quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:Die heeft namelijk weinig tot niets te maken met de vrede die je krijgt van de Geest van Christus die meer op hoop gebaseerd is, dan het idee dat 'alles op dit moment goed is'. Want er is op dit moment helemaal niets goed.
Voor mij, op dat moment, wel.
quote:
Er is een spirituele oorlog bezig. Maar temidden daarvan kun je vrede vinden, door een levende hoop op de vervulling van Christus beloften over het koninkrijk der Hemelen.
Ja, hier op aarde. Niet voor mij.
quote:
Ik ervaar ook vlagen van spirituele extase, maar die zijn altijd in combinatie met gebed, en daarbij is geen gevoel van 'Je bent creator, maar tegelijk besef je dat je niets meer hoeft te creëren'. Sterker nog, als je dit aan de hand van de bijbel moet beoordelen, is het ronduit satanisch: er is 1 creator en dat is Yahweh. Het idee dat je zelf god en dus creator bent, komt van de vijand van God en mens.
Dat vind ik nogal, eh, om het zo te zeggen, in de buurt komen van religieus extremisme. Wat jij satan noemt zit namelijk alleen in verkeerd begrepen bedoelingen van anderen en in de gevolgen daarvan. We zijn allemaal delen van God. Daar past niets anders in.
Ik kan me voorstellen dat je met deze gedachte inderdaad denkt dat er geen andere weg is dan via geloof, zoals jij het jouwe hebt. Ik denk echter dat er net zoveel wegen naar zijn als er mensen zijn. Omdat geen mens gelijk is.
quote:
Als je de vrede wil die Christus geeft, ware vrede en ware hoop, min of meer continu, dien je Christus als je persoonlijke verlosser aan te nemen, je te bekeren, je laten heiligen door God, en sterven aan jezelf waardoor Gods geest die de vrede geeft in je kan leven. Dat is hard werk, maar het waard.
Je bent nu helaas vrees ik op een dwaalspoor beland.
Ik vrees van niet

Hoewel ik niet de waarheid in pacht heb, kan ik gevoeglijk wel concluderen dat niemand die heeft. Ook mensen die een specifiek geloof aanhangen niet.
Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij hebt die van jou en ik heb die van mij. En ook al komen die niet helemaal met elkaar overeen, dan nog kunnen we respect hebben voor elkaars mening.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.