abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84629760
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:43 schreef ebke het volgende:
Mijn haat voor die ovedreven, dikke, domme, schijnheilige, hebzuchtige christushuilers is redelijk te noemen. :)

Komt wel aardig overeen met het beeld dat je schetst he?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  PR en moderator donderdag 29 juli 2010 @ 20:38:16 #122
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_84640867
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef o.us het volgende:

[..]

En de op een na beste voetballand ter wereld ^O^ !
En het land met de gelukkigste jeugd!
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 29 juli 2010 @ 20:48:54 #123
288245 crew  Moira
pi_84641269
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
de reden dat ik dit topic starte was ook dat ik bij voorbaat al wist dat er veel scheldpartijen zouden komen tegen amerika.....

ja op een site las ik dit : ( iets wat niet leuk is voor nederlanders om te lezen ) dat nederland een klein land is en dat je dat wel vaker ziet bij kleine landen in europa : zoals bijvoorbeeld finland.....die hebben een minderwaardigheids complex omdat ze niet mee kunnen spelen met de grote jongens in amerika.....

die worden dan al snel negatief...in hun visie t.o.v. grotere volken in de wereld....

maar ja omgedraaid werkt alles ook : neem bijv hans van teeuwen of kooten en de bie : als die engels als moedertaal hadden gehad dan waren ze nu net zo beroemd als john cleese om maar vele andere namen te noemen.....dat weten veel nederlanders niet .....

dus ja de kwaliteit is er dus wel in holland....alleen onze moedertaal is een grote handicap.......dus zitten we klem vaak .....
Wat zeggie? :X
Fuck the EBU.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:13:59 #124
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84649995
ik heb niks persoonlijk tegen Amerikanen, er zijn leuke en minder leukere zoals in elk volkje op aarde.

Alleen denken ze dat ze de hele wereld ownen ... en maar overal mee bemoeien :r
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84650443
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not. ;)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:16:30 #126
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84659148
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Bemoeien we ons er mee is het niet goed, bemoeien we ons er niet mee is het ook niet goed. Maarja, altijd nog beter dan diejenige uit een klein landje die enkel maar een grote bek hebben en denken dat ze overal de oplossing voor hebben/zijn maar in de meeste gevallen aan de kant zitten. It is better to be hated for who/what you are then to be loved for who/what you're not. ;)
aah, een amerikaan :)
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:49:48 #127
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_84660167
Arogante lui.

Als een land kernwapens heeft bepaalt Amerika wel even dat ze dat weg moeten doen..maar zelf hebben ze ook.
Ze zijn enorm dom want alles wat buiten Amerika gebeurt is niet interesant...Europa? Is dat niet dat kleine land?

Desalwelteplus lijkt het me wel es vet om daar heen te gaan.
  PR en moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 14:58:53 #128
288245 crew  Moira
pi_84667771
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Arogante lui.

Als een land kernwapens heeft bepaalt Amerika wel even dat ze dat weg moeten doen..maar zelf hebben ze ook.
Ze zijn enorm dom want alles wat buiten Amerika gebeurt is niet interesant...Europa? Is dat niet dat kleine land?

Desalwelteplus lijkt het me wel es vet om daar heen te gaan.
En Nederland is een provincie van Duitsland.
Terwijl Amsterdam een eigen landje is ter hoogte van Scandinavië.
Maar Duitsland ligt in het Midden-Oosten.

:')
Fuck the EBU.
pi_84668056
Ik heb alleen dikke haat.

Fucking fatso's.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:07:56 #130
309492 Bovenmens
geen blond haar of blauwe ogen
pi_84668102
Meest prachtige natie dat de wereld ooit gezien heeft.
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon.
We are a way for the cosmos to know itself.
pi_84697050
ik was altijd al een Amerika fan totdat Bush kwam en toen met die gelogen oorlog was ik klaar met het land.
altijd maar doen alsof ze de beste en eerste zijn,bij sportevenementen als ze opkomen altijd dat vingertje 1 en die amerikaanse vlaggetjes alsof ze beter zijn dan welk ander volk ook, kotsmisselijk!
Amerika is dankzij veelal de republikeinse nazisten en foxnews en alles wat ermee samenhang een bully geworden dat ik meer als de mike tyson zie vd wereld dan een mohammed ali,alhoewel de kracht tegenwoordig ook meevalt want als men in arabie de oliekraan dichtdraait ligt alles stil want Amerika heeft zelf te weinig olie om alles draaiend te houden.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84697550
Het is wel waar dat sinds de twee regeringen-Bush mijn liefde voor de USA behoorlijk bekoeld is (al spreek ik nog steeds Engels met Amerikaans accent).

Diepe haat is het niet, maar het is vooral het gebrek aan besef bij de Amerikanen van wat de gevoeligheden zijn in de rest van de wereld dat me stoort.

Ik herinner me nog heel goed de aanloop naar de Irak-oorlog: de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel zat bij de VN (denk ik? ben niet meer zeker) met een stapel papier van een halve meter hoog. Allemaal brieven van Belgische burgers die tegen de geplande oorlog in Irak waren. En hij zei simpelweg: "Ik vertegenwoordig de burgers van mijn land, ik weet wat mijn burgers denken, en ik weet dat ze geen zin hebben in deze oorlog" of iets van die strekking.

Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten. :') Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.

Met Obama is in dat opzicht althans een kleine stap in de goede richting gedaan.
pi_84698903
Merendeel van de reacties hier gaat over de politiek in het land en niet over de inwoners/ cultuur. Ben er een maandje geweest, mensen zijn best relax daar en 'open' (dan heb ik het nier over de supermarktmedewerkers).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 1 augustus 2010 @ 03:29:18 #134
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84727978
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Merendeel van de reacties hier gaat over de politiek in het land en niet over de inwoners/ cultuur. Ben er een maandje geweest, mensen zijn best relax daar en 'open' (dan heb ik het nier over de supermarktmedewerkers).
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.
pi_84728306
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Het gaat minder over het wel of niet bemoeien met andere landen/gebieden, het gaat om de manier. En om de persoonlijke agenda die erachter schuilt.
Leg mij dan maar even uit wat bv. de persoonlijke agenda geweest zou zijn van onze bemoeizucht in bv. de Balkan, Somalia, etc.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 03:29 schreef Remco05 het volgende:
Maar het zijn die vriendelijke, relaxte, en open mensen die de politici kiezen die hun land vertegenwoordigen.
Ja joh, dus nu moet ik de Nederlandse bevolking gaan haten omdat een niet geringe groep op de PVV gestemt heeft, en nu met de CDA en VVD aan het onderhandelen is over een (minderheids) regering?

Wel eens van de splinter en balk gehoord?
  zondag 1 augustus 2010 @ 05:01:05 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84728689
Wat me vooral opvalt aan dit topic is dat men een hekel heeft aan de Amerikaanse politiek, maar dat maar weinig mensen echt rond de keukentafel hebben gezeten met Amerikanen voor een goed gesprek.

Gevoelens zijn voornamelijk gebaseerd op wat men op TV ziet, en wat men op internet kan vinden.... in plaats van daadwerkelijke bezoeken aan het land, en haar mensen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84728830
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:01 schreef maartena het volgende:
Wat me vooral opvalt aan dit topic is dat men een hekel heeft aan de Amerikaanse politiek, maar dat maar weinig mensen echt rond de keukentafel hebben gezeten met Amerikanen voor een goed gesprek.

Gevoelens zijn voornamelijk gebaseerd op wat men op TV ziet, en wat men op internet kan vinden.... in plaats van daadwerkelijke bezoeken aan het land, en haar mensen.
Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opel ;)
pi_84733399
Geweldig land, vriendelijke mensen. Eigenlijk moet je er gewoond hebben voordat je er een mening over kunt hebben die er toe doet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:05:55 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84733529
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Raar hé. met die oceaan ertussen... Daar rij je niet even naartoe met de caravan achter de Opel ;)
Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.

Wat denk je nou dat een buitenlander voor beeld van ONS zou hebben als dat gebaseerd was op puur en alleen TVbeelden?

Amerikanenbashen is nog steeds heel populair, vooral onder de mensen die hun bekrompen kutdorp niet uitkomen en nog nooit een Amerikaan hebben gesproken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84733980
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik woon in Amsterdam, daar wonen heel veel Amerikanen, en dus niet de "RTL" SBS amerikanen (waarmee ik dus Amerikaanse tokkies bedoel) maar gewoon hele normale Amerikanen, met een goede balans tussen liefde en kritiek mbt hun eigen land. Dit zijn natuurlijk ook de wat hoger opgeleide mensen die hier een goeie baan hebben etc.

Wat denk je nou dat een buitenlander voor beeld van ONS zou hebben als dat gebaseerd was op puur en alleen TVbeelden?

Amerikanenbashen is nog steeds heel populair, vooral onder de mensen die hun bekrompen kutdorp niet uitkomen en nog nooit een Amerikaan hebben gesproken.
pi_84734678
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:
Het is wel waar dat sinds de twee regeringen-Bush mijn liefde voor de USA behoorlijk bekoeld is (al spreek ik nog steeds Engels met Amerikaans accent).

Diepe haat is het niet, maar het is vooral het gebrek aan besef bij de Amerikanen van wat de gevoeligheden zijn in de rest van de wereld dat me stoort.
...
Dus België deed niet mee aan de oorlog. Reactie van de USA? Ze dreigden de haven van Antwerpen te boycotten. :') Dat zijn zo van die trieste dingen waarbij je je toch vragen gaat stellen bij dat land.

Met Obama is in dat opzicht althans een kleine stap in de goede richting gedaan.
In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.

Ik krijg trouwens het idee dat juist Obama een gebrek aan besef heeft van de gevoeligheden in de VS. En dat is natuurlijk veel belangrijker, dan wat de wereld vindt van de VS.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:53:00 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84735017
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef Krantenman het volgende:

Het lijkt mij overigens een zeer goede zaak als dit op europees niveau beschermd werd.

Boycot je Antwerpen? Sorry maar dan gaan Rotterdam, Hamburg, Gioia Tauro en Marseille ook voor je dicht.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_84735761
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Europa kunnen ze natuurlijk geen genoeg van "de verlosser" krijgen. Hij is net een Europeaan.

Ik krijg trouwens het idee dat juist Obama een gebrek aan besef heeft van de gevoeligheden in de VS. En dat is natuurlijk veel belangrijker, dan wat de wereld vindt van de VS.
Nou, zo lang je oorlog blijft voeren buiten je eigen landsgrenzen lijkt het me vrij voor de hand liggend dat je wél zou moeten weten wat de wereld van je denkt. En dat je bv. niet Irak binnenvalt en denkt dat de hele bevolking je op handen gaat dragen als "verlosser".
pi_84735890
Mensen die de dagelijkse compacte subjectieve nieuwsflashes op tv en internet niet kunnen onderscheiden van de ietwat complexere realiteit! :')
Verder is het voeren van een enigszins harde realpolitik onvermijdbaar en noodzakelijk voor een wereldmacht, bij het handhaven van de stabiliteit in de internationale orde komt nou eenmaal iets meer kijken dan het tekenen van "fake" verdragen met Rusland over het verminderen van het nucleaire wapenarsenaal.
Daarnaast staat de gemiddelde Amerikaan net zo ver van de politiek in Washington DC dan de gemiddelde EU burger van het Europarlement, dus de vergelijking tussen de gemiddelde Amerikaan en het buitenlands-beleid raakt kant noch wal.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:22:35 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84735972
ook dat nog eens, hebben "wij" in Nederland echt veel in te brengen qua internationaal beleid? We mogen een regering kiezen ja, maar wat die vervolgens doen is niet door ons direct te sturen he?

Maar in het geval Amerika is dat natuurlijk wel zo, de gemiddelde Amerikaan zit de hele dag troepen te sturen vanaf zijn PC, zo werkt dat in de US :').

Als je in dit soort topics "Amerikaan" vervangt door "Moslim" is de wereld te klein :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84736576
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:20 schreef chroestjov het volgende:
Mensen die de dagelijkse compacte subjectieve nieuwsflashes op tv en internet niet kunnen onderscheiden van de ietwat complexere realiteit! :')
Verder is het voeren van een enigszins harde realpolitik onvermijdbaar en noodzakelijk voor een wereldmacht, bij het handhaven van de stabiliteit in de internationale orde komt nou eenmaal iets meer kijken dan het tekenen van "fake" verdragen met Rusland over het verminderen van het nucleaire wapenarsenaal.
Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?

Daarom worden ze juist als zo arrogant en onbetrouwbaar gezien. China bijvoorbeeld voert nooit oorlogen buiten het eigen grondgebied. Daarom wordt China ook nergens ter wereld echt "gehaat".
pi_84737148
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:39 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt: waar haalt de USA het idee vandaan dat zij degenen zijn die (door wie? God?) aangewezen zijn om de "stabiliteit in de internationale orde" te handhaven?

Daarom worden ze juist als zo arrogant en onbetrouwbaar gezien. China bijvoorbeeld voert nooit oorlogen buiten het eigen grondgebied. Daarom wordt China ook nergens ter wereld echt "gehaat".
Net zoals het in Nederland een ongeschreven regel is om iedereen te feliciteren en een hand te geven bij binnenkomst op een verjaardag is het binnen de internationale orde een ongeschreven regel dat de sterkste het initiatief neemt. Verder is dit wederom een discussie die gaat over de Amerikaanse regering en niet over de "Amerikaan". De druk op China van binnen- en buiten om zich steeds meer als verantwoordelijke wereldmacht te gedragen wordt ook steeds groter. Maar laten we het maar niet over China hebben, want China die zich als koloniale macht in Afrika gedraagt is weer een hele andere discussie die niet in dit topic thuishoort.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_84738963
Er is geen beter land, al met al.
pi_84744625
Volgens mij zijn het gewoon degelijke hardwerkende mensen. Ik zie niet zoveel fout aan de gemiddelde Amerikaan. Het is grappig dat veel van de mensen die huilen om rascisme en discriminatie snel klaar staan met stereotypische opvatting over Amerikanen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:50:26 #150
312443 Caution
Einz Zwei Drei!
pi_84748548
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha ha ha typisch nederlandse reactie van amerikahaat tot in het diepst ha ha ha

je bent niet de eerste hoor die ik tegenkom op www.nederlandje.nl

allthus : opening a can of worms ha ha ha
waarom moet je overal ha ha ha achter zetten sadistische klaphark :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:54:26 #151
312443 Caution
Einz Zwei Drei!
pi_84748722
ja ik woon ook in amsterdam en kom vaak in contact met amerikanen i.v.m. me werk en om eerlijk te zijn mogen ze al die turken die hier nu woonachtig zijn vervangen 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')