quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
Van de site van het programma:
Terug in Nederland
Anton en Sylvia hebben het uiteindelijk niet gered in Duitsland. Na maanden hard werken en een doorstart in een ander hotel, zijn ze teruggekeerd naar Nederland, waar ze hun leven langzaamaan weer oppakken. Dit doen ze wel afzonderlijk van elkaar, want hun relatie bleek uiteindelijk niet bestand tegen alle spanningen. Toch zien ze de toekomst positief tegemoet. Anton vond werk via een uitzendbureau en Sylvia kon weer bij haar oude werkgever in de geestelijke gezondheidszorg terecht.
Toch wel zonde voor ze. Ze zijn nog uit elkaar ook.
Dat is wel heel erg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:24 schreef SigmundFreud het volgende:
Het einde hadden ze mooi in het programma kunnen verwerken. Net als toen met die kerel die overleed een paar weken na de opnamen. Maar wat een kansloos geheel was het weer, het levert wel de mooiste TV op eigenlijk.
Tragisch zeg.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:37 schreef Stali het volgende:
Ik vertrek + overleden is makkelijk te vinden.
http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/niek-van-rijn?page=5
Ken deze aflevering niet. Maar jonge jongen dus.
Meteen maar even kijken en dan maffenstein.
Ik was ook nieuwsgierig, maar ik vond toch dit: http://www.landgasthof-seitenroda.de/Nhome.htmlquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
Van de site van het programma:
Terug in Nederland
Anton en Sylvia hebben het uiteindelijk niet gered in Duitsland. Na maanden hard werken en een doorstart in een ander hotel, zijn ze teruggekeerd naar Nederland, waar ze hun leven langzaamaan weer oppakken. Dit doen ze wel afzonderlijk van elkaar, want hun relatie bleek uiteindelijk niet bestand tegen alle spanningen. Toch zien ze de toekomst positief tegemoet. Anton vond werk via een uitzendbureau en Sylvia kon weer bij haar oude werkgever in de geestelijke gezondheidszorg terecht.
Toch wel zonde voor ze. Ze zijn nog uit elkaar ook.
Zo hoort dat ook. De taal en cultuur kennen is één van de belangrijkste eerste stappen tot een succes in het buitenland.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:
Na zoveel afleveringen gezien te hebben, blijft me altijd nog 1 positieve bij........
Namelijk die met De Boerkampjes. Een leuk nuchter (maar zeer spontaan) nederlands stel dat zeker wel behoorlijk wat risico nam, maar wat geresulteerd heeft in een (op het oog) zeer goed renderend bedrijfje met 2 villa's en zelfs een bar in het dorp tegenwoordig.
In mijn ogen een perfect voorbeeld van mensen die vanuit een heel normaal "huisje-boompje-beestje" leven, de ommezwaai gemaakt hebben naar een leven waar zeer velen jaloers op zullen zijn.
Let wel: de mensen zijn zeer goed geïntegreerd in de gemeenschap, al van het begin af aan probeerden ze dat te doen en lukte dat ook. Zij werkt tegenwoordig zelfs op het gemeentehuis (geloof ik) en regelt van daaruit veel leuke dingen voor de plaatselijke bevolking.
Daar zitten meestal expats of mensen die vanwege relatie in het buitenland terecht komen. Zo heb ik zelf 2 jaar in India gewoond maar dat is anders dan een ik vertrek scenario. Mijn baas betaalde alles en ik kreeg een zakelijke opdracht mee.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:17 schreef flipsen het volgende:
Maar de vele positieve emigratie-verhalen zal je ws nooit op Ik Vertrek zien, dat scoort minderKijk daarvoor eens in het KAA-forum
En zo vergaat het de meeste achterblijvers die geen vette overwaarde in hun huis hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 06:52 schreef jpjedi het volgende:
Lijkt me ook wel wat maar ik heb geen zak geld van minimaal 200k.
Dat is het vaak inderdaad.. die mensen zijn dan ook meestal succesvol. Als ze dan nog bij "Ik vertrek" komen dan hebben ze echt een schadespoor getrokken van 6 cijfersquote:Op woensdag 29 september 2010 08:52 schreef edraket31 het volgende:
[..]
En zo vergaat het de meeste achterblijvers die geen vette overwaarde in hun huis hebben.
Je ziet veel mensen vertrekken die jarenlang in hun huisje hebben gezeten en keurig afbetaald hebben en ook nog eens de waarde flink zagen stijgen.
Tja, dan heb je inderdaad een flinke zak geld/
Hm. ik sprak de taal niet, ik had geen plan (behalve proberen in 6 maanden te verzinnen wat ik nou eigenlijk wilde in Argentinie) en had ook geen dikke zak geld. Ongeveer ¤ 40.000 denk ik. Heb het toch gered en zo langzamerhand durf ik mezelf wel succesvol te noemenquote:Op woensdag 29 september 2010 06:52 schreef jpjedi het volgende:
Sleutelzaken voor succes;
-taal spreken
-plan maken
-geen of beperkte financiering door bank (rentekosten maken de zaak onrendabel)
Lijkt me ook wel wat maar ik heb geen zak geld van minimaal 200k.
Wat doe je daar dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hm. ik sprak de taal niet, ik had geen plan (behalve proberen in 6 maanden te verzinnen wat ik nou eigenlijk wilde in Argentinie) en had ook geen dikke zak geld. Ongeveer ¤ 40.000 denk ik. Heb het toch gered en zo langzamerhand durf ik mezelf wel succesvol te noemen
Ah, weet je dat nog niet?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat doe je daar dan?
Heb je een linkje?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |