abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86887486
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was dit jaar slechts één keer het geval. Zo'n rit past er ook gewoon minimaal 1x tussen in mijn ogen.
Zeker als het in plaats van een vlakke rit is.

Beetje meer variatie mag wel in de Tour. Dit jaar was er ook niet één heuvelop aankomst. Zijn wel toffe sprints altijd.. :9
  maandag 27 september 2010 @ 08:51:00 #102
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_86889852
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:49 schreef wimderon het volgende:
Volgens Franse media zouden er 4 Alpenetappes in de Tour zitten in 2011.

Op 19 juli van Saint-Paul-Trois-Chateaux naar Gap. Op 20 juli zou de aankomst in Pinerolo (met de Izoard, de Montgenèvre en de Colle Sestriere) liggen, waar een dag later ook de start zou zijn van een etappe met aankomst via de zuidkant van de Galibier (op 2641 meter hoogte). Met op de 22e een korte etappe met aankomst op Alpe D'Huez en onder meer een beklimming van de Galibier (nu een andere kant, met 34 kilometer aan 6,6% klimmen).
Blijkbaar is overgangsetappe naar Gap in de plaats gekomen voor de bergetappe naar Risoul? 1 bergetappe minder dus?

In hetzelfde lijstje is wel een (halve) klimtijdrit opgenomen op de voorlaatste dag: Grenoble - Chamrousse. Een dag na Alpe D'Huez dus.
pi_87623647
Voor 2011 heeft rabo toch wel een hele sterke tour ploeg zeg!

Gesink> voor podium gaan.
Mollema>>voor eigen kansen gaan en waar nodig voor Gesink rijden.
LL Sanchez>vooruit sturen in bergetappes en anders bergop de kopman bijstaan.
Baredo>mee sturen in gevaarlijke ontsnappingen in de bergen en tussen etappes
Ten Dam>Knechten in de tour en in de Giro kopman in 2011.
Niermann>ervaring en belangerijke man voor de kopman Gesink
Boom >goede knecht voor het vlakke+ ploegentijdrit
Tsjalingii >goede knecht voor het vlakke +ploegentijdrit
v.Emden >goede knecht op het vlakke+belangerijke schakel ploegentijdrit

Met deze ploeg hoef je in de ploegentijdrit niet veel tijd te verliezen en in de bergen kan je zomaar 4 man bij de beste 20 hebben.
Garate zullen ze met deze ploeg toch wel durven thuis laten? ;) Zou niet weten wie je er uit moet gooien voor hem want je hebt ook knechten voor de vlakke etappes nodig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 oktober 2010 @ 03:17:22 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87623905
Prima Tourrijders zijn naar mijn mening ook gewoon:
Tankink, Garate, Clement, Weening en Kruiswijk

Die komen gewoon net zo goed in beeld voor de plaatsen van Boom, Tsjalingii en van EMden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:44:42 #105
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_87626065
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 03:17 schreef rubbereend het volgende:
Prima Tourrijders zijn naar mijn mening ook gewoon:
Tankink, Garate, Clement, Weening en Kruiswijk

Die komen gewoon net zo goed in beeld voor de plaatsen van Boom, Tsjalingii en van EMden
Eens, behalve Weening. Ja, hij won ooit een touretappe, maar dit presteerde hij in de 5 (!) jaar daarna:

2008
Ridder Ronde Maastricht
2009
3e etappe Ronde van Oostenrijk

De etappe in Oostenrijk was niet mis, maar hij presteert echt te weinig. En als je dan verwacht dat hij kan helpen of lang mee kan gaan wappert hij er bij de eerste beste versnelling af.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 oktober 2010 @ 11:14:35 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87626630
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:44 schreef Ace-of-Spades het volgende:

[..]

Eens, behalve Weening. Ja, hij won ooit een touretappe, maar dit presteerde hij in de 5 (!) jaar daarna:

2008
Ridder Ronde Maastricht
2009
3e etappe Ronde van Oostenrijk

De etappe in Oostenrijk was niet mis, maar hij presteert echt te weinig. En als je dan verwacht dat hij kan helpen of lang mee kan gaan wappert hij er bij de eerste beste versnelling af.
Hij moet ook niet mee om etappes te winnen maar om te knechten
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87626908
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 02:38 schreef forzaudinese het volgende:
Voor 2011 heeft rabo toch wel een hele sterke tour ploeg zeg!

[...]

Met deze ploeg hoef je in de ploegentijdrit niet veel tijd te verliezen en in de bergen kan je zomaar 4 man bij de beste 20 hebben.
Garate zullen ze met deze ploeg toch wel durven thuis laten? ;) Zou niet weten wie je er uit moet gooien voor hem want je hebt ook knechten voor de vlakke etappes nodig.
Waarom zouden ze Garate thuis moeten laten? In die ploeg zouden ze voor een ploegentijdrit 6 renners (naast Gesink) hebben. Jos van Emden kan dus vervangen worden door een knecht die kan helpen in de bergen, zeker als LtD al de Giro in de benen heeft. Persoonlijk zou ik ook Barredo thuislaten, als je op zoek bent naar een rittenkaper neem dan Breschel mee.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:51:02 #108
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_87631095
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hij moet ook niet mee om etappes te winnen maar om te knechten
Om te knechten wappert hij er te snel af en is hij te onregelmatig. Nee sorry, ik heb niet zo'n hoge pet op van die gozer.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_87631509
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:32 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Waarom zouden ze Garate thuis moeten laten? In die ploeg zouden ze voor een ploegentijdrit 6 renners (naast Gesink) hebben. Jos van Emden kan dus vervangen worden door een knecht die kan helpen in de bergen, zeker als LtD al de Giro in de benen heeft. Persoonlijk zou ik ook Barredo thuislaten, als je op zoek bent naar een rittenkaper neem dan Breschel mee.
Heb jij de Vuelta & Tour wel gevolgd?Barredo zeer sterk gereden en bijna altijd mee in de gevaarlijke onsnappingen.(bergop ook goed)Aan Breschel heb je nou echt niks in de tour dan kan je nog beter Freire weer meenemen.
V. Emden heeft de afgelopen 2 jaar een hele goede Giro gereden als knecht en was hij 1 van de gangmakers in de ploegentijdrit ,Zou toch lekker zijn als je er na 2 dagen goed voor kan staan ten opzichte van je concurrentie.
Als je Garate mee wil nemen dan moet je Niermann of ten Dam thuis laten ,dus of 1 nederlander minder of Gesink zijn maatje thuis laten!
Nee in mijn ogen is dit de beste ploeg voor 2011:
Gesink
Mollema
LL Sanchez
Baredo
Ten Dam
Niermann
Boom
Tsjallingii
V.Emden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 oktober 2010 @ 14:05:51 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87631568
Als Clement fit is heb je daar veel meer aan dan Van Emden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87631848
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:05 schreef rubbereend het volgende:
Als Clement fit is heb je daar veel meer aan dan Van Emden
Kijk v.Emden is veel meer bereid om zich weg te cijferen voor de ploeg en rijd beter in een treintje in de ploegentijdrit,Clement houd hier niet zo van en het is maar afwachten of hij zijn oude niveau gaat halen.
pi_87631927
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:04 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Heb jij de Vuelta & Tour wel gevolgd?Barredo zeer sterk gereden en bijna altijd mee in de gevaarlijke onsnappingen.(bergop ook goed)Aan Breschel heb je nou echt niks in de tour dan kan je nog beter Freire weer meenemen.
V. Emden heeft de afgelopen 2 jaar een hele goede Giro gereden als knecht en was hij 1 van de gangmakers in de ploegentijdrit ,Zou toch lekker zijn als je er na 2 dagen goed voor kan staan ten opzichte van je concurrentie.
Als je Garate mee wil nemen dan moet je Niermann of ten Dam thuis laten ,dus of 1 nederlander minder of Gesink zijn maatje thuis laten!
Gesink
Mollema
LL Sanchez
Baredo
Ten Dam
Niermann
Boom
Tsjallingii
V.Emden
Garate zal zeker meegaan, indien niet geblesseerd. Niermann, Ten Dam, LLS, Barredo, Tjallingii ook, met Gesink uiteraard.

Overige plekken gaan tussen Boom, van Emden, Clement, Breschel en Tankink. Waarbij ik gok op Boom en Clement.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_87631938
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:14 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Kijk v.Emden is veel meer bereid om zich weg te cijferen voor de ploeg en rijd beter in een treintje in de ploegentijdrit,Clement houd hier niet zo van en het is maar afwachten of hij zijn oude niveau gaat halen.
Een goede Clement kan ook in een bergetappe nog lang mee en is dus als knecht een stuk veelzijdiger. De ploegentijdrit is vrij kort, dus daar valt niet al te veel op te winnen of te verliezen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 oktober 2010 @ 14:18:40 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87631946
Het is in ieder geval een sterke ploeg!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87633123
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:04 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Gesink
Mollema
LL Sanchez
Baredo
Ten Dam
Niermann
Boom
Tsjallingii
V.Emden
Ja, ik heb de Tour en de Vuelta gevolgd. Wat ik met Barredo bedoelde was dat ik hem thuis zou laten, niet dat het een slechte renner is. Breschel kan ook in onstappingen meegaan en kan ook meedoen in (uitgedunde) massasprints.

Als Ten Dam de Giro als kopman rijdt, dan zal hij tijdens de Tour niet goed genoeg zijn. Sanchez is geen knecht en Niermann gaat gewoon mee, maar hij is gewoon geen topknecht in de bergen. Dan zie ik liever Garate erbij als ervaren knecht die meekan in de bergen. Het aantal Nederlanders dat meegaat vind ik niet echt interessant, maar voor de ploeg speelt het wel mee, dus desnoods vervangt Garate Barredo.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:16:50 #116
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_87633922
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Garate zal zeker meegaan, indien niet geblesseerd. Niermann, Ten Dam, LLS, Barredo, Tjallingii ook, met Gesink uiteraard.

Overige plekken gaan tussen Boom, van Emden, Clement, Breschel en Tankink. Waarbij ik gok op Boom en Clement.
Mollema lijkt me toch ook voor 95 procent zeker.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:46:35 #117
40566 Ericr
Livewrong
pi_87634904
Bespiegelingen over de Tourploeg van 2011 heeft weinig zin lijkt me. Kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd, misschien rijdt een Gesink niet eens mee of is een LL Sanchez ook in een dopingzaak verzeild geraakt. Ik noem maar wat extremen. de Raboploeg voor de Tour kan je pas enkele weken voor de Tour bepalen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:57:22 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87635289
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Pepersaus het volgende:
Het aantal Nederlanders dat meegaat vind ik niet echt interessant, maar voor de ploeg speelt het wel mee, dus desnoods vervangt Garate Barredo.
Barredo is een veel nuttigere knecht dan Garate. Als hij er bij is, dan is Barredo bereid om te helpen, Garate rijdt zijn eigen koers en hangt er altijd wat tussen zonder erg veel bij te dragen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87696731
'Zwaartepunt Tour de France 2011 in Alpen'

AMSTERDAM - De Ronde van Frankrijk heeft volgend jaar weer een aankomst op Alpe d’Huez. De rit met de ‘Nederlandse berg’ als sluitstuk is een van de vijf etappes door de Alpen.

Daarover bericht de Franse krant L’Équipe maandag. Het was al bekend dat de Tour de France op zaterdag 2 juli 2011 op gang wordt geschoten met een rit in lijn tussen Passage du Gois en Mont des Alouettes, in de Vendée. Daags nadien volgt een ploegentijdrit van 23 kilometer.

Het rittenschema van de 98ste Tour de France wordt dinsdag gepresenteerd in Parijs. Volgens L’Équipe koerst het peloton tegen de klok in: eerst worden de Pyreneeën aangedaan (met etappes die eindigen op Luz Ardiden en Plateau de Beille), waarna de climax volgt in de Alpen.

Ode aan Alpen

Dan wordt stilgestaan bij het honderdjarig jubileum van de bergketen in ‘La Grande Boucle’, mogelijk inclusief een uitstapje naar Italië en met zekerheid een ‘rendez-vous’ met de Galibier en Alpe d’Huez.

Die laatste col kreeg het Tourpeloton in 2008 voor het laatst voor de wielen. Toen stortte Carlos Sastre er het fundament voor zijn eindzege.

De Tour finisht op zondag 24 juli traditiegetrouw op de Champs-Élysées in Parijs. Net als dit jaar wordt er op de een-na-laatste dag een individuele tijdrit betwist.
---
Bron: Nu.nl
sig verwijderd door FA
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 03:35:08 #120
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_87701228
2de etappe al ploegentijdrit. Dat zou best wel eens 5 of 6 dagen geel kunnen betekenen als je wint.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_87706090
De route staat nu al (de presentatie is straks pas) op Letour.fr, het kaartje is nog van 2010.

Super Besse, 1 van de weinige "cols" die ik zelf heb beklommen, zit er weer bij *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:28:59 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87706281
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:29:10 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87706288
weer erg weinig individuele tijdritkilometers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:29:30 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87706297
Lekkere korte etappe naar de Alp en de tijdrit aan het einde is relatief kort
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:34:32 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87706446
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')