quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:44 schreef Bill_E het volgende:
ik vind het ook een hoog salaris. Is het een stichting?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:
Omdat ze barsten van publiek geld en dat moet op he.
anders moeten ze er winstbelasting over betalen van 25%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatiequote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:47 schreef Susteren het volgende:
ik ben 13 en wat is een woningcorporatie?
quote:
De Woningwet van 1901 maakte het voor woningbouwverenigingen mogelijk om overheidssteun te ontvangen. In de meeste gemeenten werden toen één of meerdere woningbouwverenigingen opgericht, ook ontstonden de eerste gemeentelijke woningbouwverenigingen. De verenigingen gingen voortvarend te werk en begonnen met het bouwen van, met name, arbeiderswoningen.
Om in aanmerking te komen voor het ontvangen van overheidssteun moest een woningbouwvereniging uitsluitend werkzaam zijn in het belang van de verbetering van de volkshuisvesting en toegelaten zijn door de Minister van Volkshuisvesting.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:59 schreef Moogwai10 het volgende:
Omdat het woningbouwCRIMINELEN zijn ....
Huren zijn veel te hoog en onderhoud plegen ho maar. Ze zitten lekker op te potten dus.
En dan eens in de zoveel tijd de boel een keer plat gooien en opnieuw opbouwen zodat de huur weer met 50% kan worden verhoogd, terwijl 30% ook al afdoende zou zijn om de sloop en wederopbouw te bekostigen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:11 schreef Flurry het volgende:
[..]
En daarom verdient een telefoonmiep daar zoveel? Bedankt voor dit verhelderende inzicht
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef Verburg_K het volgende:
Omdat ze barsten van publiek geld en dat moet op he.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.
Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:32 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of het de reden is, maar ik heb een tijdje bij een Woningbouwvereniging gewerkt (via een UZB) en het is ontzettend stressvol, je krijgt heel veel shit over je heen van huurders die problemen hebben, van niet huurders die een woning eisen, etc.
Ik zat daar achter de balie en er zat ook een noodknop, voor als iemand agressief werd.
het zijn publieke organisaties met publiek geld .quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welk publiek geld? Geef eens cijfers en voorbeelden?
quote:De eerste woningcorporaties
Voor de invoering van de Woningwet van 1901 telde Nederland ongeveer 40 woningbouwverenigingen
Veelal waren deze door sociaal bewogen belangstellenden opgericht. De oudste woningbouwcorporatie in Nederland is de in 1851 opgerichte Vereniging tot het verschaffen van geschikte woningen aan de arbeidende klasse te Arnhem. Deze bouwde een complex van 134 woningen. Gemiddeld woonden er vier personen per woning van ruim 25 m². De weekhuur bedroeg zo'n ƒ 1,20.
In 1852 namen enkele notabelen het initiatief tot de oprichting van de Vereniging ten behoeve van de arbeidersklasse te Amsterdam. Een 25-tal leden brachten elk f 2000 in, waarop ze maximaal 3% rente zouden krijgen. De huurprijs van de verenigingswoningen bedroeg gemiddeld ongeveer 1/6 deel van het inkomen van de huurders. In 1880 had deze vereniging ongeveer 800 woningen. Sommige woningbouwcorporaties, waaronder de Bouwmaatschappij tot Verkrijging van eigen woningen te Amsterdam, stelden zich ten doel de te bouwen woningen na 20 jaar in eigendom aan de bewoners te doen overgaan.
quote:Een woningcorporatie is een publieke organisatie, met de belangrijke taak betaalbare (huur)woningen aan te bieden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:13 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
ja vind je het gek als je acht jaar moet wachten op een woning.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:14 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
het zijn publieke organisaties met publiek geld .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Woningcorporatie
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rijgt_bijna_drie_ton
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |