abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84959039
Ik denk niet dat de plek heel veel uitmaakt, omdat ze de geur en substantie van het grit herkennen en niet zozeer de plek waar het staat. Maar als jij op die plek het mandje wilt houden, dan zou ik daar desondanks geen bak zetten. Ze leren juist maar gewoon dat de bak in de gang (bv) staat en dat ze daar op moeten. Dit was een ongelukje, nouja, kan gebeuren. Niet te druk om maken. Je hebt het mandje schoongemaakt, meer kun je niet doen. Mocht het opnieuw in het mandje gebeuren, gooi dan dat hele ding in de wasmachine, dan is het echt goed schoon en is de geur er ook helemaal uit. Maar ik zou niet te moeilijk doen, het zijn nog maar jonge katjes die veel meemaken. Zo'n verhuizing, dierenarts en stronghold behandeling is niet niks voor ze, het kan best dat ze zo onder de indruk zijn van alles dat ze moeite hebben om alles gelijk goed te doen. Gun ze de ruimte om fouten te maken, en probeer niet gelijk te zwaar aan zoiets te tillen. Shit happens ;)
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:11:59 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84959411
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:00 schreef Hitomi het volgende:
Ik ben bang dat het plaatsen van de bak (of een tweede bak) op de plaats van het mandje juist voor extra verwarring zorgt.

Als de bak dan daar weer weg is en het mandje er weer staat, dan zouden ze het net zo goed daar kunnen blijven doen toch? Ik bedoel, als ik zo'n diertje zou zijn, zou ik ook wel kunnen redeneren in de trant van: "huh, maar vorige week stond hier nog zo'n mooi ding met korreltjes erin en toen mocht het wel en nu op dezelfde plek niet meer? :? :? "

Dexter wilde net het mandje in, snuffelde en viel bijna om _O-
Hier nooit problemen mee gehad. Wij beginnen altijd met twee bakken omdat we de kitten altijd nog apart houden van de grote poezen in het begin. De bakken verplaatsen daardoor in de eerste weken ook best veel maar ze weten hem altijd te vinden (zoals ZZ als zegt herkennen ze de geur). Maar heb ook wel gehoord van katten die inderdaad wel problemen hebben met het verplaatsen van bakken.

Maar zoals gezegd zou ik me na 2 keer nog geen zorgen maken. Als het de komende dagen zo blijft dan zou ik eens wat proberen qua bakken :) Vergeet niet dat ze 7weekjes oud zijn ;) Ik vind het nog altijd knap wat zo'n beestje na 7 weken al allemaal kan en weet. Wij mensen zijn na 7 weken nog geen stap verder sinds de geboorte :+

Komt goed :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84959745
Ik weet ook wel dat ik met kleintjes te maken heb, ben dus ook niet heel erg boos geworden, heb haar alleen met spoed naar de bak gerend.

Toen ik klaar was met het verschonen etc heb ik haar ook even bij me gepakt en heb haar eventjes lief toegesproken, al kriebelende. Werd beloond met een lief geknor en wat gelik aan mijn vingers O+ Ook nu ligt ze lief achter/onder mijn rug (zit half-schuin tegen de rugleuning van de bank aan) zichzelf te wassen. Voelt zich dus nog wel veilig bij mij :)

Ik kijk het nog eventjes aan. Heb niet het idee dat het mandje zelf haar ernaar toe zal trekken, aangezien daar niks van haar uitwerpselen op terecht is gekomen. Enkel het kussentje wat erin lag, en dat is nu met de centrifuge bezig (sorry onderbuurtjes, moet even :P )

Wat ik wel merkte is dat ze na de wandeling in het reismandje naar de dierenarts, meer bij de ramen zitten en zich door de spleet tussen het raam en het venster heen proberen te wurmen (die staat op de knip dat er wel een kiertje zit van 2-3 mm ofzo, zodat er toch nog wat geventileerd wordt. Hebben ze de smaak (geur) van buiten te pakken en blijf ik dit houden, of..? Ik vind het namelijk zielig :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:02:18 #54
52229 Chanty
pi_84961546
Nee is gewoon interessant, je hoeft niet bang te zijn dat ze ineens buitenkat willen worden :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:51:07 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84967837
Wat een schatjes! O+.

Hier hadden we in het begin ook wel ongelukjes, hoor. Sterker nog: Pippa is hier nu al 2 weken en tot nu toe ging het goed (muv de eerste nacht), maar zonet heb ik poepsporen staan wegpoetsen in de gang.
Je moet ook niet boos op ze worden, want ze doen het niet expres :).
Niet meer actief op Fok!
pi_85014409
En, is er nog veel gloom, doom and boom geweest dit weekend? :P
pi_85044359
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef zoeperzazke het volgende:
En, is er nog veel gloom, doom and boom geweest dit weekend? :P
Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeien |:(

Ook wordt mijn kattengras er regelmatig in zijn geheel met ondergrond en al uit het bakje getrokken :|W

DeeDee made it to first base - ze was tussen mijn benen doorgeglipt naar de overloop, maar werd direct gearresteerd :P

Oh, en ze hebben samen een missie opgezet, namelijk een tegen de plantenspuit :P In onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien :P

Maar verder zijn het lieverds hoor :Y
pi_85059574
Net een keuken weegschaal gekocht! Juist, dat betekent kittens wegen ;)!

DeeDee weegt ongeveer 780 gram en Dexter is 'ietsjes' zwaarder met 940 gram :)

Ik weet natuurlijk hun geboortegewichtjes niet, maar als ik van gemiddelden uitga (100 gram geboortegewicht, 10 gram per dag) dan zijn ze zwaarder dan een kitten van 8 weken oud zou zijn? Of heb ik verkeerde gemiddelden gepakt? (Heb ook maar wat gevonden op internet :+ ) Vraag me af waarom de DA dan vindt dat ze wat moeten aankomen..

DeeDee deed net een suicide-terrorist naspelen, die viel tijdens het spelen halverwege uit de krabpaal .. hoevaak we ze daar wel niet uit voorzorg weghalen, maar luisteren, ho maar! o|O Alles even nagevoeld, geen piepjes, dus hoop dat ze in orde is. Ze doet normaal aan met spelen nu weer, dus :)

En ze zijn al iets minder bang voor de stofzuiger! *O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:02:37 #59
52229 Chanty
pi_85060772
Wow, ik vind ze voor een htk-kat mooi op gewicht (met name Dexter). Kiara woog met 9 weken 590 gram toen we haar kregen :{ Die was echt veel te licht, zeker gezien haar ras. Poes woog ook 550 gram met 8 weken, eveneens te licht en gewoon een htk-kat.

Ik zou zeggen dat ze het niet verkeerd doen dus voor hun leeftijd :) Maar ze zijn natuurlijk wel volop in de groei en zullen op dit moment niet te dik worden omdat ze gewoon veel energie nodig hebben. Dus gewoon geven wat ze nodig hebben. Kiara en Poes waren echt botjes in een zakje vel, na een week of twee voelde je de ribben niet meer zo uitsteken. Dat is precies goed voor een poes, je moet de ribbetjes wel nog kunnen voelen in ieder geval. De DA zal het verder wel weten :Y
pi_85061064
Leuke foto's O+ wat een schatjes! O+

Nu tijd voor filmpjes. *O*
pi_85061871
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Desunoto het volgende:
Leuke foto's O+ wat een schatjes! O+

Nu tijd voor filmpjes. *O*
Nog een dagje geduld ;) Morgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera :P, dus grote filmpjes)

Chanty, wat was Kiara licht! :o Hoe kon dat? Wormpjes, of...?
pi_85064080
Zeg vergen jongere katjes erg veel aandacht? Wat als ik bijvoorbeeld 8 uur werk?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:46:10 #63
52229 Chanty
pi_85065433
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Nog een dagje geduld ;) Morgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera :P, dus grote filmpjes)

Chanty, wat was Kiara licht! :o Hoe kon dat? Wormpjes, of...?
Jup :) De eigenaresse zei wel dat ze ze ontwormd had, maar daar geloof ik niet zoveel van. Maar zodra ze bij ons was is ze goed aangekomen, al blijft het een relatief klein poesje gezien haar ouders rassen (Ragdoll/ pers). Ze zal uiteindelijk 3,5 a 4 kilo worden.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:47:22 #64
52229 Chanty
pi_85065505
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg vergen jongere katjes erg veel aandacht? Wat als ik bijvoorbeeld 8 uur werk?
Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelen :)

Neem anders een wat oudere kat als je geen tijd voor jonge hebt.
pi_85066219
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelen :)

Neem anders een wat oudere kat als je geen tijd voor jonge hebt.
Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnen :o?

Een ouder kat wellicht inderdaad die een maatje wilt zijn O+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85084393
Tsja, mijn vriend en ik hebben juist omdat we nu nog vakantie hebben (zijn studenten) direct de week na de verhuizing de katjes genomen zodat we ze eerst wat kunnen opvoeden voordat we weer naar school terug moeten. :)

Het zijn echt boefjes. De ene nacht zijn ze lief en rustig, de andere nacht rausen ze over het bed heen en weer en doe je geen oog dicht :+

Dexter groeit een stukje harder dan DeeDee :o

Dexter was gisteren 940 gram en vandaag 962 gram. (papzak :Y) )

DeeDee was gisteren 780 gram en vandaag 785 gram.

Zal vanavond nog maar eens wegen (geeft een iets accurater beeld als ik rond dezelfde tijd weeg natuurlijk) maar ik was gewoon nieuwsgierig :D
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:39:48 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85084428
Dexter lijkt me niet te weinig te wegen voor z'n leeftijd, DeeDee misschien wel. Onze Pippa was met 9 weken 940 gram.
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:46:20 #68
163650 Greys
pi_85084563
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnen :o?

Een ouder kat wellicht inderdaad die een maatje wilt zijn O+
In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horen :)
Als je dan aan het werk bent, hebben ze elkaar als gezelschap!

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:51 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeien |:(

Ook wordt mijn kattengras er regelmatig in zijn geheel met ondergrond en al uit het bakje getrokken :|W

DeeDee made it to first base - ze was tussen mijn benen doorgeglipt naar de overloop, maar werd direct gearresteerd :P

Oh, en ze hebben samen een missie opgezet, namelijk een tegen de plantenspuit :P In onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien :P

Maar verder zijn het lieverds hoor :Y
Wat een tuig! :+
Je omschrijvingen maken je topic echt een plezier om te volgen! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85087453
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:46 schreef Greys het volgende:

[..]

In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horen :)
Als je dan aan het werk bent, hebben ze elkaar als gezelschap!
[..]

Wat een tuig! :+
Je omschrijvingen maken je topic echt een plezier om te volgen! :D
Oke leuk! - zal erover nadenken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85132989
Helaas, nog geen filmpjes. Van 12:00 tot 18:00 kon de monteur komen. Netjes gezorgd dat er iemand thuis was. 18:00. Nope, nog steeds niemand. Ziggo bellen dan maar. Blijkbaar was het volgens haar systeem niet mogelijk om hier Ziggo te verkrijgen (we hebben hier nog ziggo-tv, dus da's bullshit. We hebben ook een eigen meterkast etc. En volgens de website was het dus wel mogelijk). Ook geen brief of mail gehad oid om te zeggen dat de order geannuleerd is.. Dus nu wordt het weer omgezet in het systeem en komt er asap een monteur langs.

Vannacht ook weer een ongelukje, geen idee van welke van de twee. Werd om 5:45 wakker gemaakt door m'n vriend - die voelde nattigheid. Er lag inderdaad een mooi rond nat plekje op ons dekbed. Eraan geroken en ja hoor, kattenpis. Direct het bed afgehaald tot op het matras (dat was gelukkig nog droog). Alles naar de badkamer gebracht, kon op dit tijdstip nog niet wassen ivm de onderbuurtjes. Dus, met schoonmaakazijn het matras ingesprenkelt op de crimescene en een slaapzak voor ons beiden gepakt :Z

Vermoed een klein beetje dat het Dexter was. Die zat me net iets te onschuldig aan te kijken voor zijn doen toen ik zuchtend alles aan het afhalen was. Zo van "dat heb ik toch niet gedaan? nee, eerlijk waar niet!" <crossed fingers>
pi_85307840
Al weer een paar dagen geleden sinds ik hier voor het laatst wat neergezet heb :) We hebben nog steeds geen fatsoenlijk internet (nog steeds mobiel-internet :'( ) dus de filmpjes krijgen jullie nog van me tegoed.

Vorige week heeft Dexter ons (in ieder geval mij, ik kan er niet tegen :P) flink laten schrikken. Hij zat in de vensterbank omhoog te koekeloeren toen er een verdroogd blaadje naar beneden viel ... recht in zijn oog. Ik kan tegen veel, maar als het met ogen te maken heeft dan ben ik er niet voor te vinden. Ondertussen had Dex het door geknipper en oogbewegingen al achter zijn oog weten te krijgen. Mijn vriend was up for the challenge. Ik wikkelde de kleine boef in een deken en hij ging proberen het eruit te halen. Hartverscheurend, dat gemiauw van Dex ;( We kregen het er zelf niet uit en stonden op het punt om de DA te bellen toen de moeder van mijn vriend langskwam (ze zou sowieso komen om met ons naar de gamma te gaan), Zij gaf het ook een poging en zij kreeg het er gelukkig wel uit. Ik was ondertussen helemaal van streek door de aard van het ongeluk en het zielige gemiauw van hem. Ook zijn zusje kwam ongerust bij hem kijken wat er aan de hand was.

Verder zijn ze verschrikkelijk ondeugend geweest, hebben ze een weg gevonden naar de eettafel, hebben ze de plant geprobeerd uit te graven en hebben ze een klimrek gevonden: het wasrek.

Maar buiten dat zijn ze vooral heel lief. Vandaag is Dexter meer dan anderhalf uur met me aan het knuffelen geweest, terwijl hij daar normaal gesproken echt niet van houdt O+ Hij heeft mijn haar gewassen, mijn oog eruit proberen te likken en aan m'n neus geknabbeld.

Enne, als alternatief voor de filmpjes dan maar weer een kleine fotoserie :P

Wat zijn onze hoofdjes toch ook zwaar...

I am the great Houdini - ik kom uit elke knoop!

Zie je wel!

Drie hele mooie foto's!

Misschien is dit onderdeel van DeeDee's plan om Dexter's experiment te laten mislukken?

"DeeDee! Ik mis een onderdeel!"

"DeeDee blew my experiment :'("

;)

En toch slapen ze samen lief verder

...Wat heb je daar?

WAZZAAAAA ... I'm gonna eat you!!!!

Mooie Dexter O+

Kusje van DeeDee! :*
pi_85308358
Wat moet je daar nou op zeggen?

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ze zijn lieieieieieieieieieieieieief!!! Hoe ze daar slapen, OMG O+ en die close-ups O+ O+
pi_85308436
O+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85311680
Hoe schattig ^^ O+
pi_85398481
Zucht.. DeeDee heeft weer ongelukjes gehad. Nu vermoed ik dat het bed-ongelukje ook DeeDee is geweest.

Vanmorgen rond een uur of 11 was het raak. We hadden een doos op de grond staan voor de beestjes om in te spelen, ik merkte DeeDee op terwijl ze daar aan het graven was - ja hoor, raak. Er lag een plasje in (en op de grond eronder, zwakke doos).

Onze eerste gedachte: is de kattenbak soms te vies? Wij hebben gekeken maar er lag echt amper wat in (we scheppen 1 tot 2 keer per dag de bak uit, dus ze heeft het op een viezere bak gedaan). Toch voor de zekerheid de bak in zijn geheel verschoond.

Nu, ongeveer 5 uur later heeft ze weer in het mandje gepiest. Ik zag haar krabbelen, dacht nog op tijd te zijn, maar nadat ik haar de bak ingekukeld had en terugliep naar de crime-scene lag daar dus al een natte vlek.

...Zucht. Nu dus weer een mandje in de was, besprenkeld met schoonmaak azijn (en schoonmaakazijn bij het wasmiddel).

Wat kan ervoor zorgen dat DeeDee buiten de bak plast? Er zijn nu geen stressvolle situaties meer geweest en de kattenbak is gewoon netjes schoongehouden door ons.

Wie weet nog iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')