abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:08:52 #151
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84583487
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:03 schreef Casos het volgende:
Hoe kijken de vegetatiers naar vis? Want er wordt altijd maar geouwehoerd over vlees, hoe zit het met vis?
Ja, dat heb ik ook altijd raar gevonden van sommige mensen die zich vegetarier noemen - "Maar ik eet wel vis!" Een soort "Ik eet geen dieren... behalve als ze zwemmen."

Wanneer er iemand in Huize Telecaster komt eten die zichzelf als vegetarier betitelt zal ik in ieder geval geen vis maken.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_84583537
Vissen kan je niet aaien. Vissen hebben natuurlijk wel een vrij leven gehad, maar de dood is nog vele maler wreder dan bioindustrie
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:11:26 #153
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84583594
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:07 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]
als je ze geen gewoontes aanleert liggen ze al snel schoon in de kist ;)
Dat dus. Pasgeboren kinderen zijn naar volwassen maatstaven psychopatisch. Zelfs denkbeelden als "Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden" en "Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint" zijn al zaken die je iemand inprent.
quote:
en reinheid een beetje een vaag begrip, bedoel je dat nu religieus oid?
Dan heeft poster nog nooit een luier verschoond. :-)
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:14:19 #154
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84583682
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:10 schreef Casos het volgende:
Vissen kan je niet aaien. Vissen hebben natuurlijk wel een vrij leven gehad, maar de dood is nog vele maler wreder dan bioindustrie
Een flink gedeelte van de vis die je in de supermarkt koopt is ook maar gewoon gekweekt. Niks vrij leven.

En vegetariers eten vaak evenmin wild.
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:28:29 #155
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84584148
Toch wel een beetje oppassen met niet gekweekte vis:

quote:
Ruth Thurstan van de Universiteit van York, die het onderzoek leidde, zegt er versteld van te staan dat er in 1910 naar gewicht vier keer zoveel vis werd binnengehaald als in 2010. De onderzoekers wijten dat enorme verschil aan de bijna volledig uitgeputte visstand. De schade die is toegebracht aan vispopulaties is volgens hun veel zwaarder en langduriger aan de gang dan tot voorheen werd gedacht. Vooral de aantallen van veel gegeten vissoorten als kabeljauw, heilbot, schelvis en schol zijn door sleepnetvisserij in ruim een eeuw tijd gigantisch sterk afgenomen, variërend van een afname van 83,4 procent tot wel 99,1 procent (schelvis).
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43442134/

Visserij wordt waarschijnlijk weer een voorbeeld van tragedy of the commons.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_84592320
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:28 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Toch wel een beetje oppassen met niet gekweekte vis:
[..]

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43442134/

Visserij wordt waarschijnlijk weer een voorbeeld van tragedy of the commons.
Met gekweekte vis moet je ook oppassen aangezien die vis ook wilde vis te eten krijgt. En visserij is natuurlijk al een tragedy of the commons.
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:18:30 #157
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84592970
Ah dat wist ik niet, maar niet slim om consumenten in een hogere orde te eten(die hoger in de voedselketen staan). dit zorgt altijd voor een hogere belasting van het ecosysteem. Waarschijnlijk staat er daarom in de spijzenwetten van de koran dat je geen vleeseters mag eten. Dit kost al snel 10 keer meer oppervlakte dan een planteneter.

Nouja soorten zijn nog niet helemaal uitgestorven toch dus we kunnen nog wat herstellen(al hebben we de zee nooit goed onderzocht en zijn vele soorten inmiddels al uitgestorven.

Maar het is natuurlijk al goed bezig, er zijn 10 vissers met 100 vissen. Als ze er elk 9 vangen blijven er 10 over wat nodig is voor voortplanting. elke visser denk als ik er 10 vang dan kunnen die vissen zich echt nog wel voortplanten met negen. Maar omdat elke visser dat denkt is er niets meer over.

Simpel stukje speltheorie, maar het heeft zeer grote gevolgen voor het uitputten van ecosystemen en het vervuilen ervan. Iedereen probeert wel een stukje extra over zn quotum te gaan. een behoorlijk zwak punt van de vrije markt economie. De visprijs moet gewoon hard omhoog en quota omlaag. Maar dit moet wel internationaal, de denen hebben al eens vaker onze zee leeg gevist toen de Nederlandse vissers een tijdelijk vangstverbod hadden ingesteld.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:53:26 #158
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84608477
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:01 schreef tinoz het volgende:
ik zit te denken he.

Als wij onze gewoonte overdragen aan onze kinderen , is dat dan niet fout ? Een kind heeft een "schoon perspectief" en door de keuze te ontnemen en een gewoonte aan te leren, ontnemen wij hun reinheid ...

Ja toch ? :{
Haaaaaaaaaaaa, ik dacht net een leuke parodie ofzow B-)

Vlees is als verslaving , je geniet ervan maar weet dat het fout is , al ga je er niet zelf aan dood, het zaaid dood en verderf. En erger nog , je leert iedere generatie dat het niet fout is en maakt iedere generatie verslaafd zonder ze een keus te geven ,

in andere woorden you´re fucked ^O^
Save Us From Fashion !
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:55:33 #159
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84611112
Eten en drinken is sowieso een verslaving, tijd dat we op een lichtdieet overstappen.
pi_84616743
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:53 schreef tinoz het volgende:

[..]

Haaaaaaaaaaaa, ik dacht net een leuke parodie ofzow B-)

Vlees is als verslaving , je geniet ervan maar weet dat het fout is , al ga je er niet zelf aan dood, het zaaid dood en verderf. En erger nog , je leert iedere generatie dat het niet fout is en maakt iedere generatie verslaafd zonder ze een keus te geven ,

in andere woorden you´re fucked ^O^
Dat geldt alleen voor de overdreven veggies als jij. Voor de rest van de wereld is er niks fout aan.

En eet jij wel eens vis? Of gefrituurde krekels? Die worden imo ook gewoon leven aan een sateprikker geregen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:32:02 #161
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84617042
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:18 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor de overdreven veggies als jij. Voor de rest van de wereld is er niks fout aan.

En eet jij wel eens vis? Of gefrituurde krekels? Die worden imo ook gewoon leven aan een sateprikker geregen.
jij bent al ver heen ! :o
Save Us From Fashion !
pi_84617057
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:32 schreef tinoz het volgende:

[..]

jij bent al ver heen ! :o
Nog lang niet zover als jij.... en geef nou eens antwoord.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:40:13 #163
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84617207
ik eet geen dieren, en vissen zijn ook dieren , ook eet ik geen krekels of schaaldieren etc.

Je weet dat vlees eten eigenlijk fout is , het is overbodig. wat wil je nou horen dan ?
Save Us From Fashion !
pi_84617316
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:40 schreef tinoz het volgende:
ik eet geen dieren, en vissen zijn ook dieren , ook eet ik geen krekels of schaaldieren etc.

Je weet dat vlees eten eigenlijk fout is , het is overbodig. wat wil je nou horen dan ?
Wat ik wil horen? Eens niet die achterlijke ik-heb-de-waarheid-in-pacht meningen van vegetariers. Prima dat jij geen vlees eet, maar laat mij lekker een biefstukkie eten. En daar is helemaal NIETS NAKKES NADA mis mee.

Deze nog maar eens neergooien hier, dit maakt prima mijn mening over vegetariers duidelijk:
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:59:08 #165
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84617653
je weet zelf
Save Us From Fashion !
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:07:13 #166
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84617864
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef tinoz het volgende:
je weet zelf
Je kan gewoon puur naar de bouw van de mens kijken om te bepalen dat we van nature omnivoor zijn en dus ook biologisch uitermate geschikt zijn om ook vlees te eten.

Dat de bioindustrie niet deugt doet daar natuurlijk niets aan af.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:17:06 #167
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84618126
misschien is het een fase waarin mensen de waarheid negeren en in een ander bewustzijn leven waarin ze gewetenloos kunnen leven.
Save Us From Fashion !
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:05:22 #168
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84619457
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef tinoz het volgende:
misschien is het een fase waarin mensen de waarheid negeren en in een ander bewustzijn leven waarin ze gewetenloos kunnen leven.
Sja. En misschien ben ik een Chinese jachtvlieger.

...
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:06:52 #169
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84635400
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:40 schreef tinoz het volgende:

Hoezo weten? waaruit haal je die "wijsheid"? Het mag duidelijk zijn dat de mens al miljoenen jaren terug in de evolutie al vlees at. Het is zelfs heel belangrijke sturende factor in onze evolutie, omdat we gingen jagen zijn we heel anders gaan leven als onze voorouders. Vlees is inderdaad niet essentieel om te overleven. Maar voor een kat is het in principe ook niet essentieel, er is vegetarisch kattenvoer beschikbaar wat samengesteld is uit allerlei plantaardig materiaal.

En een auto of fiets is ook overbodig het is ook niet essentieel voor je overleving, maar het verlicht je leven wel net zoals vlees je spijsvertering verlicht.

Vegetarisch leven is iets moderns. In India is het goed mogelijk om een vegetarisch bestaan te hebben(al eten die vaak vis en drinken velen toch melk) maar daarzo hebben ze geen seizoenen zoals wij die kennen en daardoor zijn er het hele jaar door wel genoeg fruit, en noten en andere planten te vinden om een voeding samen te stellen. Besef je goed dat we dit in koudere klimaten zoals in Europa en de VS dit 200 jaar geleden eigenlijk niet konden doen. Wij hebben noten en fruit in de herfst maar in de winter is er niets en het is moeilijk te conserveren. Vandaar dat in de winter altijd het jachtseizoen was.(ook omdat je zonder planten de beesten makkelijker kan zien)

Dus dat jij vlees overbodig vind is toch wel wat vreemd omdat we pas recentelijk de mogelijkheid hebben gekregen om zonder vlees te kunnen overleven. Dus zijn we dan ook pas sinds kort in staat niet "fout" te leven?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:25:10 #170
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84707819
quote:
omdat we gingen jagen zijn we heel anders gaan leven als onze voorouders
Omdat we leren denken en leren kiezen zouden we anders kunnen gaan leven dan onze voorouders, en als je dat niet wil, dan kan je altijd nog terug de oceaan inkruipen :W
Save Us From Fashion !
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:27:00 #171
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84707893
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:25 schreef tinoz het volgende:

[..]

Omdat we leren denken en leren kiezen zouden we anders kunnen gaan leven dan onze voorouders, en als je dat niet wil, dan kan je altijd nog terug de oceaan inkruipen :W
Dat is inderdaad een mogelijkheid.

Maar je hebt de vraag nog niet beantwoord waarom vlees eten fout zou zijn, waarop wil je dat baseren dan?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:03:00 #172
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84717852
Is soja niet überhaupt gevaarlijk voor jonge kinderen (jongetjes met name) omdat in soja stoffen zouden zitten die oestrogeen nabootsen? Ben een vleeseter, maar ik zou me daar ook wel zorgen over maken als mijn kind besluit vegetariër te worden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_84718087
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dus zouden we dit op een verantwoorde manier moeten reguleren ipv de manier waarop we het nu doen "gewoon omdat het kan en lekker is" terwijl het wel zo veel problemen met zich mee brengt
Het enige dat we op een verantwoorde manier zouden moeten reguleren is het aantal kinderen dat we op de wereld zetten.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:12:14 #174
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84718289
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:08 schreef charon het volgende:

[..]

Het enige dat we op een verantwoorde manier zouden moeten reguleren is het aantal kinderen dat we op de wereld zetten.
Waarom? De bevolking in Nederland krimpt toch al? En de grond in Nederland kan makkelijk 16 miljoen mensen aan.

Waarom zou ik minder kinderen krijgen / nemen of hoe je het ook wil uitdrukken, terwijl vrouwen in Jemen 6 kinderen krijgen in een woestijnklimaat waar het land helemaal niet het draagvlak heeft om zoveel mensen aan te kunnen?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_84718425
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:12 schreef Tarak het volgende:

[..]

Waarom? De bevolking in Nederland krimpt toch al? En de grond in Nederland kan makkelijk 16 miljoen mensen aan.

Waarom zou ik minder kinderen krijgen / nemen of hoe je het ook wil uitdrukken, terwijl vrouwen in Jemen 6 kinderen krijgen in een woestijnklimaat waar het land helemaal niet het draagvlak heeft om zoveel mensen aan te kunnen?
Waarom zou ik dan geen vlees eten terwijl de Argentijnen de ene biefstuk na de andere wegwerken?

(en ik had het natuurlijk niet alleen over Nederland.)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')