Het is anders serieus onderzocht of ze het daar onder zouden kunnen laten vallen, men is het er nog niet over eens.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een dergelijke actie valt onder vrijheid van meningsuiting, die wordt beschermd door het First Amendment. Vrijheid gaat voor de Amerikanen echt heel erg ver. Vergeleken daarmee is wat wij hier in Europa onder vrijheid verstaan echt een lachertje.
Als in oproepen tot geweld? Lijkt me niet. Dit gaan ze echt niet verbieden, dat benadrukt Obama persoonlijk zelfs.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:54 schreef Dagonet het volgende:
Ook in de VS zou het onder opruiing kunnen vallen, dan mag het ook niet.
Als Obama het zegt neem ik dat wel van hem aan. De man is niet alleen president, maar ook grondwetsgeleerde.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is anders serieus onderzocht of ze het daar onder zouden kunnen laten vallen, men is het er nog niet over eens.
Zo vaak worden er ook geen mensen in nederland veroordeeld voor haatzaaiing toch?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Als dat al zou gebeuren, zou het later alsnog wel worden teruggedraaid door een hogere rechter.
Maar haatzaaing is in de VS niet verboden. Daar mag je bijvoorbeeld open en bloot nazi zijn, de grens ligt bij oproepen tot geweld en dat doet dit nu.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo vaak worden er ook geen mensen in nederland veroordeeld voor haatzaaiing toch?
Ja, want het alternatief is censuur, onvrijheid en fascisme.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De vraag is of je dergelijke vrijheid moet willen hebben....
Motief is belangrijk in deze, het is tenslotte een statement en niet een boek in een vuilverbrandingsoven. Als hij het in z'n open haard zou gooien zou er weinig aan de hand zijn en zou niemand er wat tegen kunnen doen. Nu wil hij er 200 tegelijk buiten, als politiek statement, op de brandstapel gooien. Dat maakt het een fire hazard. En daar heeft hij geen vergunning voor.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:39 schreef GewoneMan het volgende:
als ik een koran koop is het mijn eigendom en mag ik ermee doen wat ik wil. als ik hem dus wil verbranden dan doe ik dat. je kan er tegen zijn je kan het vervelend vinden maar hey het is mijn koran dus....
Bovendien mag je niet samenscholen met meer dan x (?) mensen. Dus daar krijg je ook een boete voor.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Motief is belangrijk in deze, het is tenslotte een statement en niet een boek in een vuilverbrandingsoven. Als hij het in z'n open haard zou gooien zou er weinig aan de hand zijn en zou niemand er wat tegen kunnen doen. Nu wil hij er 200 tegelijk buiten, als politiek statement, op de brandstapel gooien. Dat maakt het een fire hazard. En daar heeft hij geen vergunning voor.
Dat is dus de paradox, want als je hem verbrandt is hij ook niet meer van jouw, want hij is er dan immers niet meer.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:39 schreef GewoneMan het volgende:
als ik een koran koop is het mijn eigendom en mag ik ermee doen wat ik wil. als ik hem dus wil verbranden dan doe ik dat. je kan er tegen zijn je kan het vervelend vinden maar hey het is mijn koran dus....
nou dan geef je hem de straf die daarop staat, maar laat hem verder lekker zijn gang gaan. oh nee wacht we moeten hem tegenhouden want er zouden weleens moslims kunnen zijn die zich op hun tenen getrapt voelen. newsflash daar hoeft niet veel voor te gebeuren mijn punt...quote:Op donderdag 9 september 2010 22:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Motief is belangrijk in deze, het is tenslotte een statement en niet een boek in een vuilverbrandingsoven. Als hij het in z'n open haard zou gooien zou er weinig aan de hand zijn en zou niemand er wat tegen kunnen doen. Nu wil hij er 200 tegelijk buiten, als politiek statement, op de brandstapel gooien. Dat maakt het een fire hazard. En daar heeft hij geen vergunning voor.
quote:Op donderdag 9 september 2010 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus de paradox, want als je hem verbrandt is hij ook niet meer van jouw, want hij is er dan immers niet meer.²
quote:De Amerikaanse dominee Terry Jones die van plan was op 11 september korans te verbranden, gaat dit toch niet doen. De dominee geeft toe aan de enorme golf van kritiek en verontwaardiging die is ontstaan nadat hij zijn plan bekendmaakte.
Zo riep de Amerikaanse president Barack Obama Jones donderdag op af te zien van de koranverbranding. Diverse politie en religieuze leiders wereldwijd veroordeelden de koranverbranding ook al. De dominee wilde op het terrein van zijn Dove World Outreach Center in Gainesville het heilige boek van de moslims te verbranden ter ere van de slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001.
Oproepen tot geweld!! Wie gebruikt dat geweld? Die zijn fout!!quote:Op donderdag 9 september 2010 19:39 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Maar haatzaaing is in de VS niet verboden. Daar mag je bijvoorbeeld open en bloot nazi zijn, de grens ligt bij oproepen tot geweld en dat doet dit nu.
Het zijn juist de Moslims die weer verloren hebben door de dreigende reactie.
Uitgesteld tot?quote:
Die predikant wil, om de 3000 doden te herdenken, een wraakactie uitvoeren door 200 korans te verbranden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:46 schreef kb1983 het volgende:
Schei toch uit man. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting zou een heilig boek voor zo ontzettend veel mensen verbrand moeten worden? Wat een hoop bullshit wordt hier weer neergekalkt. Laat die predikant maar een rede verkondigen, een toespraak houden over de Islam, zoals zijn taak ook omvat. O nee wacht! Dan krijgt hij natuurlijk niet de aandacht waar hij op geilt. Niemand die naar hem zal luisteren buiten zijn gemeenschapje van 50 man om. Het verbranden van Korans bezorgt hem natuurlijk wel alle mogelijke publiciteit. En wat is het doel? Niemand die er antwoord op kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |