quote:ma 26 jul 2010, 19:03
Wordt Wyclef Jean president van Haïti?
van onze redactie
AMSTERDAM - Muzikant Wyclef Jean overweegt een politieke carrière. "Ik kan niet eeuwig blijven zingen."
Dit schrijft CNN. De in Haïti geboren zanger kan niet bevestigen of hij zich kandidaat stelt als president tijdens de volgende verkiezingen. "Ik denk er nog over na."
Wel heeft Jean voor de zekerheid al het nodige papierwerk geregeld. De zanger was een van de eerste beroemdheden die zijn hulp verleende nadat Haïti werd getroffen door een aardbeving.
Daar hebben ze Wyclef Jean niet voor nodig.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:23 schreef Verburg_K het volgende:
Als hij president wordt dan ga ik er heen, zal me een swingend volkje worden daar
Amen to thatquote:#
brassflower
1 week geleden
Wyclef is a REAL artist and a decent human being.
Ha jawel joh! Hij ken het toch proberen.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
Menen jullie dit serieus? Haiti zal er echt niet beter op worden hoor.
Niet dusquote:Op maandag 26 juli 2010 21:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ha jawel joh! Hij ken het toch proberen.
Is gestudeerd?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Kijk, ik vind Wycleff geweldig en alles, maar hoe de fuck kan hij nou een goede president worden? Is gestudeerd? Heeft hij ervaring in de politiek?
Ik vind Arnold Schwarzenegger ook een goede acteur, maar hem zou je toch ook niet in de politiek willen hebben, toch? Oh nee, wacht...
Ach, misschien dat juist iemand die onbevangen is iets goeds kan betekenen. Denk dat er voorbeelden te over zijn van mensen die wel politiek ervaren zijn maar er ook geen moer van bakken. Misschien dat hij werkelijk iets goeds met het land voor heeft.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Kijk, ik vind Wycleff geweldig en alles, maar hoe de fuck kan hij nou een goede president worden? Is gestudeerd? Heeft hij ervaring in de politiek?
Alsof dat corrupte schorem wat er nu zit het wel goed doet. Dan liever iemand die er geen verstand van heeft maar zich wel met verstandige mensen omringt en niet alleen maar dollartekens ziet.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind Arnold Schwarzenegger ook een goede acteur, maar hem zou je toch ook niet in de politiek willen hebben, toch? Oh nee, wacht...
Ja oke, dat wel. Maar toch, straks krijgt hij een ingewikkelde economische plan van aanpak met allerlei termen en opvattingen die hij nog nooit van heeft gehoord, hij moet dan wel kunnen begrijpen wat het allemaal precies inhoudt...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:48 schreef alors het volgende:
[..]
Alsof dat corrupte schorem wat er nu zit het wel goed doet. Dan liever iemand die er geen verstand van heeft maar zich wel met verstandige mensen omringt en niet alleen maar dollartekens ziet.
Ja... maar zijn er voorbeelden van zangers/artiesten die wel weten hoe ze een hele volk moeten redden?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, misschien dat juist iemand die onbevangen is iets goeds kan betekenen. Denk dat er voorbeelden te over zijn van mensen die wel politiek ervaren zijn maar er ook geen moer van bakken. Misschien dat hij werkelijk iets goeds met het land voor heeft.
Heilig is het niet maar het is wel een vak. Zou jij van de ene dag op de andere premier van Nederland kunnen zijn, zonder enige kennis van politiek en hoe dat zo'n beetje werkt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:08 schreef Ringo het volgende:
Ik geloof niet dat Haïti bekend staat als een kweekvijver van politieke talenten. Een eeuwenlange historie van wanbestuur, corruptie en anarchie. Waarom deze Wyclef Jean het per se niet zou kunnen, is me dan ook een raadsel. Waarom zou een artiest geen goede politicus kunnen zijn? Zo heilig is het politieke vak niet. Bovendien, het is niet dat Wyclef Jean het risico neemt, Haïti aan de rand van de afgrond te brengen. Dat is namelijk precies waar het nu al staat..
Nee. Maar dat gaat met hem toch ook niet gebeuren? Het is niet dat hij nu al op de troon gehesen is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Heilig is het niet maar het is wel een vak. Zou jij van de ene dag op de andere premier van Nederland kunnen zijn, zonder enige kennis van politiek en hoe dat zo'n beetje werkt?
Good point.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:14 schreef alors het volgende:
Het alternatief is waarschijnlijk toch een bendeleider die schreeuwt dat ie iedereen een gouden ketting geeft en vervolgens het land laat stikken en er zelf met het geld vandoor gaat.
Ik zie liever een onafhankelijk iemand, zowel politiek als financieel die de benodigde mensen met kennis zelf om zich heen verzamelt.
ik schat hem hoger in dan Bouterse, hij was zelf aan het helpen op Haïtiquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:14 schreef alors het volgende:
Het alternatief is waarschijnlijk toch een bendeleider die schreeuwt dat ie iedereen een gouden ketting geeft en vervolgens het land laat stikken en er zelf met het geld vandoor gaat.
Ik zie liever een onafhankelijk iemand, zowel politiek als financieel die de benodigde mensen met kennis zelf om zich heen verzamelt.
Al doende leert men. We hebben net zelf 8 jaar een premier gehad die in zijn leven daarvoor minder had gepresteerd dan Wycliff Jean en niet het juiste aantal lettergrepen per woord wist uit te spreken. Vaak is het ook een kwestie van in de juiste positie komen. We hebben Havel in Tjecheslowakije gehad, die deed het ook heel aardig voor een toneelschrijver. Die Timoesjenko of hoe heet dat model is ook niet helemaal incapabel daar in Oekraïne. Schwarzenegger zou mijn kandidaat niet zijn denk ik, maar een domme jongen is het zeker niet. Oud-voetballer George Weah is volgens een aanzienlijk Liberiaans politicus. Boris Johnsen was volgens mij vooral BB-er (bekende Brit) voordat hij burgermeester van 20 miljoen Londenaren werd.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Heilig is het niet maar het is wel een vak. Zou jij van de ene dag op de andere premier van Nederland kunnen zijn, zonder enige kennis van politiek en hoe dat zo'n beetje werkt?
Dat is op zich niet zo'n punt. Als president kun je simpelweg niet heel diepgaand alle ins en outs van zoiets weten. Dat doen een Obama of een Angela Merkel ook niet. Daar zijn ambtenaren en politieke adviseurs voor. Een politiek leider bepaalt meer de grote lijn en hakt de knoop door bij hem voorgelegde lastige keuzes.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja oke, dat wel. Maar toch, straks krijgt hij een ingewikkelde economische plan van aanpak met allerlei termen en opvattingen die hij nog nooit van heeft gehoord, hij moet dan wel kunnen begrijpen wat het allemaal precies inhoudt...
Dat is inderdaad een belangrijk voordeel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het voordeel van een eerdere claim to fame is juist dat je heel makkelijk via het volk en buiten de bestaande machtsstructuren om de macht kunt krijgen. Dat is in wezen heel democratisch. Ze zijn over het algemeen onafhankelijk, financieel en politiek.
Dat betwijvel ik. Veel slechter als nu kan het in ieder geval niet gaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
Mss doet WJ dat wel, als adviseurquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij schijnt amper creole en geen Frans te spreken, ja dan heb je echt wat aan een rapper zonder enige ervaring.
Misschien kunnen ze beter een ervaren Zwitserse politicus inhuren voor de baan.
Hij zal het Engels introduceren wat wel nodig is want het ligt op twee steenworpen van de USA en heeft prachtige strandenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij schijnt amper creole en geen Frans te spreken, ja dan heb je echt wat aan een rapper zonder enige ervaring.
Misschien kunnen ze beter een ervaren Zwitserse politicus inhuren voor de baan.
kan het slechter dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
Schwarzenegger een goede acteur? Wat heb jij gerookt?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Kijk, ik vind Wycleff geweldig en alles, maar hoe de fuck kan hij nou een goede president worden? Is hij gestudeerd? Heeft hij ervaring in de politiek?
Wycliff kon wel eens heel goede adviseurs krijgen uit de USA, die willen daar wat graag een voet aan de grond, dan zit CUBA in de tangquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:34 schreef SemperSenseo het volgende:
Volgens mij is Wycleff echt wel een intellectueel, maar ik ben bang dat hij daar hopeloos gaat falen. Om succes te hebben in dat soort landen moet je politiek sluw zijn en het machtspelletje kennen en kunnen beoefenen.
Had ik in de TT wel goed dusquote:
Ik hoor het al, jouw steun heb ik iig, Rinchoquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:40 schreef Ringo het volgende:
[..]. ReauberteauKarlos for prezident.
.
Bij Aristide heb ik zo mijn twijfels, hij zat daar niet voor het geld...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef Verburg_K het volgende:
De voorgaand presidenten werden dat met geweld om rijk te worden, wyclef hoeft dat dus niet meer te worden
quote:za 07 aug 2010, 09:34 | 7 reacties
Wyclef Jean alweer weg uit Haïti
PORT-AU-PRINCE - De Amerikaanse hiphopster Wyclef Jean heeft Haïti, het land waar hij is geboren en waarvan hij president wil worden, vrijdag (lokale tijd) alweer verlaten, een dag nadat hij zich kandidaat had gesteld voor het hoogste ambt in het straatarme land. „Ik vertrek vanwege familieverplichtingen, maar kom binnen een paar weken terug voor de verkiezingscampagne”, zei de muzikant/politicus tegen journalisten op de luchthaven in de hoofdstad Port-au-Prince.
De 40-jarige Jean is razend populair in het Caribische land, waar hij tot zijn negende wonen, voordat zijn ouders met hem naar de Verenigde Staten vertrokken. Hij woont in New York en werd in de tweede helft van de jaren '90 wereldwijd bekend met de hiphopband The Fugees.
mijne ook! ik houd van sprookjes!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik hoor het al, jouw steun heb ik iig, Rincho
quote:vr 20 aug 2010,
Wyclef Jean mag geen kandidaat zijn in Haïti
PORT-AU-PRINCE - De Amerikaanse hiphopster Wyclef Jean mag niet meedoen aan de presidentsverkiezingen in Haïti op 28 november omdat hij niet aan de wettelijke voorwaarden voldoet.
Dit is donderdag (plaatselijke tijd) vernomen van een lid van de provisorische kiescommissie.
Volgens de bron, die anoniem wil blijven, voldoet Jean niet aan meerdere, niet nader genoemde voorwaarden. Eerder was als een van de mogelijke problemen genoemd dat Jean niet in Haïti woont.
Op zijn Frans, dat bedoelde je met die laatste neem ik aan?quote:
quote:Wyclef Jean met dood bedreigd
Uitgegeven: 18 augustus 2010 14:03
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2010 14:03
AMSTERDAM - Wyclef Jean zit ondergedoken. De 37-jarige zanger die een gooi wil doen naar het presidentschap van Haïti verstopt zich in verband met doodsbedreigingen.
Jean ontving naar eigen zeggen meerdere dreigtelefoontjes.
Een anonieme beller zei tegen Jean dat hij Haïti moest verlaten. Dat heeft de zanger niet gedaan, maar hij zit wel ondergedoken op het Caribische eiland.
Jean wacht op een besluit van de kiescommissie van Haïti, die moet bepalen of de zanger inderdaad mee mag doen aan de presidentsverkiezingen. Het besluit zou dinsdag vallen, maar is uitgesteld tot vrijdag.
Meer tijd nodig
De kiescommissie heeft laten weten meer tijd nodig te hebben om alle kandidaten te beoordelen. Meer dan dertig kandidaten hebben aangegeven president van het door een zware aardbeving getroffen land te willen worden. Jean voldoet niet aan alle eisen.
Zo moet een kandidaat minimaal vijf jaar in Haïti hebben gewoond. Jean, die wel geboren is op het eiland, verbleef de laatste jaren voornamelijk in de Verenigde Staten.
© Novum
quote:zo 22 aug 2010, 20:34
Wyclef Jean tekent alsnog beroep aan
PORT-AU-PRINCE - Wyclef Jean legt zich toch niet neer bij het besluit van de kiescommissie in Haïti, die de hiphopartiest vrijdag uitsloot van deelname aan de presidentsverkiezingen. Jean meldde zondag dat zijn advocaten een beroepsprocedure beginnen, zodat hij alsnog kan meedoen aan de stembusgang op 28 november.
Ik vermoed dat er een maffia-achtig geheel daar is dat hem duidelijk heeft gemaakt dat hij weg miet wezen, papa doc did not left the building vrijwilligquote:Op woensdag 22 september 2010 01:32 schreef Zienswijze het volgende:
De enige manier waarop het zou kunnen lukken is dat hij als een poppetje fungeert. Vereiste is dat hij bekwame en professionele adviseurs en beleidsmedewerkers aantrekt die het beleid vormen en uitwerken. Hij zelf doet niets, hij moet alleen als een poppetje fungeren en een mentale boost aan de bevolking geven.
Ronald Reagan is dat ook gelukt....quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja oke, dat wel. Maar toch, straks krijgt hij een ingewikkelde economische plan van aanpak met allerlei termen en opvattingen die hij nog nooit van heeft gehoord, hij moet dan wel kunnen begrijpen wat het allemaal precies inhoudt...
Dat zou mij idd ook niet verbazen, het is daar zo corrupt als de pest en ze voelen natuurlijk al nattigheid als er iemand komt die schoon schip wil maken.quote:Op woensdag 22 september 2010 07:09 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een maffia-achtig geheel daar is dat hem duidelijk heeft gemaakt dat hij weg miet wezen, papa doc did not left the building vrijwillig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |