Wat voor schema volg jij?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:21 schreef Ach3r0n het volgende:
Het hardlopen viel vanavond weer eens vies tegen
Mijn gezonde tegenzin om te gaan lopen was al groter dan normaal, maar aangezien ik nu blessurevrij ben geen excuus om niet te gaan lopen. Aangezien er ruim 7 KM op het programma stond rustig begonnen met hardlopen. De eerste kilometers gingen goed ondanks het warme weer, maar na 4 KM moest ik even gaan wandelen. Hierna het hardlopen weer opgepakt, maar alles voelde nu een stuk zwaarder. Dit heb ik vaker meegemaakt, en soms trek ik me er doorheen, maar nu moest ik echt op wilskracht de laatste kilometers lopen. Toch nog binnen de 40 minuten gefinisht, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik had ook echt dorst toen ik klaar was. Dat schijnt ook niet goed te zijn. Misschien inderdaad een goed idee om volgende keer een flesje water mee te nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:00 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Mooie vuistregel voor het drinken tussendoor is dat je max 1,5kg lichter mag zijn na je inspanning dan ervoor. Bij meer dan 2kg verlies vind er ook aangetoond prestatieverlies plaats. Deze waarden zijn gebaseerd op een duurtraining van anderhalf uur. Als je dus echt een liter eruit hebt gezweet in minder dan een uur moet je echt zorgen dat je gaat drinken tijdens het sporten.
Ik zou zelf niet gaan lopen met een zere enkel. Hwb m zelf een beetje verzwikt vrijdag. Ik ga morgen pas weer lopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:00 schreef sjak het volgende:
Ik vandaag les 7. Met tegenwind en zere enkel...Ik hoop echt dat dinsdag de enkel beter voelt.
Waarop baseren jullie je streef-tempo? Evy 1 heet dan wel '0-5KM' maar werkt met 30 minuten, 10KM/uur dus, en dat is ook waar ik ongeveer op uitkom als ik me aan een aantal andere aanwijzingen hou (goed vol te houden zonder buiten adem te raken, nog wat kunnen praten, maar wel voor m'n gevoel lekker doorlopen). Maar in het draadje zie ik tempo's van 8.nogwat tot 11-12KM/uur, best grote verschillen. En Evy 5-10KM laat je op het laatst 70 minuten lopen, dat is dus ook niet meer die 10KM/uur.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:25 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat voor tijd heb je nu op de 5 KM Neelix? Als je tempo nog erg laag ligt lijkt me 10 KM erg ver om te lopen tijdens trainingen. In dat geval zou ik me richten op meer interval en heuveltraining om sterker te worden.
Mijn eigen tempo ligt nu gemiddeld rond de 11 km/u en ik kan nu gemiddeld 5 KM aan een stuk lopen. Dit is voor mijn gevoel onvoldoende om gericht te trainen op de 10 KM.
Mijn streeftempo voor langere afstanden is 10 km/h, voor kortere afstanden 11-12 km/h (lang: >8, kort<8 km)quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:02 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Waarop baseren jullie je streef-tempo? Evy 1 heet dan wel '0-5KM' maar werkt met 30 minuten, 10KM/uur dus, en dat is ook waar ik ongeveer op uitkom als ik me aan een aantal andere aanwijzingen hou (goed vol te houden zonder buiten adem te raken, nog wat kunnen praten, maar wel voor m'n gevoel lekker doorlopen). Maar in het draadje zie ik tempo's van 8.nogwat tot 11-12KM/uur, best grote verschillen. En Evy 5-10KM laat je op het laatst 70 minuten lopen, dat is dus ook niet meer die 10KM/uur.
Een hartslagmeter heb ik niet, is er misschien ergens een schema of website waar je een realistisch streef-tempo kan uitrekenen als je informatie over je leeftijd, man/vrouw, misschien ook lengte enzovoort invoert?
Ja maar waarom die tijden? Uitgeprobeerd wat lekker loopt, vergeleken met vrienden, of heb je het ergens kunnen berekenen als een goede/voldoende/uitstekende/watdanook tijd voor jouw situatie?quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn streeftempo voor langere afstanden is 10 km/h, voor kortere afstanden 11-12 km/h (lang: >8, kort<8 km)
Ik heb een rondje van ongeveer 6km en ik loop dan ongeveer 10,5 - 11km / uur.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:25 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat voor tijd heb je nu op de 5 KM Neelix? Als je tempo nog erg laag ligt lijkt me 10 KM erg ver om te lopen tijdens trainingen. In dat geval zou ik me richten op meer interval en heuveltraining om sterker te worden.
Mijn eigen tempo ligt nu gemiddeld rond de 11 km/u en ik kan nu gemiddeld 5 KM aan een stuk lopen. Dit is voor mijn gevoel onvoldoende om gericht te trainen op de 10 KM.
Zou ik echt even mee naar de fysio gaan. Het lijkt erop dat je je achillespees een beetje beschadigd hebt. Stijfheid in de ochtend die redelijk snel weggaat is een indicatie dat het niet helemaal goed gaat met je pees. Het vervelende van pezen is dat ze maar heel erg langzaam herstellen, maar een fysio kan je oefeningen geven om dat wat te versnellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:17 schreef pdiscs het volgende:
Ik had hier enkele weken geleden gemeld dat ik mijn achillespees geblesseerd had. Overbelast waarschijnlijk.
Nu, ruim 2 weken verder, is de achillespees 's morgens nog steeds stijf. Dat gaat echter heel snel voorbij. Maar gedurende de dag heb ik een soort van "licht krampgevoel" iets hoger in mijn kuit.
Iemand nog tips? Ik neem aan dat het nog veel te vroeg is om weer te gaan rennen?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:22 schreef mazaru het volgende:
En dat was les 11!![]()
Zwetend, hijgend, kreunend, maar volledig uitgelopen.
haha, schraal voor jequote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:39 schreef Skv het volgende:
Net 11,6 km gedaan.. Vergeten mijntepel
af te plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |