abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:59:31 #26
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84542716
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:04 schreef semexo het volgende:
Orchestra, wat mooi voor je dat je de liefde van de Oneindige ervaart
Ik las "de onnodige" _O-

quote:
en je derde oog geopend is.
Dat hoet niet om een dergelijk gevoel te hebben he ;) Sterker nog, ik denk dat wat Orchestra voelt veel verder gaat dan alleen maar het openen van zijn derde oog :)
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_84544163
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:59 schreef EINZ het volgende:

[..]

Met alle respect, ik denk dat je dat niet kan beoordelen. Ik weet niet eens hoe ik het moet omschrijven, laat staan dat jij weet wat ik wel of niet gevoeld heb en weet waar het vanaf komt.
Met alle respect, ik denk dat ik dat wel kan op basis van je eigen beschrijving.

Die heeft namelijk weinig tot niets te maken met de vrede die je krijgt van de Geest van Christus die meer op hoop gebaseerd is, dan het idee dat 'alles op dit moment goed is'. Er is op dit moment niet zoveel goed. Er is werk aan de winkel. Er is een spirituele oorlog bezig. Maar temidden daarvan kun je vrede vinden, door een levende hoop op de vervulling van Christus beloften over het koninkrijk der Hemelen. Wat je zelf beschrijft lijkt mij meer een soort high, een vlucht uit de realiteit, waarin alles goed lijkt te zijn, maar je eigenlijk ook wel weet dat het dat niet is, en er veel problemen zijn....

Ik ervaar ook vlagen van spirituele extase, maar die zijn altijd in combinatie met gebed, en daarbij is geen gevoel van 'Je bent creator, maar tegelijk besef je dat je niets meer hoeft te creëren'. Sterker nog, als je dit aan de hand van de bijbel moet beoordelen, is het ronduit satanisch: er is 1 creator en dat is Yahweh. Het idee dat je zelf god en dus creator bent, komt van de vijand van God en mens.

Als je de vrede wil die Christus geeft, ware vrede en ware hoop, min of meer continu, dien je Christus als je persoonlijke verlosser aan te nemen, je te bekeren, je laten heiligen door God, en sterven aan jezelf waardoor Gods geest die de vrede geeft in je kan leven.

Je bent nu helaas vrees ik op een dwaalspoor beland broeder.

Dit is keihard en wellicht beledigend om te zeggen, maar ik kan dit niet voor mij houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-07-2010 12:40:57 ]
pi_84544465
't Loopt wel snel af van een interessant topic naar :')-niveau
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:43:24 #29
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84544497
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die heeft namelijk weinig tot niets te maken met de vrede die je krijgt van de Geest van Christus die meer op hoop gebaseerd is, dan het idee dat 'alles op dit moment goed is'. Want er is op dit moment helemaal niets goed.
Voor mij, op dat moment, wel.

quote:
Er is een spirituele oorlog bezig. Maar temidden daarvan kun je vrede vinden, door een levende hoop op de vervulling van Christus beloften over het koninkrijk der Hemelen.
Ja, hier op aarde. Niet voor mij.

quote:
Ik ervaar ook vlagen van spirituele extase, maar die zijn altijd in combinatie met gebed, en daarbij is geen gevoel van 'Je bent creator, maar tegelijk besef je dat je niets meer hoeft te creëren'. Sterker nog, als je dit aan de hand van de bijbel moet beoordelen, is het ronduit satanisch: er is 1 creator en dat is Yahweh. Het idee dat je zelf god en dus creator bent, komt van de vijand van God en mens.
Dat vind ik nogal, eh, om het zo te zeggen, in de buurt komen van religieus extremisme. Wat jij satan noemt zit namelijk alleen in verkeerd begrepen bedoelingen van anderen en in de gevolgen daarvan. We zijn allemaal delen van God. Daar past niets anders in.

Ik kan me voorstellen dat je met deze gedachte inderdaad denkt dat er geen andere weg is dan via geloof, zoals jij het jouwe hebt. Ik denk echter dat er net zoveel wegen naar zijn als er mensen zijn. Omdat geen mens gelijk is.

quote:
Als je de vrede wil die Christus geeft, ware vrede en ware hoop, min of meer continu, dien je Christus als je persoonlijke verlosser aan te nemen, je te bekeren, je laten heiligen door God, en sterven aan jezelf waardoor Gods geest die de vrede geeft in je kan leven. Dat is hard werk, maar het waard.

Je bent nu helaas vrees ik op een dwaalspoor beland.
Ik vrees van niet :) Hoewel ik niet de waarheid in pacht heb, kan ik gevoeglijk wel concluderen dat niemand die heeft. Ook mensen die een specifiek geloof aanhangen niet.

Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij hebt die van jou en ik heb die van mij. En ook al komen die niet helemaal met elkaar overeen, dan nog kunnen we respect hebben voor elkaars mening.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:47:39 #30
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84544683
troll

[ Bericht 50% gewijzigd door jogy op 29-07-2010 14:18:59 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:56:37 #31
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84545094
troll

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 29-07-2010 14:19:20 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:57:58 #32
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84545163
reactie op twee trolls. Opgelost.

[ Bericht 50% gewijzigd door jogy op 29-07-2010 14:19:44 ]
pi_84545165
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef EINZ het volgende:

Ik vrees van niet :) Hoewel ik niet de waarheid in pacht heb, kan ik gevoeglijk wel concluderen dat niemand die heeft. Ook mensen die een specifiek geloof aanhangen niet.

Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij hebt die van jou en ik heb die van mij. En ook al komen die niet helemaal met elkaar overeen, dan nog kunnen we respect hebben voor elkaars mening.
Uiteraard. Ik wilde je alleen maar duidelijk maken dat als je uitgaat van de Jezus Christus die in de bijbel staat, jouw ervaring zeker niet als 'christelijk' beschouwd kan worden. Dat is gewoon een feit waar je je bij neer zal moeten leggen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:02:50 #34
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84545365
troll

[ Bericht 54% gewijzigd door jogy op 29-07-2010 14:20:14 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:34:03 #35
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_84546876
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik wilde je alleen maar duidelijk maken dat als je uitgaat van de Jezus Christus die in de bijbel staat, jouw ervaring zeker niet als 'christelijk' beschouwd kan worden. Dat is gewoon een feit waar je je bij neer zal moeten leggen.
Maar die bedoelde ik ook niet. Ik ging uit van een eigen ervaring die ik heb gehad.
pi_84564892
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?hl=nl&q=king+james+bible+online&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&gs_rfai=

Op Bol.com

Nederlands equivalent is de statenvertaling.
Bedankt.

Ik zal wellicht online beginnen, want van het aanbod in winkels zie ik door het bomen het bos niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')