abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84428037
Wat ik me zo op de vroege zaterdagochtend afvraag, waarom verdient werken bij een woningcorporatie zo goed?

En dan heb ik het niet alleen over de absurde salarissen van de directeuren die zeer regelmatig in het nieuws komen, maar ook de salarissen van de medewerkers lijkt mij veel hoger dan in andere branches.

Zo zag ik net een vacature voor een veredelde klantenservice medewerker, waar je minimaal 2600, max 3600 euro mee verdient. MBO+ niveau werd gevraagd.

Dit lijkt mij een veel hoger salaris dan een gelijkwaardige functie in andere bedrijfstakken. Nu vraag ik me af waarom dit zo is. Ik bedoel voor een gepast salaris kan je toch ook wel mensen krijgen lijkt me. Of wil niemand dan voor een woningcorporatie werken ofzo?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:34:56 #2
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_84428042
:')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_84428057
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:34 schreef Susteren het volgende:
:')

? Het is een serieuze vraag hoor. Het is niet zo dat ik het reuzeinteressant vind ofzo, maar ik vraag het me gewoon af waarom dit zo is.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:41:17 #4
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_84428102
okeey :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_84428118
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:41 schreef Susteren het volgende:
okeey :')

Kom op, ga eens op het topic in. Waarom denk jij dat dit zo? :s)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:44:33 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_84428122
ik vind het ook een hoog salaris. Is het een stichting?
pi_84428138
Omdat ze barsten van publiek geld en dat moet op he.

anders moeten ze er winstbelasting over betalen van 25%
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:47:12 #8
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_84428143
ik ben 13 en wat is een woningcorporatie :') ?
pi_84428149
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:44 schreef Bill_E het volgende:
ik vind het ook een hoog salaris. Is het een stichting?

Ja. Het is overigens niet dat ik me dit opeens afvraag na 1 vacature. Het is echt structureel zo. Mijn ex-vriendin werkte ook bij een woningbouwvereniging in die verdiende ook echt goed vergeleken met haar functie. En ik zie wel vaker vacatures van woningbouwverenigingen voorbij komen, telkens valt me op dat de salarisindicatie erg hoog is.
pi_84428161
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:

anders moeten ze er winstbelasting over betalen van 25%

Dan zouden ze huren, voor de mensen met een laaginkomen dan toch, kunnen verlagen. Dat lijkt me eerlijker.
pi_84428265
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:47 schreef Susteren het volgende:
ik ben 13 en wat is een woningcorporatie :') ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatie

vroeger heetten ze woningbouwvereniging toen (1960-1970) moest je ook inleggeld betalen en dus lid worden om te kunnen huren
quote:

De Woningwet van 1901 maakte het voor woningbouwverenigingen mogelijk om overheidssteun te ontvangen. In de meeste gemeenten werden toen één of meerdere woningbouwverenigingen opgericht, ook ontstonden de eerste gemeentelijke woningbouwverenigingen. De verenigingen gingen voortvarend te werk en begonnen met het bouwen van, met name, arbeiderswoningen.

Om in aanmerking te komen voor het ontvangen van overheidssteun moest een woningbouwvereniging uitsluitend werkzaam zijn in het belang van de verbetering van de volkshuisvesting en toegelaten zijn door de Minister van Volkshuisvesting.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:32:29 #12
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_84428509
aha ok :P
pi_84428523
Ik ben naar aanleiding van dit topic meteen op de site van de lokale woningstichting gaan kijken, maar ze hebben geen vacatures... ;( :+
pi_84428805
Omdat het woningbouwCRIMINELEN zijn ....

Huren zijn veel te hoog en onderhoud plegen ho maar. Ze zitten lekker op te potten dus.

En dan eens in de zoveel tijd de boel een keer plat gooien en opnieuw opbouwen zodat de huur weer met 50% kan worden verhoogd, terwijl 30% ook al afdoende zou zijn om de sloop en wederopbouw te bekostigen. :N
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:11:27 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_84429001
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:59 schreef Moogwai10 het volgende:
Omdat het woningbouwCRIMINELEN zijn ....

Huren zijn veel te hoog en onderhoud plegen ho maar. Ze zitten lekker op te potten dus.

En dan eens in de zoveel tijd de boel een keer plat gooien en opnieuw opbouwen zodat de huur weer met 50% kan worden verhoogd, terwijl 30% ook al afdoende zou zijn om de sloop en wederopbouw te bekostigen. :N

En daarom verdient een telefoonmiep daar zoveel? Bedankt voor dit verhelderende inzicht :')
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_84429267
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:11 schreef Flurry het volgende:

[..]

En daarom verdient een telefoonmiep daar zoveel? Bedankt voor dit verhelderende inzicht :')

Daarom ja.

Ofwel beloningstructuur ligt daar dus in zijn geheel op een hoger niveau.

Dat zie je wel vaker net als bij bv. advocaten- en accountantskantoren. Receptionistes verdienen daar gewoon meer.
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 10:32:51 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_84429402
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.

Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84429444
Er zijn zeker nergens functies vacant momenteel?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:39:53 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84429530
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:

Welk publiek geld? Geef eens cijfers en voorbeelden?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_84429536
Het meeste geld dat ze hebben zit allemaal in vaste activa.
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 11:19:46 #21
45833 crew  Fogel
pi_84430229
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.

Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.

Maar back-office is heerlijk rustig en verdient ook prima (waarschijnlijk zelfs beter dan achter de balie), zelfs via UZB.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_84434973
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:

ja vind je het gek als je acht jaar moet wachten op een woning.
pi_84434991
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welk publiek geld? Geef eens cijfers en voorbeelden?
het zijn publieke organisaties met publiek geld .
quote:
De eerste woningcorporaties

Voor de invoering van de Woningwet van 1901 telde Nederland ongeveer 40 woningbouwverenigingen
Veelal waren deze door sociaal bewogen belangstellenden opgericht. De oudste woningbouwcorporatie in Nederland is de in 1851 opgerichte Vereniging tot het verschaffen van geschikte woningen aan de arbeidende klasse te Arnhem. Deze bouwde een complex van 134 woningen. Gemiddeld woonden er vier personen per woning van ruim 25 m². De weekhuur bedroeg zo'n ƒ 1,20.

In 1852 namen enkele notabelen het initiatief tot de oprichting van de Vereniging ten behoeve van de arbeidersklasse te Amsterdam. Een 25-tal leden brachten elk f 2000 in, waarop ze maximaal 3% rente zouden krijgen. De huurprijs van de verenigingswoningen bedroeg gemiddeld ongeveer 1/6 deel van het inkomen van de huurders. In 1880 had deze vereniging ongeveer 800 woningen. Sommige woningbouwcorporaties, waaronder de Bouwmaatschappij tot Verkrijging van eigen woningen te Amsterdam, stelden zich ten doel de te bouwen woningen na 20 jaar in eigendom aan de bewoners te doen overgaan.

http://www.volkskrant.nl/(...)rijgt_bijna_drie_ton
quote:
Een woningcorporatie is een publieke organisatie, met de belangrijke taak betaalbare (huur)woningen aan te bieden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Verburg_K op 24-07-2010 14:21:15 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:28:32 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84435391
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:13 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

ja vind je het gek als je acht jaar moet wachten op een woning.

En dat moet je dan maar afreageren op de mensen van de woningbouw?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:33:12 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84435559
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:14 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

het zijn publieke organisaties met publiek geld .
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)rijgt_bijna_drie_ton
[..]

Welk publiek geld dan? Krijgen zij geld uit belastingen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:36:57 #26
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_84435666
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:34 schreef Gulo het volgende:

Zo zag ik net een vacature voor een veredelde klantenservice medewerker, waar je minimaal 2600, max 3600 euro mee verdient. MBO+ niveau werd gevraagd.

Veredelde klantenservice medewerker klinkt natuurlijk nogal simpel, maar heb je verder enig idee wat de functie inhoudt? Ik niet.
Overigens zit ik ook op MBO+ niveau en verdien ik meer, dus zo gek is het nou ook weer niet.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_84440952
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welk publiek geld dan? Krijgen zij geld uit belastingen?
Ze zijn opgericht met goedkope leningen en bijna gratis grond vanwege de volkshuisvesting, het Staatsbosbeheer en TNO kan zichzelf ook bedruipen en is toch publiek geld waar ze mee opgericht zijn en mee werken
pi_84449089
Omdat het net ambtenaren zijn problemen ontwijken en als er wat mis is met je woning kan je lang wachten of klachten over buren
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 21:40:21 #29
45833 crew  Fogel
pi_84449326
Misschien een verklaring: woningcorporaties zijn vaak (of altijd?) non-profit, hun "probleem" is dat de huurprijzen jaarlijks omhoog gaan, als ze gebouwen verkopen verdienen ze geld en als ze investeren in nieuwbouw verdienen ze ook geld. Iemand moet het geld wat boven de 0 dreigt te komen opmaken, en dat komt het personeel ten goede.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:18:38 #30
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84450863
Corporatie-bash-topic.

Waarom loopt iedereen te zeiken over nep-ambtenaren, het geld dat ze zouden hebben ontvangen en de wachtlijsten? Dat laatste kan uit persoonlijke ervaringen blijken, maar dat is weinig rationeel.

Van 1852 - 1901 waren woningbouwcorporaties een zuiver particulier initiatief waarbij ze slechts een eigen invulling van de volkshuisvesting gaven. Na de Woningwet kunnen woningcorporaties als bijzondere instelling worden toegelaten tot bepaalde voorschotten en exploitatiebijdragen van de overheid. De subsidies waar het vaak over gaat zijn de gemeentelijke bouwbedrijven die later gefuseerd zijn met de ''originele'' corporaties, vaak van industrielen zoals Philips.

De geldstroom door het rijk liep terug tot ca 5 miljoen in 1929. Dit leidde weer tot huurverhogingen. Onder politieke druk nam het Rijk in 1934 maatregelen om huurverlagingen mogelijk te maken. Keerzijde was een verdere inperking van de beleidsvrijheid voor corporaties. Er kwam een terugbetalingsplicht van verkregen subsidies en 80% van de exploitatieoverschotten moesten in een gemeentelijke fonds gestort worden (J. Smeets, 2008). Dit bleef zo tot na de tweede wereldoorlog, waarin woningcorporaties te zwak bleken en te weinig liquide om de vraag naar woningen te kunnen verrichten. Weer waren het de gemeentelijke bouwboeren die de woningen bouwden.

De mogelijkheden voor kapitaalvorming werden daardoor minimaal. Tevens maakte een reeks van maatregelen zoals een huurstop, huurbescherming en de introductie van de Woonruimtewet (1947) de afhankelijkheid van de locale overheid alleen maar groter.Veel corporaties bevonden zich in een vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken was. Het gebrek aan financiële middelen en de afhankelijkheid van de gemeenten voor kapitaalverstrekking verhinderde de opbouw van een professioneel apparaat (van de schaar, 1996).

Door ingrijpen van de overheid wijzigde de relatie tot de gemeente ingrijpend. In plaats van een hiërarchische verhouding tussen gemeente en corporatie ontstond veel meer een systeem van onderhandeling tussen gelijkwaardige partijen. De belangrijkste machtsmiddelen van de gemeente zijn gronduitgifte en woningdifferentiatie in het kader van het bestemmingsplan. (v.d. Schaar, 1981).

In de periode 1995 -2005 neemt het aantal corporaties drastisch af van ca 800 tot ca 500. De resterende gemeentelijke woningbedrijven worden geprivatiseerd en jaarlijks verdwijnen er enkele tientallen toegelaten instellingen door fusies en overnames. Eind 2004 zijn er nog 508 corporaties werkzaam. Het gemiddeld aantal woningen per corporaties wordt ruim verdubbeld tot ca. 4750 woningen. Er is echter een grote variatie in omvang. In 2004 is bijna driekwart kleiner dan 5000 woongelegenheden. Zo’n 11% heeft meer dan 10.000 woongelegenheden. Deze 54 grootste bezitten 47% van de totale sociale huursector. Er ontstaat een steeds verdere differentiatie in structuur, beschikbare bronnen, capaciteiten en taakopvatting. Hierbij opereren ze steeds vaker op terreinen waarop ook andere marktpartijen actief zijn.

Oftewel; de salarissen zijn gestegen vanwege het bredere aanbod, de grotere doelgroep - opgelegd door de politiek - de schaalvergroting en de organisatiestructuur.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:28:34 #31
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84460863
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:40 schreef Fogel het volgende:
Misschien een verklaring: woningcorporaties zijn vaak (of altijd?) non-profit, hun "probleem" is dat de huurprijzen jaarlijks omhoog gaan, als ze gebouwen verkopen verdienen ze geld en als ze investeren in nieuwbouw verdienen ze ook geld. Iemand moet het geld wat boven de 0 dreigt te komen opmaken, en dat komt het personeel ten goede.
Dat lukt ze niet , de woningen zijn vaak gebouwd voor 30.000 a 80.000 gulden gemiddeld en ze hebben er jaren op afgeschreven, de onderhoudskosten zijn minimaal en belasting betalen hoefden ze nooit te doen wegens de speciale functie in de samenleving 8)7

momenteel brengen die woningen 6000 euro per jaar op dus ruim 50% van de oorspronkelijke investering

[ Bericht 0% gewijzigd door Verburg_K op 25-07-2010 10:33:52 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 10:31:13 #32
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84460910
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:18 schreef GSbrder het volgende:
Oftewel; de salarissen zijn gestegen vanwege het bredere aanbod, de grotere doelgroep - opgelegd door de politiek - de schaalvergroting en de organisatiestructuur.
Maar een receptiejuf blijft een receptiejuf
of ze nu bij een ziekenhuis werkt of bij een corporatie
ook al klets je een uur in de ruimte
  zondag 25 juli 2010 @ 10:46:08 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84461146
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:18 schreef GSbrder het volgende:
Er ontstaat een steeds verdere differentiatie in structuur, beschikbare bronnen, capaciteiten en taakopvatting. Hierbij opereren ze steeds vaker op terreinen waarop ook andere marktpartijen actief zijn.
Dus een baliemedewerker bij een projectontwikkelaar verdient ook relatief meer dan elders? Zo niet,dan is dit een non-argument

quote:

Dit is inhoudsloze lulkoek. Altijd makkelijk te herkennen door het taalgebruik, dat een gebrek aan inhoud verbergt achter een brij van woorden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 25 juli 2010 @ 11:00:37 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84461459
Bron van een receptiejuf die ondanks een gelijkblijvende organisatie meer is gaan verdienen?

Als ik een baliemedewerker was waarbij de organisatie twee keer zo groot is geworden, dus twee keer zoveel huurders die je te woord moet staan en een stel gekken op de wachtlijsten die je over de toonbank sleuren zodra je ze geen huurwoning geeft, zou ik ook eens over salarisverhoging beginnen. Zo vreemd is dit echt niet.

De directeur van de Albert Heijn verdient ook meer dan de directeur van de Jumbo en zelfs de vakkenvullers zitten bij AH op min. loon + ¤ 0,50 terwijl Jumbo op min. loon zit.

@ Captain_Fabulous: Leg dan eens uit waarom dit onzin is? Vanwege het taalgebruik, is het te moeilijk of te simpel voor je?
  zondag 25 juli 2010 @ 11:02:35 #35
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84461514
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:00 schreef GSbrder het volgende:
Bron van een receptiejuf die ondanks een gelijkblijvende organisatie meer is gaan verdienen?
Nee dat komt niet voor, mijn organisatie is wel 10 keer zo groot geworden en er zijn slechts twee parttime receptiejuffen bijgekomen, maar met hetzelfde salaris

De receptiejuffen zouden mogelijk extra instructies / training hebben hoe om te gaan met lastige klanten, maar met meer geld gooien dat helpt niet
  zondag 25 juli 2010 @ 11:09:50 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84461639
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:02 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee dat komt niet voor, mijn organisatie is wel 10 keer zo groot geworden en er zijn slechts twee parttime receptiejuffen bijgekomen, maar met hetzelfde salaris

De receptiejuffen zouden mogelijk extra instructies / training hebben hoe om te gaan met lastige klanten, maar met meer geld gooien dat helpt niet
Dan bewijs je mijn punt toch?
Salarisstijging vindt plaats op de plekken waar onder een gelijkblijvend aantal werknemers/managers er meer werk te verrichten valt. Iemand die eerst directeur was van een kleine corporatie - laten we mijn oom nemen, actueel verhaal, krijgt een hoger salaris omdat zijn stichting gefuseerd is met een ander maar het aantal directeuren gelijk is gebleven. Dan helpt salarisverhoging wel.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:18:27 #37
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84461789
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan bewijs je mijn punt toch?
Salarisstijging vindt plaats op de plekken waar onder een gelijkblijvend aantal werknemers/managers er meer werk te verrichten valt. Iemand die eerst directeur was van een kleine corporatie - laten we mijn oom nemen, actueel verhaal, krijgt een hoger salaris omdat zijn stichting gefuseerd is met een ander maar het aantal directeuren gelijk is gebleven. Dan helpt salarisverhoging wel.
Salarisstijging, dus met meerdere personen, maar niet per persoon, dat hoeft niet
Dus geen salarisverhoging

Als een taak ook door dezelfde aantal mensen goed kan worden uitgevoerd hoeft de receptiefuf niet meer te gaan verdienen
  zondag 25 juli 2010 @ 11:20:10 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84461821
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:18 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Salarisstijging, dus met meerdere personen, maar niet per persoon, dat hoeft niet
Dus geen salarisverhoging
:?
Waarom zou dat niet kunnen?
Als jij verantwoordelijk bent voor een bestand van 10.000 woningen en dit worden er ineens 20.000,
mag je salaris niet verhoogd worden?
  zondag 25 juli 2010 @ 11:21:55 #39
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84461860
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als jij verantwoordelijk bent voor een bestand van 10.000 woningen en dit worden er ineens 20.000,
nee, mogelijk komt er een persoon bij , dat wel, ik neem aan dat je al normaal werkte, dus niet ochtends uit het raam keek voorheen

en een aanbesteding voor schilderwerk blijft EEN aanbesteding en een handtekening blijft EEN handtekening.

Overigens kan het fysieke onderhoud / aanbesteding bij schaalvergroting beter worden uitbesteed aan een speciaal onderhoudsburo zoals ook verzekeraars doen
  zondag 25 juli 2010 @ 11:26:36 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84461966
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:21 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

nee, mogelijk komt er een persoon bij , dat wel, ik neem aan dat je al normaal werkte, dus niet ochtends uit het raam keek voorheen

en een aanbesteding voor schilderwerk blijft EEN aanbesteding en een handtekening blijft EEN handtekening
Dus volgens die theorie zou de president van de USA net zoveel moeten verdienen als de regeringsleider van Andorra en moet een prof-voetballer nog steeds contributie betalen aan de club?
pi_84461991
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En jij kunt dan gewoon je werk op hetzelfde service niveau blijven doen? Zo ja dan verdiende je eerst echt teveel geld voor te weinig werk.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:28:29 #42
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462009
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus volgens die theorie zou de president van de USA net zoveel moeten verdienen als de regeringsleider van Andorra en moet een prof-voetballer nog steeds contributie betalen aan de club?
nee dat is onzin.

maar hou het bij de receptiejuf, die niet meer 's ochtends uit het raam kan kijken en nu de hele dag moet werken en er een collega bij krijgt
  zondag 25 juli 2010 @ 11:29:05 #43
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462024
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij kunt dan gewoon je werk op hetzelfde service niveau blijven doen? Zo ja dan verdiende je eerst echt teveel geld voor te weinig werk.
Het gaat niet over mij, ik verwacht dat de persoon in kwestie van zijn 50-urige werkweken een 70-urenweek maakt.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:30:15 #44
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462047
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het gaat niet over mij, ik verwacht dat de persoon in kwestie van zijn 50-urige werkweken een 70-urenweek maakt.
Dan moet is een collega zoeken maar niemand die als semiambtenaar zo veel uren maakt hoor, de corporatie hier in de buurt is standaard op vrijdag dicht
  zondag 25 juli 2010 @ 11:30:40 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462056
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:28 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

nee dat is onzin.

maar hou het bij de receptiejuf, die niet meer 's ochtends uit het raam kan kijken en nu de hele dag moet werken en er een collega bij krijgt
Als deze receptiejuf eerst uit het raam keek, verdiende ze waarschijnlijk ook een aanwezigheidssalaris in plaats van een oplossingssalaris. Ik zou het redelijk vinden als haar werkdruk toeneemt dat ook haar salaris toeneemt vanwege een toename in de werkzaamheden ondanks dat extra collegaatje.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:31:32 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462072
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:30 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dan moet is een collega zoeken maar niemand die als semiambtenaar zo veel uren maakt hoor, de corporatie hier in de buurt is standaard op vrijdag dicht
Ehh, jawel... Denk je echt dat een directeur alleen tijdens openingstijden van het secretariaat werkt?
pi_84462128
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus een verdubbeling (100%) van het aantal woningen levert maar een werklast verhoging van 40% op. Dream on, de mythe van effecientie verbeteringen door te groeien bljikt vaak niet op te gaan. Bij veel organisaties groeit dan juist de bureaucratie waardoor de efficientie erop acheruit gaat.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:33:44 #48
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462133
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ehh, jawel... Denk je echt dat een directeur alleen tijdens openingstijden van het secretariaat werkt?
Ja dat weet ik wel zeker want hij woont hier vlakbij en ik ken hem
  zondag 25 juli 2010 @ 11:35:25 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462166
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus een verdubbeling (100%) van het aantal woningen levert maar een werklast verhoging van 40% op. Dream on, de mythe van effecientie verbeteringen door te groeien bljikt vaak niet op te gaan. Bij veel organisaties groeit dan juist de bureaucratie waardoor de efficientie erop acheruit gaat.
Wie heeft het over salarisverhogingen van 100 %.
Hier wordt gesteld dat er geen enkele salarisverhoging noodzakelijk is en dat ze maar extra personeel moeten inschakelen. Nee, dat is lekker efficiënt.

quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:33 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel zeker want hij woont hier vlakbij en ik ken hem
Wat een malloot dan (die directeur) :').
Dat is in ieder geval niet standaard, ma-vr van 9:00 - 17:00...
pi_84462346
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef GSbrder het volgende:

Hier wordt gesteld dat er geen enkele salarisverhoging noodzakelijk is en dat ze maar extra personeel moeten inschakelen. Nee, dat is lekker efficiënt.

Ik heb het niet over salaris verhogingen. Alleen over de efficientie van organisaties die vaker niet efficienter blijken te worden als ze groeien.

Maar om op het salaris terug te komen max 3600 p/maand voor een MBO functie is natuurlijk heel heel heel ruim betaald. Op mijn werk wat gewoon een commercieel bedrijf is mogen MBOers al blij zijn als ze op de 2000 per maand uit komen.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:46:30 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84462376
De salarissen vallen best mee binnen de woningbouwsector. De ene corporatie is natuurlijk de andere niet (ook niet qua omvang en kapitaal), maar als je bij een WBV gaat werken moet je niet verwachten dat het geld komt aanwaaien. Zeker met de komende herstructureringen (vanwege onder andere het aankomende Europees Beleid) biedt een baan bij een corporatie op dit moment weinig zekerheid.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 25 juli 2010 @ 11:47:34 #52
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462396
quote:

[..]

bij ons is dat normaal, meer werkdruk dan meer tijdelijk personeel
[..]

quote:
nou mijn vrouw ziet hem en zijn vrouw op de markt lopen en ook de rest van het personeel.
trouwens nu is het hele kantoor drie weken gesloten
Ik geloof dat ze wel allemaal fulltime banen hebben , de directie in ieder geval wel, maar ook gemeenteambtenaren worden goed betaald en voeren weinig uit
  zondag 25 juli 2010 @ 11:48:24 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462407
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over salaris verhogingen. Alleen over de efficientie van organisaties die vaker niet efficienter blijken te worden als ze groeien.

Maar om op het salaris terug te komen max 3600 p/maand voor een MBO functie is natuurlijk heel heel heel ruim betaald. Op mijn werk wat gewoon een commercieel bedrijf is mogen MBOers al blij zijn als ze op de 2000 per maand uit komen.
Weet jij veel wat dat voor MBO+ functie is. Misschien directie-secretaresse - verdient vrij goed...
Je kan de ene MBO-baan toch moeilijk met de ander vergelijken? En ik vind 2000 per maand vrij mager, zeker voor een commercieel bedrijf.

quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:47 schreef Verburg_K het volgende:

bij ons is dat normaal, meer werkdruk dan meer tijdelijk personeel
Dat is onzinnig bij structurele toename in de werkdruk ten gevolge van een fusie.
Bij seizoenswerk is het volslagen normaal, een corporatie waar continuïteit belangrijk is niet.

quote:

nou mijn vrouw ziet hem en zijn vrouw op de markt lopen en ook de rest van het personeel.
trouwens nu is het hele kantoor drie weken gesloten
Dat kan, hoe weet jij dan wat hij thuis doet?
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 11:48:52 #54
45833 crew  Fogel
pi_84462419
quote:

[..]

[..]

Ja, je bent echt een malloot als je slechts 40 ipv 70 uur per week werkt... je moet natuurlijk ook tijd overhouden om het geld te besteden ;)
pi_84462478
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:46 schreef Ryon het volgende:
De salarissen vallen best mee binnen de woningbouwsector. De ene corporatie is natuurlijk de andere niet (ook niet qua omvang en kapitaal), maar als je bij een WBV gaat werken moet je niet verwachten dat het geld komt aanwaaien. Zeker met de komende herstructureringen (vanwege onder andere het aankomende Europees Beleid) biedt een baan bij een corporatie op dit moment weinig zekerheid.
Moeten de WBV's met dat nieuwe beleid dan opeens de helft van de woningen verkopen zodat ze opeens minder te beheren hebben? Dat is de enigste reden die ik kan bedenken waarom een wbv organisatie ingekrompen zou moeten worden .
  zondag 25 juli 2010 @ 11:51:17 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462484
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, je bent echt een malloot als je slechts 40 ipv 70 uur per week werkt... je moet natuurlijk ook tijd overhouden om het geld te besteden ;)
Nee, je bent een malloot wanneer je als hoofdverantwoordelijke voor een bedrijf 38 u per week maakt en toch 210.000 p/jaar binnen harkt. Ik ken in ieder geval geen enkele directeur die dit doet.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:52:30 #57
153506 Captain_Fabulous
pi_84462516
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:00 schreef GSbrder het volgende:
Als ik een baliemedewerker was waarbij de organisatie twee keer zo groot is geworden, dus twee keer zoveel huurders die je te woord moet staan en een stel gekken op de wachtlijsten die je over de toonbank sleuren zodra je ze geen huurwoning geeft, zou ik ook eens over salarisverhoging beginnen. Zo vreemd is dit echt niet.
Jij snapt echt een paar dingen niet. Als een organisatie twee keer zo groot wordt zullen ze over het algemeen een tweede persoon erbij nemen, en niet verwachten dat het bestaande personeel maar even twee keer zo hard gaat werken om het op te vangen. Dan kan de baliemedewerker wel gaan miepen dat ze meer salaris wil omdat er meer mensen komen, maar die wordt dan even harteliujk uitgelachen. Salarisverhoging vragen is heel wat anders dan het krijgen voor de meeste medewerkers, zeker op dat niveau. Je dacht toch niet dat een baliemedewerker salarisverhoging krijgt als hij/zij zegt:
' meer geld of ik ga weg!' ? Je hebt nog wat te leren over de wereld zo te zien :W

quote:

@ Captain_Fabulous: Leg dan eens uit waarom dit onzin is? Vanwege het taalgebruik, is het te moeilijk of te simpel voor je?
Omdat ik lang genoeg werk om door lulkoek heen te prikken. Elke beroepsgroep of organisatie die probeert te rechtvaardigen dat ze meer dan marktconform belonen gebruikt dezelfde argumenten...vrij vermoeiend.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:52:41 #58
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462522
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Weet jij veel wat dat voor MBO+ functie is. Misschien directie-secretaresse - verdient vrij goed...
Je kan de ene MBO-baan toch moeilijk met de ander vergelijken? En ik vind 2000 per maand vrij mager, zeker voor een commercieel bedrijf.
[..]

Dat is onzinnig bij structurele toename in de werkdruk ten gevolge van een fusie.
Bij seizoenswerk is het volslagen normaal, een corporatie waar continuïteit belangrijk is niet.
[..]

Dat kan, hoe weet jij dan wat hij thuis doet?
hij is ook druk met sociaal werk, hij is vaak op het voetbalveld waar ook mijn zoontje op is en daar helpt ie met uitwedstrijden en met carnaval is ie er ook bij de organisatie

Overigens heb ik de indruk dat het aantal woningen flink afneemt met al die verkopen van de laatste tijd
  zondag 25 juli 2010 @ 11:54:16 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84462558
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moeten de WBV's met dat nieuwe beleid dan opeens de helft van de woningen verkopen zodat ze opeens minder te beheren hebben? Dat is de enigste reden die ik kan bedenken waarom een wbv organisatie ingekrompen zou moeten worden .
Nee.. Waarschijnlijk zullen veel corporaties gaan inkrimpen qua personeel of gaan nog meer gaan fuseren om overlap te verkrijgen in verschillende afdelingen (8 afdelingen communicatie en juridische zaken in sector Brabant is natuurlijk overdreven) Hier zijn ze al meebezig.

Het huizenaanbod kan niet zomaar kleiner gemaakt worden aangezien corporaties sociale doelstellingen hebben die zij moeten halen. Daarnaast mogen ze maar een zeer beperkt aantal woningen aanbieden op de vrije markt als koopwoningen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 25 juli 2010 @ 11:57:18 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_84462625
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, je bent een malloot wanneer je als hoofdverantwoordelijke voor een bedrijf 38 u per week maakt en toch 210.000 p/jaar binnen harkt. Ik ken in ieder geval geen enkele directeur die dit doet.
Als jij zo efficient werkt dat je de zaak met die uren goed weet te runnen ben je juist goed bezig. Jij kikt echt op minstens 70 uur per week werken geloof ik...leg eens uit?
  zondag 25 juli 2010 @ 11:59:07 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84462663
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Jij snapt echt een paar dingen niet. Als een organisatie twee keer zo groot wordt zullen ze over het algemeen een tweede persoon erbij nemen, en niet verwachten dat het bestaande personeel maar even twee keer zo hard gaat werken om het op te vangen. Dan kan de baliemedewerker wel gaan miepen dat ze meer salaris wil omdat er meer mensen komen, maar die wordt dan even harteliujk uitgelachen. Salarisverhoging vragen is heel wat anders dan het krijgen voor de meeste medewerkers, zeker op dat niveau. Je dacht toch niet dat een baliemedewerker salarisverhoging krijgt als hij/zij zegt:
' meer geld of ik ga weg!' ? Je hebt nog wat te leren over de wereld zo te zien :W
Je trekt m'n woorden uit verband en je speelt op de man.
Ik insinueer nergens dat een baliemedewerker twee keer zoveel werk kan of zal vervullen in dezelfde werktijd en dat daarom een salarisverhoging gerechtvaardigd is. Een toename in de werkdruk is wel reden hiervoor, evenals een ander functieniveau, slechtere arbeidsomstandigheden of een nieuwe plek in een organisatie dat kan zijn. Of ze het krijgt is iets anders, maar irrelevant.

quote:
Omdat ik lang genoeg werk om door lulkoek heen te prikken. Elke beroepsgroep of organisatie die probeert te rechtvaardigen dat ze meer dan marktconform belonen gebruikt dezelfde argumenten...vrij vermoeiend.
En jij bepaalt als buitenstaander even wat marktconform zou zijn, op grond van een vrij willekeurig genomen vacature waar het salaris hoog van ligt? Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.

quote:
Als jij zo efficient werkt dat je de zaak met die uren goed weet te runnen ben je juist goed bezig. Jij kikt echt op minstens 70 uur per week werken geloof ik...leg eens uit?
Heel knap allemaal, hulde voor de directeur die met een twee keer zo grote organisatie zijn taken nog steeds in 40 uur kan proppen. Als het je lukt niets dan lof. De praktijk leert echter dat je bij een grote organisatie, zeker de eerste paar jaar, het drukker dan gemiddeld hebt. Dan laat ik mijzelf nog voorzichtig uit.
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 11:59:45 #62
45833 crew  Fogel
pi_84462683
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, je bent goed in delegeren als het je lukt. Dat jij niemand kent die het kan wil natuurlijk niet zeggen dat niemand het kan.
Mensen die wekelijks het hele jaar door 70 uur moeten werken om hun taken aan te kunnen, dat zijn malloten, ongeacht hoeveel geld daar tegenover staat.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:01:22 #63
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462712
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]
En jij bepaalt als buitenstaander even wat marktconform zou zijn, op grond van een vrij willekeurig genomen vacature waar het salaris hoog van ligt? Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.
Een directeur van heen Hogeschool hier had het steeds over zijn marktconforme vervangingswaarde, maar het punt is datie niet weg gaat, dus dat kan men niet bepalen
Hij was dan ook fors tegen een Balkenende-norm
  zondag 25 juli 2010 @ 12:03:51 #64
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84462769
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, je bent goed in delegeren als het je lukt. Dat jij niemand kent die het kan wil natuurlijk niet zeggen dat niemand het kan.
Mensen die wekelijks het hele jaar door 70 uur moeten werken om hun taken aan te kunnen, dat zijn malloten, ongeacht hoeveel geld daar tegenover staat.
Inderdaad, die kunnen niet delegeren of ze liegen

Ik weet wel dat een directeur van een ABN bank van vroeger altijd zei, dat hij met erg mooi weer op klantbezoek (strand dus) ging , en toch functioneerde hij prima door een sterke assistent
  zondag 25 juli 2010 @ 12:10:09 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84462927
In veel bedrijven worden mensen niet aangenomen om een x aantal uur op kantoor te zijn, maar om met beperkte middelen hun taken, opdrachten en projecten te volbrengen. Zeker als je het niveau van middenkader ontstijgt kan het zo maar zijn dat je soms 60 a 80 uur (zowel thuis als op het werk) bezig bent om de boel in orde te krijgen. Dat heeft weinig te maken met niet kunnen delegeren (beperkte middelen, roeien met de riemen die je hebt etc.) maar met het doen waar je (goed) voor betaald wordt.

Kan je dat niet handelen, dan kan je altijd nog een functie krijgen waar minder van je verwacht wordt.. of kom je waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor zo'n positie.
--
  zondag 25 juli 2010 @ 12:24:59 #66
153506 Captain_Fabulous
pi_84463335
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je trekt m'n woorden uit verband en je speelt op de man.
Welkom op internet ~O>
quote:

Ik insinueer nergens dat een baliemedewerker twee keer zoveel werk kan of zal vervullen in dezelfde werktijd en dat daarom een salarisverhoging gerechtvaardigd is. Een toename in de werkdruk is wel reden hiervoor, evenals een ander functieniveau, slechtere arbeidsomstandigheden of een nieuwe plek in een organisatie dat kan zijn. Of ze het krijgt is iets anders, maar irrelevant.
[..]
TS opent een topic en vraagt zich af waarom mensen bij een woningbouw kennelijk meer verdienen dan elders. Hij had het over mensen op nivo baliemedewerker. Jij gooit opeens een heel verhaal ertegenaan dat in mijn mening nergens op slaat. Het is standaard HR praat uit boekjes. Net als dit. Hou daar eens mee op en zeg eens wat je zelf vindt? Ik ga hard tegen je in omdat je tot nu toe geen enkele zin hebt gebruikt die klinkt of je er zelf over hebt nagedacht.

quote:

Ik vind het nog al vermoeiend dat hier geblaat wordt over semi-ambtelijke kutbaantjes die een hoog salaris zouden verdienen, terwijl de helft van de users hier geen weet heeft van de werkzaamheden en dan ook totaal geen recht van spreken iets ''meer dan marktconform'' te noemen.
[..]
Hier spreekt een zeer gefrustreerde semi-ambtenaar?
quote:

Heel knap allemaal, hulde voor de directeur die met een twee keer zo grote organisatie zijn taken nog steeds in 40 uur kan proppen. Als het je lukt niets dan lof. De praktijk leert echter dat je bij een grote organisatie, zeker de eerste paar jaar, het drukker dan gemiddeld hebt. Dan laat ik mijzelf nog voorzichtig uit.
Twee maal zo grote organisatie betekent ook meer ondersteunend personeel voor de directeur. Daar moet hij wel mee omkunnen gaan, als je dat niet gebruikt...ja, dan werk je al snel 80 uur ipv je vroegere 50.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:40:59 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84463782
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

TS opent een topic en vraagt zich af waarom mensen bij een woningbouw kennelijk meer verdienen dan elders. Hij had het over mensen op nivo baliemedewerker. Jij gooit opeens een heel verhaal ertegenaan dat in mijn mening nergens op slaat. Het is standaard HR praat uit boekjes. Net als dit. Hou daar eens mee op en zeg eens wat je zelf vindt? Ik ga hard tegen je in omdat je tot nu toe geen enkele zin hebt gebruikt die klinkt of je er zelf over hebt nagedacht.
Kleine correctie; TS had ergens gelezen dat je een salaris van max. ¤ 3.800,- kon verdienen als veredelde klantenservicemedewerker. Ik heb nog nergens deze advertentie gezien en dit hele topic is daarmee hypothetisch als de neten en nogal subjectief. Dat jij mijn verhaal nergens op vindt slaan kan, maar jij komt dan ook over als een anti-kapitalist waarbij salaris - vooral veel salaris - per definitie vies en diefstal is. Je kan het standaard HR noemen uit de boekjes, maar nee, ik ben geen HR-medewerker. Verder hoef ik mezelf niet te verdedigen want je hebt nog geen enkel punt genoemd dat het discussiëren waard is.

quote:
Hier spreekt een zeer gefrustreerde semi-ambtenaar?
Nee.
quote:
Twee maal zo grote organisatie betekent ook meer ondersteunend personeel voor de directeur. Daar moet hij wel mee omkunnen gaan, als je dat niet gebruikt...ja, dan werk je al snel 80 uur ipv je vroegere 50.
Onzin, alsof veel werken iets is dat alleen mensen doen die niet kunnen delegeren. Alsof John Rishton niets te doen heeft omdat hij duizenden man personeel heeft om de vakken te vullen. Alsof Tony Hayward elke dag van het jaar met z'n zoontje kan vissen omdat hij niet zelf naar olie boort of het opruimt. Ik krijg meer en meer de indruk dat jij afgunstig bent naar bestuursvoorzitters en ander hoger management, want meer gaan werken is dom.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:43:03 #68
310829 Kinderbijslag
Username is mijn naam?
pi_84463853
Ik ken ook iemand die heeft zijn MBO 4 ICT diploma behaalt en werkt nu ook bij zo'n instantie (Gek genoeg niet in de ICT) die in de OP is genoemd voor een super net salaris.

Geen idee hoe ze dat doen... maarja, ik vind het leuk voor hem dat hij lekker verdiend ik gun het hem van harte.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:43:56 #69
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84463880
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Onzin, alsof veel werken iets is dat alleen mensen doen die niet kunnen delegeren. Alsof John Rishton niets te doen heeft omdat hij duizenden man personeel heeft om de vakken te vullen. Alsof Tony Hayward elke dag van het jaar met z'n zoontje kan vissen omdat hij niet zelf naar olie boort of het opruimt. Ik krijg meer en meer de indruk dat jij afgunstig bent naar bestuursvoorzitters en ander hoger management, want meer gaan werken is dom.
Het punt is dat mensen die in de bestuurslaag zitten meer werken is faliekante onzin, meer variatie in hun werk hebben wel.

Doen ze dat wel dan zijn ze dom, erg dom want dat hoeft niet, wel hebben ze meer verantwoordelijkheid.

Dus praat niet over 50 a 70 uur werken, want dat is echt onzin,, faliekante onzin en dat weet je zelf ook.
Een vrachtwagenchauffeur werkt 70 a 80 uur, dat wel
  zondag 25 juli 2010 @ 12:46:34 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84463955
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Het punt is dat mensen die in de bestuurslaag zitten meer werken is faliekante onzin, meer variatie in hun werk hebben wel.

Doen ze dat wel dan zijn ze dom, erg dom want dat hoeft niet, wel hebben ze meer verantwoordelijkheid.
Nee, geen extrinsieke motivatie, wel intrisiek.
Waar baseer jij op dat ze minder werken/evenveel werken?
  zondag 25 juli 2010 @ 12:47:21 #71
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84463966
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, geen extrinsieke motivatie, wel intrisiek.
Waar baseer jij op dat ze minder werken/evenveel werken?
Dat zie ik om me heen, ik heb kennissen in alle beroepsgroepen, via sociale clubs, voetbal, werk, familie de enigen die 50 a 70 uur werken dat zijn vrachtwagenchauffeurs
  zondag 25 juli 2010 @ 12:51:31 #72
153506 Captain_Fabulous
pi_84464077
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:40 schreef GSbrder het volgende:
Niet afgunstig. De oprichter/directeur van m'n bedrijf heeft net afscheid genomen na gecashed te hebben, en hij heeft voor elke cent hard gewerkt, dus verdient hij het. Hij werkte namelijk zeker 80 uur per week, maar niet omdat hij 80 uur nodig had voor zijn directietaken. Meer omdat hij ook boeken en artikelen schreef voor de vakbladen, op conferenties sprak, cursusmateriaal ontwikkelde...allerlei dingen deed omdat hij de beste wilde zijn. Maar hij is een uitzondering. Ik zie veel managers vooral werk voor zichzelf verzinnen om maar minstens 70 uur per week te kunnen 'werken'.
Ik ben tevreden met m;n eigen salaris omdat het genoeg oplevert om 40 uur te werken en daarnaast ook nog te merken hoe m'n kinderen opgroeien. Als ik ook nog 30-40 uur pw thuis aan dingen werkte zou ik veel meer verdienen. Maar dan kon ik er niet van genieten.
Jij lijkt mensen die alleen maar werken te verafgoden...moet jij doen.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:52:36 #73
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84464102
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:43 schreef Kinderbijslag het volgende:
Ik ken ook iemand die heeft zijn MBO 4 ICT diploma behaalt en werkt nu ook bij zo'n instantie (Gek genoeg niet in de ICT) die in de OP is genoemd voor een super net salaris.
Er zijn dan ook nooit vacatures, je moet er binnen komen via kennissen
  zondag 25 juli 2010 @ 12:57:13 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84464224
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Niet afgunstig. De oprichter/directeur van m'n bedrijf heeft net afscheid genomen na gecashed te hebben, en hij heeft voor elke cent hard gewerkt, dus verdient hij het. Hij werkte namelijk zeker 80 uur per week, maar niet omdat hij 80 uur nodig had voor zijn directietaken. Meer omdat hij ook boeken en artikelen schreef voor de vakbladen, op conferenties sprak, cursusmateriaal ontwikkelde...allerlei dingen deed omdat hij de beste wilde zijn. Maar hij is een uitzondering. Ik zie veel managers vooral werk voor zichzelf verzinnen om maar minstens 70 uur per week te kunnen 'werken'.
Ik ben tevreden met m;n eigen salaris omdat het genoeg oplevert om 40 uur te werken en daarnaast ook nog te merken hoe m'n kinderen opgroeien. Als ik ook nog 30-40 uur pw thuis aan dingen werkte zou ik veel meer verdienen. Maar dan kon ik er niet van genieten.
Jij lijkt mensen die alleen maar werken te verafgoden...moet jij doen.
Nee, dat doe ik niet.
Dat jij een gezin hebt waar jij voor kiest, prima! En als ik voor mijn carrière kies, ook goed..
Zijn we het toch nog eens..
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 12:59:31 #75
45833 crew  Fogel
pi_84464283
quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.
Dat jij een gezin hebt waar jij voor kiest, prima! En als ik voor mijn carrière kies, ook goed..
Zijn we het toch nog eens..
Wil je zeggen dat je niet de capaciteit hebt om voor zowel een gezin als een carrière te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')