abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84393563
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik dreig afgesloten te worden van de Nuon. Ik heb een totale schuld van ¤ 1200,-.
Meneer van de Nuon die langskwam zei dat ik op maandag de helft van dat bedrag moet voldoen, zodat ik het resterende in termijn kan betalen.
Echter, ik heb dit geld niet. Als ik niet betaal word ik afgesloten, maar het is wel zo dat ik sinds een maand een andere energieleverancier heb (E-On).
De medewerker zei dat Nuon ons alsnog kan afsluiten omdat ik een schuld heb lopen bij de Nuon.
Is dat zo?

Mijn vraag aan jullie dus wat jullie mij kunnen adviseren.
Ik vraag niet om beoordeelt te worden, omdat ik weet dat het mijn stommiteit is, maar ik vraag alleen
wat ik er nu aan kan gaan doen.

Gr.
pi_84393595
Gaan werken zodat je die schuld kan aflossen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:29:06 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84393621
quote:
Meneer van de Nuon die langskwam
Dat is raar, natuurlijk. Ze komen je nooit aan de deur vertellen dat ze geld van je krijgen; dat gaat sowieso per post.
Volgens mij probeert iemand je op te lichten...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:29:15 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84393632
Als ik jou was zou ik god op je blote knieën danken dat het geen winter is.
pi_84393638
indien NUON ook de netbeheerder is dan lijkt me dat ze je af kunnen sluiten ookal zit je nu bij E-On: je kan wel van leverancier switchen maar niet van netbeheerder
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84393644
Zorgen dat je dat geld krijgt. Bellen met ze. In overleg gaan.
Meewerken en niet vluchten en smoesjes verzinnen. Die horen ze 1000 keer.
En als je afspraken maakt nakomen anders is het ook snel over.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:29:54 #7
311434 KimKillsYou
'Iedereen is sukkel'
pi_84393656
stroom/gas is geen (eerste) levensbehoefte dus ze hebben al het recht het af te sluiten als jij niet betaald.
water zou al een heel ander verhaal zijn :]
~
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 12:31:39 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84393724
Nuon bellen en overleggen? Ik geef je overigens weinig kans, eerst de helft betalen en de rest in termijnen is gebruikelijk bij ze.

Overigens heb je kans dat je inderdaad afgesloten wordt, omdat je als wanbetaler op een zwarte lijst komt en geen enkel energiebedrijf je dan als klant wil hebben. Je kunt niet blijven rondhoppen tussen energiebedrijven en elke keer een andere nemen als je een schuld hebt opgebouwd. Energiebedrijven houden contact over zulke klanten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84393780
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef Leipo666 het volgende:
indien NUON ook de netbeheerder is dan lijkt me dat ze je af kunnen sluiten ookal zit je nu bij E-On: je kan wel van leverancier switchen maar niet van netbeheerder
Dat is dan Liander, NUON is geen netbeheerder.
En ja dan mogen ze afsluiten. Daar heb je het dan zelf naar gemaakt. Ze sluiten echt niet zomaar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2010 12:33:32 ]
pi_84393846
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:33 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat is dan Liander, NUON is geen netbeheerder.
En ja dan mogen ze afsluiten. Daar heb je het dan zelf naar gemaakt. Ze sluiten echt niet zomaar af.
klopt, aangezien ze de leverancierstak en de netbeheertak gescheiden hebben (wist alleen even het naampje niet meer). onderwater zit het echter nog aardig met elkaar verweven volgens mij

@TS: geld lenen bij familie of iets anders verzinnen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen. misschien redt je die 600 niet, maar kom dan wel met zoveel mogelijk aanzetten om je goede wil te tonen en zodat je nog een kans maakt. als je met lege handen aankomt wordt je zeker weten afgesloten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84393850
@Rewimo. Ik zit al bij een andere energieleverancier. Ik las net bij een van de reageerders, dat als Nuon ook netbeheerder is, zij het kunnen maken om mij af te sluiten. Hier baal ik enorm van. Volgens mij kan er overlegd worden, maar dan moet je ontzettend goed kunnen praten denk ik. Met een vlotte babbel krijg je sneller iets gedaan. Helaas ben ik daar geen ster in, maar ik doe mijn best maandag.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:36:17 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_84393889
Nogmaals. Nuon is geen netbeheerder. Dat is Liander wss voor jou.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_84393891
Het is vast niet de eerste keer dat je hier iets over te horen krijgt. Waarom heb je de vorige keren geen actie ondernomen? Eventueel om tot een regeling te komen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:36:38 #14
297924 GroenLampje
Energie-expert
pi_84393911
Nee, NUON kan je niet afsluiten.

Alleen Liander/Enexis/Stedin andere netbeheerders kunnen je afsluiten. Dit doen ze alleen maar als er geen leverancier bekend is op de meter(s). Dit doen ze ook pas nadat er meer dan 3 weken geen leverancier bekend is op de meters.

Procedure afsluiting

1. Nuon kan bij je netwerkbeheerder aangeven dat ze je niet meer willen leveren (zgn aanvraag eindelevering).
2. De netwerkbeheerder geeft je de tijd (2-3 weken) om een nieuwe leverancier te zoeken. (niet van toepassing je hebt E-ON nu op je meters staan)
3. Doe je dat niet, dan komen ze je afsluiten. Nota Bene afsluiten is gratis, heraansluiten kost flink wat geld.

Het enige wat wel nadelig is, is dat door NUON een aanvraag eindelevering is anagevraagd. Andere leveranciers kunnen dan met een omweg zien dat je betalingsproblemen heb gehad. Zij kunnen en mogen dan een borg vragen (over het algemeen 150-200 euro per product)
pi_84393915
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt, aangezien ze de leverancierstak en de netbeheertak gescheiden hebben (wist alleen even het naampje niet meer). onderwater zit het echter nog aardig met elkaar verweven volgens mij
Nee ze zijn volledig juridisch afgesplitst. Onder water ook.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:37:28 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_84393929
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:35 schreef randy1981 het volgende:
ik doe mijn best maandag.
NU bellen, niet maandag
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_84393961
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:29 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat is raar, natuurlijk. Ze komen je nooit aan de deur vertellen dat ze geld van je krijgen; dat gaat sowieso per post.
Volgens mij probeert iemand je op te lichten...
Dat is niet waar. Ze sturen eerst post, maar uiteindelijk komen ze langs. Dat is je vaak je laatste kans, direct betalen of binnen een dag of vijf en anders sluiten je af. Ben je niet thuis, dan vind je alsnog een brief in de bus.
pi_84393975
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het is vast niet de eerste keer dat je hier iets over te horen krijgt. Waarom heb je de vorige keren geen actie ondernomen? Eventueel om tot een regeling te komen.
Ja ze sluiten echt niet onverwacht af. Gaan meerdere correspondentierondes aan vooraf.
pi_84393976
@ Citizen. Maanden geen inkomen, en als ik inkomen had, ging dit weer naar mijn woning toe. Ik betaalde Nuon wel af, maar te weinig. Ik begrijp het ook wel hoor, daar niet van, maar ik zoek nu naar oplossing.
pi_84394010
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:35 schreef randy1981 het volgende:
Volgens mij kan er overlegd worden, maar dan moet je ontzettend goed kunnen praten denk ik. Met een vlotte babbel krijg je sneller iets gedaan. Helaas ben ik daar geen ster in, maar ik doe mijn best maandag.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:40:00 #21
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_84394018
Hoe krijg je sowieso een schuld van 1200 euro?
Ik moet daar, met een compleet gezin met 2 kinderen bijna een jaar lang de rekeningen negeren.
NIEUW: Foto's!
pi_84394094
@ Groenlampje

Ik hoop dat je gelijk hebt. Er is nu wel gewoon een leverancier bekend (E-On), waar ik sinds een maand op ben overgestapt.
pi_84394148
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:42 schreef randy1981 het volgende:
@ Groenlampje

Ik hoop dat je gelijk hebt. Er is nu wel gewoon een leverancier bekend (E-On), waar ik sinds een maand op ben overgestapt.
Dan kan je nog wel wanbetaler zijn. Of denk je dat een switch naar een andere partij kwijtschelding betekent?
pi_84394192
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef Cryothic het volgende:
Hoe krijg je sowieso een schuld van 1200 euro?
Ik moet daar, met een compleet gezin met 2 kinderen bijna een jaar lang de rekeningen negeren.
Daar zullen wel de nodige verhogingen en incassokosten bijzitten.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:46:31 #25
297924 GroenLampje
Energie-expert
pi_84394234
Ik raad je aan om z.s.m. met NUON contact op te nemen voor een betalingsregeling. Meeste energiebedrijven hebben er begrip voor als er een goede reden is dat je niet betaald, had je eerder gereageerd dan had het niet zo ver hoeven te komen.

Mocht je ooit overstappen van E-ON naar een ander bedrijf kan het zijn dat je een borg moet betalen.

Ja, ik weet het 100% zeker, anders moet ik maar een ander vak gaan leren haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')