Leer je geschiedenis.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:35 schreef monkeybrain het volgende:
In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:35 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Je kon tijdens de oorlog als klootjesvolk Jood amper in Amerika komen of je moest een miljoen dollar overhandigen. De "Amerikaanse" Zionisten vonden het allemaal wel prima omdat ze op deze manier Joden naar Palestina konden jagen of als dode politieke pionnen konden gebruiken. Zoek eens the transfer agreement op, scheepsladingen Joden naar Palestina dankzij Hitler en Zionisten teamwork begin jaren 30.
Als je de teksten leest van hardcore zionisten, 1 geit in Palestina is meer waard dan 1 Jood in Europa, we gaan antisemitisme creëren want dit geeft Zionisme machtHeel fris hoe Israel tot stand is gekomen.
In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen. Toch heel opvallend dat ze muisstil zijn over alle Bushes, Duponts en standard oil. Nu hebben ze lekker dat genocide teamwork, Israel en USA. Je vindt een hoop Joodse Zionisten in dat Washington bolwerk, datzelfde volk van WO2![]()
Wereldoorlog 2 was toch zo'n leuke tijd, helaas zenden ze alleen soldaat van Oranje uit op tv en alle andere onzin.
Je linkt alle rotzooi ook zo naar Nederland en Europa. Kijk, allemaal kramp in de arm bij het huwelijk van Juliana en Bennie. En iedereen maar lekker met de vlaggetjes zwaaien voor die familie![]()
[ afbeelding ]
Kom je wel eens in BNW, volgens mij zou jij het daar geweldig hebben...quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:35 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Je kon tijdens de oorlog als klootjesvolk Jood amper in Amerika komen of je moest een miljoen dollar overhandigen. De "Amerikaanse" Zionisten vonden het allemaal wel prima omdat ze op deze manier Joden naar Palestina konden jagen of als dode politieke pionnen konden gebruiken. Zoek eens the transfer agreement op, scheepsladingen Joden naar Palestina dankzij Hitler en Zionisten teamwork begin jaren 30.
Als je de teksten leest van hardcore zionisten, 1 geit in Palestina is meer waard dan 1 Jood in Europa, we gaan antisemitisme creëren want dit geeft Zionisme machtHeel fris hoe Israel tot stand is gekomen.
In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen. Toch heel opvallend dat ze muisstil zijn over alle Bushes, Duponts en standard oil. Nu hebben ze lekker dat genocide teamwork, Israel en USA. Je vindt een hoop Joodse Zionisten in dat Washington bolwerk, datzelfde volk van WO2![]()
Wereldoorlog 2 was toch zo'n leuke tijd, helaas zenden ze alleen soldaat van Oranje uit op tv en alle andere onzin.
Je linkt alle rotzooi ook zo naar Nederland en Europa. Kijk, allemaal kramp in de arm bij het huwelijk van Juliana en Bennie. En iedereen maar lekker met de vlaggetjes zwaaien voor die familie![]()
[ afbeelding ]
Kun je allemaal terugvinden in officiële bronnen, hoe gek jij het ook mag vinden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:23 schreef Sine_Pari het volgende:
@monkeybrain , Als men jou posten zo lees zou men haast denken dat je de Международная ленинская школа (Internationale Lenin School) bezocht hebt. Je bent in iedergeval lekker bezig een nieuwe (eigen) waarheid te creëren.
Dat zeg ik niet, je geeft hier toch zelf aan dat het er meer zijn geworden na WO2.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Leer je geschiedenis.
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States
Er zijn veel meer joden naar de VS gekomen in de 19e eeuw, dan na WO2.
Nee, daar staat zoveel onzin in dat het het niet eens waard is om op te reageren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:26 schreef monkeybrain het volgende:
Maar leuk dat je de rest wel helemaal correct vindt en alleen zo'n detail eruit pikt
Ja op Google/het internet vind je ook enkel officiële bronnen, en zijn er geen conspiracies aan te treffen. Ik zou zeggen ga zo lekker door, kan je lekker mee helpen dat mensen de nieuwe op het internet uitgevonden geschriedenis vinden als ze zoeken onder de begrippen WWII, US, Joden, etc. etc. Over objectiviteit gesproken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:26 schreef monkeybrain het volgende:
Kun je allemaal terugvinden in officiële bronnen, hoe gek jij het ook mag vinden.
Maar je hebt niet eens de moeite genomen om het even in Google te tikken.
Business plotquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja op Google/het internet vind je ook enkel officiële bronnen, en zijn er geen conspiracies aan te treffen. Ik zou zeggen ga zo lekker door, kan je lekker mee helpen dat mensen de nieuwe op het internet uitgevonden geschriedenis vinden als ze zoeken onder de begrippen WWII, US, Joden, etc. etc. Over objectiviteit gesproken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prescott_Bushquote:In 1934 he was involved in a controversy known as the Business Plot when he told a congressional committee that a group of wealthy industrialists had approached him to lead a military coup to overthrow Franklin D. Roosevelt.
Operatie paperclipquote:Prescott Sheldon Bush was de bewindvoerder over een Nederlandse bank (Bank voor Handel en Scheepvaart, te Rotterdam) tijdens de opkomst van het Derde Rijk. Fritz Thyssen wordt ervan beschuldigd dat hij, vóór en tijdens de eerste jaren van de Tweede Wereldoorlog, samen met Prescott Sheldon Bush de nazipartij NSDAP en dus Hitler financierde.
Daarom zet Israel de hele wereld te kakken, omdat er geen politieke macht isquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, daar staat zoveel onzin in dat het het niet eens waard is om op te reageren.
De Joodse lobby is sterk. Maar niet zo sterk als jij lijkt te denken. Met name in de politiek is de invloed van Joden scherp afgenomen in de laatste twee decennia. Maar voor mensen die zich er nauwelijks in verdiepen - zoals jij - veranderd er natuurlijk niets.
Dit zegt meer over jou dan over mij....quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef monkeybrain het volgende:
Ik zou bijna gaan denken dat jij voor Mossad werkt met zo'n opmerking
Onder G.W. Bush, waren ze de machtigste lobby sinds de tijd van Nixon.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, daar staat zoveel onzin in dat het het niet eens waard is om op te reageren.
De Joodse lobby is sterk. Maar niet zo sterk als jij lijkt te denken. Met name in de politiek is de invloed van Joden scherp afgenomen in de laatste twee decennia. Maar voor mensen die zich er nauwelijks in verdiepen - zoals jij - veranderd er natuurlijk niets.
AIPAC is machtig in D.C. maar alleen in bepaalde kringen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef monkeybrain het volgende:
AIPAC heerst in Washington en iedere politicus daar kust Israel zijn kont.
USS Liberty, ook zo'n doofpot.
Israel pleegt ook de meeste spionage in Amerika, ze worden gepakt maar er wordt nooit iets aan gedaan.
Ik zou bijna gaan denken dat jij voor Mossad werkt met zo'n opmerking
En de op een na beste voetballand ter wereldquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
*kuch*
ING
PHILIPS
Royal Dutch Shell
Michiel de Ruyter
Huygens
Van Gogh
Rembrandt
Internationaal gerechtshof in Den Haag
4e meest democratische land ter wereld
7e grootste land qua BBP
En onze staatsschuld is kleiner dan die van Italië
quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:43 schreef ebke het volgende:
Mijn haat voor die ovedreven, dikke, domme, schijnheilige, hebzuchtige christushuilers is redelijk te noemen.
En het land met de gelukkigste jeugd!quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef o.us het volgende:
[..]
En de op een na beste voetballand ter wereld!
Wat zeggie?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
de reden dat ik dit topic starte was ook dat ik bij voorbaat al wist dat er veel scheldpartijen zouden komen tegen amerika.....
ja op een site las ik dit : ( iets wat niet leuk is voor nederlanders om te lezen ) dat nederland een klein land is en dat je dat wel vaker ziet bij kleine landen in europa : zoals bijvoorbeeld finland.....die hebben een minderwaardigheids complex omdat ze niet mee kunnen spelen met de grote jongens in amerika.....
die worden dan al snel negatief...in hun visie t.o.v. grotere volken in de wereld....
maar ja omgedraaid werkt alles ook : neem bijv hans van teeuwen of kooten en de bie : als die engels als moedertaal hadden gehad dan waren ze nu net zo beroemd als john cleese om maar vele andere namen te noemen.....dat weten veel nederlanders niet .....
dus ja de kwaliteit is er dus wel in holland....alleen onze moedertaal is een grote handicap.......dus zitten we klem vaak .....
aah, een amerikaanquote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not.
En Nederland is een provincie van Duitsland.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Arogante lui.
Als een land kernwapens heeft bepaalt Amerika wel even dat ze dat weg moeten doen..maar zelf hebben ze ook.
Ze zijn enorm dom want alles wat buiten Amerika gebeurt is niet interesant...Europa? Is dat niet dat kleine land?
Desalwelteplus lijkt het me wel es vet om daar heen te gaan.
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not.
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Merendeel van de reacties hier gaat over de politiek in het land en niet over de inwoners/ cultuur. Ben er een maandje geweest, mensen zijn best relax daar en 'open' (dan heb ik het nier over de supermarktmedewerkers).
Leg mij dan maar even uit wat bv. de persoonlijke agenda geweest zou zijn van onze bemoeizucht in bv. de Balkan, Somalia, etc.quote:Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.
Ja joh, dus nu moet ik de Nederlandse bevolking gaan haten omdat een niet geringe groep op de PVV gestemt heeft, en nu met de CDA en VVD aan het onderhandelen is over een (minderheids) regering?quote:Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.
Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opelquote:Op zondag 1 augustus 2010 05:01 schreef maartena het volgende:
Wat me vooral opvalt aan dit topic is dat men een hekel heeft aan de Amerikaanse politiek, maar dat maar weinig mensen echt rond de keukentafel hebben gezeten met Amerikanen voor een goed gesprek.
Gevoelens zijn voornamelijk gebaseerd op wat men op TV ziet, en wat men op internet kan vinden.... in plaats van daadwerkelijke bezoeken aan het land, en haar mensen.
Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.quote:Op zondag 1 augustus 2010 05:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opel
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" SBS amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.
Wat denk je nou dat een buitenlander voor beeld van ONS zou hebben als dat gebaseerd was op puur en alleen TVbeelden?
Amerikanenbashen is nog steeds heel populair, vooral onder de mensen die hun bekrompen kutdorp niet uitkomen en nog nooit een Amerikaan hebben gesproken.
In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:
Het is wel waar dat sinds de twee regeringen-Bush mijn liefde voor de USA behoorlijk bekoeld is (al spreek ik nog steeds Engels met Amerikaans accent).
Diepe haat is het niet, maar het is vooral het gebrek aan besef bij de Amerikanen van wat de gevoeligheden zijn in de rest van de wereld dat me stoort.
...
Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten.Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.
Met Obama is in dat opzicht althans een kleine stap in de goede richting gedaan.
Het lijkt mij overigens een zeer goede zaak als dit op europees niveau beschermd werd.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:
Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten.Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.
Nou, zo lang je oorlog blijft voeren buiten je eigen landsgrenzen lijkt het me vrij voor de hand liggend dat je wél zou moeten weten wat de wereld van je denkt. En dat je bv. niet Irak binnenvalt en denkt dat de hele bevolking je op handen gaat dragen als "verlosser".quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.
Ik krijg trouwens het idee dat juist Obama een gebrek aan besef heeft van de gevoeligheden in de VS. En dat is natuurlijk veel belangrijker, dan wat de wereld vindt van de VS.
Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:20 schreef chroestjov het volgende:
Mensen die de dagelijkse compacte subjectieve nieuwsflashes op tv en internet niet kunnen onderscheiden van de ietwat complexere realiteit!
Verder is het voeren van een enigszins harde realpolitik onvermijdbaar en noodzakelijk voor een wereldmacht, bij het handhaven van de stabiliteit in de internationale orde komt nou eenmaal iets meer kijken dan het tekenen van "fake" verdragen met Rusland over het verminderen van het nucleaire wapenarsenaal.
Net zoals het in Nederland een ongeschreven regel is om iedereen te feliciteren en een hand te geven bij binnenkomst op een verjaardag is het binnen de internationale orde een ongeschreven regel dat de sterkste het initiatief neemt. Verder is dit wederom een discussie die gaat over de Amerikaanse regering en niet over de "Amerikaan". De druk op China van binnen- en buiten om zich steeds meer als verantwoordelijke wereldmacht te gedragen wordt ook steeds groter. Maar laten we het maar niet over China hebben, want China die zich als koloniale macht in Afrika gedraagt is weer een hele andere discussie die niet in dit topic thuishoort.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:39 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?
Daarom worden ze juist als zo arrogant en onbetrouwbaar gezien. China bijvoorbeeld voert nooit oorlogen buiten het eigen grondgebied. Daarom wordt China ook nergens ter wereld echt "gehaat".
waarom moet je overal ha ha ha achter zetten sadistische klapharkquote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha ha typisch nederlandse reactie van amerikahaat tot in het diepst ha ha ha
je bent niet de eerste hoor die ik tegenkom op www.nederlandje.nl
allthus : opening a can of worms ha ha ha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |