abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:23:24 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84430309
Zo NIST is inmiddels al voor onderzoek voor mismanagement, fraude, verspilling. De schurken wetenschappers mogen wel eens aangepakt worden die monumentale bedriegers.

Tja het is wel zo duidelijk dat NIST Newtons wetten aan hun laars moeten lappen om tot die idiote en misdadige conclusie te komen dat het door een kortstondig kantoorbrandje complete gebouwen verpulveren.
Zij kunnen er onder andere verantwoordelijk voor gehouden worden dat we nu een fascistische politiewereld leven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:42:59 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84430752
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:23 schreef Lambiekje het volgende:
Zo NIST is inmiddels al voor onderzoek voor mismanagement, fraude, verspilling. De schurken wetenschappers mogen wel eens aangepakt worden die monumentale bedriegers.

Ja? ZIjn ze vóór? Stoer :P
Hebben ze al antwoord gehad?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_84432900
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:23 schreef Lambiekje het volgende:
Tja het is wel zo duidelijk dat NIST Newtons wetten aan hun laars moeten lappen om tot die idiote en misdadige conclusie te komen dat het door een kortstondig kantoorbrandje complete gebouwen verpulveren.

Kan je ook met cijfers staven wat je hier beweert?

NIST en andere wetenschappers dragen gewoon de cijfers aan, waarmee ze aantonen dat het gebouw op deze manier kan instorten. Dus impact vliegtuig + daaropvolgende brand = instorting.

Aangezien deze cijfers gewoon te achterhalen zijn kan jij met je superieure kennis van wiskunde, natuurkunde en bouwkunde natuurlijk ons precies aanwijzen waar de fout dan zit in hun berekeningen?

Zit de fout in de data die ze gebruiken? Dus bv sterkte van het staal of de draagkracht van de steunbalken.
Of gebruiken ze de natuurwetten verkeerd? Dus bv verkeerde toepassing van Newton zoals je zelf zegt.

Leg eens uit waar de fout zit dan, daar kan je mensen mee overtuigen in tegenstelling tot je inhoudloze geschreeuw.
pi_84435238
Filmpje net gezien. Boeiend wel en leuke experimenten die aantonen dat de dragende structuur van de gebouwen als het ware weggetrokken moet zijn (opgeblazen) om een gebouw op die manier te doen instorten.

Kijk er eerst eens naar voor je weer gaat zeiken en vragen waar in de NIST rapporten precies fouten staan en wat er dan fout is.

EDIT: Wat ook nog steeds bizar is dat de top van 1 van de 2 torens kantelt voor het gebouw instort. De tegenovergestelde kant van de richting waar naar toe de top valt wordt dan toch qua gewicht ontlast, wat zou moeten betekenen dat dat deel juist niet zou moeten instorten?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 14:30:19 ]
pi_84436258
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Filmpje net gezien. Boeiend wel en leuke experimenten die aantonen dat de dragende structuur van de gebouwen als het ware weggetrokken moet zijn (opgeblazen) om een gebouw op die manier te doen instorten.

Kijk er eerst eens naar voor je weer gaat zeiken en vragen waar in de NIST rapporten precies fouten staan en wat er dan fout is.

EDIT: Wat ook nog steeds bizar is dat de top van 1 van de 2 torens kantelt voor het gebouw instort. De tegenovergestelde kant van de richting waar naar toe de top valt wordt dan toch qua gewicht ontlast, wat zou moeten betekenen dat dat deel juist niet zou moeten instorten?

Globaal had ik hem doorgekeken. Maar het is dezelfde crap die steeds terugkomt. Dit is duidelijk gemaakt door iemand met 0,0 verstand van natuurkunde, bouwkunde en wetenschap in het algemeen.

Er wordt bijvoorbeeld totaal geen rekening gehouden met schaal. Wat een huge impact heeft op hoe een gebouw zich gedraagt.

Ook wordt er weer aangehaald dat het gebouw tijdens instorting steeds versnelt wat niet zou moeten als het instort. De krachten van zo'n groot gebouw zijn zo groot dat de versnelling wel wordt tegengewerkt maar het is vrij miniem en dus niet makkelijk te zien.

Daarnaast snap ik niet waarom je denkt dat de kant waar de top heen valt ontlast zou worden? Die krijgt juist een hevigere impact te verduren.

En wiskunde is nou eenmaal het meest objectieve bewijs in de wetenschap (zover ik weet). Dus als jij met formules kan laten zien waar de fout zit dan is dat veel overtuigender dan als je weer wat loze kreten aan het roepen bent omdat een youtube filmpje het wel aannemelijk verkondigd in jouw oren.
pi_84436364
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Globaal had ik hem doorgekeken. Maar het is dezelfde crap die steeds terugkomt. Dit is duidelijk gemaakt door iemand met 0,0 verstand van natuurkunde, bouwkunde en wetenschap in het algemeen.

Er wordt bijvoorbeeld totaal geen rekening gehouden met schaal. Wat een huge impact heeft op hoe een gebouw zich gedraagt.

Ook wordt er weer aangehaald dat het gebouw tijdens instorting steeds versnelt wat niet zou moeten als het instort. De krachten van zo'n groot gebouw zijn zo groot dat de versnelling wel wordt tegengewerkt maar het is vrij miniem en dus niet makkelijk te zien.

Daarnaast snap ik niet waarom je denkt dat de kant waar de top heen valt ontlast zou worden? Die krijgt juist een hevigere impact te verduren.

En wiskunde is nou eenmaal het meest objectieve bewijs in de wetenschap (zover ik weet). Dus als jij met formules kan laten zien waar de fout zit dan is dat veel overtuigender dan als je weer wat loze kreten aan het roepen bent omdat een youtube filmpje het wel aannemelijk verkondigd in jouw oren.
Ik zeg juist dat de andere kant ontlast wordt. Lezen dude.

De arrogantie straalt weer van je posts af. Bewijs jij maar eens dat het geen in het filmpje getoond wordt onzin is. Aan het eind daagt de beste man je zelfs uit, mocht je het beter weten.
pi_84436764
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat de andere kant ontlast wordt. Lezen dude.

De arrogantie straalt weer van je posts af. Bewijs jij maar eens dat het geen in het filmpje getoond wordt onzin is. Aan het eind daagt de beste man je zelfs uit, mocht je het beter weten.

Hij begint al met drogredenering. Wie heeft er gelijk Nist of Newton. Zonder dat ie ook maar iets aannemelijk heeft gemaakt waarom het niet zo kan instorten.

Ook gaan ze er voor het gemak van uit dat het instorten perfect uniform gebeurt. Ten eerste hoe weten ze dit? Ten tweede trekken ze hieruit de conclusie dat explosieven gebruikt zijn. Ze gaan er voor het gemak van uit dat bij controlled demolition er totaal geen weerstand bij het instorten is, dit is onzin de weerstand is alleen minder dan bij een "natuurlijke" instorting. Beide instortingen zouden bij zo'n groot gebouw uniform LIJKEN van wegen de schaal van het gebouw en de ongelofelijk grote krachten die ermee te maken hebben. Als een gebouw als dit het eenmaal begeeft om wat voor reden dan ook dan gaat het er ook helemaal aan.

Uit dat artikel dat hij aanhaalt wordt ook weer heel gemakkelijk allerlei dingen weg gelaten in de equation. Bijvoorbeeld dat de kracht van het vallende deel steeds maar toeneemt naarmate het snelheid vergaart. Dus als het stuk het begeeft en de vloeren eronder zijn beschadigt genoeg om het ook te begeven dan begeven de goede vloeren eronder het ook omdat het stuk wat instort heel veel extra kracht heeft gekregen door de valversnelling.

Hij zegt verder in het filmpje zelfs dat als een object uniform versnelt dat het gewicht minder word en dus ook de kracht ervan.Dit is echt een lol wat? momentje. Als iets namelijk valt neemt de kracht altijd toe. Hij liegt hier dus gewoon. (7:41) Hieruit concludeert hij ook dat als het vallende deel dus minder kracht heeft, dat dan ook het dragende deel minder kracht moet hebben (gezien het feit dat het instort) en dat dus iets die kracht heeft verminderd.

Om het echt goed uit te leggen kan je het beter aan iemand als Haushofer vragen die veel beter thuis is in dit soort vraagstukken. Maar het is in ieder geval duidelijk waar zijn redenatie fout zit, namelijk dat een vallend object minder energie/kracht heeft.

[ Bericht 14% gewijzigd door arie_bc op 24-07-2010 15:25:41 ]
pi_84436803
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De arrogantie straalt weer van je posts af.

Als ik iemand op onzin wijs dan ben ik arrogant?

Wetenschap heeft nou eenmaal een vrij goed beproefde methode gevonden om de waarheid te omschrijven. Dat de truthers de wetenschap alleen gebruiken als het hen uitkomt, en dan bovendien 99/100 keer de wetenschap verdraaien als ze dat doen, en verder in alle gevallen de wetenschap belachelijk maken zegt dan ook genoeg.
pi_84555864
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:19 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Als ik iemand op onzin wijs dan ben ik arrogant?

Wetenschap heeft nou eenmaal een vrij goed beproefde methode gevonden om de waarheid te omschrijven. Dat de truthers de wetenschap alleen gebruiken als het hen uitkomt, en dan bovendien 99/100 keer de wetenschap verdraaien als ze dat doen, en verder in alle gevallen de wetenschap belachelijk maken zegt dan ook genoeg.
_O_
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:59:32 #10
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84556259
hoooooooooooooi, is het weer tijd?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 18:12:15 #11
249559 crew  Lavenderr
pi_84558976
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:59 schreef oompaloompa het volgende:
hoooooooooooooi, is het weer tijd?
Voor wat? :)
Hooitijd?
pi_84559896
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hooitijd?
Alsjeblieft niet daar ben ik allergisch voor.

En dat komt vast door big pharma en chemtrails :D

Zie je trouwens hou vakkundig mijn inhoudelijke post wordt geignored.
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 19:21:13 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_84561092
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:46 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet daar ben ik allergisch voor.

En dat komt vast door big pharma en chemtrails :D

Zie je trouwens hou vakkundig mijn inhoudelijke post wordt geignored.
Jawel ik zie het. Vakmanschap is meesterschap toch? ;)
pi_84562255
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:21:37 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84563650
[quote]Op dinsdag 27 juli 2010 19:49 schreef arie_bc het volgende:
[ [url=http://resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:RA01:30051001458485
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:26 #16
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84564748
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hooitijd?
tijd om weer dezelfde "bewijzen" te weerleggen en genegeerd te worden :)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84567251
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:17 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Hij begint al met drogredenering. Wie heeft er gelijk Nist of Newton. Zonder dat ie ook maar iets aannemelijk heeft gemaakt waarom het niet zo kan instorten.
Zo te zien weet jij niet helemaal wat een drogreden is.

Een `drogreden` (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt.

"Wie heeft er gelijk NIST of Newton" is in dit geval geen drogreden. Het is eerder gewoon een vraag met een ietwat sarcastisch ondertoontje, maar nog steeds geen drogreden.

Hij begint overigens met:

Newton
vs
NIST

Doubt the conventional wisdom unless you can verify it with reason and experiment.

quote:
Ook gaan ze er voor het gemak van uit dat het instorten perfect uniform gebeurt. Ten eerste hoe weten ze dit? Ten tweede trekken ze hieruit de conclusie dat explosieven gebruikt zijn. Ze gaan er voor het gemak van uit dat bij controlled demolition er totaal geen weerstand bij het instorten is, dit is onzin de weerstand is alleen minder dan bij een "natuurlijke" instorting. Beide instortingen zouden bij zo'n groot gebouw uniform LIJKEN van wegen de schaal van het gebouw en de ongelofelijk grote krachten die ermee te maken hebben. Als een gebouw als dit het eenmaal begeeft om wat voor reden dan ook dan gaat het er ook helemaal aan.
Tja, hoe weten ze dit. Ene David Chandler heeft dit nauwkeurig gemeten voor alle 3 de gebouwen. Zijn bevindingen laten zien dat je bij alle 3 de gebouwen te maken hebt met een uniforme valsnelheid. Gebouw zeven zou zelfs een vrijeval snelheid bereiken. Naar mijn weten heeft NIST dit later ook toegegeven dat dat inderdaad het geval is.

Je hoeft zelf daarvoor eigenlijk alleen maar naar het instorten van gebouw 7 te kijken. Je kunt dan vrij gemakkelijk concluderen dat de valsnelheid van het gebouw constant is. Niet gehinderd door enige tegenwerkende kracht.

quote:
Uit dat artikel dat hij aanhaalt wordt ook weer heel gemakkelijk allerlei dingen weg gelaten in de equation. Bijvoorbeeld dat de kracht van het vallende deel steeds maar toeneemt naarmate het snelheid vergaart. Dus als het stuk het begeeft en de vloeren eronder zijn beschadigt genoeg om het ook te begeven dan begeven de goede vloeren eronder het ook omdat het stuk wat instort heel veel extra kracht heeft gekregen door de valversnelling.
Hij onderbouwt alles prima aan de hand van zijn experimenten volgens mij. :?

quote:
Hij zegt verder in het filmpje zelfs dat als een object uniform versnelt dat het gewicht minder word en dus ook de kracht ervan.Dit is echt een lol wat? momentje. Als iets namelijk valt neemt de kracht altijd toe. Hij liegt hier dus gewoon. (7:41) Hieruit concludeert hij ook dat als het vallende deel dus minder kracht heeft, dat dan ook het dragende deel minder kracht moet hebben (gezien het feit dat het instort) en dat dus iets die kracht heeft verminderd.
Als jij in een lift op een weegschaal gaat staan en de lift gaat naar beneden, wat gebeurt er dan met het gewicht dat de schaal aangeeft? Juist, je wordt lichter. Dat geld ook voor alles wat zich in de vallende verdiepingen bevindt. Het gewicht dat de constructie er onder moet dragen wordt dus lager tijdens het vallen. Ook dit onderbouwt hij prima met zijn experimenten.

quote:
Om het echt goed uit te leggen kan je het beter aan iemand als Haushofer vragen die veel beter thuis is in dit soort vraagstukken. Maar het is in ieder geval duidelijk waar zijn redenatie fout zit, namelijk dat een vallend object minder energie/kracht heeft.
Ik ken hem niet, maar het zou leuk zijn als hij het filmpje eens aandachtig bekeek en daar wat over wil zeggen.

Voor zover ik het kan beoordelen lijkt deze man het bij het rechte eind te hebben en laat ie alleen maar zien wat de wet van Newton inhoud. :)

Zo... je reactie. Ik had er eigenlijk geen zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2010 21:48:28 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:13:04 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84568480
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zo te zien weet jij niet helemaal wat een drogreden is.

Een `drogreden` (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt.

"Wie heeft er gelijk NIST of Newton" is in dit geval geen drogreden. Het is eerder gewoon een vraag met een ietwat sarcastisch ondertoontje, maar nog steeds geen drogreden.
Jawel want ze spreken elkaar niet tegen

quote:
Hij begint overigens met:

Newton
vs
NIST

Doubt the conventional wisdom unless you can verify it with reason and experiment.
[..]

Tja, hoe weten ze dit. Ene David Chandler heeft dit nauwkeurig gemeten voor alle 3 de gebouwen. Zijn bevindingen laten zien dat je bij alle 3 de gebouwen te maken hebt met een uniforme valsnelheid. Gebouw zeven zou zelfs een vrijeval snelheid bereiken. Naar mijn weten heeft NIST dit later ook toegegeven dat dat inderdaad het geval is.
en juist dat woordje "bijna" draait het om. dat is namelijk natuurkundig gezien helemaal geen probleem. Als ik iets zwaars op een kaartenhuis laat vallen valt het ook met aan vrijeval grenzende snelheid naar beneden.

quote:
Je hoeft zelf daarvoor eigenlijk alleen maar naar het instorten van gebouw 7 te kijken. Je kunt dan vrij gemakkelijk concluderen dat de valsnelheid van het gebouw constant is. Niet gehinderd door enige tegenwerkende kracht.
zie hierboven

quote:
[..]

Hij onderbouwt alles prima aan de hand van zijn experimenten volgens mij. :?
[..]
nee want hij maakt rare generalisaties en verklaart onware dingen.

quote:
Als jij in een lift op een weegschaal gaat staan en de lift gaat naar beneden, wat gebeurt er dan met het gewicht dat de schaal aangeeft? Juist, je wordt lichter. Dat geld ook voor alles wat zich in de vallende verdiepingen bevindt. Het gewicht dat de constructie er onder moet dragen wordt dus lager tijdens het vallen. Ook dit onderbouwt hij prima met zijn experimenten.
[..]
haha, je vergeet dat die lift meevalt of niet? energie neemt toe tot het punt waarop de toename gelijk staat aan de afname dmv wrijving. Anders zou alles continu naar boven vallen :?
quote:
Ik ken hem niet, maar het zou leuk zijn als hij het filmpje eens aandachtig bekeek en daar wat over wil zeggen.

Voor zover ik het kan beoordelen lijkt deze man het bij het rechte eind te hebben en laat ie alleen maar zien wat de wet van Newton inhoud. :)

Zo... je reactie. Ik had er eigenlijk geen zin in.
Misschien moet je je minder op 1 obscure man baseren en wat meer openstaan voor verschillende experts, deze man kraamt namelijk onzin uit.
pi_84572684
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Jawel want ze spreken elkaar niet tegen
Tripple huh???
quote:
en juist dat woordje "bijna" draait het om. dat is namelijk natuurkundig gezien helemaal geen probleem. Als ik iets zwaars op een kaartenhuis laat vallen valt het ook met aan vrijeval grenzende snelheid naar beneden.
Welk woordje "bijna"? Nogmaals tripple huh???

Jij moet eens wat duidelijker zijn in je posts, want dit raakt kant nog wal.

En over je kaartenhuis-theorie? Ja hehe... zet jij eens met beleid een baksteen netjes op een kaartenhuis. Dan stort ie ook in... hoe voorzichtig je ook probeert.

Verder... er viel niks zwaars op die gebouwen. De gebouwen hadden precies hetzelfde gewicht toen ze instortten. Hooguit waren ze zelfs lichter vanwege de materialen die verbrand waren, maar niet zwaarder. Als het gebouw op een natuurlijke wijze (door brand) was ingestort, dan wordt er her en der een afname van valsnelheid geconstateerd omdat de constructie er onder die nog intact is weerstand biedt. Wat is daar zo moeilijk aan?
quote:
zie hierboven
Niet dus.
quote:
nee want hij maakt rare generalisaties en verklaart onware dingen.
Ik heb nog geen bewijs gezien dat hij onware dingen verklaart. Alleen maar bull shit die je uitkraamt hier.
quote:
haha, je vergeet dat die lift meevalt of niet? energie neemt toe tot het punt waarop de toename gelijk staat aan de afname dmv wrijving. Anders zou alles continu naar boven vallen
haha... Anders zou alles continu naar boven vallen? Leg ff verder uit, want ik snap geen kont van jouw bewering.
quote:
Misschien moet je je minder op 1 obscure man baseren en wat meer openstaan voor verschillende experts, deze man kraamt namelijk onzin uit.
Is er hier iemand die op een normale en duidelijke manier kan laten zien / uitleggen dat wat er in het filmpje aan experimenten wordt uitgevoerd, onzin is? Is er daarnaast ook iemand die kan laten zien dat de gebouwen niet met uniforme valsnelheid in elkaar flikkeren?

Ik word echt zo moe van sommige mensen hier. Jezus.... en maar beweren dat ze met wetenschappelijke onderbouwingen komen. Niet dat ik zo wetenschappelijk aangelegd ben, maar ik loop er iig niet mee te patsen dat ik het zou hebben. Uit 0,0 niets blijkt dat jullie over enige kennis beschikken.

Wat een grafdiscussie dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2010 23:55:25 ]
pi_84573313
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tripple huh???
[..]
de - wetten - van - newton - en - het - nist - rapport - spreken - elkaar - niet - tegen
quote:
Welk woordje "bijna"? Nogmaals tripple huh???
In het Nist rapport wordt gesproken van snelheden die vrije val benaderen etc. "bijna" dus
quote:
Jij moet eens wat duidelijker zijn in je posts, want dit raakt kant nog wal.
stoer, maar zelf even het rapport lezen warover je uitspraken doet zou meer indruk maken
quote:
En over je kaartenhuis-theorie? Ja hehe... zet jij eens met beleid een baksteen netjes op een kaartenhuis. Dan stort ie ook in... hoe voorzichtig je ook probeert.

Verder... er viel niks zwaars op die gebouwen. De gebouwen hadden precies hetzelfde gewicht toen ze instortten. Hooguit waren ze zelfs lichter vanwege de materialen die verbrand waren, maar niet zwaarder. Als het gebouw op een natuurlijke wijze (door brand) was ingestort, dan wordt er her en der een afname van valsnelheid geconstateerd omdat de constructie er onder die nog intact is weerstand biedt. Wat is daar zo moeilijk aan?
[..]
Heb je iets van natuurkunde gehad? Je weet dat dingen die naar beneden vallen in kracht toenemen?

Het klopt dat tijdens het instorten onderliggende structuren weerstand kunnen bieden en dat er theoretisch gezien een afname in valsnelheid is, of die afname meetbaar is, is een tweede vraag. Als de massa die van boven komt gevallen maar hard genoeg er op valt, zul je geen afname van valsnelheid kunnen waarnemen. Vandaar ook mijn voorbeeld met het kaartenhuis. Ook daar is er sprake van een weerstandbiedende structuur, echter is de vertraging niet waar te nemen.
quote:
Niet dus.
[..]
?
quote:
Ik heb nog geen bewijs gezien dat hij onware dingen verklaart. Alleen maar bull shit die je uitkraamt hier.
[..]
Je zou ook zelf eens de moeite kunnen nemen je te verdiepen in de natuurkunde, de vorige topics etc. Het enige dat je doet is uit de hoogte wat anderen posten onzin noemen zonder er uberhaupt goed over na te denken. Je hebt al meerdere keren geroepen dat "vrije val snelheid" onmogelijk is, en ik heb ook al meerdere keren het voorbeeld genoemd waar je het ook niet in waar kunt nemen. Je bent er echter nog nooit inhoudelijk op in gegaan.
quote:
haha... Anders zou alles continu naar boven vallen? Leg ff verder uit, want ik snap geen kont van jouw bewering.
[..]
Als dingen die vallen lichter worden, zouden ze op een gegeven moment omhoog moeten vallen. Een logische gevolgtrekking van jouw premis.
quote:
Is er hier iemand die op een normale en duidelijke manier kan laten zien / uitleggen dat wat er in het filmpje aan experimenten wordt uitgevoerd, onzin is? Is er daarnaast ook iemand die kan laten zien dat de gebouwen niet met uniforme valsnelheid in elkaar flikkeren?
Dat eerste is al ontelbare keren hier gedaan en een simpele google zal het je laten zien. Dat tweede is inhoudsloos zoals ik al eerder heb uitgelegd.
quote:
Ik word echt zo moe van sommige mensen hier. Jezus.... en maar beweren dat ze met wetenschappelijke onderbouwingen komen. Niet dat ik zo wetenschappelijk aangelegd ben, maar ik loop er iig niet mee te patsen dat ik het zou hebben. Uit 0,0 niets blijkt dat jullie over enige kennis beschikken.

Wat een grafdiscussie dit.
Misschien moet je iets minder boos reageren en gewoon even rustig nadenken over wat er gezegd wordt. Kun je nog wat van leren ook. Je gelooft de eerste de beste charlatan die onderzoek doet waarvan iedereen die goed nadenkt (zonder wetenschappelijke basis) zo kan zien dat de situatie niet vergelijkbaar is met 9-11.

Als eerste ageer je tegen iedereen die iets van verstand van zaken heeft, daarna klaag je dat niemand je iets uit wilt leggen. rara

[ Bericht 0% gewijzigd door oompaloompa op 28-07-2010 00:22:01 ]
pi_84573457
overigens is niets daarvan hocuspocus wetenschap maar gewoon logisch nadenken
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:19:06 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_84573500
Al staan er 200 nist wetenschappers voor me, die allemaal beweren dat het nist onderzoek klopt, dan lach ik ze nog keihard uit. De towers zijn allemaal opgeblazen, iedereen met een goed verstand ziet dat,al beweren 100.000 pagina's van niet!
pi_84573683
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:19 schreef THEFXR het volgende:
Al staan er 200 nist wetenschappers voor me, die allemaal beweren dat het nist onderzoek klopt, dan lach ik ze nog keihard uit. De towers zijn allemaal opgeblazen, iedereen met een goed verstand ziet dat,al beweren 100.000 pagina's van niet!
wat fijn voor je dat we in een tijd leven waar onwetendheid als een goede eigenschap wordt gezien
pi_84574337
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:13 schreef oompaloompa het volgende:

de - wetten - van - newton - en - het - nist - rapport - spreken - elkaar - niet - tegen
Als dat zelfs zo zou zijn, wat the fuck heeft dat met die intro te maken van het filmpje?

Newton
vs
Nist

Is het zelfde als

Ryu
vs
Ken

Uit Streetfighter.

of

Bush
vs
Cheney.

Het is geen redenering. Zeker geen drog redenering.
quote:
In het Nist rapport wordt gesproken van snelheden die vrije val benaderen etc. "bijna" dus
Stel dat het bijna vrije val benaderde dan? Wil dat zeggen dat het dan wel een normale manier van instorten van een gebouw is tengevolge van brand?
quote:
stoer, maar zelf even het rapport lezen warover je uitspraken doet zou meer indruk maken
Geloof me, ik denk dat ik het rapport al meerdere keren dan jij heb gezien, inmiddels. Jij hebt het echt niet gelezen. Ik geloof er geen kont van.
quote:
Heb je iets van natuurkunde gehad? Je weet dat dingen die naar beneden vallen in energie toenemen?
Dingen die naar beneden vallen nemen in energie toe. Logisch. Betekent nog niet dat een verdieping die door toedoen van brand naar beneden valt op de verdieping er onder niet ietwat afgeremd zal worden voor de verdieping eronder het zal begeven. De verdieping wordt er niet op gegooid he. Hij valt.

De verdieping er onder is berekend op een hogere massa dan wat ie sowieso draagt. Volgens jouw redenatie zou een nieuwe computer die op de bovengelegen verdieping wordt neergezet er voor zorgen dat de hele zooi in elkaar kankert.

Het gaat niet om dat het niet zou kunnen instorten door brand. Het gaat juist om die (bijna) vrije valsnelheid. Zonder enige weerstand.
quote:
Het klopt dat tijdens het instorten onderliggende structuren weerstand kunnen bieden en dat er theoretisch gezien een afname in valsnelheid is, of die afname meetbaar is, is een tweede vraag.
Beantwoord die vraag dan. Dat is nu gewoon het hele punt dat je aankaart. Het gebouw valt als een kaartenhuis in elkaar, zonder dat er enige weerstand waar te nemen is. RAARRRRRRRRRRRRRRRRR.......

Dus laat zien dat het wel zo is.
quote:
Als de massa die van boven komt gevallen maar hard genoeg er op valt, zul je geen afname van valsnelheid kunnen waarnemen. Vandaar ook mijn voorbeeld met het kaartenhuis. Ook daar is er sprake van een weerstandbiedende structuur, echter is de vertraging niet waar te nemen.
Er maar hard genoeg op valt? Er zat geen loze ruimte van 10 tallen meters tussen ofzo hoor. Het werd er ook niet op gegooid van grote hoogte. Het stortte in en dan verwacht je minstens op meerdere punten weerstand te kunnen waarnemen
quote:
Zie hierboven.

[quote]
Je zou ook zelf eens de moeite kunnen nemen je te verdiepen in de natuurkunde, de vorige topics etc. Het enige dat je doet is uit de hoogte wat anderen posten onzin noemen zonder er uberhaupt goed over na te denken. Je hebt al meerdere keren geroepen dat "vrije val snelheid" onmogelijk is, en ik heb ook al meerdere keren het voorbeeld genoemd waar je het ook niet in waar kunt nemen. Je bent er echter nog nooit inhoudelijk op in gegaan.[quote]Wie roepen er hier nou altijd dat de gebouwen niet in vrije val snelheid naar beneden kenkeren. Jullie toch? Draai de boel ff lekker om.

Oh.. en moet ik me verdiepen in natuurkunde? Nee dank je lieverd. Is niet nodig. Ik heb een prima baan en verdien een lekker salaris. Bovendien beschik ik over een dosis common sense die jij niet blijt te hebben. Ik heb uit geen enkele post kunnen zien dat jij weet waar je over praat.

[quote]
Als dingen die vallen lichter worden, zouden ze op een gegeven moment omhoog moeten vallen. Een logische gevolgtrekking van jouw premis.
Wat een gelul dit. Dingen worden niet constant lichter als ze vallen en ze zullen al helemaal niet omhoog vallen. Als jij 70 kilo weegt en je gaat in een lift staan die met, komt ie... jawel...uniforme snelheid, naar beneden gaat, dan wijst het wijzertje van de weegschaal waarop je staat aan dat je geen 70 meer weegt. Waarschijnlijk enkele kilo's lichter afhankelijk van de snelheid waarmee de lift zich naar beneden begeeft.
quote:
Dat eerste is al ontelbare keren hier gedaan en een simpele google zal het je laten zien. Dat tweede is inhoudsloos zoals ik al eerder heb uitgelegd.
Nog niemand hier heeft experimenten laten zien, waarmee wordt aangetoond dat wat hier in dit filmpje uit de TS bullshit is. Inhoudsloos? Omdat 1 man heeft berekend dat de gebouwen met uniforme snelheid naar beneden storten? Toon maar aan dat er weldegelijk flinke weerstand is van onderliggende verdiepingen.
quote:
Misschien moet je iets minder boos reageren en gewoon even rustig nadenken over wat er gezegd wordt. Kun je nog wat van leren ook. Je gelooft de eerste de beste charlatan die onderzoek doet waarvan iedereen die goed nadenkt (zonder wetenschappelijke basis) zo kan zien dat de situatie niet vergelijkbaar is met 9-11.
Je irriteert me gewoon. Sim-pel.

De eerste de beste charlatan ook. Alsof de Bush administration niet uit charlatans bestond. Dat jij blindelings vertrouwt op een overheid die al bewezen heeft de boel stelselmatig te bedonderen...
quote:
Als eerste ageer je tegen iedereen die iets van verstand van zaken heeft, daarna klaag je dat niemand je iets uit wilt leggen. rara

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2010 01:18:47 ]
pi_84574719
Ik nok trouwens weer met deze zinloze discussie. Zit me alleen maar op te fokken. De groeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')