abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 09:32:58 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84729594
Tally, hoe voel je je meis? Wat een spannende week wordt het voor jullie, ik hoop zo dat het helemaal raak is!

Voel je je al wat beter PZe? Balen die chagrijnige buien, en inderdaad die arme vent ;).

En Winterstorm, wil je nog steeds tegen boksballen aan rammen of voel je je al wat beter? Hope so!

Poezebeestje, hoe is het met de zenuwen?

Mijsje, die echte IVF-poging komt nu snel dichtbij *O*. Waar zit je nu qua cyclus? Of heb ik daar overheen gelezen?

Kolonia: wat fijn dat je al snel terecht kon! Inderdaad confronterend, maar er is nu ook actie en dat is fijn.

Droomvrouwtje: ben je al gewend aan het idee dat het helemaal goed met je is? Ik vind het zo fijn voor jullie!

Een dikke kus voor jullie allemaal! En voor iedereen die ik ben vergeten natuurlijk!

Hier gaat het goed. Al maken de krampjes die ik een paar keer per dag voel in mijn onderbuik me nog steeds nerveus, maar daar zal ik maar aan moeten wennen want het komt heel veel voor. Er gebeurt daaronder natuurlijk van alles. We kijken elkaar hier een paar keer per dag aan, vol ongeloof dat ik zomaar plotseling klapseling zwanger ben. Tussen al het proesten en niezen door, ik heb namelijk ineens weer onwijs last van hooikoorts, uitgerekend nu ik er niets effectiefs voor kan nemen :o.

Houd moed lieve meiden!

:*

[ Bericht 49% gewijzigd door twentemeisje op 01-08-2010 13:27:04 ]
pi_84731107
TM, wat een heerlijk wonder is het toch dat je nu zwanger bent. En spannend, natuurlijk. O+

Dank dames, het gaat al beter hoor. Was echt even een bui, gelukkig weer overgewaaid. Eens kijken hoe mijn cyclus gaat lopen, as vrijdag mijn NOD.
pi_84731767
:) TM wat heerlijk om elkaar dan gewoon even aan te kijken van: hey, ik ben zwanger... O+
Ik zit nu op dag 27 van de "oude" cyclus, dus als het losbarst moet ik bellen voor een echo op dag 5. vanaf dan wordt het weer het hele circus met gonal en echo's om de dag... nu dus een beetje de stilte voor de storm... :)

Kolonia :* het is heel moeilijk om de stap te zetten naar de fertiliteitsarts, ik vind je dapper en stoer! :* Ik hoop dat je hiermee gewoon geholpen bent uiteindelijk! :*
pi_84759486
@ twents meisje

het gaat wel weer wat beter. stukje berusting mischien.

ik vind het zo gaaf voor je dat je eindelijk zwanger bent. geniet ervan!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_84761812
:* berusting heeft zo ook z'n tijd nodig... neem je tijd die je nodig hebt hoor winterstorm... dit is al zwaar genoeg! :*
pi_84767316
thankxs mijsje.
dit weekend is 1 van onze vrienden bevallen van een jongetje. de foto haakte er ook in zowel negatief als positief.
deze week op kraamvisite. zal wat zijn weer eens zo`n kleintje in de armen te houden.
laatste keer was 7 jaar geleden met mijn zus haar babyke. nu al een weerbarstige maar lieve branieschopper.
pi_84767627
ja, dat is moeilijk. heel fijn natuurlijk dat je vrienden een baby'tje hebben gekregen, en dat gun je ze dan ook voor de volle 100%, maar tuurlijk komt daar ook het verdriet van het gemis bij jezelf om de hoek kijken... dat heb ik ook hier... Ik wens je in ieder geval veel plezier maar ook sterkte bij het kraambezoek... :*
pi_84768316
thankxs mijsje
pi_84830739
Winterstorm; zwangeren en kleine babytjes in je omgeving zijn niet altijd even prettig, vooral als je eigen verlangen zoooo enorm groot is! :*

Mijsje; bijna gaat het weer voor de echt beginnen. Geniet nog even van de stilte voor de storm!

PZE; vrijdag NOD, spannend!

Islabonita; deze maand toch ook actie bij jullie of vergis ik me? Heb je al een concreet plan?

Hier ben ik op sommige momenten echt hyperdepieper, nog maar iets meer dan twee weken tot de uitslag! Denk dat mijn zenuwen tegen die tijd overuren draaien, ik vind het zoooo spannend. Eigenlijk niet zo zeer voor de uitslag, dat kan ja of nee zijn, maar meer voor het traject daarna. Wat gaat er allemaal gebeuren? Nog ff en dan weten we het :Y
pi_84831146
Poezebeest, het komt nu heel dichtbij voor jullie. Ik hoop zo op goed nieuws. :*

Vrijdag zal ik wel gewoon ongesteld worden, voel niks bijzonders. Dan maar iui 4... :)
pi_84832251
Jullie moeten ook 6 iui en daarna verder met ivf?
pi_84834420
Nou, we doen 6 keer iui en dan gaan we 'evalueren'. Geen idee wat dan volgt...
pi_84834541
Oke, hoop dat de evaluatie niet nodig is! :Y
pi_84837384
:* prinses, ik vind het heel spannend voor jullie! ik hoop zo dat IUI het gewoon is voor jullie! :* en als het zonder medicijnen nog niet lukt, dat je dan met iets van stimulatie echt niet lang meer hoeft te wachten...
maar wat klets ik nou, je hebt natuurlijk vrijdag gewoon een positieve test... :* (om maar een beetje positief te blijven... maar ik had dat gevoel ook nooit hoor... :{ )
pi_84841975
't is ook spannend, Poezebeest! Ik duim voor jullie in ieder geval!! ^O^

PZE & Mijsje; voor jullie allebeì gewoon gauw een positieve test!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_84844693
Thanks meiden. Tsja, aan medicijnen hebben we niet zoveel. Aangezien bij mij alles goed is nu en zijn zwemmers voor zover ik weet nergens bij gebaat zijn... Zou niet weten wat we konden spuiten of slikken. De pregnyl is ook alleen extra zekerheid, zonder springt mijn ei ook wel. Tsja, we zitten pas op de helft natuurlijk... Maar soms denk ik dat IVF onvermijdelijk is. Hè ja, lekker doemdenken. :')
pi_84846337
Ik val er weer eens middenin. Bijlezen is onbegonnen werk.

Bij ons was er ook steeds geen oorzaak, PZE, en volgens onze IVF-arts zou IUI dan alleen zin hebben mét hormonen. Misschien toch iets om te overwegen om voor te stellen in het ziekenhuis?

Bij ons is na de miskramen dus gebleken dat ik wat stollingsafwijkingen heb. Het kan een verklaring zijn voor het feit dat ik moeilijk zwanger word en de miskramen kreeg.
Nu moet ik extra vitamine B6 (50 mg) en B12 (400ug) slikken en extra foliumzuur (5000ug). Bij een volgende IVF (of als ik spontaan zwanger raak) moet ik bovendien aspirine slikken en nog iets bloedverdunnends spuiten.

Eigenlijk vind ik dat alle vrouwen die onverklaard onvruchtbaar zijn, hierop zouden moeten worden getest. Maar ja, dat zal wel een geldkwestie zijn. Maar laten ze dan die vitamines gewoon voorschrijven. Dat ze dat niet doen met die aspirine enzo, snap ik, dat kan juist de kans op een miskraam ook vergroten, in sommige gevallen.

Ik hoop gewoon op een positieve test vrijdag, PZE! :*

En voor iedereen :*

Tally, hoe lang nog voor jij kunt testen?
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_84846901
Dinsdag 10 augustus. Dus nog 6 dagen. Vandaag de laatste pillen (die kutpillen - ik vergeet de naam steeds). En daarna heb je de kans om ongesteld te worden :) En ik denk ook dat ik dat ga worden.
Die krampen elke keer. Maar ja :) Zien wel weer.

Nu lekker bij de familie op CenterParcs. Even relaxen. Dat heb ik hard nodig!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_84847072
Ik hoop dat die krampen juist zijn omdat je zwanger bent, Tally! Fijn dat je even lekker weg kunt. Veel plezier!

Heb het hier even moeilijk trouwens. Iemand die heel dicht bij me staat irl, is bevallen, terwijl ik nu ook ongeveer was uitgerekend. Deze kraamvisite ga ik even heeeeeeel lastig vinden.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_84847152
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:11 schreef Ahava het volgende:
Ik hoop dat die krampen juist zijn omdat je zwanger bent, Tally! Fijn dat je even lekker weg kunt. Veel plezier!

Heb het hier even moeilijk trouwens. Iemand die heel dicht bij me staat irl, is bevallen, terwijl ik nu ook ongeveer was uitgerekend. Deze kraamvisite ga ik even heeeeeeel lastig vinden.
Ik ken het. Ik moet nog langs 1 van mijn vrienden die in juni vader is geworden :)
En tot nu toe is het me nog niet gelukt. Gelukkig is het een echte vriend en begrijpt hij me :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:32:12 #121
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84847722
Tally, je kunt natuurlijk ook gewoon innestelingskrampen hebben meis!

Bedoel je de Utrogestan Tally? Die heb ik ook gekregen (3x daag 2 stuks). Ik heb inderdaad ook gelezen dat je bloedverlies kunt hebben na het stoppen van de behandeling. Wel griezelig, maar duurt nog even eer ik stop, ik heb in eerste instantie voor 30 dagen meegekregen.

Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe lang ik dit na die eerste maand eigenlijk door moet gebruiken, weet iemand hier dat? Bij mij is namelijk ontdekt dat ik te weinig progesteron aanmaak in de tweede helft van de cyclus. Dat bemoeilijkt het zwanger worden en blijven.
pi_84847732
Tally, hopelijk zijn het de juiste soort krampen... :*

Ahava, we zijn niet onverklaard onvruchtbaar... Het ligt echt aan de zwemmers van mijn lief. Dan zie ik er weinig nut in om zelf aan de hormonen te gaan. :)
pi_84851878
Ahava, dat lijkt me ook hartstikke lastig, zeg... Sterkte... :*
pi_84852080
Ik moest tot 'testdag' doorgaan met de kutpillen.... wel apart dat jij nu al moet stoppen Tally!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84856093
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:19 schreef McLaura het volgende:
Ik moest tot 'testdag' doorgaan met de kutpillen.... wel apart dat jij nu al moet stoppen Tally!
Ik heb die pillen mee gekregen voor 12 dagen.
pi_84856133
Geen idee TM, ik zou even bellen...

Ahava, dat is ook echt moeilijk joh. Kraamvisite is altijd doorbijten, maar soms een beetje extra. :*
Hoe is het verder met je?

Oh ja, hier spotting. Geeft niks, was ook geen kans eigenlijk. :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:57:28 #127
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84856712
-O- pze, je hoopt er natuurlijk toch altijd stiekem een beetje op, al was er eigenlijk geen kans. :*

Ik heb 16 augustus een afspraak voor een echo, dan vraag ik het wel na. Was er benieuwd naar omdat ik ook heb gelezen dat sommigen er de eerste drie maanden mee door mogen gaan. Zou het een prettig idee vinden als dat kan.

Gisteravond krampen in mijn onderbuik gehad, vond het doodeng. Door languit op de bank te gaan liggen werd het rustiger. Gelukkig geen bloedverlies en vandaag is het weer rustig. Uiteraard hoor je mij niet klagen, maar spannend is het wel!
pi_84856936
Ik heb net eens gegoogled en toen kwam ik op IVFmoeders.nl uit. Daar zitten er meer die ook 12 dagen kutpillen moesten gebruiken.
Dus ik ben niet de enige waarbij het zo gaat.
pi_84858086
ik heb ook voor 12 dagen utrogestan in huis... misschien toch wel normaal dan...

TM, zeker spannend... wanneer mag je weer op controle?

Ahava :* bah, wat moeilijk... :* ik kan me nog herinneren met het kindje van vrienden van ons dat iets minder dan een maand na mijn uitgerekende datum kwam... voelde heel naar maar ook wel weer heel mooi... heel dubbel...
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:58:03 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84871917
Bij mij valt het tot nu toe gelukkig mee met de verdrietige gevoelens t.a.v. kraambezoekjes. Gelukkig zijn onze familie/vrienden/kennissen zich erg bewust van onze kinderwens en het wat moeizame verloop hiervan. Wij zijn bijvoorbeeld gelukkig ook nog nooit gekwetst door een lompe/botte opmerking van iemand.

Mijsje ik heb 16 augustus een echo bij de fertiliteitspoli, spannend! Had vanavond een heel ieniemini beetje roze/bloed bij het afvegen. Als ik niet zo freaky aan het controleren was dan had ik het waarschijnlijk gemist, maar bingo, het was direct weer erg schrikken. Pfff, ik wou dat ik het mezelf niet zo moeilijk maakte. Het toiletbezoek daarna was er niets te zien, dus waarschijnlijk (hopelijk) was het gewoon niets.

Vinden jullie het vervelend dat ik het hier heb over mijn onzekerheden omtrent mijn zwangerschap? Dan moeten jullie dat eerlijk zeggen. Dan zal ik het niet meer doen, maar ik durf nog niet goed over naar het andere topic :@.

pi_84875461
16 augustus, dat is al minder dan 2 weken... dat is in je 7e week toch? ik hoop dat je dan al een garnaaltje of een boontje te zien krijgt... (ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer je wat te zien hoort te krijgen...)
:* ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, en dat je er erg onzeker over bent... zo'n spoortje bloed zou mij ook weer helemaal angstig maken, zeker omdat het bij mij ook zo begon bij mijn miskraam... :* ik vind het zeker niet erg of vervelend dat je hierover post hier, die angst hoort wat mij betreft ook wel bij dit topic... dat is het moeilijk zwanger blijven en de onzekerheid daarover... :*
als anderen het anders voelen, moet je het zeker zeggen hoor... maar zo denk ik erover...
pi_84875538
Nee hoor, de TT zegt het al. Snap heel goed dat je onzeker bent. Zou ik ook zijn. :*
pi_84875673
tuurlijk niet twents meisje
tuurlijk kan ik begrijpen dat je het nog heel eng vind en je je onzeker voelt.
post gewoon je zorgen hier.
pi_84884748
TM ik had dat ook, het heeft een hele tijd geduurd eer ik zover was dat ik "over" durfde te stappen naar Z&G. Doe het gewoon op het moment dat jij er klaar voor bent. Ik denk niet dat je hier iemand in de weg zit overigens. Je bent één van de succesverhalen en dat zal de andere meiden toch ook weer goede hoop geven, als in, het kan ook wél lukken.

:* voor al je onzekerheden. Voor mij was de onzekerheid eigenlijk net zo slopend als wachtweken tijdens de IVF. Het kan heel goed dat je de roze/blauwe wolk pas vindt na 20 weken hoor, en misschien wel helemaal niet. So be it. Probeer te genieten in ieder geval, maar het is echt moeilijk, daar weet ik alles van.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:31:38 #135
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84884753
Dankjewel lieve meiden! :*

Gelukkig geen bloed meer gezien en ook geen krampen of iets dergelijks. Gisteravond goed gesprek gehad met mijn nichtje (ook een goede vriendin van me), zij is nu 18 weken zwanger nadat de vorige zwangerschap in een miskraam eindigde. Ze kent dus mijn onzekerheden maar al te goed en kon me op een aantal punten geruststellen. Het is gewoon fijn om met mensen te praten die precies weten wat je doormaakt omdat ze het zelf ook hebben doorgemaakt.

Tally ik ben zo benieuwd of je babietjes to be zijn blijven plakken! Nog een paar dagen meis.

Mijsje, bij jou al een menstruatie in zicht? Wat je vraag betreft: tijdens de vorige zwangerschap hebben we bij week 7 en 8 een echo gehad en beide keren hebben we een knipperend hartje gezien. Voor de rest was er nog niet echt veel van te maken ;).
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:33:08 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84884784
Dankjewel NIKKI! :* Je verwoordt het helemaal goed!
pi_84931920
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:31 schreef twentemeisje het volgende:

Tally ik ben zo benieuwd of je babietjes to be zijn blijven plakken! Nog een paar dagen meis.
Ik ben ook onwijs benieuwd.

En om even te crossposten. Op de vraag hoe het met de zenuwen ging was het onderstaande mijn antwoord.

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 09:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja slecht :')
Om het minste begin ik te janken. Ik heb hoofdpijn van het piekeren. Misselijk van de spanning.
Het enige wat me nog een beetje ontspanning geeft is seks :') Maar om nu 24 uur per dag te ketsen is ook weer wat he :D
pi_84931998
Nah. Dat quoten gaat ook niet lekker. Fuck it :(

edit: aangepast :')
pi_84933961
Ik denk echt echt echt niet dat het blijft plakken. Ik heb echt zo'n kramp nu ;(
Eergister laatste medicijnen (kutpillen) gehad en een dag al geen medicijnen.
Ik heb zo'n ontzettend kramp dat ik denk dat ik elk moment echt ongesteld kan worden.

AU! ;(

Edit: Ik verlies al wat oud bloed. Dus ik ga er maar vanuit dat het mislukt is.
En nu naar huis. Naar bed.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tally op 06-08-2010 13:06:24 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:10:51 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_84934308
Tal :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:31:08 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_84935197
Tally :*
Be happy with the little things in life
pi_84937938
Oh nee, Tally... -O- ;( :*
pi_84938459
X Tally... Kut gewoon...
Oeps,was nog als manlief ingelogd...moest van mijsje zijn natuurlijk. Al vond joene dat ook natuurlijk...x
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84938765
Och Tally. :'(
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:57:40 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84938989
Ahw Tally... :{ -O-
pi_84939457
Tally ;( :*
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:22:07 #148
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84940064
Tally wat erg. Er is nu ook weinig troostends te verzinnen om te zeggen. Ik denk aan je meis! :*

Al snap ik volkomen dat je denkt dat het mis is, ik blijf toch nog maar even hevig voor je duimen dat het een innesteling betreft!
pi_84961323
Tally; wat ontzettend rot dat je zo'n krampen hebt en bloedverlies! Ik duim heel hard dat het niet door gaat zetten! Kan me zo ontzettend goed voorstellen hoe spannend en stressvol deze periode is! Sterkte meis!
pi_84962440
tally wat rot.
ook hoop ik nog op een klein wondertje voor je.
ik blijf duimen voor je.
x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')