abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84519509
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:30 schreef DarkElf het volgende:
heeft iemand hier eigen ID bij zich als ze gaan lopen oid? zat er aan te denken zoiets aan te schaffen aangezien ik best wat medische bagage heb en allergieën. Best handig om bij je te dragen eigenlijk. Ben nu steeds maar een half uur van huis maar wil naar de 10 km uiteindelijk en dus langer onderweg dan.
Ik heb een armtasje voor m'n ID en huissleutel (en als ik elders loop kan m'n fiets sleutel er ook nog bij, maar veel meer ook niet). Merk Run & Move, was niet erg duur (minder dan 5 euro als ik me goed herinner). Maar als je allergieën enzo hebt is zo'n bandje waar duidelijk een symbool op staat misschien wel handiger, daar kijken mensen nog wat eerder in ook al tijdens eventuele eerste hulpverlening, denk ik...
  maandag 26 juli 2010 @ 22:26:13 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84525087
Morgen denk ik weer :) Ik ben even niet zo heel strikt, maar he... ik ben tenslotte op vakantie *O*

Vandaag had ik wel willen lopen, maar ik heb alleen maar een hemdje bij me en met die regen durfde ik het niet aan met m'n iPhone in m'n armband :@ :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:27:13 #43
3185 Adelante
To let it go now
pi_84525134
Ik moet weer wat gaan doen, lig al wat weekjes stil... ach, vakantie :+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84525168
PR op de 5KM verbeterd met 13 seconden :'). Naar 33:57... Nog niet echt spectaculair maar vooruit.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:44:12 #45
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_84536821
Wie het kleine niet eert... enzo ;) Ik vind het al heel knap dat je uberhaupt 5 km kunt lopen :o (Ik zit me nu op te laden voor Evy 2, en om de één of andere reden heb ik er niet zo'n goed gevoel over vandaag, begint dat nu al :') )
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:48:29 #46
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84537994
Mij valt op dat Evy meteen begint met rennen en dat er niet eerst opgewarmd wordt. B.v. door een minuut of 8 te wandelen en dan voorzichtig te rekken of zo.

Doen jullie dit wel van te voren, of komt dat pas in een later stadium?

(P.S. ik heb gisteren les 7 gedaan)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:51:01 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84538062
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef pdiscs het volgende:
Mij valt op dat Evy meteen begint met rennen en dat er niet eerst opgewarmd wordt. B.v. door een minuut of 8 te wandelen en dan voorzichtig te rekken of zo.

Met het C25k-schema wandel je eerst 5 minuten voor het schema begint. Dan word je wel goed warm. Zelf rek ik niet, maar schud wel even alles los. Dan gaat het prima.
pi_84538104
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
PR op de 5KM verbeterd met 13 seconden :'). Naar 33:57... Nog niet echt spectaculair maar vooruit.
Bijna 3 sec per kilometer, is vrij goed hoor.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:53:42 #49
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84538130
Ik loop eerst een minuut of 3/4 de winkelstraat (waarin ik woon) uit, en dan ren ik t dorp uit en een bosrijke omgeving in :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:58:37 #50
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_84538254
quote:

Ik rek wel een beetje voor ik weg ga. Ik ben echt heel pril begonnen dus mijn spieren zijn nogal overstuur, dus ik doe wel voorzichtig. Overigens loop ik zo langzaam dat ik me afvraag of het in mijn geval kwaad kan om niet in te wandelen ;)

Ik ben net terug van les 2 en het ging goed!!! *O*

Moet wel erg lachen om mensen die zich geroepen voelen om wat tegen je te zeggen, ookal heb je een mp3-speler op je hoofd. "Lekker rennen wijffie!!!" :')
pi_84538702
quote:

klopt dat mis ik ook bij evy en doe het dus zelf. Eeerst een paar minuten stevig wandelen en dan wat rekken en strekken.

T komt dus ook niet naarmate je meer gaat lopen ofzo, echt een minpunt vind ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:10:12 #52
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84540642
Ik ga daar dan toch eens starten met een minuut of 10 lopen en dan rekken en strekken voordat ik echt begin.

Iemand nog tips voor rek-oefeningen (liefst met plaatjes of filmpjes)?

EDIT: zelf even gegoogled: http://www.coolrunning.com/engine/2/2_1/126.shtml
pi_84541485
over schoenen, ik heb toch maar weer dezelfde schoenen besteld die ik nu heb. Lopen goed, heb nog nooit echt last van iets gehad (ja toen ik zwaarder was en nauwelijks warming up deed :P toen ik ging opwarmen verdwenen de klachten snel)... dus gewoon dezelfde besteld, kan ik ze inlopen naast de oude en dan hoop ik gewoon weer lekker verder te kunnen een jaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:32:11 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84544013
Hoe lang doen jullie gemiddeld eigenlijk met een paar schoenen?

Net week 6 les 1 van C25K gedaan. 5-8-5, licht vergeleken met de 20 minuten van vorige keer. Vrijdag 10-10 en zondag 25! Ieieks!
pi_84544125
heb deze nu anderhalf jaar waarvan ik niet anderhalf jaar gerend heb maar meer iets meer dan een jaar. Ik wil nieuwe erbij om in te lopen voor deze te oud worden en klachten gaan geven

geloof dat je een km of 1000-1500 met schoenen kan doen? hangt van de schoen af geloof ik,
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:39:31 #56
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84544334
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:32 schreef Aventura het volgende:
Hoe lang doen jullie gemiddeld eigenlijk met een paar schoenen?

Net week 6 les 1 van C25K gedaan. 5-8-5, licht vergeleken met de 20 minuten van vorige keer. Vrijdag 10-10 en zondag 25! Ieieks!
volgens mijn hardloop winkel kon ik nu zo'n jaar of 2 met deze schoenen rennen, dan werd het tijd voor andere (ook omdat je voeten sterker worden en ik nu met een anti-pronatie schoen ren omdat deze mij lekkerder zat als een neutraal paar)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:44:57 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84544575
Oke, dan denk ik dat ik ook ongeveer 2 jaar met de mijne moet kunnen doen - ik loop nu ong 10-12 km per week. Ik hoop dat mijn model schoen dan nog wordt gemaakt. Ze zijn perfect. Het duurde even voor ik ze had gevonden, ik heb een smalle voet en niet alle schoenen zijn dan geschikt. Misschien over een half jaar eens op internet kijken of ik nog zo'n stel kan bestellen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:09:25 #58
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84545704
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:44 schreef Aventura het volgende:
Oke, dan denk ik dat ik ook ongeveer 2 jaar met de mijne moet kunnen doen - ik loop nu ong 10-12 km per week. Ik hoop dat mijn model schoen dan nog wordt gemaakt. Ze zijn perfect. Het duurde even voor ik ze had gevonden, ik heb een smalle voet en niet alle schoenen zijn dan geschikt. Misschien over een half jaar eens op internet kijken of ik nog zo'n stel kan bestellen.
je voeten veranderen in 2 jaar ook heel veel he, ze worden sterker naarmate je meer gaat lopen en etc.. misschien toch slim om over 2 jaar weer opnieuw een paar te laten aanmeten?
maargoed dat is mijn mening dan :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:41:33 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84547224
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:09 schreef sproetjes het volgende:

[..]

je voeten veranderen in 2 jaar ook heel veel he, ze worden sterker naarmate je meer gaat lopen en etc.. misschien toch slim om over 2 jaar weer opnieuw een paar te laten aanmeten?
maargoed dat is mijn mening dan :)
Goed punt, niet aan gedacht.

Iets anders: op 21 augustus is mijn C25K-schema afgelopen en heb ik in die laatste week al 3x 5 km gelopen. Het lijkt me leuk om daarna eens met een loopje mee te doen. In mijn omgeving zijn er 2 die me leuk lijken: de gooische run in Laren (5km, 29 augustus) en de Run2day Ladies Run (tijdens de Dam tot Dam, 19 september, 6,4 km). Die van 5 km lijkt me best haalbaar, al is er dan geen ruimte voor uitloop in mijn schema. Het is wellicht iets te kort om dan een redelijke tijd neer te zetten.
19 september is wat verder weg, maar is 6,4 km, een afstand waar ik niet op getraind ben. Wat zouden jullie aanraden? Of is het sws. nog te vroeg voor een loop?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:18:20 #60
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_84556983
Ik denk steeds dat C25K voor 25 km is :D

Wie van jullie gebruikt er speciale hardloopsokjes? En is dat wat of is het overbodig? Ik heb vanmorgen een paar sportsokken van mijn man gepikt (hij heeft niet van die grote voeten) maar ik heb nu een schuurplek boven mijn hiel :{ Wat dragen jullie voor sokken?
pi_84558273
heb bij de decathlon runningsokken gehaald, die geven wat meer steun en druk en zijn naadloos. Als ik met sokken ren die naden hebben voelt dat naar bij mijn tenen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84579269
les 23 gelopen, wat een benauwd weer is het. En in het bos was de lucht heel.... zwaar al klinkt dat misschien raar omschreven? (oh ja met hooikoorts langs de gras-graanvelden lopen is geen goed idee :P)

Maar tis wel gelukt :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84581547
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:10 schreef pdiscs het volgende:
Ik ga daar dan toch eens starten met een minuut of 10 lopen en dan rekken en strekken voordat ik echt begin.

Iemand nog tips voor rek-oefeningen (liefst met plaatjes of filmpjes)?

EDIT: zelf even gegoogled: http://www.coolrunning.com/engine/2/2_1/126.shtml
Controversieel onderwerp, eigenlijk is rekken voor normaal hardlopen volledig overbodig. Misschien moet je jezelf eerst maar eens de vraag stellen waarom rek je? Om je spier over een langer traject soepel te laten aanspannen, maar, heb je dit grotere traject wel nodig met hardlopen? Nee, met een 100m sprint heb je het inderdaad wel nodig of met turnen. Voor hardlopen is het compleet overbodig en het vergroot je kans op blessures. Als je dan toch graag wilt rekken omdat je jezelf er beter bij voelt, doe dit dan na je training zodat je spieren in ieder geval goed warm zijn en niet te extreem.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:18 schreef Improved28 het volgende:
Wie van jullie gebruikt er speciale hardloopsokjes? En is dat wat of is het overbodig? Ik heb vanmorgen een paar sportsokken van mijn man gepikt (hij heeft niet van die grote voeten) maar ik heb nu een schuurplek boven mijn hiel :{ Wat dragen jullie voor sokken?
Ik gebruik altijd sokken van Nike, bovenkant is veel dunner dan de onderkant maar ze zijn niet naadloos. Ik vind ze heerlijk lopen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:49:48 #64
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84582734
@Kabouter_Plofkop: Het kinkt alsof je er verstand van hebt. Adviseer je om eerst even te wandelen, of meteen te beginnen met rennen?
pi_84598607
Evy les 15 in the pocket. *O*
En hoewel ik altijd het liefst 's morgens heel vroeg loop is zo'n avondzonnetje ook niet verkeerd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_84600730
Les 9 van Evy 2 gelopen. Ging lekker! Alleen die 7de versnelling van '30 seconden' leek al zo lang, toen ging ik al maar wat langzamer lopen omdat ik echt dacht dat ze vergeten was te zeggen dat 't voorbij was, uiteindelijk zei ze dat wel maar veeeeeel te laat. Time'de het net hier na thuiskomst, was inderdaad 1 minuut 40 seconden ipv 30, LOL! En ik moet juist uitkijken mezelf niet voorbij te lopen met die versnellingen... nou ja de tijd klopt wel vaker niet helemaal, 't totaal is toch wel een goede richtlijn. Ongeveer 6.6KM met in- en uit-lopen mee, en het stuk met versnellingen ongeveer 10.5KM/uur gemiddeld.

Wie zei ook al weer dat de Panbosloop leuk klonk om eens mee te doen? Deze Zondag is 'ie weer! http://www.u-track.nl/wedstrijden/panbos.php (linkje naar kalender is kapot maar hij is gewoon elke 1ste zondag van de maand, dus 1 augustus ook).
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:45:42 #67
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84602478
Net les 8 gedaan. Van Evy1 wel te verstaan. Conditioneel ging het best aardig. Al merk ik dat mijn hartslag nu wel ook na 10 minuten nog rond de 100 ligt.

Op een gegeven moment begon ik flink last te krijgen van mijn linker been. Zo'n beetje tussen de achillespees en de kuit in (begrijpen jullie wat ik bedoel). Ik ben maar gewoon doorgegaan, maar het blijft pijn doen. Wat me ook opvalt is dat mijn beide kuiten enorm stijf zijn (dat is nu 10 minuten nadat ik thuis ben gekomen een flink stuk minder).

Kan iemand me tips geven?
pi_84611622
@pdiscs, zou toch wel achillespees blessure (in wording) kunnen zijn, want dat voel je vaak net iets boven de hak, laag bij de kuit. Hoewel ik ook wel wat twijfel over die diagnose; vaak voel je die blessure nl niet zo zeer tijdens en vlak na 't lopen. Let op hoe je je morgen ochtend voelt, achilles pees blessure voel je specifiek heel sterk als stijfheid bij het opstaan!

Mocht dit morgenochtend inderdaad als jouw probleem klinken, dan is er een oefening voor om met je tenen op een trap tree te gaan staan, laat je hiel langzaam zakken (met hulp van goede been indien nodig). Dat even vasthouden, aantal keer herhalen. Als 't goed gaat tussendoor op tenen ipv voet recht houden tussen 2x zakken door. Plaatjes op http://www.fysiotherapied(...)llespeesklachten.htm

En nog een oefening voor sterke & stabile onderbenen/enkel-pees-kuit: op 1 been staan. Eerst met open ogen, als je dat zonder wiebelen 2 minuten kan, probeer 't dan eens met je ogen dicht (zal je waarsch. hard tegenvallen, eerste keer dat ik m'n ogen dicht deed wankelde ik gewoon meteen om, LOL).

Deze twee hebben mij voor zover ik nu kan voelen wel geholpen (ben nog wel benieuwd hoe 't morgenochtend is, na mijn les van vandaag met 8 versnellingen!), en let verder ook op je loophouding. Loop je op gewone hardloopschoenen met hiel-landing, dan kan 't zijn dat je te hard neerkomt, zijn je schoenen nieuw of versleten? Land je met je voet recht of schuin, 'zwik' je er een beetje door bij de landing?
pi_84612717
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:17 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Controversieel onderwerp, eigenlijk is rekken voor normaal hardlopen volledig overbodig. Misschien moet je jezelf eerst maar eens de vraag stellen waarom rek je? Om je spier over een langer traject soepel te laten aanspannen, maar, heb je dit grotere traject wel nodig met hardlopen? Nee, met een 100m sprint heb je het inderdaad wel nodig of met turnen. Voor hardlopen is het compleet overbodig en het vergroot je kans op blessures. Als je dan toch graag wilt rekken omdat je jezelf er beter bij voelt, doe dit dan na je training zodat je spieren in ieder geval goed warm zijn en niet te extreem.
[..]

Ik gebruik altijd sokken van Nike, bovenkant is veel dunner dan de onderkant maar ze zijn niet naadloos. Ik vind ze heerlijk lopen.
Ik merk zelf dat als ik niet rek vooraf dat ik snel last heb van allerlei spieren, pezen etc. Dus wat ze ook zeggen, ik ga uit van mijn eigen licham
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:15:40 #70
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84616689
@Sheriam: Mijn kuit/achillespees is inderdaad heel stijf en doet pijn bij het bewegen. Normaal lopen gaat niet.

Ik loop dus nog pas 3 weken. Daarbij gebruik ik mijn oude schoenen (meerdere jaren oud). Daarmee ging het vroeger goed, ik kan me inderdaad voorstellen dat dit niet de meest ideale schoenen zijn. Had me voorgenomen om nieuwe aan te schaffen als ik de 5km heb gehaald. Gezien de pijn die ik nu heb zie ik daar maar vanaf, zodra ik geen klachten meer heb ga ik meteen nieuwe schoenen aanschaffen.

Kan ik die oefening nu al doen, of pas als ik (min of meer) pijnvrij ben?
pi_84622406
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:15 schreef pdiscs het volgende:
@Sheriam: Mijn kuit/achillespees is inderdaad heel stijf en doet pijn bij het bewegen. Normaal lopen gaat niet.

Ik loop dus nog pas 3 weken. Daarbij gebruik ik mijn oude schoenen (meerdere jaren oud). Daarmee ging het vroeger goed, ik kan me inderdaad voorstellen dat dit niet de meest ideale schoenen zijn. Had me voorgenomen om nieuwe aan te schaffen als ik de 5km heb gehaald. Gezien de pijn die ik nu heb zie ik daar maar vanaf, zodra ik geen klachten meer heb ga ik meteen nieuwe schoenen aanschaffen.

Kan ik die oefening nu al doen, of pas als ik (min of meer) pijnvrij ben?
Ja, les 8 van Evy 1 is wel snel om al zulke klachten te krijgen! Zou maar eens kijken naar nieuwe schoenen, of minimalist/barefoot en voorvoetlanding. Hiellanding + oude/slechte schoenen is een heel slechte combinatie!

Enne dat laatste weet ik niet, bij mij was 't bij lange na niet zo sterk, beetje stijf bij opstaan (uit bed of na 2 uur computeren :P) en bij trap aflopen voelde ik 'm ook wel, maar kon gewoon normaal lopen op vlakke grond. Als 't heftiger is durf ik niet goed te adviseren, zo ervaren ben ik nog niet... en ik zie 't ook niet zo duidelijk staan op de pagina met foto'tjes (wel dat ik zelf niet meteen die les met versnellingen had mogen doen: "In het begin geen [..] sprint- of snelheidstraining..." oops, vandaar toch weer wat stijver vanmorgen! :D). Probeer wat verder te Google'n of vraag een fysiotherapeut?
pi_84623038
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:49 schreef pdiscs het volgende:
@Kabouter_Plofkop: Het kinkt alsof je er verstand van hebt. Adviseer je om eerst even te wandelen, of meteen te beginnen met rennen?
Ik begin altijd met hardlopen in een rustig tempo, het doel van een warming-up is namelijk het aanzetten van de doorbloeding in de te gebruiken spieren en logisch gevolg daarvan, het opwarmen. Wanneer jij normaal gaat wandelen zul je je hamstrings (bovenbeen achter) en quadriceps (bovenbeen voor) in een net iets ander traject van de spier opwarmen omdat je een ander looppatroon hebt.
Ook voor de spieren in je onderbeen geldt eigenlijk hetzelfde, voorbereiden op wat je gaat doet. Met hardlopen heb je een heel andere pas dan met wandelen.

Wat natuurlijk de ultieme warming-up is is een minuutje wandelen, langzaam joggen, en zo steeds meer naar je normale hardlooptempo toe in een periode van een minuut of 5. Als je dat doet is de kans op blessures, mits je goede schoenen hebt en geen rare pas hebt, eigenlijk nihiel.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:43 schreef tim2308 het volgende:
Ik merk zelf dat als ik niet rek vooraf dat ik snel last heb van allerlei spieren, pezen etc. Dus wat ze ook zeggen, ik ga uit van mijn eigen licham
Moet je helemaal zelf weten, ik weet dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat rekken helpt, terwijl er wel artikelen zijn waar in word aangehaald dat de kans op blessures groter is. Last van allerlei spieren en pezen heeft in jou geval waarschijnlijk meer met een te zware training, slechte of geen warming-up waardoor afvalstoffen achterblijven in je spieren of verkeerd schoeisel of pas te maken. Er kunnen tal van redenen zijn buiten het rekken dat je aanhaalt. Het is simpelweg te kort door de bocht om te zeggen dat het aan het rekken ligt.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:42:55 #73
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84632522
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:36 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, les 8 van Evy 1 is wel snel om al zulke klachten te krijgen! Zou maar eens kijken naar nieuwe schoenen, of minimalist/barefoot en voorvoetlanding. Hiellanding + oude/slechte schoenen is een heel slechte combinatie!

Enne dat laatste weet ik niet, bij mij was 't bij lange na niet zo sterk, beetje stijf bij opstaan (uit bed of na 2 uur computeren :P) en bij trap aflopen voelde ik 'm ook wel, maar kon gewoon normaal lopen op vlakke grond. Als 't heftiger is durf ik niet goed te adviseren, zo ervaren ben ik nog niet... en ik zie 't ook niet zo duidelijk staan op de pagina met foto'tjes (wel dat ik zelf niet meteen die les met versnellingen had mogen doen: "In het begin geen [..] sprint- of snelheidstraining..." oops, vandaar toch weer wat stijver vanmorgen! :D). Probeer wat verder te Google'n of vraag een fysiotherapeut?
Ik ga zeker voor nieuwe schoenen kijken, zodra ik geen pijn meer heb.

Wat bedoel je met minimalist/barefoot/voorvoetlanding + hiellanding?

Ik heb al even contact gehad met mijn fysio. Die adviseert heel rustig aan te doen. Ze heeft me een rekoefening (die op de trap) gedaviseerd. Keer of 5 per dag zeer voorzichting rekken van de kuit/achillespees. Verder fietsen zonder belasting en met klein verzet. Mochten de klachten niet binnen een week heel flink minder zijn moet ik even langskomen. En ja ... ook de fysio gaf aan dat ik zeker nieuwe schoenen moest laten aanmeten (bij b.v. Runnersworld).
pi_84637715
Les 7 vandaag gelopen *O*
pi_84638691
Hiellanding is landen op de hak, voorvoetlanding is dat je zeg maar op de bal van je voet landt. Als je blessuregevoelig bent is het inderdaad verstandig de voorvoet techniek te gebruiken. Als je geen last hebt van de hiellanding en zelf het een fijne techniek vind zie ik geen reden om de techniek te veranderen. Ik loop zelf al een jaar lang en ik gebruik vanaf begin af aan de hiellanding en nog nooit heb ik last gehad van blessures. Slecht is dus een relatief begrip. Opbouw van je schema is belangrijker.
pi_84646957
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:45 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Hiellanding is landen op de hak, voorvoetlanding is dat je zeg maar op de bal van je voet landt. Als je blessuregevoelig bent is het inderdaad verstandig de voorvoet techniek te gebruiken. Als je geen last hebt van de hiellanding en zelf het een fijne techniek vind zie ik geen reden om de techniek te veranderen. Ik loop zelf al een jaar lang en ik gebruik vanaf begin af aan de hiellanding en nog nooit heb ik last gehad van blessures. Slecht is dus een relatief begrip. Opbouw van je schema is belangrijker.
Dat beschrijft het wel. En hoewel er blootsvoets lopers zijn die fanatiek 'zieltjes proberen te winnen' en ook mensen met hiellanding zijn die voorvoetlanding volledig afraden, ben ik 't eens dat allebei heel best werkt als je maar goed opbouwt en traint. Maar ik wat ik probeerde te zeggen is dat als je met hiellanding loopt, goed schoeisel erg belangrijk is. Dan vang je tenslotte klap van de landing op met je hak waar maar heel weinig natuurlijke vering in zit.

Ik zou dus aanraden *of* het zonder schoenen te doen (of vibrams oid), *of* met goede, nieuwe schoenen. De combinatie van hiel landing plus oude/slechte schoenen is vragen om problemen, worst of both worlds! Dan vang je de schok van de landing niet op met je voorvoet en ook niet met je schoen, en dan is de kans groot dat je inderdaad de 0-5KM niet haalt zonder klachten.
pi_84655664
vandaag les 24 gelopen, 10-20.

t ging lekker hoewel ik hoofdpijn kreeg halverwege en dat ik ineens last van hooikoorts heb (het hele jaar geen last van gehad maar nu ineens nies ik mij suf) heeft wel invloed gehad merk ik. Rustig aangedaan dus. Volhouden vond ik belangrijker dan snelheid of afstand :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:19:14 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84661236
Vandaag 20 mins hardgelopen, ong 9 km/u nu wat ik een normale snelheid begin te vinden, liep eerst veel langzamer. Maargoed, nu eerst op naar de 30 minuten en dan verder werken aan snelheid. :P
pi_84661298
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:19 schreef Aventura het volgende:
Vandaag 20 mins hardgelopen, ong 9 km/u nu wat ik een normale snelheid begin te vinden, liep eerst veel langzamer. Maargoed, nu eerst op naar de 30 minuten en dan verder werken aan snelheid. :P
das mijn doel ook, ik loop ook 9 (meestal iets meer, vandaag iets minder) en vind eerst 5 km kunnen lopen belangrijker dan hoe snel eigenlijk :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:13:22 #80
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_84663338
Les 4 *O* Ik zag er vreselijk tegenop, echt een gevalletje geen zin maar ik heb heerlijk gelopen!

Dank voor de sokken-tips, ik ga op onderzoek uit. Vandaag een paar dunne sokjes uit de kast getrokken en binnenstebuiten gedaan zodat de naden niet kunnen schuren.

Die bosloop ziet er leuk uit zeg! Lijkt me wel erg lekker, in zit midden in de stad hier -O-

Edit: Krijg wat, ik sta als man in mijn profiel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')