Dit heeft niets met dat gebeuren te maken, hier waren gewoon teveel mensen door een te kleine toegang.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:42 schreef Gillette_M5 het volgende:
Je zag al wat één mafketel kan veroorzaken zoals tijdens dodenherdenking op 4 mei in dit land.
Heb jij dan geen inlevingsvermogen meegekregen in dit leven?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:16 schreef Mercer het volgende:
[..]
Helemaal niets. Ik wilde alleen even zeggen dat het me weinig doet, omdat het de erg ver van m'n bedshow is. Maar tuurlijk is het triest voor de betrokkenen.
Waarbij ik wel hoop dat ze het feest volgend jaar weer doorgang laten vinden. Dat vind ik nog veel belangrijker. Uiteraard veel beter georganiseerd, en het liefst weer in Berlijn! Nog eenmaal een feest, al is het om de slachtoffers en nabestaanden. Zoals Theo ook in Nova zei: 'the show must go on, het is kei en kei hard'.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:42 schreef formerjellybean het volgende:
Wat mij betreft mogen ze de organiseerders toch wel nalatigheid aanklagen, anderen voorzagen die problemen al en dit had gewoon niet gehoeven.
Teveel mensen opeen plek waar het niet kon.
't Terrein was goed voor 500.000 mensen, er waren 1.4 miljoen mensenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:44 schreef anno2010 het volgende:
Volgens mij is 100.000 mensen al een maximum als deze tunnel de ingang en uitgang moet zijn. Zelfs bij festivals met 60.000 mensen heb je veel meer ingangen.
Dit is een ernstige fout van de overheid en organisatie!
Het heeft er niets mee te maken en tegelijk weer wel. Er hoeft maar iemand in paniek te raken of één gek een opstootje te veroorzaken en je kunt door zo'n mensenmassa een enorme stormloop krijgen. Zeker in zo'n tunnel is dat natuurlijk dodelijk doordat er weinig uitwijkmogelijkheden zijn. Dus laat die duim even lekker zitten. Er is een oorzaak geweest voor paniek, en hoe klein waarschijnlijk ook, hij heeft grote gevolgen gehad.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met dat gebeuren te maken, hier waren gewoon teveel mensen door een te kleine toegang.
Hotline voor familieleden ramp Duisburg DUISBURG - Zo'n drie uur na de ramp op de Loveparade in Duisburg was zaterdagavond nog niet bekend of er Nederlanders onder de zeker vijftien doden zijn. De Duitse politie heeft een noodnummer geopend voor bezorgde familieleden: 0049-203/94000.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)st_in_het_buitenland
Hulplijn Vermiste Personen
De Hulplijn Vermiste Personen is een onderdeel van het Nederlandse Rode Kruis en biedt gratis en vertrouwelijk telefonische hulp bij een vermissing. De hulplijn registreert vermissing, informeert, adviseert en ondersteunt op praktisch en/of emotioneel vlak achterblijvers of organisaties die met vermissing te maken hebben. De hulplijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Hulplijn Vermiste Personen
Postbus 28120
2502 KC Den Haag
telefoon 0800-VERMIST of 0800-83 76 478
fax (070) 445 56 20
e-mail: vermistepersonen@redcross.nl
?
Sja, als ze zelf geen betere informatie geven, dan dit maar.
Dat is nog niet zeker. Aangezien het nog niet uitgesloten is dat het is veroorzaakt door iets vreselijks. Op de WDR werd er gesproken over agressieve mensen en iemand van de TV ploeg die er tussen stond en de camera uitzette. Er werd zelfs gesproken over een steekpartij. Kan je wel met je duimpje omlaag mij gaan aanvallen en zeggen dat dit er niet toe doet, maar we weten gezien dit gegeven en meer dingen nog vrij weinig over de oorzaak. Dus even je kalmte bewaren aub.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met dat gebeuren te maken,
Ieder jaar is bekend dat er over 1 miljoen mensen naar de love parade komen. Dan ga je niet de ingang en uitgang in zo'n tunnel maken. Zelfs als er 100.000 mensen uit en in moeten is het nog te klein!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
't Terrein was goed voor 500.000 mensen, er waren 1.4 miljoen mensen
Ja, ik vind het ook belachelijk. Ze weten dondersgoed dat er altijd zo'n 1.5 miljoen of meer komt, dus de organisatie heeft dit op zijn geweten, wat mij betreft.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:51 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Ieder jaar is bekend dat er over 1 miljoen mensen naar de love parade komen. Dan ga je niet de ingang en uitgang in zo'n tunnel maken. Zelfs als er 100.000 mensen uit en in moeten is het nog te klein!
Yep.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:53 schreef yvonne het volgende:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-57495.html
Was deze al gepost?
Vechten voor je eigen leven, misschien wel ten koste van anderen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:54 schreef Harajuku. het volgende:
Stel je voor dat je daar in die tunnel had gestaan zeg, ik snap die massahysterie wel, je zit als ratten in de val. Volgens mij word je opgevreten door angst in zo'n situatie.
Het is volgens mij prima mogelijk de ernst van de situatie te duiden zonder gelijk van een enorme ramp te spreken. Je moet het wel in perspectief houden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
Kan geen kwaad (ondanks de dramatische beelden) om het nog een keer te posten voor de mensen die de omvang van de ramp is ontgaan.
De huldiging van Oranje in '88 op Museumplein is beter vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:47 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Het heeft er niets mee te maken en tegelijk weer wel. Er hoeft maar iemand in paniek te raken of één gek een opstootje te veroorzaken en je kunt door zo'n mensenmassa een enorme stormloop krijgen. Zeker in zo'n tunnel is dat natuurlijk dodelijk doordat er weinig uitwijkmogelijkheden zijn. Dus laat die duim even lekker zitten. Er is een oorzaak geweest voor paniek, en hoe klein waarschijnlijk ook, hij heeft grote gevolgen gehad.
Precies, dit is gewoon een situatie van zoiets hoe kom ik hieruit. en het lijkt uitzichtloos, Wat stom dat organisatoren en ook blind voor zoiets zijn. Dat is gewoon claustrofobischquote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:54 schreef Harajuku. het volgende:
Stel je voor dat je daar in die tunnel had gestaan zeg, ik snap die massahysterie wel, je zit als ratten in de val. Volgens mij word je opgevreten door angst in zo'n situatie.
dat is dit fimpiequote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:53 schreef yvonne het volgende:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-57495.html
Was deze al gepost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |