Dit wordt de hoogste finish ooit tijdens de Tour de France, tot nu toe was dat de Col du Granon (2413m)quote:
Lekkere etappe, ze beginnen met dik 60 km berg opquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:46 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Dit wordt de hoogste finish ooit tijdens de Tour de France, tot nu toe was dat de Col du Granon (2413m)
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:40 schreef rubbereend het volgende:
4 aankomsten berg op als ik het goed zie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze mee mogen doen, je weet nooit natuurlijk. Kan nog wel een bommetje barsten in de tussentijd. Maar qua parcours is het wel op hun toegesneden en van een Menchov, Evans, Sanchez etc valt er niet veel te verwachten als ze 4 keer bergop aan komen op toch redelijke lastige klimmen. Een Ricco in topvorm zou hier wel moeten kunnen scoren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
De gebroeders Schleck op 1 en 2?
Het begin van de etappe wel, de finale minder. De start op de Passage du Gois zal sowieso interessant zijn, daar zijn wel vaker mensen uitgegleden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:06 schreef rubbereend het volgende:
Is die openingsetappe niet een mooie voor waaiers?
daar gaan ze zeker geneutraliseerd overquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:13 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Het begin van de etappe wel, de finale minder. De start op de Passage du Gois zal sowieso interessant zijn, daar zijn wel vaker mensen uitgegleden.
Dat zal Cavendish leuk vinden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:32 schreef Chielus het volgende:
Wel wat veranderingen in groene en bollen trui.
Belangrijkste. Slechts 1 tussensprint per etappe maar wel erg veel punten te verdienen.
De eindsprint zou wel spectaculair zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:55 schreef buzz1291 het volgende:
Jammer dat de Passage de Gois niet in de finale ligt, anders had het nogal wat spektakel opgeleverd.
Als Cavendish net zo in vorm kan beginnen als hij op een gegeven moment was in de afgelopen tour dan kan hij in de eerste 10 dagen de groene trui een heel eind veilig stellenquote:
Rit naar Cap Frehel wordt een typische waaier koers, hoop ik. In ieder geval hoeven ze nu Dennis Menchov niet meer naar voren te piloteren en kunnen ze met z'n achten Gesink uit de wind houden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:09 schreef FredWielergek het volgende:
Heel interessant dit parcours. Ik zie heel veel namen die voorkomen in het parcours waar ik geweest ben. Cap Frehel is leuk, een heel bijzondere plek, finish staat bij een groot vuurtoren aan steile klippen in een natuurgebied, heb daar 2 keer gewandeld. Het wordt niet echt een vlakke finish.
Plateau de Beille heb ik beklommen, pittig maar wel goed te doen.
Niet met je eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:30 schreef Colplay het volgende:
Ik vind het parcours maar niks. Volgens mij gaan de eerste twee weken weer vrij saai worden. Pas na bijna twee weken de eerste berg, kan dat voortaan niet gewoon in het tweede weekend? Alp en de tijdrit zijn wel leuk, maar kans is nu wel groot dat iedereen in de pyreneeen weer niet te veel risico wil nemen net als in 2009.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
[..]
Niet met je eens.
Rit 1, 4, 8 & 9 zijn al erg leuke etappes. In de 2de week gaan ze echt klimmen, dat is niet extreem laat voor de Tour hoor.
De donderdag van de tweede week is de eerste dag in de bergen en hoeven de klassementsrenners zich pas voor het eerst te laten zien. Daarna gaat het wel achter elkaar door bijna, maar de favorieten hoeven zich daarvoor niet echt te laten zien. Had van mij wel dag of vier eerder gemogen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
[..]
Niet met je eens.
Rit 1, 4, 8 & 9 zijn al erg leuke etappes. Op dinsdag in de 2de week gaan ze echt klimmen, dat is niet extreem laat voor de Tour hoor.
Dan zou je 5 tussenetappes krijgen waardoor je waarschijnlijk minder zware Pyrenneenritten krijgt anders is de helft van de sprinters dan al afgestapt. Grote kans dat dan de favorieten elkaar 3 bergetappes lang hadden zitten aankijken zonder dat er iets gebeurt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:05 schreef Colplay het volgende:
[..]
De donderdag van de tweede week is de eerste dag in de bergen en hoeven de klassementsrenners zich pas voor het eerst te laten zien. Daarna gaat het wel achter elkaar door bijna, maar de favorieten hoeven zich daarvoor niet echt te laten zien. Had van mij wel dag of vier eerder gemogen.
Erg zonde dat die strijd er niet komt. (Wellicht nooit.)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Wel echt een parcours zodat Schleck met Contador kon concureren
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo te zien geen etappe met de Galibier als laatste berg, en dan nog 60 km naar de finish, of dat soort onzin. Zouden ze iets geleerd hebben
Ben wel blij dat ze dit nu gedaan hebben in zo'n etappe, met maar 1 beklimming en niet aan het einde van een echte bergrit over meerdere zware cols.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zo'n etappe hoort er ook gewoon bij om de Hushovd's en Freire's een kans te geven als de echte sprinters eraf liggen.
Daarnaast een korte etappe van maar 156 km. Kan best nog wat gebeuren, dit jaar werden er ook vrij grote verschillen misschien wel gemaakt in de etappes met de afdaling na de klim. Al is bijna 40 km wel erg veel (na de col du Soulor).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:46 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ze dit nu gedaan hebben in zo'n etappe, met maar 1 beklimming en niet aan het einde van een echte bergrit over meerdere zware cols.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |