quote:Op zondag 25 juli 2010 21:35 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Exact deze combinatie draagt zij namelijk ook, dit heb ik precies van haar gecopyeerd. De kleuren rood, geel en blauw. Ik ben net als haar gek op wijde en lange gele T shirts en draag het net als haar op dezelfde manier.
Hier wordt ik nou blij en vrolijk van van deze kleuren. Ja toch!
Vanwaar die obsessie om haar te MOETEN fotograferen? Waarom niet gewoon 2 minuten later klikken.. of een paar meter naar rechts of links.quote:Op zondag 26 september 2010 18:02 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben vandaag ''haar route'' gelopen in kleurrijke kleding en heb een fotverslag gemaakt. Helaas heb ik haar zelf niet aangetroffen anders ging ze mee op de foto.
jij bent echt heel kinderachtig.quote:Op zondag 26 september 2010 18:02 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben vandaag ''haar route'' gelopen in kleurrijke kleding en heb een fotverslag gemaakt. Helaas heb ik haar zelf niet aangetroffen anders ging ze mee op de foto.
nu pas?quote:Op zondag 26 september 2010 20:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
jij bent echt heel kinderachtig.
sadly enough begin ik mijn respect voor jou echt kwijt te raken.
Ik was m'n respect al kwijt na z'n 500 rijles/rijbewijs topics.quote:
Auteursrecht gaat boven portretrecht, behalve in bepaalde gevallen die hier niet van toepassing zijn. Bovendien gaat het portretrecht alleen over publicatie (openbaarmaking) van dergelijke foto's. Aangezien daar hier geen sprake van is is dit ook niet van toepassing.quote:Op zondag 26 september 2010 22:34 schreef Sessy het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht al genoemd?
geen zin de hele topic door te lezen momenteel
Dat er in het geheel geen sprake zou (kunnen) zijn van publicatie, zou ik maar niet zo maar van TS aannemen. Want wat lezen we in TS' eigen 'naaitopic' (sorry maarquote:Op zondag 26 september 2010 22:40 schreef Maanvis het volgende:
Bovendien gaat het portretrecht alleen over publicatie (openbaarmaking) van dergelijke foto's. Aangezien daar hier geen sprake van is is dit ook niet van toepassing.
Zijn intenties met de foto's van de dame in kwestie blijken dus niet altijd zo zuiver te zijn als hij hier nu veronderstelt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:56 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik had eens een kleurrijke vrouw ontmoet die dezxe gele sweater ook aanhad met een felgele wijde broek en knalrood T shirt. Ik heb nog ergens een foto staan van haar waar ze dat aamhad, zal 'm hier plaatsen zodra ik 'm teruggevonden heb.
quote:Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Maargoed terugkomend op de vraag of het mag, het is niet verboden, maar ik heb nergens foto's van haar op een website geplaats of aan anderen laten zijn (wel op een CD gebrand als backup bestand) ik gebruik haar foto's puur voor eigen gebruik.
En deze fotoreportage heeft wat met WGR te maken?quote:Op zondag 26 september 2010 18:02 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben vandaag ''haar route'' gelopen in kleurrijke kleding en heb een fotverslag gemaakt. Helaas heb ik haar zelf niet aangetroffen anders ging ze mee op de foto. Het is geen groot natuurgebied, maar wel mooi. Hier kunnen jullie randstedelingen nog heel wat van leren van het Limburgs natuurschoon.
Begin wandelroute
[ afbeelding ]
Uitzicht 1
[ afbeelding ]
Tijdens de wandeling kom ik ook langs het kleine hertenparkje en de herten laten zich gewoon tam vanuit de hand voeren.
Voeren van het hert.
[ afbeelding ]
Uitzicht 2
[ afbeelding ]
Uitzicht 3
[ afbeelding ]
Uitzicht 4
[ afbeelding ]
Brandnetelpad, daar zou ze volgens een wandelaar grote hoeveelheden brandnetels hebben geknipt, kan mij er wel wat bij voorstellen.
[ afbeelding ]
Uitzicht 5
[ afbeelding ]
Uitzicht 6 in de verte is het huis zichtbaar waar ze aanbelde, daar is een kleine horecagelegenheid gevestigd met een terras.
[ afbeelding ]
Einde wandelroute
[ afbeelding ]
Dan nog: In het geval van een dergelijke publicatie in het Naaitopique heeft deze vrouw geen 'redelijk belang' om deze foto's te laten verwijderen.quote:Op maandag 27 september 2010 05:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat er in het geheel geen sprake zou (kunnen) zijn van publicatie, zou ik maar niet zo maar van TS aannemen. Want wat lezen we in TS' eigen 'naaitopic' (sorry maar) ?
[..]
Zijn intenties met de foto's van de dame in kwestie blijken dus niet altijd zo zuiver te zijn als hij hier nu veronderstelt.
[..]
Dat zou ik niet zo snel aannemen. Ik persoonlijk heb er de grootste bezwaren tegen als er foto's van mij op internet verschijnen, zelfs zonder mijn naam erbij, en met mij denken nog heel veel andere mensen er zo over. Onherkenbaar gemaakt en zonder naam, prima. Maar niet gewoon zo.quote:Op maandag 27 september 2010 08:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan nog: In het geval van een dergelijke publicatie in het Naaitopique heeft deze vrouw geen 'redelijk belang' om deze foto's te laten verwijderen.
Ik heb het hier over de wet en hoe een rechter zal oordelen, niet welke persoonlijke bezwaren jij ergens bij hebt.quote:Op maandag 27 september 2010 09:02 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo snel aannemen. Ik persoonlijk heb er de grootste bezwaren tegen als er foto's van mij op internet verschijnen, zelfs zonder mijn naam erbij, en met mij denken nog heel veel andere mensen er zo over. Onherkenbaar gemaakt en zonder naam, prima. Maar niet gewoon zo.
De context waarin het geplaatst wordt kan ook nog wel even wat uitmaken eigenlijk.
Die wet heb je tegen je, dat weet je ook?quote:Op maandag 27 september 2010 12:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de wet en hoe een rechter zal oordelen, niet welke persoonlijke bezwaren jij ergens bij hebt.
Nee, want dat is helemaal niet zo. Als je een toevallige voorbijganger bent in een bos waarin fotograaf ook aanwezig is, dan mag hij/zij jou fotograferen en die foto publiceren zonder jou daarvoor een vergoeding te betalen danwel toestemming hiervoor te moeten vragen.quote:Op maandag 27 september 2010 12:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
Die wet heb je tegen je, dat weet je ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog los van het feit dat eiser ten principale geen spoedeisend belang had (de reden tot ongrondverklaring):quote:Op maandag 27 september 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, want dat is helemaal niet zo. Als je een toevallige voorbijganger bent in een bos waarin fotograaf ook aanwezig is, dan mag hij/zij jou fotograferen en die foto publiceren zonder jou daarvoor een vergoeding te betalen danwel toestemming hiervoor te moeten vragen.
Zie bijv. ook deze zaak: http://jure.nl/bh3726 , een soortgelijk geval.
Hey!quote:Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef Miss_Blackberrylove het volgende:
Wat een diep triest verhaal zeg! Laat die vrouw lekker d'r brandneteltjes knippen zonder dat er een of andere copycat achter d'r kont aan hobbelt.
Als je dat stelt, zul je belangen moeten afwegen; dat doet een rechter ook. Ik ben van mening dat een belangenafweging wel eens in het voordeel van mevrouw kon gaan uitvallen. Immers, welk zwaarderwegend belang, dat prevaleert boven het portretrecht, heeft FusionFreak dan bij publicatie op Fok!?quote:Op maandag 27 september 2010 08:14 schreef Maanvis het volgende:
Dan nog: In het geval van een dergelijke publicatie in het Naaitopique heeft deze vrouw geen 'redelijk belang' om deze foto's te laten verwijderen.
Precies, daar doelde ik dus ook met de bezwaren die mensen sowieso hebben tegen de publicatie van hun foto's.quote:Op maandag 27 september 2010 14:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je dat stelt, zul je belangen moeten afwegen; dat doet een rechter ook. Ik ben van mening dat een belangenafweging wel eens in het voordeel van mevrouw kon gaan uitvallen. Immers, welk zwaarderwegend belang, dat prevaleert boven het portretrecht, heeft FusionFreak dan bij publicatie op Fok!?
Informatievoorziening over zijn wandeling in het bos.quote:Op maandag 27 september 2010 14:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je dat stelt, zul je belangen moeten afwegen; dat doet een rechter ook. Ik ben van mening dat een belangenafweging wel eens in het voordeel van mevrouw kon gaan uitvallen. Immers, welk zwaarderwegend belang, dat prevaleert boven het portretrecht, heeft FusionFreak dan bij publicatie op Fok!?
Surequote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Informatievoorziening over zijn wandeling in het bos.
Bron?quote:Portretrecht geldt echt alleen maar als je er grondig nadeel van ondervindt, anders wint de fotograaf zo goed als altijd. "Liever niet met m'n kop op internet" is geen zwaarwegend belang.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1793804&page=3quote:Op zondag 26 september 2010 18:02 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben vandaag ''haar route'' gelopen in kleurrijke kleding en heb een fotverslag gemaakt. Helaas heb ik haar zelf niet aangetroffen anders ging ze mee op de foto. Het is geen groot natuurgebied, maar wel mooi. Hier kunnen jullie randstedelingen nog heel wat van leren van het Limburgs natuurschoon.
Begin wandelroute
[ afbeelding ]
Uitzicht 1
[ afbeelding ]
Tijdens de wandeling kom ik ook langs het kleine hertenparkje en de herten laten zich gewoon tam vanuit de hand voeren.
Voeren van het hert.
[ afbeelding ]
Uitzicht 2
[ afbeelding ]
Uitzicht 3
[ afbeelding ]
Uitzicht 4
[ afbeelding ]
Brandnetelpad, daar zou ze volgens een wandelaar grote hoeveelheden brandnetels hebben geknipt, kan mij er wel wat bij voorstellen.
[ afbeelding ]
Uitzicht 5
[ afbeelding ]
Uitzicht 6 in de verte is het huis zichtbaar waar ze aanbelde, daar is een kleine horecagelegenheid gevestigd met een terras.
[ afbeelding ]
Einde wandelroute
[ afbeelding ]
Raad mijn echte leeftijd maar, alleen aan mijn foto's kun je zien (hoop ik dan) hoe oud ik ben.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:02 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Grappig dat je precies hetzelfde op twee fora post.
Ben jij nou 44 of een man van 29, zoals je op dat andere forum vermeldt?
quote:Op woensdag 29 september 2010 02:13 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Raad mijn echte leeftijd maar, alleen aan mijn foto's kun je zien (hoop ik dan) hoe oud ik ben.
Trouwens ik was vandaag weer gaan wandelen in dat bos tot mijn verbazing kwam ik en andere vrouw tegen waar ik een leuk gesprek mee had gehad, zij wandelde vaak daar met haar vriend en haar hond maar sinds en aantal weken heb ik haar alleen gezien, zonder vriend. Wie weet.![]()
Ja zij draagt precies dezelfde kleuren, maar ik combineer ook wel eens met zwart. Maar geel, rood, groen en blauw zijn toch mijn lievellingkleuren en dat mag iedereen zien hoor!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:54 schreef Maanvis het volgende:
en zij loopt dus in exact dezelfde kleuren... rood geel groen blauw?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Fusionfreak het volgende:
Vandaag was het een echt nazomerdagje, meteen maar kleurrijk gekleed naar ''haar bos'' gewandeld en deze foto van mezelf gemaakt. Op dit open veld heb ik in juli jl de laatste foto van die vrouw gemaakt.
Kijk hier wordt ik nou vrolijk van, ja toch! Het is nu ''mijn bos''![]()
[ afbeelding ]
Wacht maar totdat een fokker zich geroepen voelt om ook eens in dat bos (nou ja bos, ik zie meer weiland dan bomen op je foto's) rond te lopen om eens een hartig woordje met jou te gaan wisselen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Effe een update, was vanavond effe een korte wandel;ing aan het maken en kwam ik twee mensen tegen die vroegen of ze mij 10 minuten geledern ook al eens eerder gezien hadden omdat ze iemand met dezelfde kleren hadden geziern als mij. Ik zeg dat ik net pas aangekomen ben. Zou zij toch weer naar het bos zijn gegaan voa een andere route. Ik gevraagd waar ze haar gezien zouden hebben, ik meteen die route gelopen en tot mijn verbazing zag ik haar bij de plaatrs waar ze normaal het het bos ingaat, daar ik verdomme de camera niet bij mij had ben ik de confrontatie maar niet aangegaan. Maar er komen nog meer wandelingen en kansen.
Gast, je bent eng.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Effe een update, was vanavond effe een korte wandel;ing aan het maken en kwam ik twee mensen tegen die vroegen of ze mij 10 minuten geledern ook al eens eerder gezien hadden omdat ze iemand met dezelfde kleren hadden geziern als mij. Ik zeg dat ik net pas aangekomen ben. Zou zij toch weer naar het bos zijn gegaan voa een andere route. Ik gevraagd waar ze haar gezien zouden hebben, ik meteen die route gelopen en tot mijn verbazing zag ik haar bij de plaatrs waar ze normaal het het bos ingaat, daar ik verdomme de camera niet bij mij had ben ik de confrontatie maar niet aangegaan. Maar er komen nog meer wandelingen en kansen.
Daar zou ik heel erg naar uitkijken en dan mijn bevindingen hier bekendmaken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Wacht maar totdat een fokker zich geroepen voelt om ook eens in dat bos (nou ja bos, ik zie meer weiland dan bomen op je foto's) rond te lopen om eens een hartig woordje met jou te gaan wisselen.
Wat dat betreft zijn foto's van jezelf plaatsen niet echt slim.
En ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die een rustig gesprek met je aangaan als je de kleren aanhad die je vandaag eerder gepost had.
Heb je nou zelf niet in de gaten (gezien je tig rijbewijstopics inderdaad niet) dat je wel heel erg ziekelijk obsessief met die vrouw bezig bent?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Voor zover ik weet (dat ze zelf heeft verteld\) heeft ze vrijwel geen familie, wel valt mij op dat ze veel mensen op straat ed aanspreekt (deed ze nu ook) ik heb even later die mensen aangesproken om te vragen of ze vrienden of familie waren. Maar ze zeiden van niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je nou zelf niet in de gaten (gezien je tig rijbewijstopics inderdaad niet) dat je wel heel erg ziekelijk obsessief met die vrouw bezig bent?
Ik mag haast hopen dat die vrouw er op een gegeven moment schoon genoeg van heeft en de politie (of beter nog: wat familie) op je af stuurt.
Sick fuck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |