quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:44 schreef Bill_E het volgende:
ik vind het ook een hoog salaris. Is het een stichting?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:
Omdat ze barsten van publiek geld en dat moet op he.
anders moeten ze er winstbelasting over betalen van 25%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatiequote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:47 schreef Susteren het volgende:
ik ben 13 en wat is een woningcorporatie?
quote:
De Woningwet van 1901 maakte het voor woningbouwverenigingen mogelijk om overheidssteun te ontvangen. In de meeste gemeenten werden toen één of meerdere woningbouwverenigingen opgericht, ook ontstonden de eerste gemeentelijke woningbouwverenigingen. De verenigingen gingen voortvarend te werk en begonnen met het bouwen van, met name, arbeiderswoningen.
Om in aanmerking te komen voor het ontvangen van overheidssteun moest een woningbouwvereniging uitsluitend werkzaam zijn in het belang van de verbetering van de volkshuisvesting en toegelaten zijn door de Minister van Volkshuisvesting.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:59 schreef Moogwai10 het volgende:
Omdat het woningbouwCRIMINELEN zijn ....
Huren zijn veel te hoog en onderhoud plegen ho maar. Ze zitten lekker op te potten dus.
En dan eens in de zoveel tijd de boel een keer plat gooien en opnieuw opbouwen zodat de huur weer met 50% kan worden verhoogd, terwijl 30% ook al afdoende zou zijn om de sloop en wederopbouw te bekostigen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:11 schreef Flurry het volgende:
[..]
En daarom verdient een telefoonmiep daar zoveel? Bedankt voor dit verhelderende inzicht
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:
Omdat ze barsten van publiek geld en dat moet op he.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.
Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.
Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.
het zijn publieke organisaties met publiek geld .quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welk publiek geld? Geef eens cijfers en voorbeelden?
quote:De eerste woningcorporaties
Voor de invoering van de Woningwet van 1901 telde Nederland ongeveer 40 woningbouwverenigingen
Veelal waren deze door sociaal bewogen belangstellenden opgericht. De oudste woningbouwcorporatie in Nederland is de in 1851 opgerichte Vereniging tot het verschaffen van geschikte woningen aan de arbeidende klasse te Arnhem. Deze bouwde een complex van 134 woningen. Gemiddeld woonden er vier personen per woning van ruim 25 m². De weekhuur bedroeg zo'n ƒ 1,20.
In 1852 namen enkele notabelen het initiatief tot de oprichting van de Vereniging ten behoeve van de arbeidersklasse te Amsterdam. Een 25-tal leden brachten elk f 2000 in, waarop ze maximaal 3% rente zouden krijgen. De huurprijs van de verenigingswoningen bedroeg gemiddeld ongeveer 1/6 deel van het inkomen van de huurders. In 1880 had deze vereniging ongeveer 800 woningen. Sommige woningbouwcorporaties, waaronder de Bouwmaatschappij tot Verkrijging van eigen woningen te Amsterdam, stelden zich ten doel de te bouwen woningen na 20 jaar in eigendom aan de bewoners te doen overgaan.
quote:Een woningcorporatie is een publieke organisatie, met de belangrijke taak betaalbare (huur)woningen aan te bieden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:13 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
ja vind je het gek als je acht jaar moet wachten op een woning.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:14 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
het zijn publieke organisaties met publiek geld .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatie
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rijgt_bijna_drie_ton
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:34 schreef Gulo het volgende:
Zo zag ik net een vacature voor een veredelde klantenservice medewerker, waar je minimaal 2600, max 3600 euro mee verdient. MBO+ niveau werd gevraagd.
Ze zijn opgericht met goedkope leningen en bijna gratis grond vanwege de volkshuisvesting, het Staatsbosbeheer en TNO kan zichzelf ook bedruipen en is toch publiek geld waar ze mee opgericht zijn en mee werkenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welk publiek geld dan? Krijgen zij geld uit belastingen?
Dat lukt ze niet , de woningen zijn vaak gebouwd voor 30.000 a 80.000 gulden gemiddeld en ze hebben er jaren op afgeschreven, de onderhoudskosten zijn minimaal en belasting betalen hoefden ze nooit te doen wegens de speciale functie in de samenlevingquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:40 schreef Fogel het volgende:
Misschien een verklaring: woningcorporaties zijn vaak (of altijd?) non-profit, hun "probleem" is dat de huurprijzen jaarlijks omhoog gaan, als ze gebouwen verkopen verdienen ze geld en als ze investeren in nieuwbouw verdienen ze ook geld. Iemand moet het geld wat boven de 0 dreigt te komen opmaken, en dat komt het personeel ten goede.
Maar een receptiejuf blijft een receptiejufquote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:18 schreef GSbrder het volgende:
Oftewel; de salarissen zijn gestegen vanwege het bredere aanbod, de grotere doelgroep - opgelegd door de politiek - de schaalvergroting en de organisatiestructuur.
Dus een baliemedewerker bij een projectontwikkelaar verdient ook relatief meer dan elders? Zo niet,dan is dit een non-argumentquote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:18 schreef GSbrder het volgende:
Er ontstaat een steeds verdere differentiatie in structuur, beschikbare bronnen, capaciteiten en taakopvatting. Hierbij opereren ze steeds vaker op terreinen waarop ook andere marktpartijen actief zijn.
Dit is inhoudsloze lulkoek. Altijd makkelijk te herkennen door het taalgebruik, dat een gebrek aan inhoud verbergt achter een brij van woorden.quote:
Oftewel; de salarissen zijn gestegen vanwege het bredere aanbod, de grotere doelgroep - opgelegd door de politiek - de schaalvergroting en de organisatiestructuur.
Nee dat komt niet voor, mijn organisatie is wel 10 keer zo groot geworden en er zijn slechts twee parttime receptiejuffen bijgekomen, maar met hetzelfde salarisquote:Op zondag 25 juli 2010 11:00 schreef GSbrder het volgende:
Bron van een receptiejuf die ondanks een gelijkblijvende organisatie meer is gaan verdienen?
Dan bewijs je mijn punt toch?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:02 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nee dat komt niet voor, mijn organisatie is wel 10 keer zo groot geworden en er zijn slechts twee parttime receptiejuffen bijgekomen, maar met hetzelfde salaris
De receptiejuffen zouden mogelijk extra instructies / training hebben hoe om te gaan met lastige klanten, maar met meer geld gooien dat helpt niet
Salarisstijging, dus met meerdere personen, maar niet per persoon, dat hoeft nietquote:Op zondag 25 juli 2010 11:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan bewijs je mijn punt toch?
Salarisstijging vindt plaats op de plekken waar onder een gelijkblijvend aantal werknemers/managers er meer werk te verrichten valt. Iemand die eerst directeur was van een kleine corporatie - laten we mijn oom nemen, actueel verhaal, krijgt een hoger salaris omdat zijn stichting gefuseerd is met een ander maar het aantal directeuren gelijk is gebleven. Dan helpt salarisverhoging wel.
quote:Op zondag 25 juli 2010 11:18 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Salarisstijging, dus met meerdere personen, maar niet per persoon, dat hoeft niet
Dus geen salarisverhoging
nee, mogelijk komt er een persoon bij , dat wel, ik neem aan dat je al normaal werkte, dus niet ochtends uit het raam keek voorheenquote:Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
![]()
Waarom zou dat niet kunnen?
Als jij verantwoordelijk bent voor een bestand van 10.000 woningen en dit worden er ineens 20.000,
mag je salaris niet verhoogd worden?
Dus volgens die theorie zou de president van de USA net zoveel moeten verdienen als de regeringsleider van Andorra en moet een prof-voetballer nog steeds contributie betalen aan de club?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:21 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
nee, mogelijk komt er een persoon bij , dat wel, ik neem aan dat je al normaal werkte, dus niet ochtends uit het raam keek voorheen
en een aanbesteding voor schilderwerk blijft EEN aanbesteding en een handtekening blijft EEN handtekening
En jij kunt dan gewoon je werk op hetzelfde service niveau blijven doen? Zo ja dan verdiende je eerst echt teveel geld voor te weinig werk.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
![]()
Waarom zou dat niet kunnen?
Als jij verantwoordelijk bent voor een bestand van 10.000 woningen en dit worden er ineens 20.000,
mag je salaris niet verhoogd worden?
nee dat is onzin.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus volgens die theorie zou de president van de USA net zoveel moeten verdienen als de regeringsleider van Andorra en moet een prof-voetballer nog steeds contributie betalen aan de club?
Het gaat niet over mij, ik verwacht dat de persoon in kwestie van zijn 50-urige werkweken een 70-urenweek maakt.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij kunt dan gewoon je werk op hetzelfde service niveau blijven doen? Zo ja dan verdiende je eerst echt teveel geld voor te weinig werk.
Dan moet is een collega zoeken maar niemand die als semiambtenaar zo veel uren maakt hoor, de corporatie hier in de buurt is standaard op vrijdag dichtquote:Op zondag 25 juli 2010 11:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij, ik verwacht dat de persoon in kwestie van zijn 50-urige werkweken een 70-urenweek maakt.
Als deze receptiejuf eerst uit het raam keek, verdiende ze waarschijnlijk ook een aanwezigheidssalaris in plaats van een oplossingssalaris. Ik zou het redelijk vinden als haar werkdruk toeneemt dat ook haar salaris toeneemt vanwege een toename in de werkzaamheden ondanks dat extra collegaatje.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:28 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
nee dat is onzin.
maar hou het bij de receptiejuf, die niet meer 's ochtends uit het raam kan kijken en nu de hele dag moet werken en er een collega bij krijgt
Ehh, jawel... Denk je echt dat een directeur alleen tijdens openingstijden van het secretariaat werkt?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:30 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dan moet is een collega zoeken maar niemand die als semiambtenaar zo veel uren maakt hoor, de corporatie hier in de buurt is standaard op vrijdag dicht
Dus een verdubbeling (100%) van het aantal woningen levert maar een werklast verhoging van 40% op. Dream on, de mythe van effecientie verbeteringen door te groeien bljikt vaak niet op te gaan. Bij veel organisaties groeit dan juist de bureaucratie waardoor de efficientie erop acheruit gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij, ik verwacht dat de persoon in kwestie van zijn 50-urige werkweken een 70-urenweek maakt.
Ja dat weet ik wel zeker want hij woont hier vlakbij en ik ken hemquote:Op zondag 25 juli 2010 11:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ehh, jawel... Denk je echt dat een directeur alleen tijdens openingstijden van het secretariaat werkt?
Wie heeft het over salarisverhogingen van 100 %.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een verdubbeling (100%) van het aantal woningen levert maar een werklast verhoging van 40% op. Dream on, de mythe van effecientie verbeteringen door te groeien bljikt vaak niet op te gaan. Bij veel organisaties groeit dan juist de bureaucratie waardoor de efficientie erop acheruit gaat.
Wat een malloot dan (die directeur)quote:Op zondag 25 juli 2010 11:33 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel zeker want hij woont hier vlakbij en ik ken hem
Ik heb het niet over salaris verhogingen. Alleen over de efficientie van organisaties die vaker niet efficienter blijken te worden als ze groeien.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef GSbrder het volgende:
Wie heeft het over salarisverhogingen van 100 %.
Hier wordt gesteld dat er geen enkele salarisverhoging noodzakelijk is en dat ze maar extra personeel moeten inschakelen. Nee, dat is lekker efficiënt.
bij ons is dat normaal, meer werkdruk dan meer tijdelijk personeelquote:Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hier wordt gesteld dat er geen enkele salarisverhoging noodzakelijk is en dat ze maar extra personeel moeten inschakelen. Nee, dat is lekker efficiënt.
nou mijn vrouw ziet hem en zijn vrouw op de markt lopen en ook de rest van het personeel.quote:Wat een malloot dan (die directeur).
Dat is in ieder geval niet standaard, ma-vr van 9:00 - 17:00...
Weet jij veel wat dat voor MBO+ functie is. Misschien directie-secretaresse - verdient vrij goed...quote:Op zondag 25 juli 2010 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over salaris verhogingen. Alleen over de efficientie van organisaties die vaker niet efficienter blijken te worden als ze groeien.
