mmmm lekker!!!! eet smakelijk alvast!quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:46 schreef Tezz het volgende:
Ik wel! Het wordt uit eten bij de griek. Lekker dolmadakia's, keftedes, inktvis en musaka ! Jummie! Goed wijntje er bij...... heerlijk!
Wat een vreemde combinatiequote:Op donderdag 22 juli 2010 23:21 schreef Lief-visje het volgende:
Vanavond rijst met sperziebonen en een hamburger gegeten.
De hamburger was zonder broodjequote:
hoe was de Griek gisteren?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:07 schreef Tezz het volgende:
Ik ga 'uit eten' bij mijn mama. En dat worden waarschijnlijk verse frietjes met een salade en een snack. Hmm, vers gesneden frietjes zijn heerlijk!
Lekker! Mijn dochter mocht kiezen, en die wil altijd naar de Griek, haha.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hoe was de Griek gisteren?![]()
ik eet vnv piri piri ribs![]()
met salade en gebakken aardappeltjes met kruidenboter en spekjes
lekkerr!! en wat krijg je toch altijd veel bij De Griek hequote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:37 schreef Tezz het volgende:
[..]
Lekker! Mijn dochter mocht kiezen, en die wil altijd naar de Griek, haha.
Vooraf hadden we een diverse schotel met allerlei vishapjes, brood met tzaziki en dolmadakia's.
Als hoofdgerecht namen we musaka (ovenschotel), griekse rijst, giros, bonensalade en lamssteak.
Als nagerecht (jummie!) griekse gebakjes (baklava en zo) met koffie........
hmmm
ben je vegetarisch of fan van Valess burgers?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
Snijbonen/witte bonen, aardappelpuree en een Valess camembertburger
En nu wat snoepjes, er staat een gigantische pot Haribo colorado mix naast me
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ben je vegetarisch of fan van Valess burgers?
klinkt niet heel aantrekkelijk maar misschien is t wel verrassend lekker. Ben benieuwd! Ik heb net boterhammen met aardbeien gegeten en straks onderweg n mcflurry vers fruit halenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:53 schreef Purdey het volgende:
Daarnet een boterham met speculoos, en een met kipfilet, een schaaltje cherrytomaatjes en een beker optimel. Vanavond eet ik linzenschotel met rijstNieuw recept, dus ben benieuwd
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
klinkt niet heel aantrekkelijk maar misschien is t wel verrassend lekker. Ben benieuwd! Ik heb net boterhammen met aardbeien gegeten en straks onderweg n mcflurry vers fruit halen
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:49 schreef FutureFairytale het volgende:
heheik heb nu een punt Dudok appeltaart met slagroom!
Wat is kwekkeboom? Klinkt als iets uit kabouter plop?quote:Op zondag 25 juli 2010 16:13 schreef FutureFairytale het volgende:
half 12: tosti, half 4: broodje kwekkeboom kroket. Thee en verse jus tussendoor. Vnv uit eten in Uithoorn.
http://www.kwekkeboom.nl/quote:Op zondag 25 juli 2010 16:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat is kwekkeboom? Klinkt als iets uit kabouter plop?
quote:Op zondag 25 juli 2010 16:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dan speel je valsquote:Op zondag 25 juli 2010 16:53 schreef PluisigNijntje het volgende:
Nee, maar dan google ik en kwijl ik daarna
Lekker dikke patatten.
LEKKERRR (monchoutaart)quote:Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef Purdey het volgende:
Een enórm stuk monchoutaart, en dat na een véél te groot bord macroni ham/kaas.
Bluh, morgen weer diëten
heerlijke kroketten! na van dobben de lekkerstequote:Op zondag 25 juli 2010 16:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Verrassendquote:
sst niet zeggen, anders heb ik straks niks meer te postenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
VerrassendFF= thee met sultana's in de ochtend en boterhammen met aardbeien met de lunch
tof! Ik ga woensdag met n collega daar lunchenquote:Op maandag 26 juli 2010 12:35 schreef Windigo het volgende:
Ben naar de mac geweestHeb een happy meal gescoord met cheeseburger, en puss in boots gekregen
Is het seizoen weer een beetje afgelopen? Was vanmorgen bij Lidl, en daar waren ze 3,29 per 500 gram notabenequote:Op maandag 26 juli 2010 13:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tof! Ik ga woensdag met n collega daar lunchennet 2 volkoren tosti's op met cheddar en salami. De aardbeien waren te duur!
ik was bij de Hoogvliet. ¤ 3,49 per 500 gram.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is het seizoen weer een beetje afgelopen? Was vanmorgen bij Lidl, en daar waren ze 3,29 per 500 gram notabene
liefquote:Op maandag 26 juli 2010 14:50 schreef iamredleader het volgende:ik krijg net een heerlijke stroopwafel
De ah verkoopt 500 g voor 2.50 hier, en da's geen aanbieding.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik was bij de Hoogvliet. ¤ 3,49 per 500 gram.
wat moet ik nu?
afgelopen vrijdag idd nog. maar bij Hoogvliet toen ook en die zijn ineens een euro gestegenquote:Op maandag 26 juli 2010 15:15 schreef Windigo het volgende:
[..]
De ah verkoopt 500 g voor 2.50 hier, en da's geen aanbieding.
Waar ik het over heb, was vandaagquote:Op maandag 26 juli 2010 15:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
afgelopen vrijdag idd nog. maar bij Hoogvliet toen ook en die zijn ineens een euro gestegen
Doe je ook nog een dressing over die salade? Klinkt lekker!quote:Op zondag 25 juli 2010 17:57 schreef Mirjam het volgende:
salade van rauwe witlof, bietjes, appel en ui, daarbij kleine gekruide kippenpootjes/vleugeltjes, en ws. ook nog een stokbroodje
is lahmacun zelfde als döner?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:37 schreef winterstorm666 het volgende:
lahmacun met verse spinazie en knoflooksaus
en nog 1 met doner, rauwkostsla en knoflooksaus
jammer dat ik verkouden ben . proef bijna niks
Nee, lahmacun is een turkse pizza. Dus cirkel van deeg met tomatensaus en gehakt (en kruiden natuurlijk), evt met allerlei meuk erop zoals sla feta etc.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
is lahmacun zelfde als döner?
OT: ik had thee en sultana's
(en aardbeien meegenomen voor vanmiddag. maar ¤ 1,50 bij De Spar!)
jummie!!! 3 stuks vlees en een gamba moet wel lukken toch?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:46 schreef cinnamon_M het volgende:
Net boterham rookkaas gehad, vanavond bbq dus sta nu bbq saus te maken en heb net de speklappen gekruidin de vroege ochtend bbqsaus afproeven
![]()
Voedsel vanavond wordt volledig door ons verzorgd, wordt:
- gekruide speklapjes (carolina bbq rub)
- gemarineerde varkensfilet met o.a. salie, knof, citroen, honing, olie
- gamba's gemarineerd in knoflookolie
- 3 braadworsten(moeten toch op)
- verse pastasalade (ga ik straks maken, weet nog niet met wat)
- wortel-komkommersalade (gaat vriendlief nog maken)
- homemade knoflooksaus
- homemade bbqsaus dus
- homemade bieslookmayonaise/cocktailsaus
- homemade kruidenboter
- homemade tomatenboter
- venkel & paprika om te grillen
- een banaan met chocola erin van de bbq toe!
En flink wat stokbrood...
Nu nog ff bedenken hoe ik me onder de braadworst ga uitlullen, want van elk soort vlees een stuk ga ik nooit opkunnen
ah ja Turkse pizza is lekker! vooral met kaasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:50 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nee, lahmacun is een turkse pizza. Dus cirkel van deeg met tomatensaus en gehakt (en kruiden natuurlijk), evt met allerlei meuk erop zoals sla feta etc.
Aardbeien!
Mmja, ik eet normaal heel weinig vlees dus mijn maag is een grote lading vlees niet meer gewend. En ik eet me graag het ongans aan stokbrood en saladesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jummie!!! 3 stuks vlees en een gamba moet wel lukken toch?
2,5 portie van zo'n 1,5 rib per keer? wowquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:08 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Mmja, ik eet normaal heel weinig vlees dus mijn maag is een grote lading vlees niet meer gewend. En ik eet me graag het ongans aan stokbrood en salades
(wat een verschil met tien jaar geleden, toen heb ik nog 2,5 portie spareribs naar binnen gewerkt!!)
Mja, vroeger kon ik eten als een paard, nu soms ook wel maar toch een stuk minder. Ik word oudquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
2,5 portie van zo'n 1,5 rib per keer? wow![]()
ik kan 2 hele ribs op en dat is al behoorlijk veel.
wat gek dan dat je maag zo kan veranderen
Het smaakt in elk geval lekkerder dan de gewone warme chocomelkquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:28 schreef FutureFairytale het volgende:
wat houdt dat deluxe in? extra schuimig laagje ofzo?
Ik ook, dus die hele pan mosselen is lekker voor mijzelf.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:47 schreef El_Bassie het volgende:
Zó fijn.Helaas ben ik de enige hier die van schaal- en schelpdieren houdt.
Maar dan komen ze wel minder vaak op tafel, helaas.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ook, dus die hele pan mosselen is lekker voor mijzelf.
lekker zeg! wil je een foto posten van het resultaat?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:32 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zelfgemaakte pizza! Heel mooi deeg gemaakt, mooi gerezen en ligt nu in bolletjes te wachten om belegd te worden met tomatensaus met veel knof en basilicum, tomaatjes, net vers gemaakte pesto en mozzarella! Voor de afwisseling hebben we ook nog rucola, champignon, zongedroogde tomaatjes en rode ui.
Dat word heerlijk!!!!
Oeps, was te gulzig; alles op voor een foto in me op kwam!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker zeg! wil je een foto posten van het resultaat?
Van restant nog even dit gemaakt:quote:
Bwoehaha, voor die 2 keer in t jaar dat ik naar de mac ging heb ik wel puss in boots en t draakje gekregenquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Shrek Happy Meal met een kutspeeltje![]()
extra McKroket
evenwichtige lunch
ik heb zo'n stom poppetje met van die lange rode rechtopstaande harenquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:38 schreef Windigo het volgende:
[..]
Bwoehaha, voor die 2 keer in t jaar dat ik naar de mac ging heb ik wel puss in boots en t draakje gekregen![]()
![]()
Vanavond eet ik het restje zelfgemaakte pizza.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:00 schreef Duderella het volgende:
Frietjes van klei in een imaginair restaurant.
I.p.v. boursin gebruikte ik Philadelphia Light.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:23 schreef golfer het volgende:
Dit receptje staat vandaag op het menu:
http://www.okokorecepten.(...)ubergine-gehakt-oven
Ik hoop dat het beter smaakte als dat het eruit ziet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
I.p.v. boursin gebruikte ik Philadelphia Light.
Voordat het de oven in ging:
[ afbeelding ]
Eindresultaat op een bordje:
[ afbeelding ]
Zeker weten. Absoluut voor herhaling vatbaar.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef Curiosity het volgende:
Ik hoop dat het beter smaakte als dat het eruit ziet.
Aubergines in lange schijven snijden: zout, peper, hele lekkere olijfolie. Lichtbruin bakken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
Helemaal niets van kruiden door het gehakt, golfer?
Ik heb mij expres een keer ingehouden en alleen zout en peper gebruikt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, ik las het receptMaar omdat gehakt verder zo smakeloos is, had ik wel wat oregano&chili verwacht, ofzo.
rettichsalade, heel dun raspen, zout, peper en optioneel een beetje appel en/ of een grote lepel crème fraiche of zoietsquote:Op donderdag 29 juli 2010 05:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb een rettich gekregen... vanmiddag maar even uitpluizen wat ik er mee moet :'P
lekkeerrrrquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:41 schreef Mirjam het volgende:
hmm, 3 verse witte boterhammen met 3 gebakken eieren, met spek en kaas.
en het smaakt me echt heerlijk
nou idd, dat is ook lekker!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:41 schreef Mirjam het volgende:
hmm, 3 verse witte boterhammen met 3 gebakken eieren, met spek en kaas.
en het smaakt me echt heerlijk
oh, da's jammerquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou idd, dat is ook lekker!
kan t alleen niet meer eten, na mijn operatie vallen gebakken en gekookte eieren verkeerd![]()
oei wat zonde. geen eieren meerquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou idd, dat is ook lekker!
kan t alleen niet meer eten, na mijn operatie vallen gebakken en gekookte eieren verkeerd
jawel alleen niet gekookt en gebakken (en soms zondig ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oei wat zonde. geen eieren meer
echte broodjes uit Duitsland of gewoon kaiserbroodjes?quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef Curiosity het volgende:
Vanmiddag een McRib gegeten en zometeen verse duitse broodjes met beleg.
De zgn fruhstuck brotchen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
echte broodjes uit Duitsland of gewoon kaiserbroodjes?
(vanwege je McRib die alleen in DE verkrijgbaar is)
was lekker! zelfgemaakte maistortilla'squote:Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef DarkElf het volgende:
vanavond zelfgemaakte tortilla's met kofte, knoflookyoghurt en wat sla.
wil je altijd 2 kommen soep?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:57 schreef iamredleader het volgende:
Vlugge lunch gehad:
boterham smeerkaas
pistoletje zalmsalade
kop champignonsoep
kop vermicellisoep
beker melk
En nu een cola
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:04 schreef FutureFairytale het volgende:
wil je altijd 2 kommen soep?
vermicellisoep wat stijf staat van de vermicelli, soepvlees en gehaktballetjes
heerlijk! roomboterdeeg?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:05 schreef Windigo het volgende:
Vanavond hartige taart met parmezaan in het deeg, gevuld met rode ui en feta en basilicum
Dat klinkt goed! Receptje? Ben al heel lang op zoek naar recepten voor hartige taartenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:05 schreef Windigo het volgende:
Vanavond hartige taart met parmezaan in het deeg, gevuld met rode ui en feta en basilicum
Rode uientaart met feta:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Receptje? Ben al heel lang op zoek naar recepten voor hartige taarten
Dat zijn trouwens Chebakiaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Overigens eet ik momenteel zelf een soort marokaanse koekjes of snoepjes. Het zijn hele zoete reepjes van gesmolten suiker, karamel. En er zitten sesamzaadjes op, en volgens mij iets van nootjes. Leuk, voedsel waarvan je geen idee hebt wat er in zit, maar wel lekker smaakt
mag ik recepjequote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:24 schreef golfer het volgende:
Voor de 2e dag gegeten van de zomerstoofvleesschotel. Was nog lekkerder dan gisteren.
Ja, dat zijn ze volgens mij Windigo! Tijdens het eten voel je de gaten in je tanden/kiezen vallenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:15 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat zijn trouwens Chebakia
http://www.mijnreceptenbo(...)k/chebakia-3048.html
[ afbeelding ]
Erg lekker
Speculoos!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:02 schreef Purdey het volgende:
Twee nectarine's, een boterham met speculoos en een beker melk
Is ook lekker! Maar iets vaster van substantie, en daarom moeilijker te smeren dan de gewone pastaquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:55 schreef Saruna het volgende:
[..]
Speculoos!![]()
De nieuwe Speculoos Crunchy lijkt me echt lekker. ^^ Ik hou van speculoos!
Net een paar druifjes gehad, zometeen nog een stukje chocola, daarna spaghetti maken, wordt jummie vanavond!
Ruilen? Jij mijn rijst, ik jouw patatquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
spare ribs met patat en sla. Kan geen patat meer zien na 3 dagenmorgen wil ik aan de rijst!
Spare ribsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
spare ribs met patat en sla. Kan geen patat meer zien na 3 dagenmorgen wil ik aan de rijst!
ik heb van de week nog erwtensoep gegetenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heel raar eigenlijk zo midden in de zomer, maar we eten bruinebonensoep! Heeerlijk
graag zelfsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ruilen? Jij mijn rijst, ik jouw patat![]()
Ik krijg met mn verjaardag eindelijk een eigen frituurpan
quote:
Ik zou niet zonder kunnen, zelfgebakken frietjes zijn 10X beter dan van de snackbar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]die van mij staat na 2 keer gebruiken al een jaar of 5 op zolder
al jaren geen frituurpan meer hier, geen gemis ookquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]die van mij staat na 2 keer gebruiken al een jaar of 5 op zolder
als ik friet haal (wat zelden is) is het raspatat en dat kan ik niet zelf makenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:16 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder kunnen, zelfgebakken frietjes zijn 10X beter dan van de snackbar.
Ik wil gewoon alles hebben, een fornuis, een oven, een frituurpan, een ijsmachine, een keukenmachine, veel leuke spulletjesquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:17 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
al jaren geen frituurpan meer hier, geen gemis ook
keukenbrandje gehad?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als ik friet haal (wat zelden is) is het raspatat en dat kan ik niet zelf makenof het is nadat ik uit het café ofzo kom en dan is zelf frituren niet echt verstandig heb ik ondervonden
dat is waar ik ook naar streef, maar heb hier geen kast/bergruimte meerquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik wil gewoon alles hebben, een fornuis, een oven, een frituurpan, een ijsmachine, een keukenmachine, veel leuke spulletjes![]()
Na een jaar koken op een campingstelletje met een kapotte combimagnetron ben ik HEEL blij dat ik eindelijk een fijne keuken met goede spullen krijg
Heb jij een goed receptje voor de tzatziki die je met mij wilt delen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:04 schreef Windigo het volgende:
Net olijvenbrood met zelfgemaakte tzatziki gegeten en dolma's
quote:
ik heb een oven van 100 jaar oud, 2 koelkasten van ongeveer dezelfde leeftijd, een vriezer die wat jonger is en voor de rest een boelveel apparaten waarvan sommigen uit het jaar nulquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik wil gewoon alles hebben, een fornuis, een oven, een frituurpan, een ijsmachine, een keukenmachine, veel leuke spulletjes![]()
Na een jaar koken op een campingstelletje met een kapotte combimagnetron ben ik HEEL blij dat ik eindelijk een fijne keuken met goede spullen krijg
bij mij is de gang en een deel van de huiskamer een verlengde van mijn keuken voor alle apparaten en serviezenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:27 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat is waar ik ook naar streef, maar heb hier geen kast/bergruimte meer. En nu ik ijsmachine lees besef ik dat die hier al veel te lang stilstaat
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:32 schreef SeaOfLove het volgende:
Ohja en een keuken met amper 2 vierkante meter loopruimte heb ik ook nogIk wil zo een keuken die je op de plaatjes ziet
Mijn eigen recept is als volgt:quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:29 schreef Franneh het volgende:
[..]
Heb jij een goed receptje voor de tzatziki die je met mij wilt delen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |