abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:12:07 #201
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84883648
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
JortK, die vuurgarnalen gaan hem toch even niet worden via mij ;( Kheb een aanval gehad afgelopen nacht in mijn vuurgarnalenbak en alles is letterlijk doodgegaan in 1 nachtje en hier het resultaat van ongeveer de helft van mijn vuurtjes ;(

[ afbeelding ]

Wat de oorzaak is heb ik niet kunnen achterhalen -O-
Dat ziet er slecht uit -O-
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:56:45 #202
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84884153
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:00 schreef Joene het volgende:
ik ben mn grote appisto mannetje kwijt :? hele bak , + filter doorzocht , bodem beetje gewoeld ik kan hem nergens vinden , zo een vis kan toch niet spontaan verdwijnen :(
Ik ben 2 vissen kwijt geraakt. Nooit dood gevonden.
Ze zijn spoorloos!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84884416
Dat is toch ook raar dat je je vissen even niet ziet.
Soms ben ik mijn algeneter ook kwijt, maar dan vind ik haar na een tijdje wel weer met voeren.
En dat voor zo'n klein bakje :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:09:22 #204
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84885534
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is toch ook raar dat je je vissen even niet ziet.
Soms ben ik mijn algeneter ook kwijt, maar dan vind ik haar na een tijdje wel weer met voeren.
En dat voor zo'n klein bakje :P
Ik heb echt geen idee. Kijk elke dag en noiit terug gevonden :D

De laatste tijd zie ik nog maar weinig garnalen :o
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_84885752
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee. Kijk elke dag en noiit terug gevonden :D

De laatste tijd zie ik nog maar weinig garnalen :o
als er bij mij een garnaal doodgaat (ouderdom of vast komen te zitten tijdens het vervellen) dan laat ik die liggen. ik kan je zeggen dat een dode waaierhandgarnaal van 8cm lang binnen 3 uur gereduceerd is tot een 3cm lang wit streepje.

een dode vis is echt zeer snel opgeruimd ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84894831
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Damn... :(
Had je ze net overgezet, en zaten ze er al een hele tijd in?

@Markster; het kan wel, maar komt niet voor. Garnalen vinden waterloos maar niks :P
Nee zaten gewoon in de bak waar ze altijd in zaten. Gelukkig had ik wel al 2 weken daarvoor al mijn citroengarnalen, crystal red's en crystal black's eruit gehaald en die leven nog allemaal. Heb 30 Crystal Black jonkies O+ O+ O+

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:28 schreef Balsam het volgende:
ik moet zeggen dat die vuurgarnalen op de foto een stuk groter eruit zien dan die ik in mijn aquarium heb gespot @_@
moet haast een loep erbij nemen om ze te kunnen zien af en toe.
Deze garnalen zijn tussen de 2 weken en 8 maanden oud

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:12 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat ziet er slecht uit -O-
Daar zeg je me wat ;( :( -O- gewoon zwaar klote ;(
  donderdag 5 augustus 2010 @ 15:16:29 #207
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84896052
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:25 schreef Joene het volgende:

[..]

Nope , en de vis was kern gezond heb hem smiddags nog gezien.
Blijkbaar toch niet zó gezond ;) Een vis verdwijnt niet zomaar. De enige plausibele reden die ik kan bedenken, is die wat ik al eerder aangaf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84902172
Het lijkt erop alsof veel van mijn planten het begeven, ik zie gaten in bladeren onstaan en veel bladeren die verkleuren.
Betekend dit te kort aan voeding? ik heb wel een co2 set hangen die ik elke dag braaf aanvul
bij sommige planten is het vooral de onderkant maar bij andere is het ook gaten die meer aan de bovenkant van de planten zitten
pi_84902294
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:19 schreef Balsam het volgende:
Het lijkt erop alsof veel van mijn planten het begeven, ik zie gaten in bladeren onstaan en veel bladeren die verkleuren.
Betekend dit te kort aan voeding? ik heb wel een co2 set hangen die ik elke dag braaf aanvul
bij sommige planten is het vooral de onderkant maar bij andere is het ook gaten die meer aan de bovenkant van de planten zitten
Bij mij opgelost door bemesting dmv Carbo nog wat
pi_84902336
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:02 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou mn bak is een hoek , alle achterwanden zijn goed gekit even als het omhulsel voor het filter.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat die opduikt en anders ga ik snel een nieuwe macmasteri bestellen want het vrouwtje moet wel behaagd worden :9
ik ben gewoon een appleslak kwijt? Dat is pas knap, want de andere (die dood was) ligt nog steeds op het balkon. (het slakkehuisje dan)
Dus wegrotten doet ie ook niet, maar toch zit hij niet meer in me aquarium :{
pi_84903039
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:24 schreef Markster het volgende:

[..]

Bij mij opgelost door bemesting dmv Carbo nog wat
jij bedoeld carbon dioxide ook wel co2 genoemd, waarvan ik al vermeld heb dat ik dat erin heb zitten maar dat helpt dus niet veel =/
pi_84905799
Ik denk dat ie FloraCarbo bedoelt van HS aqua

Gebruik het zelf ook en werkt perfect :Y
pi_84906006
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik denk dat ie FloraCarbo bedoelt van HS aqua

[ afbeelding ]

Gebruik het zelf ook en werkt perfect :Y
ja precies die!
pi_84920408
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:19 schreef Balsam het volgende:
Lijkt op voedingstekort idd.
Je planten willen wel door de co2 set, maar kunnen niet vanwege de tekorten..
Dan gaan ze dus dood.

Gebruik je vloeibare plantenvoeding? Iets van 'plantenpracht' / 'easylife profito' / 'Sera Florena'?
Een van die raad ik je echt aan.. Ik had eerst Florena, maar die werd me te gortig :P
Tegenwoordig gebruik ik profito, en af en toe gooi ik er nog es een scheut Ferro (ijzer) in, en ik moet eigenlijk elke week flink knippen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:50:48 #215
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84927610
Wij gaan vandaag naar Sea Life Scheveningen. Lees ik vanmorgen in de krant dat ze daar al drie dagen topdrukte hebben sinds die 'Monster krab' daar gehuisvest is -O-

Ik haat topdrukte in Aquaria omdat ik graag in alle rust geniet van de zwemmers O+ En ik vind dat zo'n beest gewoon in de oceaan thuis hoort ;(
pi_84927902
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:50 schreef Samzz het volgende:
Wij gaan vandaag naar Sea Life Scheveningen. Lees ik vanmorgen in de krant dat ze daar al drie dagen topdrukte hebben sinds die 'Monster krab' daar gehuisvest is -O-

Ik haat topdrukte in Aquaria omdat ik graag in alle rust geniet van de zwemmers O+ En ik vind dat zo'n beest gewoon in de oceaan thuis hoort ;(
ben daar vorig jaar een keer geweest, wel grappig, maar ook klein (vooral vergeleken met burgers zoo). ik was er wel snel uitgekeken.

het is er al niet zo groot dus topdrukte lijkt me echt klote :o
pi_84934823
quote:

Sea life is leuk!

Alleen zijn drukke kinderen wat minder, maar dat houd je toch in zulke gelegenheden. :9
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84936696
quote:

Maar hoezo hoort de krab wel in de oceaan en de tientallen andere bewoners niet dan? ;)
I am the push that makes you move
.
If you're 555 than I'm 666
pi_84944750
quote:
En ik vind dat zo'n beest gewoon in de oceaan thuis hoort ;(
maar horen alle vissen die wij in ons aquarium hebben dan ook niet gewoon rivieren thuis? en voor de enkeling met een zeeaqaurium -> in de zeze
pi_84958683
Ik denk dat Samzz bedoeld dat de meeste vissen in gevangenschap gekweekt zijn, en dat ze deze krab opgevist hebben, en nu in gevangenschap houden ipv lekker rond te laten dobberen in de zee ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:27:55 #221
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84979386
Ik heb een probleem met een van mijn maanvissen.

Hij eet niet meer en heeft uit zijn anus een soort prop met rode larven hangen, zoals op de foto:

Wat kan het zijn en heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
pi_84979716
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:27 schreef JortK het volgende:

Hij eet niet meer en heeft uit zijn anus een soort prop met rode larven hangen, zoals op de foto:

[ afbeelding ]

Ik weet het niet maar ik zou hem in quarantaine zetten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:51:24 #223
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84980373
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:27 schreef JortK het volgende:

[ afbeelding ]

Draadwormen misschien?

quote:
Symptomen: De vis verliest zijn eetlust en vermagert. De ontlasting is slijmerig en licht van kleur. Soms kun je wormen uit de anus van de vis zien steken.

Behandeling: Voor draadwormen zijn antiwormmiddelen op de markt.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:08:15 #225
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84980742
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:56 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Draadwormen misschien?
[..]

Zou ik dat ook met esha 2000 kunnen behandelen?
pi_84980919
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:08 schreef JortK het volgende:

[..]

Zou ik dat ook met esha 2000 kunnen behandelen?
Ik zie overal specifiek "antiwormmiddel/parasietdoder" staan.

quote:
Behandeling: Met metronidazole of een anti-wormmiddel. Herhaal de behandeling na 14 dagen.
Ik zou het in ieder geval de moeite waard vinden, wat een prachtige vis is dat!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:17:25 #227
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84981035
Ik ga hem in me aparte bak zetten en esha erbij... ik kan immers nergens meer terecht voor wormen middel en dat soort dingen :)
pi_84981818
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:17 schreef JortK het volgende:
Ik ga hem in me aparte bak zetten en esha erbij... ik kan immers nergens meer terecht voor wormen middel en dat soort dingen :)
Het is in ieder geval een poging hem beter te maken :) Zoals je zelf al zegt kan je niets anders tot maandag. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch ;)

Succes in ieder geval! ^O^
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:16:11 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84982824
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:42 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een poging hem beter te maken :) Zoals je zelf al zegt kan je niets anders tot maandag. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch ;)

Succes in ieder geval! ^O^
Hij zit apart. De sterkste dosering gekozen die in de bijsluiter stond. I will keep you posted! ^O^
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:36:04 #230
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_84985401
Ik kon het niet laten en heb een Boyu MT 50 gekocht :7

Wat zal ik er eens mee doen :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_84986909
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:36 schreef Prowl het volgende:
Ik kon het niet laten en heb een Boyu MT 50 gekocht :7

Wat zal ik er eens mee doen :D

Of kogelvisjes O+
pi_84989193
Kogeltjes is mooi idd..
Ik zag gister grotere kogels gewoon in zoetwater.. Was erg mooi zeg!

Misschien dat ik mijn 160liter plantenbak toch maar es mooi ga maken :P

hier een leuk filmpje :D

Prrrrttt
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:59:53 #233
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:08:26 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85019836
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk dat Samzz bedoeld dat de meeste vissen in gevangenschap gekweekt zijn, en dat ze deze krab opgevist hebben, en nu in gevangenschap houden ipv lekker rond te laten dobberen in de zee ;)
Dat bedoel ik inderdaad. Ik heb het niet zo op wildvang. En al helemaal niet als er zo ontzettend mee geleurd word in de media (zo groot was die krab nu ook weer niet ;( )

@4everblackeyed, ik vond het echt een deceptie. Het is echt klein, de aquaria zijn zo gemaakt dat ze vaak een erg vertekenend beeld geven (bijna allemaal bolvormig), ze hebben totaal geen speciale vissen ( op de steenvissen en egelvis na ^O^ ) en de entree prijs is veel te veel voor wat je krijgt imo :)

Burgers Ocean is vele malen mooier _O_
pi_85019988
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:59 schreef JortK het volgende:
Me maanvis is dood.
Klote maar toen ik de foto zag , dacht ik dat al een beetje dat dat ging gebeuren :{

Gooi voor de zekerheid in je normale aquarium ff een paar druppels esha.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85020090
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:59 schreef JortK het volgende:
Me maanvis is dood.
RIP ;(
pi_85023168
Fotootjes maar weer dan :)

Positieve stemming wil hier :)

Gezellig :

Diamantgourami's en nieuwschierig apisto vrouwtje

Tevens vandaag weer 70 liter water ververst .

Profito / Easy Carbo / Stipstop in het water gedaan.

Plantjes gesnoeid.

Goed bezig dus. ;)
pi_85023836
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Burgers Ocean is vele malen mooier _O_
Of zeeaquarium bergen

Of het aquarium gedeelte van artis.

Eigenlijk alles behalve Scheveningen :D
pi_85024554
Mn apisto is er opeeeeeeens weer , hij kwam net zomaar aanzwemmen O+ O+ O+ O+ O+ ik ben zo blij *O*
pi_85027409
ik kan echt niet geloven dat die terug is , en ik snap echt niet waar die zat. :D
pi_85028135
Weet iemand bij welke appelslakken er geen mannetje nodig is?
pi_85031451
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Die is er wel bij nodig, anders komen er geen eitjes.
Appelslakken leggen hun eitjes boven het water (dus tussen het wateroppervlakte en de klep)
Prrrrttt
pi_85038328
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef Joene het volgende:

[..]

Of zeeaquarium bergen

Of het aquarium gedeelte van artis.

Eigenlijk alles behalve Scheveningen :D
Artis vond ik ook erg slecht :N

algenbende, geen spannende aquaria en geen leuke aankleding.

@Joene: zie je nou wel ;)
pi_85038337
Het zee aquarium gedeelte van artis vind ik wel mooi hoor , in elk geval de collectie vissen is erg goed.
pi_85038614
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:44 schreef Joene het volgende:
ik kan echt niet geloven dat die terug is , en ik snap echt niet waar die zat. :D
Dit heb ik dagelijks, moet je eens wat lnummers kopen dan is het helemaal zoeken ;)
pi_85038678
ik kan en kon me niet voorstellen dat een vis van 8cm zich zo kan verstoppen , ik heb voor mn gevoel mn hele bak uitgekamt.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:02:48 #247
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85039343
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:11 schreef Joene het volgende:

Gooi voor de zekerheid in je normale aquarium ff een paar druppels esha.
Ik zal me flesje 2000 leeggooien :')
pi_85039462
ik geef preventief elke week 10ml (helft van dosering) Exit en esha :)
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 10:35:48 #249
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85039981
Zo, ik heb mijn eerste geld verdiend aan de garnalen.
pi_85040391
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:10 schreef Joene het volgende:
Met een bepaalde reden, of gewoon omdat je zo probeert om ziektes te voorkomen?
Want opzich is het nergens voor nodig natuurlijk..

@Kreator; Toppie! :D
Ik heb gister voor 3e maal me geld verdiend aan visjes, maargoed dat gebruik ik dan weer om voer te kopen en dergelijke. Wel leuk toch.

Bij mij is het puur om mensen goedkoop aan visjes te helpen die ze willen, maar wel vraag ik eerst naar hun verblijf en dergelijke. Zelfs in 1 iemand bij mij geweigerd omdat ik wist dat het voer ging worden (echt hele jonge platy's en grote hongerige maanvissen gaat niet echt samen he :P)
Prrrrttt
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:55:48 #251
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85040535
Ik heb trouwens nog L144 over van ongeveer 2 tot 3cm... iemand hier interesse?
pi_85040556
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:10 schreef Joene het volgende:
mooie manier om resistentie te kweken.......

niet doen dus :N
pi_85040604
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:55 schreef JortK het volgende:
Ik heb trouwens nog L144 over van ongeveer 2 tot 3cm... iemand hier interesse?
kun je het geslacht al zien? mijn vriendin is namelijk op zoek naar een koppeltje :) (ze heeft al wel wat contact lopen met een andere kweker dus pin me er niet op vast!)
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 11:02:21 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85040749
@Perry: Ja, ik heb ook al tig mensen geweigerd, die ze in een onverwarmde bak wilden hebben of die er maar 5 willen hebben (terwijl er toch minimaal 20 in de advertentie staat).

Maar goed. Tis leuk voor erbij en je kunt zo inderdaad zelf weer wat nieuws kopen (of voer)
pi_85040961
Kreator, het zijn toch vuurtjes he? Die mogen in onverwarmde bakken (gewoon op kamer temperatuur).
Zo stonden ze bij mij ook, en dat was altijd +- 18 a 22 graden.
Ik had er echter wel een verwarming in hangen die op z'n laagst stond (dacht ook dat dat 18 was), zodat ze nooit ineens tijdens de winter in de kou kunnen komen te zitten :P Maar zelfs met 14/15 graden schijnen ze goed te overleven..

Dat je ze niet per 5 stuks meegeeft snap ik goed ;)
Af en toe een nieuwe mooie rode bloedlijn erbij, en de jonkies blijven mooie rode garnalen :)
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 11:15:43 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85041101
Mja, ze worden wel iets minder rood inderdaad. Het zijn Red Cherry garnalen (dus vuurgarnalen idd), maar ik begreep dat ze toch wel tropisch nodig hadden...
Maar goed, ik vertrouw mensen toch niet zo die ze 'gewoon bij de goudvissen in willen hebben'
pi_85041362
Gewoon bij de goudvissen gaat idd niet werken :P
Die proberen ze wellicht soms te eten.. Lijdt tot vervelende dingen bij de garnalen.. Geen goede keus.

Als ze iets minder rood worden, kun je het beste de lichtste "verwijderen" (verkopen), en een nieuwe mooie rode bloedlijn erbij zetten. Of zoals ik toen deed; op een aantal plekken er een stuk of 5 a 10 meenemen, om je bloedlijn ineens extreem uit te breiden/aan te passen ;) Zodoende heb je de komende tijd weer genoeg mooie rode garnaaltjes. Ondertussen her en der contact proberen te krijgen met wat kwekers om soms eens een ladingkje te wisselen, om je bloedlijnen goed te houden.

Zodoende blijf je steeds maar mooie dieprode garnaaltjes kweken.
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 11:26:52 #258
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85041422
Check. Dat had ik inderdaad ook al ergens gelezen. Zal er nog eens 10 ophalen bij de kwekert. (die ze voor een euro per stuk verkoopt, de homo)
pi_85041770
Tip; kijk eens op marktplaats. Er zijn genoeg thuiskwekers ;) En sommige kwekerts willen wel een keer een aantal ruilen ;)

tip voor een kweker die ook 90cent vraagt, maar flauw is ie niet. Wellicht zit er bij hem nog wel een ruiltje in.
www.garnalenkweker.nl
Sydo (zo heet de iegenaar) heeft mij altijd aan goede garnalen geholpen (niet alleen vuurgarnalen :P)
Verder wil ik niet teveel spammen haha

Een thuiskweker uit Eindhoven heeft soms ook mooie rode garnaaltjes zitten (staat op mp) Kosten daar 50cent, en een ruil is hij ook voor in..
Prrrrttt
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:50:22 #260
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85042169
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:57 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

kun je het geslacht al zien? mijn vriendin is namelijk op zoek naar een koppeltje :) (ze heeft al wel wat contact lopen met een andere kweker dus pin me er niet op vast!)
Ik kan het geslacht helaas nog niet zien.
pi_85042424
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:26 schreef Kreator het volgende:
Check. Dat had ik inderdaad ook al ergens gelezen. Zal er nog eens 10 ophalen bij de kwekert. (die ze voor een euro per stuk verkoopt, de homo)
red cherries voor 1 euro ps :o
dat er nog mensen zijn die dat betalen :P
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 12:03:08 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85042637
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:57 schreef Byte_Me het volgende:
red cherries voor 1 euro ps :o
dat er nog mensen zijn die dat betalen :P
Veldhuis verkoopt 5 stuks voor ¤7.75 . :').
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 12:03:43 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85042654
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tip; kijk eens op marktplaats. Er zijn genoeg thuiskwekers ;) En sommige kwekerts willen wel een keer een aantal ruilen ;)

tip voor een kweker die ook 90cent vraagt, maar flauw is ie niet. Wellicht zit er bij hem nog wel een ruiltje in.
www.garnalenkweker.nl
Sydo (zo heet de iegenaar) heeft mij altijd aan goede garnalen geholpen (niet alleen vuurgarnalen :P)
Verder wil ik niet teveel spammen haha

Een thuiskweker uit Eindhoven heeft soms ook mooie rode garnaaltjes zitten (staat op mp) Kosten daar 50cent, en een ruil is hij ook voor in..
Check. MOet het wel een beetje in de buurt van Twente zoeken en ik rij er wel voor naar Hengelo (daar ken ik er 1)
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:06:17 #264
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:07:00 #265
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85042753
Ik heb trouwens een idee om een soort online logboek voor me aquarium te maken, dus wanneer er ververst is etc.

Wellicht dat jullie ook interesse hebben?
pi_85042771
Garnalenkweker zit in Wijk bij Duurstede :P
Maargoed, soms ff goed zoeken.. Soms verbaas je je dat er toch diverse mensen die dingen zelf kweken :P

:') sommige prijzen die ik hier nu lees hahaha
Ik heb een compleet aquarium met vet dikke rode vuurtjes (waren er +- 150) verkocht voor 60 euro aan een manneke van 12 jaar :D Ik heb em uitleg gegeven, en hoop dat ie ook luistert naar wat ik em verteld heb. Zaten uiteindelijk 7 bloedlijnen in iig :P
Prrrrttt
pi_85042793
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef JortK het volgende:
Ik heb trouwens een idee om een soort online logboek voor me aquarium te maken, dus wanneer er ververst is etc.

Wellicht dat jullie ook interesse hebben?
Opzich wel handig. Zelf heb ik met alles tegenwoordig een vast patroon, en zolang het goed gaat is er niks aan de hand natuurlijk, dus ik doe het niet.

Heb het wel een tijdje gedaan (de gehele opstart 3 maanden lang).
Maar op ten duur geloof je het wel ;)
Prrrrttt
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:12:46 #268
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85042923
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Garnalenkweker zit in Wijk bij Duurstede :P
Maargoed, soms ff goed zoeken.. Soms verbaas je je dat er toch diverse mensen die dingen zelf kweken :P

:') sommige prijzen die ik hier nu lees hahaha
Ik heb een compleet aquarium met vet dikke rode vuurtjes (waren er +- 150) verkocht voor 60 euro aan een manneke van 12 jaar :D Ik heb em uitleg gegeven, en hoop dat ie ook luistert naar wat ik em verteld heb. Zaten uiteindelijk 7 bloedlijnen in iig :P
Hoeveel liter was die bak?
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:15:17 #269
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85042994
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Opzich wel handig. Zelf heb ik met alles tegenwoordig een vast patroon, en zolang het goed gaat is er niks aan de hand natuurlijk, dus ik doe het niet.

Heb het wel een tijdje gedaan (de gehele opstart 3 maanden lang).
Maar op ten duur geloof je het wel ;)
Klopt, maar ik wil het zeg maar koppelen met een foto album etc. :)

Soort site maken dus :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:42:02 #270
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85043955
Boeit mij niet, en weinig
Met mij schat ik zo in!
pi_85044488
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Veldhuis verkoopt 5 stuks voor ¤7.75 . :').
ja LFSen zijn altijd duur, maar voor een thuiskweker vind ik 1 euro echt veel.
dat vroeg ik 5 jaar geleden voor een redtail, toen garnalen nog redelijk nieuw waren.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:02:04 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85044820
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Alle :P Slakken zijn tweegeslachtig oftewel hermafrodiet.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 13:08:20 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85045069
Ik ben trouwens bang dat mijn bodem al aan het rotten is. Zal er vanavond wel ff een foto van maken...
pi_85046371
nu al ? hoelang draait je bak ?
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 14:01:56 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85047356
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:41 schreef Joene het volgende:
nu al ? hoelang draait je bak ?
Paar maanden pas... snap het ook niet echt. Maar maak wel even een foto, want ik weet het ook zeker.
pi_85047487
kut voedingsbodems ook.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 14:17:00 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85048078
Ja nogal. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik die verkoopster keihard op der bek geslagen als ze het woord 'voedingsbodem' had genoemd...
pi_85048328
Ja al die winkels raden het aan , maar ik ben blij dat ik die bende er niet in heb. Elk jaar verwisselen , ik heb er gewoon gewassen metselzand in en dat is echt perfect in combi met wat klei bolletjes, elke week profito en elke dag easy carbo.
pi_85049140
het is mooi verkopen voor die gasten: minimaal 1 keer per jaar een dure zak voedingsbodem en zolang men denkt dat men het nodig heeft blijven men het wel kopen....

bij mij was het 1x maar nooit meer :N
pi_85050049
Die kleibollen , profito en easy carbo is prima genoeg imo.

Overigens wat betreft dat Esha en Stipstop , dat doe ik altijd na het waterverversen en is mij ook door diverse mensen aangeraden dus ik kijk op van het verweer van de mensen hier.
pi_85050132
Opzich niet erg als het erin zit, je kan het eruit stofzuigen, maar dan ben je ff bezig :+
Zelf mag ik aanstaande januari flink stofzuigeren in de bak.. Maar wie weet is het dan mooi tijd voor planten verbouwing haha
Prrrrttt
pi_85050251
Komende maand ga ik nog wat planten kopen . Mn bak is mooi maar het kan beter :D
pi_85050268
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:22 schreef Joene het volgende:
Ja al die winkels raden het aan
Op lange termijn lijkt dat me slecht advies juist schadelijk voor je klantenbestand?
pi_85050450
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Op lange termijn lijkt dat me slecht advies juist schadelijk voor je klantenbestand?
lijkt me ook echter gooien ze het altijd op "het is het beste" en bij de bakken die wij onderhouden doen we het ook ,etc etc. Maar voor hun is het geen probleem eens per jaar die bodem eruit te rossen. Voor mij is dat een hels karwei :D

Ik ben blij met mn zandbodem, over een paar maanden gooi ik er weer een half emmertje zand bij (met stofzuigen haal ik er wel is wat uit namelijk ) en ik zoek nog iets om wat kalk in mn zand te krijgen ... dus zit te denken aan wat schelpencrush.
pi_85050712
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Alle :P Slakken zijn tweegeslachtig oftewel hermafrodiet.
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Die is er wel bij nodig, anders komen er geen eitjes.
Appelslakken leggen hun eitjes boven het water (dus tussen het wateroppervlakte en de klep)
@ internet lees ik dat slakken hermafrodiet zijn, maar appelslakken niet.
We hebben hier nl. één appelslak gehad (het lijkt echt een Pomacea bridgesii te zijn), die wel zes nesten met eieren heeft gelegd.
pi_85050752
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:57 schreef Joene het volgende:
Die kleibollen , profito en easy carbo is prima genoeg imo.

Overigens wat betreft dat Esha en Stipstop , dat doe ik altijd na het waterverversen en is mij ook door diverse mensen aangeraden dus ik kijk op van het verweer van de mensen hier.
nog nooit gehoord dat mensen dat preventief doen :N (behalve dan bij wildvang vissen in quarantaine en dan wel met normale of zelfs hogere dosering)
beetje raar advies ook want door de ziektes bloot te stellen aan een lage dosering van medicijnen kweek je resistentie en zit je uiteindelijk met een ziekte in je bak welke niet meer te behandelen is met de medicijnen die je gebruikt.

hetzelfde probleem zie je in amerika waar ze ook veelal preventief aan de antibiotica zitten: menig bacterie is al resistent geworden.....
pi_85050850
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nog nooit gehoord dat mensen dat preventief doen :N (behalve dan bij wildvang vissen in quarantaine en dan wel met normale of zelfs hogere dosering)
beetje raar advies ook want door de ziektes bloot te stellen aan een lage dosering van medicijnen kweek je resistentie en zit je uiteindelijk met een ziekte in je bak welke niet meer te behandelen is met de medicijnen die je gebruikt.

hetzelfde probleem zie je in amerika waar ze ook veelal preventief aan de antibiotica zitten: menig bacterie is al resistent geworden.....
Toch apart :{ zowel 2 aquarium winkels als iemand lid van de aquavereniging hier in de buurt geven mij de tip om zowel bij waterverversen als bij nieuwe vissen in je bak doen, stipstop en esha te gebruiken wel een lichte dosering. , ik ga na vragen hoe het zit met resistentie.
pi_85051310
Vuurgarnalen kan je zelfs in de winter in je vijver stoppen en dan nog kunnen ze 1 tot 2 maanden onder de ijslaag overleven ;) maar ze kweken pas goed boven de 16/17 graden en kweken heel snel als ze op 24/25 graden hebben en ineens een terugval krijgen naar 19/20 graden (zeg bijv bij waterwissel)

Dit is overigens mijn eigen ervaring met vuurgarnalen (en niet bij andere soorten)
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:29:01 #289
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85051533
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vuurgarnalen kan je zelfs in de winter in je vijver stoppen en dan nog kunnen ze 1 tot 2 maanden onder de ijslaag overleven ;) maar ze kweken pas goed boven de 16/17 graden en kweken heel snel als ze op 24/25 graden hebben en ineens een terugval krijgen naar 19/20 graden (zeg bijv bij waterwissel)

Dit is overigens mijn eigen ervaring met vuurgarnalen (en niet bij andere soorten)
Ik doe bij een verversing altijd iets warmer water erin dan dat de temperatuur van de bak is, wellicht een tip?
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 15:29:24 #290
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85051553
Vandaar dat er bij mij zoveel kleintjes zijn. Niet te gleuven. Mijn water is 26 graden en ik gooi er altijd gewoon 1/3e koud kraanwater bij. B-).
pi_85051586
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:14 schreef Joene het volgende:

[..]

Toch apart :{ zowel 2 aquarium winkels als iemand lid van de aquavereniging hier in de buurt geven mij de tip om zowel bij waterverversen als bij nieuwe vissen in je bak doen, stipstop en esha te gebruiken wel een lichte dosering. , ik ga na vragen hoe het zit met resistentie.
van de winkels begrijp ik het wel: ¤¤¤
van dat lid van de aquariumvereniging snap ik het niet: een goed lopende bak heeft geen toevoegingen/medicijnen nodig anders dan de gebruikelijke plantenvoeding :)
pi_85051604
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:05 schreef Joene het volgende:

[..]

lijkt me ook echter gooien ze het altijd op "het is het beste" en bij de bakken die wij onderhouden doen we het ook ,etc etc. Maar voor hun is het geen probleem eens per jaar die bodem eruit te rossen. Voor mij is dat een hels karwei :D

Ik ben blij met mn zandbodem, over een paar maanden gooi ik er weer een half emmertje zand bij (met stofzuigen haal ik er wel is wat uit namelijk ) en ik zoek nog iets om wat kalk in mn zand te krijgen ... dus zit te denken aan wat schelpencrush.
Uh,ik woon dicht bij de zee, kan ik dan ook schelpjes (na goed afspoelen) in het aquarium gooien of is dat een verwerpelijk idee? :@
pi_85051811
Overigens waarmee houden jullie je fosfaat gehalte laag ?
pi_85051871
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:34 schreef Joene het volgende:
Regelmatig water verversen :)
En als je drastisch moet verlagen, gewoon water verversen..
Prrrrttt
pi_85051891
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:34 schreef Joene het volgende:
door mijn ijzer, nitraat, co2 en licht gehalte hoog te houden :P
pi_85052012
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Uh,ik woon dicht bij de zee, kan ik dan ook schelpjes (na goed afspoelen) in het aquarium gooien of is dat een verwerpelijk idee? :@
Schelpen bestaan eigenlijk uit kalk he..
Kalk kan ervoor zorgen dat de hardheid omhoog gaat..
Dus das eigenlijk niet zo best volgens mij :P

Verder ziet het er wel grappig uit :P
Prrrrttt
pi_85052251
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Uitkoken , letop niet teveel want ze hebben kalk maar goed je plantjes vinden kalk fijn :)
pi_85052423
doe het uitkoken in een oude pan: kalkafzettingen in je goede pan kunnen best rottig zijn ;)
pi_85052523
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:48 schreef Leipo666 het volgende:
doe het uitkoken in een oude pan: kalkafzettingen in je goede pan kunnen best rottig zijn ;)
#goedetip
pi_85052552
ik wil zelf dus ook iets meer kalk in mn bodem :) omdat mn plantjes er dus gek op zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')