quote:
Thanks, Pheen.

Ik lees inderdaad op veel plaatsen (o.a. ook in het Fotografie subforum) dat de grip op 't toestel gewoon een van de belangrijkste dingen moet zijn, en terecht. Vandaag merkte ik al snel dat ik de Canon fijner vond vastpakken. En het is lichter. Ik wil een mooie eerste lens en daarom neig ik meer naar een lens die me de geweldige zoom-optie op m'n huidige powershot niet te erg doet missen, maar waarmee ik ook wide kan schieten en gewoon 'dichtbij'. Dus de 18-200 is volgens mij het meest allround. Of is het misschien te extreem? Twijfeltwijfeltwijfel (volgens mij niet maar goed, ik ben Cee).
Ik leef al 3 dagen in dpreview en Steve's digicams en flickr en het FOT subforum en word zo onderhand horendol.

Denk dat 450d, goedkoper, wellicht geen videofunctie, was leuk geweest maar ik ga toch geen geheugenkaartje volrammen met videomateriaal), maar geeft me wat meer budget voor een kwalitatief goede lens, of een extra lens in de (nabije) toekomst.
Als ik raaskal of ergens in het bovenstaande aan het lulkoeken ben, please say so.