abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84377793
quote:
Matthew Simmons, olie industrie expert en oprichter van het Ocean Energy Institute, heeft tegenover Bloomberg-TV (zie YouTube video) in de meest krachtige bewoordingen duidelijk gemaakt dat het wegstromen van olie in de Golf van Mexico NIET gestopt is. Volgens Simmons kan de Golf daarom definitief afgeschreven worden en zal BP ten onder gaan, omdat de schoonmaakkosten van deze grootste milieuramp uit de geschiedenis minstens $ 1 biljoen zullen bedragen.

'Matthew, de druk in de op 15 juli afgesloten bron is nu ruim 6800 pond psi (per square inch). Maak jij je daar zorgen over?' vraagt de interviewer.

'Nee, dit is een complete afleidingsmanoeuvre. Dat is de afsluitkap over de bronkop die op 20 april ontploft is. Waar je niets over hoort is het open omhulsel van de boorput. Toen de explosie-veiligheidsklep van de bron werd geblazen gebeurde hetzelfde met het omhulsel, waardoor er nu minimaal 120.000 vaten olie, puur gif, in de Golf van Mexico zijn gestroomd. Daarom is dit het grootste milieubedrog ooit. Ze wisten dat de bron ooit uitgeput zou raken en ze zouden kunnen zeggen dat het voorbij was. Jammer genoeg hebben we nu wel de Golf van Mexico vermoord.'

'Die drukmetingen zijn afkomstig uit de boorpijp (die oorspronkelijk tussen de bron en het boorplatform bevestigd is, dus níet uit de bron zelf). Onze onderzoeksschepen hebben op zo'n 8 a 16 kilometer afstand het bestaan van een diep olielek bewezen dat dagelijks groter wordt. Dat is enorm giftige olie en de gassen die erbij vrijkomen zijn zeer dodelijk. Als er nu een orkaan ontstaat zullen we feitelijk de Golfkust moeten evacueren. Of de Golf ooit nog schoon te maken is weet ik niet. Dat gaat in ieder geval minstens een biljoen dollar kosten.'

'Toen ik op 21 april 's ochtends de tv aanzette en de beelden zag van het in brand staande Deepwater Horizon platform, vroeg ik me gelijk af waarom ze zeiden dat het platform zelf in brand stond. Dat was niet zo, het vuur was namelijk afkomstig van de ontplofte boorpijp. Daarom zei ik tegen mijn vrouw dat niet het platform, maar de Golf van Mexico in brand stond. Die waarheid durfde BP echter niet te brengen omdat ze dan allemaal in de gevangenis zouden belanden, zo simpel is het. Ze negeerden de dringende oproepen van Transocean medewerkers (die het platform aan BP verhuurde) die letterlijk zeiden: doe het niet op die manier, want dan zullen we allemaal sterven.'

Schoonmaken Golf gaat minstens $ 1 biljoen kosten
Simmons zegt dat de medewerkers van Transocean daarom een medaille zouden moeten krijgen in plaats van dat ze nu door BP de schuld van de ramp in de schoenen geschoven krijgen. Volgens de olie expert is alles te wijten aan BP, dat een 32 jarig managertje de baas liet spelen op het Deepwater Horizon platform en die tijdens de avond van het ongeluk doodleuk zijn superieuren had uitgenodigd voor een feestje. 'Ik walg er echt van hoe dit nu gespeeld wordt,' fulmineert Simmons. 'Alleen de voormalige president van Shell Amerika, John Hofmeister (auteur van 'Waarom wij de oliemaatschappijen haten'), heeft zich hier over uitgesproken. De rest zwijgt omdat ze 'vertrouwelijke overeenkomsten' hebben gesloten met BP.'

Een maand na de ramp begon Simmons voor het eerst in zijn leven aandelen BP te verkopen, omdat hij dacht dat het afgelopen was met de oliegigant. 'Nee, ik heb geen spijt dat de koers (van het BP aandeel) nu weer opveert, want ik heb geduld totdat het nog maar $ 1 waard is. Dat komt omdat BP beloofd heeft de Golf weer schoon te maken, en dat gaat dik over de biljoen dollar kosten.'

Simmons' Ocean Energy Institute heeft inmiddels een fonds opgericht voor de 21 meestal zeer jonge kinderen die hun 11 vaders verloren bij de ontploffing van het Deepwater Horizon platform op 20 april. Dankzij dit fonds kunnen deze kinderen later een studie naar eigen keuze betalen.

'Hulpputten gaan niet werken; kernbom enige oplossing'
De interviewer vraagt dan of Simmons niet enige hoop put uit het feit dat er geen olie meer lijkt te lekken uit de afgesloten bron. 'Nee, want dat is niet de echte oliebron. Het gebruik van dat woord is op zich al bedrog. Er is geen enkele manier om de bron zélf te repareren, omdat het omhulsel erin verdwenen is. Alleen een kleine kernbom kan dit oplossen. Dat is de enige overgebleven mogelijkheid. Vanwege het ontbreken van het omhulsel is de kans dat de hulpputten gaan werken nul komma nul. Het boren van hulpgaten in de bron terwijl daar geen omhulsel meer aanwezig is -en de overheid heeft röntgenfoto's waarop dit te zien is- betekent niets anders dan het gooien van olie op het vuur.'
Blijkbaar is het lek helemaal niet dicht en wordt het allemaal onder de pet gehouden.
Zouden ze het ooit nog kunnen dichten?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:33:04 #2
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_84379388
Ik snap het niet helemaal. Als dat lek nog niet dicht is, moet dat toch te zien zijn aan de hoeveelheid olie die nog de zee instroomt?
Non possumus non loqui
pi_84379595
Wie verzorgt de beelden die wij krijgen van de olieramp? BP en overheid bepalen wat er waar gefilmd mag worden... I rest my case
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:39:39 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84379760
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_84379993
Had misschien gekund, maar vond het eigenlijk wel een apart topic waard gezien de eventuele impact van zoiets als dit en denk dat zo bij meer mensen de ogen open gaan dan wanneer het in een verzamel topic terecht komt waar het grote gros toch al niet meer in kijkt....
pi_84380853
quote:
'Hulpputten gaan niet werken; kernbom enige oplossing'
De interviewer vraagt dan of Simmons niet enige hoop put uit het feit dat er geen olie meer lijkt te lekken uit de afgesloten bron. 'Nee, want dat is niet de echte oliebron. Het gebruik van dat woord is op zich al bedrog. Er is geen enkele manier om de bron zélf te repareren, omdat het omhulsel erin verdwenen is. Alleen een kleine kernbom kan dit oplossen. Dat is de enige overgebleven mogelijkheid. Vanwege het ontbreken van het omhulsel is de kans dat de hulpputten gaan werken nul komma nul. Het boren van hulpgaten in de bron terwijl daar geen omhulsel meer aanwezig is -en de overheid heeft röntgenfoto's waarop dit te zien is- betekent niets anders dan het gooien van olie op het vuur.'
Röntgenfoto's van de zeebodem
dat vind ik nogal knap
pi_84381719
Iemand die zich zo dom en ongenuanceerd uitlaat over deze ramp, kan ik niet serieus nemen.

En ja, ik weet er wat vanaf en ja ik vind het schandalig hoe BP dit aangepakt heeft. Maar dit commentaar slaat echt nergens op. Massahysteriekwekende dwaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84382476
Wat een onzin.. En BP heeft het prima aangepakt. Wel allemaal zeiken op BP maar als je auto zonder benzine staat is het ook weer niet goed...
Die olie is binnen 2 jaar weg..
pi_84382585
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:44 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een onzin.. En BP heeft het prima aangepakt.

Geen enkel argument zeker om deze boude bewering te ondersteunen?

quote:
Wel allemaal zeiken op BP maar als je auto zonder benzine staat is het ook weer niet goed...
En nog maar wat oninhoudelijk gelul erbij...
quote:
Daar gaat het niet om.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84390212
what makes him the expert?
pi_84397713
Schop naar BNW?
pi_84398538
Hij ziet als enige oplossing een nucleaire bom. Dat vind ik absoluut een kut oplossing!!! Die vent spoort niet.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:56:45 #13
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84399494
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:44 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een onzin.. En BP heeft het prima aangepakt. Wel allemaal zeiken op BP maar als je auto zonder benzine staat is het ook weer niet goed...
BP heeft het nu over de bron die 13 februari geploft is. De live feeds zijn tevens van deze bron. De bron van 20 April is nog steeds open. Sterker nog de BOP is er afgeknalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 23-07-2010 15:30:51 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:58:47 #14
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84399575
quote:
PROOF -- BP Deepwater Horizon Drilled TWO Wells That Blew Out on FEB 13 and APR 20

All anyone has to do is look up the below positions on a map to see where the first abandoned and blown out well is positioned in relation to the current well they supposedly capped. The first well, WELL #A, has been spewing oil into the Gulf since February 13. WELL #B (meant to be a relief well) commenced on or about February 20 and blew up Deepwater Horizon on April 20.

Look at the plans and the facts. Look at the maps. Do searches and see for yourself. All that's necessary is to read what has already been revealed.

This has been a monumental COVER UP since February 13. It is no different than the cover-up of what

BP WELL #A (the first well that blew and was abandoned)

Latitude 28/44/17.277 N
Longitude 88/21/57.340 W

On location in Mississippi Canyon Block 252 in the Gulf of Mexico, the Deepwater Horizon semi-sub commenced exploration drilling at the Macondo prospect on 03FEB10.

This exploration well had been partially drilled by Transocean in OCT09. The Marianas semi-sub was damaged by hurricane Ida and was removed for repairs in late NOV09.

BP immediately experienced serious problems with its Deepwater Horizon semi-sub operation on 03FEB10. They were unable to seal large cracks at the base of the well for ten days.

BP informed the U.S. Minerals Management Service Dept. of the Interior on 13FEB10 that the cracks were causing uncontrollable bursts of natural gas and they filed a permit to abandon the well immediately.

President Obama was notified of the well blowout on February 13, 2010.

BP WELL #B (the second well that blew up Deepwater Horizon)

Latitude 28/44/16.027 N
Longitude 88/21/57.340 W

BP's Exploration Plan for both wells A and B filed with the Minerals Management Service (Dept. of the Interior) on February 23, 2009.
quote:
Another reference to WELL #A:

On Feb. 13, BP told the minerals service it was trying to seal cracks in the well about 40 miles (64 kilometers) off the Louisiana coast, drilling documents obtained by Bloomberg show. Investigators are still trying to determine whether the fissures played a role in the disaster http://www.bloomberg.com/(...)-documents-show.html
quote:
SKANDI NEPTUNE
the Rov that shows the "NEW cap"
is the exact coordinates of the FIRST well that blew in February....NOT of the second well (the blew up the rig).
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:13:12 #15
130803 Gripper
Get a grip
pi_84400149
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
[..]
[..]
he ouwe paniekzaaier...
Kun jij dit soort zaken niet binnen de speculatie-fora houden die speciaal daarvoor bedoeld zijn, en niet in een serieus nieuwsforum plaatsen? Het echte nieuwstopic heb je ook al zo vervuild met allemaal niet te bewijzen ongein en verwijzingen naar visioenen en graancirkels.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_84404597
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
he ouwe paniekzaaier...
Kun jij dit soort zaken niet binnen de speculatie-fora houden die speciaal daarvoor bedoeld zijn, en niet in een serieus nieuwsforum plaatsen? Het echte nieuwstopic heb je ook al zo vervuild met allemaal niet te bewijzen ongein en verwijzingen naar visioenen en graancirkels.
Eens! Op die manier weet je beter wat nieuws is en wat niet.
pi_84406159
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:36 schreef Mercer het volgende:
Hij ziet als enige oplossing een nucleaire bom. Dat vind ik absoluut een kut oplossing!!! Die vent spoort niet.
Het is al eens eerder gebeurd maar dan op land hoor.... Mother Russia. Wat is jouw oplossing dan?
pi_84406206
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:53 schreef baba117 het volgende:

[..]

Het is al eens eerder gebeurd maar dan op land hoor.... Mother Russia. Wat is jouw oplossing dan?
Op land is niet vergelijkbaar met 1500 meter onder de grond in diepzee ? Hopen op relief wells en vooral niet naar Simmons luisteren, die schiet mij een beetje teveel door in zijn doem-scenario...
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 20:54:01 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84412913
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')