abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85540645
Niet verkeert bedoelt maar fijn om de ellende van een ander te lezen.

Het is inmiddels 5 maand uit, heb in de eerste 4 maand er alles aan gedaan om het weer goed te krijgen (boete kleed aangetrokken), de laatste maand hebben we het weer geprobeerd maar het gevoel was er niet genoeg voor haar, kreeg ik gister te horen.

Hebben bijna 3 jaar een relatie gehad nu is het dan definitief over. Ben blij dat ik nog veel vrienden heb die nog steeds vrijgezel zijn :).

Probleem is gewoon dat het een geweldige meid is. Iedereen vond haar aardig en lief en hoe ze er nu mee omgaat vind ik eigenlijk ook heel goed/lief. Ze heeft het gewoon geprobeerd maar het werkt niet meer.

Slaap alleen gigantisch slecht en dat heeft een negatieve invloed op mijn werk en studie ernaast en daar baal ik wel verschikkelijk van. Heb het mijn baas al uitgelegd en die begreep maar toch is het geen fijn gevoel.

Slecht eten etc. niet zoveel last van.
pi_85554552
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 08:28 schreef Fellows het volgende:
Zo moeilijk om los te laten als je iemand nog zo graag wilt... :'(. Ze wil nu geen relatie zegt ze maar ze kan ook niet in de toekomst kijken. Ze camt en smst nog wel met die gast maar ze zegt dat ze zich niet aangetrokken voelt. En dat een meeting nooit zou gebeuren. Ze vind het belachelijk dat ik het kut vind dat ze met een andere gast cam ze zegt dat ze zichzelf toch wel mag laten zien(face) en dat dat gewoon kan en smse ook gewoon kan gewoon als vrienden ze kennen elkaar 3 weken en heb t gevoel dat ze mij nu al vergeten is.

Vreselijk slaap slecht eet slecht, ben misselijk, constant zo vreselijk zeurende gevoel in me buik.
Is het dan zo raar dat ik het lastig vind dat ze met een andere gast camt? Ze wil er nog 3 weken over na denken en noemt dat te toekomst om te kijken of ze nog een relatie wil. Ze wil zich nog niet binden maar houd wel ontzettend veel van me :?
Wil haar egt terug ondanks alles :@ ... Gelukkig is me beltegoed op kan ik der tenminste niet smse :'(.
Ga gewoon proberen niks van me te laten horen =/ tis zo moeilijk...
What the fuck man, ze houdt je aan het lijntje , en je hebt het volgens mij niet eens door :') .

Ik mis bij jouw totaal je eigenwaarde en zelfrespect. Constant dat zelfmedelijden bah :{w . Je hebt nu weet ik veel hoe vaak advies gekregen, maar toch blijf je hardnekkig contact houden en ondertussen wel jammeren dat je zooooo veel liefdesverdriet hebt. Wordt tijd dat jij is een schop onder je reet krijgt en wakker wordt. Snap je dan niet dat je misselijk en slecht eet JUIST omdat je contact met haar houdt, en JUIST omdat je die hoop niet laat varen? Als je nou is had geluisterd naar je mede lotgenoten was je nu al een stuk verder geweest in het verwerkingsproces. Veel succes de komende 3 weken met die hoop van je. Reken er met die houding maar niet op dat je gevoel enigszins verbeterd.

Over 3 weken post je het volgende bericht met daarin, me ex wilt me nog steeds niet terug, ik ben weer terug bij af :'( :'( . Ik zie liever over 3 weken een post waarin staat dat je je een heel stuk beter voelt, en weer lekker je eigen ding doet. Of zie ik dit nou verkeerd? }:|
  zondag 22 augustus 2010 @ 08:45:16 #278
307093 Fellows
Never again.
pi_85563646
Je hebt gelijk =/. Het is gewoon even moeilijk maar ik probeer me er nu gewoon door heen te zetten heb weer genoeg afleiding dus. Ik ga zeker niet 3 weken wachten. ;)
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:20:08 #279
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85563773
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:45 schreef Fellows het volgende:
Je hebt gelijk =/. Het is gewoon even moeilijk maar ik probeer me er nu gewoon door heen te zetten heb weer genoeg afleiding dus. Ik ga zeker niet 3 weken wachten. ;)
Gast, weet je hoeveel miljarden vrouwen er op de wereld zijn? En weet je hoeveel miljoenen er lekkerder leuker grappiger liever en sexy-er zijn dan je ex of whatever? Begin normaal te doen hoor.
Goed van jou.
pi_85603224
Hallo allen,

Graag wil ook ik even mijn verhaal kwijt en advies.

In het kort, onderstaande is gebeurd:

Mijn vriendin heeft het ca. 4 dagen geleden uitgemaakt. Dit omdat ze het gevoel had dat er iets tussen ons in was komen te staan. Dit gevoel heb ik haar gegeven door dingen te zeggen over haar vrienden en haar verleden. Dit is natuurlijk het domste wat ik ooit gedaan heb, maar kan het niet meer terug draaien.

Nu heb ik zoals velen een gebroken hart en elke minuut duurt een uur en kan nergens anders meer aan denken. Nu heeft ze die donderdag gezegd, dat ze een maand lang rust wil en na wil denken, en dat ze daarna kijkt of ze misschien nog iets voelt, maar ze wilde sowieso vrienden blijven.

Nu heb ik haar vrienden gebeld en die zeggen dat ik haar met rust moet laten voor 1 maand totdat ze weet wat ze zelf wil. Nu heb ik uit wanhoop een mail gestuurd met al mijn gevoelens erin.

Wat moet ik verder doen, nog meer contact zoeken, of inderdaad die maand afwachten en maar hopen dat ze er nog op terug komt? Het voelt zo verkeerd om geen contact te zoeken, ik wil alleen maar bellen en sms-sen, mailen, langsgaan, maar ik doe het niet want ik heb het beloofd...

Is het wel verstandig om contact te houden met die vriendinnen van haar?

Bedankt voor de ondersteuning alvast.
pi_85604130
Als je het verstandig vindt om tegen de wensen in te gaan van het meisje waarbij je hoopt nog iets moois te hebben moet je vooral blijven contact proberen te krijgen.
pi_85605932
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:52 schreef Freek1001 het volgende:
Hallo allen,

Graag wil ook ik even mijn verhaal kwijt en advies.

In het kort, onderstaande is gebeurd:

Mijn vriendin heeft het ca. 4 dagen geleden uitgemaakt. Dit omdat ze het gevoel had dat er iets tussen ons in was komen te staan. Dit gevoel heb ik haar gegeven door dingen te zeggen over haar vrienden en haar verleden. Dit is natuurlijk het domste wat ik ooit gedaan heb, maar kan het niet meer terug draaien.

Nu heb ik zoals velen een gebroken hart en elke minuut duurt een uur en kan nergens anders meer aan denken. Nu heeft ze die donderdag gezegd, dat ze een maand lang rust wil en na wil denken, en dat ze daarna kijkt of ze misschien nog iets voelt, maar ze wilde sowieso vrienden blijven.

Nu heb ik haar vrienden gebeld en die zeggen dat ik haar met rust moet laten voor 1 maand totdat ze weet wat ze zelf wil. Nu heb ik uit wanhoop een mail gestuurd met al mijn gevoelens erin.

Wat moet ik verder doen, nog meer contact zoeken, of inderdaad die maand afwachten en maar hopen dat ze er nog op terug komt? Het voelt zo verkeerd om geen contact te zoeken, ik wil alleen maar bellen en sms-sen, mailen, langsgaan, maar ik doe het niet want ik heb het beloofd...

Is het wel verstandig om contact te houden met die vriendinnen van haar?

Bedankt voor de ondersteuning alvast.
Geen contact houden want dan stel je je kwetsbaar en zwak op. Daar zit je ex nu totaal niet op te wachten. Hoe zou jij het vinden als je constant gestalkt zou worden door je ex als jij van haar af zou willen? Kansloos toch?

Ik zou je maar meteen vertellen dat als een vrouw de relatie uitmaakt, het meestal erg goed doordacht is, en definitief is. Dus de kans dat ze naar je terug wilt is nihil!
Accepteer dat het uit is, en laat de hoop varen. Erg lastig in het begin maar noodzakelijk als je je leven weer op orde wilt krijgen. Ook al kan het nog goed komen, die hoop moet je echt loslaten, in wat voor situatie dan ook.

Vervolgens alles wegstoppen/verwijderen van haar (hyves, msn, telefoonnummer, foto's, etc.)
Een aantal weken lekker gaan ouwehoeren met vrienden, oude bezigheden weer oppakken (hobby?),
veel gaan sporten en andere soorten van afleiding vinden.

Kijk na een week of 3/4 hoe je dan denkt over je ex en je oude relatie. Misschien zie jij ook in dat de relatie niet te redden was, en dat het voor jullie allebei beter is. Tegen deze tijd zou je ex ook wel contact met je hebben gezocht (waarschijnlijk om te zeggen dat ze nog steeds achter haar beslissing staat). En dan kun je dit ook waarschijnlijk ook accepteren, en ga je verder met je leven.

Oh en nog even over die vriendinnen, zolang het geen vriendinnen van jouw zijn moet je het contact met hun ook verbreken. Zo krijg je ook niet te horen als je ex een andere jongen leuk vind, of misschien al met iemand anders naar bed is geweest. (Ze is immers weer vrijgezel).

Kortom, accepteren dat het uit is, hoop laten varen, je leven weer oppakken. Ze moet verdwijnen uit je leven als je het snel wilt verwerken.
pi_85607547
Ik wou dat ik mijn ex kon loslaten, maar daar is het nog te vers voor, 6 weken geleden ging het uit, en ik was er al overheen aan het komen, en toen een paar dagen geleden kwam ik erachter dat ze meerdere malen vreemd is gegaan. En nu voel ik me een wrak.
pi_85607907
Hallo Mean Dutchy,

Bedankt voor je snelle reactie. Maar hetgeen wat jij voorstel druis zo erg tegen mijn gevoel in. Hoe kan ik na 1,5 jaar geluk nu maar ineens haar zomaar negeren en geen contact meer opnemen. Constant zegt iets in mijn hoofd bel haar, sms haar geef haar het gevoel dat je nog om haar geeft. En als ik haar negeer, doe ik exact het tegenovergestelde.

Klein detail nog, op het moment dat ze het heeft uitgemaakt heeft ze meteen al haar spullen meegenomen. Dit verergerd mijn angst des te meer dat het voor haar al definitief is. Maar ik hoop dat ik haar op een bepaalde manier nog kan overtuigen om verder te gaan...

Maar omdat ze heeft gezegd dat ze 1 maand de tijd wil, en dat we daarna misschien opnieuw konden beginnen met daten wil ik de moed niet laten zakken.

En wat die vriendinnen betreft, dat is nog de enige manier dat ik weet hoe het met haar gaat. Als ik dit ook los laat weet ik niets meer...

Dat kan toch niet zomaar na 1,5 jaar... Wat een k*tzooi is het toch ook, kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat gvd gezegd heb...
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:03:38 #285
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_85608971
Freek1001, het klopt inderdaad niet met je gevoel om haar nu opeens een maand lang niet te zien of te spreken maar het is echt het beste. Je moet haar nu de tijd geven en als je wel contact blijft zoeken dan ga je haar irriteren. Zij zal het ook moeilijk hebben met geen contact en ook momenten hebben dat ze eigenlijk de telefoon wil grijpen. Als jij haar blijft benaderen krijgt ze dat niet.
Ik weet hoe moeilijk het is maar hou vol! Ik was degene die gedumpt werd en heb uit zelfbescherming ook periodes van geen contact afgesproken. Bij mij was het zo dat mijn ex iedere keer wel en reden had om voor de afgesproken tijd toch contact op te nemen omdat hij eigenlijk mijn stem wilde horen. Als ik hem steeds had gebeld had hij dat gevoel ook niet gekregen.
Volhouden dus! Wil niet zeggen dat ze bij je terug komt maar vergroot wel enorm de kans op 'normaal' contact over een tijdje.

Ik heb zelf net het weekend LL met mijn ex er op zitten. Was heel dubbel, ik ben er achter gekomen dat de irritaties die er tijdens de relatie waren er nog steeds zijn en dat dat echt wel dingen waren die het erg moeilijk maakte tijdens de relatie. Aan de andere kant ben ik er ook achter gekomen dat ik echt nog steeds super gek op hem ben en dat ik het nog steeds zo fijn vind bij hem te zijn en dingen met hem te doen. Ben toch wel heel blij dat we samen zijn gegaan.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_85609441
Hallo Lips,

Bedankt voor je goede woorden, dit biedt nog enigszins hoop. Zal vanavond haar vriendinnen inlichten, over hoe graag ik het ook wel, ook met hun het contact wil verbreken om haar complete rust te gunnen en veel tijd tot nadenken.

Het zal ernstig lastig worden om dit een gehele maand lang te doen, terwijl je 1,5 jaar lang nagenoeg elke dag bij elkaar bent geweest. Maar het rare is, we hadden niet eens irritaties aan elkaar, waren helemaal gek op elkaar, alleen ik ben me op een gegeven moment druk gaan maken om iets wat nergens op slaat. En kon het maar niet uit mijn hoofd krijgen en bleef er maar over doorgaan. Daarom kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo stom en egoïstisch ben geweest...

Heeft überhaupt iemand het wel eens meegemaakt dat het nog goed kwam na een break?

Verder slaap ik ernstig beroerd en ben ik in 4 dagen 4 kilo kwijt... Heb je hier ook een oplossing voor?

Bedankt maar weer...
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:26:12 #287
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_85609966
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Freek1001 het volgende:

Heeft überhaupt iemand het wel eens meegemaakt dat het nog goed kwam na een break?

Verder slaap ik ernstig beroerd en ben ik in 4 dagen 4 kilo kwijt... Heb je hier ook een oplossing voor?

Bedankt maar weer...
Zelf niet gehad dat een relatie weer goed kwam, maar dat was altijd door de omstandigheden. Met mijn laatste ex zou het kunnen dat het ooit nog goed komt, weet het niet. Wel een vriendin die na een half jaar weer terug kwam bij haar ex en dat gaat nu al weer 2 jaar super goed, het kan dus zeker.

Dat slapen en minder eten komt wel goed, mijn ervaring is zelfs dat dat sneller goed komt bij geen contact, dan ga je sneller wennen aan het alleen slapen en leven. Als je echt niet meer slaapt ff iets homeopatisch halen of langs de huisarts.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_85610660
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:41 schreef Freek1001 het volgende:
Bedankt voor je snelle reactie. Maar hetgeen wat jij voorstel druis zo erg tegen mijn gevoel in. Hoe kan ik na 1,5 jaar geluk nu maar ineens haar zomaar negeren en geen contact meer opnemen. Constant zegt iets in mijn hoofd bel haar, sms haar geef haar het gevoel dat je nog om haar geeft. En als ik haar negeer, doe ik exact het tegenovergestelde.
Het klopt inderdaad dat het tegen je gevoel in gaat om geen contact op te nemen, dit is normaal. Je bent gewend om alles met haar te delen, en ineens stopt dat allemaal en sta je er alleen voor. Het is allemaal goed bedoeld hoor maar het werkt juist averechts. Ze gaat zich ergeren aan jou omdat je haar niet met rust laat (wat ze blijkbaar erg nodig heeft). Geen contact hebben is echt de beste oplossing. Ik zeg overigens niet dat je niet beschikbaar moet zijn voor haar, als ze jou belt/smst reageer gewoon cool en vrolijk zoals je tegen een normale vriendin zou doen. Dus ga geen wanhopige taal uitslaan mocht de situatie zich voordoen.

quote:
Klein detail nog, op het moment dat ze het heeft uitgemaakt heeft ze meteen al haar spullen meegenomen. Dit verergerd mijn angst des te meer dat het voor haar al definitief is. Maar ik hoop dat ik haar op een bepaalde manier nog kan overtuigen om verder te gaan...
Je kunt haar niet overtuigen, het moet uit haar zelf komen.

quote:
Maar omdat ze heeft gezegd dat ze 1 maand de tijd wil, en dat we daarna misschien opnieuw konden beginnen met daten wil ik de moed niet laten zakken.
Laat jezelf niet aan het lijntje houden, daarmee heb je grote kans dat je de komende maand hoop blijft houden, en vervolgens als ze toch niet wil je weer terug bij af bent, als je je onafhankelijk opstelt ben je overigens ook nog is een stuk aantrekkelijker omdat je laat zien dat je het ook zonder haar redt.

quote:
En wat die vriendinnen betreft, dat is nog de enige manier dat ik weet hoe het met haar gaat. Als ik dit ook los laat weet ik niets meer...
Ik weet dat het moeilijk is, maar het beste is toch je totaal niet meer te bemoeien met haar leven.
Zou je het graag willen weten dan als ze met een ander het bed is ingedoken, of dat ze aan het daten is met andere jongens? Je verwerkt het namelijk het beste als je totaal geen hoogte meer hebt van haar leven.

Tot slot nog even, je hebt haar niet nodig in je leven beste kerel.
Je geeft haar nu eigenlijk gewoon een vrijkaart om te doen wat ze zelf wilt. Omdat ze in haar achterhoofd houdt dat ze jou toch nog als back-up heeft. Dat wil je zelf toch niet? :X
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:43:11 #289
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85610744
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Freek1001 het volgende:
Ja. :)

En een maand later ging het weer mis, omdat het oude zeer nog niet was verwerkt. :')

Terug naar je ex gaan is alleen verstandig als jullie beiden de redenen dat het zo is geescaleerd kunnen laten varen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_85610988
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:43 schreef goofy_goober het volgende:
Terug naar je ex gaan is alleen verstandig als jullie beiden de redenen dat het zo is geescaleerd kunnen laten varen.
Wat bij mensen met een enigszins gezond verstand dus bijna nooit zal gebeuren :Y.
pi_85611450
Dank voor de reacties,

Dat heeft ze ook precies gezegd. Als ze na een maand kan vergeten en vergeven wat ik gezegd en gedaan heb en dat dat geen obstakel meer is, gaat ze misschien weer wat ondernemen. Maar vooralsnog is het klaar...

Maar zal zoals elk advies dat ik maar online kan vinden het contact geheel verbreken en stiekum hoop houden dat ze me kan vergeven.

Ik zal vanavond het laatste indirecte contact met haar, dus de vriendinnen, verbreken. En dan maar hopen dat bij haar de goede gevoelens terug naar boven komen.

Het kan zijn dat ik binnenkort weer begin te spuien op dit forum, want ik moet het gewoon kwijt.

En blijf me ervan overtuigen dat het goed is om geen contact op te nemen, anders zou ik mezelf wel eens zo gek kunnen maken om het toch te doen.

Bedankt maar weer.
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:42:35 #292
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85613134
Geloof mij maar: dat lukt echt niet binnen één maand. :Y
pi_85617500
Ga die maand gewoon verder met je leven en probeer haar te vergeten, mocht het na een maand van beide kanten toch weer gaan kriebelen is dat mooi meegenomen.

Heb zelf 5 maand elke dag gehoopt op een belletje of smsje van: ik mis je en kom je weer langs.
Uiteindelijk is het op één of andere manier er toch weer van gekomen dat we het gingen proberen maar als je dan na 1 maand hoort dat het toch echt niet meer wat wordt komt het 3x zo hard aan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:26:24 #294
307093 Fellows
Never again.
pi_85619432
Nu 2 daagjes gewoon geen contact gehad, niks opgezocht en gewoon alles over mij heen laten komen. Hoe vaker zij heeft gezegt dat ze het niet meer wil. Hoe minder hard het aankwam. Ik voel mezelf heel rustig terug krabbelen. Slecht slapen, slecht eten. Dat nog wel steeds.
Geen contact is misschien ook wel het beste. Misschien dat het ooit in de toekomst nog goed komt aangezien het 3 jaar helemaal PERFECT is gegaan en dit maandje verrot. Maar nu even geen contact is de beste optie. Ze heeft de kans nodig om me te missen en die ga ik haar geven.
Ik zou altijd van haar blijven houden, maar realiseer me nu toch egt dat het nu gewoon niet meer lukt! We nemen een stapje terug.

Bij mij helpt lezen egt heel goed! Ik kan zo uren in een boek verdwijnen terwijl ik echt nooit boeken lees.
De tijd vliegt voor bij. En je zit helemaal in het boek! hoop het zo vol te houden :)
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
pi_85620747
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef Fellows het volgende:
Nu 2 daagjes gewoon geen contact gehad, niks opgezocht en gewoon alles over mij heen laten komen. Hoe vaker zij heeft gezegt dat ze het niet meer wil. Hoe minder hard het aankwam. Ik voel mezelf heel rustig terug krabbelen. Slecht slapen, slecht eten. Dat nog wel steeds.
Geen contact is misschien ook wel het beste. Misschien dat het ooit in de toekomst nog goed komt aangezien het 3 jaar helemaal PERFECT is gegaan en dit maandje verrot. Maar nu even geen contact is de beste optie. Ze heeft de kans nodig om me te missen en die ga ik haar geven.
Ik zou altijd van haar blijven houden, maar realiseer me nu toch egt dat het nu gewoon niet meer lukt! We nemen een stapje terug.

Bij mij helpt lezen egt heel goed! Ik kan zo uren in een boek verdwijnen terwijl ik echt nooit boeken lees.
De tijd vliegt voor bij. En je zit helemaal in het boek! hoop het zo vol te houden :)
Zo, je hebt eindelijk het licht gezien? :). Ach ja als jullie voor elkaar bestemd zijn vinden jullie elkaars wegen wel weer, al betwijfel ik me dat in jouw situatie. Nu gewoon doorgaan met leven zonder haar. Na een tijdje gaat het steeds beter en beter, en besef je dat je haar niet nodig hebt om gelukkig te zijn. En als je het allemaal kunt laten rusten een ander leuk meisje vinden (mits je het vrijgezellen leven niet heel erg leuk bent gaan vinden ~O> . Iets nieuws in je leven is toch ook wel leuk en spannend? O-).
Wie weet wat je leven gaat brengen vanaf nu :9~ .
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:47:22 #296
307093 Fellows
Never again.
pi_85628223
Ja, het is gewoon even beter. Zij voelt nog wel als de ware voor mij maar ik wil geen valse hoop. Als zij het nog wil proberen. Wil ik dit ook misschien wel over een tijdje. We zien wel. Nu wil ik me gewoon helemaal loskoppelen en gewoon gezellige dingen doen zonder constant aan haar te denken wat ik nog wel egt doe!

Mede dank aan Meandutchty en de andere. Je zegt soms egt dingen die je toch wel doen realiseren dat dat toch de harde waarheid is ondanks dat je het niet wil geloven! Ik ben hier nog lang niet over heen maar je hebt me toch egt wel een duwtje gegeven een een schop onder me kont die ik nodig had. _O_

Hopen dat ik het steeds beter gaat en van de dromen af ben. ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:43:49 #297
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85632578
Als ze je echt terug wil dan neemt ze zelf wel contact op.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:35:19 #298
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_85633962
quote:
Geef geen kritiek meer: kritiek geven is geen bijdrage. Weiger jezelf te bekritiseren en accepteer jezelf volledig zoals je nu bent. Iedereen verandert, maar als je jezelf afkeurt, verander je in een negatieve richting en als je jezelf goedkeurt, verander je in een positieve richting.

Jaag jezelf geen angst aan: terroriseer jezelf niet langer met je gedachten. Het is vreselijk om op deze manier door het leven te gaan. Ontdek welk beeld je een goed gevoel geeft (ik zie graag gele rozen voor me). Zodra je een angstige gedachte op voelt komen, kun je deze gedachte vervangen door een gedachte die je een goed gevoel geeft.

Ga op een lieve en geduldige manier met jezelf om: wees aardig tegen jezelf. Wees lief voor jezelf. Behandel jezelf met geduld nu je oefent in een nieuwe manier van denken. Behandel jezelf zoals je iemand zou behandelen op wie je dol bent.

Wees vriendelijk tegen je gedachten. Als je jezelf haat, haat je eigenlijk je gedachten. Haat jezelf niet, omdat je bepaalde gedachten denkt, maar verander deze gedachten liefdevol.

Geef jezelf complimenten. Jezelf bekritiseren breekt je innerlijke kracht. Als je jezelf complimenten geeft, wordt je innerlijke kracht groter. Geef jezelf zo vaak mogelijk complimenten. Zeg tegen jezelf dat je het heel goed aanpakt, ook als je iets onbelangrijks doet.

Steun jezelf. Ontdek hoe je jezelf kunt steunen. Vraag je vrienden om hulp. Sta ze toe om je te helpen. Het is een teken van kracht wanneer je om hulp vraagt op momenten dat je die hulp goed kunt gebruiken.

Ga liefdevol om met je negativiteit. Besef dat je negativiteit veroorzaakt wordt door een behoefte. Je ontdekt nu nieuwe, positieve manieren om aan deze behoefte te voldoen. Laat daarom nu je achterhaalde, negatieve gedachtepatronen liefdevol los.

Zorg goed voor je lichaam. Verdiep je kennis over voeding. Van welke brandstof dien je je lichaam te voorzien zodat het optimaal kan presteren en zoveel mogelijk energie heeft? Kom meer te weten over lichaamsoefeningen. Welke oefeningen doe je het liefst? Bemin en prijs de tempel waarin je leeft.

Werk met de spiegel. Kijk jezelf vaak in de ogen. Laat merken dat je steeds meer van jezelf gaat houden. Vergeef jezelf terwijl je naar je spiegelbeeld kijkt. Praat tegen je ouders terwijl je in de spiegel kijk en vergeef ze. Zeg minstens eenmaal per dag tegen jezelf: Ik hou van jou. Ik hou heel veel van jou!

DOE HET NU. Stel van jezelf houden niet uit tot je beter bent, tot je bent afgevallen, tot je een nieuwe baan hebt, of tot je een nieuwe relatie bent aangegaan.
Doe het nu. Hou zoveel mogelijk van jezelf!
pi_85636018
Goedemorgen,

Daar zijn we weer. Gisteravond had ik er al een stuk minder moeite mee. Veel over de situatie gepraat, lekker wezen fitnessen, contact verbroken met die vriendinnen van haar en toen naar bed.

Toen begon het, heb vannacht 2 uur geslapen, ben ziek van alle gedachte die door mijn hoofd zijn gegaan en voel me een wrak. Ik snap niet dat iets wat zo goed lijkt om te doen, waarom je dat niet moet doen. Ik moet haar er toch van overtuigen dat ik nog steeds helemaal weg van haar ben? Waarom is het dan niet verstandig om dit aan haar te laten weten??
pi_85636406
Ok, ruim twee jaar verder en de stand van zaken is; ik zit nog altijd stilletjes (tegen beter weten in) te hopen dat hij terugkomt. Gaat niet gebeuren, maar ik krijg het gevoel niet weg. Ga wel verder met leven en zo. Als je niet beter wist zou je denken dat ik er helemaal overheen ben :) Maar ik behandel wel iedereen met wie ik iets verder ga eerder als een fuckbuddy dan als een potentiele nieuwe relatie. Just in case.

P.S. Laatste contact was bijna 3 maanden terug met mijn verjaardag. Om middernacht een smsje om me te feliciteren. 24 uur later een telefoontje waarin hij me met een dronken kop opbelde om 'mijn stem te horen', maar dat betekende 'helemaal niets'. Vervolgens ben ik maar weer doorgegaan met mijn politiek van geen contact opnemen. Ik wil gewoon geen details horen over zijn leen na mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')