over Nederland. To judge is wat anders dan van grote afstand wat roepen over anderen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:40 schreef woid het volgende:
"A civilization can only be judged by how it treats its animals." ..Mahatma Gandi
ben nooit zo'n quoter, maar in dit geval ben ik het met m eens.
Dan gaat Nederland ook niet vij uit met hun veel te kleine onderkomens in de bio industrie.. Tuurlijk is dat puur voor de consumptie, maar dat geeft "ons' nog niet het recht om te oordelen over een ander.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:40 schreef woid het volgende:
"A civilization can only be judged by how it treats its animals." ..Mahatma Gandi
ben nooit zo'n quoter, maar in dit geval ben ik het met m eens.
wat wil je van me horen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Judge" dan eens over Nederland. To judge is wat anders dan van grote afstand wat roepen over anderen.
keur ik net zo min goed.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Dan gaat Nederland ook niet vij uit met hun veel te kleine onderkomens in de bio industrie.. Tuurlijk is dat puur voor de consumptie, maar dat geeft "ons' nog niet het recht om te oordelen over een ander.
Dat is vrijblijvend je mening geven. Dat is geen oordeel over de samenleving en er hoe er met dieren wordt omgegaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef woid het volgende:
[..]
wat wil je van me horen?
....................................................................... ja nee
dat ik tegen bio industrie ben?...............(X) ( ) check
dat ik pelsfokkerijen onnodig vind?...... (X) ( ) check
rotjes in konten van katten?................... ( ) (X ) check
Gandhi zei niet: "A civilization can only be judged by how it treats very few of its animals for a very brief part of their life"quote:moet ik nu al het dierenleed opnoemen dat zich in NL afspeelt?
maakt dat die onzin in Spanje minder erg?
dus al het voorgaande (en uit oude topics) nog een keer herkouwen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is vrijblijvend je mening geven. Dat is geen oordeel over de samenleving en er hoe er met dieren wordt omgegaan.
[..]
Gandhi zei niet: "A civilization can only be judged by how it treats very few of its animals for a very brief part of their life"
Je mag van mij Spanje of Catalonie of wat de civilization van onderwerp dan ook is best beoordelen, judgen. Maar doe dat dan ook en niet slechts een deeltje daarvan. En formuleer dan ook de benodigde criteria.
Dan niet, maar doe dan niet of je een beschaving aan het beoordelen bent over hoe het met zijn dieren omgaat, daartoe heb je nog niet eens een begin gemaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:16 schreef woid het volgende:
[..]
dus al het voorgaande (en uit oude topics) nog een keer herkouwen.![]()
je kan me de pot op. iedereen weet waar het over gaat.
een beschaving... hmm.. zo beschaafd vind ik ze niet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan niet, maar doe dan niet of je een beschaving aan het beoordelen bent over hoe het met zijn dieren omgaat, daartoe heb je nog niet eens een begin gemaakt.
vind je dat beschaafd? dat kinderen met de paplepel wordt ingegoten dat bepaalde dieren via een lijdenweg moeten sterven?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan niet, maar doe dan niet of je een beschaving aan het beoordelen bent over hoe het met zijn dieren omgaat, daartoe heb je nog niet eens een begin gemaakt.
De meerderheid van de Nederlanders interesseert het geen bal. Die koopt liever goedkoop vlees per kilo-knaller.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef woid het volgende:
[..]
wat wil je van me horen?
....................................................................... ja nee
dat ik tegen bio industrie ben?...............(X) ( ) check
dat ik pelsfokkerijen onnodig vind?...... (X) ( ) check
rotjes in konten van katten?................... ( ) (X ) check
moet ik nu al het dierenleed opnoemen dat zich in NL afspeelt?
maakt dat die onzin in Spanje minder erg?
Drugsgebruik met stierenvechten vergelijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:28 schreef WAARHEID het volgende:
Ik vindt het een mooie traditie.
Die spanjaarden hoor je toch ook niet zeuren over de nederlandse drugs? Of over prostitutie die hier legaal is?
Dat zijn ook beestachtige onwaardige zaken, maar als je ze wilt verbieden gaan er duizenden mensen klagen.
Bij het stierenvechten heeft teminste alleen de stier pech. Zonder stierenvechten gaat er een heel stuk cultuur verloren: de arena, de kostuums, de speciaal getrainde paarden. Kortom honderden jaren traditie.
het is facisme om stierenvechten te willen verbieden, links geneuzel om met een opgeheven vingertje te gaan vertellen wat wel en niet deugt in den vreemde, neo-kolonialisme. Ga dan naar arabie en vertel ze dat ze hun dochters niet meer mogen besnijden met scheermesjes maar nee laten we ons eerst op die arme stieren storten. Gebrek aan realiteitszin en historisch besef.
dus ik ben een groeo extremistquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:31 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlanders interesseert het geen bal. Die koopt liever goedkoop vlees per kilo-knaller.
Het is dus een kleine extremistische groep milieu fanaten die ons zaken door de strot duwt, omwille van het morele gelijk in de trend van volkert v.d. G.
En nu heeft die kleine groeo extremen zich gemobilisseerd tegen de spaanse cultuur..
Ik riep iets van 'boontje komt om zijn loontje' toen ik het zag vanochtend op 't journaal.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:47 schreef Mendeljev het volgende:
Hebben jullie dit gezien op het journaal?
http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1194798260949.htm
Ik sprong letterlijk uit mijn stoel toen ik die stier in de tribune zag springen. Karma is a bitch!
uiteraard, want een dier dat mensen aanvalt is levens gevaarlijk.. (quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:16 schreef sheotah het volgende:
[..]
Ik riep iets van 'boontje komt om zijn loontje' toen ik het zag vanochtend op 't journaal.
't dier is wel afgemaakt trouwens.
Mensen die dit soort praktijken als fun beschouwen zijn minderwaardig en verdienen het.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:11 schreef RQPS het volgende:
Zolang de kindjes in Afrika doodgaan van de honger, maak ik me niet druk om wat diertjes. Walgelijk trouwens, dat sommige lieden hier zich enorm verheugen over het feit dat dertig mensen, waaronder kinderen, gewond zijn geraakt. Zij verliezen wmb alle recht van spreken.
Ja, want mensen zijn een stuk belangrijkerder natuurlijk, flikker toch opquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:11 schreef RQPS het volgende:
Zolang de kindjes in Afrika doodgaan van de honger, maak ik me niet druk om wat diertjes. Walgelijk trouwens, dat sommige lieden hier zich enorm verheugen over het feit dat dertig mensen, waaronder kinderen, gewond zijn geraakt. Zij verliezen wmb alle recht van spreken.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:12 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Mensen die dit soort praktijken als fun beschouwen zijn minderwaardig en verdienen het.
nee, ik wens jou dat niet toe, ik verlaag me niet tot dat niveau.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:13 schreef RQPS het volgende:
Ik vind stierenvechten tof. Verdien ik het nu een gruwelijke dood te sterven?
ga je toch maar gauw zorgen maken om die diertjes, zonder diertjes kan de mens niet (goed) overleven..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:11 schreef RQPS het volgende:
Ach gossie, we hebben hier te maken met een heuse Volkert van der G.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:53 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja, want mensen zijn een stuk belangrijkerder (sic!) natuurlijk, flikker toch op
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ga je toch maar gauw zorgen maken om die diertjes, zonder diertjes kan de mens niet (goed) overleven..
dus die kindjes in afrika zijn dan echt niet zo belangrijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |