abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84768983
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:13 schreef De_Groentenboer het volgende:
In Nederland was het ook cultuur om mensen, waarvan wij dachten dat het heksen waren, op de brandstapel te gooien :r dus dat lamme gezwets over ''cultuur'' kun je lekker in dat gaatje stoppen waar de zon niet schijnt }:|
Je kunt ook een wat recenter voorbeeld aanhalen. Het is in Nederland cultuur om varkens als wandelende vleesbomen te behandelen die niet mogen wandelen omdat we dan ietsjes goedkoper uit zijn. Onderdeel van die cultuur is om verontwaardigd te doen over veel kleinschaliger en kleinder dierenleed elders en te roepn dat anderen iets moeten opofferen voor dierenwelzijn.

quote:
Dit is toch geen vermaak te noemen joh,
Dat is een argument om het niet te bezoeken, niet om het te verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:34 #182
215628 woid
let's get Friendly
pi_84772295
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de pijltjes keurig verspreid over het hele lichaam. Dus of het publiek is stomdronken of ze mikken gewoon op de hele stier.
quote:
Each year, during the fiesta of San Juan in Coria (Cáceres - Extremadura), which lasts for several days, two fighting bulls a day are darted with blowpipes by the public. Their favourite targets are the eyes and testicles. In the end they are covered with darts like a porcupine or pin cushion (hence the term "toros-acerico"). Bandarillas are stuck in their flesh and pulled out again. Their ordeal lasts for about two hours. They are then castrated and killed in the street. Other cattle are also abused during this blood fiesta.
bron
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:40:19 #183
215628 woid
let's get Friendly
pi_84772787
"A civilization can only be judged by how it treats its animals." ..Mahatma Gandi

ben nooit zo'n quoter, maar in dit geval ben ik het met m eens.
pi_84775461
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:40 schreef woid het volgende:
"A civilization can only be judged by how it treats its animals." ..Mahatma Gandi

"Judge" dan eens over Nederland. To judge is wat anders dan van grote afstand wat roepen over anderen.
pi_84775723
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:40 schreef woid het volgende:

Dan gaat Nederland ook niet vij uit met hun veel te kleine onderkomens in de bio industrie.. Tuurlijk is dat puur voor de consumptie, maar dat geeft "ons' nog niet het recht om te oordelen over een ander.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:58:28 #186
215628 woid
let's get Friendly
pi_84775726
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"Judge" dan eens over Nederland. To judge is wat anders dan van grote afstand wat roepen over anderen.
wat wil je van me horen?
....................................................................... ja nee
dat ik tegen bio industrie ben?...............(X) ( ) check
dat ik pelsfokkerijen onnodig vind?...... (X) ( ) check
rotjes in konten van katten?................... ( ) (X ) check

moet ik nu al het dierenleed opnoemen dat zich in NL afspeelt?
maakt dat die onzin in Spanje minder erg?
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:02:45 #187
215628 woid
let's get Friendly
pi_84775922
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Dan gaat Nederland ook niet vij uit met hun veel te kleine onderkomens in de bio industrie.. Tuurlijk is dat puur voor de consumptie, maar dat geeft "ons' nog niet het recht om te oordelen over een ander.
keur ik net zo min goed.
maar om daarom mn waffel te houden over ander dierenleed slaat natuurlijk nergens op.
pi_84776200
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef woid het volgende:

[..]

wat wil je van me horen?
Dat is vrijblijvend je mening geven. Dat is geen oordeel over de samenleving en er hoe er met dieren wordt omgegaan.

quote:
Gandhi zei niet: "A civilization can only be judged by how it treats very few of its animals for a very brief part of their life"

Je mag van mij Spanje of Catalonie of wat de civilization van onderwerp dan ook is best beoordelen, judgen. Maar doe dat dan ook en niet slechts een deeltje daarvan. En formuleer dan ook de benodigde criteria.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:16:35 #189
215628 woid
let's get Friendly
pi_84776479
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is vrijblijvend je mening geven. Dat is geen oordeel over de samenleving en er hoe er met dieren wordt omgegaan.
[..]

Gandhi zei niet: "A civilization can only be judged by how it treats very few of its animals for a very brief part of their life"

Je mag van mij Spanje of Catalonie of wat de civilization van onderwerp dan ook is best beoordelen, judgen. Maar doe dat dan ook en niet slechts een deeltje daarvan. En formuleer dan ook de benodigde criteria.
dus al het voorgaande (en uit oude topics) nog een keer herkouwen. ):O

je kan me de pot op. iedereen weet waar het over gaat.
pi_84776617
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:16 schreef woid het volgende:

[..]

dus al het voorgaande (en uit oude topics) nog een keer herkouwen. ):O

je kan me de pot op. iedereen weet waar het over gaat.
Dan niet, maar doe dan niet of je een beschaving aan het beoordelen bent over hoe het met zijn dieren omgaat, daartoe heb je nog niet eens een begin gemaakt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:25:19 #191
215628 woid
let's get Friendly
pi_84776841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan niet, maar doe dan niet of je een beschaving aan het beoordelen bent over hoe het met zijn dieren omgaat, daartoe heb je nog niet eens een begin gemaakt.
een beschaving... hmm.. zo beschaafd vind ik ze niet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:49:29 #192
215628 woid
let's get Friendly
pi_84777790
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

vind je dat beschaafd? dat kinderen met de paplepel wordt ingegoten dat bepaalde dieren via een lijdenweg moeten sterven?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 augustus 2010 @ 10:57:17 #193
862 Arcee
Look closer
pi_85465718
Stier verwondt veertig toeschouwers

http://www.rtl.nl/compone(...)_stier.avi_plain.xml

[ Bericht 38% gewijzigd door Arcee op 19-08-2010 11:02:30 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85466664
Ik vindt het een mooie traditie.

Die spanjaarden hoor je toch ook niet zeuren over de nederlandse drugs? Of over prostitutie die hier legaal is?
Dat zijn ook beestachtige onwaardige zaken, maar als je ze wilt verbieden gaan er duizenden mensen klagen.
Bij het stierenvechten heeft teminste alleen de stier pech. Zonder stierenvechten gaat er een heel stuk cultuur verloren: de arena, de kostuums, de speciaal getrainde paarden. Kortom honderden jaren traditie.

het is facisme om stierenvechten te willen verbieden, links geneuzel om met een opgeheven vingertje te gaan vertellen wat wel en niet deugt in den vreemde, neo-kolonialisme. Ga dan naar arabie en vertel ze dat ze hun dochters niet meer mogen besnijden met scheermesjes maar nee laten we ons eerst op die arme stieren storten. Gebrek aan realiteitszin en historisch besef. :(
pi_85466756
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef woid het volgende:

[..]

wat wil je van me horen?

De meerderheid van de Nederlanders interesseert het geen bal. Die koopt liever goedkoop vlees per kilo-knaller.
Het is dus een kleine extremistische groep milieu fanaten die ons zaken door de strot duwt, omwille van het morele gelijk in de trend van volkert v.d. G.
En nu heeft die kleine groeo extremen zich gemobilisseerd tegen de spaanse cultuur.. :(
pi_85467979
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:28 schreef WAARHEID het volgende:
Ik vindt het een mooie traditie.

Die spanjaarden hoor je toch ook niet zeuren over de nederlandse drugs? Of over prostitutie die hier legaal is?
Dat zijn ook beestachtige onwaardige zaken, maar als je ze wilt verbieden gaan er duizenden mensen klagen.
Bij het stierenvechten heeft teminste alleen de stier pech. Zonder stierenvechten gaat er een heel stuk cultuur verloren: de arena, de kostuums, de speciaal getrainde paarden. Kortom honderden jaren traditie.

het is facisme om stierenvechten te willen verbieden, links geneuzel om met een opgeheven vingertje te gaan vertellen wat wel en niet deugt in den vreemde, neo-kolonialisme. Ga dan naar arabie en vertel ze dat ze hun dochters niet meer mogen besnijden met scheermesjes maar nee laten we ons eerst op die arme stieren storten. Gebrek aan realiteitszin en historisch besef. :(
Drugsgebruik met stierenvechten vergelijken. :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:38:55 #197
215628 woid
let's get Friendly
pi_85469131
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:31 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

De meerderheid van de Nederlanders interesseert het geen bal. Die koopt liever goedkoop vlees per kilo-knaller.
Het is dus een kleine extremistische groep milieu fanaten die ons zaken door de strot duwt, omwille van het morele gelijk in de trend van volkert v.d. G.
En nu heeft die kleine groeo extremen zich gemobilisseerd tegen de spaanse cultuur.. :(
dus ik ben een groeo extremist *O*
pi_85469437
Hebben jullie dit gezien op het journaal?

http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1194798260949.htm

Ik sprong letterlijk uit mijn stoel toen ik die stier in de tribune zag springen. Karma is a bitch! :D
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_85470427
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:47 schreef Mendeljev het volgende:
Hebben jullie dit gezien op het journaal?

http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1194798260949.htm

Ik sprong letterlijk uit mijn stoel toen ik die stier in de tribune zag springen. Karma is a bitch! :D
Ik riep iets van 'boontje komt om zijn loontje' toen ik het zag vanochtend op 't journaal.
't dier is wel afgemaakt trouwens.
pi_85470910
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:16 schreef sheotah het volgende:

[..]

Ik riep iets van 'boontje komt om zijn loontje' toen ik het zag vanochtend op 't journaal.
't dier is wel afgemaakt trouwens.
uiteraard, want een dier dat mensen aanvalt is levens gevaarlijk.. ( :'))
pi_85484505
Zolang de kindjes in Afrika doodgaan van de honger, maak ik me niet druk om wat diertjes. Walgelijk trouwens, dat sommige lieden hier zich enorm verheugen over het feit dat dertig mensen, waaronder kinderen, gewond zijn geraakt. Zij verliezen wmb alle recht van spreken.
pi_85484548
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:11 schreef RQPS het volgende:
Zolang de kindjes in Afrika doodgaan van de honger, maak ik me niet druk om wat diertjes. Walgelijk trouwens, dat sommige lieden hier zich enorm verheugen over het feit dat dertig mensen, waaronder kinderen, gewond zijn geraakt. Zij verliezen wmb alle recht van spreken.
Mensen die dit soort praktijken als fun beschouwen zijn minderwaardig en verdienen het.
pi_85484590
Ik vind stierenvechten tof. Verdien ik het nu een gruwelijke dood te sterven?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:53:14 #204
28033 Pek
je moet wat
pi_85486005
quote:
Ja, want mensen zijn een stuk belangrijkerder natuurlijk, flikker toch op :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_85489197
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:12 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Mensen die dit soort praktijken als fun beschouwen zijn minderwaardig en verdienen het.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:26:15 #206
215628 woid
let's get Friendly
pi_85494463
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:13 schreef RQPS het volgende:
Ik vind stierenvechten tof. Verdien ik het nu een gruwelijke dood te sterven?
nee, ik wens jou dat niet toe, ik verlaag me niet tot dat niveau.

verder spijt het me dat je zo een domme reactie plaatsen kan.
pi_85496102
quote:
ga je toch maar gauw zorgen maken om die diertjes, zonder diertjes kan de mens niet (goed) overleven..
dus die kindjes in afrika zijn dan echt niet zo belangrijk...
pi_85496121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:53 schreef Pek het volgende:

[..]

Ja, want mensen zijn een stuk belangrijkerder (sic!) natuurlijk, flikker toch op :')
Ach gossie, we hebben hier te maken met een heuse Volkert van der G.
pi_85496282
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:09 schreef mschol het volgende:

[..]

ga je toch maar gauw zorgen maken om die diertjes, zonder diertjes kan de mens niet (goed) overleven..
dus die kindjes in afrika zijn dan echt niet zo belangrijk...
pi_85496387
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:13 schreef RQPS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
geeft niet hoor, dat je het met je vmbo niet weet waar ik het over heb..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')