Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds gisteren stond ze onwijs met haar kop te schudden en was ze vooral aan haar rechteroor aan het krabben.
Vandaag dus naar de dierenarts gefietst om maar gelijk te laten kijken.
Ze huppelde zoals gewoonlijk vol enthousiasme de behandelkamer in, want de dierenarts is haar grote vriend. Maar dat was snel over toen hij in haar oren wilde kijken en er heeeeeeel in de diepte rechts wat haren uit moest trekken.
Ze lag op haar linkerzij en de assisente hield haar achterpoten vast, terwijl ik haar voorpoten met de ene hand vasthield en met mijn andere hand haar halsband om haar op de behandeltafel te laten liggen. Ze piepte enorm en dan is er echt wel wat aan de hand, is ook niet gek als ze met een tang in je oor je aan je haren aan het trekken zijn.
Ze vond het zo erg niet leuk dat ze zelfs in mijn hand wilde bijten. Daar was ik dus niet van gedient en ze kreeg een mep. De assisente vond dat ik wel heel kordaat reageerde, want ze kon ook wel een snoetje op als het niet ging. Ik zei dat ze maar gewoon normaal moest doen en dat ze het nu wel uit haar kop zou laten om nog een keer te bijten. En dat was ook zo

.
De haren waren er uit, maar toen was Lara nog niet klaar. Ze kreeg er een klodder zalf in, die de dierenarts er lekker in masseerde. Toen werden ze alweer een beetje meer vriendjes. Dat was van korte duur, want vervolgens stopte hij een hele tod keukenpapier in haar oor om de rotzooi er uit te halen. En daar zat heel wat troep op. Hij propte het er ook wel heel erg ver in, nooit geweten daar zoveel ruimte voor was. Dat deed hij vervolgens nog een keer en toen zag het er al beter uit.
Toen kreeg ze tot slot nog een dot zalf in haar oor en voor de zekerheid links ook maar een portie. Dat masseerde de dierenarts er weer lekker in en ze hing weer als vanouds tegen hem aan en was alles weer goed. Ze moest wel weer onwijs schudden, maar dat is ook niet gek als je hele gehoorgangen vol zalf zitten.
Ze heeft voor een week zalf meegekregen, haar rechtse oor [waar ze het meeste last van had] moet iedere dag gezalft worden, haar linker om de dag. Ze mag een week niet zwemmen en het is maar goed dat ze dat niet beseft, want dan zou het nog veel erger zijn.
De dierenarts vroeg of ze graag zwemt, ik zei dat het soms wel een zeehond lijkt en toen wist hij genoeg. Ze kan het nooit meer krijgen of ze kan er over een paar weken weer last van krijgen. Dat is moeilijk te zeggen. Ze kan het ook niet van het zwemmen hebben gekregen, maar hij dacht van wel dat het daarvan was. Maar om haar het zwemmen te verbieden, dat vond hij ook niet leuk voor haar, dus hierna zien we wel wat de toekomst brengt.
Lara kreeg nog koekjes van hem en ze at ze ook op, dus het zit wel weer goed tussen die twee. Als ze heel kwaad was geweest op hem, had ze ze niet opgegeten. Zo'n trut is het dan ook weer wel.
Nu heeft ze van die lekkere vette plakoren, zoals het er bij mensen kan uitzien als ze een week hun haren niet hebben gewassen. Als ze over een week nog veel vetter zijn, dan moet het er misschien toch een keer van komen dat ze in bad gaat. Dan vraag ik mijn moeder wel of dat daar kan, die heeft de badkamer op de begane grond zitten, dan kan ze gelijk naar buiten om daar uit te schudden.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.