Maar om op het salaris terug te komen max 3600 p/maand voor een MBO functie is natuurlijk heel heel heel ruim betaald. Op mijn werk wat gewoon een commercieel bedrijf is mogen MBOers al blij zijn als ze op de 2000 per maand uit komen.
Dat is onzinnig bij structurele toename in de werkdruk ten gevolge van een fusie.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:47 schreef Verburg_K het volgende:
bij ons is dat normaal, meer werkdruk dan meer tijdelijk personeel
Dat kan, hoe weet jij dan wat hij thuis doet?quote:
nou mijn vrouw ziet hem en zijn vrouw op de markt lopen en ook de rest van het personeel.
trouwens nu is het hele kantoor drie weken gesloten
Ja, je bent echt een malloot als je slechts 40 ipv 70 uur per week werkt... je moet natuurlijk ook tijd overhouden om het geld te bestedenquote:Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
Wat een malloot dan (die directeur).
Dat is in ieder geval niet standaard, ma-vr van 9:00 - 17:00...
Moeten de WBV's met dat nieuwe beleid dan opeens de helft van de woningen verkopen zodat ze opeens minder te beheren hebben? Dat is de enigste reden die ik kan bedenken waarom een wbv organisatie ingekrompen zou moeten worden .quote:Op zondag 25 juli 2010 11:46 schreef Ryon het volgende:
De salarissen vallen best mee binnen de woningbouwsector. De ene corporatie is natuurlijk de andere niet (ook niet qua omvang en kapitaal), maar als je bij een WBV gaat werken moet je niet verwachten dat het geld komt aanwaaien. Zeker met de komende herstructureringen (vanwege onder andere het aankomende Europees Beleid) biedt een baan bij een corporatie op dit moment weinig zekerheid.
Nee, je bent een malloot wanneer je als hoofdverantwoordelijke voor een bedrijf 38 u per week maakt en toch 210.000 p/jaar binnen harkt. Ik ken in ieder geval geen enkele directeur die dit doet.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, je bent echt een malloot als je slechts 40 ipv 70 uur per week werkt... je moet natuurlijk ook tijd overhouden om het geld te besteden
Jij snapt echt een paar dingen niet. Als een organisatie twee keer zo groot wordt zullen ze over het algemeen een tweede persoon erbij nemen, en niet verwachten dat het bestaande personeel maar even twee keer zo hard gaat werken om het op te vangen. Dan kan de baliemedewerker wel gaan miepen dat ze meer salaris wil omdat er meer mensen komen, maar die wordt dan even harteliujk uitgelachen. Salarisverhoging vragen is heel wat anders dan het krijgen voor de meeste medewerkers, zeker op dat niveau. Je dacht toch niet dat een baliemedewerker salarisverhoging krijgt als hij/zij zegt:quote:Op zondag 25 juli 2010 11:00 schreef GSbrder het volgende:
Als ik een baliemedewerker was waarbij de organisatie twee keer zo groot is geworden, dus twee keer zoveel huurders die je te woord moet staan en een stel gekken op de wachtlijsten die je over de toonbank sleuren zodra je ze geen huurwoning geeft, zou ik ook eens over salarisverhoging beginnen. Zo vreemd is dit echt niet.
Omdat ik lang genoeg werk om door lulkoek heen te prikken. Elke beroepsgroep of organisatie die probeert te rechtvaardigen dat ze meer dan marktconform belonen gebruikt dezelfde argumenten...vrij vermoeiend.quote:
@ Captain_Fabulous: Leg dan eens uit waarom dit onzin is? Vanwege het taalgebruik, is het te moeilijk of te simpel voor je?
hij is ook druk met sociaal werk, hij is vaak op het voetbalveld waar ook mijn zoontje op is en daar helpt ie met uitwedstrijden en met carnaval is ie er ook bij de organisatiequote:Op zondag 25 juli 2010 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weet jij veel wat dat voor MBO+ functie is. Misschien directie-secretaresse - verdient vrij goed...
Je kan de ene MBO-baan toch moeilijk met de ander vergelijken? En ik vind 2000 per maand vrij mager, zeker voor een commercieel bedrijf.
[..]
Dat is onzinnig bij structurele toename in de werkdruk ten gevolge van een fusie.
Bij seizoenswerk is het volslagen normaal, een corporatie waar continuïteit belangrijk is niet.
[..]
Dat kan, hoe weet jij dan wat hij thuis doet?
Nee.. Waarschijnlijk zullen veel corporaties gaan inkrimpen qua personeel of gaan nog meer gaan fuseren om overlap te verkrijgen in verschillende afdelingen (8 afdelingen communicatie en juridische zaken in sector Brabant is natuurlijk overdreven) Hier zijn ze al meebezig.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moeten de WBV's met dat nieuwe beleid dan opeens de helft van de woningen verkopen zodat ze opeens minder te beheren hebben? Dat is de enigste reden die ik kan bedenken waarom een wbv organisatie ingekrompen zou moeten worden .
Als jij zo efficient werkt dat je de zaak met die uren goed weet te runnen ben je juist goed bezig. Jij kikt echt op minstens 70 uur per week werken geloof ik...leg eens uit?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, je bent een malloot wanneer je als hoofdverantwoordelijke voor een bedrijf 38 u per week maakt en toch 210.000 p/jaar binnen harkt. Ik ken in ieder geval geen enkele directeur die dit doet.
Je trekt m'n woorden uit verband en je speelt op de man.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij snapt echt een paar dingen niet. Als een organisatie twee keer zo groot wordt zullen ze over het algemeen een tweede persoon erbij nemen, en niet verwachten dat het bestaande personeel maar even twee keer zo hard gaat werken om het op te vangen. Dan kan de baliemedewerker wel gaan miepen dat ze meer salaris wil omdat er meer mensen komen, maar die wordt dan even harteliujk uitgelachen. Salarisverhoging vragen is heel wat anders dan het krijgen voor de meeste medewerkers, zeker op dat niveau. Je dacht toch niet dat een baliemedewerker salarisverhoging krijgt als hij/zij zegt:
' meer geld of ik ga weg!' ? Je hebt nog wat te leren over de wereld zo te zien![]()
En jij bepaalt als buitenstaander even wat marktconform zou zijn, op grond van een vrij willekeurig genomen vacature waar het salaris hoog van ligt? Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.quote:Omdat ik lang genoeg werk om door lulkoek heen te prikken. Elke beroepsgroep of organisatie die probeert te rechtvaardigen dat ze meer dan marktconform belonen gebruikt dezelfde argumenten...vrij vermoeiend.
Heel knap allemaal, hulde voor de directeur die met een twee keer zo grote organisatie zijn taken nog steeds in 40 uur kan proppen. Als het je lukt niets dan lof. De praktijk leert echter dat je bij een grote organisatie, zeker de eerste paar jaar, het drukker dan gemiddeld hebt. Dan laat ik mijzelf nog voorzichtig uit.quote:Als jij zo efficient werkt dat je de zaak met die uren goed weet te runnen ben je juist goed bezig. Jij kikt echt op minstens 70 uur per week werken geloof ik...leg eens uit?
Nee, je bent goed in delegeren als het je lukt. Dat jij niemand kent die het kan wil natuurlijk niet zeggen dat niemand het kan.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, je bent een malloot wanneer je als hoofdverantwoordelijke voor een bedrijf 38 u per week maakt en toch 210.000 p/jaar binnen harkt. Ik ken in ieder geval geen enkele directeur die dit doet.
Een directeur van heen Hogeschool hier had het steeds over zijn marktconforme vervangingswaarde, maar het punt is datie niet weg gaat, dus dat kan men niet bepalenquote:Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En jij bepaalt als buitenstaander even wat marktconform zou zijn, op grond van een vrij willekeurig genomen vacature waar het salaris hoog van ligt? Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.
Inderdaad, die kunnen niet delegeren of ze liegenquote:Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, je bent goed in delegeren als het je lukt. Dat jij niemand kent die het kan wil natuurlijk niet zeggen dat niemand het kan.
Mensen die wekelijks het hele jaar door 70 uur moeten werken om hun taken aan te kunnen, dat zijn malloten, ongeacht hoeveel geld daar tegenover staat.
Welkom op internetquote:Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je trekt m'n woorden uit verband en je speelt op de man.
TS opent een topic en vraagt zich af waarom mensen bij een woningbouw kennelijk meer verdienen dan elders. Hij had het over mensen op nivo baliemedewerker. Jij gooit opeens een heel verhaal ertegenaan dat in mijn mening nergens op slaat. Het is standaard HR praat uit boekjes. Net als dit. Hou daar eens mee op en zeg eens wat je zelf vindt? Ik ga hard tegen je in omdat je tot nu toe geen enkele zin hebt gebruikt die klinkt of je er zelf over hebt nagedacht.quote:
Ik insinueer nergens dat een baliemedewerker twee keer zoveel werk kan of zal vervullen in dezelfde werktijd en dat daarom een salarisverhoging gerechtvaardigd is. Een toename in de werkdruk is wel reden hiervoor, evenals een ander functieniveau, slechtere arbeidsomstandigheden of een nieuwe plek in een organisatie dat kan zijn. Of ze het krijgt is iets anders, maar irrelevant.
[..]
Hier spreekt een zeer gefrustreerde semi-ambtenaar?quote:
Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.
[..]
Twee maal zo grote organisatie betekent ook meer ondersteunend personeel voor de directeur. Daar moet hij wel mee omkunnen gaan, als je dat niet gebruikt...ja, dan werk je al snel 80 uur ipv je vroegere 50.quote:
Heel knap allemaal, hulde voor de directeur die met een twee keer zo grote organisatie zijn taken nog steeds in 40 uur kan proppen. Als het je lukt niets dan lof. De praktijk leert echter dat je bij een grote organisatie, zeker de eerste paar jaar, het drukker dan gemiddeld hebt. Dan laat ik mijzelf nog voorzichtig uit.
Kleine correctie; TS had ergens gelezen dat je een salaris van max. ¤ 3.800,- kon verdienen als veredelde klantenservicemedewerker. Ik heb nog nergens deze advertentie gezien en dit hele topic is daarmee hypothetisch als de neten en nogal subjectief. Dat jij mijn verhaal nergens op vindt slaan kan, maar jij komt dan ook over als een anti-kapitalist waarbij salaris - vooral veel salaris - per definitie vies en diefstal is. Je kan het standaard HR noemen uit de boekjes, maar nee, ik ben geen HR-medewerker. Verder hoef ik mezelf niet te verdedigen want je hebt nog geen enkel punt genoemd dat het discussiëren waard is.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
TS opent een topic en vraagt zich af waarom mensen bij een woningbouw kennelijk meer verdienen dan elders. Hij had het over mensen op nivo baliemedewerker. Jij gooit opeens een heel verhaal ertegenaan dat in mijn mening nergens op slaat. Het is standaard HR praat uit boekjes. Net als dit. Hou daar eens mee op en zeg eens wat je zelf vindt? Ik ga hard tegen je in omdat je tot nu toe geen enkele zin hebt gebruikt die klinkt of je er zelf over hebt nagedacht.
Nee.quote:Hier spreekt een zeer gefrustreerde semi-ambtenaar?
Onzin, alsof veel werken iets is dat alleen mensen doen die niet kunnen delegeren. Alsof John Rishton niets te doen heeft omdat hij duizenden man personeel heeft om de vakken te vullen. Alsof Tony Hayward elke dag van het jaar met z'n zoontje kan vissen omdat hij niet zelf naar olie boort of het opruimt. Ik krijg meer en meer de indruk dat jij afgunstig bent naar bestuursvoorzitters en ander hoger management, want meer gaan werken is dom.quote:Twee maal zo grote organisatie betekent ook meer ondersteunend personeel voor de directeur. Daar moet hij wel mee omkunnen gaan, als je dat niet gebruikt...ja, dan werk je al snel 80 uur ipv je vroegere 50.
Het punt is dat mensen die in de bestuurslaag zitten meer werken is faliekante onzin, meer variatie in hun werk hebben wel.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onzin, alsof veel werken iets is dat alleen mensen doen die niet kunnen delegeren. Alsof John Rishton niets te doen heeft omdat hij duizenden man personeel heeft om de vakken te vullen. Alsof Tony Hayward elke dag van het jaar met z'n zoontje kan vissen omdat hij niet zelf naar olie boort of het opruimt. Ik krijg meer en meer de indruk dat jij afgunstig bent naar bestuursvoorzitters en ander hoger management, want meer gaan werken is dom.
Nee, geen extrinsieke motivatie, wel intrisiek.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen die in de bestuurslaag zitten meer werken is faliekante onzin, meer variatie in hun werk hebben wel.
Doen ze dat wel dan zijn ze dom, erg dom want dat hoeft niet, wel hebben ze meer verantwoordelijkheid.
Dat zie ik om me heen, ik heb kennissen in alle beroepsgroepen, via sociale clubs, voetbal, werk, familie de enigen die 50 a 70 uur werken dat zijn vrachtwagenchauffeursquote:Op zondag 25 juli 2010 12:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, geen extrinsieke motivatie, wel intrisiek.
Waar baseer jij op dat ze minder werken/evenveel werken?
Niet afgunstig. De oprichter/directeur van m'n bedrijf heeft net afscheid genomen na gecashed te hebben, en hij heeft voor elke cent hard gewerkt, dus verdient hij het. Hij werkte namelijk zeker 80 uur per week, maar niet omdat hij 80 uur nodig had voor zijn directietaken. Meer omdat hij ook boeken en artikelen schreef voor de vakbladen, op conferenties sprak, cursusmateriaal ontwikkelde...allerlei dingen deed omdat hij de beste wilde zijn. Maar hij is een uitzondering. Ik zie veel managers vooral werk voor zichzelf verzinnen om maar minstens 70 uur per week te kunnen 'werken'.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:40 schreef GSbrder het volgende:
Onzin, alsof veel werken iets is dat alleen mensen doen die niet kunnen delegeren. Alsof John Rishton niets te doen heeft omdat hij duizenden man personeel heeft om de vakken te vullen. Alsof Tony Hayward elke dag van het jaar met z'n zoontje kan vissen omdat hij niet zelf naar olie boort of het opruimt. Ik krijg meer en meer de indruk dat jij afgunstig bent naar bestuursvoorzitters en ander hoger management, want meer gaan werken is dom.
Er zijn dan ook nooit vacatures, je moet er binnen komen via kennissenquote:Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Kinderbijslag het volgende:
Ik ken ook iemand die heeft zijn MBO 4 ICT diploma behaalt en werkt nu ook bij zo'n instantie (Gek genoeg niet in de ICT) die in de OP is genoemd voor een super net salaris.
Nee, dat doe ik niet.quote:Op zondag 25 juli 2010 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet afgunstig. De oprichter/directeur van m'n bedrijf heeft net afscheid genomen na gecashed te hebben, en hij heeft voor elke cent hard gewerkt, dus verdient hij het. Hij werkte namelijk zeker 80 uur per week, maar niet omdat hij 80 uur nodig had voor zijn directietaken. Meer omdat hij ook boeken en artikelen schreef voor de vakbladen, op conferenties sprak, cursusmateriaal ontwikkelde...allerlei dingen deed omdat hij de beste wilde zijn. Maar hij is een uitzondering. Ik zie veel managers vooral werk voor zichzelf verzinnen om maar minstens 70 uur per week te kunnen 'werken'.
Ik ben tevreden met m;n eigen salaris omdat het genoeg oplevert om 40 uur te werken en daarnaast ook nog te merken hoe m'n kinderen opgroeien. Als ik ook nog 30-40 uur pw thuis aan dingen werkte zou ik veel meer verdienen. Maar dan kon ik er niet van genieten.
Jij lijkt mensen die alleen maar werken te verafgoden...moet jij doen.
Wil je zeggen dat je niet de capaciteit hebt om voor zowel een gezin als een carrière te gaan?quote:Op zondag 25 juli 2010 12:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet.
Dat jij een gezin hebt waar jij voor kiest, prima! En als ik voor mijn carrière kies, ook goed..
Zijn we het toch nog eens..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |