abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84597509
Heb het bericht aangepast, als ik nog andere spelfouten maak (gemaakt heb) laat het me even weten.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:36:57 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84597568
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:35 schreef monkeybrain het volgende:
In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen.
Leer je geschiedenis.

http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

Er zijn veel meer joden naar de VS gekomen in de 19e eeuw, dan na WO2.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84597893
quote:

[..]

Je kon tijdens de oorlog als klootjesvolk Jood amper in Amerika komen of je moest een miljoen dollar overhandigen. De "Amerikaanse" Zionisten vonden het allemaal wel prima omdat ze op deze manier Joden naar Palestina konden jagen of als dode politieke pionnen konden gebruiken. Zoek eens the transfer agreement op, scheepsladingen Joden naar Palestina dankzij Hitler en Zionisten teamwork begin jaren 30.

Als je de teksten leest van hardcore zionisten, 1 geit in Palestina is meer waard dan 1 Jood in Europa, we gaan antisemitisme creëren want dit geeft Zionisme macht :r Heel fris hoe Israel tot stand is gekomen.

In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen. Toch heel opvallend dat ze muisstil zijn over alle Bushes, Duponts en standard oil. Nu hebben ze lekker dat genocide teamwork, Israel en USA. Je vindt een hoop Joodse Zionisten in dat Washington bolwerk, datzelfde volk van WO2 *O*

Wereldoorlog 2 was toch zo'n leuke tijd, helaas zenden ze alleen soldaat van Oranje uit op tv en alle andere onzin.

Je linkt alle rotzooi ook zo naar Nederland en Europa. Kijk, allemaal kramp in de arm bij het huwelijk van Juliana en Bennie. En iedereen maar lekker met de vlaggetjes zwaaien voor die familie w/

[ afbeelding ]
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_84598543
quote:

[..]

Je kon tijdens de oorlog als klootjesvolk Jood amper in Amerika komen of je moest een miljoen dollar overhandigen. De "Amerikaanse" Zionisten vonden het allemaal wel prima omdat ze op deze manier Joden naar Palestina konden jagen of als dode politieke pionnen konden gebruiken. Zoek eens the transfer agreement op, scheepsladingen Joden naar Palestina dankzij Hitler en Zionisten teamwork begin jaren 30.

Als je de teksten leest van hardcore zionisten, 1 geit in Palestina is meer waard dan 1 Jood in Europa, we gaan antisemitisme creëren want dit geeft Zionisme macht :r Heel fris hoe Israel tot stand is gekomen.

In Amerika had je niet eens zoveel Joden, die zijn vooral na de oorlog daar terecht gekomen. Toch heel opvallend dat ze muisstil zijn over alle Bushes, Duponts en standard oil. Nu hebben ze lekker dat genocide teamwork, Israel en USA. Je vindt een hoop Joodse Zionisten in dat Washington bolwerk, datzelfde volk van WO2 *O*

Wereldoorlog 2 was toch zo'n leuke tijd, helaas zenden ze alleen soldaat van Oranje uit op tv en alle andere onzin.

Je linkt alle rotzooi ook zo naar Nederland en Europa. Kijk, allemaal kramp in de arm bij het huwelijk van Juliana en Bennie. En iedereen maar lekker met de vlaggetjes zwaaien voor die familie w/

[ afbeelding ]
Kom je wel eens in BNW, volgens mij zou jij het daar geweldig hebben...
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:14:41 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84598787
Even een backfindpost, altijd leuke topics dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:26:01 #106
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_84599197
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:23 schreef Sine_Pari het volgende:
@monkeybrain , Als men jou posten zo lees zou men haast denken dat je de Международная ленинская школа (Internationale Lenin School) bezocht hebt. Je bent in iedergeval lekker bezig een nieuwe (eigen) waarheid te creëren.
Kun je allemaal terugvinden in officiële bronnen, hoe gek jij het ook mag vinden.
Maar je hebt niet eens de moeite genomen om het even in Google te tikken.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Leer je geschiedenis.

http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

Er zijn veel meer joden naar de VS gekomen in de 19e eeuw, dan na WO2.
Dat zeg ik niet, je geeft hier toch zelf aan dat het er meer zijn geworden na WO2.

Het was een reactie op het gevecht achter de schermen. Na WO2 hebben ze hun zaakjes beter geregeld en zijn nu een enorm machtsbolwerk. Ik had het wel iets beter kunnen zeggen maja :')

Maar leuk dat je de rest wel helemaal correct vindt en alleen zo'n detail eruit pikt :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:37:30 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84599618
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:26 schreef monkeybrain het volgende:
Maar leuk dat je de rest wel helemaal correct vindt en alleen zo'n detail eruit pikt :)
Nee, daar staat zoveel onzin in dat het het niet eens waard is om op te reageren. :')

De Joodse lobby is sterk. Maar niet zo sterk als jij lijkt te denken. Met name in de politiek is de invloed van Joden scherp afgenomen in de laatste twee decennia. Maar voor mensen die zich er nauwelijks in verdiepen - zoals jij - veranderd er natuurlijk niets. ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:37:52 #108
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_84599639
TT gelezen

haat
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_84599690
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:26 schreef monkeybrain het volgende:
Kun je allemaal terugvinden in officiële bronnen, hoe gek jij het ook mag vinden.
Maar je hebt niet eens de moeite genomen om het even in Google te tikken.
Ja op Google/het internet vind je ook enkel officiële bronnen, en zijn er geen conspiracies aan te treffen. Ik zou zeggen ga zo lekker door, kan je lekker mee helpen dat mensen de nieuwe op het internet uitgevonden geschriedenis vinden als ze zoeken onder de begrippen WWII, US, Joden, etc. etc. Over objectiviteit gesproken. :r
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:09:55 #110
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_84600965
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:39 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja op Google/het internet vind je ook enkel officiële bronnen, en zijn er geen conspiracies aan te treffen. Ik zou zeggen ga zo lekker door, kan je lekker mee helpen dat mensen de nieuwe op het internet uitgevonden geschriedenis vinden als ze zoeken onder de begrippen WWII, US, Joden, etc. etc. Over objectiviteit gesproken. :r
Business plot
http://en.wikipedia.org/wiki/Smedley_Butler

quote:
In 1934 he was involved in a controversy known as the Business Plot when he told a congressional committee that a group of wealthy industrialists had approached him to lead a military coup to overthrow Franklin D. Roosevelt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prescott_Bush

quote:
Prescott Sheldon Bush was de bewindvoerder over een Nederlandse bank (Bank voor Handel en Scheepvaart, te Rotterdam) tijdens de opkomst van het Derde Rijk. Fritz Thyssen wordt ervan beschuldigd dat hij, vóór en tijdens de eerste jaren van de Tweede Wereldoorlog, samen met Prescott Sheldon Bush de nazipartij NSDAP en dus Hitler financierde.
Operatie paperclip

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Paperclip

:W Kan nog wel even doorgaan :Y

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, daar staat zoveel onzin in dat het het niet eens waard is om op te reageren. :')

De Joodse lobby is sterk. Maar niet zo sterk als jij lijkt te denken. Met name in de politiek is de invloed van Joden scherp afgenomen in de laatste twee decennia. Maar voor mensen die zich er nauwelijks in verdiepen - zoals jij - veranderd er natuurlijk niets. ;)
Daarom zet Israel de hele wereld te kakken, omdat er geen politieke macht is :D

Ned3 Tegenlicht heeft hier zelfs een hele mooie uitzending over gemaakt. AIPAC heerst in Washington en iedere politicus daar kust Israel zijn kont.

USS Liberty, ook zo'n doofpot.
Israel pleegt ook de meeste spionage in Amerika, ze worden gepakt maar er wordt nooit iets aan gedaan.

Ik zou bijna gaan denken dat jij voor Mossad werkt met zo'n opmerking :P
pi_84605942
Je bent vergeten Opel etc er ook nog even bij te halen, de door jou hier gebruikte praktijken en de geplaatste complot theorien zijn niet nieuw (voor me). Ik heb een gelijksoortige discussie al eens eerder op een forum gevoerd, en ook elders op het net gezien. De enigste bewijzen die voorgedragen kunnen worden stammen of van Wikipedia (welke door iedereen aangepast kan worden, en waar men dus veel mee kan sugureren), of verwijzen naar dubieuze sites. Wat is de volgende theorie waarmee je je gelijk wil bewijzen, dat de U.S. zelf verantwoordelijk was voor het instorte van de Twin Towers?
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:34:16 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84607433
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef monkeybrain het volgende:
Dit zegt meer over jou dan over mij.... ;)

-
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:17:12 #113
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84614953
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Onder G.W. Bush, waren ze de machtigste lobby sinds de tijd van Nixon.

[ Bericht 26% gewijzigd door WallOfStars op 29-07-2010 03:26:40 ]
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:22:35 #114
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84614979
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef monkeybrain het volgende:

AIPAC heerst in Washington en iedere politicus daar kust Israel zijn kont.

USS Liberty, ook zo'n doofpot.
Israel pleegt ook de meeste spionage in Amerika, ze worden gepakt maar er wordt nooit iets aan gedaan.

AIPAC is machtig in D.C. maar alleen in bepaalde kringen.
Rusland heeft er meer rond lopen dan Israel.
Nooit wat aangedaan?? http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Pollard
USS Liberty....Tja.... soms maak je offers ten goede voor de toekomst

Mossad is klein heel klein als je het vergelijkt met andere diensten. ong 1200 man volgens wikipedia ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door WallOfStars op 29-07-2010 03:29:10 ]
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:46:42 #115
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_84622770
Ik haat dat smerige excuus van een land met al mijn haat.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:15:18 #116
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_84626368
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

*kuch*

ING

PHILIPS

Royal Dutch Shell

Michiel de Ruyter

Huygens

Van Gogh

Rembrandt

Internationaal gerechtshof in Den Haag

4e meest democratische land ter wereld

7e grootste land qua BBP

En onze staatsschuld is kleiner dan die van Italië
En de op een na beste voetballand ter wereld ^O^ !
Feyenoord Rotterdam
pi_84627518
Mijn haat voor die ovedreven, dikke, domme, schijnheilige, hebzuchtige christushuilers is redelijk te noemen. :)
pi_84627563
Ik heb geen speciale liefde voor ze, maar ook geen diepe afkeer.
pi_84629323
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:
Ha
Ha
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:32:39 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84629669
Ik word warm noch koud van Amerika. Ze leveren een boel leuke TV-programma's en films, en beïnvloeden mijn leven natuurlijk door producten van Amerikaanse bodem (evenals Japan dat doet) maar verder heb ik er weinig mee.

Ik zou daar in ieder geval nooit willen wonen, net zo min als in China.
pi_84629760
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:43 schreef ebke het volgende:
Mijn haat voor die ovedreven, dikke, domme, schijnheilige, hebzuchtige christushuilers is redelijk te noemen. :)

Komt wel aardig overeen met het beeld dat je schetst he?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  PR en moderator donderdag 29 juli 2010 @ 20:38:16 #122
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_84640867
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef o.us het volgende:

[..]

En de op een na beste voetballand ter wereld ^O^ !
En het land met de gelukkigste jeugd!
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 29 juli 2010 @ 20:48:54 #123
288245 crew  Moira
pi_84641269
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
de reden dat ik dit topic starte was ook dat ik bij voorbaat al wist dat er veel scheldpartijen zouden komen tegen amerika.....

ja op een site las ik dit : ( iets wat niet leuk is voor nederlanders om te lezen ) dat nederland een klein land is en dat je dat wel vaker ziet bij kleine landen in europa : zoals bijvoorbeeld finland.....die hebben een minderwaardigheids complex omdat ze niet mee kunnen spelen met de grote jongens in amerika.....

die worden dan al snel negatief...in hun visie t.o.v. grotere volken in de wereld....

maar ja omgedraaid werkt alles ook : neem bijv hans van teeuwen of kooten en de bie : als die engels als moedertaal hadden gehad dan waren ze nu net zo beroemd als john cleese om maar vele andere namen te noemen.....dat weten veel nederlanders niet .....

dus ja de kwaliteit is er dus wel in holland....alleen onze moedertaal is een grote handicap.......dus zitten we klem vaak .....
Wat zeggie? :X
Fuck the EBU.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:13:59 #124
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84649995
ik heb niks persoonlijk tegen Amerikanen, er zijn leuke en minder leukere zoals in elk volkje op aarde.

Alleen denken ze dat ze de hele wereld ownen ... en maar overal mee bemoeien :r
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84650443
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not. ;)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:16:30 #126
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84659148
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not. ;)
aah, een amerikaan :)
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:49:48 #127
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_84660167
Arogante lui.

Als een land kernwapens heeft bepaalt Amerika wel even dat ze dat weg moeten doen..maar zelf hebben ze ook.
Ze zijn enorm dom want alles wat buiten Amerika gebeurt is niet interesant...Europa? Is dat niet dat kleine land?

Desalwelteplus lijkt het me wel es vet om daar heen te gaan.
  PR en moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 14:58:53 #128
288245 crew  Moira
pi_84667771
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Arogante lui.

Als een land kernwapens heeft bepaalt Amerika wel even dat ze dat weg moeten doen..maar zelf hebben ze ook.
Ze zijn enorm dom want alles wat buiten Amerika gebeurt is niet interesant...Europa? Is dat niet dat kleine land?

Desalwelteplus lijkt het me wel es vet om daar heen te gaan.
En Nederland is een provincie van Duitsland.
Terwijl Amsterdam een eigen landje is ter hoogte van Scandinavië.
Maar Duitsland ligt in het Midden-Oosten.

:')
Fuck the EBU.
pi_84668056
Ik heb alleen dikke haat.

Fucking fatso's.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:07:56 #130
309492 Bovenmens
geen blond haar of blauwe ogen
pi_84668102
Meest prachtige natie dat de wereld ooit gezien heeft.
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon.
We are a way for the cosmos to know itself.
pi_84697050
ik was altijd al een Amerika fan totdat Bush kwam en toen met die gelogen oorlog was ik klaar met het land.
altijd maar doen alsof ze de beste en eerste zijn,bij sportevenementen als ze opkomen altijd dat vingertje 1 en die amerikaanse vlaggetjes alsof ze beter zijn dan welk ander volk ook, kotsmisselijk!
Amerika is dankzij veelal de republikeinse nazisten en foxnews en alles wat ermee samenhang een bully geworden dat ik meer als de mike tyson zie vd wereld dan een mohammed ali,alhoewel de kracht tegenwoordig ook meevalt want als men in arabie de oliekraan dichtdraait ligt alles stil want Amerika heeft zelf te weinig olie om alles draaiend te houden.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84697550
Het is wel waar dat sinds de twee regeringen-Bush mijn liefde voor de USA behoorlijk bekoeld is (al spreek ik nog steeds Engels met Amerikaans accent).

Diepe haat is het niet, maar het is vooral het gebrek aan besef bij de Amerikanen van wat de gevoeligheden zijn in de rest van de wereld dat me stoort.

Ik herinner me nog heel goed de aanloop naar de Irak-oorlog: de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel zat bij de VN (denk ik? ben niet meer zeker) met een stapel papier van een halve meter hoog. Allemaal brieven van Belgische burgers die tegen de geplande oorlog in Irak waren. En hij zei simpelweg: "Ik vertegenwoordig de burgers van mijn land, ik weet wat mijn burgers denken, en ik weet dat ze geen zin hebben in deze oorlog" of iets van die strekking.

Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten. :') Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.

Met Obama is in dat opzicht althans een kleine stap in de goede richting gedaan.
pi_84698903
Merendeel van de reacties hier gaat over de politiek in het land en niet over de inwoners/ cultuur. Ben er een maandje geweest, mensen zijn best relax daar en 'open' (dan heb ik het nier over de supermarktmedewerkers).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 1 augustus 2010 @ 03:29:18 #134
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84727978
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Merendeel van de reacties hier gaat over de politiek in het land en niet over de inwoners/ cultuur. Ben er een maandje geweest, mensen zijn best relax daar en 'open' (dan heb ik het nier over de supermarktmedewerkers).
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.
pi_84728306
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.
Leg mij dan maar even uit wat bv. de persoonlijke agenda geweest zou zijn van onze bemoeizucht in bv. de Balkan, Somalia, etc.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.
Ja joh, dus nu moet ik de Nederlandse bevolking gaan haten omdat een niet geringe groep op de PVV gestemt heeft, en nu met de CDA en VVD aan het onderhandelen is over een (minderheids) regering?

Wel eens van de splinter en balk gehoord?
  zondag 1 augustus 2010 @ 05:01:05 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84728689
Wat me vooral opvalt aan dit topic is dat men een hekel heeft aan de Amerikaanse politiek, maar dat maar weinig mensen echt rond de keukentafel hebben gezeten met Amerikanen voor een goed gesprek.

Gevoelens zijn voornamelijk gebaseerd op wat men op TV ziet, en wat men op internet kan vinden.... in plaats van daadwerkelijke bezoeken aan het land, en haar mensen.
-
pi_84728830
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:01 schreef maartena het volgende:
Wat me vooral opvalt aan dit topic is dat men een hekel heeft aan de Amerikaanse politiek, maar dat maar weinig mensen echt rond de keukentafel hebben gezeten met Amerikanen voor een goed gesprek.

Gevoelens zijn voornamelijk gebaseerd op wat men op TV ziet, en wat men op internet kan vinden.... in plaats van daadwerkelijke bezoeken aan het land, en haar mensen.
Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opel ;)
pi_84733399
Geweldig land, vriendelijke mensen. Eigenlijk moet je er gewoond hebben voordat je er een mening over kunt hebben die er toe doet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:05:55 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84733529
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opel ;)
Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.

Wat denk je nou dat een buitenlander voor beeld van ONS zou hebben als dat gebaseerd was op puur en alleen TVbeelden?

Amerikanenbashen is nog steeds heel populair, vooral onder de mensen die hun bekrompen kutdorp niet uitkomen en nog nooit een Amerikaan hebben gesproken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84733980
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" SBS amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.

Wat denk je nou dat een buitenlander voor beeld van ONS zou hebben als dat gebaseerd was op puur en alleen TVbeelden?

Amerikanenbashen is nog steeds heel populair, vooral onder de mensen die hun bekrompen kutdorp niet uitkomen en nog nooit een Amerikaan hebben gesproken.
pi_84734678
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:
Het is wel waar dat sinds de twee regeringen-Bush mijn liefde voor de USA behoorlijk bekoeld is (al spreek ik nog steeds Engels met Amerikaans accent).

Diepe haat is het niet, maar het is vooral het gebrek aan besef bij de Amerikanen van wat de gevoeligheden zijn in de rest van de wereld dat me stoort.
...
Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten. :') Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.

Met Obama is in dat opzicht althans een kleine stap in de goede richting gedaan.
In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.

Ik krijg trouwens het idee dat juist Obama een gebrek aan besef heeft van de gevoeligheden in de VS. En dat is natuurlijk veel belangrijker, dan wat de wereld vindt van de VS.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:53:00 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84735017
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:

Het lijkt mij overigens een zeer goede zaak als dit op europees niveau beschermd werd.

Boycot je Antwerpen? Sorry maar dan gaan Rotterdam, Hamburg, Gioia Tauro en Marseille ook voor je dicht.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_84735761
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.

Ik krijg trouwens het idee dat juist Obama een gebrek aan besef heeft van de gevoeligheden in de VS. En dat is natuurlijk veel belangrijker, dan wat de wereld vindt van de VS.
Nou, zo lang je oorlog blijft voeren buiten je eigen landsgrenzen lijkt het me vrij voor de hand liggend dat je wél zou moeten weten wat de wereld van je denkt. En dat je bv. niet Irak binnenvalt en denkt dat de hele bevolking je op handen gaat dragen als "verlosser".
pi_84735890
Mensen die de dagelijkse compacte subjectieve nieuwsflashes op tv en internet niet kunnen onderscheiden van de ietwat complexere realiteit! :')
Verder is het voeren van een enigszins harde realpolitik onvermijdbaar en noodzakelijk voor een wereldmacht, bij het handhaven van de stabiliteit in de internationale orde komt nou eenmaal iets meer kijken dan het tekenen van "fake" verdragen met Rusland over het verminderen van het nucleaire wapenarsenaal.
Daarnaast staat de gemiddelde Amerikaan net zo ver van de politiek in Washington DC dan de gemiddelde EU burger van het Europarlement, dus de vergelijking tussen de gemiddelde Amerikaan en het buitenlands-beleid raakt kant noch wal.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:22:35 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84735972
ook dat nog eens, hebben "wij" in Nederland echt veel in te brengen qua internationaal beleid? We mogen een regering kiezen ja, maar wat die vervolgens doen is niet door ons direct te sturen he?

Maar in het geval Amerika is dat natuurlijk wel zo, de gemiddelde Amerikaan zit de hele dag troepen te sturen vanaf zijn PC, zo werkt dat in de US :').

Als je in dit soort topics "Amerikaan" vervangt door "Moslim" is de wereld te klein :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84736576
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:20 schreef chroestjov het volgende:
Mensen die de dagelijkse compacte subjectieve nieuwsflashes op tv en internet niet kunnen onderscheiden van de ietwat complexere realiteit! :')
Verder is het voeren van een enigszins harde realpolitik onvermijdbaar en noodzakelijk voor een wereldmacht, bij het handhaven van de stabiliteit in de internationale orde komt nou eenmaal iets meer kijken dan het tekenen van "fake" verdragen met Rusland over het verminderen van het nucleaire wapenarsenaal.
Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?

Daarom worden ze juist als zo arrogant en onbetrouwbaar gezien. China bijvoorbeeld voert nooit oorlogen buiten het eigen grondgebied. Daarom wordt China ook nergens ter wereld echt "gehaat".
pi_84737148
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:39 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?

Daarom worden ze juist als zo arrogant en onbetrouwbaar gezien. China bijvoorbeeld voert nooit oorlogen buiten het eigen grondgebied. Daarom wordt China ook nergens ter wereld echt "gehaat".
Net zoals het in Nederland een ongeschreven regel is om iedereen te feliciteren en een hand te geven bij binnenkomst op een verjaardag is het binnen de internationale orde een ongeschreven regel dat de sterkste het initiatief neemt. Verder is dit wederom een discussie die gaat over de Amerikaanse regering en niet over de "Amerikaan". De druk op China van binnen- en buiten om zich steeds meer als verantwoordelijke wereldmacht te gedragen wordt ook steeds groter. Maar laten we het maar niet over China hebben, want China die zich als koloniale macht in Afrika gedraagt is weer een hele andere discussie die niet in dit topic thuishoort.
pi_84738963
Er is geen beter land, al met al.
pi_84744625
Volgens mij zijn het gewoon degelijke hardwerkende mensen. Ik zie niet zoveel fout aan de gemiddelde Amerikaan. Het is grappig dat veel van de mensen die huilen om rascisme en discriminatie snel klaar staan met stereotypische opvatting over Amerikanen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:50:26 #150
312443 Caution
Einz Zwei Drei!
pi_84748548
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha ha ha typisch nederlandse reactie van amerikahaat tot in het diepst ha ha ha

je bent niet de eerste hoor die ik tegenkom op www.nederlandje.nl

allthus : opening a can of worms ha ha ha
waarom moet je overal ha ha ha achter zetten sadistische klaphark :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:54:26 #151
312443 Caution
Einz Zwei Drei!
pi_84748722
ja ik woon ook in amsterdam en kom vaak in contact met amerikanen i.v.m. me werk en om eerlijk te zijn mogen ze al die turken die hier nu woonachtig zijn vervangen 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')