Hier nooit problemen mee gehad. Wij beginnen altijd met twee bakken omdat we de kitten altijd nog apart houden van de grote poezen in het begin. De bakken verplaatsen daardoor in de eerste weken ook best veel maar ze weten hem altijd te vinden (zoals ZZ als zegt herkennen ze de geur). Maar heb ook wel gehoord van katten die inderdaad wel problemen hebben met het verplaatsen van bakken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:00 schreef Hitomi het volgende:
Ik ben bang dat het plaatsen van de bak (of een tweede bak) op de plaats van het mandje juist voor extra verwarring zorgt.
Als de bak dan daar weer weg is en het mandje er weer staat, dan zouden ze het net zo goed daar kunnen blijven doen toch? Ik bedoel, als ik zo'n diertje zou zijn, zou ik ook wel kunnen redeneren in de trant van: "huh, maar vorige week stond hier nog zo'n mooi ding met korreltjes erin en toen mocht het wel en nu op dezelfde plek niet meer?
"
Dexter wilde net het mandje in, snuffelde en viel bijna om
 Vergeet niet dat ze 7weekjes oud zijn
 Vergeet niet dat ze 7weekjes oud zijn  Ik vind het nog altijd knap wat zo'n beestje na 7 weken al allemaal kan en weet. Wij mensen zijn na 7 weken nog geen stap verder sinds de geboorte
 Ik vind het nog altijd knap wat zo'n beestje na 7 weken al allemaal kan en weet. Wij mensen zijn na 7 weken nog geen stap verder sinds de geboorte 

Ook nu ligt ze lief achter/onder mijn rug (zit half-schuin tegen de rugleuning van de bank aan) zichzelf te wassen. Voelt zich dus nog wel veilig bij mij
 Ook nu ligt ze lief achter/onder mijn rug (zit half-schuin tegen de rugleuning van de bank aan) zichzelf te wassen. Voelt zich dus nog wel veilig bij mij 
 )
 ) 

.
. .
.

Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeienquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef zoeperzazke het volgende:
En, is er nog veel gloom, doom and boom geweest dit weekend?

In onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien
 In onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien 

!
!
 ) Vraag me af waarom de DA dan vindt dat ze wat moeten aankomen..
 ) Vraag me af waarom de DA dan vindt dat ze wat moeten aankomen.. Alles even nagevoeld, geen piepjes, dus hoop dat ze in orde is. Ze doet normaal aan met spelen nu weer, dus
 Alles even nagevoeld, geen piepjes, dus hoop dat ze in orde is. Ze doet normaal aan met spelen nu weer, dus 

Die was echt veel te licht, zeker gezien haar ras. Poes woog ook 550 gram met 8 weken, eveneens te licht en gewoon een htk-kat.
 Die was echt veel te licht, zeker gezien haar ras. Poes woog ook 550 gram met 8 weken, eveneens te licht en gewoon een htk-kat.  Maar ze zijn natuurlijk wel volop in de groei en zullen op dit moment niet te dik worden omdat ze gewoon veel energie nodig hebben. Dus gewoon geven wat ze nodig hebben. Kiara en Poes waren echt botjes in een zakje vel, na een week of twee voelde je de ribben niet meer zo uitsteken. Dat is precies goed voor een poes, je moet de ribbetjes wel nog kunnen voelen in ieder geval. De DA zal het verder wel weten
 Maar ze zijn natuurlijk wel volop in de groei en zullen op dit moment niet te dik worden omdat ze gewoon veel energie nodig hebben. Dus gewoon geven wat ze nodig hebben. Kiara en Poes waren echt botjes in een zakje vel, na een week of twee voelde je de ribben niet meer zo uitsteken. Dat is precies goed voor een poes, je moet de ribbetjes wel nog kunnen voelen in ieder geval. De DA zal het verder wel weten  

Nog een dagje geduldquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Desunoto het volgende:
Leuke foto'swat een schatjes!

Nu tijd voor filmpjes.
 Morgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera
 Morgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera  , dus grote filmpjes)
, dus grote filmpjes) Hoe kon dat? Wormpjes, of...?
 Hoe kon dat? Wormpjes, of...?

Jupquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Nog een dagje geduldMorgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera
, dus grote filmpjes)
Chanty, wat was Kiara licht!Hoe kon dat? Wormpjes, of...?
 De eigenaresse zei wel dat ze ze ontwormd had, maar daar geloof ik niet zoveel van. Maar zodra ze bij ons was is ze goed aangekomen, al blijft het een relatief klein poesje gezien haar ouders rassen (Ragdoll/ pers). Ze zal uiteindelijk 3,5 a 4 kilo worden.
 De eigenaresse zei wel dat ze ze ontwormd had, maar daar geloof ik niet zoveel van. Maar zodra ze bij ons was is ze goed aangekomen, al blijft het een relatief klein poesje gezien haar ouders rassen (Ragdoll/ pers). Ze zal uiteindelijk 3,5 a 4 kilo worden.

Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg vergen jongere katjes erg veel aandacht? Wat als ik bijvoorbeeld 8 uur werk?

Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelen
Neem anders een wat oudere kat als je geen tijd voor jonge hebt.
 ?
? 

)
 ) 

In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnen?
Een ouder kat wellicht inderdaad die een maatje wilt zijn

Wat een tuig!quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:51 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeien
Ook wordt mijn kattengras er regelmatig in zijn geheel met ondergrond en al uit het bakje getrokken
DeeDee made it to first base - ze was tussen mijn benen doorgeglipt naar de overloop, maar werd direct gearresteerd
Oh, en ze hebben samen een missie opgezet, namelijk een tegen de plantenspuitIn onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien
Maar verder zijn het lieverds hoor

Oke leuk! - zal erover nadenken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:46 schreef Greys het volgende:
[..]
In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horen
Als je dan aan het werk bent, hebben ze elkaar als gezelschap!
[..]
Wat een tuig!
Je omschrijvingen maken je topic echt een plezier om te volgen!

We hebben nog steeds geen fatsoenlijk internet (nog steeds mobiel-internet
 We hebben nog steeds geen fatsoenlijk internet (nog steeds mobiel-internet  ) dus de filmpjes krijgen jullie nog van me tegoed.
 ) dus de filmpjes krijgen jullie nog van me tegoed. ) flink laten schrikken. Hij zat in de vensterbank omhoog te koekeloeren toen er een verdroogd blaadje naar beneden viel ... recht in zijn oog. Ik kan tegen veel, maar als het met ogen te maken heeft dan ben ik er niet voor te vinden. Ondertussen had Dex het door geknipper en oogbewegingen al achter zijn oog weten te krijgen. Mijn vriend was up for the challenge. Ik wikkelde de kleine boef in een deken en hij ging proberen het eruit te halen. Hartverscheurend, dat gemiauw van Dex
) flink laten schrikken. Hij zat in de vensterbank omhoog te koekeloeren toen er een verdroogd blaadje naar beneden viel ... recht in zijn oog. Ik kan tegen veel, maar als het met ogen te maken heeft dan ben ik er niet voor te vinden. Ondertussen had Dex het door geknipper en oogbewegingen al achter zijn oog weten te krijgen. Mijn vriend was up for the challenge. Ik wikkelde de kleine boef in een deken en hij ging proberen het eruit te halen. Hartverscheurend, dat gemiauw van Dex  We kregen het er zelf niet uit en stonden op het punt om de DA te bellen toen de moeder van mijn vriend langskwam (ze zou sowieso komen om met ons naar de gamma te gaan), Zij gaf het ook een poging en zij kreeg het er gelukkig wel uit. Ik was ondertussen helemaal van streek door de aard van het ongeluk en het zielige gemiauw van hem. Ook zijn zusje kwam ongerust bij hem kijken wat er aan de hand was.
 We kregen het er zelf niet uit en stonden op het punt om de DA te bellen toen de moeder van mijn vriend langskwam (ze zou sowieso komen om met ons naar de gamma te gaan), Zij gaf het ook een poging en zij kreeg het er gelukkig wel uit. Ik was ondertussen helemaal van streek door de aard van het ongeluk en het zielige gemiauw van hem. Ook zijn zusje kwam ongerust bij hem kijken wat er aan de hand was.  Hij heeft mijn haar gewassen, mijn oog eruit proberen te likken en aan m'n neus geknabbeld.
 Hij heeft mijn haar gewassen, mijn oog eruit proberen te likken en aan m'n neus geknabbeld.
 "
"

en die close-ups
 en die close-ups  

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |